Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Maanantaina, 10.05.2010 klo 13:02

Oletko urkkinut luvattomasti jonkun muun puhelinta?

Siirry sivulle: 1 2

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo
Viestimäärä: 3720

OLETKO URKKINUT LUVATTOMASTI JONKUN MUUN PUHE... - Maanantaina, 10.05.2010 klo 13:02  
+
0
Urkkimisella tarkoitetaan luvatonta viestin lukemista, puhelintietojen, nimien tms. selaamista jne. Toisen puhelimeen vastaaminen tai luvallinen tonkiminen EI OLE urkkimista.

Urkitko? Miksi? Miksi et? Mitä jos sinun puhelintasi urkittaisiin?

Itse olen urkkinut H:n puhelinta joskus mustasukkaisuuksissani, mutta enpä siitä paljon kostunut, kun tyyppi on niin uskollista sorttia. Minä oli vain pieni ja tyhmä. Lisäksi olen urkkinut isän ja äidin puhelinta. Pikkuveljen puhelinta urkin ihan mielenkiinnosta sen takia, että se oli alkanut juuri seurustelemaan "vakavasti" (11v:nä.......) ja paloin halusta tietää millaisia rakkausrunoja ne toisilleen lähetteli.....

Tiedän, olen kamala.
When we arrive in the middle of nowhere
Don't act like you know, I been here so many times
I never seen you before
But now that I have, I don't wanna see you no more

Sarvikas

Sarvikas
Viestimäärä: 1579

VS: OLETKO URKKINUT LUVATTOMASTI JONKUN MUUN PUHE... - Maanantaina, 10.05.2010 klo 13:07  
+
0
Olen urkkinut kaverini puhelinta hänen käydessään vessassa tms. Luin yhden viestin, joka oli hänen poikaystävältään ja se oli aika intiimi, joten urkkiminen jäi sitten siihen. Jokseenkin syyllinen olo siitä tuli sitten, enkä edes tiedä, mistä sain idean tuohon - ehkä siinä oli juuri se "kielletyn asian himo" ja uteliaisuus.
Itseäni nyt ei ihan hirveästi haittaisi, jos puhelintani urkittaisiin, joskin en nyt ihan kamalasti ilahtuisikaan. Yleensä poistan aika nopeasti todella henkilökohtaisia asioita sisältävät viestit, tosin mulle nyt niitä tulee aika harvoin.
come on night, take me home

nanika

nanika
Viestimäärä: 4211

VS: OLETKO URKKINUT LUVATTOMASTI JONKUN MUUN PUHE... - Maanantaina, 10.05.2010 klo 14:07  
+
0
Oon urkkinut.

Tässä jonkin aikaa sitte selasin pikkusiskon viestejä, koska olin ihan sekasin huolesta kun se liikku ei niin hyvässä porukassa. Ei tullu syyllinen olo, lähinnä helpotuin kun huolelle ei ollutkaan aihetta. :D Huvikseen tai "ilman syytä" en ole kenenkään viestejä lukenut tai muutenkaan puhelinta selaillut, ei mielenkiinto riitä siihen.

Reepo

Reepo
Viestimäärä: 903

VS: OLETKO URKKINUT LUVATTOMASTI JONKUN MUUN PUHE... - Maanantaina, 10.05.2010 klo 14:11  
+
0
Nuorempana urkin innokkaasti äitin ja veljen puhelimia. Äitin puhelimen urkkimisen lopetin, koska sieltä ei löytynyt ikinä mitään mielenkiintosta (ainoastaan jotain "hyvää syntymäpäivää" tms. viestejä). Veli taas laittoi puhelimeensa jonkun salasanan, etten enää pääse sitä lukemaan, höh. :D Kavereiden puhelimen viestejä en oo vissiin koskaan urkkinut. :O Joskus yläasteella oli kyllä joku ihme villitys, että kaikki kierrätti omia puhelimiaan pitkin luokkaa ja muut sai halutessaan lukea viestejä.

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: OLETKO URKKINUT LUVATTOMASTI JONKUN MUUN PUHE... - Maanantaina, 10.05.2010 klo 14:15  
+
0
Olen urkkinut exän puhelinta mustasukkaisuuksissani ja olisi pitänyt jättää tekemättä. Tieto lisäsi tuskaa tässäkin tapauksessa. Pikkusiskon puhelinta olen urkkinut ihan "isosiskon velvollisuuksissa", kun oli hiljainen ja poissaoleva eikä suostunut kertomaan mistä on kyse, joten ajattelin viesteistä löytyvän jotakin selitystä moiseen käytökseen.

Enää en urkkeloi mitään tai ketään, enkä pidä siitä että mun puhelinta tutkitaan ilman lupaa vaikkei siellä mitään olekaan. Silloin kun vielä oli exän ja minun välisiä söpöilyviestejä niin eräs luokkakaverini nappasi puhelimeni ja lueskeli viestejä ääneen luokalle ja lähettipä jotain omia vastauksiaankin aiheuttaen riidan minun ja exän (tai siis silloisen poikaystävän) välille. Luokkakaverilla tosiaan oli ikää sen 19v. tuolloin, että mulla olikin oikeus suutahtaa kunnolla. Eri asia, jos joku 5v. muksu oli noin tehnyt.
Varjo 12/2010 ♥

nanika

nanika
Viestimäärä: 4211

VS: OLETKO URKKINUT LUVATTOMASTI JONKUN MUUN PUHE... - Maanantaina, 10.05.2010 klo 14:16  
+
0

Reepo kirjoitti:

Joskus yläasteella oli kyllä joku ihme villitys, että kaikki kierrätti omia puhelimiaan pitkin luokkaa ja muut sai halutessaan lukea viestejä.



Meillä oli kans joku tällanen... :D

Muutenkin joskus ala-asteella ja yläasteella kyseltiin saanko mä lukea sun viestit yms, eikä sitä sillon pidetty yhtään ihmeellisenä.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 10.05.2010 klo 14:17)

Reepo

Reepo
Viestimäärä: 903

VS: OLETKO URKKINUT LUVATTOMASTI JONKUN MUUN PUHE... - Maanantaina, 10.05.2010 klo 14:18  
+
0
Joo, yläasteella varsinkin oli tota muiden viestien lukemista ja sitten ihan huoletta annettiin. Enää en kyllä antaisi kenenkään lukea omia viestejä ihan tosta noin vaan. :-D

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: OLETKO URKKINUT LUVATTOMASTI JONKUN MUUN PUHE... - Maanantaina, 10.05.2010 klo 15:32  
+
0
aah, olen urkkinu jokasen perheenjäsenen puhelimia! :D oon ihan hirvee, mut esim äitin ja iskän puhelimien viesteistä selvis viime joulun lahjoja, tieto ens joulun ulkomaanmatkasta yms :D
nikon viestejä oon lukenu koska halusin tietää kenen kanssa se on säätäny > ei olis pitäny tehdä niin koska sain tietää.... liikaa :D
ja temen viestejä oon lukenu siks ku se ei yks vkl kertonu missä oli ollu ja selvishän se (myös kaikki mitä vkl oli tapahtunut ja kenen kanssa ja missä), en olis halunnu sitäkään tietää :D
ja kyllä niko välillä lukee mun viestejä, niissä vaan ei oo mitään mielenkiintosta ku joko ne on nikolta tai sit kavereilta. niko ja teemu tietää kuitenki aika paljo mun asioita niin eipä sillä väliä :D

Trix

Trix
Viestimäärä: 1018

VS: OLETKO URKKINUT LUVATTOMASTI JONKUN MUUN PUHE... - Maanantaina, 10.05.2010 klo 16:05  
+
0
Mä en varsinaisesti ole, mut kai mäkin jotenki syyllinen oon, kaverit urkki riparil yhen tytön puhelinta, katto lähetettyjä viestejä ja siel oli kaikkee paskaa meistä. oltii siis luultu sitä meijä kaveriks (joo ja meki hyvii kavereit ku noin tehtii (Y)). Mä en koko aikana halunnu olla siinä mukana, mulle tuli hirvee huono omatunto ja tein kavereille selväks, ku ne aiko uuestaa urkkii sitä puhelinta, et mähän en ole tässä mukana ja tehkää sitä sillon ku mä en oo paikalla. En tosiaankaa ikinä vois itte mennä urkkii toisen puhelinta ilman lupaa.
Paits no joo, siis oonhan mä ottanu kaverien nähen puhelimen niiltä ja ollu muka tutkivani sitä, mut en nyt oikeesti lukenu mitää tekstareita tai mitää.
I'll spread my wings and I'll learn how to fly
I'll do what it takes till I touch the sky

Sarvikas

Sarvikas
Viestimäärä: 1579

VS: OLETKO URKKINUT LUVATTOMASTI JONKUN MUUN PUHE... - Maanantaina, 10.05.2010 klo 16:33  
+
0
Meilläkin oli noita viestienlukemisjuttuja koulussa ja yksi kaveri halusi aina tutkia kännykkääni ihan lukioonkin asti, siinä samalla hän sitten luki aina viestitkin ja näiden takia poistelin henkilökohtaisempia viestejä.
come on night, take me home

tehtailija

tehtailija
Viestimäärä: 5993

VS: OLETKO URKKINUT LUVATTOMASTI JONKUN MUUN PUHE... - Maanantaina, 10.05.2010 klo 16:39  
+
0
en ole. aina kun jonkun viestejä luen, teen sen nenän edessä ja samantien jos sielt tulee et älä, annan puhelimen takas. ja jos joku kyttäilis mun viestejä ilman lupaa tai ei suostuis antaa puhelinta takas suuttuisin todella, vaikka siel ei oliskaan mitään. se puhelin on mun, ne jutut siellä on yksityisiä ja kellään ei oo asiaa sinne ilman lupaa. multa ei heru yhtään ymmärrystä tai sympatiaa sellaselle toiminnalle.
this parrot is no more!

Karona

Karona
Viestimäärä: 1347

VS: OLETKO URKKINUT LUVATTOMASTI JONKUN MUUN PUHE... - Maanantaina, 10.05.2010 klo 16:58  
+
0
Vissiin kaikkien perheenjäsenten viestei on tullu luettuu, ja kavereitten sillee luvallisesti. Kerran kans katoin kaverin soittotiedot, ku olin yrittäny soittaa sille, mut väitti etten ois nii katoin että soittotiedoissa kyllä näky mun puhelu.

Dankerous

Dankerous
Viestimäärä: 3

VS: OLETKO URKKINUT LUVATTOMASTI JONKUN MUUN PUHE... - Maanantaina, 10.05.2010 klo 18:36  
+
0

Sipulu kirjoitti:

Pikkusiskon puhelinta olen urkkinut ihan "isosiskon velvollisuuksissa", kun oli hiljainen ja poissaoleva eikä suostunut kertomaan mistä on kyse, joten ajattelin viesteistä löytyvän jotakin selitystä moiseen käytökseen.



Minäki yleensä urkin pikkusiskon ja veljen viestejä, kun ovat vielä niin nuoria, että onko jotain sopimatonta tai jotain. Pikkuveljen puhelimesta sitten monestikkin löytyy sellasia juttuja, jotka pitää sitten ottaa puheeksi.

Hakataru

Hakataru
Viestimäärä: 10899

VS: OLETKO URKKINUT LUVATTOMASTI JONKUN MUUN PUHE... - Maanantaina, 10.05.2010 klo 18:51  
+
0
Oon urkkinut mutsin ja faijan puhelinta joskus aina välillä, mut niissä ei oo koskaan mitään mielenkiintosta niin ei jaksa enää kiinnostaa. Siskon puhelintakin oon urkkinut joskus kun halusin tietää sen yhestä säädöstä lisää kun se oli niin salaperänen.. ja joskus aikasemmin jotain välillä stalkkailin ihan vaan mielenkiinnosta. En mä enää urki kenenkään puhelimia. Kysyn ennemmin suoraan jos haluun tietää jotain, paljon helpompaa :-) Ja en iki maailmassa haluu et kukaan kurkkii mun viestien sisältöä niin oon reilu ja pysyn muidenki puhelimista kaukana :-D
never regret something that once made you smile

Arcturus

Arcturus
Viestimäärä: 1864

VS: OLETKO URKKINUT LUVATTOMASTI JONKUN MUUN PUHE... - Maanantaina, 10.05.2010 klo 22:13  
+
0
Mä urkin AINA poikaystävän puhelinta, en mustasukkaisuuden takia, mua vaan kiinnostaa tietää hyvissä ajoin minne se on menossa ja kenen kanssa :D ei sillä siellä ikinä mitään mielenkiintoista olekaan. Ja isosiskon puhelinta joskus ihan puhtaasta mielenkiinnosta, sieltä löytyikin jotain jännempää matskua. Ja välillä äiteen puhelinta, ihan vaan koska on tylsää.
En mä oo niin utelias ihminen oikeastaan, että mä aina tilaisuuden tullen säntäisin jonkun puhelimelle..
Do or do not. There is no try.

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: OLETKO URKKINUT LUVATTOMASTI JONKUN MUUN PUHE... - Maanantaina, 10.05.2010 klo 22:17  
+
0

Arctu kirjoitti:

mua vaan kiinnostaa tietää hyvissä ajoin minne se on menossa ja kenen kanssa :D

Eikö tota vois vaikka kysyä suoraan? :D
Varjo 12/2010 ♥

Arcturus

Arcturus
Viestimäärä: 1864

VS: OLETKO URKKINUT LUVATTOMASTI JONKUN MUUN PUHE... - Maanantaina, 10.05.2010 klo 22:35  
+
0
Siis tarkotin tossa lähinnä sitä, kun jätkällä on paha tapa jättää puhelin kotiin kun on jossain, ja kun siihen tulee viestejä, luen ne ite ennen herraa itteään :shifty: Ja tiedän ennen sitä minne se on menossa, heti kun menoista tulee informaatiota 8)
Musta vaan tuntuu että jätkä ei oikein tätä mun tapaa arvosta..
Do or do not. There is no try.

Haukeroinen

Haukeroinen
Viestimäärä: 1057

VS: OLETKO URKKINUT LUVATTOMASTI JONKUN MUUN PUHE... - Tiistaina, 11.05.2010 klo 16:35  
+
0
Olen urkkinut, vaan sen takia että halusin tietää mitä kaverini on poikaystävänsä kanssa tekstaillut.. Tuli kyllä vähän syyllinen olo, koska sain selville että pojalla oli vakava sairaus.. :s
I want to be your favourite hello and hardest goodbye.

4i32U8

4i32U8
Viestimäärä: 1199

VS: OLETKO URKKINUT LUVATTOMASTI JONKUN MUUN PUHE... - Tiistaina, 11.05.2010 klo 16:48  
+
0
kerran olen vahingossa lukenu mun puhelimeen tulleen toiselle ihmiselle osotetun viestin ja mulle tuli jo siitä huono omatunto....... en tienny et ihmiset oikeesti tekee tällästä, kyllä mun mielestä pitäis voida luottaa siihen että on edes ton verran yksityisyyttä.

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: OLETKO URKKINUT LUVATTOMASTI JONKUN MUUN PUHE... - Tiistaina, 11.05.2010 klo 16:52  
+
0
niko ja teemu varmaan tietääki et oon lukenu niitten viestejä :-D ja kyl neki välillä ottaa mun puhelimen ja kattoo viestei. mut ääää, ei se meillä oo niin vakavaa! muutenki puhutaan poikien kans nii pal kaikest ni eipä sielt mitään kovin radikaalia oo paljastunu

  Siirry sivulle: 1 2
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28213
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545737
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 06.05.2024 klo 23:45)