Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 00:52

Bordercollie

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 50

Faxe

Faxe
Viestimäärä: 15

VS: BORDERCOLLIE - Tiistaina, 14.12.2010 klo 10:47  
+
0
Täytyy sanoa et mun suomen taidoidoissa taitaa olla vikaa. Tarkotan siis sitä että oon kisannut sen nuoremman bortsun kanssa ns. aktiivisesti 2 vuotta. Kun nyt kysyit niin Pk puolella jäljellä ja sitten tokon voittajaluokassa. Vanhempani kouluttivat tuohon PK puoleen mutta parissa vuodessa oon itte kouluttanut malin ihan voittaja luokkaan asti :D Ymmärrän et kuulostaa oudolt ku oon niin nuori mut puhun kyl totta... Niinku sanoin ni näyttelyistä en oikeen perusta että bortsunen tulisi ihan käyttöön. Ymmärrän sinun kantasi myös siinä ettei minulla olisi mahdollisuuksia saada käyttis bortsua varteenotettavalta kasvattajalta...
Että sellasta tällä kertaa!

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: BORDERCOLLIE - Tiistaina, 14.12.2010 klo 11:55  
+
0

Faxe kirjoitti:

Niinku sanoin ni näyttelyistä en oikeen perusta että bortsunen tulisi ihan käyttöön.

Myös showlinjainen bc on vallan mainio kisakoira ihan tosimielessäkin :P

Niin ja tämä vielä;

Tarkotan siis sitä että oon kisannut sen nuoremman bortsun kanssa ns. aktiivisesti 2 vuotta.

Tarkoitatko tällä nyt sitä nuorempaa malia vai putosinko minä nyt aivan kärryiltä koirahistoriasi suhteen? :kieli:
Varjo 12/2010 ♥

(Viestiä on muokattu tiistaina, 14.12.2010 klo 11:58)

Faxe

Faxe
Viestimäärä: 15

VS: BORDERCOLLIE - Tiistaina, 14.12.2010 klo 17:40  
+
0

Sipulu kirjoitti:

[quote=Faxe] Niinku sanoin ni näyttelyistä en oikeen perusta että bortsunen tulisi ihan käyttöön.

Myös showlinjainen bc on vallan mainio kisakoira ihan tosimielessäkin :P

Kyllä, niin on, mutta oon vaan rakastunu käyttisyhdistelmiin enemmän kuin show :--)

Niin ja tämä vielä;

Tarkotan siis sitä että oon kisannut sen nuoremman bortsun kanssa ns. aktiivisesti 2 vuotta.

Tarkoitatko tällä nyt sitä nuorempaa malia vai putosinko minä nyt aivan kärryiltä koirahistoriasi suhteen? :kieli:[/quote]

Siis malin! Sorry kun mokailen näitten viestien kanssa! :-)

FCI

FCI
Viestimäärä: 964

VS: BORDERCOLLIE - Tiistaina, 14.12.2010 klo 21:10  
+
0
Mitä kummaa täällä tapahtuu :mietiskel:

Bealla alkoi juoksu, musta voi tulla mummi :jjei::nauru:
kodinturva pk saksanpaimenkoira Ninja -06
etevä pelastuskoiran alku bordercollie Bea -08
pelastuskoira-oppilas saksanpaimenkoira Piina -10
missikeisarin alku vinttipimee venakko Eero -11

Miizuli

Miizuli
Viestimäärä: 333

VS: BORDERCOLLIE - Lauantaina, 18.12.2010 klo 13:42  
+
0
Missä kaikki bortsut piileksii? :nauru:

Meidän pikkumies on ehtinyt jo 17 vkon ikään. Ei voi kuin ihmetellä miten aika menee niin kamalaa vauhtia. Pentukoulu on lähtenyt hyvin käyntiin ja siellä on opeteltu arjen taitoja. On se vaan niin loistava napero. ♥

Axel 08/10
Viljo 07/11

♥ Muistoissa Pelle 11/08 - 09/15 ♥

Myykin

Myykin
Viestimäärä: 272

VS: BORDERCOLLIE - Keskiviikkona, 22.12.2010 klo 22:40  
+
0
Teenkö virheen jos näillä perusteilla bc:n otan. (sori ku kokoajan täällä kyselen mutta tää toisen koiran otto on aikamoista rotu veivausta)

-haluan harrastukoiran tokoon, agilityyn ja hakuun.
-treenejä n. kerran viikossa. Kunnes olen 18 jolloin pääsen autolla myös haku ja toko treeneihin useammin.
-koiran pitää kestää myös vähemmän toiminnalliset päivät
-tehdään tempppuja yms. muuta aktivointia joka päivä
-lenkkeilyä n. 1.5h arkipäivinä. Muulloin +2h
-satunnaisesti myös paimennusta, jälkeä, näyttelyitä ja kaikkea muuta säätöä :)


KIITOS! :)
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 22.12.2010 klo 22:40)

Misteli

Misteli
Viestimäärä: 703

VS: BORDERCOLLIE - Torstaina, 23.12.2010 klo 13:18  
+
0
^ Enemmän kannattaisi miettiä minkä luonteista koiraa haluat. Bortsu ei rotuna ole helpoimmasta päästä, joten määrätietoisuutta ja mielikuvitusta saa ja pitääkin käyttää. Tarjoamasi aktiviteetti ja harrastusmahdollisuudet kuulostavat ainakin omasta mielestäni ihan hyvältä, mutta mieti vielä sitä luonnetta. Bc ei ole automaattisesti tie tähtiin ja kaikkien huippukoirakoiden työskentelyn takana piilee satoja harjoitustunteja. Jos bortsun ottaa, on oltava valmis tekemään myös töitä.

Musta tuntuu, ettei meillä ole tulevan koiruuden kanssa mahdollista edes päästä ympäri vuoden ohjattuihin treeneihin. :neutral: Talviaikaan täällä ei taida ainakaan toistaiseksi olla mitään treenihallia käytössä, mutta kesällä toiminta on hyvinkin aktiivista. Sitten pitää omin nokkinensa treenata, mutta kyllä olisi luksusta käydä joka viikko agilityssä tai tokossa.
No mutta sitten muutaman vuoden päästä kaupunginvaihdoksen myötä pääsen toivottavasti harrastamaan ympäri vuoden ilman minkäänlaisia taukoja. :shifty:

Myykin

Myykin
Viestimäärä: 272

VS: BORDERCOLLIE - Torstaina, 23.12.2010 klo 21:39  
+
0
No luonteeltaan haluaisin koiran olevan avoin, mutta ei yli-sosiaalinen. Koira saa olla myös "varautuneempi".
Koiralle pitää voida tehdä virheitä ilman että se on "pilalla". Säpäkkyyttä ja haastetta saa löytyä, kunhan koira on koulutettavissa! Eli ei mulle tuota ongelmia vaikka töitä jouduttaisiinkin tekemään. Tarkoitus ei toki ole liidelllä voitosta voittoon. Mutta se mahdollisuus kovan työn jälkeen olis kiva olla... :viheltel: :wink:

Mitähän muuta olennaista...? :) Tuossa nyt jotain.

Miizuli

Miizuli
Viestimäärä: 333

VS: BORDERCOLLIE - Perjantaina, 24.12.2010 klo 13:34  
+
0

Myykin kirjoitti:

No luonteeltaan haluaisin koiran olevan avoin, mutta ei yli-sosiaalinen. Koira saa olla myös "varautuneempi".
Koiralle pitää voida tehdä virheitä ilman että se on "pilalla". Säpäkkyyttä ja haastetta saa löytyä, kunhan koira on koulutettavissa! Eli ei mulle tuota ongelmia vaikka töitä jouduttaisiinkin tekemään. Tarkoitus ei toki ole liidelllä voitosta voittoon. Mutta se mahdollisuus kovan työn jälkeen olis kiva olla... :viheltel: :wink:

Pennun vanhemmat antavat osviittaa sopivan koiran löytymiseen, mutta koskaan ei voi varmaksi sanoa millainen aikuinen pennusta kasvaa. On kuitenkin tosiasia että bc on usein hyvin oppivainen ja oppii myös ne huonot tavat, on tarvittaessa hyvinkin pehmeä jne. Tuskin koiraa nyt pilalle saa, mutta jos harrastusrintamalla tähtää pidemmälle niin tie voi olla kivikkoinen. Bc:stä saa varmasti mahtavan kaverin kun se saa johdonmukaisen kasvatuksen ja paljon mielekästä tekemistä. Sitä oikeaa koiraa etsiessä pohtisin kriittisesti yhdistelmän lisäksi myös niitä omia resursseja.
Axel 08/10
Viljo 07/11

♥ Muistoissa Pelle 11/08 - 09/15 ♥

Windy

Windy
Viestimäärä: 153

VS: BORDERCOLLIE - Sunnuntaina, 26.12.2010 klo 13:31  
+
0
Bordercollie on lempirotuni. Osasyy siihen varmasti on se, että äitini kasvatti niitä aika kauan.
Ihana rotu kuitenkin on. Omia bordercollieita elää kotona tällä hetkellä kolme. Itse hankin varmasti joskus oman bordercollien. Monipuolinen rotu kun on. Vaikka toista koiraa en ota vielä pitkään aikaan, kun sheltilläni ikää on vasta 9kk.
Jaa, taas karvanlähto meidän bortsuilla täällä kotona. Karvoja joka paikassa, mutta niinhän se on aina kun karvanlähto koittaa. :roll:
Kolme bordercollietamme täällä kotona ovat kaikki leikattuja. Kyllä niistä tuli sitten jonkun aikaa leikkauksen jälkeen pulleampia. Mutta niinhän se aina on, eikä niitä enää käytetty näyttelyssäkään. Sitten äitini ajoi niiltä turkit pois. Kaksi koirista kun oli aika vanhoja, niin mitä siitä kesällä kuumasta kärsimään. Hyötyäkin siitä oli, karvaa on kämpässä paljon vähemmän. :jjei:
http://treenikaverit.blogspot.fi/

Shetlanninlammaskoira Windy 3/2010
Eurasier Cloudy 2/2011
Bordercollie Dacu 3/2006

Miizuli

Miizuli
Viestimäärä: 333

VS: BORDERCOLLIE - Perjantaina, 31.12.2010 klo 22:00  
+
0
Hyvää uutta vuotta kaikille bortsuimmeisille! :hymy:

Täällä pentu vaan torkkuu eikä raketeista väliä.
Axel 08/10
Viljo 07/11

♥ Muistoissa Pelle 11/08 - 09/15 ♥

Cressie

Cressie
Viestimäärä: 319

VS: BORDERCOLLIE - Maanantaina, 03.01.2011 klo 13:41  
+
0
Heipä hei!

Meillekin on nyt pitkän harkinnan ja etsinnän tuloksena tulossa bortsupoika tammikuun lopussa! Vähän toki jännittää, kun kyseessä on ensimmäinen oma koira ja haastetta varmasti pojassa riittää. Monia rotuja toki puntaroin, mutta miehen kanssa sitten bortsuun päädyttiin. Minulla on onneksi aika paljon kokemusta Partiksista, joten ihan tyhjästä ei tarvitse lähteä uuden tulokkaan kanssa. :)

Ollaan Tampereelta, joten olisi mukava tutustua tamperelaisiin bortsuihin ja omistajiin.

Tällä hetkellä tehdään juuri remppaa tulevaan kotiin, joten ihan hirveästi en ole ehtinyt miettiä (ja odottaa kärsimättömästi!) pennun saapumista. Nyt enemmänkin stressaa se, että varmasti ehditään saada kaikki valmiiksi. :D
Bordercollie Troilus 28.11.2010
Beauceron Jago 6.6.2014
blogi

Misteli

Misteli
Viestimäärä: 703

VS: BORDERCOLLIE - Maanantaina, 03.01.2011 klo 14:16  
+
0
^ Moikka moi ja tervetuloa messiin! :heiluti: Tänne kaivataankin uusia bc-ihmisiä, kun keskustelu on toisinaan ihan kuollutta. :nauru: Mäkin etsin bortsun narttupentua, mutta vielä tosiaan ollaan etsintävaiheessa. Mulla luonnollisesti kiinnostaa tietää mistä kennelistä pentu teille tulee. Pieni aavistus on mutta jos kertoisit kuitenkin. :wink: Voit laittaa myös yksäriä, mutta kai täällä sen verran voi kennelnimiä mainita.

myway

myway
Viestimäärä: 618

VS: BORDERCOLLIE - Maanantaina, 03.01.2011 klo 17:25  
+
0

Cressie kirjoitti:


Tällä hetkellä tehdään juuri remppaa tulevaan kotiin, joten ihan hirveästi en ole ehtinyt miettiä (ja odottaa kärsimättömästi!) pennun saapumista. Nyt enemmänkin stressaa se, että varmasti ehditään saada kaikki valmiiksi. :D



Hihii! Voi olla, että tulee toinen remppa pian perään. ;)
Sekarotuinen Rami 16.4.1996 - 29.11.2011
Bcu Tito 2.6.2010
Bcu Totti 3.8.2013
Life Is How You Make It

Cressie

Cressie
Viestimäärä: 319

VS: BORDERCOLLIE - Maanantaina, 03.01.2011 klo 20:22  
+
0
^Tätä minäkin pelkään! :D

Ei vaan, toki se oli tiedossa että mitään isoa ei kannata tehdä ennen koiranpennun tuloa. Mutta pakko on seinät maalata, kun ei ne yhtään miellytä. Onneksi kämpässä on muovimatot ja niitä ei kyllä pois vaihdeta ennen kuin poitsu on iiiiiso! :)
Bordercollie Troilus 28.11.2010
Beauceron Jago 6.6.2014
blogi

FCI

FCI
Viestimäärä: 964

VS: BORDERCOLLIE - Maanantaina, 03.01.2011 klo 22:43  
+
0
Huiiii, kaksi-kolme viikkoa niin vien Bean ultraan :eek: Toivottavasti masussa pyörii pieniä vaaveja :love:
Uusi vuosi meni leppoisissa merkeissä, paukut eivät pelottaneet taaskaan. Otettiin kotona rennosti ja tuijoteltiin koko lauma kainalokkain töllöä :nauru:
kodinturva pk saksanpaimenkoira Ninja -06
etevä pelastuskoiran alku bordercollie Bea -08
pelastuskoira-oppilas saksanpaimenkoira Piina -10
missikeisarin alku vinttipimee venakko Eero -11

Miizuli

Miizuli
Viestimäärä: 333

VS: BORDERCOLLIE - Maanantaina, 03.01.2011 klo 23:20  
+
0

FCI kirjoitti:

Huiiii, kaksi-kolme viikkoa niin vien Bean ultraan :eek: Toivottavasti masussa pyörii pieniä vaaveja :love:

Aww, peukut pystyssä että vauveleita olisi tulossa. :love:

Meidän poika on ruvennut todenteolla koettelemaan hermoja. Ehkä jonkinlaista uhmaa havaittavissa. Saattaa välillä "komentaa" eli istuu eteen ja tuijottaa suoraan silmiin ja ölisee ihme äänillä, kerjää huomiota haukkumalla... Lenkeillä ottaa pökäleitä suuhun ja lällättelee ympärillä, ei jaksa odottaa "vapaa" -käskyä... Välillä tekee tiukkaa pysyä tyynenä. :nauru:
Axel 08/10
Viljo 07/11

♥ Muistoissa Pelle 11/08 - 09/15 ♥

Vuorisumu

Vuorisumu
Viestimäärä: 1642

VS: BORDERCOLLIE - Tiistaina, 04.01.2011 klo 09:29  
+
0
Cressie

Me asustellaan Tampereella, joten jos kaipaat lenkki-, treeni- tai muuta seuraa, niin laitappa yksäriä.

FCI

FCI
Viestimäärä: 964

VS: BORDERCOLLIE - Keskiviikkona, 05.01.2011 klo 10:32  
+
0
Mizuli; minkä ikänen teiän poitsu on?

Mä muistan kyllä oiken elävästi Bean murkkuiän.. Arkikäytös pysyi normaalina muuten, mutta illalla roskikset oli mörköjä ja niitä sai taputella joskus viisikin minuuttia :nauru:
Lisäksi treenatessa, kaikki mitä oli opittu, unohtui. Kaikki.
Sivulle tarkoitti Bean mielestä "tule taakseni istumaan" tänne tarkoitti "juokse minusta reippaasti ohi" jne..
Mä olin heittämässä melkein hanskoja tiskiin. En ole moista uhmaa kelläkään koiralla tavannut. Sen läpi sitten tarvottiin ja pyrin ottamaan niin helppoa treeniä, ettei se voinut kenkkuilla. Uhman jälkeen kaikki palasi taas mieleen. Voi sitä treenaamisen riemua :jjei:
kodinturva pk saksanpaimenkoira Ninja -06
etevä pelastuskoiran alku bordercollie Bea -08
pelastuskoira-oppilas saksanpaimenkoira Piina -10
missikeisarin alku vinttipimee venakko Eero -11

kiharapaa83

kiharapaa83
Viestimäärä: 357

VS: BORDERCOLLIE - Keskiviikkona, 05.01.2011 klo 11:39  
+
0
Hyvää uutta vuotta bortsuihmisille!

Katsotaan jos tänä vuonna sitten saataisiin loppuvuodesta hankittua se toinen koira.
Nyt olen päättänyt, ettei välttämättä ole sukupuolella väliä. Tärkeintä on koiran luonne ja sopivuus harrastuskoiraksi. Tietysti uroksen kanssa ei olisi näitä juoksutaukoja mitä narttujen kanssa on.
kääsna Wilma 09/2008
borcol Windy 08/2011

Wilman ja Windyn kotisivut
Wilman ja Windyn blogi

  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545725
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265868
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 16:15)