Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Tiistaina, 01.03.2011 klo 09:45

Colliet - osa 2

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 50

Mirru

Mirru
Viestimäärä: 134

VS: COLLIET - OSA 2 - Maanantaina, 21.03.2011 klo 12:43  
+
0
Japina; heillä taitaa olla pentukiireitä, eivätkä siksi ole kerinnyt vastailemaan. Näin ainakin olettaisin, kun on collie ja shelttipentuja putkahdellut maailmaan. Eiköhän sieltä vastaus jossainvaiheessa kuulu :)
Japaninpystykorva Annbelady jerry of nalle
Pk. collie Siniketun rosa eleonora

elcawifro

elcawifro
Viestimäärä: 29

VS: COLLIET - OSA 2 - Maanantaina, 21.03.2011 klo 13:47  
+
0
Heippa pitkästä aikaa! :)

Onnittelut uusista perheenjäsenistä!

tohon urosten yhteenottoihin halusin itse kertoa oman kokemukseni.
mielestäni se on paljon luonteista kiinni ovatko ystävällisiä toisia uroksia kohtaan.
meillä ei ole koskaan tapeltu! ei edes muristu mistään!
ja uroksia ollut aina talossa 3, nartun kera :D ei edes juoksuaikaan ole ollut nahinoita. astuneita uroksia ovat.

jos on aikuista urosta ottamassa toisen kaveriksi kannattaa kysyä miksi on vaihtamassa kotia. käsittääkseni Topi on toisessa kodissaan jo. ja on ollut molemmissa kodeissa laumakoirana.

Japina

Japina
Viestimäärä: 127

VS: COLLIET - OSA 2 - Maanantaina, 21.03.2011 klo 18:23  
+
0
Juups^^

Jos mä nyt laannuttaisin taas ihteni :D
Pk collie Needlerock Kind Of Star "Taavi" -10
Pk collie Dispiritos Eva Lovelace "Ruu" -11
Perhosk. Tuike -05 (asuu äidilläni nykyään)

gaselli

gaselli
Viestimäärä: 735

VS: COLLIET - OSA 2 - Tiistaina, 22.03.2011 klo 21:01  
+
0
Meidän Ronja on kohta 10kk ja sillä alkoi eka juoksuaika pari päivää sitten! Jee! Mä oikeesti odotin sitä että alkais jo, kun sen kahdella siskolla on ollu jo. Muutaman viikon ajan olen välillä tarkistanut hännän alta, että joko...Sunnuntaina sitten veritipat lattialla paljasti! Ja kappas, näköjään molemmilta koirilta tulee verta! Ihan samana päivänä alkoi. No hyvä että on yhtä aikaa niin ne on sitten kolmessa viikossa ohi.

Jännitin että millainen Ronja mahtaa olla juoksuaikana, no ainakin nyt ollu tosi helppo. Jopa on RAUHALLISEMPI kuin yleensä :jjei: . Ronja ei myöskään tarvii housuja, colliet on yleensä kuulemma siistejä ja putsaavat itsensä hyvin. Ja tuo tuuhea peppukarva estää veren valumisen lattialle ihan solkenaan...Ainakaan vielä ei ole tarvittu housuja, toivottavasti ei tarviikaan, ku ei koirat niistä tykkää ja moni repii ne pois...


Onko teidän nartuilla tarvinnu käyttää housuja?
Collie "Ronja" 5/2010

Sheltti "Sani" 6/99 - 10/2011

Labbis "Vilma" 4/95 - 3/2010

gaselli

gaselli
Viestimäärä: 735

VS: COLLIET - OSA 2 - Tiistaina, 22.03.2011 klo 21:12  
+
0
Täällä myös keskusteltiin kumpi on parempi/helpompi, uros vai narttu. No se taitaa olla ihan makuasia.
Mulla on aina ollu narttuja enkä varmaan koskaan ota urosta. Nartulla sentään tiedän koska sillä on juoksuaika, mutta uroksen kanssa en ikinä voi tietää koska tulee vastaan juoksuinen narttu ja sekoaako uros sitten. Urkoset voi olla kuulemma aika hankaliakin. Mulla on kyllä sellainen mielikuva että collie-urokset on aika helppoja eivätkä ole kauhean seksihulluja, kun taas esim labradori- ja rottweiler-urokset voi olla aika vahvan sukupuolivietin omaavia....:roll:



Mitäs mieltä te collie-urokset omistajat olette, onko teidän pojat seksi-hulluja? Olisi kyllä kiva tietää olenko ihan väärässä.
Collie "Ronja" 5/2010

Sheltti "Sani" 6/99 - 10/2011

Labbis "Vilma" 4/95 - 3/2010

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: COLLIET - OSA 2 - Tiistaina, 22.03.2011 klo 21:43  
+
0
^ Tutun collie-pojat ainakin tulee ihan hulluksi kun tapaavat tai vaan haistavat juoksuisen nartun, sitä touhua ja muiden juttuja kuunnellessa on ite tullu päädyttyä narttuihin. Eihän kaikki toki niin pahoja ole, mutta se on sitten tuuristakin kiinni kun ei etukäteen voi tietää. Onhan se niin kyllä nartunkin kanssa, kun oon kuullut että juoksuinen narttu voi olla tosi hankala, mutta silti jotenkin itelle sopii narttu paremmin ja Misty on unelmahelppo myös juoksuisena.

Juoksuista vielä, Mistyllä käytetään nykyisin pöksyjä. Ekat juoksut sillä oli niin niukat että hoiti putsailut itse, mutta sen koomin ne on olleet niin vuolaat että Misty tulee pahoinvoivaksi ja oksentelee, muutenkin kun on herkkä. Ajateltiin sitten senkin takia auttaa ja laittaa housut, vaikka se putsasikin. Eihän se kaupan juoksuhousuista tykkää ja rikkoi saman tein, mutta tein omista vanhoista pikkareista sille pöksyt ja ne toimii, antaa olla niiden ihan suosiolla jalassa ja tulee jopa kertomaan jos unohetaan lenkin jälkeen ne laittaa. :hymy:
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: COLLIET - OSA 2 - Tiistaina, 22.03.2011 klo 22:59  
+
0
Ei Miska ole koskaan tytöistä perustanut :nauru: Kerran koitti astua tutun koiraa vaikkei sillä ollu edes juoksut. Tilanne kesti alle 15 sekunttia kun huomasin. En tiedä alistiko vai astuiko?

Miska hyppäs tänään pakuun ihan itse!! :jjei: Oltiin lähdössä asioille ja sanoin Miskalle "ei tule" ja se on oppinut ettei silloin tulla, kuitenkin se livahti ulos kun avo avasi oven ja aristeli ja oli juoksemassa ovelle kun tajus, että lähdetään pakulla. Kuitenkin sitte avon kutsuttua sitä hetken se tuli autolle ja pari sekunttia mietittyään hyppäs autoon. Otti kai luonnon päälle kun avo on nostanut sen aina sinne :shhh::cool: Mutta meille tulee vissiin farkku tän vuoden aikana joten eiköhän se sinnekin sitten hyppää. Mun tekis mieli ostaa metallinen koiraverkko (vai mikä se on joka tulee siihen takapenkkien päälle?( niin ja ei toimi kaikki kirjaimet taas kuten voitte todeta niin niin avo sanoi ettei ne sieltä mukamas lennä ja nouse ilmaan äkkijarrutuksessa, että auton oma riittää. Sitten kun aloin puhua häkistä kun noille ei ole opetettu, että vasta kutsusta hypätään autosta niin avo sanoi, että menee nekin vähät tilat sitten. No,saa nähdä. Miska pääsee maistelemaan uusia makuja, haettiin tänään kennelrehulta lihaa+rustoja ja ajattelin loppuviikosta tarjota pojille poroa :nauru:

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: COLLIET - OSA 2 - Keskiviikkona, 23.03.2011 klo 08:13  
+
0
Ei löytynyt Mistyn viime viikolla otetuista kokeista mitään. Kai sitä pitäis olla tyytyväinen, mutta vähän masentavaa kun tietää ettei mikään nyt sitten muutu. Katotaan nyt tuo ruokien pakastaminen jos olis sitten sitä varastopunkki-allergiaa mutta äh. Tympii kyllä.
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

Mirru

Mirru
Viestimäärä: 134

VS: COLLIET - OSA 2 - Keskiviikkona, 23.03.2011 klo 12:27  
+
0
Me oltiin eilen Rosan kanssa toko treeneissä. Ihan kivasti meni ja saatiin uutta harjoiteltavaa kotiin. Rosa taitaa vain aloitella ekoja juoksujaan, joten oli vähän alavireinen. Kouluttaja ehdotti, että koittaisin saada vireyttä koiraan jollain lelulla, mutta Rosaa ei kamalasti lelut kiinnosta.
Pitäis varmaan tehdä retki eläinkauppaan koiran kanssa ja katso löytyisikö sieltä jotain mistä koira todella innostuu :D
Japaninpystykorva Annbelady jerry of nalle
Pk. collie Siniketun rosa eleonora

Miloko

Miloko
Viestimäärä: 315

VS: COLLIET - OSA 2 - Keskiviikkona, 23.03.2011 klo 17:30  
+
0
Pentulainen kotiutuu perjantaina, muuta tänne ei sitten kuulukaan. :D

Ferguksesta ihania kuvia omalla sivulla.
terrieri Riki 7/09
cpku Danny 3/10
cpku Fergus 1/11
talvikko Paavo 31.12.2010


Laumassa lisäksi erikokoisia ihmisiä.

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: COLLIET - OSA 2 - Keskiviikkona, 23.03.2011 klo 20:03  
+
0
Mill no voi kökkö, ei vastauksia siis vieläkään. :neutral: Oot varmaan jo kertonut, mutta miksette barffais? Eihän Misty vissiin kaikkia lihoja voi syödä, mutta voihan barfata vain joillain lihoilla. Eläähän koiratkin syöden jotkut samaa nappulaa melkein koko ikänsä ja yleensä niissä on broileria. En sitten tiedä kuinka terveellistä mikäkin ruokinta muoto on?
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 23.03.2011 klo 20:03)

Miloko

Miloko
Viestimäärä: 315

VS: COLLIET - OSA 2 - Keskiviikkona, 23.03.2011 klo 20:59  
+
0
^Misty pieni...:mietiskel: Mikähän sillä sitten oikein on? ANF:llä on vakuumipakattu ruoka jossa ei ole sitä varastopunkkia, mutta muilta osin se ei välttämättä sitten Mistylle sovi.

Tässä esimerkikisi, mutta sitten on vielä tämä ja tämä. Viimeinen on iäkkäille, mutta myöskin nuoremmille herkille koirille. Muistelin että Mistylle ei sovi kovin rasvainen ruoka, joten ehkä toi viimeinen vois olla hyvä.
Nyt en vain muista yhtään mitä allergioita Mistyllä olikaan, lohi, nauta ja lammas? Oliko niin? Nuo on kanapohjaisia ja niissä ei ole lisäaineita, eikä säilöntäaineita eikä sitten tuota varastopunkkia myöskään. Voihan toi ruoka olla tuttukin jo ja olette kokeillut mutta tuollainen tuli mieleen. Meidän terrieri syö tätä kana-riisi ruokaa.
terrieri Riki 7/09
cpku Danny 3/10
cpku Fergus 1/11
talvikko Paavo 31.12.2010


Laumassa lisäksi erikokoisia ihmisiä.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 23.03.2011 klo 21:06)

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: COLLIET - OSA 2 - Keskiviikkona, 23.03.2011 klo 21:04  
+
0
Ihan "viralliseen" barffaukseen ei pystytä koska Misty ei myöskään voi syödä esim. ydinluita koska ovat liian rasvaisia, tai maitotuotteita. Jonkin sortin raakaruokinta olis nyt kuitenkin suunnitelmissa, jos tuo varastopunkkiallergiakin pitää paikkansa. Mistyn ruokavalio näillä tiedoilla koostuisi seuraavista: kalkkuna, kana (ilman nahkaa), pakaste sei, peruna, kasvissose, kananmuna ja sen lisäksi sitten tarvittavat vitamiini- ja rasvahappolisät ym. Pitää vaan vielä tutustua määriin ja suhteisiin että saa sitten kaikkea oikeassa suhteessa mitä pitää.

Mulle selvisi tässä tänään ettei haimatulehduksissa haima-arvot ole koholla ellei tulehdus ole päällä, ja Mistyhän oli ihan terve kun lääkärissä käytiin.. Kokeillaan nyt tuota haimaruokavaliota, eli tuohon edelliseen lisättynä vielä sitä possun haimaa. Tuskinpa siitä haittaakaan on ja kun oireet sopii niin täydellisesti niin siinäpä se vastaus saattaa sitten ollakin. Ja syy miksei ole testeissä näkynyt nyt eikä aiemmin, on se että vaikka sen ajan varaan kun Misty ripuloi niin se on jo kunnossa kun aika on, eikä arvot toki enää ole koholla. Eläinlääkäriasemat, ainakaan ne joista on kokemusta, ei pidä mitenkään kiireellisenä tapauksena tuollaista ripuloivaa koiraa vaikka se toistuiskin usein ja on muuta oiretta päälle.

Ihmettelen vaan ettei eläinlääkäri tuosta haimatulehduksesta maininnut, kuitenkin arvostetulla yksityisellä asemalla kävin.. Mukava se oli mutta melko vähän sillä tuntui olevan mielenkiintoa paneutua mikä Mistyllä on. :( Plus että väitti ettei varastopunkit allergisoi pakastuksen jälkeen, vaikkei se suinkaan pidäkään paikkaansa..
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 23.03.2011 klo 21:05)

Miloko

Miloko
Viestimäärä: 315

VS: COLLIET - OSA 2 - Keskiviikkona, 23.03.2011 klo 21:09  
+
0
^^ Muokkailin vähän tuota viestiä samalla kun mill vastasi omaansa. :D
terrieri Riki 7/09
cpku Danny 3/10
cpku Fergus 1/11
talvikko Paavo 31.12.2010


Laumassa lisäksi erikokoisia ihmisiä.

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: COLLIET - OSA 2 - Keskiviikkona, 23.03.2011 klo 21:48  
+
0
Enpäs huomannutkaan, että olit muokkaillut, ehdin jo tuonne aikuisten palstalle.

Kiitos! Tuo viimeinen varmaan olis kyllä hyvä. Olen nuo silmäillyt mutta en tajunnut että niissä on tuo pakkausero eikä ole varastopunkkeja, niin en sitten lukenut tarkemmin. Mahdollisimman vähärasvaista pitäis tosiaan ruuan olla. Lammas, nauta, viljat ja säilöntäaineet on ne mitkä ei käy varmasti, ja lohta oon tosiaan epäillyt sen rasvasuuden takia. Maitotuotteet ei käy kun ovat naudasta, mutta niitä ei tietty nappuloissa olekaan. Pitää miettiä otettaisko kokeiluun tuo ANF vai aletaanko nyt kuitenkin suoraan jättää nappula pois ja kokeilla ruoka-aine kerrallaan mitkä kaikki tuolle oikeasti sopii jotta saatais oireet kuriin ja olo helpottumaan.
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

_katja_

_katja_
Viestimäärä: 359

VS: COLLIET - OSA 2 - Torstaina, 24.03.2011 klo 16:31  
+
0
Elmo meinaa siis tosiaan kasvaa isoksi. Siltä on lähtenyt jo 4 hammasta ja uudet hienot yläetuhampaat puskee esiin!

Eilen oltiin taas lenkillä trikki-Leevin kanssa. Nyt ei enää tullut yhteenottoa isommilla pojilla ja Elmokin osasi sanoa takaisin, jos joku ei miellyttänyt. Millainenkohan sähikäinen siitä isona tuleekaan? :nauru:

Tänään piti mennä koirien "sukutapaamiseen" Länsimäkeen, mut en halua lähteä ajamaan enää tuolla tuulessa yhtään. Kotimatka töistä oli jo tarpeeksi tuskaa.

Tänne Järvenpäähän just avattiin uusi eläinliike, täytyisi käydä katsastamassa se. Siellä on kuulemma hyvä valikoima raakoja lihoja. Voisi käydä pojille hakemassa pakkaseen sieltä jotain.
Pk collie, Black Sara's Indian Jones ~ Leevi s. 01072008 ♥
Pk collie, Black Sara's Silver Lining ~ Elmo s. 11112010 ♥
Maatiaiskissaneiti ~ Killi s. 24062008 ♥
Ragdoll, Fannidolls Joyful Jamie ~ Jami s.27042013♥

♥ Kirkkaana tähtenä taivaalla Maatiaiskissa Kyösti s. 31102004-02122010 ♥


http://leevielmokilli.blogspot.fi/

Hilla

Hilla
Viestimäärä: 64

VS: COLLIET - OSA 2 - Torstaina, 24.03.2011 klo 19:12  
+
0
On ollut pitkä tauko kun tänne kirjoitin :nolo: Tietokone sano sopimuksensa irti ja nyt on uusi kone täällä !:jjei: Collie rintamalla olen päätynyt hankkia tulevaisuudessa nartun ainakin ekaksi koiraksi, mutta kyllä se uroskin tänne joskus löytyy...
Kiitoksia vastauksista ja ihania kuvia täällä noista komeuksista <3
" Jokainen eläin on subjekti.
Eläin on : Oman elämänsä keskipiste ja itsensä puolustaja,
se on varuillaan joka suuntaan, niin kuin Sinä ja Minä !"

Hilla

Hilla
Viestimäärä: 64

VS: COLLIET - OSA 2 - Torstaina, 24.03.2011 klo 19:33  
+
0
Kysyisin vielä hieman näistä collieista kun mietityttää ...:roll:
Onko colliella luontaista pysyä omistajansa lähellä vapaana ollessaan vai onko erittäin korkea riski, että karkaisi ? Tietenkin se koulutuksesta kiinni, mutta olen kuullut puhuttavan, että colliella ei ole taipumusta karkailuun. Pitääkö paikkansa, että collie tulkitsisi erittäin herkästi omistajan elekieltä ? Siis niin, että pienikin epätavanomainen liike saisi koiran hermostumaan esim. kisoissa.

Yritän hankkia mahdollisimman paljon tietoa rodusta ja sen vaatimuksista, siksi nyt näitä kysymyksiä satelee :aurinko: Monta rotua on ollut harkinnassa, mutta collie on tullut sydämeeni jäädäkseen !!:love:
" Jokainen eläin on subjekti.
Eläin on : Oman elämänsä keskipiste ja itsensä puolustaja,
se on varuillaan joka suuntaan, niin kuin Sinä ja Minä !"

gaselli

gaselli
Viestimäärä: 735

VS: COLLIET - OSA 2 - Torstaina, 24.03.2011 klo 20:01  
+
0

Hilla kirjoitti:

Kysyisin vielä hieman näistä collieista kun mietityttää ...:roll:
Onko colliella luontaista pysyä omistajansa lähellä vapaana ollessaan vai onko erittäin korkea riski, että karkaisi ? Tietenkin se koulutuksesta kiinni, mutta olen kuullut puhuttavan, että colliella ei ole taipumusta karkailuun. Pitääkö paikkansa, että collie tulkitsisi erittäin herkästi omistajan elekieltä ? Siis niin, että pienikin epätavanomainen liike saisi koiran hermostumaan esim. kisoissa.

Yritän hankkia mahdollisimman paljon tietoa rodusta ja sen vaatimuksista, siksi nyt näitä kysymyksiä satelee :aurinko: Monta rotua on ollut harkinnassa, mutta collie on tullut sydämeeni jäädäkseen !!:love:




Mä pidän collieista ja muista paimenkoirista juuri siksi että ne pysyvät omistajan lähellä eikä niillä ole taipumusta karkailla.
Collie "Ronja" 5/2010

Sheltti "Sani" 6/99 - 10/2011

Labbis "Vilma" 4/95 - 3/2010

_katja_

_katja_
Viestimäärä: 359

VS: COLLIET - OSA 2 - Torstaina, 24.03.2011 klo 20:04  
+
0
Meillä Leevi käy aina vapaana ollessaan tarkistamassa että mä olen mukana :kieli: ikinä ei ole karkuun yrittänyt. Ja pienempi pysyy kanssa hienosti vapaana ja ikää on vajaat 5kk :)
Pk collie, Black Sara's Indian Jones ~ Leevi s. 01072008 ♥
Pk collie, Black Sara's Silver Lining ~ Elmo s. 11112010 ♥
Maatiaiskissaneiti ~ Killi s. 24062008 ♥
Ragdoll, Fannidolls Joyful Jamie ~ Jami s.27042013♥

♥ Kirkkaana tähtenä taivaalla Maatiaiskissa Kyösti s. 31102004-02122010 ♥


http://leevielmokilli.blogspot.fi/
(Viestiä on muokattu torstaina, 24.03.2011 klo 20:04)

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6339
Viestejä yhteensä545729
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265869
(Tilastot päivitetty viimeksi 04.05.2024 klo 01:45)