Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Lauantaina, 10.04.2010 klo 09:53

Koulukeskustelu

Siirry sivulle: 1 ... 70 71 72

nanika

nanika
Viestimäärä: 4211

VS: KOULUKESKUSTELU - Perjantaina, 17.08.2012 klo 14:11  
+
0
^ Heei, onneks olkoon! Vähän myöhässä, mutta kuitenki :D

Murrau

Murrau
Viestimäärä: 136

VS: KOULUKESKUSTELU - Perjantaina, 17.08.2012 klo 19:57  
+
0
Onnea kaikille ihan hirmupaljon! :)

Ficaro

Ficaro
Viestimäärä: 4311

VS: KOULUKESKUSTELU - Maanantaina, 20.08.2012 klo 17:56  
+
0
Virus tai joku muu liiketaloutta opiskeleva, millasta se on? vähän käyny alan vaihto mieles mut olis kiva tietää siitä vähä enemmän! :)

viruskoira

viruskoira
Viestimäärä: 3472

VS: KOULUKESKUSTELU - Tiistaina, 21.08.2012 klo 09:20  
+
0
toi on just se kysymys mihin en ikinä osaa vastata kunnolla :D

no, liiketalous on hirmu monipuolinen ala. suuntautumisvaihtoehtoja on vaikka mihin suuntaan, riippuen tietty koulusta. teillä jos on se kansainvälinen homma nii se kuulostais ainaki mun korvaan hirmu mielenkiintoselta! sit löytyy markkinointia, taloushallintoo, johtamista ja yrittäjyyttä. joissakin kouluissa voi suuntautua myös finanssialalle.

ekana vuonna on paaljon pakollisia yhteisiä aineita, joista osa oli mulle ainaki iha hemmetin tylsiä ja vaikeita, mainittakoon vaikeana nyt tässä juridiikka :D sitä oli melkeen joka jaksossa. sit pitää tietty käydä perus kielet, ruotsista 2 kurssia (virkamiesruotsi) ja englannista muistaakseni 2 kanssa. matikkaa on myös aika paljon, siellä on alkuun aika simppeleitä juttuja mut sitku mennään investointilaskelmien puolelle (joka on vähän samaa kun johdon laskentatoimi) nii siinä vaiheessa mulla alko tulla seinä vastaan :D taloushallinnosta käydään perusteet. tietotekniikka on iha älyttömän iisiä, meillä oli sitä varmaan 6 eri kurssia, yks oli iha teoriaa kaikenmaailman kilotavuista ym, sit oli powerpoint, word, excel ja acces. sit käydään asiakaspalvelusta ja markkinoinnista kaikki perus shaibat läpi.

ite oon ainaki tykänny koulusta, opettajista (paria lukuunottamatta), meidän luokasta ja opiskelustaki tosi paljon. tosin nyt tokana vuonna motivaatiota löytyy luultavasti vieläki enemmän koska oon ite saanu valita miltein kaikki kurssit, vaan muutamia pakollisia on vielä ja osa niistä korvautuu mulla yTiimin-opinnoilla joka alkaa nyt syksyllä, se on semmonen yrittäjyystiimi joka tekee toimeksiantoja yrityksille ja meillä on joka maanantai 6-7 tuntia sitä.

vaikka tradenomien työtilannetta kauhistellaan kokoajan niin ite oon aika luottavainen tulevaisuuden suhteen. mulle on toosi paljon hyötyä et oon kesäisin ja opintojen ohella töissä pienessä yrityksessä, jossa nään miten yritystä pyöritetään ja saan tehdä tosi monipuolisia työtehtäviä, kuten laskutusta, myyntikaavioita ymsyms... sillä saan myös korvattua mun ekan työharjottelun:) ja tästä työstä on takuulla apua tulevaisuudessa kun haen töitä. tietty asenneki ratkasee! toisen harjottelun pyrin tekemään jossain "oikeessa" firmassa, koska ruokakaupasta mä en saa mitään uutta irti opiskeluja ja tulevaa työelämää varten.

vaihtoon haluaisin myös lähtee, se ois luultavasti eessä sit 1½ vuoden päästä, tosin haku siihen on jo vuoden vaihteessa... mitä nyt oon kuullu niin liiketalouden opiskelijoiden on aika helppo lähtee vaihtoon ja se kannattaaki tehä jos vaan on mahdollisuus! ite valitsin tokalle vuodelle iha sikana kieliä, pari vapaaehtoista ruotsin kurssia, 4 englannin kurssia ja 4 espanjan kurssia. eli 50% mun opinnoista on kieliä :D sit markkinointia, yks kurssi taloushallintoa ja pari pakollista. uskon et kielien opiskelusta on hyötyä, koska itelläkin ois tavotteena saada joku kansainvälinen homma vaikka tekisinki sitä suomesta käsin.

tradenomeilla on semmonen maine et meitä koulutetaan liikaa ja ei me saada töitä ku ruokakaupan kassalta ynnä muuta... kyllä sieltä kassaltaki voi edetä sitten muihin tehtäviin isommissa kaupoissa, jos vaan halua siihen riittää. emmä oikeen nyt muuta voi sanoo ku että jos oikeesti kiinnostaa kaupallinen ala niin sit vaan opiskelemaan sitä! matikkapään ei tartte olla hyvä, niinku monet luulee.

tässä on nyt puolet pelkkää shaibaa ja menee kyllä reilusti ohi aiheen välillä mut toivottavasti oli jotain hyötyä! :D

Ficaro

Ficaro
Viestimäärä: 4311

VS: KOULUKESKUSTELU - Tiistaina, 21.08.2012 klo 13:01  
+
0
Kiiiiiitos pitkästä ja valaisevasta vastauksesta! Kiva kuulla jonku alaa opiskelevan kokemuksia. :) Ja tosiaan toi kansainvälisyys on nimenomaan se joka mua kiinnostais, eli kielten opiskelu olis tosi suuri plussa!

nanika

nanika
Viestimäärä: 4211

VS: KOULUKESKUSTELU - Tiistaina, 21.08.2012 klo 17:55  
+
0
Oon pikkusen aliarvoinu lh-koulun.... :D Vähän eri meininki ku aikasemmissa amiksen opinnoissa. Voi ottaa pitemmän päälle voimille tää vapaapäivättömyys, kun viikot on koulua ja viikonloput+lomat töitä, mutta iteppä oon itteni tänne järjestänyt. Ja kyllähän noista opinnoista sais kevyitä jos ottais siltä kannalta, mutta en tosiaankaan aio. Musta tulee vielä pirun hyvä hoitaja ja piste! :D

Oon kovasti oottanu että hoidon ja huolenpidon opinnot alkais, mutta yllättäen nää lapsen motoriikat ynnä muut onki aika mielenkiintosia!
(Viestiä on muokattu tiistaina, 21.08.2012 klo 17:59)

Stu

moderaattori
Stu
Viestimäärä: 2198

VS: KOULUKESKUSTELU - Tiistaina, 21.08.2012 klo 22:47  
+
0
Kiva kuulla nanika et tykkäät. :) käytkö sä 2 vuodessa tai jotenki muuten nopeennettuna, ku saat kuitenki kaikki yhteiset aineet ym hyväksluettua? ja ootko jo miettiny suuntautumisvaihtoehtoo? :) ja vaikka keikkailetkin, niin muista pitää huolta omasta jaksamisesta! sekin on ammatillisuutta. varsinkin harkat (tietty paikasta riippuen) on semmosia, et niihin kannattaa ihan keskittyä jolloin saa kustakin harkkapaikasta irti kaiken mahollisen. ja muista toimitella opintotodistuksia työnantajalle varsinki sit kun on hohu plakkarissa, palkka nousee ;D

niin ja ainakin mulle hohun kokonaisuus oli kaikista raskain koko opinnoissa, siinä käydään kuitenkin niin isoja kokonaisuuksia niinku anatomia, yleisimmät sairaudet ja lääkehoito+lääkelaskut. mut toki mielenkiintostaki, kun se on kuitenkin se perushoitotyön ydin!
"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

- Mahatma Gandhi


Wandering & Wondering Down Under

nanika

nanika
Viestimäärä: 4211

VS: KOULUKESKUSTELU - Keskiviikkona, 22.08.2012 klo 19:25  
+
0
Stu, kahdessa vuodessa pitäisi valmistua, kun tosiaan hyväksilukuja tulee yhteisistä aineista. Tosin meitä kovasti pelotellaan, että jos mitään jää suorittamatta tai joutuu olla pois koulusta, niin se on heti tyyliin puolivuotta lisää! :D

Suuntautumisvaihtoehtoja oon miettinyt ja tässä vähän sahun ja vanhustyön välillä keikun. Sairaanhoito ja huolenpito ois tietysti tosi monipuolinen, mutta toisaalta oon aika varma, että tuun tekemään töitä vanhusten parissa. Mutta onhan tässä vielä aikaa miettiä, kun vasta joulun jälkeen valitaan suuntautumiset. Luultavasti sen sahun valitsen.

En muuten tullu ollenkaan ajatelleeks, että hohun jälkeen vois saada enempi palkkaa! Kiitos, pitää tosiaan pitää mielessä! :D

Mä ootanki tuota hohua just siks, kun arvaan että se on haastava, mutta varmasti todella opettava. Kun siinähän tosiaan ollaan aika ytimessä.

Stu

moderaattori
Stu
Viestimäärä: 2198

VS: KOULUKESKUSTELU - Keskiviikkona, 22.08.2012 klo 19:47  
+
0
^hohun jälkeen pystyt tekemään lähi/perushoitajan sijaisuuksia, toki epäpätevyysale tulee mut se on enää max. 10% peruspalkasta, ja esim. mulla opintojen loppuvaihees oli enää -3% :)

varmaan sahusta eniten on hyötyä, jos ei ihan varma ole siitä mihin aikoo työllistyä. vaikka ei tuo toisaalta nykyisessä työtilanteessa ole niin tarkkaa, esim. mun koulutusohjelma on mielenterveys- ja päihdetyö ja nykynen työpaikka autististen lasten kuntoutusta :D lähihoitaja on lähihoitaja. toki poikkeuksiakin on, esim. psyk. sairaaloihin ei oteta lähäreitä muutakuin mun koulutusohjelmasta, ja sit taas esim. jollekin kirurgian vuodeosastolle ym. tuskin saa virkaa ainakaan muut kuin sahusta valmistuneet ym.
"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

- Mahatma Gandhi


Wandering & Wondering Down Under

jasminn

jasminn
Viestimäärä: 226

VS: KOULUKESKUSTELU - Perjantaina, 28.09.2012 klo 15:21  
+
0
Oonko ainoo, joka stressaa kaikesta (varsinkin kouluun ja opiskeluun liittyvästä) ihan liikaa?
Välillä vaan tuntuu, että kaikki kaatuu päälle ja etten pysy kärryillä yhtään missään.

Huh, onneks on perjantai! Siitäkin huolimatta, mielessä pörrää jo maanantain vartijakurssin jatkuminen.. hyips.
Shania 11092011>
Inna 20092012>

Trix

Trix
Viestimäärä: 1018

VS: KOULUKESKUSTELU - Perjantaina, 05.10.2012 klo 20:45  
+
0
jooooooo mun hissan kirjotukset ei menny toivotulla tavalla.. mut ruotsin pääsin läpi, mistä olen hyvin happy! Saattaa ehkä jopa tulla B
I'll spread my wings and I'll learn how to fly
I'll do what it takes till I touch the sky
(Viestiä on muokattu perjantaina, 05.10.2012 klo 20:45)

Trix

Trix
Viestimäärä: 1018

VS: KOULUKESKUSTELU - Perjantaina, 05.10.2012 klo 20:47  
+
0

jasminn kirjoitti:

Oonko ainoo, joka stressaa kaikesta (varsinkin kouluun ja opiskeluun liittyvästä) ihan liikaa?
Välillä vaan tuntuu, että kaikki kaatuu päälle ja etten pysy kärryillä yhtään missään.

Huh, onneks on perjantai! Siitäkin huolimatta, mielessä pörrää jo maanantain vartijakurssin jatkuminen.. hyips.


siis et todellakaan ole. Mä ressaan ihan kaikesta ja ihan liikaa.
I'll spread my wings and I'll learn how to fly
I'll do what it takes till I touch the sky

Only

Only
Viestimäärä: 23

VS: KOULUKESKUSTELU - Lauantaina, 20.10.2012 klo 07:58  
+
0
Meilläkin ollut tässä kokeita .....

Enkun koe jännittää =/
:D

Trix

Trix
Viestimäärä: 1018

VS: KOULUKESKUSTELU - Tiistaina, 12.02.2013 klo 13:33  
+
0
Joo hyvä jos saan paljo mitää pisteitä enkun kuuntelusta................. Joko en tajunnu, tai sit olin nii omissa ajatuksissani et sit huomasin "voi itku se kohta meni jo!!!"
Onneks sain prelistä C:n et pitäs pisteet silti riittää siihe et menee läpi :DD
I'll spread my wings and I'll learn how to fly
I'll do what it takes till I touch the sky
(Viestiä on muokattu tiistaina, 12.02.2013 klo 13:43)

Lapikas

Lapikas
Viestimäärä: 1790

VS: KOULUKESKUSTELU - Torstaina, 14.02.2013 klo 21:01  
+
0
Meikä kokeilee siipiään ja koitan päästä sisään Tampereen aikuiskoulutuksen sisustuslinjalle. Pienet jännäkakat meinaa olla, sillä sisään otetaan 17 hakijaa ja tällä hetkellä halukkaita on jo tuplamäärä, eli viimeisenä hakupäivänä niitä on varmaan jo puolisataa... :neutral:

Esivalinnat on 25. päivä ja sitten maaliskuun alussa haastattelut, saa nähdä miten käy. Olis kyllä niin unelma-ammatti! :aurinko:
En tahtonut muuta kuin kaiken.

Trix

Trix
Viestimäärä: 1018

VS: KOULUKESKUSTELU - Keskiviikkona, 06.03.2013 klo 22:09  
+
0
ÄÄÄÄääääääääääääääääääääääääää
En tiiä mihin haluan hakea.
Vaihtoehtoja on liikaa ja silti liian vähän.
Ku kaikki kiinnostaa vähän mut mikään ei paljon.....
Tuun hulluksi tän ressin kanssa, yokokeet, haku, pääsykokeet, kesätyöt......
I'll spread my wings and I'll learn how to fly
I'll do what it takes till I touch the sky

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: KOULUKESKUSTELU - Sunnuntaina, 10.03.2013 klo 18:07  
+
0
huomenna äikän essee!!! oon ihan fiilareissa että se on kohta ohi! keskiviikkona psyka ja perjantaina enkku. ootan niin vaan että pääsen sitte kyselemään niitä alustavia ja että ne ois kevyesti läpi menny. tosin äikkä on jo varppina läpi ja psyka vapaaehtonen, niin ne ei niin stressaa. mutta se enkku. sen on pakko mennä läpi nyt tai suutun ja itken ja huudan :nauru:

koska mä niiiiiin haluan sitten rueta hakemaan kemiin ja ouluun!
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Trix

Trix
Viestimäärä: 1018

VS: KOULUKESKUSTELU - Sunnuntaina, 10.03.2013 klo 18:39  
+
0
Mua pelotta ahuominen äikkä ihan sikana!!! Haluan E:n siitä, ja koska tekstitaito vähän meni metsään nii mun on pakk osaaha joku 50p esseestä. Nromisti saan vaan 40......
I'll spread my wings and I'll learn how to fly
I'll do what it takes till I touch the sky

runopoika

runopoika
Viestimäärä: 1126

VS: KOULUKESKUSTELU - Sunnuntaina, 10.03.2013 klo 19:57  
+
0
mulla riittäis joku 45 pistettä et saisin E:n (jos nuo tekstitaidon pisteet ei hirveesti laske) ja normisti oon saanu esseistä 50 pistettä. mut nyt en oo kirjottanu suomeksi mitään varmaan vuoteen nii saa nähä

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: KOULUKESKUSTELU - Maanantaina, 11.03.2013 klo 15:43  
+
0
menipä hyvin! kirjoitin siitä tehtävästä 4, eli mitä ruokavalinnat kertoo nykyihmisestä? -kysymykseen. ja sain mä 3½ konseptia ihan hyvää tekstiä täyteen! jospa siitä tupsahtaisi 30pistettä, niin olisin aika onnellinen :hymy: M voisi olla hyvinkin mahdollinen silloin! toki enemmänkin pisteitä saa tulla :nauru:
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

  Siirry sivulle: 1 ... 70 71 72
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 02:30)