Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 15:16

Näyttelypulina

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 100

Anniinn

Anniinn
Viestimäärä: 48

VS: NäYTTELYPULINA - Tiistaina, 22.06.2010 klo 22:12  
+
0
saija81: hoitoainetta käytän joka pesussa, laitan aika reilusti mutta on laimennettuna. En kyllä ole ajatellut miten vaikuttaa turkin kuntoon :)
bolognese Minka s. 24.3.2003
kääpiövillakoira Martta s. 1.5.2011

Baia

Baia
Viestimäärä: 102

VS: NäYTTELYPULINA - Keskiviikkona, 23.06.2010 klo 05:00  
+
0

monna83 kirjoitti:

[quote=Baia]No mitä olette mieltä, onko ketjupanta ok pennulle? Mun pitäisi nimittäin keksiä näyttelypanta tuolle nyt 17vkoiselle. Ja sen olisi kestää käytössä sinne asti, että aikuiskoko on saavutettu.


No miksi ei? Voithan ostaa jo nyt tarpeeksi pitkän ketjun joka on sopiva sitten vielä aikuisenakin. Jos mulla olisi joku aussin tyyppinen pitkäkarvainen koira, ehdottomasti käyttäisin sillä ohutta ketjua näyttelyssä. Menee hyvin piiloon pitkien karvojen alle. Sitä en tiedä, miten aussi esitetään, kuristamalla vai löysällä hihnalla mutta oli kummin tahansa, niin ketju sulautuu karvojen sekaan.

Ketjua käytän mielellään itsekkin, on paljon kauniimpi kuin nailonhihna. Kuristavaa en tykkää käyttää joten meillä puolikuristava ja tuokaan ei kireimmillään kurista.[/quote]


No lähinnä ajattelin, että onko pennut yleensä sitten kuitenkin niin arvaamattomia, että pitäisi varjella sitä niskaa. Ettei tule mitään vaurioita.

Mutta ketjun mä kävinkin sitten ostamassa :) Suorilta en ostanut aikuisketjua, kun ostan sitten sellaisen snaken ja haluan, että se on juuri sopivan mittainen. Nyt ostamani ketju on vähän pidempi kuin tarve olisi, joten siinä on sopivasti kasvuvaraa.

Ostin myös 70cm pitkän, melko ohuen, nahkaisen hihnan. Se on aikas passeli :) Melkeinpä voisi olla vieläkin lyhyempi, mutta eiköhän tuo meille kelpaa! Vielä on vaan pitkä tie hyvään kehäkäytökseen :D

(En tiedä miksi lainaus ei tule oikein)
Bywater Cauyga 11.2.2010 ♥
http://baianpiilo.blogspot.com/
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 23.06.2010 klo 05:01)

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: NäYTTELYPULINA - Keskiviikkona, 23.06.2010 klo 09:27  
+
0

saija81 kirjoitti:

Ei ne tosiaan kovin helposti EVA:a jakele eikä myöskään muita huonoja arvosanoja. Perhostani oon käyttäny näyttelyissä ja se sai H:ta ja EH:ta eikä todellakaan anna kattoa hampaitaan ilman murinoita.


Tämä EVA:n jakamisen herkkyys varmaan riippuu myös aika paljon rodusta. Kääkille jaetaan todella helposti EVA:a/HYLsyä tuosta käyttäytymisestä, mutta rotumääritelmässä sanotaankin, että koira ei saa missään nimessä olla arka (arkuus/liiallinen epäluuloisuus/aggressiivisuus on hylkäävä virhe).
kääpin uros -09
shelam uros -16

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: NäYTTELYPULINA - Keskiviikkona, 23.06.2010 klo 10:14  
+
0

Baia kirjoitti:

(En tiedä miksi lainaus ei tule oikein)


Lainaus viestistä, missä on jo yksi lainaus olemassa, ei ole vielä teknisesti kunnossa. Ylläpito on tietoinen ja yrittää korjata bugia :wink:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: NäYTTELYPULINA - Keskiviikkona, 23.06.2010 klo 10:16  
+
0

saija81 kirjoitti:

Ei ne tosiaan kovin helposti EVA:a jakele eikä myöskään muita huonoja arvosanoja. Perhostani oon käyttäny näyttelyissä ja se sai H:ta ja EH:ta eikä todellakaan anna kattoa hampaitaan ilman murinoita..


Riippuu tosiaan rodusta SEKÄ tuomarista. Jotkut tuomarit olisi jo tuossa tilanteessa kun koira murisee eikä anna katsoa hampaitaan antaneet EVAN. Toiset tuomarit taas katsovat moista läpi sormien.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: NäYTTELYPULINA - Keskiviikkona, 23.06.2010 klo 13:11  
+
0
Perhoskoirien rotumääritelmässä ei mainita luonteesta mitään, mut kyl sen nyt järkikin jo sanoo, et arkuus ja vihaisuus on virheitä tontyyppisessä rodussa.

Vihainen Hugo ei siis missään tapauksessa ole, eli ei näytä hammasta tmv, vaan vain pakoilee kosketusta. Antaa kuitenkin tutkia, vaikkakin vastentahtoisesti.

No, reilun viikon päästä se sitten selviää... :shifty:

(Saatiin muuten kyytikin, vaikka välillä näytti jo et menee bussimatkustamiseksi... Avokin kaveri tyttöystävineen ja ranskiksineen on menossa myös, alustavasti päästään heidän kyydissään. Jee :))
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Baia

Baia
Viestimäärä: 102

VS: NäYTTELYPULINA - Keskiviikkona, 23.06.2010 klo 17:01  
+
0
Tuosta puremisesta... Mitenköhän tarkkoja ollaan pentukehässä? Toi meidän pentu ei ole siis lainkaan arka eikä pelokas, eikä pureskele sen takia, mutta sillä on varsinkin nyt hampaiden vaihtumisen aikana tapana ottaa kättä suuhun ja "jyystää" sitä. Se ei siis pure vihaisesti vaan niinkuin pennut... Joskus saattaa vähän näykkästä leikkiessään. Tästä tietysti opetellaan koko ajan pois, mutta nyt hampien vaihdon aikaan on tullut takapakkia.
Bywater Cauyga 11.2.2010 ♥
http://baianpiilo.blogspot.com/

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: NäYTTELYPULINA - Lauantaina, 26.06.2010 klo 22:12  
+
0
^En usko, että tuollaisella on konkreettista merkitystä pentukehissä, ellei nyt satu ihan tiukkapipoinen tuomari vastaan. Fiksu tuomari kyllä erottaa sen, että kyseessä on leikkisä pentupureminen eikä aggressiivinen käytös, kunhan nyt koira vain muuten antaa tutkia hyvin. Tosin suosittelen moisen tavan opettamista pois mahdollisimman pian. :wink: Eli riippunee tuomarista. Todennäköisesti ainakin arvosteluun tulisi maininta tyyliin: "tarvitsee lisää harjoitusta" tms.
kääpin uros -09
shelam uros -16

cshippu

cshippu
Viestimäärä: 4

VS: NäYTTELYPULINA - Sunnuntaina, 27.06.2010 klo 19:59  
+
0
Osaisiko joku suomentaa?? Itse olen ruotsissa todella huono :)

Trevlig tik av utmärkt typ. Vackert huvud. Mycket god hals & överlinje. God bröstkorg kunde half mera vinkel i överarm. Välvinklad bak. Vacker päls. Rör sej mycket bra. Välvisad.
Vieraile punaisen irlanninsetteri Hipun sivuilla!!
www.cshippu.edisypages.com

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: NäYTTELYPULINA - Sunnuntaina, 27.06.2010 klo 20:04  
+
0
^Suomentaisin tämän näin (kirjoitusvirheitähän tuossa oli, joten piti olettaa pari kohtaa):

Hieno, hyväntyyppinen narttu. Kaunis pää. Erittäin hyvä kaula & ylälinja. Hyvä rintakehä. Olkavarsi voisi olla paremmin kulmautunut. Hyvin kulmautunut takaosa. Kaunis turkki. Liikkuu erittäin hyvin. Hyvin esitetty.
kääpin uros -09
shelam uros -16
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 27.06.2010 klo 20:10)

Anma

Anma
Viestimäärä: 34

VS: NäYTTELYPULINA - Tiistaina, 29.06.2010 klo 17:23  
+
0
Hei!
Jos joku tarvitsee esittämisapua näyttelyissä niin minä mielelläni esitän rotukehissä koiria. Olen entinen junior handler ja omia koiria en ole ainakaan tämän vuoden puolella ilmottamassa mihinkään näyttelyyn, joten olisi mukavaa kuitenkin päästä kehään. Olen pienestä pitäen esittänyt koiria, ja Junior Handlerissakin tosiaan ehdin pari vuotta kilpailla, joten kokemusta on ehtinyt kertyä kaikkien roturyhmien koirista.

Joten jos tarvitset koirallesi esittäjää johonkin näyttelyyn niin otathan yhteyttä sähköpostiini anma.rinne@hotmail.com tai yksityisviestillä.
Svit Harmful Manifig, Aquacrest Again-Oh No & ZZman's Garfield

Kotisivut

Gaiya

Gaiya
Viestimäärä: 1

VS: NäYTTELYPULINA - Torstaina, 01.07.2010 klo 10:44  
+
0
Hei!

Olisiko joku menossa lauantaina 3.7 Turusta Forssan näyttelyyn? Kyytiä vailla olisi nuori naikkonen ilman koiraa. Bensakuluihin osallistun ja tarjoan vaikka kahvit matkanvarrella!

cshippu

cshippu
Viestimäärä: 4

VS: NäYTTELYPULINA - Lauantaina, 03.07.2010 klo 16:32  
+
0
[quote=sliippi]^Suomentaisin tämän näin (kirjoitusvirheitähän tuossa oli, joten piti olettaa pari kohtaa):

Hieno, hyväntyyppinen narttu. Kaunis pää. Erittäin hyvä kaula & ylälinja. Hyvä rintakehä. Olkavarsi voisi olla paremmin kulmautunut. Hyvin kulmautunut takaosa. Kaunis turkki. Liikkuu erittäin hyvin. Hyvin esitetty.[/quote

Voi olla pari virhettä joo en osaa yhtään ruotsia niin en tajua mitään miten niiden pitäisi olla, että yritin saada vaan jotenkin selvää siitä tekstistä mikä arvostelussa luki :D Kiitos!!
Vieraile punaisen irlanninsetteri Hipun sivuilla!!
www.cshippu.edisypages.com

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: NäYTTELYPULINA - Lauantaina, 03.07.2010 klo 22:02  
+
0
Kyytiä Forssaan Turusta huomenna??

Meillä piti olla kyyti, mutta eipä ookaan. Bussikin on vasta varmaan liian myöhään paikalla. Yks tai kaks ihmistä ja pieni, siisti, sylissämatkustava koira. Maksan puolet bensoista.

*muoks* Bussilla mennään sittenkin.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/
(Viestiä on muokattu lauantaina, 03.07.2010 klo 23:17)

katahrin

katahrin
Viestimäärä: 168

VS: NäYTTELYPULINA - Sunnuntaina, 04.07.2010 klo 01:32  
+
0
Onko kellään tietoa, että onko kennelyskä-rokote pakollinen näyttelykoiralla? Tämä on muistaakseni se vuoden ajan voimassa oleva rokote..
Kennel Atacamigor
4x venäjäntoy + kääpiöpinseri

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: NäYTTELYPULINA - Sunnuntaina, 04.07.2010 klo 11:50  
+
0
^ Ei ole pakollinen.

riiT

riiT
Viestimäärä: 700

VS: NäYTTELYPULINA - Maanantaina, 05.07.2010 klo 08:38  
+
0
--
There's one heart beating and that heart beats for you.

silkkiterrieri n 05/07
silkkiterrieri 03/15
cockerspanieli 10/16
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 14.07.2010 klo 19:52)

pikkukopla

pikkukopla
Viestimäärä: 1

VS: NäYTTELYPULINA - Perjantaina, 09.07.2010 klo 21:18  
+
0
onko kukaan menossa Riikaan/latviaan marrask. lopulla näyttelyyn?
Minä olen menossa järjestetyllä bussi matkalla ja on ihan eka kerta.
Ongelmana on vain tuo näyttelyilmoitus Latvian kennelliiton sivuilta, tarviiko mitään muuta lähettää sen ilmoituksen mukana kuin maksukuitti?
kopio reksiteri otteesta?
Kertokaahan te jotka olette olleet!
rokotukset ym koira asiat on tiedossa ja oma passi, mitä muuta?
griffonit:Nelli,Bobo,Möttis,Heppu,Senni,Hali

turbojaurbo

turbojaurbo
Viestimäärä: 26

VS: NäYTTELYPULINA - Lauantaina, 10.07.2010 klo 22:13  
+
0
^pikkukopla

en oo monesti käyny ulkomailla näyttelyssä enkä ihan perillä tän hetkisistä säännöistä yms mutta nää asiat mä tarkistaisin ennen lähtöä;

- pakollinen heisimato lääkitys ( suomesta eläinlääkäriltä juuri ennen reissua ja pitää tarkistaa että on saanut siitä leiman passiin siltä eläinlääkäriltä )
- rekkarista kopio juu ilmottautumislomakkeen mukaan
- jos suomen mva siitä varmaan kopio tms myös

^ mutta tarkista nää tosiaan vaik kennelliitolta ne varmaan neuvoo?
en saa linkkiä tähän mut kennelliitto.fi / yhteystiedot

sitten mun omat hassut tavat ( ei saa nauraa neuroottisuudelle ) :shifty:

- mä otan aina omistakin tärkeistä papereista passista ja henkkareista + majoitus dokumenteista kopiot ja pakkaan ne ihan eri laukkuun/ paikkaan missä aidot paperit on, eli otan myös koiran papereista yms kopiot ja siis sama homma kuin omille dokumenteille. must ois niin kauheeta jos kaikki tavarat häviäisi/ varastettaisiin ja sitten me oltaisiin ilman mitään jossain vieraassa maassa siksi mä näytän niille skanneria ennen lähtöä :nauru:

- matkavakuutuksen tarkistan ja hankin suomesta päivystävän eläinlääkärin numeron jotta jos tulisi asiaa eläinlääkäriin ulkomailla voisin varmistaa toisen mielipiteen kotomaasta ennenkuin vieras lääkäri koiraa hoitaa

- kennelliiton numero, rotujärjestön yht.tiedot suomesta ja kohde maasta

- omat käsikauppa-lääkkeet mulla on aina mukana tiedän mitä annan ja toimiiko se ja miten
( canikur, tehobakt pet, nutrisal plus, kuumemittari, sopiva-ja koiralle oikea särkylääke ) noin esimerkkinä

- vara hihna-ja panta

- oma ruoka jaettuna kahteen eri säilytyslootaan ( tääkin tämmöstä katastrofi ennakointia )

juu näin mä itte lähtisin reissuun. Pidä tosi kivaa siellä! Itsellä ollu ainakin ulkomailla näyttelyissä tosi mukavaa, ihan eri fiilis, onnea kehiin :peukku:
* poikkesin vahvistamaan sääntöä :))) *

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: NäYTTELYPULINA - Sunnuntaina, 11.07.2010 klo 11:44  
+
0
pikkukopla Ei ole suunnitelmat vielä noin pitkällä, mutta kolme vuotta sitten käytiin partanaamojen kanssa Latviassa. Ja jos nyt ihan oikein muistan niin ei tarttenut ilmoittautumisen mukaan muuta kuin kopio maksukuitista.
Sitten kun (huom kun - ei jos :wink: ) koirasi saa sertin ja valioituu ko maan valioksi, siihen valiohakemukseen laitoin rekkarikopion. Olettaen tietenkin, että lähdet valiokoiran kanssa matkaan :cool:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 100
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 00:15)