Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Perjantaina, 09.04.2010 klo 21:34

Colliet

Siirry sivulle: 1 ... 48 49 50 51

Japina

Japina
Viestimäärä: 127

VS: COLLIET - Torstaina, 24.02.2011 klo 17:49  
+
0
gaselli; Taavi on samaa kokoluokkaa tällä hetkellä sitten kun ronja (58cm, 21kg) ja vielä mennään pentumuonalla.. :) Yks avaamaton säkki 15kg on vielä kaapissa sen syötän vielä, sit mennään aikuisten ruokaan.. :)
Taavi ei ole massaa kauheesti kerännyt joten olen tyytyväisenä pitänyt pentunappulat vielä, liikutaan tosi paljon kuitenkin päivän aikana :)
Sen sian kasvattava vaihtoi heti omalle pennulleen aikuisnappulan kun hain taavin sieltä..
Kukin tyylillään.. me tällä :)
Pk collie Needlerock Kind Of Star "Taavi" -10
Pk collie Dispiritos Eva Lovelace "Ruu" -11
Perhosk. Tuike -05 (asuu äidilläni nykyään)

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: COLLIET - Torstaina, 24.02.2011 klo 19:17  
+
0

mill kirjoitti:

Sillycow, teet toki niin kuin itse koet mutta en suosittele mantteleita normilenkille. Collien turkki kestää kyllä pakkaset, on kautta aikain kestänyt, siksi se vaihtaa pohjavillan talveksi ja keventää kesäksi. Käyttämällä manttelia saa aikaan koiran luonnollisen lämmönsäätelyn häiriintymisen; koira ei enää kasvata paksua pohjavillaa ja verenkierto ei aktivoidu niin kun kuuluu. Siten myöskin tassut palelee herkemmin ja koko koira ilman vaatetta. Eri asia karvattonat koirat tai jos esim. treenien yhteydessä joutuu odottamaan vuoroaan tai olemaan muuten pitkään paikallaan, jos on pahoja nivelvaivoja tms. että oikeasti tarvitsee lisälämmikettä. Mutta peruslenkkeilyyn ei terve turkkikoira tarvitse vaatetta lämmikkeeksi, eri asia jos omistaja haluaa pukea koiran, silloin koira tottuu vaatteeseen ja sitä myös tarvitsee eli ei enää tarkenekaan ilman. Jos Miska nostelee kovasti tassuja, tossut on varmasti kyllä paikallaan ja avuksi.



Siis kun eilen tultiin lenkiltä niin heti kun päästiin pihaan niin se kävi istumaan ja täris ilmeisesti kylmästä ihan tuntuvasti. Siks mie laitoin sille tänään ton manttelin, eihän se toki niin hyvin suojaa ja lämmitä kuin joku haalari, mutta tänään ei tärissyt pihassa, en tiedä oliko +5 astetta lämpösempi ilma syynä vai mikä? Ihan samaan tahtiin tehtiin lenkki ja sama matka ja aika meni. Ja tossut ku sain etujalkoihin ja avokki kutsu pientä koiraa luokseen ja miskakin sitte kiiti sinne ni eiköhän tossu lentäny kaaressa :ttou: Nosteli se tänäänki jalkoja, mutta suostu sitte taas menemään eteenpäin ku sanoin, että "mennään". En tiedä mistä sais semmoset hyvät tossut sitte. mutta kiitos vinkistä, täytyy huomenna kattoa ilman manttelia lenkki ja jos alkaa taas täristä ni pitäkööt viittansa :mietiskel:

Ot:mulla lopetti eilen läppäri toimintansa ja vanhassa läppärissä ei toimi "m" kirjain niin sen joutuu aina liittämään joten jos tän viestin jälkeen kirjoitan hassusti niin se johtuu siitä. Alkaa palaa hermo liittää toi m aina kun tarve tulee. :mad::paapatus:

Miloko

Miloko
Viestimäärä: 315

VS: COLLIET - Torstaina, 24.02.2011 klo 21:41  
+
0
Ruoka-asioista täällä keskusteltu, vaihteeksi. :D Danny alkoi syömään aikuisten ruokaa muistaakseni 8kk:n iässä, en ole ihan varma, mutta ei se enää syö penturuokaa, on pian 1 vee.
Meidän kasvattajan koirilla on hyvät lonkat lähes poikkeuksetta ja ruokintaohjeet on sieltä peräisin. Ainut mikä tietysti voi lonkkiin vaikuttaa meidän kohdalla vielä niin tuo lattialla liukastelu, mutta ei kaiketi sekään jos koiralla vaan on lihaskunto kohdillaan. Danny kun saa hepuleita ja pomppii ympäri alakertaa lelun kanssa niin siinä välillä lipsuu kun osuu laminaatille. Samoin se on muutamia kertoja levyttänyt tuohon keittiön lattialle kun on ollut pakko taas törmäillä ja liukastunut sitten kuin bambi.

Manttelia en pukis Dannylle päälle vaikka joku maksaisi. Sillä on niin hyvä eristys tuossa turkissa että hakeutuu oikein vilpoiseen paikkaan olemaan sisälläkin. Terrierikin tarkenee pikku lenkit ilman rotsia jos on vähemmän kuin -20. Kyllä koira tosiaan tottuu sitten nimenomaan siihen lämpimään takkiin jos sen päälleen saa. Tosin, jos collilla on ohut turkki, jossa ei ole asiaankuuluvaa pohjavillaa niin se voi olla kylmä. Trikkien turkki on joskus valitettavan sileä ja aina hieman sileämpi kuin näillä merleillä, joilla on karhea turkki kuten colliella periaatteessa pitäiskin olla. Kovin silkkinen turkki tuntuu viileältä ihan sisätiloissakin, joten se ei välttämättä eristä jos ei ole sitä pohjavillaa nimeksikään. Trikkien turkki on sileä, ainakin sileämpi ja se ei aina ole sillä tavalla ilmava joten ehkä ilmavuuden puuttuminen vaikuttaa myös siihen että koira palelee helpommin vaikka samaa rotua onkin.

Meillä on taas paimennus alkamassa, ekat lampaat tosin sinkoilevat edessä vasta toukokuussa, mutta onpahan jotain mitä odotella sitten maaliskuussa alkavien pelastuskoiratreenien lisäksi. Jee, nyt alan tykätä siitä että kevät tulee. :jjei:Sunnuntaina vielä treenaamaan vähän pk- tottelevaisuutta ja kyllä se siitä taas tekemiseksi muuttuu. Hakutreenitkin alkavat taas kun lumi on sulanut.

Näyttelyt saavat nyt meidän osalta jäädä kesään asti. Sitten näyttämään häntää pariin näytelmään ja mahdollisesti ACP-klubin tapahtumaan Kuopioon elokuussa.
terrieri Riki 7/09
cpku Danny 3/10
cpku Fergus 1/11
talvikko Paavo 31.12.2010


Laumassa lisäksi erikokoisia ihmisiä.

gaselli

gaselli
Viestimäärä: 735

VS: COLLIET - Torstaina, 24.02.2011 klo 21:53  
+
0
mill kysyi Sani-shelttini kokoa. Se on n.36cm ja n.8kg.
Collie "Ronja" 5/2010

Sheltti "Sani" 6/99 - 10/2011

Labbis "Vilma" 4/95 - 3/2010

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: COLLIET - Torstaina, 24.02.2011 klo 22:11  
+
0
No johtuisko se siitä toi niskan paleleninen ettei päästy alkutalvesta pahennin lenkille niin se ei ole kehittänyt sitä pohjavillaa? Kyllä noi sitte pihalla ovat pitkiäkin aikoja olleet niinä aikoina kun ei lenkillä käyty. Äh, en nie tiiä. :mietiskel: Vai oisko se oikeesti sitte vaan sairas jostain kohtaa kun en nuista, että se olis aikasenpina talvina palellut?

Ja niin, nilloinkohan nyö siirryttiin penturuokaan...ei nitään nuistikuvaa. Onhan joillain nerkeillä junior ruokia, niitä voi syöttää tai sitte ihan aikuisten ruokaa.

Hitsi, painennusta olis kiva kokeilla, raportoikaa kunhan alkaa niten on nennyt? :nauru: nun kovasti tekis nieli harrastaa niskan kanssa, nutta toko on poissuljettu, varnaan agilitykin kun stressaa nuiden koirien läsnäollessa. :neutral: Hakua ollaan "leikitty" onassa netsässä, jälkeä vois kokeilla, nutta kun tuntuu vaan niin vaikeelta..toko kotona onnistuu kyllä, nuttei nuiden läsnäollessa.

gaselli

gaselli
Viestimäärä: 735

VS: COLLIET - Torstaina, 24.02.2011 klo 22:24  
+
0
Japina, ois kiva nähdä kuva Leevistä! Mä näytän talvi-kuvia Ronjasta, kunhan saan aikaseks laittaa kuvat koneelle.
Collie "Ronja" 5/2010

Sheltti "Sani" 6/99 - 10/2011

Labbis "Vilma" 4/95 - 3/2010

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: COLLIET - Torstaina, 24.02.2011 klo 23:11  
+
0
Kiitos Gaselli! Minä sen sheltin kyllä joskus vielä tahdon.. :viheltel:

Sillycow, kyllä se pohjavilla vahvistuu yhtä lailla pihalla ollessakin, yhtä kylmää se ilma on kuin lenkilläkin. Monesti itse asiassa vielä herkemmin, omassa pihassa saattaa koira kuitenkin enemmän olla paikallaan jolloin lihakset ei lämpene ja sitä kautta lämmitä koiraa kuten lenkillä. Riippuu tietysti pihan koosta ja koirasta, miten aktiivinen yksilö on itsekseen. Paleleeko Miska sitten pelkästään pihalla ollessaankin? Ei oikein ole loogista jos lenkillä kun liikutaan niin palelee mutta pihalla on silti mielellään eikä ole moksiskaan. Omaan korvaan kuulostaa siltä että saattaa olla kipuja, mutta vaikea sanoa varmaksi kun ei ole koiraa nähnyt. Oletteko käynyt eläinlääkärissä niiden kohtausten syytä etsimässä?
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: COLLIET - Torstaina, 24.02.2011 klo 23:24  
+
0
Koirat juoksee aika paljon pihalla, sit jos niska pysähtyy pitkäks aikaa niin alkaa kovilla pakkasilla nostella tassuja. Sanoin lenkillä alkaa nostella tassuja hyvin herkästi. Kun tultiin lenkillä, oliko se nyt eilen istu heti pihalle ja alko täristä. Tänään nosteli pihatiellä tassuja, nuttei nun nielestä ainakaan niin paljon kuin eilen jolloin oli yli -20 ja tänään oli iltapäivällä joku -14 tai -15. Nitenhän nyt selittäisin. Yhdessä vaiheessa jos kovilla pakkasilla tultiin autolla jostain niin se alko heti autosta tultuaan istua ja nostaa tassua tai linkata eikä nillään neinannu jaksaa kävellä sisään. Nie en nuista niten alkutalvesta oli. Nulla on lääkityksen takia tosi isoja aukkoja nuistissa, siks. :nolo::neutral:

Ja siis, käytiinhän nyö sillon viine vuonna sielä lääkärissä, ottivat verikokeet ja sanovat ettei niissä näy nitään. Rokotuksiin nie en päässyt nukaan kun tota pienenpää ei voi jättää autoon yksin kun/jos se näkee, että niska poistuu niin se ulvoo ja huutaa niin kauan, että se näkee taas niskan. Ja avo ei suostu eroahdistukseen palkkaanaan annattilaista. Kuitenkin niskan suhteen ehdotin avolle, että käytäis eri lääkärissä ja tutkittais koko koira kunnolla niin avo vetos siihen ettei tärinäkohtauksia ole enää tullut niin paljoa ja jos niitä vielä tulee niin nennään vasta sitten. Oon jankuttanut nonen nonta kertaa siitä, että niska tarvitsee eläinlääkäriä, nutta neillä on niin suuret erot niten koiria hoidetaan niin avo ei ota nua tosissaan välillä. Tänään kun syötin kanannunankuoria kun en piinää ole saanut ostaa niin sain kuulla lukeneeni taas liikaa koirapalstoja ja, että se nenee jo liian pitkälle. Pitkään tappelin saanko esin.syöttää lihaa noille ja kuinka usein. Että siks ei ainakaan vielä nennä eläinlääkäriin. Kun välillä niska hakeutuu ihan nun luo istunaan jalkoihin ja toisina päivinä jos koitan päätä silittää se väistää. En ole sitä koskaan lyönyt joten en tiedä niksi se nun kättä pelkää. Tosin rähnää joutuu päivittäin nelkein poistanaan niin ehkä se sitä inhoaa sitten yli kaiken? nene ja tiedä.

Japina

Japina
Viestimäärä: 127

VS: COLLIET - Perjantaina, 25.02.2011 klo 11:42  
+
0
gaselli; Tarkotit varmaan Taavista ;)) En osaa tänne linkittää näkyviä kuvia joten Taavia voi käydä selailemassa: http://www.petsie.fi/pet.php?petid=158409 :)
Pk collie Needlerock Kind Of Star "Taavi" -10
Pk collie Dispiritos Eva Lovelace "Ruu" -11
Perhosk. Tuike -05 (asuu äidilläni nykyään)

Miloko

Miloko
Viestimäärä: 315

VS: COLLIET - Perjantaina, 25.02.2011 klo 20:27  
+
0
^Mä voisin tarkoittaa vaikka Leevistäkin. :D

Tuo syöttäminen on kyllä ihan hyvä homma, en oikein ymmärrä mitä kukaan siitä välittää, ei kait ne kuoret ihmisen ruoasta ole pois? Jos meinaa vetää ihan perinteisen metsäkoiran omistajan kaavaa että käytetä lääkärissä "ennenko on jokin oikeasti vialla" ja että koiralle syötetään jotain tiettyä ruokaa muttei "hössötetä koiranruokien vuoksi" niin eikö nappuloiden syöttäminen nimenomaan olis sitten "huonompi" juttu kuin lihan ja kananmunan kuorien syöttäminen? Ei siis mitenkään juuri miehellesi vaan yleensäkin jos joku alkaa puuttumaan asioihin, joista ei paremmin tiedä niin ihmettelen syvästi. Ja "siinähän ihmettelen", eikö. :roll:

Sheltit on hassuja, meidän kasvattaja kasvattaa myös shelttejä ja ero on kyllä collien kanssa kuin yöllä ja päivällä. Jos meidän terrieri tekis pentuja collien kanssa niin tuloksena olis sheltin kaltainen olento. :nauru: Mä en niin erityisesti ole shelttien perään, mutta ihan nättejä ne on. :wink:
terrieri Riki 7/09
cpku Danny 3/10
cpku Fergus 1/11
talvikko Paavo 31.12.2010


Laumassa lisäksi erikokoisia ihmisiä.

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: COLLIET - Perjantaina, 25.02.2011 klo 21:13  
+
0
^ Riippunee paljolti yksilöstä, oon meinaan tavannu monia shelttejä jotka on ihan colliemaisia olemukseltaan.
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

(Viestiä on muokattu perjantaina, 25.02.2011 klo 21:21)

_katja_

_katja_
Viestimäärä: 359

VS: COLLIET - Perjantaina, 25.02.2011 klo 21:31  
+
0
Mä mietin eka tokaks koiras shelttiä, mut sit kuitenkin muutin mieleni ja halusin toisen collikan. On noi vaan niin ihania. Vaikka pienemmän kanssa meinaakin hermo palaa useasti :nauru: on nimittäin aika villi tapaus ja korvat katoaa täysin välillä!

Ensi keskiviikkona ois suuntana eläinlääkäri ja tehostepiikki. Mun pieni poika on jo kohta 4kk :kieli:
Saa tietää kuinka paljon on painoa tullut lisää kuukaudessa. Kävin Elmon kanssa ma kasvattajan luona ja se oli todella tyytyväinen kokoon ja ulkonäköön.

Viikonloppu meneekin keskenään koirien ja kissan kanssa. Mies lähti pelireissulle toiselle puolelle suomea. Ajattelin, jos huomenna tai sunnuntaina ei olis niin kylmä niin lähtisin Elmon kanssa tonne Järvenpään keskustaan ihmettelemään ääniä ja ihmisiä :) Nää pakkaset on estänyt myös sisäsiisteysopettelussa, kun ei toi suostu pissii ulos kun on niin kylmä.
Pk collie, Black Sara's Indian Jones ~ Leevi s. 01072008 ♥
Pk collie, Black Sara's Silver Lining ~ Elmo s. 11112010 ♥
Maatiaiskissaneiti ~ Killi s. 24062008 ♥
Ragdoll, Fannidolls Joyful Jamie ~ Jami s.27042013♥

♥ Kirkkaana tähtenä taivaalla Maatiaiskissa Kyösti s. 31102004-02122010 ♥


http://leevielmokilli.blogspot.fi/

gaselli

gaselli
Viestimäärä: 735

VS: COLLIET - Perjantaina, 25.02.2011 klo 21:35  
+
0

Japina kirjoitti:

gaselli; Tarkotit varmaan Taavista ;)) En osaa tänne linkittää näkyviä kuvia joten Taavia voi käydä selailemassa: http://www.petsie.fi/pet.php?petid=158409 :)





oho, anteeksi nimisekaannus!!! Leevi olikin toisella palstalaisella! Käyn katsomassa kuvia, kiitos linkistä.
Collie "Ronja" 5/2010

Sheltti "Sani" 6/99 - 10/2011

Labbis "Vilma" 4/95 - 3/2010

gaselli

gaselli
Viestimäärä: 735

VS: COLLIET - Perjantaina, 25.02.2011 klo 21:53  
+
0

Miloko kirjoitti:

Sheltit on hassuja, meidän kasvattaja kasvattaa myös shelttejä ja ero on kyllä collien kanssa kuin yöllä ja päivällä. Jos meidän terrieri tekis pentuja collien kanssa niin tuloksena olis sheltin kaltainen olento. :nauru: Mä en niin erityisesti ole shelttien perään, mutta ihan nättejä ne on. :wink:





Aika hassusti ajattelet sheltistä ja colliesta, mä nimittäin ajattelen juuri toisinpäin! Eli mun sheltti on ihan nössö ja herkkä, mut collie on niinkuin terrieri! Ronjalla on tosi vahva luonne ja se on pikkupennusta asti alistanut Sania ja on tainnut jo vallan siltä saada. Vaikka Sani kovasti laittoi vastaan ja oli kauhee ärinä just tossa syksyllä kun ne otti yhteen usein...Niin nyt tuntuu että Sani on luovuttanut, ja noi tulee hyvin toimeen.

Mun mies on aina halunnu terrieriä, mut mä en ole suostunut, ja kun Ronja tuli meille, sanoin miehelle että eikös tässä ole nyt tarpeeksi terrieriä. Hän vastasi että on kyllä.

Ronjalla on kyllä mahtava luonne, se on juuri tarpeeksi pehmeä ja tarpeeksi kova. Se ei säiky turhia ja sillä on luonnetta, mutta tosipaikan tullessa se kyllä uskoo, ja alistuu mulle kun kovasti sanon. Se tarviikin kunnon rajat, muuten hyppis silmille. Lenkillä tulee kaikkien koirien kanssa toimeen, mut joskus jotain isoa koiraa on pelästynyt. Mutta yleensä on rohkea ja menee suuna päänä joka paikkaan...

Ikä voi kyllä vaikuttaa. Ronja on 9kk ja Sani-sheltti kohta 12v, että se voi vaikuttaa luonteeseen...
Mutta ei Ronja ollu meillä ollu ku muutaman päivän, ni sanoinkin miehelle että meille taiskin tulla collie rottweilerin vaatteissa :) Niin kovasti oli luonnetta jo pikkuisena.


Mitä kokemuksia muilla on collieista ja shelteistä, niinku mitkä erot on luonteissa omasta mielestä?
Collie "Ronja" 5/2010

Sheltti "Sani" 6/99 - 10/2011

Labbis "Vilma" 4/95 - 3/2010

gaselli

gaselli
Viestimäärä: 735

VS: COLLIET - Perjantaina, 25.02.2011 klo 22:11  
+
0

gaselli kirjoitti:

[quote=Japina]gaselli; Tarkotit varmaan Taavista ;)) En osaa tänne linkittää näkyviä kuvia joten Taavia voi käydä selailemassa: http://www.petsie.fi/pet.php?petid=158409 :)





oho, anteeksi nimisekaannus!!! Leevi olikin toisella palstalaisella! Käyn katsomassa kuvia, kiitos linkistä.[/quote]


***

Ihanat isot korvat Taavilla! Meinaako ne pyrkiä pystyyn, käytätkö painoja?
Collie "Ronja" 5/2010

Sheltti "Sani" 6/99 - 10/2011

Labbis "Vilma" 4/95 - 3/2010

gaselli

gaselli
Viestimäärä: 735

VS: COLLIET - Perjantaina, 25.02.2011 klo 22:23  
+
0
Laitoin nyt kuvia koneelle viime marraskuulta asti, näistä samankaltaisesta kuvasta näkee miten Ronja on kehittynyt. Ekassa kuvassa on vaan kauhean iso pää ja pieni kroppa, toisessa kuvassa on jo massaa ja karvaa enemmän.

6kk




8kk

Collie "Ronja" 5/2010

Sheltti "Sani" 6/99 - 10/2011

Labbis "Vilma" 4/95 - 3/2010

_katja_

_katja_
Viestimäärä: 359

VS: COLLIET - Perjantaina, 25.02.2011 klo 22:47  
+
0
Elmo 15 viikkoa vanhana



Ja vähän aurinkoa kasvoille, kiitos!

Pk collie, Black Sara's Indian Jones ~ Leevi s. 01072008 ♥
Pk collie, Black Sara's Silver Lining ~ Elmo s. 11112010 ♥
Maatiaiskissaneiti ~ Killi s. 24062008 ♥
Ragdoll, Fannidolls Joyful Jamie ~ Jami s.27042013♥

♥ Kirkkaana tähtenä taivaalla Maatiaiskissa Kyösti s. 31102004-02122010 ♥


http://leevielmokilli.blogspot.fi/

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: COLLIET - Perjantaina, 25.02.2011 klo 23:07  
+
0
Miloko, millasia shelttejä sä oot sitte tavannu? Ja millasia teiän colliet on luonteeltaan? Eikä se varmaan mikään ihme ees oo, jos sheltillä ja colliella on erilainen luonne, kun ne on ihan eri rotuja. :wink:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Miloko

Miloko
Viestimäärä: 315

VS: COLLIET - Lauantaina, 26.02.2011 klo 09:53  
+
0
Ihan mikä tahansa terrieri ei varmaan nyt ollutkaan kyseessä vaan just tuo meidän. On arempi ja vilkas, aktiivinen. Kaikki sheltit eivät ole samanlaisia, eivät collietkaan, eivätkä myöskään terrierit. Terriereistä on monenlaisia luonteita tullut tavattua ja tämä meidän ei ole mitenkään verrattavissa russeleihin, kettuterrieriin tai edes skottiin. Lähimpänä on varmaan cesky, tosin se on taas vähemmän aktiivisempi kuin tuo. Siksi en tainnut sanoa että yleensä terrierin luonnetta löytyy vaan nimenomaan että jos meidän terrieri ja collie sais pentuja niin tulis sheltin luonteisia olentoja. Noissa kuvissa esimerkiksi on nimenomaan meidän Rikin kaltainen tuo sheltti eri karvalla vain. Katse on sama ja olemus. Usealla tapaamallani sheltillä on se sama katse. :nauru:

Hyvin erilaisia shelttejä olen tavannut ja näyttelyssä esittänytkin. Ihan kivoja pikkuisia ovat.

Collie on meilläkin se vahvempi luonteinen, ehdottomasti. Sheltti ja collie ovat monelta osin niin saman näköisiä että hyvin monilla on sellainen käsitys että ne on just minicollieita, mutta kuten moni tehosti niin ei pidä paikkaansa. Ero on kuin yöllä ja päivällä ja niin pitää ollakin.
Se siitä.
terrieri Riki 7/09
cpku Danny 3/10
cpku Fergus 1/11
talvikko Paavo 31.12.2010


Laumassa lisäksi erikokoisia ihmisiä.

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: COLLIET - Lauantaina, 26.02.2011 klo 09:56  
+
0
Ihanat kuvat Ronjasta ja Sanista! :)

Sen perusteella miten ite oon sheltteihin tutustunut ja tavannut, oon niissä nähnyt paljon samoja piirteitä collieiden kanssa. Miellyttämisen halu on niilläkin usein vahva, johon varmasti perustuu se innokkuus ja tohina millä omistajaa kuunnellaan, mistä oon tykännyt collieidenkin kanssa. Niissä huokuu luonteessa sama iloisuus, aktiivisuus ja pilke silmäkulmassa kuin colleilla. Kiintyvät omaan perheeseen voimakkaasti mutta voivat olla varautuneita vieraita kohtaan - ihan niin kuin nämä isommat serkut. Sen lisäksi vielä ulkonäkö, onhan ne mun silmään vähän kuin collie pienemmässä paketissa. Tämäkin on kuitenkin katsojan silmässä, monet on sanoneet ettei ne muistuta collieta kun ovat niin siroja, mutta eihän pieni sheltti voikaan millään olla yhtä jykevä kuin collie, vaan mittojen pitää olla joka suhteessa pienemmät. Tokihan näissä eroja on kun eri koiria ovat, ja yksilöerojakin varmasti mutta mä olen ihastunut sheltteihin siksi, että perusominaisuuksilta vastaa mun ihannekoiraa ja kuitenkin toisi pirteän tuulahduksen erilaisuudellaan Mistyn kaverina. :)
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi


  Siirry sivulle: 1 ... 48 49 50 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28242
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545792
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265917
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 05:45)