Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 30.06.2012 klo 09:11

Colliet - osa 3

Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13 ... 46

gaselli

gaselli
Viestimäärä: 735

VS: COLLIET - OSA 3 - Sunnuntaina, 25.11.2012 klo 21:40  
+
0
Ihania kuvia täällä!


Pave, älä liikaa jännitä, varmasti pentu jotain pureskelee ja voi vähän haukahtaakin, mutta uskon että hyvin se menee! Collie on ihana koira, mä oon niin tyytyväinen Ronjaan, sillä on ihan mahtava luonne, kiltti ja leikkisä ja viisas se on. Välillä tuntuu että se oppii itsestään asioita, esim Ronja veti hihnassa nuorena, ja mä en osannut opettaa sitä olla vetämättä. Mikään keino ei auttanut. En osannut opettaa sitä myöskään entiselle koiralleni ja valitettavasti se jatkoi hihnassa vetämistä (labbis), mutta Ronja lopetti sen kuin seinään, kun oli noin vuoden ikäinen. Yhtäkkiä se vaan rauhottui eikä vetänyt. Collielle taitaa olla aika luontaista kävellä hihnassa rauhassa?!


Mitä mieltä te muut olette? Vetääkö kenenkään collie hihnassa? Mä en ole pahemmin nähnyt vetäviä collieita.
Toki Ronja joskus innostuu lenkillä esim kun tulee vastaan kiva koirakaveri, mutta kohtaamisen jälkeen taas kävellään rauhassa. Ihanaa kun voi kävellä hihna löysällä. Varsinkin kun omistaja ei vaan osaa opettaa sitä :mietiskel:


Mikä on muuten teidän collieiden lempi-käsky? Siis mitä ne tykkää totella eniten jos niin voi sanoa? En tiedä onko hassua mut Ronja tykkää ihan kauheesti tulla sivulle! Pentuna se on opetettu Ronjalle niin että se tulee suoraan sivulle eikä kierrä selän takaa. Lenkillä esim jos vahingossakin vasen käteni liikahtaa tai kosketan vasenta reittäni niin että Ronja näkee niin se suorastaan syöksyy sivulle, heittää pepun ja kävelee sivulla ihan innoissaan. Hauskaa kun joskus oikeasti ihan vahingossa liikutan vaikka sormeani ja jos Ronja just sattuu katsomaan, niin se on salamana sivulla :nauru: . Miten se voi niin paljon tykätä siitä. No aina tietty kehun sitä että onpa se hyvä.


Ronja on innokas ja sen takia tykkää vauhdikkaista liikkeistä, myös "tanssiminen" on kivaa. Mut esim maahanmeno on ihan tyhmää.


Ronja on hauska kun se aina heittelee luita ja leluja mun päälle jos katson telkkaria tai teen vatsalihaksia lattialla. Tosi helppoa siis tehdä vatsalihaksia kun koira pudottaa limasen lelun naaman päälle. Ja sylistä löytyy aina pari luuta kun istun sohvalla. Löytyykö teidän collieilta samoja piirteitä? Tässä yksi kuva kun mä makaan lattialla ja toinen tuo lelun naamaan. Sehän on selvästi joku leikki jos mä olen lattialla.


[IMG]http://i7.aijaa.com/t/00558/0.t.jpg" alt="" class="bigframe mw528"/>[/img]
Collie "Ronja" 5/2010

Sheltti "Sani" 6/99 - 10/2011

Labbis "Vilma" 4/95 - 3/2010

gaselli

gaselli
Viestimäärä: 735

VS: COLLIET - OSA 3 - Sunnuntaina, 25.11.2012 klo 21:43  
+
0
Voi ei, miks toi kuva ei onnistunu!






" alt="" class="bigframe mw528"/>




Tulihan se mutta aika pienenä, sori en tosiaan osaa käyttää tota, siellä on niin monta vaihtoehtoa .
Collie "Ronja" 5/2010

Sheltti "Sani" 6/99 - 10/2011

Labbis "Vilma" 4/95 - 3/2010
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 25.11.2012 klo 21:44)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: COLLIET - OSA 3 - Sunnuntaina, 25.11.2012 klo 21:50  
+
0
Meillä vedetään hihnassa, enkä mäkään osaa opettaa sitä pois.. :heiluti:
Ostin Sumppikselle siis vedonestovaljaat ja opetellaan siis tietty niidenkin kans meneen silleen rauhallisesti. Pääosin toi menee nätisti jolkottaen, mutta noi valjaat on sellanen hätäapu, ettei tartte liukastella tai ihan käämejään polttaa, jos toi päättääkin alkaa puksutella höyryjunan tavoin yhtäkkiä.

Lempikäskyjä taitaa olla "tuo" Ehkä se vaan on omistajan lempikäsky kun se on ainoo mikä toimii. :nauru: Kapula palautuu tottiskentällä salamaa nopeemmin.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

gaselli

gaselli
Viestimäärä: 735

VS: COLLIET - OSA 3 - Sunnuntaina, 25.11.2012 klo 22:00  
+
0
On se vaan vaikeaa opettaa olemaan vetämättä... Ronja tosiaan veti alle vuoden iässä ku höyryveturi, kokeilin pysähtymistä aina kun veti, siis oikeasti tein näin varmaan metrin välein joka lenkki, se on aika raskasta... Ja jatkettiin kävelyä kun koira katsoi mua.

Kun mä en tätä enää jaksanut tuhansien toistojen jälkeen, yritin pitää hihnan lyhyellä ja namien avulla kehua kun se käveli nätisti. Mut sitä nätisti kävelyä ei kauaa kestäny.

Ihanaa kun se lopetti sitten itsestään :kumarrus:



Ihania kuvia Sonik!
Collie "Ronja" 5/2010

Sheltti "Sani" 6/99 - 10/2011

Labbis "Vilma" 4/95 - 3/2010

pave

pave
Viestimäärä: 22

VS: COLLIET - OSA 3 - Sunnuntaina, 25.11.2012 klo 22:12  
+
0
Kiitti gaselli vastauksestasi. Mitä luulette kumpi olisi parempi uros vai narttu,tämä nykyinen koiruuteni on uros jolta on pompulat poistettu että sen puolesta ei tulisi niitä omgelmia ja hän on myös ihan kiltti kaveri muiden kanssa. itse olen aina ollut kyllä urosvoittoinen mutta toisaalta miksei myös narttu,mutta mitenkäs ne juoksut,onko kovinkin hankalaa aikaa.:heiluti:

virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: COLLIET - OSA 3 - Sunnuntaina, 25.11.2012 klo 22:39  
+
0
naukunen Onko tuo Maitis !?!?! :nauru:
skcu Pongo

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: COLLIET - OSA 3 - Maanantaina, 26.11.2012 klo 01:29  
+
0
^ On !!!1 Tai "Utu" siitä viikonlopun aikana muodostui :cool:
Rise to reset the world.

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: COLLIET - OSA 3 - Maanantaina, 26.11.2012 klo 11:18  
+
0
Naukunen on saanut vauvan!? Onnea uudesta perheenjäsenestä. Minäkin tahdon seuraavaksi nahkan... Juu ja niin monta muuta rotua.

virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: COLLIET - OSA 3 - Maanantaina, 26.11.2012 klo 18:01  
+
0
naukunen MITÄ IHANUUTTA! Kyllä nyt ilostuttaa kun se sai noinkin ihanan ja hyvän kodin, oon niin ilonen! Se on niin ihana pieni vauvakoira, ai että. Niin kiva tyyppi! Oisin niin halunnut sen(kin noista pennuista) itselleni adoptoida, niiin mukava koira. ONNEA HIRMUSTI! :nauru:
skcu Pongo

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: COLLIET - OSA 3 - Maanantaina, 26.11.2012 klo 19:51  
+
0
^ Aww, kivasti sanottu :hymy: Ja kiitos onnitteluista, kuten ransallekin. Aika reipas kaveri tosiaan on, saas nähdä mitä saadaan aikaiseksi jahka tuo tuosta vähän kasvaa.
Rise to reset the world.

gaselli

gaselli
Viestimäärä: 735

VS: COLLIET - OSA 3 - Maanantaina, 26.11.2012 klo 20:33  
+
0
Pave, se on ihan makuasia. Jotkut sanoo että uros parempi, jotkut sanoo että narttu. Mulla on aina ollu narttuja ja tuskin otankaan uroksia kun olen niin tottunut narttuihin. En koe juoksuaikoja ollenkaan hankalina. Kolmen viikon ajan täytyy vastaantuleville urosten omistajille sanoa että tällä on juoksu, ja se siitä, sit kävellään ohi. Loppujen lopuksi se kolme viikkoa menee äkkiä.

Ronjalla en ole ikinä käyttäny housuja, suurin osa verestä jää peppukarvoihin ja Ronja nuolee ne pois. Ulkona pissailee enemmän ja voi vähän vinkua ulkona ja sisällä.

Toki koirat on yksilöitä ja joillakin juoksu on vaikeampi. Esim mun labbiksella se oli rasittava ja myös sen jälkeen tuleva valeraskaus. Vilma ois pitäny steriloida paaaaljon aikasemmin ni ois ollu sekä koiralla että omistajalla helpompaa.

Ronjalla pitäiskin kohta alkaa juoksu ja mä toivon että alkais jo!!! Sen takia ettei ole sit tammikuun näyttelyssä.
Collie "Ronja" 5/2010

Sheltti "Sani" 6/99 - 10/2011

Labbis "Vilma" 4/95 - 3/2010

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: COLLIET - OSA 3 - Maanantaina, 26.11.2012 klo 21:05  
+
0
Misty kyllä todella yritti vetää hihnassa, meinasi hermo palaa kun se oli niin tiukassa. Mutta kyllä se siitä sinnikkyydellä sitten talttui. Opeteltiin sitä kautta, että pysähdyin kanssa aina kun alkoi vetää ja sanoin "ei vedä". Tällä tavoin ennen pitkään se oppi tuon käskyn, eikä enää tarvinnut pysähtyä vaan sanoa vain käsky niin veto loppui. Joskus harvoin saattaa vieläkin innostua vetämään (esim. sen kerran vuodessa kun maahan sataa ensilumi, tai kun naapurin tipsu tulee vastaan), mutta hyvin puree käsky.

Mistyllä lempparijuttu tuntuu olevan tuo takatassuilla kävely, siihen ei meillä sanallista käskyä muuten ole, mutta kun namin nostaa sen kuonon edessä ylös "pompauttaen", Misty nousee takatassuille ja sitten vaan pakittaa itse ja sanoo "tule" niin se kävelee takatassuilla. Tuota se myös tarjoaa hyvin herkästi, vaikkei namia oliskaan ja huitoisi ilmaa muuten vaan jotain jollekin selittäessään, mikä mulle on tyypillistä. Omasta mielestä lemppari varmaan on "Heiluta häntää" -komento. Joku joskus erehtyi sanomaan, ettei koiraa voi opettaa heiluttamaan häntää käskystä, niin pitihän se osoittaa vääräksi. :cool:

Misty on vaivaton narttu, sen kanssa ei ole mitään ongelmia juoksujen aikaan. Sitä voi jopa pitää vapaana, tulee luokse kutsuessa vaikka tulisi joku vastaankin. Misty tosin ei oikein ole innostunut uroksista muuten kuin leikkikavereina, joten tämä voi vaikuttaa asiaan. Jossain vaiheessa se yritti uikuttaa uloslähtiessä kun puetaan lapsia ja itseä, mutta sekin tapa hävisi kun käskettiin olla hiljaa. Juoksuhousuja käytettiin juoksujen ajan kolmisen ekaa vuotta, koska ne oli niin runsaat ja Misty alkoi oksentaa kun yritti pitää itseään puhtaana, koska häpesi hirveästi tahroja lattialla. Nyt parin vuoden ajan ei ole tarvinnut housuja, ei tiputtele ollenkaan. On siis hyvin koirakohtaista, mutta mä ennemmin tykkään nartuista, ja varmasti meillä tulee hyvin pitkälti aina olemaan vain narttukoiria.
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

körppis

körppis
Viestimäärä: 149

VS: COLLIET - OSA 3 - Tiistaina, 27.11.2012 klo 16:13  
+
0

naukunen kirjoitti:

Naf naf, liitynpä minä kuitenkin jo nyt tähän joukkoon iloiseen, kun perjantaina meille saapui tällainen tyttö. Täällä onkin pari sukulaispoikaa palstalla



Oo, onnea vauvvasta! :) Lähtikö Utu kauaksikin Suomeen kotokennelistaan?


Kake the Rantavahti :)
Sk collieuros Kake, s. 07/2012

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: COLLIET - OSA 3 - Tiistaina, 27.11.2012 klo 16:50  
+
0
Me asustellaan Tampereella, eli ei ihan nurkille jääty mutta sellaisen matkan päähän kuitenkin että parissa tunnissa hurauttaa :hymy:
Rise to reset the world.

virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: COLLIET - OSA 3 - Tiistaina, 27.11.2012 klo 22:03  
+
0
Kyhäsimpä sitten Pongosta pikkuruisen videon aikani kuluksi. Oli noita agipätkiä ja niistä sai kivasti pari hauskaa pätkää tohon!

Enjoy!
skcu Pongo

RMK

RMK
Viestimäärä: 36

VS: COLLIET - OSA 3 - Sunnuntaina, 02.12.2012 klo 19:34  
+
0
Meidän 4,5 kk ikänen pentu kävelee oikein hienosti hihnassa. :) Uskon, että siihen vaikuttaa se, kun ollaan paljon harjoiteltu sivulla seuraamista ja myös palkittu paljon silloin, kun poika itse tulee luokse. Se selvästi vapaanakin pysyy lähettyvillä - valmiina tulemaan pyynnöstä viereen. :wink:

Aluksi hihnalenkit oli mahdollisimman lyhyitä eli pihasta suoraan lähimetsään ja takaisin. Kun hihna meni tiukalle, pysähdyin saman tien siihen paikkaan, ja matkaa jatkettiin vasta, kun poika itse löysäsi ja lähti kävelemään minua päin. Jos ei itse hoksannut tulla, pyysin sitä tulemaan luokse ja sitten taas matka jatkui. Eikä harjoiteltu aluksi koskaan sellaisessa tilanteessa, jossa olis jokin häiriötekijä kuten koirakaveri. Eikä ikinä olla kävelty askeltakaan hihna kireällä. Näin oppii automaattisesti ilman ei vedä -käskyjä, miten hihnassa pitää käyttäytyä ja että palkkioksi päästään eteenpäin matkaa jatkamaan. :peukku:
Pk collie Aslan 29.7.2012

Muistoissa
Englanninspringerspanieli 8.5.1999-23.2.2012

gaselli

gaselli
Viestimäärä: 735

VS: COLLIET - OSA 3 - Sunnuntaina, 02.12.2012 klo 20:02  
+
0
Katsokaas tuolta videoista meidän hurrrja video :nauru: Nimeltään Vetoleikkiä.
Collie "Ronja" 5/2010

Sheltti "Sani" 6/99 - 10/2011

Labbis "Vilma" 4/95 - 3/2010

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: COLLIET - OSA 3 - Maanantaina, 03.12.2012 klo 06:53  
+
0
RMK meilläkin käveltiin hienosti hihnassa 4,5kk iässä. :wink:

Ja yksinäänhän toi on kun ihmisen mieli, hakee kontaktia lenkillä ja vaan narttujen hajuja seuratessaan saattaa lähteä vetämään.
Mutta kun yhtälöön lisätään toinen uros, toisen hihnan päässä niin siitä tuppaa tulemaan välillä vetokilpailu.. :ttou:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Lyytikäinen

Lyytikäinen
Viestimäärä: 461

VS: COLLIET - OSA 3 - Maanantaina, 03.12.2012 klo 10:10  
+
0
Kuvankaunis nahkaneiti naukusella. Onnea pennusta! :) Täällähän alkaa olla oikea sukukokoontuminen kyseisen kasvattajan osalta, onkos koossa nyt pentuesisaruksia kaksi kipaletta ja setä?

Mitäs pennut tykkäävät pakkasesta?

pec

pec
Viestimäärä: 68

VS: COLLIET - OSA 3 - Maanantaina, 03.12.2012 klo 11:01  
+
0
^ 3 pentuesisarusta, tuossa makoilee jaloissa yksi noista nahkoista :love: Itse en vaan niin kovin aktiivisesti ilmoittele itestäni täällä :nauru:
Bokseri Vaa'as Feena, Sk Collie Acting Top Gear
Blogi


  Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13 ... 46
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28203
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6335
Viestejä yhteensä545717
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265864
(Tilastot päivitetty viimeksi 02.05.2024 klo 06:15)