Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Tiistaina, 01.03.2011 klo 09:45

Colliet - osa 2

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 50

Hilla

Hilla
Viestimäärä: 64

VS: COLLIET - OSA 2 - Torstaina, 24.03.2011 klo 20:26  
+
0
Itsekkin pidän eniten koiraroduista juuri paimenkoirista niiden "ei karkailevan", työinnon, koulutettavuuden ja ohjaajanöyryyden vuoksi:love:
" Jokainen eläin on subjekti.
Eläin on : Oman elämänsä keskipiste ja itsensä puolustaja,
se on varuillaan joka suuntaan, niin kuin Sinä ja Minä !"

_katja_

_katja_
Viestimäärä: 359

VS: COLLIET - OSA 2 - Torstaina, 24.03.2011 klo 20:45  
+
0
Mä ainakin koen uskollisena rotuna tän. En kyllä kadu päätöstäni ottaa collie silloin vajaa 3 vuotta sitten :kieli:
Pk collie, Black Sara's Indian Jones ~ Leevi s. 01072008 ♥
Pk collie, Black Sara's Silver Lining ~ Elmo s. 11112010 ♥
Maatiaiskissaneiti ~ Killi s. 24062008 ♥
Ragdoll, Fannidolls Joyful Jamie ~ Jami s.27042013♥

♥ Kirkkaana tähtenä taivaalla Maatiaiskissa Kyösti s. 31102004-02122010 ♥


http://leevielmokilli.blogspot.fi/

Miloko

Miloko
Viestimäärä: 315

VS: COLLIET - OSA 2 - Torstaina, 24.03.2011 klo 21:16  
+
0
Collie on etäällä paimentava koira, joka todella tarkkailee isäntänsä "savumerkkejä" antennit höröllään. Se menee jonkin matkan päähän mutta pitää kyllä silmällä omistajaansa ihan taatusti. Ei ole karkaileva, mutta isolla alueella jos on sen "lauman" jäseniä niin saattaa partioida suurakin aluetta. Meillä hyvä esimerkki suvun kartanoalueelta, jossa tuo koiruus tarkisti tonttia aina jos joku meistä lähti pidemmälle. Tilalla siis vanha lammaslaidun, jossa on lääniä koiralle tassutella. :)

Omista eleistään saa olla tarkkana kyllä, hermostumisen ja epävarmuuden tuo koira aistii heti. Täytyy tietää mitä tekee ja jos ei tiedä, pitää olla varma siitäkin. :D Ihana koulutettava minusta juuri siksi että omalla olemuksellaan saa nopeasti korjattua koiran käytöstä tilanteessa kuin tilanteessa. :peukku:
terrieri Riki 7/09
cpku Danny 3/10
cpku Fergus 1/11
talvikko Paavo 31.12.2010


Laumassa lisäksi erikokoisia ihmisiä.

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: COLLIET - OSA 2 - Torstaina, 24.03.2011 klo 23:04  
+
0
Miska on karannut 2-3 kertaa reilun 3 vuoden aikana. Kerran naapuriin, pari kertaa mettään. Yleensä jos se menee pissallekin niin se tarkistaa ensin muutamaan kertaan sanonko mie mitään ja missä mie olen ja sitten se menee tarpeilleen.

Mikä mun koiraa vaivaa? Jos se on väsynyt iltaisin tai öisin ja mie silitän sitä se laittaa korvat päätä pitkin ja alkaa maiskuttaa? Onko tää joku ai kun tuntuu hyvältä vai mitähän tää nyt merkitsee? :mietiskel::nauru:

_katja_

_katja_
Viestimäärä: 359

VS: COLLIET - OSA 2 - Perjantaina, 25.03.2011 klo 07:27  
+
0
^ Meillä Leevi harrastaa samaa maiskutusta. Ehkä se vaan tuntuu niin ihanalta kun joku silittää päätä :)

Meillä sitten Elmo on saanut "tyttöystävän" :nauru: Meidän kissalla alkoi kiima ja se on "iskenyt" silmänsä tuohon. Yleensä läpsii nenälle, mutta nyt ollaan sitten koko ajan tyrkyttämässä itseään tuolle koiruudelle :nauru: Onneksi Elmo ei tajua mitään.

Nyt pitäs alkaa valmistautua töihin lähtöön. Mukavaa päivää :kieli:
Pk collie, Black Sara's Indian Jones ~ Leevi s. 01072008 ♥
Pk collie, Black Sara's Silver Lining ~ Elmo s. 11112010 ♥
Maatiaiskissaneiti ~ Killi s. 24062008 ♥
Ragdoll, Fannidolls Joyful Jamie ~ Jami s.27042013♥

♥ Kirkkaana tähtenä taivaalla Maatiaiskissa Kyösti s. 31102004-02122010 ♥


http://leevielmokilli.blogspot.fi/

Mirru

Mirru
Viestimäärä: 134

VS: COLLIET - OSA 2 - Perjantaina, 25.03.2011 klo 11:59  
+
0
Rosa ei ainakaan ole koskaan karannut minnekkään. Kerran menin pusikkoon piiloon, kun Rosa juoksi kauempana ja ikinä en ole nähnyt yhtä hätääntynyttä koiraa. Enpä ole piilos leikkejä uudelleen kokeillut ja koira kyllä vahtii minua, kuin haukka vapaana ollessaan. Rosa ei voi mennä edes tarpeilleen, ellen ole tarpeaksi lähellä... Välillä hieman ärsyttävä piirre, mutta ehkä ennemmin perskärpänen, kuin koira joka katoaa irti ollessaan kuin pieru saharaan.

Meidän kissa tyrkytti itseään kiimassa ollessaan myöskin koirille :D Ennenpitkää meidän koiratkin jo hermostu kissan kiimoihin ja käynti eläinlääkärillä helpotti kaikkien elämää.
Japaninpystykorva Annbelady jerry of nalle
Pk. collie Siniketun rosa eleonora
(Viestiä on muokattu perjantaina, 25.03.2011 klo 12:02)

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: COLLIET - OSA 2 - Perjantaina, 25.03.2011 klo 12:13  
+
0
Yksi collien parhaista ominaisuuksista on mun mielestä just tuo, että se on niin helppo opettaa luoksetulovarmaksi kun luontaiset ominaisuudet tukee sitä niin hyvin. Meillä ei onnistuisi karkailualtis koira ollenkaan.
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

Miloko

Miloko
Viestimäärä: 315

VS: COLLIET - OSA 2 - Perjantaina, 25.03.2011 klo 22:29  
+
0
Haha! Pentu kotona ja nurkat sekaisin. Kyllä tuo on suloinen ja tulee sopeutumaan hienosti meidän perheeseen. Danny ei ole ihan varma mitä pennusta pitäisi ajatella. Rikiin pentu on ihan rakastunut ja olisi valmis leikkimään, nukkui sen kanssa pojan sängyn alla kun luin iltasatua ja lauoin pojalle. Fergus on aivan kuin olisi tavannut heimoveljensä. Riki taas ei tiedä mitä ajattelisi pennusta. Se on vissiin ihan sama onko Fergus täällä. Riki ei koe sitä uhkana omalle olemiselleen mutta kunhan Fergus ei kulkisi perässä koko ajan. Danny... se ei tykännyt yhtään että SEN perheen luo tuli toinen puikkonokka. Kuten arvelinkin, mutta, kävin keskustelun Dannyn kanssa, hiljaisen sellaisen ja nyt uskoisin sen tajuavan että minä taidan päättää ketä meille tulee. Ruokaa, lenkitystä ja rakkautta saavat kaikki kolme.

Lapset olivat ihmeissään ja poika olisi halunnut leikkiä Ferguksen kanssa, mutta Fergus ei halunnut leikkiä pojan kanssa. Siitä tuli suru puseroon. Olinhan sanonut että kun pentu tulee, annetaan sen tutustua ja leikitään ja annetan sille ruokaa ym. Kyllä me niin tehtiinkin muttei ihan samassa järjestyksessä ja siitäkös tuli murhetta sitten meidän pikkumiehelle. Isompi likka taas olis halunnut leikkiä ja raportoida koko ajan mitä Fergus tekee. Kielsin ja siitä tuli sitten suru sillekin. Noh, tilanne rauhoittui iltapesujen myötä. Ne ovat niin rutinoituneita nuo lapsetkin että kun niille tulee uusi juttu niin rutiinien sekoittuessa ne hämmentyvät kaikesta. Onneksi, toisaalta, nuo kaikki on helppo sopeuttaa uuteen sitten tekemällä ne rutiinit kuten aiemminkin. Kaikki hyvin siis täällä. Colliet nukkuvat ja terrieri uikuttaa ulos. :peukku:
terrieri Riki 7/09
cpku Danny 3/10
cpku Fergus 1/11
talvikko Paavo 31.12.2010


Laumassa lisäksi erikokoisia ihmisiä.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 25.03.2011 klo 22:32)

_katja_

_katja_
Viestimäärä: 359

VS: COLLIET - OSA 2 - Perjantaina, 25.03.2011 klo 23:02  
+
0
Onnea Miloko pienestä collievauvasta!

Meillä Leevi mökötti 2 ekaa päivää kun Elmo tuli. Mutta sitten varmaan tajusi, että se tuli jäädäkseen. Nykyään eivät voi olla erossa toisistaan ilman vikinää. Toissa iltana mies käytti Leevin ulkona ja Elmo jäi mun kanssa sisälle. Nosti niin hirveän metelin siitä.

Mun pieni täyttää jo 5kk ensi kuussa. Vastahan se tuli ja oli se taskuun mahtuva pumpulipallo :) Ja Leevi täyttää kesällä jo 3 vuotta.

Laitahan paljon pentukuvia, niin mä en ole ainut joka niitä tänne laittelee :nauru:
Pk collie, Black Sara's Indian Jones ~ Leevi s. 01072008 ♥
Pk collie, Black Sara's Silver Lining ~ Elmo s. 11112010 ♥
Maatiaiskissaneiti ~ Killi s. 24062008 ♥
Ragdoll, Fannidolls Joyful Jamie ~ Jami s.27042013♥

♥ Kirkkaana tähtenä taivaalla Maatiaiskissa Kyösti s. 31102004-02122010 ♥


http://leevielmokilli.blogspot.fi/

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: COLLIET - OSA 2 - Perjantaina, 25.03.2011 klo 23:32  
+
0
Meilläkin mökötettiin alle viikko, nykysin ei voida tulla edes sisään jos kaveri ei tule samalla. Kun kutun sisään ja Milo huitelee toisella puolella pihaa Miska kattoo sinne missä Milo on ja tulee vasta Milon jälkeen sisään. Mahottomia. :nauru: Kyllä ne siitä sopii itse uuden laumajärjestyksen kunhan aikaa kuluu. Kyllä niistä varmasti tulee vielä sellanen vauhtikolmikko, että pois alta risut ja männynkävyt!

_katja_

_katja_
Viestimäärä: 359

VS: COLLIET - OSA 2 - Lauantaina, 26.03.2011 klo 00:03  
+
0
Meiltä löytyy vauhtikaksikko :D ovat kyllä niin erottamattomat. Ja Leevi on tehnyt selväksi, että hän on täällä se vanhempi.

Keskiviikkona oltiin sen toisen Leevin kanssa lenkillä niin Elmo kyllä osas sanoa takaisin sille kun Leevi oli niin innokas :D Ovat kyllä mukavaa porukkaa ja kiva että asuvat niin lähellä.
Pk collie, Black Sara's Indian Jones ~ Leevi s. 01072008 ♥
Pk collie, Black Sara's Silver Lining ~ Elmo s. 11112010 ♥
Maatiaiskissaneiti ~ Killi s. 24062008 ♥
Ragdoll, Fannidolls Joyful Jamie ~ Jami s.27042013♥

♥ Kirkkaana tähtenä taivaalla Maatiaiskissa Kyösti s. 31102004-02122010 ♥


http://leevielmokilli.blogspot.fi/

Miloko

Miloko
Viestimäärä: 315

VS: COLLIET - OSA 2 - Lauantaina, 26.03.2011 klo 00:19  
+
0
Tuo on melkoinen kaluaja... Ihmettelin että mikä ihme raaputus/kolina täällä kuuluu, kun poika heräsi johonkin uneen ylhäällä ja menin häntä paijaamaan. Olin jo syyttämässä naapuria. Oli ihan varma että ääni tulee koiran kaluamisesta, mutta koska nuo vanhemmat koirat nukkuivat niin ajattelin että ei se sitten tule koirista. No joo, tulin alas ja eiköhän tuo pikkutermiitti ole kirjahyllyn kimpussa. Jäysti sitä ihan kympillä! Noh, alkoi leikkimään lelunsa kanssa sitten kun tulin paikalle mutta alta aika yksikön olikin sitten jo Dannyn makuualustan kulmassa kiinni... :poppari: Että saas nähdä mitä tuosta kasvaa!
terrieri Riki 7/09
cpku Danny 3/10
cpku Fergus 1/11
talvikko Paavo 31.12.2010


Laumassa lisäksi erikokoisia ihmisiä.

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: COLLIET - OSA 2 - Lauantaina, 26.03.2011 klo 00:26  
+
0
^Ainakin tempperamenttinen kasvaa! :nauru: Ekana iltana meillä vasta ihmeteltiin maailman menoa niin teillä ollaan jo napsimassa kaikkea mitä löytyy. Ihana :love:

Hitsi kun täälläkin asuis joku uros collie, voisin vähän vertailla Miskaan kun pidän sen tosi vähällä ravinnolla ettei se taas lihois ja niinä päivinä kun annan enemmän niin ei se edes syö kun tottunut tosi pieniin annoksiin. Tosin jänistäisin ja häpeäsin itteäni ja tota koiraa kun molemmat ollaan, no, ainakin minä tosi pulskassa kunnossa :ttou: Onneks noi ei ihan hypi seinille vielä n.3km lenkistä, tavote kävellä 5-7km vuoden loppuun mennessä. Ja onneks on iso piha, siellä ne kirmaa pahimmat energiat veks.

Hauska yhteensattuma _Katjalla_ kun kaksi samannimistä koiraa :kieli: tai sitten oon lukenut ihan väärin.

Mill, miten Mistyn tassu nyt voi?

_katja_

_katja_
Viestimäärä: 359

VS: COLLIET - OSA 2 - Lauantaina, 26.03.2011 klo 07:52  
+
0
^ Et ole lukenut väärin. Tutustuttiin tässä tosiaan yhteen collieen ja paljastui myöskin Leeviksi. Se on kiva kun ne juoksee vapaana ja huutaa Leeviä niin molemmat tulee luokse :nauru:

Meillä kanssa Elmo asettui heti taloksi ja alkoi touhuamaan. Sen takia Leevi tais viettää aikaa sohvalla :D Ja siitä asti se on ollu täynnä virtaa. Leevi taas on rauhoittunut aika paljon pennun tulon jälkeen.

Nytkin hyvänä esimerkkinä Elmo tossa leikkii ja Leevi meni isännän viereen nukkumaan :nauru:
Pk collie, Black Sara's Indian Jones ~ Leevi s. 01072008 ♥
Pk collie, Black Sara's Silver Lining ~ Elmo s. 11112010 ♥
Maatiaiskissaneiti ~ Killi s. 24062008 ♥
Ragdoll, Fannidolls Joyful Jamie ~ Jami s.27042013♥

♥ Kirkkaana tähtenä taivaalla Maatiaiskissa Kyösti s. 31102004-02122010 ♥


http://leevielmokilli.blogspot.fi/

Hilla

Hilla
Viestimäärä: 64

VS: COLLIET - OSA 2 - Lauantaina, 26.03.2011 klo 15:21  
+
0
Oon kuule pikkasen kateellinen sulle Miloko uuden perheen jäsenen johdosta !:viheltel:
Ei minullekkaan sopisi mikään karkaileva koira sitten ollenkaan... Tämä onkin varmaan yks asia colliessa niin paljon viehettää :love: Siis tää "ei karkaileva" piirre ja moni muukin kyllä.
" Jokainen eläin on subjekti.
Eläin on : Oman elämänsä keskipiste ja itsensä puolustaja,
se on varuillaan joka suuntaan, niin kuin Sinä ja Minä !"

Hilla

Hilla
Viestimäärä: 64

VS: COLLIET - OSA 2 - Lauantaina, 26.03.2011 klo 15:23  
+
0
Miskalle toivotan kans pikaisia parenemisia ! Kyllä niistä kohtauksista pian pääset...
" Jokainen eläin on subjekti.
Eläin on : Oman elämänsä keskipiste ja itsensä puolustaja,
se on varuillaan joka suuntaan, niin kuin Sinä ja Minä !"

Hilla

Hilla
Viestimäärä: 64

VS: COLLIET - OSA 2 - Lauantaina, 26.03.2011 klo 16:36  
+
0
_Katja_ on kyllä komea kaulus Leevillä tuossa kuvassa:peukku: Olihanse muuten Leevi vai väärinkö muistin... Itselleni kans haluaisin joko trikki tai blue merle collien, mutta se nyt nähtäväksi jää kumpi tulee:nauru:
" Jokainen eläin on subjekti.
Eläin on : Oman elämänsä keskipiste ja itsensä puolustaja,
se on varuillaan joka suuntaan, niin kuin Sinä ja Minä !"

_katja_

_katja_
Viestimäärä: 359

VS: COLLIET - OSA 2 - Lauantaina, 26.03.2011 klo 16:51  
+
0
^ Juu Leevi se on :kieli: Elmo on toi pienempi. Leevillä tota karvaa riittää vaikka sillä ois kuinka karvanlähtöaika. Elmollakin alkaa turkki muuttua jo karkeammaksi. Mielenkiinnolla odotan millainen pehko sille kasvaa :D

Muutama kuva viime viikonlopulta :)

Leevi 2v 8kk


Elmo 4,5kk

Pk collie, Black Sara's Indian Jones ~ Leevi s. 01072008 ♥
Pk collie, Black Sara's Silver Lining ~ Elmo s. 11112010 ♥
Maatiaiskissaneiti ~ Killi s. 24062008 ♥
Ragdoll, Fannidolls Joyful Jamie ~ Jami s.27042013♥

♥ Kirkkaana tähtenä taivaalla Maatiaiskissa Kyösti s. 31102004-02122010 ♥


http://leevielmokilli.blogspot.fi/

Hilla

Hilla
Viestimäärä: 64

VS: COLLIET - OSA 2 - Lauantaina, 26.03.2011 klo 17:57  
+
0
Kyllä komea poika kasvaa Elmosta !:peukku: Hyvä kun muistin sitten sen Leevin nimen yhdistää oikeaan koiraan...
" Jokainen eläin on subjekti.
Eläin on : Oman elämänsä keskipiste ja itsensä puolustaja,
se on varuillaan joka suuntaan, niin kuin Sinä ja Minä !"

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: COLLIET - OSA 2 - Lauantaina, 26.03.2011 klo 19:14  
+
0

Hilla kirjoitti:

Miskalle toivotan kans pikaisia parenemisia ! Kyllä niistä kohtauksista pian pääset...



Maanantaina lääkäri, raportoin päivällä miten meni. Kiitoksia :)

_Katjalla_ oli taas syötävän suloisia merle kuvia! :love:

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6339
Viestejä yhteensä545729
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265869
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 22:30)