Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Keskiviikkona, 25.04.2012 klo 20:07

Treeniliivit

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5

Lyytikäinen

Lyytikäinen
Viestimäärä: 461

VS: TREENILIIVIT - Sunnuntaina, 05.01.2014 klo 21:07  
+
0
KoirAkoilla on myös vähän omanlaisiaan treenitaskuja.

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: TREENILIIVIT - Perjantaina, 10.01.2014 klo 06:24  
+
0
Mä olen haaveillut vähän HelsiTaren V-koulutusliivistä. Kankaana olisi enstex ja liivin saa halutessaan verkko- tai reikävuorella. Kannattaisikohan siihen ottaa tuo vuori ja kumpi noista vuorivaihtoehdoista olisi kätevämpi? Onko kellään kokemusta?
Mukana menossa snu Napo

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: TREENILIIVIT - Perjantaina, 10.01.2014 klo 10:28  
+
0
^Mulla on Helsitaren V-liivi verkkovuorella, joskin mikrokuituisena. Halusin mahdollisimman kevyen liivin, joka on miellyttävä kesälläkin, siksi päädyin noihin materiaaleihin. Liivi on kevyt ja miellyttävä päällä. Mä itse ajattelen niin, että talvella sen liivin ei tarvi lämmittää, ennemmin sitten kerrospukeudun sen alle.

Eilen pisti vähän harmittamaan: mun Berran treenitaskun vetoketjutaskusta hajosi sauma. Taskulle ei ole tapahtunut mitään, on ollut ihan peruskäytössä, mutta kotipihassa huomasin alareunan sauman olevan rikki. Täytyy tänään tutkia vielä tarkemmin, mutta eilen pikavilkaisulla näytti nimenomaan ommel pettäneen. Jos näin on, täytyy ottaa yhteyttä Berralle - tuo on kuitenkin ostettu kesällä, ja kyllä keston mielestäni pitäisi olla parempi.

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: TREENILIIVIT - Perjantaina, 10.01.2014 klo 15:44  
+
0
^I hear you! Sulla on kyllä hyvä pointti tuossa materiaalivalinnassa. Harkitsen, josko uskoisin viisaampiani :)
Mukana menossa snu Napo

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: TREENILIIVIT - Maanantaina, 13.01.2014 klo 23:39  
+
0
Mä olen miettinyt, että mitä kaikkea eroa verkko- ja reikävuorella on?
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: TREENILIIVIT - Tiistaina, 14.01.2014 klo 10:04  
+
0
^ Mä mietin samaa, mutta ainakin tuolla HelsiTaren sivuilla sanotaan, että reikävuori on paksumpi ja liukaspintainen (perusvuori) ja verkkovuori (kesävuori) on kevyempi. Mutta kumpikohan noista on kestävämpi? Ja miten isosilmukkaista verkkoa tuo verkkovuori mahtaa olla?
Mukana menossa snu Napo

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: TREENILIIVIT - Tiistaina, 14.01.2014 klo 17:04  
+
0
Helsitaren sivuilla on kuvat reikä- ja verkkovuorista.

Berran Pro Light -liivissä on tämmöinen vuori, mikä on aika lähellä sitä Helsitaren reikävuorta. Ja kuten kuvasta näkyy, taskuun namien perässä murtautuva koira saa sen helposti rikki :roll: Mutta jos koiralla ei ole tarvetta roikkua hampaillaan liivissä, sanoisin, että molemmat vuorit ovat normaalikäytössä ihan yhtä kestäviä.

Mä sorruin halvennusmyynteihin ja ostin Berran liivin. Eli goodbye Hurtta, en mä siitä sitten loppupeleissä niin tykännytkään, tuntui että olen kävelevä mainosvalo kun menin se päällä tuolla ulkona :D

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: TREENILIIVIT - Keskiviikkona, 15.01.2014 klo 14:29  
+
0
^No niinpäs onkin! Onpa hyvä, että joku eli Kaislus on tarkkanäköinen :D
Mukana menossa snu Napo

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: TREENILIIVIT - Torstaina, 16.01.2014 klo 11:57  
+
0
^^Nyt selvensi paljon! Aattelin, että verkkovuori on laatua kalastusverkko ja reikävuori sitten tuo verkkovuori...
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

SariS

SariS
Viestimäärä: 11

VS: TREENILIIVIT - Sunnuntaina, 02.02.2014 klo 21:42  
+
0
Itse aloin tekemään omaa treeniliiviäni. En tykännyt mistään valmiista mallista, kaikissa jotain vikaa :D Itse kun ajattelin, että hankin yhden, joka käy kaikkeen käyttöön (mejä/nome/toko/ulkonäyttelyt/lenkki/käytännön metsästys). Kone on huristellut tuolla palasia yhteen ja pieniä yksityiskohtia ja vetoketjua vaille valmis.

Se sisältää ainakin:
- 4 D-rengasta
- kengurutaskun,
- 2 isoa etutaskua,
- 2 vedenpitävää rintataskua,
- heijastimet,
- kuminauhavyötärön,
- hupun,
- taskun kisanumerolle
- ja todennäköisesti tuun laittamaan siihen kuitenkin vielä hihat.

Pidempi kuin treeniliivi ja tuo päällä kehtaa hyvin mennä vaikka h&m:lle, jos on oikeat asusteet :) Mieheni sanoi, että tuo on kuin mekko o.O Voin julkaista kuvan kun saan valmiiksi.

Hintaa tälle tulee yhteensä 10e. Kankaasta maksoin muhkeat 20 snt :')
Labradorinnoutaja Cenna -13

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: TREENILIIVIT - Maanantaina, 03.02.2014 klo 09:29  
+
0
^Rispektit sulle :peukku:. Ja halvalla olet kankaan saanu.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: TREENILIIVIT - Tiistaina, 04.02.2014 klo 08:08  
+
0
^^ Mahtavaa omatoimisuutta! Oliko sulla joku peruskaava, jota lähdit muokkaamaan vai ihanko omasta päästä aloit sitä tehdä? Ja kuvaa odotan innolla. Käsityöpuolellakin on varmasti monta asiasta kiinnostunutta, mutta laita ihmeessä kuva sitten tällekin puolelle!
Mukana menossa snu Napo

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: TREENILIIVIT - Keskiviikkona, 05.02.2014 klo 19:51  
+
0
Halvalla olet kyllä kankaat saanut! :) Mä joskus ajattelin myös tekeväni itse treeniliivin, mutta tuo ulkoilukangas on niin kallista, ettei se olisi tullut yhtään halvemmaksi - jopa kalliimmaksi. Etenkin jos haluaisi muuta väriä kuin mustaa, kun sitten pitäisi ostaa kahta eri kangasta (mun koira on niin rapainen ja kuolainen, että musta on kaikkein käytännöllisin väri tuossa liivin alaosassa).

No mutta, nyt hain sitten sen Berran liivin kotiin. Eli pitää hankkiutua Hurtasta eroon, on tää paljon kivempi :)

SariS

SariS
Viestimäärä: 11

VS: TREENILIIVIT - Perjantaina, 07.02.2014 klo 14:16  
+
0
Tuollainen mun treenitakista nyt tuli, jos linkit aukeaa. Puhelimella otetut kuvat , joten ei parasta laatua :) Kaavat on aivan omasta päästä. Ompelen muutenkin paljon.

Kirjoita linkkiteksti...

Kirjoita linkkiteksti...
Labradorinnoutaja Cenna -13
(Viestiä on muokattu perjantaina, 07.02.2014 klo 14:23)

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: TREENILIIVIT - Perjantaina, 07.02.2014 klo 21:21  
+
0
Vau! Tosi hienon olet saanut aikaiseksi. On uniikki ja edullinen. Tuli hyvä mieli sun puolesta liivin valmistumisen vuoksi :kieli:
Mukana menossa snu Napo

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: TREENILIIVIT - Lauantaina, 08.02.2014 klo 11:01  
+
0
^^Hyvältä näyttää :)

Mä lisäsin näkyvyyttä ja laitoin heijastinHaun tuonne selkämykseen:



Vähänhän se meni ruttuun, kun oli kamalan vaikea ommella tuollainen kuvio kiinni.. Mutta ajaa asiansa!

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: TREENILIIVIT - Lauantaina, 08.02.2014 klo 11:48  
+
0
^Kiva idea ja hienosti toteutettu !
Tuo treenitakki on kanssa tosi kätevän oloinen, eikä varmasti mikään helpoin ommeltava ?
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: TREENILIIVIT - Lauantaina, 08.02.2014 klo 16:02  
+
0
Mä vaan mietin, että eikö tuossa treenitakissa tule melko kuuma, jos kesällä treenaa?
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

SariS

SariS
Viestimäärä: 11

VS: TREENILIIVIT - Lauantaina, 08.02.2014 klo 22:30  
+
0
Takki oli helppo ommella, mutta pitää etukäteen miettiä missä järjestyksessä ompelee mitäkin yksityiskohtia.

Kangas on ohutta ja se on vuoreton. Näin talvella se menee hyvin fleecen kanssa. Kesällä on kuitenkin oltava jotain pitkä hihaista, koska meidän treenien pääpaino on mejä- ja nome-puolella ja metsistä löytyy paljon hirvikärpäsiä ja hyttysiä Siksi päädyin tekemään tuosta takin
Labradorinnoutaja Cenna -13
(Viestiä on muokattu lauantaina, 08.02.2014 klo 22:31)

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: TREENILIIVIT - Sunnuntaina, 09.02.2014 klo 11:53  
+
0
^ Teidän tapauksessa siis erittäin toimiva. Meillä taas ei toimisi yhtään, kun treenaillaan pääasiassa tokoa ja agilitya, ja varsinkin kesällä avoimet kentät on tosi aurinkoisia ja kuumia. Mutta tarpeensa kullakin.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545693
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 27.04.2024 klo 02:30)