Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Tiistaina, 01.03.2011 klo 09:45

Colliet - osa 2

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 50

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: COLLIET - OSA 2 - Lauantaina, 26.03.2011 klo 21:00  
+
0
Tehän olitte ollu ahkeria kun vähän on poissa. :nauru:

Milokolle onnea vielä kotiutuneesta pentusesta, kuulostaa ihanalta ja työläältä tapaukselta! :hymy:

_Katja_lla kivoja kuvia poijjista!

Sillycow; Mistyn takatassut on kunnossa. Etutassut punottaa ja toinen verestää, sitä Misty puree herkästi jos silmä välttää. Shampoo on auttanut mutta ei olla vielä saatu varastopunkkeja eliminoitua kun pitää ensin ostaa pakastin että päästään raakaruokajuttuja hommaamaan. Tästä se lähtee pikku hiljaa, toivottavasti olis meidän ongelmat takana päin! Tsemppiä Miskan kanssa, toivottavasti lääkärit keksii mistä kohtaukset johtuu!
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

Miloko

Miloko
Viestimäärä: 315

VS: COLLIET - OSA 2 - Lauantaina, 26.03.2011 klo 22:09  
+
0
Nuo _katja_:n kuvat ovat kyllä mahtavia! :) Meillä ei ole sellaista kameraa jolla saisi tuollaisia kuvia tai edes siis lähelle. Todellakin nyt on välineistä kiinni. :D

Fergus on painaltanut tassunjälkensä jokaisen meidän sydämeen, jopa noiden koirien. Se on hyvin omapäinen, sopeutuvainen ja innokas. Ruoka maistuu ja elämä vaikuttaa sen mielestä kaikin puolin hyvältä. Tänään se on siis elänyt ensimmäistä päiväänsä meillä ja on onnistunut roikkumaan Dannyn hännässä ja villahousuissa moneen otteeseen. Danny ei reagoi siihen mitenkään muuten kuin katsella ilmaisee tovin päästä että voit lopettaakin. Fergus saa nukkua ihan kiinni Dannyssä mutta Rikin kylkeen sillä ei ole asiaa. Riki pitää etäisyyttä, joskin ihan tervepäistä sellaista. Se ei kaiketi halua toista puikkonokkaa niskaansa roikkumaan. Fergus on ollut tänään jo puoli tuntia yksinkin kotona. Se viettää siis päivät yläkerrassa samoin kuin yöt. Se itki kyllä ensin kun jäi yksin mutta rauhoittui heti eikä täällä kuulunut mitään ääntä kun tyttö kävi vartin päästä kurkkaamassa. Meillä yksinoloharjoitukset aloitetaan melko pian, on kaikkien kanssa aloitettu. Danny tosin on ollut vähiten yksin sillä se on tullut hieman vanhempana meille kuin Fergus ja on voinut käppäillä Rikin kanssa ulkona jo melko heti tultuaan. Se tuli myös hieman myöhemmin keväällä, toukokuussa, joten silloin oli lämmin ja pennun hyvä olla ulkona. Fergukselle tuolla tulee vilu.

Mutta täällä siis kaikki hyvin ja päivä oli tapahtumarikas; on tehty täytekakkua ja juustopiirakkaa ja viihdytetty miehen synttäreille tulleita isovanhempia ja miehen siskoa miehensä kanssa. Sekä tietysti normaalit lapsiperheen rutiinit ja koirien rutiinit. Nyt alkaa jo vähän väsyttää, joten pikku iltalenkki vielä ja sitten nukkumaan. Huomenna en ota samaa uusiksi. :roll:
terrieri Riki 7/09
cpku Danny 3/10
cpku Fergus 1/11
talvikko Paavo 31.12.2010


Laumassa lisäksi erikokoisia ihmisiä.

Japina

Japina
Viestimäärä: 127

VS: COLLIET - OSA 2 - Lauantaina, 26.03.2011 klo 22:29  
+
0
Hahaa:nauru:
Tein kaikkien vastalauseiden vastaisesti.. Täällä majailee nyt 9vk ikäinen sijoitusnarttu..:viheltel:
Hurrrrja tyttö, murisee Taaville leikinlomassa ihan hulluna, sekä luitaan puolustaa jo nyt :nauru:
Pk collie Needlerock Kind Of Star "Taavi" -10
Pk collie Dispiritos Eva Lovelace "Ruu" -11
Perhosk. Tuike -05 (asuu äidilläni nykyään)

elcawifro

elcawifro
Viestimäärä: 29

VS: COLLIET - OSA 2 - Lauantaina, 26.03.2011 klo 23:13  
+
0
Paljon onnea Japina uudesta perheenjäsenestä!!

kyllä uroksen ja nartun kans varmasti onnistuu yhteiselo :) ainakin meillä on onnistunut.
ja jos on joku hoitopaikka nartun parhaille päiville niin se on aina eduksi.
meilläkin Carmen menee hoitoon viimeistään juoksun 12 päivä ja onnistunut näin aina kivasti :)

Muuten onko sijoitusnartun nimi kenties Hertta ;)

elcawifro

elcawifro
Viestimäärä: 29

VS: COLLIET - OSA 2 - Lauantaina, 26.03.2011 klo 23:24  
+
0
Vastaan itse itselleni :D ei taida Hertan ikä olla viel 9vkoa joten pentue meni väärin :)

Olisko sit työnimi Papu ;)

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 27.03.2011 klo 00:39  
+
0
Mill toivotaan ettei mene kauaa, että saatte pakastimen :hymy: Rankkaahan toi on ruotia kaikkia allergisoivia tuotteita ja asioita yksi kerrallaan pois.

Miloko ei ainakaan kuulosta kovin aralta pennulta, parastahan niissä on, että se elämä näyttää niiiin kivalta ja kaikki on uutta ja jännää pennun mielestä.

Japina vaadin kuvia! Sait pennun aika nopsaan, oliko jäänyt "ylimääräiseksi" kasvattajalta vai mikä tarina on? :heiluti:

Kasvattaja on ehdotellut eri sairauksia, epilepsiaa, spondyloosia, muniaisongelmia kun musta tuntuu, että Miskan henki haisee. Saas nähä. Jos kuvaavat selän niin otan samalla lonkkakuvat kun ei kuulemma ole iso vaiva kasvattajan mukaan ottaa samalla kun on rauhoitettuna.

Hilla

Hilla
Viestimäärä: 64

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 27.03.2011 klo 09:31  
+
0
Onnea Japina uudesta perheen jäsenestä !:peukku:
" Jokainen eläin on subjekti.
Eläin on : Oman elämänsä keskipiste ja itsensä puolustaja,
se on varuillaan joka suuntaan, niin kuin Sinä ja Minä !"

Japina

Japina
Viestimäärä: 127

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 27.03.2011 klo 10:28  
+
0
Elcawifro; Joo täytyy sitä hoitopaikkaa kattella, nyt ei oo ainakaa tiedossa sitten kun Taaville hoitopaikka, kun kaverillakin uros ;) Ei mun tietääkseni papuksi oo sanottu? toki en voi kyl tietää :DD

Sillycow; Pentu tuli siis tälle kasvattajalle ostona, oli hänelle vaan tuttu kasvattaja niin sai olla sisaruksen seurana niin kauan että sijoituspaikka löytynee, kun ei kasvattaja voinut itse pitää.. Eli siis meni kasvattajalta kasvattajalle ja sitten mulle.. :DD Käytiin kasvattajan kanssa yhdessä tyttö hakemassa perjantaina.. :)

Kiitoksia, hauska tapaus tuo kun hyppii ympäri asuntoa :D
Pk collie Needlerock Kind Of Star "Taavi" -10
Pk collie Dispiritos Eva Lovelace "Ruu" -11
Perhosk. Tuike -05 (asuu äidilläni nykyään)

Japina

Japina
Viestimäärä: 127

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 27.03.2011 klo 10:30  
+
0


/// VOI pehva kun en ossaa noita kuvia linkittää :(
Pk collie Needlerock Kind Of Star "Taavi" -10
Pk collie Dispiritos Eva Lovelace "Ruu" -11
Perhosk. Tuike -05 (asuu äidilläni nykyään)
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 27.03.2011 klo 10:32)

Hilla

Hilla
Viestimäärä: 64

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 27.03.2011 klo 10:34  
+
0
Hei... Tuli muuten mieleeni, että mitä ruokaa te syötätte koirillenne? :roll:
Onko ruoka nappulaa, tölkki vai itsetehtyä murkinaa ? Kiinnostaa myös, että totutitteko pennun erilaisiin ruokiin ?

Sori taas kauhee kysymys aalto,:kumarrus: mutta kiinnostaa ja haluan tietää collieista kaiken !
" Jokainen eläin on subjekti.
Eläin on : Oman elämänsä keskipiste ja itsensä puolustaja,
se on varuillaan joka suuntaan, niin kuin Sinä ja Minä !"

Miloko

Miloko
Viestimäärä: 315

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 27.03.2011 klo 12:40  
+
0
Japina repäisi ihan kunnolla! Noh, mikäs siinä jos hyvältä tuntuu ja koet pärjääväsi. :peukku:

Mulle toi pentu oli jokainen päivä ajatuksissa jo siitä lähtien kun emä astutettiin. Emää myös tapasin silloin kun oli kantavana, joten meille pentu ei tullut ihan niin nopean harkinnan tuloksena, mutta yhtäkaikki, sama työ siinäkin on.

Rohkea pentu on todellakin ja noilla meidän vanhemmilla koirilla on mega pitkät hermot. Aamuyöllä tosin Fergus meni kaiketi järsimään nukkuvaa Dannya ja sai kuulla kunniansa. Danny säkähti itsekin reaktiotaan ja tuli mun viereen makuuhuoneen perimmäiseen nurkkaan häpeämään. Kyllä se sitten siitä tokeni. JA pentu oli jo muutaman tunnin päästä häntäkarvoissa roikkumassa. Ei ole siis menettänyt hermojaan lopullisesti tuo Danny, ainoastaan herättäminen oli pennultarankaistava teko. :paapatus: :nauru:

Meidän colliet syö Hussen lammas-riisi ruokaa, toinen aikuisten ja toinen pentujen rakenteella. Pennulla lisänä on sitten lihaa ja maitotuotteita, aikuisella ei ole mitään, se saa lihan ja maitotuotteita erikseen. Sen vatsa ei kestä nappulaa ja raakaruokaa samalla "lautasella", kuten ei monen muunkaan koiran. Allergioita siis ei ole meidän koirilla, aiemmasta informaatiosta poiketen. Ei terrierillä eikä collieilla, tai no, tuosta pennusta nyt ei vielä tiedä mutta sen suvuissa ei ole allergiaa ollut.
terrieri Riki 7/09
cpku Danny 3/10
cpku Fergus 1/11
talvikko Paavo 31.12.2010


Laumassa lisäksi erikokoisia ihmisiä.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 27.03.2011 klo 12:41)

Hilla

Hilla
Viestimäärä: 64

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 27.03.2011 klo 13:28  
+
0
Kiitos vastauksesta !:nauru:
" Jokainen eläin on subjekti.
Eläin on : Oman elämänsä keskipiste ja itsensä puolustaja,
se on varuillaan joka suuntaan, niin kuin Sinä ja Minä !"

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 27.03.2011 klo 13:39  
+
0
Koitin selittää japinalle millä komennolla kuva laitetaan, mutta eipä siitä tullut mitään kun kirjotti jotain img komentojen väliin se heitti harmaan ruudun :pyssyt:
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 27.03.2011 klo 13:41)

Hilla

Hilla
Viestimäärä: 64

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 27.03.2011 klo 15:10  
+
0
Neuvoja kaipaan, taas...:mietiskel: Kovasti mietityttää kumpi on ekaksi koiraksi collieissa parempi uros vai narttu Minkä vuoksi esim. uros, kaduttiko koskaan päätös ja onko mitään erityisiä muutoksia tarvinnut tehdä ? Omaa silmää miellyttää enemmän uros jo sen suoran luonteen vuoksi. Entä onko uroskilla tapana uhitella toisille koirille kun koirapuistossa olisi kiva käydä ? Kysylen taas kauheesti, mutta omaa kokemusta ei ole ainakaan hirveästi niin kysyn teiltä :kumarrus:
" Jokainen eläin on subjekti.
Eläin on : Oman elämänsä keskipiste ja itsensä puolustaja,
se on varuillaan joka suuntaan, niin kuin Sinä ja Minä !"

_katja_

_katja_
Viestimäärä: 359

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 27.03.2011 klo 15:27  
+
0
Suloinen tuo Japinan pentu. Sain kuvan näkyviin kun klikkasin oikealla hiirennapilla ja siitä valikosta näytä kuva. Meni sinne petsien sivulle sit :)

Me käytiin poikien kanssa tossa lenkillä ja voi juku, että oli märkää. Pääsi molemmat pesulle. Elmosta se ei ollutkaan kivaa kun pakotettiin suihkuun, itsekin läpimärkänä sen hetken jälkeen. Vapaaehtoisesti jos saa mennä niin sit ei mitään. Mut pesu ei ollut nähtävästi kivaa :nauru:

Nyt saavat jäädä kotiin nukkumaan ja mä lähden anoppilaan kylään :)
Pk collie, Black Sara's Indian Jones ~ Leevi s. 01072008 ♥
Pk collie, Black Sara's Silver Lining ~ Elmo s. 11112010 ♥
Maatiaiskissaneiti ~ Killi s. 24062008 ♥
Ragdoll, Fannidolls Joyful Jamie ~ Jami s.27042013♥

♥ Kirkkaana tähtenä taivaalla Maatiaiskissa Kyösti s. 31102004-02122010 ♥


http://leevielmokilli.blogspot.fi/

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 27.03.2011 klo 15:42  
+
0
Hilla toiset tykkää nartuista, toiset uroksista, se on ihan makuasia kumman ottaa :nauru: Itse en tosiaan juoksuja voi sietää joten narttu jäi pois laskuista siksi. Sen lisäksi oon kuullut, että nartut voi olla pitkävihaisia, mutta ovat kuulemma nöyrempiä. Koulutettavuudesta en osaa sanoa, Miska kun aikuistu niin alko mennä vaikka kierteelle makkaranpalan takia. Ja ei meillä ainakaan Miska agressiivinen tai vihainen ole, lähinnä arka. Sekin on ihan koirakohtaista. Tiedän nartun, ei collie kylläkään joka ei voi sietää kuin harvoja vieraita koiria.

Ja meillä syödään 2-3 päivää viikossa nappulaa, vaihdellen loppu päivinä joko nappulaa+lihaa tai pelkkää lihaa+pelkkinä lihapäivinä annan vitamiinit, kananmunan kuoria jauhettuna ja joka päivä syötän omega 3 pillereitä. Ajattelin siirtyä Miskan kanssa joka päivä ruokintaan ½ nappulaa ja ½ lihaa kun nappulapäivinä herra haistaa kuppia tai syö ihan muutaman nappulan. En jaksa tapella sen kanssa enää. Syököön sitten lisukkeineen nappulansa. Ja liha on kypsää meillä, vatsa ei jostain syystä kestä raakaa lihaa.

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 27.03.2011 klo 16:46  
+
0
Onnea Japinalle pentusesta, suloinen! :)

Misty sai pienestä pitäen nappulaa + monipuolisesti lisuketta ja söi ruuantähteet ja muut. Sitten pikku hiljaa alkoi tulla oireita ja siitä onkin ruokavalio kaventunut allergoiden takia melkoisesti ja nythän ollaan siinä tilanteessa ettei nappulat tule enää kysymykseen. Ja muutoinkin saa olla tarkkana mitä antaa. Mutta meilläkään ei perintötekijät ole taustalla - ei allergiaa suvussa kellään, vaan liian pitkään jatkunut homealtistus ainakin kahden ell:n mukaan.

Tuohon uros vai narttu -kysymykseen, kannattaa vaan ottaa se kumpi tuntuu itelle mielekkäämmältä. Kovin on tuurista kiinni millaisen sukupuolen edustajan saa, molemmissa on ne hyvät ja huonot puolet kun vertaillaan mutta yksilöstä ei voi tietää ja koulutus vaikuttaa myös paljon.
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 27.03.2011 klo 16:46)

Hilla

Hilla
Viestimäärä: 64

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 27.03.2011 klo 17:07  
+
0
Itse pidän enemmän uroksista, koska juoksujen vuoksi ei tarvitse jäädä pois esim. toko-treeneistä :wink: Ja muutenkin urosten suora luonne ja vain hetkellinen suutumus on minun mieleeni. Eikä suuresta kauluksestakaan haittaa ole, ei tuu ainakaan kylmä...:peukku:
" Jokainen eläin on subjekti.
Eläin on : Oman elämänsä keskipiste ja itsensä puolustaja,
se on varuillaan joka suuntaan, niin kuin Sinä ja Minä !"

Miloko

Miloko
Viestimäärä: 315

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 27.03.2011 klo 22:00  
+
0
Mä olen noissa uros-narttu jutuissa ihan sitä mieltä että kumpi tahansa on jees kunhan se on hyvin koulutettu ja sosiaalistettu. Arka koira on arka koira, olis se uros tai narttu niin se on hankalaa joissain arkipäivän tilanteissa. Nartuilla on juoksut, uroksilla juoksuiset nartut. Mä tykkään vauhdikkaista uroksista suoran aivoista-muniin ja takaisin -ajatusmaailman vuoksi. :D :enkeli:
terrieri Riki 7/09
cpku Danny 3/10
cpku Fergus 1/11
talvikko Paavo 31.12.2010


Laumassa lisäksi erikokoisia ihmisiä.

_katja_

_katja_
Viestimäärä: 359

VS: COLLIET - OSA 2 - Maanantaina, 28.03.2011 klo 07:29  
+
0
^ Olen samaa mieltä ton vikan lauseen kanssa :nauru: Tosin välillä meinaa lenkillä käämit mennä Leevin kanssa kun jokainen pissatippa pitäs saada nuuhkia. Välillä kun yritän vaan kiskoa sitä eteenpäin niin tuntuu, että herra iskee kaikki neljä tassua "lukkoon". Elmo on onneks vielä sellainen pentumainen hömelö :)

Katselin eilen pojille näyttelyitä ja päädyin siihen, että mennään 2.7 Tuusulaan ja 9.7 Hyvinkäälle. Mä dementikko unohdin Elmon ilmoittaa sinne messukeskuksen pentunäyttelyyn :ttou:
Pk collie, Black Sara's Indian Jones ~ Leevi s. 01072008 ♥
Pk collie, Black Sara's Silver Lining ~ Elmo s. 11112010 ♥
Maatiaiskissaneiti ~ Killi s. 24062008 ♥
Ragdoll, Fannidolls Joyful Jamie ~ Jami s.27042013♥

♥ Kirkkaana tähtenä taivaalla Maatiaiskissa Kyösti s. 31102004-02122010 ♥


http://leevielmokilli.blogspot.fi/

  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6339
Viestejä yhteensä545729
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265869
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 21:30)