Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 15:16

Näyttelypulina

Siirry sivulle: 1 ... 77 78 79 ... 100

Lydia79

Lydia79
Viestimäärä: 175

VS: NäYTTELYPULINA - Torstaina, 21.06.2012 klo 21:27  
+
0

Inqq kirjoitti:

^ Toi karvakasahan on vielä kooovin pien. :nauru:



Samaa katsoin minäkin. Ton verran jollei enemmänkin lähtee meidän kääpiömäykystä, kun se trimmataan. Lapinkoirasta olen tässä viime aikoina kammanut noin 3 kertaa enemmän karvaa kolmella eri kerralla. Tipsusta lähti karvanlähtöaikaan myös paljon, ei tarvinnut kun kerran silittää selästä, niin käsi oli täynnä karvoja. Ehkä mun toivomus vähemmän karvaavista koirista on siis ihan oikeutettu... no mäykystä sentään lähtee vaan trimmattaessa tai kun karva ihan ylikypsää.

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: NäYTTELYPULINA - Perjantaina, 22.06.2012 klo 01:35  
+
0
Siitä ilmottautumisesta, et sillä nettikaavakkeella meinasin ilmottautua. Et sekö vaan täytetään kaikista mahdollisista kohdista ja tulostetaan? Ja maksetaan vaan sille näytelmien järkkääjien tilille ja tulostetaan kuitti ja postitetaan kaikki, ko?

Juu, tuota virtahevon karvakasaa kattelin, et meiltä lähtee vähimmillään ehkä joku ton verran. Olen nyt viimeviikon aikana kampaillu tuota läpi ja edelleen lähtee ihan reippaasti tuota karvaa. Ja meillä ulkonäkö ei muutu mikskään, vaikka sieltä suurin osa pohjavillasta puuttuukin. Käsin tuntuu vaan ohkaselta, mutta ulospäin ei näy.

Ja käytiin tänään näyttelytotutuksessa, ja aluks oltiin siellä ihan yksin. Sit sinne ilmaantu irlanninterrieri uros ja yks meinaa heti käyä päälle :ttou:. Kummasti vaan liikkeelle lähdön jälkeen minä olin kiinnostavampi nameineni ja tuli ihan kivasti. Ja tuli muuten todistetuksi, että ravaamisongelmat riippuu ympäristöstä ja häiriöistä. Kotona se laahaa perässä, sielä se veti yksistään hiukan taempana kuin minä, mutta silti selvästi mukana ja kun kaveri tuli mukaan niin tuli vielä hiukan edemmäs juoksemaan.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: NäYTTELYPULINA - Perjantaina, 22.06.2012 klo 10:07  
+
0

Strikku kirjoitti:

Siitä ilmottautumisesta, et sillä nettikaavakkeella meinasin ilmottautua. Et sekö vaan täytetään kaikista mahdollisista kohdista ja tulostetaan? Ja maksetaan vaan sille näytelmien järkkääjien tilille ja tulostetaan kuitti ja postitetaan kaikki, ko?.


Kyllä, näin se hoituu jos laitat ilmoittautumisen "etanapostilla" eli normi kirjeenä.

Mutta aika monellahan on jo käytössä netti-ilmoittautuminen = lomake täytetään netissä -> maksetaan samantien nettipankissa -> lähetetään ja saat vahvistuksen ilmoittautumisen vastaanottamsesta sähköpostiin. Sitten vain odottelet aikataulukirjettä ja numerolappuja.

Ilmoittaudut sitten miten vain, niin muista tarkastaa se kohta missä kysytään haluatko numerolaput ym omaan sähköpostiin vai kirjeenä, koska käsitykseni mukaan (itse en ole vielä tänä vuonna näyttelyilmoja täytellyt) täytyy laittaa ruksi ruutuun nimenomaan silloin jos haluaa näyttelypostin sähköpostitse.

// lisäyksenä vielä että jos haluat sähköpostiin ja tulostaa itse, siinä tapauksessa niitä ei enää postiteta kirjeenä
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013
(Viestiä on muokattu perjantaina, 22.06.2012 klo 10:10)

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: NäYTTELYPULINA - Perjantaina, 22.06.2012 klo 16:14  
+
0
^Mulla ainakin ruksi tulee automaattisesti, kun otan Omakoira- palvelun kautta koiran tiedot, niin omien tietojen alla on kaksi kohtaa joista toinen koskee juurikin näyttelypostia. Ruksi on ainakin mulla automaattisesti.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: NäYTTELYPULINA - Perjantaina, 22.06.2012 klo 17:56  
+
0
^Mä en ole Omakoira -palveluun rekkautunut, niin en tiedä siitä mitään tai että miten se on kytköksissä esim showlinkin näyttelyilmoihin.

Mutta jos netti-ilmon kautta ilmoittautuu näyttelyyn ja "laittaa ruksin ruutuun" tulee näyttelylaput vain sähköpostiin. Näin olen viisaammilta kuullut.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: NäYTTELYPULINA - Sunnuntaina, 24.06.2012 klo 02:09  
+
0
Mistä sen ilmon saa lähetettyä? Oon ihan pulassa ja enää pari viikkoa ilmon umpeutumiseen...

Muoks. Oon tainnu jossain aikasemminkin kysyä, mutta onko ohjaajan vaatetuksella kauheesti väliä, kunhan on siistit eikä häiritse koiran esittämistä? Entä onko värillä väliä?
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 24.06.2012 klo 02:31)

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: NäYTTELYPULINA - Sunnuntaina, 24.06.2012 klo 09:09  
+
0
^Mitä tarkoittaa "mistä sen ilmon saa lähetettyä" :mietiskel: Tarkoitatko nyt paperiversiota vai nettiversiota? Ilmeisesti nettiversiota, mikä löytyy kyseisen näyttelyn sivuilta JOS ko näyttelyyn voi ilmoittautua netin kautta (aika moneen kyllä voi)
Mihin näyttelyyn olet menossa?

Vaatetuksella ei ole väliä, kuten sanoit kunhan on siistit. Mutta jos sulla on täysin musta koira ei kannata laittaa mustia housuja, koska koira ei just erotu jos esittäjän mustat housut on taustana. Sama tietty valkoisen kanssa tai minkä tahansa "saman värin"
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: NäYTTELYPULINA - Sunnuntaina, 24.06.2012 klo 09:19  
+
0
^^ Jos tosiaan tarkoitat netti ilmoa, niin täältä näkee listan näyttelyistä joihin voi ilmoittautua netin kautta, toki myös kyseisen näyttelyn sivuilta se ilmenee. Netti ilmoittautuminen edellyttää maksamaan maksun verkkopankissa suoraan ilmoittautumisen päätteeksi.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: NäYTTELYPULINA - Sunnuntaina, 24.06.2012 klo 11:08  
+
0
Saije, nuo ovat vain Showlink-näyttelyt. Nykyäänhän on olemassa myös kilpaileva yritys, Showtailors, jonka kautta ilmottaudutaan esim. Jyväskylän kansainväliseen, jota ei siis tuolla listalla ole.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: NäYTTELYPULINA - Sunnuntaina, 24.06.2012 klo 11:14  
+
0
^Ahaa. Tuo oli kyllä täysin uutta.. :nauru: Hyvä tietää vastaisuuden varalle!
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: NäYTTELYPULINA - Sunnuntaina, 24.06.2012 klo 12:14  
+
0
Laitetaan nyt vielä lista noista Showtailorsin tulevista näyttelyistä.

Tuo järjestelmähän tökki tosi pahasti viime Jyväskylän näyttelyn aikoihin (oli ilmeisesti juuri silloin otettu käyttöön), mutta kyllä se nykyään ihan OK toimii.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

ShowGirl

ShowGirl
Viestimäärä: 144

VS: NäYTTELYPULINA - Sunnuntaina, 24.06.2012 klo 15:42  
+
0

Strikku kirjoitti:


Muoks. Oon tainnu jossain aikasemminkin kysyä, mutta onko ohjaajan vaatetuksella kauheesti väliä, kunhan on siistit eikä häiritse koiran esittämistä? Entä onko värillä väliä?




Ei ohjaajan vaatetuksella sinänsä ole kauheasti merkitystä, siisteys ja käytännöllisyys on kaiken a ja o. Toki niinkuin tuolla edellä jo mainittiin, niin koiran kanssa samanvärisiä vaatteita ei välttämättä kannata laittaa, koska koira ei erotu niistä niin hyvin. Esim. jos sulla on musta koira, niin sen kanssa kannattaa laittaa vaikka sinistä tai punaista:hymy: Ja tosiaan itse tykkään käydä näyttelyissä mahdollisimman käytännöllisissä vaatteissa, eli minihameet, korkkarit ja liian pienet vaatteet ehkä ei ole se kaikista mukavin vaihtoehto...
Cockeripojat Deppi&Jasu - iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn
http://tassunjlkisydmessa.blogspot.com

virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: NäYTTELYPULINA - Sunnuntaina, 24.06.2012 klo 22:51  
+
0
^Itelläni mulla on tricolour koiran kanssa ollut : vaaleet farkut, joku toppi sekä tummanharmaa lyhyt bleiseri, sekä hiukset ollu jotenkin kiinni, yleensä ponnarilla. Siistiä, sekä koira erottuu hyvin kun on vaaleat housut.

Voisin ensi näyttelyihin harkita myös esim hametta, mutta senkin täytyy olla tarpeeksi pitkä. Kukaan ei halua nähdä sun pakaroita tai sitten huono juoksettaa koiraa ympyrää ja repiä hametta alas :D
skcu Pongo

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: NäYTTELYPULINA - Maanantaina, 25.06.2012 klo 03:13  
+
0
Meidän Venäjän reissu meni ihan persiilleen, Moosekselle vain varaserti. Porukassa tuli kyllä onnistumisia ja Mooseksen siskolle serti ja käytiin me ryhmissä kasvattajaryhmän kanssa esiintymässä, tipahdettiin just viidensinä pois eli ei ihan sijoituksille päästy. Hienosti silti koska kasviksia oli varmaan parikymmentä. Joka tapauksessa oli taas ihan hyvä reissu, mitä nyt ärsyttää yleisesti jos tuomari ei katso miten koiran turkki on trimmattu ja karvakaan ei heilahda liikkeessä kun se on kiinteellä kiinni jne, mutta jos tehdyt kulmat menee läpi niin menköön. Pakko se kai on tuonne rajan taa joskus vielä sitten paukauttaa käymään kun nyt ei onnistunut.

Seuraavaksi sitten Karjaa ja Kokkola, onneksi on pari viikkoa ensin rauhallista eloa.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: NäYTTELYPULINA - Maanantaina, 25.06.2012 klo 09:26  
+
0
Onnea silti varasertistäkin! (Vaikka kyllä ne itseäkin monesti harmittavat, kun se serti olis ollu niiiiin lähellä...) Mehän käytiin talvella turha reissu Tallinnassa junnusertin metsästyksessä. Siinä harmitti lähinnä se, että arvostelu oli todella hyvä eikä siitä mitenkään selvinnyt miksi pelkkä ERI. Tuomari oli suomalainen, että olishan sitä tietty voinut käydä kysymässä. Noh, Oliverilla on nyt kaksi Viron junnusertiä ja heinäkuussa mennään yrittämään sitä viimeistä.

Venäjälllä olisi kyllä mielenkiintoista joskus käydä, mutta jotenkin epäilyttää kuinka turvallista siellä on ajella. Vai onko ne vain tyhmiä ennakkoluuloja?
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: NäYTTELYPULINA - Maanantaina, 25.06.2012 klo 12:36  
+
0
^Kiitos. Ei tässä nyt jaksa enää pettynyt olla, asiat meni miten meni ja seuraavalla kertaa uusi yritys. Eka päivänä meillä oli venäläistuomari joka kehui maasta taivaisiin, mutta sanoi koirani olevan hänelle liian raskas (samaa on pari muutakin venäläistuomaria sanonut). Ok. Toisena päivänä ruotsalainen joka asuu Suomessa, mutta en saanut oikein selvää mikä etuosassa häntä häiritsi, voittoon kun ylsi luokassa sellainen jolla ei ollut lainkaan eturintaa. Ehkä hän tarkoitti sitten, että haluaisi eteen pidemmät liikkeet, en oikein tiedä. Se onkin tuomareissa parasta, jos selittävät päätöksensä niin, että ymmärretään heti mistä on kyse, ettei tarvitse hyvän arvostelun kanssa arvailla, että mikäköhän sijoituksen tiputti.

Me käytiin alkuvuodesta Latviassa ja Liettuassa metsästämässä junnusertiä (Mooses on EE&RU JMVA), mutta ei tippunut. Yhdelle tuomarille liian vahva, toiselle liian tumma ja varmaan kolmannellekin liian jotain, mutta en muista mitä :nauru: Ihmisillä on ihan erilaisia makuja koirien suhteen. Onnea teille matkaan junnusertin metsästykseen! Toivottavasti onnistuu :hymy:

Venäjällä on ihan suht turvallista kun vain välttää niitä tilanteita missä voisi käydä hassusti. Teissä voi yht'äkkiä olla monttuja keskellä tietä, mutta muutoin ovat suht hyväkuntoiset (en toki oo käynyt Pietaria kauempana joten muusta en osaa sanoa). Risteykset voivat olla aika ihmeellisiä ja pitää olla tarkkana minne sitä ajaakaan. Isoja liittymiä ja tottakai kaikki kyltit kyrillisillä, joten kunnon navin kanssa matkaan, kartalla ei pärjää. Liikennekäyttäytyminen heillä on aika holtitonta ja tulevat mistä tahansa, mitä vauhtia tahansa ja suoraan eteen eivätkä tunne turvaväliä joten jarrujalka valmiina. Ajavat 80km/h alueella 140km/h tai enemmänkin. Autokanta on uutta ja niillähän pääsee, joten ohittavat tosi vaarallisissa tilanteissa. Eli liikenteessä kannattaa olla hereillä, mutta ajaa rajoitusten mukaan, sillä poliiseja on tiuhaan ainakin esikaupunkialueella mittaamassa ajovauhtia. Ulkomaalaisena ylinopeussakko olisi ehkä aika iso, enkä itse ainakaan haluaisi venäläispoliisien kanssa asioida. Maassa kun tuntuu olevan aika löyhät säännöt ja niitä voi muuttaa halutessaan miten vaan. Rajallakin tuntuu asiat toimivan eri tavoin eri päivinä, mutta kyllä sieltäkin aika helposti selviytyy läpi, aikaa rajalla voi mennä mitä vaan puolesta tunnista neljään tuntiin, riippuen ruuhkasta ja siitä, millä tuulella rajavirkailijat sattuvat olemaan. Nyt sinne oli tullut ohjeistuksia myös englanniksi ja osia suomeksi, viimeksi kaikki oli vain venäjäksi niin oli hankalampaa.

Näyttelypaikalla yritetään veloittaa extraa, kuten joka paikassa. Pitää vain tietää oikeutensa ja kieltäytyä. Viimeksi maksoimme molemmat näyttelyt eka päivänä näyttelypaikalla, ja meiltä yritetiin veloittaa seuraavana päivänä maksut uudelleen koska ei saatu kuittia eka päivänä kun eivät antaneet jne. Nyt maksoimme eka päivänä vain eka päivän, ja toka päivänä yritettiin veloittaa eka päivä uudelleen. Sellaista se on. Sitten kun saa arvostelun, niin pitää olla tarkkana itse, että kaikki tarvittavat ruksit on siinä lomakkeessa, kehäsihteerit eivät ihan aina ole oikein kartalla joten jotain tärkeitä voi jäädä ruksimatta arvostelulomakkeeseen. Säännöt kannattaa opetella, sillä kehät pyöritetään tietysti venäjäksi eikä juurikaan kukaan puhu englantia. Ystävällisiä ihmisiä siellä on kuitenkin hurjasti ja kehän laidalta saa usein apua. Meiltä ei ole näyttelyissä varastettu mitään, eikä edes yritetty, mutta en silti ihan täysin vahtimatta jättäisi tavaroita. Jaa niin, sitten kun tarvitaan se leima matolääkkeistä koiran passiin, niin aina meitä ohjataan ottamaan taksi eläinlääkäriasemalle. Jostain näyttelypaikalta kuitenkin löytyy aina ell joka sen leiman antaa, joten vaikka mistä sanottaisiin ensin, että ei onnistu, niin kysyttävä seuraavalta infopisteeltä niin tarina voi muuttua. Viimeksi moni suomalainen lähti ell asemalle hakemaan leimoja, mutta me sinnikkäästi kyseltiin, niin paikalta löytyi henkilö joka ne kuittasi 5€ maksusta/koira. Tällä kertaa ei maksettu mitään vaan kuittasi ilmaiseksi.

Aloinpas mä runoilemaan.. Sorry pitkät tekstit. Lopunviimein matka sinne on ihan samanlainen kuin vaikka Tallinnaan, ehkä vain astetta suuremmalla jännitysmomentilla.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Umber

Umber
Viestimäärä: 572

VS: NäYTTELYPULINA - Maanantaina, 25.06.2012 klo 21:57  
+
0
Hei moi hotspot, ajellut karvat ja antibiottikuuri. Ei taideta enää tänä kesänä kehään lähteä :roll: Pitikin antaa polskia koko juhannuksen eikä kuivata välissä. Oma moka, mutta julmetusti kismittää :suru: sekä omasta että koiran puolesta.

^ Onnea menestyksestä, vaikka itse et tyytyväinen ollutkaan! Varasertit on hienoja nekin :) !
Newfoundlandinkoira 2011
Amerikanakita 2014
(Viestiä on muokattu maanantaina, 25.06.2012 klo 21:58)

IrisMajava

IrisMajava
Viestimäärä: 104

VS: NäYTTELYPULINA - Maanantaina, 25.06.2012 klo 23:05  
+
0
JEEEEE!!
Ilmotin jätkän Kotkaan ihan vaan siltä varalta että se ei saa CACIBia Viron Voittajasta. Ihan ku se Suomesta CACIBeja napsis... Miekkonen sai kyllä sen CACIBin Viron Voittajasta, mutta otti sitten mokoman myös Kotkasta ja oli samalla ROP!! :)
Norwichinterrierit Ringo (C.I.B FI & SE & EE & LT & LV & BALT MVA EEJMVA JV-11 EEV-11-12 EEJV-11 LTV-13 Leeway's Ringo At Rat Trap's), Sintti (FI&EE&LV MVA BALT&EE&LV< JMVA LTJV-13 Bronwyn a View To a Kill at Rat Trap's) ja toisella omistajallaan asuva Rilla (Rivale La Traviata, Ringon tytär)

www.kennelrattraps.com

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: NäYTTELYPULINA - Tiistaina, 26.06.2012 klo 00:38  
+
0
Taidetaan ilmoittautua etanapostilla, kun en oikein tajunnu tuota netti-ilmoa. Juu, ja melkolailla musta koira on, aattelin esittää vaaleissa farkuissa ja t-paidassa/pitkähiasessa. En edes omista mustia housuja:shifty:.

Onnea kaikille menestyneille!
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: NäYTTELYPULINA - Tiistaina, 26.06.2012 klo 09:38  
+
0
Kiitos neruda runoilusta! Juuri tuollaisia kokemuksia pitää kuulla ennen kuin itse uskaltaa lähteä.
Ja onnea irismajavalle!
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

  Siirry sivulle: 1 ... 77 78 79 ... 100
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28248
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 11:45)