Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Tiistaina, 01.03.2011 klo 09:45

Colliet - osa 2

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 50

_katja_

_katja_
Viestimäärä: 359

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 20.03.2011 klo 09:36  
+
0
Mä täällä kanssa odotan vauvakuvia. Eikä pelkoa, että kuume iskee kun tuo Elmo osaa sen kitkeä pois :nauru:

Elmolla heiluu jo kovasti pienet etuhampaat, täytyy yllyttää vaan vetoleikkiin että irtoavat. Siitä alkaa tulla jo iso mies. Nää on niin pienen hetken ihan pieniä.

Mukavaa pennun katsonta reissua Milokolle :kieli:
Pk collie, Black Sara's Indian Jones ~ Leevi s. 01072008 ♥
Pk collie, Black Sara's Silver Lining ~ Elmo s. 11112010 ♥
Maatiaiskissaneiti ~ Killi s. 24062008 ♥
Ragdoll, Fannidolls Joyful Jamie ~ Jami s.27042013♥

♥ Kirkkaana tähtenä taivaalla Maatiaiskissa Kyösti s. 31102004-02122010 ♥


http://leevielmokilli.blogspot.fi/

Hilla

Hilla
Viestimäärä: 64

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 20.03.2011 klo 10:44  
+
0
Osaatteko sanoa kumpi on parempi ensimmäiseksi koiraksi uros vai narttu ?:mietiskel:
Onko totta, että nartut ovat "helpompia" kuin urokset ? Jotkut sanovat nartun karkailevan usein, mutta pitääkö se paikaansa ? Ajattelin kysyä teiltä, koska teillä näitä koiria nyt on :kumarrus: Haluaisin itselleni uroksen, koska nartulla on juoksut...
" Jokainen eläin on subjekti.
Eläin on : Oman elämänsä keskipiste ja itsensä puolustaja,
se on varuillaan joka suuntaan, niin kuin Sinä ja Minä !"

_katja_

_katja_
Viestimäärä: 359

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 20.03.2011 klo 11:20  
+
0
Mulla on molemmat uroksia ja olen tykännyt. Mä olen kokenut helppona ainakin. Ja Leevi on siis eka uros koskaan mulla. Muut olleet narttuja.
Pk collie, Black Sara's Indian Jones ~ Leevi s. 01072008 ♥
Pk collie, Black Sara's Silver Lining ~ Elmo s. 11112010 ♥
Maatiaiskissaneiti ~ Killi s. 24062008 ♥
Ragdoll, Fannidolls Joyful Jamie ~ Jami s.27042013♥

♥ Kirkkaana tähtenä taivaalla Maatiaiskissa Kyösti s. 31102004-02122010 ♥


http://leevielmokilli.blogspot.fi/

Hilla

Hilla
Viestimäärä: 64

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 20.03.2011 klo 11:25  
+
0
Olen aina tykännyt uroksista niiden komeuden ja uskollisuuden vuoksi :love:
Kasvaako urokselle oikein suuri kaulakarva vai onko se samankokoinen kuin nartulla ?
" Jokainen eläin on subjekti.
Eläin on : Oman elämänsä keskipiste ja itsensä puolustaja,
se on varuillaan joka suuntaan, niin kuin Sinä ja Minä !"

_katja_

_katja_
Viestimäärä: 359

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 20.03.2011 klo 11:47  
+
0
No meidän Leevi ainakin näyttää jellonalta sen kauluskarvan kanssa :nauru: Eli muhkea kaulus löytyy. Mä oon kanssa rakastunut uroksiin vaikka nartutkin on ihania. Silti urokset on enempi mun mieleen :kieli:
Pk collie, Black Sara's Indian Jones ~ Leevi s. 01072008 ♥
Pk collie, Black Sara's Silver Lining ~ Elmo s. 11112010 ♥
Maatiaiskissaneiti ~ Killi s. 24062008 ♥
Ragdoll, Fannidolls Joyful Jamie ~ Jami s.27042013♥

♥ Kirkkaana tähtenä taivaalla Maatiaiskissa Kyösti s. 31102004-02122010 ♥


http://leevielmokilli.blogspot.fi/

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 20.03.2011 klo 12:35  
+
0
Miloko; niin, pitää tosiaan katsoa miten tuon Mistyn kanssa alkaa elo sujua ennen kun toista koiraa voi harkita. Lisäksi ei mulla taitaisi nyt olla aikaakaan pennulle kun tuo vauvakin työllistää kiitettävästi nyt liikkumaan opittuaan.

Hilla; Onhan nartuilla ja uroksilla eroja keskenään mutta suurin tekijä siinä sukupuolessa on se, mistä vaan henkilökohtaisesti tykkää enemmän. Sanotaan että nartut on vaikeita, mutta meillä on todella helppo sellainen. Uroksetkaan eivät ole aina mutkattomia vaikka niin usein kuulee, useammalla tutulla on kovapäisten & uhmaavien urosten kanssa ollut suuria ongelmia. Karkaaminen taas on ihan koulutuskysymys, Misty ei karkaa ja on varma myös juoksujen aikaan. Sitten taas urokset karkaa yhtä lailla jos sitä ei ole saatu kitkettyä pois. Juoksuthan näillä nartuilla on, mutta itse koen helpompana narttukoiran kun uroksen joka pahimmassa tapauksessa tulee ihan hulluksi kun jollain lähistön nartuista on juoksut.. Hormonivaihteluiden takia nartulla saattaa olla niukempi karva kuin uroksella. Mutta siis pointtini, että en sanoisi kumpi olisi helpompi koska on vaan niin yksilöstä kiinni. Kannattaa vaan miettiä kumpi miellyttää enemmän itseä. :)

Näin uuden lumen innostamana meidän pikku-potilaskin innoistui pikkusen leikkimään tänään:




Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

Mirru

Mirru
Viestimäärä: 134

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 20.03.2011 klo 13:13  
+
0
Topi on kyllä ihana <3 Voisin sen hyvin meillekin ottaa, mutta sain aikaiseksi itselleni ihmeellisen hevoshankinta projektin, joka yllättäen uhkaa muuttua jonkinasteiseksi tallitoiminnaksi:mietiskel:
ja siihen päälle vielä virallinen palkkatyöni. :eek: Mihin ihmeeseen sitä taas oikein päänsä tunki, no koirakuume laantui varmaan nyt taas hetkeksi :D
Japaninpystykorva Annbelady jerry of nalle
Pk. collie Siniketun rosa eleonora

_katja_

_katja_
Viestimäärä: 359

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 20.03.2011 klo 14:30  
+
0
Ihania kuvia Mistysta :hymy:

Täytyy lähteä poikien kanssa nauttimaan auringonpaisteesta ulos :aurinko: Jos se alkais vaikka sulattaa tota hirveää lumimäärää. Rapakausi siis alkakoon. Eilen oli ekan kerran mustat tassut Leevillä.
Pk collie, Black Sara's Indian Jones ~ Leevi s. 01072008 ♥
Pk collie, Black Sara's Silver Lining ~ Elmo s. 11112010 ♥
Maatiaiskissaneiti ~ Killi s. 24062008 ♥
Ragdoll, Fannidolls Joyful Jamie ~ Jami s.27042013♥

♥ Kirkkaana tähtenä taivaalla Maatiaiskissa Kyösti s. 31102004-02122010 ♥


http://leevielmokilli.blogspot.fi/

Miloko

Miloko
Viestimäärä: 315

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 20.03.2011 klo 15:19  
+
0
Pentu on aivan täydellinen ja melkoisen taisteluntahtoinen, erittäin leikkisä. Puolustaa kuulemma ruokaansakin jo.. Hyvä vaan kun tulee kahden koiran kaveriksi tänne. Erittäin komea ja suloinen pentu on ja tulee meille siis hyvinkin pian. Luovutusikäisiä pennut ovat siis jo tänään ja 4 kaveria oli jo lähtenyt uusiin koteihinsa. :love::love:

Huono laatuisia mutta asiansa ajavia kuvia:








terrieri Riki 7/09
cpku Danny 3/10
cpku Fergus 1/11
talvikko Paavo 31.12.2010


Laumassa lisäksi erikokoisia ihmisiä.

Miloko

Miloko
Viestimäärä: 315

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 20.03.2011 klo 15:19  
+
0
POistettu tuplat.
terrieri Riki 7/09
cpku Danny 3/10
cpku Fergus 1/11
talvikko Paavo 31.12.2010


Laumassa lisäksi erikokoisia ihmisiä.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 20.03.2011 klo 15:21)

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 20.03.2011 klo 15:35  
+
0
Voi mikä ihana pallero tuo Fergus. :love: Autanneeko tuo sittenkään koirakuumeeseen vai pahentaako vaan. :nauru:

Kiitos Katja! :)
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

_katja_

_katja_
Viestimäärä: 359

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 20.03.2011 klo 15:56  
+
0
Ihan supersöpö tuo Fergus :love: Milloinkas pieni muuttaa teille?

Hilla kun kyselit sitä kauluskarvan määrää uroksella niin tässä on meidän esimerkki :nauru:


Me oltiin pitkä tovi ulkoilemassa. Ensin lenkillä ja sit vielä lumitöitä omalla pihalla, Elmo menee jo kuin vanha konkari hihnassa. Ihanaa miten äkkiä se on oppinut. Sen jälkeen pojat saivat juosta energiansa pois. Nyt sitten uni maittaakin. :kieli:
Pk collie, Black Sara's Indian Jones ~ Leevi s. 01072008 ♥
Pk collie, Black Sara's Silver Lining ~ Elmo s. 11112010 ♥
Maatiaiskissaneiti ~ Killi s. 24062008 ♥
Ragdoll, Fannidolls Joyful Jamie ~ Jami s.27042013♥

♥ Kirkkaana tähtenä taivaalla Maatiaiskissa Kyösti s. 31102004-02122010 ♥


http://leevielmokilli.blogspot.fi/

Japina

Japina
Viestimäärä: 127

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 20.03.2011 klo 16:03  
+
0
Ihana fergus :love: Itse olen trikkiä seuraavaksi miettinyt vaikka tohon merleen oon ihastunut :nauru:



Katja; Onpas mahtavat rinnuskarvat! Niitä odotellessa meillä ;D


Mirru; kyselinkin topista, mutta eivat vastanneet :(
Pk collie Needlerock Kind Of Star "Taavi" -10
Pk collie Dispiritos Eva Lovelace "Ruu" -11
Perhosk. Tuike -05 (asuu äidilläni nykyään)

_katja_

_katja_
Viestimäärä: 359

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 20.03.2011 klo 16:08  
+
0
Mäkin haaveilin silloin trikistä, mutta tohon yhdistelmään syntyi vaan noi merlepojat. Ja en halunnut enää pitkittää odotusta niin päädyin toiseen merleen.

Joo Leevillä ei ole koskaan ollut pulaa karvasta, päinvastoin. Sitä vois lahjoittaa muillekin :nauru: saa nähdä millaisen turkin Elmo kasvattaa. Nyt sillä on kaunis "kihara"irokeesi selässä :D
Pk collie, Black Sara's Indian Jones ~ Leevi s. 01072008 ♥
Pk collie, Black Sara's Silver Lining ~ Elmo s. 11112010 ♥
Maatiaiskissaneiti ~ Killi s. 24062008 ♥
Ragdoll, Fannidolls Joyful Jamie ~ Jami s.27042013♥

♥ Kirkkaana tähtenä taivaalla Maatiaiskissa Kyösti s. 31102004-02122010 ♥


http://leevielmokilli.blogspot.fi/

Japina

Japina
Viestimäärä: 127

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 20.03.2011 klo 20:00  
+
0
Hei nyt hyppään taas asiasta kukkaruukkuun :nauru:
Mitä mieltä ootte milloin on sopiva aika ottaa toinen koira?
Taavihan on vasta 9kk, tiedän ja elämä eessä ;D Mutta näin ajateltuna ni Taavi tulee tällä hetkellä todella hyvin pienien pentujen kanssa (osaa tosi nätisti olla ja ennemmin suojelee niitä). Jotenkin se tekee mulle himon ottaa toisen.. :heristel::hymy:
Ja toinen kysymys; onko kokemuksia miten tulee toimeen uros ja narttu samassa taloudessa jos kumpaakaan ei ole leikattu? :viheltel::lallati:
Pk collie Needlerock Kind Of Star "Taavi" -10
Pk collie Dispiritos Eva Lovelace "Ruu" -11
Perhosk. Tuike -05 (asuu äidilläni nykyään)

Miloko

Miloko
Viestimäärä: 315

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 20.03.2011 klo 20:17  
+
0
Mä olen sitä mieltä että itse tiedät rajasi siinä mikä kapasiteetti sulla on henkisesti jaksaa kahden nuoren koiran kanssa. :) Urosta ja narttua en olis ottanu, ihan siksi että koirat olis juoksuaikana stressaaneet itsensä hengiltä, sillä mä olisin stressannut koko ajan. :viheltel::peukku:
terrieri Riki 7/09
cpku Danny 3/10
cpku Fergus 1/11
talvikko Paavo 31.12.2010


Laumassa lisäksi erikokoisia ihmisiä.

Japina

Japina
Viestimäärä: 127

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 20.03.2011 klo 20:20  
+
0
Miloko; Niinps. Oon niiin kahden vaiheilla :D Jos kuitenkin pitäis ittensä kurissa, vaik varmaan kyl itte jaksais touhuta. Kun jaksan Taavinkin kanssa älyttömästi, niin pitkälle että taavi kyllästyy jo mun hinkkaamisiin ;D
Niin tota mäkin oon miettinyt ettei varmaan narttua kannata uroksen kaveriksi, mutta ei ole tullut tilannetta että urokset ottavat yhteen? :D
Pk collie Needlerock Kind Of Star "Taavi" -10
Pk collie Dispiritos Eva Lovelace "Ruu" -11
Perhosk. Tuike -05 (asuu äidilläni nykyään)

Miloko

Miloko
Viestimäärä: 315

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 20.03.2011 klo 21:10  
+
0
Kyllä urokset ottavat yhteen, ihan varmasti. Se on niiden luonto. Mutta siihenkin voi vaikuttaa itse miten tarpeelliseksi ne kokevat välienselvittelyn. Meillä nuo on kasvatettu kavereiksi toisilleen. Kyllä ne muriseekin jos toinen on viemässä toisen lelun tai ottamassa makupalaa aktivointilelusta ennen kuin toinen on ehtinyt. Mä olen kokenut tarpeettomaksi varsinaisen jonojärjestyksen luomisen sillä että vanhempi koira saisi ensin ruoan tms. Kyllä nuo tietävät että kumpi on vanhempi ja kumpi nuorempi. Nuorempi alistuu vanhemmalle jos vanhempi niin vaatii. Tuo ei vaan kovin paljon vaadi. Sitten kun pentu tulee, se alkaa vaatimaan, sen verran että ilmoittaa mitä pentu voi tehdä ja mitä ei.

Annan koirien rähinöidä, niin kauan kun se on leikkiä. Sitten kun alkaa hammasta vilkkua turhan paljon, tai huomaan muuten kun alkaa leikki muuttua, niin puutun toimintaan. Jätkät häipyvät heti eri teille ja sovittelevat sitten nuuskimalla toisiaan. Mä olen sen tyyppinen että urokset sopivat mun luonteelle, kaikille eivät useamman tyypin ryhmässä sovi, mutta usein on kiinni vaan siitä että omistaja ei pysy tilanteen tasalla, eikä ole jo etukäteen miettinyt mihin paikkaan uuden koiran haluaa asettaa.

Nartut voivat olla rähinään enempi taipuvaisempia ja jatkavat "piikittelyä" joskus pitkäänkin, kuten naisetkin. Miehet rähisevät kerran ja se on siinä, sitten otetaan viskit kaveruudelle. Karrikoin nyt mutta narttu ei välttämättä ole siis sen helmpompi.
terrieri Riki 7/09
cpku Danny 3/10
cpku Fergus 1/11
talvikko Paavo 31.12.2010


Laumassa lisäksi erikokoisia ihmisiä.

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 20.03.2011 klo 21:39  
+
0
Ihania pentu kuvia! :love: Ai, että ne on ihania pienenä! Pikkunen tikkunenä :nauru:

Mie halusin uroksen koska en jaksais juoksuja ja saahan koiran aina steriloitua, mutta haluan uroksia jatkossakin. Nartut on kuulemma nöyrempiä, mutta saattavat olla pitkävihaisia jos ottavat yhteen toisen koiran kanssa. Meille on siunaantunut aika lepposia uroksia, muutama ärähdys on vaan käynyt ja yleensä pienelle riittää, että Miska vähän hammasta näyttää niin pienempi tajuaa lopettaa toimintansa. Ja pienempi koira on n.1v3kk.

Ainahan koiralle parempi on jos on lajitoveri, kaikki ei vaan pysty pitämään eivätkä halua toistakaan koiraa. Meillä ainakin Miska piristy silmissä kun ekan viikon loppua kohti alettiin mennä. Ei siis mennyt kuin n.viikko niin hyväksyi pienemmän. On leikkiseuraa yms. jos toisen pystyy vain ottamaan.

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 20.03.2011 klo 21:49  
+
0
Kyllähän siinä melko tarkkana saa olla jos on leikkaamattomat narttu ja uros samassa talossa, onhan niitä yhdistelmiä mutta pitää vaan olla tilanteen tasalla ettei pääse vahinkoja sattumaan. Kaksi urosta voi sen sijaan olla suurikin ongelma, mutta jos omistajalla on homma hanskassa niin silloin yhdistelmä toimii.

Hauska kyllä lukea teidän uroksista, itsellä kun on kokemuksia vaan lähinnä ongelmallisista sellaisista mikä on saanut aikaan sen, että meille narttu tuli ja tulee jatkossakin.
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 20.03.2011 klo 21:50)

  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6339
Viestejä yhteensä545729
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265870
(Tilastot päivitetty viimeksi 04.05.2024 klo 04:15)