Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Perjantaina, 09.04.2010 klo 21:34

Colliet

Siirry sivulle: 1 ... 49 50 51

Japina

Japina
Viestimäärä: 127

VS: COLLIET - Lauantaina, 26.02.2011 klo 11:05  
+
0
Gaselli; Joo nousee Taavin dumbot pystyyn, liimoja oon pitänyt.. :lallati:
Ihanan näköinen Ronja, tosi nätti tyttönen :) Joskas tehtäis teinitreffit?? :jjei:




Taavista on tullu termiitti!! Se joku viikko sitten tuhosi mun eteisestä palan seinää ja eilen oli syöny makkarista tapettia.. :mad: En tie mikä toho sit auttas :eitietoo:


Ja lisäyksenä ihana elmo :love: Toi karva on niin mahtava pörrö :))
Pk collie Needlerock Kind Of Star "Taavi" -10
Pk collie Dispiritos Eva Lovelace "Ruu" -11
Perhosk. Tuike -05 (asuu äidilläni nykyään)
(Viestiä on muokattu lauantaina, 26.02.2011 klo 11:06)

Miloko

Miloko
Viestimäärä: 315

VS: COLLIET - Lauantaina, 26.02.2011 klo 12:51  
+
0
^Danny järsi kans seinää joskus 6kk iässä...hampaat ja ihan vaan se että VOI järsiä oli varmaan syynä. Sen koomin ei ole järsinyt, mutta kolmea eri kulmaa järsi ja kyproc-seinä antaa kivasti periksi..:ttou: Ja sitten meillä on eteisessä tuollainen puulaatikko/penkki, jonka kantta on järsinyt, sekä paria bambukoria, kaikkia näitä + seiniä tuossa samassa iässä. Sinänsä ei haittaa, kunhan sohva saa olla rauhassa. :D Jokaiseen puiseen huonekaluunkaan ei ole koskenut mutta nuo mitkä on joko kuonon kohdalla kun makaa tai sitten seisoo niin ne on olleet namia. Mutta sitten esim. telkkaritasoa ei ole nutustanut, eikä toivottavasti nutustakaan... Jos siis toinen collikka vielä meille tulee niin tietää ainakin mitä odottaa. :roll:
terrieri Riki 7/09
cpku Danny 3/10
cpku Fergus 1/11
talvikko Paavo 31.12.2010


Laumassa lisäksi erikokoisia ihmisiä.

_katja_

_katja_
Viestimäärä: 359

VS: COLLIET - Lauantaina, 26.02.2011 klo 13:17  
+
0
^^ Se on joo tollainen untuvapallo, mut selässä on irokeesi. Alkaa pitkä karva kasvaa :)

Olipa ihana olla ulkona kun ei tullut kylmä ollenkaan. Lenkin päätteeksi päästin pojut vielä takapihalle riehumaan ja sain hauskoja kuvia niistä :kieli:

Leevi ei oikeastaan koskaan ole tehnyt tuhoja, pentuna kerran maisteli vähän tapettia mut siinä se. Eikä Elmokaan oo tähän mennessä tehnyt pahuuksiaan. Ehkä se auttaa kun on toinen koira seurana. Elmo on muuten vaan "vähän" villi :nauru:

Nyt sammui koirat, ilmeisesti oli hauskaa ulkona!
Pk collie, Black Sara's Indian Jones ~ Leevi s. 01072008 ♥
Pk collie, Black Sara's Silver Lining ~ Elmo s. 11112010 ♥
Maatiaiskissaneiti ~ Killi s. 24062008 ♥
Ragdoll, Fannidolls Joyful Jamie ~ Jami s.27042013♥

♥ Kirkkaana tähtenä taivaalla Maatiaiskissa Kyösti s. 31102004-02122010 ♥


http://leevielmokilli.blogspot.fi/

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: COLLIET - Lauantaina, 26.02.2011 klo 16:05  
+
0
Misty ei ollut kova pureskelemaan, seinän kulmaa ja eteisen lipaston alareunaa se vähän järsi sinä päivänä kun oli keskellä talvea sen elämän ensimmäinen ukkoskuuro (raju sellainen) ja oli yksin kotona. Arvasinkin töissä kun tuli valtavia rakeita ja jyrisi että jotain se paniikissaan syö mutta lähinnä olin huolissani siitä millanen ukkoskammo sille tulee. Ei tullut kuitenkaan, seuraavana ukkosena oltiin itsekin kotona ja katsoi meistä mallia eikä sen koomin mennyt paniikkiin. Muutoin Misty ei ole tuhojaan tehnyt, yksin ollessa on riittänyt omat lelut ja meidän jättämät aktiviteetit ja aika pienestä pitäen on tuntunut jo paljon nukkuvan yksin ollessaan. Kiva näin. :)
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

_katja_

_katja_
Viestimäärä: 359

VS: COLLIET - Lauantaina, 26.02.2011 klo 17:58  
+
0
^ Meilläkään ukkonen ei pelota Leeviä. Mut ilotulitetta säikähti uutena vuotena. Toivottavasti ei jäänyt pahoja traumoja. Elmolle ajattelin soittaa lähempänä kesää cd:tä, jossa on sateen ja ukkosen ääni. Mut luulen, ettei reagoi mitenkään.

Leevillä sit paloi ekan kerran hermo Elmoon. Rähähti ihan kunnolla, mut lopetti kun korotin ääntäni. Nyt taas uni maistuu.

Pakko laittaa muutama linkki tän päivän leikkihetkestä..

Räyh! Mä olen tosi pelottava!
Sit tulikin kolari..
Herkullista lunta, nam! Leevin ilme kertoo kaiken :nauru:
Pk collie, Black Sara's Indian Jones ~ Leevi s. 01072008 ♥
Pk collie, Black Sara's Silver Lining ~ Elmo s. 11112010 ♥
Maatiaiskissaneiti ~ Killi s. 24062008 ♥
Ragdoll, Fannidolls Joyful Jamie ~ Jami s.27042013♥

♥ Kirkkaana tähtenä taivaalla Maatiaiskissa Kyösti s. 31102004-02122010 ♥


http://leevielmokilli.blogspot.fi/
(Viestiä on muokattu lauantaina, 26.02.2011 klo 18:27)

Rudi

Rudi
Viestimäärä: 10

VS: COLLIET - Sunnuntaina, 27.02.2011 klo 12:00  
+
0
Heippa,

Täällä yksi collieihin hurahtanut kirjoittelija. :) Vanhalla foorumilla aikanaan jonkun verran kirjoittelin, mutta nyt jäänyt rekisteröitymättä vaikka ahkeraan olen keskusteluanne seurannutkin. Tällä hetkellä koiran virkaa hoitaa puolitoistavuotias trikkiuros, haaveissa ja kovassa etsinnässä merlevauva. Paria pentuetta keväälle odottelin, mutta kumpikaan astutus ei onnistunut. Katsellaan milloin saamme perheenlisäystä. :)

Pakko kommentoida tuohon Milokon karvanlaatu kommenttiin. En itse ihan väittäisi värillä olevan merkitystä onko turkki rodunomainen vai ei, ennemminkin uskoisin perimän, ravinnon ja hoidon merkityksen olevan oleellisempi. Meidän trikillä esimerkiksi todella paksu ja vettä/likaa hylkivä, karhea ja rodunomainen turkki, myös näyttelyissä tuomarit ovat sitä kehuneet. Kaverillani taas merle, jonka karvan pituus mallia tulitikku ilman kunnollista pohjavillaa. :D Tämän merlen äidillä myös samanlainen turkki.

Mutta palailen rupattelemaan kanssanne taas myöhemmin, nyt kiidettävä tokotreeneihin! :)

Loppuun vielä kuva, meillä ollaan kovia kertomaan mielipide asiaan kuin asiaan. Tällä kertaa kehässä, mutta onneksi jo arvioinnin jälkeen. :D

(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 27.02.2011 klo 12:04)

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: COLLIET - Sunnuntaina, 27.02.2011 klo 12:29  
+
0
^ Tervetuloa pulisemaan. :heiluti: Suloinen trikki! Mulla taas kovasti trikki haaveena, mutta tosiaan saattaa olla että se tuliskin tuolta pienempien serkkujen puolelta. :)

Ihania kuvia Katjalla! Toivottavasti ei Leevillä jäänyt kammoa raketeista! Misty aikanaan sai tosiaan kammon, nyt oli ensimmäinen helpompi vuodenvaihde sen jälkeen.
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: COLLIET - Sunnuntaina, 27.02.2011 klo 13:53  
+
0
Tervetuloa palstalle Rudi! :nauru:

Ostin sitte vahingossa niskalle eilen yli 7-vuotiaille tarkoitettua ruokaa. Tajusin virheeni vasta kun aloin lukenaan tänään netistä sitä nitä se sisältää kun kaupassa ahdisti kun nyyjiä tuli joka puolelta kysynään voiko ne auttaa, ilneisesti olis pitänyt pyytää apua kun tais olla ainut 4kg pussi nediun ruokaa. :ttou::viheltel: No,onneks ei ostettu ku tosiaan 4kg. En ole kyllä koskaan nähnyt, että niska söis niin kovalla ruokahalulla nappuloita! Siis kuppi tyhjeni reippaasti ennen pienenpää ja niska yleensä nussuttaa varnaan 15 ninuuttia onaa ruokaansa :eek: Harni, että joutuu vaihtaa ton pois kun kerran naistuu. No,ei voi nitään.

_katja_

_katja_
Viestimäärä: 359

VS: COLLIET - Sunnuntaina, 27.02.2011 klo 14:34  
+
0
^^ Toivotaan joo :)

Ihanan keväinen ilma. Taidan lähteä poikien kanssa ulos ihmettelemään :)
Pk collie, Black Sara's Indian Jones ~ Leevi s. 01072008 ♥
Pk collie, Black Sara's Silver Lining ~ Elmo s. 11112010 ♥
Maatiaiskissaneiti ~ Killi s. 24062008 ♥
Ragdoll, Fannidolls Joyful Jamie ~ Jami s.27042013♥

♥ Kirkkaana tähtenä taivaalla Maatiaiskissa Kyösti s. 31102004-02122010 ♥


http://leevielmokilli.blogspot.fi/

Miloko

Miloko
Viestimäärä: 315

VS: COLLIET - Sunnuntaina, 27.02.2011 klo 21:37  
+
0

Rudi kirjoitti:



Pakko kommentoida tuohon Milokon karvanlaatu kommenttiin. En itse ihan väittäisi värillä olevan merkitystä onko turkki rodunomainen vai ei, ennemminkin uskoisin perimän, ravinnon ja hoidon merkityksen olevan oleellisempi. Meidän trikillä esimerkiksi todella paksu ja vettä/likaa hylkivä, karhea ja rodunomainen turkki, myös näyttelyissä tuomarit ovat sitä kehuneet. Kaverillani taas merle, jonka karvan pituus mallia tulitikku ilman kunnollista pohjavillaa. :D Tämän merlen äidillä myös samanlainen turkki.



Hei vaan hei!

Colliet ovat helposti viemässä koko käden jos ei pidä varaansa, pikkurilli on jo mennyt aikaa sitten. :viheltel: Mä olen yrittänyt kovasti etsiä jotakin muuta rotua, mutta ei...trikki se on meille tulossa kovaa kyytiä.

Tuo varmasti pitää paikkansa tuo karvanlaatu-juttu että perimä, ravinto ja hoito vaikuttavat paljon. Trikkien turkki on eriainen mutta varmasti rodunomainen useilla kuitenkin. Kaikissa väreissä on varmasti variaatiota suuntaan jos toiseen. Sorry tiukka yleistys, on ollut mun teema tällä viikolla. :nauru:
terrieri Riki 7/09
cpku Danny 3/10
cpku Fergus 1/11
talvikko Paavo 31.12.2010


Laumassa lisäksi erikokoisia ihmisiä.

Rudi

Rudi
Viestimäärä: 10

VS: COLLIET - Maanantaina, 28.02.2011 klo 10:53  
+
0
Jeps Miloko, ei mitään. :D Meillä vähän sama ollut tuon seuraavan koiran miettimisen kanssa, kovasti yritettiin katsella että mikäs rotu seuraavaksi, mutta kyllä collieen sitä taas päädyttiin. Mitä sitä hyvää pois vaihtamaan. :) Nyt vaan kun löytyisi vielä se oikea, pentukuume kaamea! Jos joskus rotua vaihtaa niin kyllä luulen että paimenkoirissa kuitenkin pysytään.

Miloko

Miloko
Viestimäärä: 315

VS: COLLIET - Maanantaina, 28.02.2011 klo 17:46  
+
0
^Juu, meillä oli hyvä pentuekin tuossa kiikarissa ja käytiin kovasti mietintää otetaanko siitä meille uros, mutta päädyttiin nyt että vasta ensi vuonna. Tuo pentue vain siis herätti sellaisen olon että meille tuleva koira kuuluu olla tuosta pentueesta, enkä oikein ole päässyt siitä yli. Emä on aivan mahtava ja uroksesta puhumattakaan... tiedän kyllä että vastaaviakin on tulossa joten ehkä mä tästä tokenen.

Mä olen miettinyt paimenkoirista myös beussia, kaverilla on ja se on ihan loisto tyyppi. Meille vaan koonkin puolesta sopii tuo collie paremmin.
terrieri Riki 7/09
cpku Danny 3/10
cpku Fergus 1/11
talvikko Paavo 31.12.2010


Laumassa lisäksi erikokoisia ihmisiä.

gaselli

gaselli
Viestimäärä: 735

VS: COLLIET - Maanantaina, 28.02.2011 klo 19:06  
+
0

Japina kirjoitti:

Gaselli; Joo nousee Taavin dumbot pystyyn, liimoja oon pitänyt.. :lallati:
Ihanan näköinen Ronja, tosi nätti tyttönen :) Joskas tehtäis teinitreffit?? :jjei:





Juu katsotaan koska tavattais :) Ois kyl kiva.
Collie "Ronja" 5/2010

Sheltti "Sani" 6/99 - 10/2011

Labbis "Vilma" 4/95 - 3/2010

gaselli

gaselli
Viestimäärä: 735

VS: COLLIET - Maanantaina, 28.02.2011 klo 19:25  
+
0
Täällä kirjoiteltiin seinien ym pureskelemisesta. Ronjakin on syönyt seinää vähän olohuoneesta mut aika huomaamattomasta paikasta. Sitten on pureskellut rappusia (asutaan 2-kerros rivarissa), porttia, hyllyä ja sitten kaikkein raivostuttavin paha tapa on ETEISEN KYNNYKSEN KUMILISTAN IRROITTAMINEN! Siis Ronja on vielä niin nuori ja villi että 8-9 tuntia en uskalla pitää sitä koko asunnossa, mutta sitten kun mun ja miehen työvuorot menee mukavasti ristiin (aika useinkin), niin koirat on keskenään 3-4 tuntia ja saavat olla koko asunnossa. Niin silloin Ronja AINA ottaa kynnyksen kumilistan irti! mahtaa olla tosi jännää irrottaa se:mad:. Sitten kun laitan kynnykseen etikkaa ja pippuria, ei koske siihen, mutta arvatkaa muistanko aina tehdä näin.:mietiskel:

Pitäisi ostaa uusi kumi-lista siihen ja liimata kunnolla kiinni, toi on jo ihan repaleinen pureskelusta.


No siis mitään OIKEASTI tärkeää ja arvokasta Ronja ei ole tuhonnut. Vaikka eihän järsitty hyllynkulmakaan kivalta näytä. Se on nyt sivelty valkopippurilla.
Sunnuntaina olin vähän vihainen miehelle, jolla oli vapaapäivä mutta kävi kuntosalilla ja haki mut töistä, niin kotiintullessa huomasin että MUN RAKKAAT UUDET VALKOISET SAAPIKKAAT oli eteisessä eikä oltu laitettu kaappiin suojaan, no Ronja ei ollut niihin koskenut mutta aina hiukan pelottaa että JOS koskee. Sen takia ainaki hienot kengät pitäis laittaa piiloon...No mun oma vika se ehkä oli, eihän miehet tollasta tajua.:heristel:

Aina kun koirat jää yksin (ainakin kun pidemmäksi aikaa), heitän niille puruluut ja Ronjalle lisäksi esim tyhjän maitopurkin tai talouspaperi-hylsyn tai kanamunakennon joiden sisällä on kuivamuonaa. Myös esim tyhjä pahvilaatikko on kiva lelu ja sitä saa mielinmäärin repiä, sitten kun tulemme töistä kotiin, lattia on täynnä pahvi-silppua, mut mitään kiellettyä ei ole pureskeltu:jjei:
Kauhee repimis-vimma on nuorella koiralla.
Collie "Ronja" 5/2010

Sheltti "Sani" 6/99 - 10/2011

Labbis "Vilma" 4/95 - 3/2010

gaselli

gaselli
Viestimäärä: 735

VS: COLLIET - Maanantaina, 28.02.2011 klo 19:35  
+
0
Tässä uusia kuvia, Ronja-neitokainen 9kk




Collie "Ronja" 5/2010

Sheltti "Sani" 6/99 - 10/2011

Labbis "Vilma" 4/95 - 3/2010

gaselli

gaselli
Viestimäärä: 735

VS: COLLIET - Maanantaina, 28.02.2011 klo 19:42  
+
0
Rudi, ihanan iso uros sulla! Siis kuvasta päätellen. Urokset on niin komeita:love:

Lisää kuvia saa laittaa :hymy:
Collie "Ronja" 5/2010

Sheltti "Sani" 6/99 - 10/2011

Labbis "Vilma" 4/95 - 3/2010

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: COLLIET - Maanantaina, 28.02.2011 klo 20:29  
+
0
Onpas tutun näkönen keittiön pöytä :nauru: meil oli samanlainen. Ot loppuu. :paapatus:

Käytiin tänään kaupungilla ja ku miska tajus ettei ollaka kotipihassa vaan kaupan pihalla se veti ekat 5 minuuttia silleen, että se köhi ja yski kun veti niin kovin ettei saanu henkeä. Siis se ei ikinä vedä ja ku tultiin takas ni taas joku ihme veto päälle. Ei pysty käsittää :ttou:

Oonkohan jo kertonu seinän syömis jutun? No,kuitenkin miska söi pienenä makkarin seinää, pari mattoa ja lipastonkulmaa. Jopa sen lempi lelu kesti 3½ vuotta minkä mun tuttu toi sille ku se oli joku puol vuotias. :eek: Eli sillä ei silleen ole mitään tuhoamis vimmaa ainaka aikuisena enää ollu. Ja ku se jää yksin se käy istumaan oven viereen kulmaan ja ilmeisesti nukkuu koko ajan mitä ollaan pois. En ole videoinut, mutta näin uskoisin. Ei jätetä mitään kongeja tai muita sille.

Japina

Japina
Viestimäärä: 127

VS: COLLIET - Maanantaina, 28.02.2011 klo 22:32  
+
0
Gaselli; olis kiva nähdä ni pääsis nuoriso riehumaan :D

Taavi on nyt ainakin ottanu taas vähän iisimmin ton paikkojen syömisien kans :D
Kävin hakemassa säkillisen naudan nilkkoja, putkiluita ymym. siihen et sit ko toi taas jää yksin ni jos ne maistuis ennemmin kun mun vuokra-asunto :hymy:
Kasvattaja tulee ilmeisemmin oman mukulansa kanssa tänne viikonlopuksi katsomaan Taavin toimintaa.. Toivottavasti menee kaikki ok :shifty:
Pk collie Needlerock Kind Of Star "Taavi" -10
Pk collie Dispiritos Eva Lovelace "Ruu" -11
Perhosk. Tuike -05 (asuu äidilläni nykyään)

Rudi

Rudi
Viestimäärä: 10

VS: COLLIET - Maanantaina, 28.02.2011 klo 23:22  
+
0
Gaselli,
Juu, hyvän kokoinen uros on, onneksi kuitenkin juuri sallituissa rajoissa. Kaunis neiti sinullakin. :heiluti: Itse tykkään enempi näistä "vanhan mallin ja koiran kokoisista" collieista, kyllähän tuo välillä vähän jättiläiselle narttujen rinnalla näyttää. :D Poika on suunnilleen sen 60cm korkea ja painoa n.28kg.

Meillä ei pentuaikana eikä myöhemminkään ole tuhonnut mitään, oli tosi helppo pentu, sisäsiistiksikin oppi tosi nopeasti. Luonne alkoi löytyä sitten kun ikää tuli se maaginen vuosi. :D Varmaan osaltaan tuo pentuajan helppous aiheutti tämän pentukuumeen heti perään... Mut onhan se koirallekkin kiva että on kaveri.

pentuna:


8kk:


1v 6kk:
(Viestiä on muokattu maanantaina, 28.02.2011 klo 23:24)

gaselli

gaselli
Viestimäärä: 735

VS: COLLIET - Maanantaina, 28.02.2011 klo 23:29  
+
0
Rudi, komea uros tosiaan sulla! Selvästikin on jenkki-linjainen, kerropa yksityisviestillä mistä kennelistä pojusi on :)
Collie "Ronja" 5/2010

Sheltti "Sani" 6/99 - 10/2011

Labbis "Vilma" 4/95 - 3/2010

  Siirry sivulle: 1 ... 49 50 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28242
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545792
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265917
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 04:00)