Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 22:08

Belgianpaimenkoirat

Siirry sivulle: 1 ... 31 32 33 ... 36

norah

norah
Viestimäärä: 864

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 12.05.2014 klo 12:00  
+
0
^ Söpö puikkonokka siellä :love: Kodakin pentu näyttää myös kasvaneen hurjaa vauhtia!

Meidän piti tulla erkkariin, mutta nyt kävikin niin, että mun ystävä menee naimisiin ja hänen polttarit on juuri tuona viikonloppuna, eli pitää jättää väliin. Ens vuonna sitten :hymy: Ollaan tylsiä, eikä olla tulossa Maailman Voittajaankaan, kun ei välttämättä olla Suomessa. Pöytyälle olis tarkoitus mennä kesäkuussa, tosin Mutka menee kasvattajan mukana, mä olen kaverin häissä tuolloin.
Belgianpaimenkoira tervueren Mutka s. 8/12
Belgianpaimenkoira groenendael Moto s. 2/17
† Belgianpaimenkoira groenendael Meeko 9/14 - 4/2022

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 28.05.2014 klo 12:30  
+
0
Onkos täältä ketään menossa katsomaan belgien MM-kisoja Tuusulaan?

Tää on ihan tulisilla hiilillä kun tekis niin hirmusesti mieli lähteä. Matka on pitkä ihan päiväseltään kävästä ja tän lauman kanssa yöpymiset ja muu käytännön toteutus on aika hankalaa. Kimppakyytiä kenenkään kanssa ei voi toteuttaa kun meitä on niin iso sakki ettei autoon mahduta.

Eniten kiinnostaisi nähdä agilityä ja tokon kv säännöt olis kiva nähdä käytännössä. Ja sitten siellä on kaikki tutut ja kaverit.
Mutta eipä sitä vielä tiedä vaikka paikalle ilmestytäänkin...

Cinderellla

Cinderellla
Viestimäärä: 1316

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 28.05.2014 klo 12:42  
+
0
Jos en olisi reissussa olisin mennyt kyllä kattoon muitakin lajeja, mutta viikonloppuna ollaan molempina päivinä erkkareissa :)
Tiibetinspanieli u 1/2005
Belgianpaimenkoira groenendael n 7/2012
Belgianpaimenkoira tervueren u 4/2014
Belgianpaimenkoira tervueren n 4/2017

mek

mek
Viestimäärä: 74

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Torstaina, 29.05.2014 klo 11:49  
+
0
Harmi, että meilläkin jää nämä väliin. Pitkä välimatka ja julkisilla huonot kulkuyhteydet, siinäpä se. Koirani pentu esiintyy junnuluokassa erkkarissa, joten se olisi ollut kiva nähdä. Toivon mukaan moni ottaisi kuvia näyttelyissä, vois itten sitä kautta fiilistellä :peukku:
belpag Jade -06
belpag Nera -09
shetlam Noppa -12

Blogi
kennel True Trick's

NellasTelemnar

NellasTelemnar
Viestimäärä: 99

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 10.06.2014 klo 10:45  
+
0
Meidän tytöstä löytyis taitoja agilityyn.. Ja itellä ois mielenkiintoa lähteä kokeilemaan, mutta etsitty on ja ei ole edes alkeiskurssia tai mitään mihin pääsisi kokeilemaan miten se oikeasti menisi.. Huoh pitääkö tässä tehdä omat radat :D
ja ois kiva kokeilla näyttelypuolta mutta silleen ettei ite tarvis esitellä :neutral:


tämmönen napattiin sunnuntai-aamulenkillä :love:

Hei uiko muidenkin belgit vai kahlaako pelkästään?
Meillä kahlataan enemmän mutta uidaan kun keppi menee liian kauas :D

ratiosu

ratiosu
Viestimäärä: 2

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Perjantaina, 13.06.2014 klo 00:29  
+
0
Meillä Riesa vaan kahlaa, joskus hyyyvin harvoin suostuu hyppäämään laiturilta ja ui lyhyen pätkän rannalle. Jos kepin heittää tarpeeksi kauas ja pyytää hakemaan, niin tuo tulee tuijottamaan kuin todetakseen "hae ite" ja sitte hakee metästä toisen kepin. :ttou: Raikusta en tiedä, ei ole ollut tarpeeksi lämmintä järvelle lähtemiseen.

Raiku on ollut ihan sikasiisti pikkutervu tässä. Sisältä ei ole tarvinnut juurikaan vahinkoja siivota, lelumotivaatio on katossa, hirrrmu rohkea ja avoin pentu. Mulla on odotukset ehkä liiankin korkealla harrastuksia ajatellen. :mietiskel:
Belgianpaimenkoirat Riesa & Raiku Blogi

norah

norah
Viestimäärä: 864

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Lauantaina, 14.06.2014 klo 08:32  
+
0
Mutka on varsinainen vesipeto ja ui vielä aika kovaa vauhtiakin :nauru:
Ja NellasTelemnarille sen verran, että jos näyttelyt kiinnostaa, niin eihän sitä koiraa ole pakko itse esittää, jos ei tahdo/osaa. Rohkeesti vaan vaikka ensin mätsäröimään :hymy:
Belgianpaimenkoira tervueren Mutka s. 8/12
Belgianpaimenkoira groenendael Moto s. 2/17
† Belgianpaimenkoira groenendael Meeko 9/14 - 4/2022

ratiosu

ratiosu
Viestimäärä: 2

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 18.06.2014 klo 23:00  
+
0
Belgipiireissä on enemmän sääntö kuin poikkeus, että joku muu kuin omistaja esittää koiransa (kaksoishandlaus). Joskus itse esitettyjä koiria katsotaan ihaillen ja joskus paheksuen. Oli kuulemma kerran tuomarikin pyytänyt omistajaa antamaan koiran jollekin muulle esitettäväksi... :roll:

Itse olen pentunäyttelyissä esittänyt Riesaa itse, mutta junnuluokissa vain kerran, Turku KVssa. Saatiin ERI JUK4, eli ei luulisi ihan kamalasti vaikuttavan. Toki paras tulos (SERT PU2) on tullut kasvattajan esittämänä, että tiedä siinä sitten. :D
Belgianpaimenkoirat Riesa & Raiku Blogi

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Torstaina, 19.06.2014 klo 21:34  
+
0
Nää olis kanssa menossa NÄYTTELYYN heinäkuussa kun tuo käyttis meni nappaamaan viimesen agisertinsä :cool: Hirvittää jo etukäteen miten tuo koiruus erottuukaan hienojen näyttelykoirien joukosta,mun oma pieni ruma ankanpoikanen :nauru: Toivottavasti se H saadaan ettei tartte toista kertaa mennä pelleilemään.

Cinderellla

Cinderellla
Viestimäärä: 1316

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Lauantaina, 28.06.2014 klo 22:11  
+
0
Voi miten minun nappula kasvaa, jalkaa tulee viikossa ainakin 5cm ja koko ajan se vain miehistyy ♥



Mä sormet ja varpaat ristissä toivon, että nää kelit paranis. Meidän ulkona puuhaaminen on jääny ihan surkean vähälle, kun jatkuvasti tulee vettä kuin saavista kaatamalla :/ Niin reipas pikkumies tuo kyllä on. Kaikki on niin siistiä ja mahtavaa. Luonnetta on rutkasti enemmän kun Gabbyssä, ihan jo näin pienestä huomaa. Laittaa asioissa paljon hanakammin vastaan eikä yhtään arastele näyttää omaa mielipidettä. Mainio otus ♥

Huomenna suunnataan Pori KV:seen näytelmöimään tuon isomman kanssa, pentu lähtee mukaan taas haisteleen näyttelyhuumaa ja hurmaamaan kehän laidalle :) Miten muiden KC-belgien kesä sujuu?
Tiibetinspanieli u 1/2005
Belgianpaimenkoira groenendael n 7/2012
Belgianpaimenkoira tervueren u 4/2014
Belgianpaimenkoira tervueren n 4/2017

Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 02.07.2014 klo 18:24  
+
0
Täällä on laitettu eräälle kasvattajalle sähköpostia ja toivottavasti pääsen seuraavan pentueen jonotuslistalle.. Puskaradion kautta kuultu tästä, saas nähdä kuinka käyp!
Malikka nyt on ainakin tästä nartusta se minkä haluan ja jos käy niin ettei pentuja riitä tai narttu jää tyhjäksi niin jatkan myös rotikoiden katselemista :D
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014

norah

norah
Viestimäärä: 864

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Perjantaina, 04.07.2014 klo 10:04  
+
0
Voi kun Hugo on kasvanut! :hymy: Aika menee ihan liian äkkiä.

Meidän kesään on kuulunut paljon uimista, koirakaverien kanssa riekkumista ja frisbee! Se on tän hetken ykkösjuttu. Treenaamiset sen sijaan on jääneet hävettävän vähälle...
Koiralla oli myös mökkiviikon seurauksena jokaikinen tassu kulunut "puhki", joten tassut oli niin kipeät että ontui. Viikon verran otettiin tosi rennosti, käytiin vaan pieniä lenkkejä niin että saatiin tarpeet tehtyä. Huomenna suunnataan tokon SM-kisoihin! :hymy:

Liinuskalle iso peukku, että sulle pentu tulisi :hymy: Koskan oon superutelias, niin kiinnostaa miten päädyit just malikkaan näistä muunnoksista?
Belgianpaimenkoira tervueren Mutka s. 8/12
Belgianpaimenkoira groenendael Moto s. 2/17
† Belgianpaimenkoira groenendael Meeko 9/14 - 4/2022

Cinderellla

Cinderellla
Viestimäärä: 1316

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Perjantaina, 04.07.2014 klo 11:36  
+
0
Se kasvaa ihan epäreilun nopeasti :( Harmittaa kun joudun oleen nyt niin paljon töissä, tuntuu että liian iso pala pentuajasta menee ohi kun päivistä puolet on poissa kotoa...

Tuosta tulee kyllä iso mies! Jessus noita tassuja ja kuonokin on vahva kun mikä :D

Tsmeppii teille SM-kisoihin!
Tiibetinspanieli u 1/2005
Belgianpaimenkoira groenendael n 7/2012
Belgianpaimenkoira tervueren u 4/2014
Belgianpaimenkoira tervueren n 4/2017

norah

norah
Viestimäärä: 864

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Perjantaina, 04.07.2014 klo 11:48  
+
0
Me mennään vaan tsemppaamaan muita, ei osallistuta ite :hymy:
Belgianpaimenkoira tervueren Mutka s. 8/12
Belgianpaimenkoira groenendael Moto s. 2/17
† Belgianpaimenkoira groenendael Meeko 9/14 - 4/2022

Cinderellla

Cinderellla
Viestimäärä: 1316

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Perjantaina, 04.07.2014 klo 12:25  
+
0
^ Ai! Mä aattelin et te skabailette! :D
Hitsi.... Pitäisköhän tulla turisteleen ton nassikan kanssa. Jos mä vähän vihjaisin tolle mun hovikuskille. Veikkaan kyllä, ettei se suostu vaihtaan vapaata viikonloppua tokokisojen tuijottamiseen :D
Tiibetinspanieli u 1/2005
Belgianpaimenkoira groenendael n 7/2012
Belgianpaimenkoira tervueren u 4/2014
Belgianpaimenkoira tervueren n 4/2017

Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Perjantaina, 04.07.2014 klo 15:26  
+
0

norah kirjoitti:

Voi kun Hugo on kasvanut! :hymy: Aika menee ihan liian äkkiä.

Meidän kesään on kuulunut paljon uimista, koirakaverien kanssa riekkumista ja frisbee! Se on tän hetken ykkösjuttu. Treenaamiset sen sijaan on jääneet hävettävän vähälle...
Koiralla oli myös mökkiviikon seurauksena jokaikinen tassu kulunut "puhki", joten tassut oli niin kipeät että ontui. Viikon verran otettiin tosi rennosti, käytiin vaan pieniä lenkkejä niin että saatiin tarpeet tehtyä. Huomenna suunnataan tokon SM-kisoihin! :hymy:

Liinuskalle iso peukku, että sulle pentu tulisi :hymy: Koskan oon superutelias, niin kiinnostaa miten päädyit just malikkaan näistä muunnoksista?




Treenikaverini malikalle on suunitteilla pentue, sijotuskoira kun on. Tämä on selväpäinen narttu joka jaksaa maata vaikka kaksi viikkoa tekemättä mitään mutta kentällä syttyy ja tästä koirasta vielä jotain tulee, kuhan ohjaaja ei panttaisi sitä ;)

Nartun omistaja sitten vähän niinkuin puhui ympäri että malikka kannattaa ottaa jos meinaa menestyä oikeasti pk lajeissa. Epäröin ja emmin kyllä pitkän tovin ja pidin tätä lähinnä vaan sellaisena "ehkä joskus rotuna", mutta jos treeniporukalla on niin kova luotto siihen että pärjään niin olisi jo aika uskoa itsekkin omiin taitoihin. Ja etsin nimenomaa kisakoiraa (Ipo).

Minulle on jopa muutamat kasvattajat tarjonneet tulevia pentueitaan kun kuulleet että etsin ensi vuoden puolelle pentua (tosin rotkuja). Tuntuu aika hurjalta :D Ehkä jotain edistystä on siis tapahtunut minussa koirankouluttajana ja ohjaajana !



Ja siis olen saamassa, jos kaikki menee hyvin ja sieltä edes yksi narttu tulee, niin sijoitusnartun. Kasvattajalta tuli viestiä pari päivää sitten :viheltel: Että ei paineita ollenkaan sitten oikeasti saada tuloksia sille :shifty:


MUTTA jos käy niin ettei narttu tule kantavaksi niin sitten rotu on vielä avoinna. Mutta aikalailla se skaala on joko rotikka tai malikka, kaksi täysin erillaista rotua :D Tottumushan vetää rotikkaan päin mutta halu oikeasti pärjätä ja kokeilla uutta on nyt päässyt ryöpsähtämään oikein kunnolla yli äyräiden!

Muoks!

Tarinoidaan vielä, että mietin myös hollanninpaimenkoiraa mutta se torpattiin harrastuspiireissä täysin. Kävin katsomassakin ja olen kavattajia häiriköinyt kysymyksillä sekä harrastajia. En sitten uskaltanut viedä ajatusta loppuun asti siitä ihan yleisen mielipiteen takia siitä että ne ei ole kovin häävejä harrastuskoiria. Ja kun etsin nimenomaa tavoitteelista verenmakusuussa treenattavaa rotua.
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014
(Viestiä on muokattu perjantaina, 04.07.2014 klo 15:32)

norah

norah
Viestimäärä: 864

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Perjantaina, 04.07.2014 klo 16:03  
+
0

Cinderellla kirjoitti:

^ Ai! Mä aattelin et te skabailette! :D
Hitsi.... Pitäisköhän tulla turisteleen ton nassikan kanssa. Jos mä vähän vihjaisin tolle mun hovikuskille. Veikkaan kyllä, ettei se suostu vaihtaan vapaata viikonloppua tokokisojen tuijottamiseen :D



Tulkaa ihmeessä ;) pistä vaikka facessa viestiä jos meinaat ilmestyä paikalle niin vois törmätä! :)

muoks, pitihän mun Liinuskallekkin vastata...
Toivottavasti sieltä tulee juuri sun ajatuksia ja toiveita vastaava pentu. :hymy:
Belgianpaimenkoira tervueren Mutka s. 8/12
Belgianpaimenkoira groenendael Moto s. 2/17
† Belgianpaimenkoira groenendael Meeko 9/14 - 4/2022
(Viestiä on muokattu perjantaina, 04.07.2014 klo 18:38)

nolle

nolle
Viestimäärä: 874

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Perjantaina, 04.07.2014 klo 18:36  
+
0
Onko sulle Liinuska mistä kennelistä mahdollisesti pentu tulossa? :hymy:

Itsellä salaisena haaveena on joskus mahdollisesti hankkia malikka! (..lähinnä sakemannien huonon terveystilanteen takia :shhh::suru:) mutta saa nähdä mihin rotuun tässä vielä päätyy. Vielähän pennun hankinta ei ole mulla ajankohtaista ainakaan reiluun vuoteen, mutta saahan sitä haaveilla :shifty:
spu-Raju s. 03/2014 entinen poliisiprojekti
spu-Roti s. 06/2016 poliisiprojekti

Muistoissa
xu-Rolle s. 10/2010 - 12/2015♥



Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Perjantaina, 04.07.2014 klo 19:31  
+
0

norah kirjoitti:

[quote=Cinderellla]^ Ai! Mä aattelin et te skabailette! :D
Hitsi.... Pitäisköhän tulla turisteleen ton nassikan kanssa. Jos mä vähän vihjaisin tolle mun hovikuskille. Veikkaan kyllä, ettei se suostu vaihtaan vapaata viikonloppua tokokisojen tuijottamiseen :D



Tulkaa ihmeessä ;) pistä vaikka facessa viestiä jos meinaat ilmestyä paikalle niin vois törmätä! :)

muoks, pitihän mun Liinuskallekkin vastata...
Toivottavasti sieltä tulee juuri sun ajatuksia ja toiveita vastaava pentu. :hymy:[/quote]


Toivotaan =) Pääasia olisi että tulisi koira jolla pääkoppa pysyy kasassa. Kenneli olkoon vielä "salaisuus" kunnes asia varmistuu edes sen verran että siitä kirjoitetaan kennelin omilla kotisivuilla. Nyt mennään puskaradiolla =)
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014

Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 07.07.2014 klo 18:20  
+
0
Onkos täällä palstalla muita kenellä on käyttömaleja? Tai ylipäätään käyttöbelgejä? Olisi kiva kuulla vähän kokemuksia rodusta näin laajemmaltikin. Ylensä kun sanoo jossakin keskusteupalstalla sanan "malikka" niin viestiketjut täyttyy viesteillä joissa joko;

A) Toitetaan miten kukaan ei pärjää malikalle se on niin vaativa ja nopea rotu (paitsi tietenkin kirjoittaja itse pärjää). Tulee olo että Malikka olisi joku jumalasta seuraava rotu jota ei pysty käsittelemään kukaa, paitsi edelleen se kirjoittaja itse

B) Ne vuotaa kotona, ne vuotaa kentällä, ne vuotaa siellä ja ne vuotaa täällä. Tottista ja aivotyöskentelyä vaatii ainakin 5h päivässä plus kymmenen kilsan juoksulenkki päälle.. Malikoilla pitäisi tyyliin olla oma kenneltila jos niiden kanssa meinaa kyetä elämään tai vähintään oma huone jonne ne opetetaan, HUOM opetetaan, rauhoittumaan. Muuten ne hyppii sohvilla ja seinillä.

Omat kokemukseni malikoista ovat suht suppeat, mutta esimerkiksi tulevan pentueen emä voi makoilla omistajansa kanssa vaikka kaksi viikkoa putkeen tekemättä mitään. Taas hänen uroksesa on ehkä sellainen enempi heiluva heinämies, mutta ei sekään hypi seinille tai tuhoa taloa vaikka se ei olisi moneen päivään käynyt kun pihalla tarpeillaan...


Ps. Jouduin kirjoittamaan toisen viestin putkeen kun en saanut sitä enää muokattua tuohon edelliseen viestiini..
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014
(Viestiä on muokattu maanantaina, 07.07.2014 klo 18:21)

  Siirry sivulle: 1 ... 31 32 33 ... 36
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28194
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6333
Viestejä yhteensä545704
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään5
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.04.2024 klo 22:30)