Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Keskiviikkona, 08.09.2010 klo 20:55

Anime- ja mangapulinaa

Siirry sivulle: 1 2

Kennedy

Kennedy
Viestimäärä: 1808

ANIME- JA MANGAPULINAA - Keskiviikkona, 08.09.2010 klo 20:55  
+
0
Tällainen täältä tuntui vielä uupuvan, joten kokeillaas löytyykö keskustelijoita. :)

Selvennykseksi voisin tähän alkuun selittää näitä termejä. Anime ja mangahan tulevat molemmat Japanista. Anime on japanilaista animaatiota (elokuvia tai sarjoja, voi perustua mangaan, kirjaan, tositarinaan...), joka voi genreltään ja ikärajoiltaan olla mitä tahansa. Manga on japanilaista sarjakuvaa, ja genren & ikärajan puolesta sama homma kuin animessa.
Toisinaan törmää esim. korealaiseen mangaan, mutta ainakin itse tykkäilen enemmän, jos sitä kutsutaan pseudo-mangaksi. Vaikka se onkin samaan tyyliin tehty, niin kuitenkin mangan alkuperä on Japanissa, ja "korelainen japanilainen sarjakuva" kuulostaa jokseenkin hassulta. ^_^

Monelle tulee varmasti mangasta ja animesta mieleen mollosilmäiset ja isopäiset epäihmiset. :D Ihan kaikki manga ja anime eivät kuitenkaan siihen genreen kuulu, vaan joukosta löytyy tyylillisesti hyvin monenlaista.

Ja eikun vaan keskustelua kehiin! En viitsi laittaa mitään kysymyksiä, ettei kaikki vaan mekaanisesti vastaile niihin. D: Tervetuloa myöskin kaikki ne, joilla ei ole mitään hajua koko jutusta ja ne, jotka inhoavat koko ilmiötä! Dissauksen lisäksi tosin vaadin kunnon perusteltuja mielipiteitä, jotta niistä voi keskustella. Tämähän on keskustelupalsta, right?


Itse olen kyllä jokseenkin hurahtanut sekä mangaan että animeen. :-) Keräilen joitakin mangasarjoja ja katselen animea silloin tällöin.
Animesta melko ehdoton lemppari on Wolf's Rain. Se on ihana! Oikea rakkaus, koska se on niin, öö, jännä ja ihmeellinen, loppuratkaisu hämmentää ja musiikki on ihanampaa kuin mikään. Hehkutinko tarpeeksi?
Myös Gungrave on aikasta kiva, samaten Sayonara Zetsubou Sensei. Narutoakin tuli seurattua, mutta en jaksanut enää animena seurata, kun kuitenkin sitä myös luen. Lukeminen on nopeampaa plus siinä ei ole fillereitä. :P Kuroshitsujin ekan kauden kattelin, mutta harmittaa kovasti se miten se eroaa mangasta, niin toista kautta ei kyllä tule katsottua. :(

Mangaa mulla löytyy jonkun verran hyllystä. Dark Metro 1-3 (koko sarja), Pet Shop of Horrors 1 (löysin kirpparilta eurolla!! Enkkuversio), Yotsuba&! 1 (ihana sarja n_n), Bleach 1-14 (kerään), Black Lagoon 1-6 (kerään ja rakastan), One Piece 1-10 (kerään pikkuhiljaa, oon lukemassa pidemmällä mitä omistan) ja viimeisimpänä, muttei suinkaan vähäisimpänä, vaan lempparina... Kuroshitsuji aka Black Butler 1-2! ♥ Se sarja on kyllä suuri rakkaus. Tykkään kovasti Yana Toboson hahmoista ja piirtotyylistä, sekä tarinoiden juonista. Voin suositella myös Rust Blasteria, jos joku Kuroshitsujin fani ei sitä ole vielä lukenut. :)

Ääks, nyt innostuin ja jätin varmasti puolet sanomatta. Oli miten oli, areena on teidän!
And this devilishly handsome sponge is your waiter?

Miaci

Miaci
Viestimäärä: 1868

VS: ANIME- JA MANGAPULINAA - Keskiviikkona, 08.09.2010 klo 21:04  
+
0
Mä olen innostunut lukemaan mangaa. Tässäkin tapauksessa nähtiin, ettei kannata sanoa mitään jos ei ole kokemusta, sillä minään en kertaakaan ollut lukenut mangaa ja silti julistin inhoavani sitä... Sitten kerran kokeilin ja rakastuin!

Nyt olen lukenut Salapoliisi Conania (ehkä lemppari), Cherry Juice-sarjan ja Dream kissiä. Lemppari tyyli on ehkä shöjo tai shönen. Joo lunttasin wikipediasta, en ole mikään manga ekspertti...

Tykkään mä myös piirtää mangaa.
What if I say I'm not like the others?
What if I say I'm not just another one of your plays?
You're the pretender
What if I say I will never surrender?

schnii

schnii
Viestimäärä: 1590

VS: ANIME- JA MANGAPULINAA - Keskiviikkona, 08.09.2010 klo 21:52  
+
0
Mun suhde mangaan on aika laimea. Oon joskus 5-luokalla lukenut pari pokkaria salapoliisi conania ja ranmaa (?, se oli semmoinen jossa joku tyyppi muutti suihkussa sukupuoltaan tai jotain), ja sit jotain fruit basketia tai jotain sen tapaista. Silloin ne olivat mun mielestä lähinnä juoneltaan ja kuviltaan erittäin epäselviä tarinoita, joita oli työlästä lukea sen lukujärjestysjutun vuoksi. Ehkä mun pitäisi nyt vähän vanhempana kokeilla uudestaan lukea mangaa ..
Vuoden Sekopäisin Junnu 2010
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 08.09.2010 klo 22:05)

Cendre

Cendre
Viestimäärä: 532

VS: ANIME- JA MANGAPULINAA - Keskiviikkona, 08.09.2010 klo 22:04  
+
0
Mä kokeilin mangan lukemista ehkä parisen vuotta sitten, mutta ei se oikein ollut mun juttu. Kaverihan on hyvinkin kiinnostunut siitä ja animesta, joten sitä kautta ehkä tuli kokeiltua.

Silloin kun luin, taisin lukea Koko Ni Iru Yo! ja Shugo Chara! nimisiä sarjoja. Tykkäsin jostain syystä kouluun liittyvistä mangoista, jotenkin ne olivat niin kivasti tehty. Onhan mulla vieläkin tuo kansio jäljellä missä mulla on listat kaikista sarjoista jotka olivat lukemisen arvoisia. Samassa kansiossa mulla on vähän muutakin Japaniin liittyviä asioita, sanoja/lauseita jne. Olin aika kiinnostunut Japanista tuolloin.

Olen myös piirtänyt mangaa, ja noita piirrustuksiakin löytyy tuosta samasta kansiosta.

Mutta kuten jo aikaisemmin sanoin, kokeilin, mutta tulin siihen tulokseen ettei se vaan ole mun juttu.

Hypnotic

Hypnotic
Viestimäärä: 353

VS: ANIME- JA MANGAPULINAA - Torstaina, 09.09.2010 klo 09:18  
+
0
Monet kaverit lukevat mangaa ja katsovat animea, joten ehkä siksi oon kans ruvennut innostumaan hieman. Ennen tämä ei kiinnostanut oikeastaan yhtään, nyt luen ainakin Hopeanuolta sitä mukaa kun sitä ilmestyy. :) Yoshihiro Takahashi on mahtava sarjakuvapiirtäjä! On tota Hopeanuolta tullut katsottuakin.

Kaveri pakotti lukemaan myös yhden Ranman, mutta siihen se jäikin... :D
"Sellainen henkilö, joka syö pannukakkua ja hilloa,
ei voi olla kauhean vaarallinen."

Räyhähenki

Räyhähenki
Viestimäärä: 1116

VS: ANIME- JA MANGAPULINAA - Torstaina, 09.09.2010 klo 13:27  
+
0
mä tykkään lukea ja piirtää mangaa, ja japani on lähellä mun sydäntä, mitä mun harmiks tosin täällä tuskin näkyy. nyt mun japseilu on tosin jäänyt vähemmälle, mutta nyt olisi tarkoituksena mennä hakemaan kirjastosta iso kasa mangaa.. n________n
"Hänet on tuomittu!
Sinut on tuomittu!
Koko joukko on tuomittu!
Vaan mihin?
Huomaa, etten sanonut."

Christopher Paolini ~ Eragon


ex. Sippuland

Kennedy

Kennedy
Viestimäärä: 1808

VS: ANIME- JA MANGAPULINAA - Torstaina, 09.09.2010 klo 20:02  
+
0

schnii kirjoitti:

Silloin ne olivat mun mielestä lähinnä juoneltaan ja kuviltaan erittäin epäselviä tarinoita, joita oli työlästä lukea sen lukujärjestysjutun vuoksi.



Tuo lukujärjestys tulee kyllä tutuksi kun siihen vaan totuttelee. :) Onhan se vähän hassu, kun se on länsimaiselle vähän outo lähestymistapa, mutta mä huomaan nykyään, että meinaan toisinaan alkaa lukea tavallisia sarjakuvia väärästä päästä, tai luen sivua nurinkurisesti. :D:D:DDD (Luen siis länsimaista sarjakuvaakin jonkun verran.) Yhden Batman-tarinan juonta ehdin jo ihmetellä, kunnes tajusin että luen niitä ruutuja väärässä järjestyksessä. :----D

Ja kuten sanottu, tarinoita ja genrejä ja juonia ja piirustustyylejä mangan maailmassa riittää vaikka muille jakaa. :> Itse joskus jopa hylkään jotkut sarjat pelkän piirustustyylin vuoksi. Esmes Salapoliisi Conanissa käytetystä tyylistä en pidä, joten sen takia en ole uskaltanut sarjaan tutustua. D: Kuitenkin se visuaalisuus on mulle yksi osa sitä elämystä.
Juonellisesti en mistään kovin yksinkertaisista romanttisista jutuista välitä. Kaipaan jotain huumoria ja toimintaa. :---------D

Unohdin mainita, että mäkin luen Hopeanuolta! Ah nostalgiaa. <3 Ja olen vuosia sitte kattonu leikkamattomana kyseisen sarjan. Pitäis kattoo varmaan uusiksi joskus, kaverilla on se boksi. :D
Death Noten oon myös lukenut, mutta pitäisi varmaan animekin katsoa, kun kaikki sitä kehuu.
And this devilishly handsome sponge is your waiter?

Miaci

Miaci
Viestimäärä: 1868

VS: ANIME- JA MANGAPULINAA - Torstaina, 09.09.2010 klo 20:15  
+
0
Muakin kaverin piti ekana opettaa tossa lukujärjestyksessä. Nyt kun olen oppinut tuon se tuntuu todella luontevalta. Ja välillä manga on sellasta vähän vaikeeta omalaatuista, mutta tavallaan se on juuri hauskaa siinä.
What if I say I'm not like the others?
What if I say I'm not just another one of your plays?
You're the pretender
What if I say I will never surrender?

Hypnotic

Hypnotic
Viestimäärä: 353

VS: ANIME- JA MANGAPULINAA - Torstaina, 09.09.2010 klo 20:38  
+
0
Ainiin, oonhan mä kans Kasumia lukenu ekan osan! :D
"Sellainen henkilö, joka syö pannukakkua ja hilloa,
ei voi olla kauhean vaarallinen."

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: ANIME- JA MANGAPULINAA - Torstaina, 09.09.2010 klo 20:45  
+
0
Mä en ole kertaakaan mangasarjakuvia lukenut, tosin lähikirjastossa on jokunen kirja siellä sarjakuvahyllyssä ja parisen kertaa välähtänyt mielessä, josko voisi lainata, mutta yleensä se on sitten jäänyt kun mukaan lähtee lähinnä kauhuromaaneja ja koirakirjoja, sarjakuville ei tavallaan ole oikein tilaa minun lukukokemusten, aikomusten ja mieltymysten joukossa.

Olen usein jotain animetyyppistä piirrellyt, mutta en tiedä kuuluuko tämä nyt tähän topicciin varsinaisesti. Nykyään tyylini on niin vaihteleva etten voi sanoa piirtäväni mitään tiettyä (tosin en ole varmaan pariin vuoteen mitään animetyyppistä edes säheltänyt) mutta joskus sitä voisi tietysti verestää taitoja ja tarttua kynään jälleen.

Eniveis, manga/animekokemukseni ovat siis aika vähäiset :--3
no you don't know what it's like
welcome to my life

Hypnotic

Hypnotic
Viestimäärä: 353

VS: ANIME- JA MANGAPULINAA - Perjantaina, 10.09.2010 klo 15:39  
+
0
Nyt kun aloin tässä tarkemmin miettimään, niin animeahan olen katsonut ties kuinka kauan. :nauru: Pienestä lähtien katoin Digimonia ja Pokemonia..
"Sellainen henkilö, joka syö pannukakkua ja hilloa,
ei voi olla kauhean vaarallinen."

miimi97

miimi97
Viestimäärä: 40

VS: ANIME- JA MANGAPULINAA - Lauantaina, 11.09.2010 klo 08:04  
+
0
hopea nuoli on hyvä=)

Kennedy

Kennedy
Viestimäärä: 1808

VS: ANIME- JA MANGAPULINAA - Maanantaina, 13.09.2010 klo 22:05  
+
0
Onko ihmiset coneissa käyny tai cossannu? :3 Ite en oo cossannu, mutta elämäni ensimmäiseen coniin oon menossa lokakuussa. ^__^ Chibicon on Kuopiossa, niin on ihan lähellä. :) En sielläkään cossaa, mutta kiva muuten mennä.
And this devilishly handsome sponge is your waiter?

schnii

schnii
Viestimäärä: 1590

VS: ANIME- JA MANGAPULINAA - Tiistaina, 14.09.2010 klo 08:34  
+
0
^siis mikä chibicon?
Vuoden Sekopäisin Junnu 2010

Kennedy

Kennedy
Viestimäärä: 1808

VS: ANIME- JA MANGAPULINAA - Tiistaina, 14.09.2010 klo 19:15  
+
0
^ kotisivut

Eli tällanen japsitapahtuma. 8) Aika pienimuotoinen kun vaan yhden päivän kestää, mut on siellä keskustelupaneeleja ja cossikisa. :3
And this devilishly handsome sponge is your waiter?

schnii

schnii
Viestimäärä: 1590

VS: ANIME- JA MANGAPULINAA - Tiistaina, 14.09.2010 klo 19:54  
+
0
öö ... en tajuu että mitä ihme hyökkäyksiä siellä tehdään, joten en ole tulossa! mut tiiän kyllä pari jotka varmaan menevät tuonne innoissaan.
Vuoden Sekopäisin Junnu 2010

Kennedy

Kennedy
Viestimäärä: 1808

VS: ANIME- JA MANGAPULINAA - Tiistaina, 14.09.2010 klo 20:03  
+
0

schnii kirjoitti:

öö ... en tajuu että mitä ihme hyökkäyksiä siellä tehdään, joten en ole tulossa! mut tiiän kyllä pari jotka varmaan menevät tuonne innoissaan.



Siellä vaan hengaillaan, tavataan kavereita ja samanhenkisiä ihmisiä, saa osallistua tai seurata kilpailuja, on myyntipöytiä ja luentoja jne. :) Kuitenkin tällainen harrastus on muutoin melko yksinäistä/rajallista, niin noissa coneissa saa sitten kerralla 1-2 päivän aikana tehdä ostoksia, tutustua ihmisiin, saada uutta tietoa jne.

Ite oon ihan innolla tuosta kustantajapaneelista. n___n
And this devilishly handsome sponge is your waiter?

schnii

schnii
Viestimäärä: 1590

VS: ANIME- JA MANGAPULINAA - Tiistaina, 14.09.2010 klo 20:11  
+
0
^ musta vaan tuntuu että oon japsihullujen ympäröimä, jotenkin vaikea uskoa että toi harrastus on kovin yksinäistä :D 2 soittokaveria (joista toisen kanssa oon soittanut tyyliin 5 vuotta yhdessä) opiskelevat japania & pukeutuvat ja leikkaavat hiuksensa japsityyliin, entisessä koulussa tosi moni enemmän tai vähemmän mun kaveri harrasti kanssa samaa, ja tietenkin sä ja sun pikkusisko.
Vuoden Sekopäisin Junnu 2010

Kennedy

Kennedy
Viestimäärä: 1808

VS: ANIME- JA MANGAPULINAA - Tiistaina, 14.09.2010 klo 20:15  
+
0
^ Joo mut jos miettii sitä, että kaikki se harrastaminen on sitä, että tulostetaan netistä hiraganoja ja opetellaan niitä, tai tilataan juttuja jostain kaukaa, parhaimmillaan ulkomailta. Tuollasiin tilaisuuksiin kuitenkin tulee kaikkee kivaa myyntiin, ja sitte niitä voi ostaa ilman postikuluja. :) Ja sitte tietty se, että tuolla on noita paneeleja, mikä on mun mielestä hurjan kivaa! Sitte kaikki perinteiset tanssimatot tietty.

Mä pidän coneja aika pitkälti sellasina festarityyppisinä juttuina, vaikkei kaikissa aina livemusiikkia olekaan. :) Mutta tunnelma ja meininki on mun käsityksen mukaan aika samat! (Ilman alkoholia tietty.)


// edit. Tuo yksinäinen on vähän huono sana, mut en keksi parempaakaan. Mun mielestä noi conit vaan on hyvä keino tavata samanhenkisiä ihmisiä, joilla on samoja harrastuksia. :) Porukkaa tulee parhaimmillaan ympäri Suomea. Ei kaikilla kuitenkaan oo ympärillään muita samoista jutuista kiinnostuneita, vaikka ilmiö välillä aika massalta näyttääkin.
And this devilishly handsome sponge is your waiter?
(Viestiä on muokattu tiistaina, 14.09.2010 klo 20:20)

Miaci

Miaci
Viestimäärä: 1868

VS: ANIME- JA MANGAPULINAA - Tiistaina, 14.09.2010 klo 20:34  
+
0
Noi conit kuulostaa kivoilta :D Voisin joskus vaikka mennä. Yksi kaveri pyysikin mua kerran tämän tyyppiseen tapahtumaan joka oli vieläpä lahdessa mutta sitten oli jotain muita suunnitelmia jo tiedossa.
What if I say I'm not like the others?
What if I say I'm not just another one of your plays?
You're the pretender
What if I say I will never surrender?

  Siirry sivulle: 1 2
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 04:45)