Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 12:43

Coton de Tulear

Siirry sivulle: 1 ... 29 30 31

Dafina

Dafina
Viestimäärä: 20

VS: COTON DE TULEAR - Perjantaina, 11.10.2013 klo 16:08  
+
0
^ Mukava kuulla, et teillä toimii tuo Pet Silk, mutta meille hankittiin juurikin nuo kyseiset aineet jo ennen pennun tuloa ja jostain syystä en ole vielä oikein tykästynyt niihin. Ainakin kun vertaa vaikka ihan Espreen shampooseen ja hoitoaineeseen, olen tykännyt näistä Espreen aineista paljon enemmän, ainakin tällä hetkellä sopii tuohon pentukarvaan paremmin.

Meillä saa nyt syksyllä ja kostealla kelillä olla joka ulkoilun jälkeen pesemässä noita tassuja ja mahanalusta kurasta ja hiekasta ja mietin kanssa, että voisi vaikka yrittää suojata karvaa kosteudelta vaatteilla, vaikka siitä voi tullakin takkuja. Meillä kuitenkin käydään se kuusi kertaa päivässä ulkona, niin ei viitsisi ihan koko ajan pestä, mutta ihan pissatusreissulla kerkeää maha ja tassut mennä tosi likaisiksi. Tänään itseasiassa kolahti postiluukusta töppöset, mutta niitä ei olla päästy vielä ulkona testailemaan. Hitsin vaikea ne oli ainakin yrittää pukea, vaikka oikean kokoiset ovatkin. Jonkun suojan kun keksisi vielä tuonne mahan alle, meillä kun on vain sellaisia sadetakkeja, jotka suojaavat lähinnä selän ja kyljet. Kai jonkinlainen asu, joka suojaa myös mahaa, on meidänkin hankittava, ja mahdollisimman helposti puettava sellainen. :)

Reppis

Reppis
Viestimäärä: 1960

VS: COTON DE TULEAR - Perjantaina, 11.10.2013 klo 16:47  
+
0
Joo, se on vähän semmosta arpomista, että hankkiiko takkuja sadepuvulla vai sitten sillä, että turkki kastuu ja likaantuu. Päivittäinen peseminenkään ei oikeen tunnu hyvältä ajatukselta, siis shampoon ja hoitoaineen kera.
Kuitenki sitte sadepuvun käytön jälkeen voi heti harjata kun taas märkää turkkia ei viitsi alkaa harjailemaan.

Meillä on tosiaan pahin takkuvaihe menossa nyt, ja meinaa tehä mieli repiä hiuksia päästä ku takkuuntuu turkki niin helposti. Kolme kertaa harjailen turkkia nyt päivässä ja pesen pari kertaa viikossa. Pahin takkualue on kainalot, nivuset, korvien takaa ja pannan alta. :pyssyt:
Läträän niin hirveesti ton hoitoaineen kanssa ettäh..:roll:
Bolognesenarttu 7/2012
(Viestiä on muokattu perjantaina, 11.10.2013 klo 16:48)

Dafina

Dafina
Viestimäärä: 20

VS: COTON DE TULEAR - Perjantaina, 11.10.2013 klo 18:30  
+
0
Meiltäkin löytyy jo noita takkuja, en ollut ihan ehkä osannut varautua siihen, että ne nyt jo tulevat. Pari viikkoa sitten aloin huomaamaan, että takut ei enää aukea noin vain. Toisaalta luulen myös, että en ole ehkä tarpeeksi perusteellisesti harjannut/kammannut pesujen jälkeen, eli sekin voi olla osasyy noihin takkuihin. Ollaan kuitenkin alusta asti pesty Nana kerran viikossa, koska se on yksinkertaisesti likaantunut niin nopeasti ja turkki on alkanut takkuuntua. Mietin vaan, että joko 4,5 kuukauden ikäisellä pennulla alkaa vaihtua pentukarva aikuiskarvaan, sillä kyllä tuota irtokarvaa ihan kiitettävästi lähtee takkujen aukomisen myötä?

Reppis

Reppis
Viestimäärä: 1960

VS: COTON DE TULEAR - Sunnuntaina, 13.10.2013 klo 10:19  
+
0
^ Kyllähän sitä takkuuntumista esiintyy heti kun turkki alkaa kasvaa. Eli harjaamista vain lisää :) Mutta pahin takkukausi on kyllä myöhemmin, about ekojen juoksujen jälkeen. Ja meillä näyttäis jatkuvan vaan. Kyllä sen takkukauden erottaa selvästi normaalista takkuuntumisesta :D
Bolognesenarttu 7/2012

leevil

leevil
Viestimäärä: 36

VS: COTON DE TULEAR - Sunnuntaina, 13.10.2013 klo 11:59  
+
0
Hei pitkästä aikaa!
Sulo on nyt 1v9kk ja vaikka se pahin takkukausi oli joskus siinä 8kk - 1v3kk, niin eipä tuo nyt niin hirveän paljoa valitettavasti ole helpottanut. Pesen vähintään kerran viikossa, yleensä sunnuntaina, joten kohta se taas on edessä. Tuo turkki on niin hieno ja pehmeä, että se menee solmuun ihan melkein kosketuksesta. Jos juurikin olen harjannut ja kammannut kaikki irtokarvat pois, niin hetken päästä se on ihan solmussa. Esim jos kieriskelee lattialla. Selkä onkin nyt taas yllättäen ollut ihan herkin paikka. Kun niitä solmuja sitten aukoo vaikkakin kuinka hellävaraisesti sormin ja kammalla, karva helposti katkeaa. Niinpä siellä selässä onkin iso tupsu lyhyttä harittavaa karvaa, vaikka sinne en ole saksilla koskenut. Takkuja syntyy myös helposti kaulapannan alle. Tosin se on nyt tuntunut olevan kurissa sillä keinoin, että joka ikisen ulkoilun jälkeen olen huolellisesti harjannut kaulan joka puolelta. Niin, että nyt ei ole takkuja siellä suunnalla.
Olen käyttänyt Pet Silkin tuotteita, aluksi valkoiselle koiralle tarkoitettuja ja sittemmin tuota Cucumber ja Melon shampoota ja hoitoainetta. Kesällä ostin Re Qualin tuotteita, kun tuntui, ettei noi Pet Silkin tuotteet oikein riitä. Mutta enpä tiedä. Turkki on föönauksen jälkeen entistä kuivemman tuntuinen, vaikka käytän hoitoainetta reilusti. Niinpä nyt taas ostin Pet Silkin moistsurizing shampoon ja hoitoaineen. Joten hakusessa on edelleen ja rahaa on kulunut hirmuisesti. .Omaan päähän ei varmaankaan kymmentä osaa siitä... Mielellään otan kokemuksia vastaan. Auttaisko joku pesun jälkeen turkkiin lisättävä öljy tai onko kellään kokemusta tuosta Pet Silkin öljyshampoosta? Näytti siellä sellainenkin olevan.
Olen lisännyt öljyä ruokaan, muttei sekään tunnu parantavan turkin laatua. Koira syö Britt Caren nappulaa. Siinä on kyllä hieman vähemmän rasvaa kuin esim RK:ssa, ja siksi ajattelin josko saa liian vähän rasvaa.

Viime syksynä ostin kanssa sadeasun, mutta kyllä sen käyttö on jäänyt vähäiseksi. Nimenomaan nivuset takkuuntuu helposti. Olen pääosin pelkällä vedellä huuhdellut kurat pois. Ja kevyesti vain kuivannut. Tuota kun ei uskalla hieroa pyyhkeellä juurikaan. Tosin mahan alta olen saksinut karvan lyhyeksi. Samoin kuin tassukarvat. Me kun emme ole käyneet näyttelyissä. Helpottaa oloa näin kura-aikana huomattavasti.

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: COTON DE TULEAR - Sunnuntaina, 13.10.2013 klo 13:01  
+
0
Mä suosittelen kuivaan turkkiin ihan ihmisten Pantenea, se violetti purkki. Se on ihan loistava elvyttäjä turkille, jos on päässy kuivahtaan. Tietty sitä ei ihan jatkuvasti kannata käyttää, mutta pesu tai kaksi.

Me vähä vaihtelevasti pidetään pukua rapakeleillä, vähä riippuen ollaanko kaupungissa vaiko tuolla 'maalla'. Kaupungissa pakko pitää, ku muuten kantaa hiekkaa niin paljon sisälle.. Mutta hyvin vähän me vaatteita pidetään noin niinku kokonaisuudessaan. Talvella ei pidetä mitään, ja keväällä/syksyllä enempiki manttelia entä haalaria. Meillä ei kyllä haalarikaan takuta, ku kääntää resorit nurin siittä.

Reppis

Reppis
Viestimäärä: 1960

VS: COTON DE TULEAR - Sunnuntaina, 13.10.2013 klo 17:41  
+
0
Pitääpä kysellä teiltä muiltaki pehmoturkkien omistajilta mielipidettä:

Fysioterapeutti suositteli meidän koiralle uintia kerran viikossa koirauimalassa. Siinähän laitetaan tietenki pelastusliivi päälle ja koira kastuu jne. Mitä ottaisitte huomioon takkuvaiheessa olevan koiran kohdalla? Onko koirauimaloissa edes mahdollisuutta pestä koiraa/hoitoainekäsitellä koiraa uinnin jälkeen? Tuleekohan kamalat takut pelastusliivistä? :suru:

Vai pitääkö pahimmassa tapauksessa pestä koira uudelleen kotona ja hoitoainekäsitellä se täällä? Hullua.
Bolognesenarttu 7/2012

jepaa

jepaa
Viestimäärä: 276

VS: COTON DE TULEAR - Sunnuntaina, 13.10.2013 klo 21:06  
+
0
Kyllä uimaloissa yleensä on pesu-ja kuivaustilat. Ennen altaaseen menoahan turkki pitää huuhdella ettei sinne altaaseen mee kaikki hiekat ja roskat. Jossain paikoissa voi joutua erikseen maksamaan kuivaustilan käytöstä.

Mä tilasin myös yks päivä Unolle sen Hurtan Slush-haalarin mistä oli tuolla edellisellä sivulla puhetta. Se oli Lemmikkistoressa tarjouksessa niin oli pakko tilata kun muuten se on niin ylihinnoiteltu.

Reppis

Reppis
Viestimäärä: 1960

VS: COTON DE TULEAR - Sunnuntaina, 20.10.2013 klo 14:21  
+
0
Tuo slush-haalari oli pienoinen pettymys. Etuosa oli hyvä; tilaa jäi riittävästi, eikä haalari hangannut kainaloita/kylkiä. Mutta jestas kun takaosa oli tiukka. Lisäksi nuo jalkojen napitukset oli huonot; oli vain yhdet napit, ja meni jalkojen kohdalta aivan liian tiukalle.
Ja liian pieni ei puhu ollut, enemmänkin aivan liian iso edestä ja pieni takaa. Meillä huopaantui välittömästi takapuolen ja tassujen kohdalta karvat, vaikkei pitkään pidettykään pukua päällä.
Bolognesenarttu 7/2012

jepaa

jepaa
Viestimäärä: 276

VS: COTON DE TULEAR - Keskiviikkona, 23.10.2013 klo 12:31  
+
0
Meidän haalari ei oo vieläkään tullut! Minkä kokoisen haalarin muuten otit? Mä tilasin koon 40XS, saa nähdä sopiiko se malli Unollekkaan. Jos ei niin ajattelin ostaa tämän Rukan haalarin. Väri olis ainakin kiva :hymy:

Reppis

Reppis
Viestimäärä: 1960

VS: COTON DE TULEAR - Tiistaina, 29.10.2013 klo 07:20  
+
0
Tuo Rukan haalari näyttää kyllä hyvältä! Miksen tuota tajunnu kokeilla...

Tilasin tälle 6-kiloiselle bologneselleni tuon bichon friseille sopivan puvun. En nyt muista sitä kokoa.
Bolognesenarttu 7/2012

jepaa

jepaa
Viestimäärä: 276

VS: COTON DE TULEAR - Tiistaina, 29.10.2013 klo 20:33  
+
0
Rukan haalari on hyvä! :cool: Ostin sen mustana kun keltaisesta ei ollut kokoa. Koko 40 oli ihan bueno ja koirakin tuntuu tykkäävän kun ei juokse karkuun aina kun haalarin ottaa esille :nauru:

vhenna

vhenna
Viestimäärä: 2

VS: COTON DE TULEAR - Torstaina, 31.10.2013 klo 21:44  
+
0
moikka! mulle on tulossa cotontyttö tässä ihan pian, ja mua vähän mietityttää noi pesuhommat. kasvattajalta en ole vielä saanut niin perusteellisia ohjeita kun olisin halunnut, mutta sellaiset aion kyllä häneltä pyytää vielä, ja useita mielipiteitä on aina hyvä olla :) mulla on "pari" kysymystä, ja toivoisin että edes joku innostuisi vastaamaan :)

1. mitä shampoota ja hoitoainetta käytätte? onko teillä lisäksi vielä suihkutettava (jätettävä) hoitoaine?
2. saako pientä pentua harjata pentuharjalla paljon? vahingoittaako pentuharjalla kuivana harjaus turkkia?
3. onko kenelläkään kokemusta pet headin tai espreen tuotteista? (kasvattaja suositteli Pet Silkiä, mutta saatavuus on aika huono, olen aika laiska tilailemaan tavaroita internetistä)
4. miten pesette pennun tassut ja vatsan ulkoilun jälkeen? suihkuun->kuivaus (föönillä vai pyyhkeellä?) kuinka usein pentu pitäisi ylipäätään pestä nyt kun kurakelitkin on ajankohtaiset?
5. kannattaako pentuturkille ostaa jotkut omat tökötit vai voiko samoja käyttää läpi koiran elämän?

ihan kaikki vinkit turkinhoidon helpottamiseksi ovat tervetulleita! tämä on ensimmäinen oma koirani, olen aiemmin hoitanut villakoirien turkkia joten ihan tumpelo en ainakaan toivottavasti ole :)

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: COTON DE TULEAR - Maanantaina, 04.11.2013 klo 12:47  
+
0
1. Meillä on käytössä ReQual, Summerwinds, Crescendo, Isle of Dogs.. noin pääsääntöisesti. Siinä sivussa sitten joskus saatetaan kokeilla jotain muitakin. Toi Crescendo esimerkiksi on mun mielestä aika hyvä semmonen perusshampoo, passaa hyvin pennullekin. Ja on edullista.
En käytä suihkutettavia hoitoaineita. Joskus välipesuissa saatan jättää hoitoaineen turkkiin.
2. Mikä pentuharja? Samat harjat meillä on alusta aameneen. Eli kampa ja tavallinen metallipiikkiharja. Saa ja pitääkin sitä pentua harjata, että se tottuu. Takkujahan siihen ei vielä ihan pienenä tuu, mutta harjotuksen kannalta suosittelen välillä harjaileen.
3. Pet Headin tuotteita en oo testannu, enkä varmaan tuu testaankaan. Niihi on vissiin lähinnä pukattu purkki täyteen tuoksuja.. Espreellä on ihan ok aineita, mutta meillä ei käytössä kun parempiakin on löydetty.
4. Mä en pese edes aikuisilta. Sillon tällön harvoin jos ne oikeasti imee hiekan ja muun skraban itteensä, niin sitten. Samalla tavalla ne pestään pennulta ku aikuseltakin. Pistä punkkaan vettä ja sinne pikkusen hoitoainetta, koira sinne ja sitten siinä viruttelet ne. Taikka ihan vaan suihkulla suihkuttaa. Parashan ois aina kuivata föönillä, varsinki jos yhtään herkemmin takuttaa. Jos virutan tolla hoitoainetyylillä, ni en suihkuta hoitoainettakaan pois, ja annan kuivua ittekseen. Ei mee takkuun.
5. En oo ikinä erikseen käyttäny mitään pentushampoita. Mutta siihen pentuturkkiin puree nyt melkein mikä vaan, joudut sitten myöhemmin luultavasti hifistelemään niiden aineiden kanssa.

vhenna

vhenna
Viestimäärä: 2

VS: COTON DE TULEAR - Perjantaina, 22.11.2013 klo 11:18  
+
0
kiitos vastauksesta Inqq :) meillä on tähän mennessä sujunut hyvin, ikää on nyt 9vk ja hänellä on hyvin avoin luonne ja yleisesti ottaen antaa aika nätisti tehdä hoitotoimenpiteitäkin. pentu painoi tullessaan 7 viikkoisena n. 1,1kg ja kahden viikon jälkeen painoa on kertynyt n. 200g lisää eli tuo koiruus painaa nyt ~1,3kg (vaikea mitata tarkkaan kun keittiövaa'alla on hankala saada pysymään paikallaan :D) miltä tämä teidän mielestä kuulostaa? :)

leevil

leevil
Viestimäärä: 36

VS: COTON DE TULEAR - Keskiviikkona, 27.11.2013 klo 18:24  
+
0
Mikäli oikein muistan Sulon painonnousu oli alussa tuota samaa suuruusluokkaa. Varmaan on yksilöllistä, pääasia kait että paino nousee.

Huh, eilen oli pesupäivä ja olinkin ihan tyytyväinen aikaansaannokseeni. Takut selviävät nykyisin hieman helpommin, vaikka kyllä niitä edelleenkin yllättävän paljon syntyy viikonkin pesuvälillä. Turkki on yhä aika kuivan ja sähköisen tuntuinen. Jotenkin se pitäisi saada liukkaammaksi, ettei karvat takertuisi toisiinsa. Käytössä on edelleen ollut Re Qualin vital prof shampoo ja Biojen hoitoaine. Välillä olen käyttänyt myös Pet Silkin moisturing shampoota. Kohta nuo ovat loppumassa ja uusia pitäisi ostaa. Mitä ihmettä oikein kokeilisi seuraavaksi:mietiskel:. Ihan en kokeilemiini ole ollut tyytyväinen. Auttaisiko turkkiin pesun jälkeen hierottavat silkkitipat? Onko kokemusta kellään?

No tänään sitten sää olikin lauhtunut ja tie oli ihan kurainen, samoin kuin koirakin korviaan myöten. Ei auttanut kuin pestä lähes koko koira uudelleen. Kunpa nyt tulisi vihdoinkin pakkasta tänne eteläänkin!

leevil

leevil
Viestimäärä: 36

VS: COTON DE TULEAR - Lauantaina, 21.12.2013 klo 20:35  
+
0
Heippa!
Täälläpä on hiljaista kun huopatossutehtaalla! Tultiin juuri Sulon kanssa ulkoa. Mikä ilma! Vettä vihmoo ja tie on kurainen ja kuoppainen kuin perunapelto. Ja koira tietysti oli lenkin jälkeen vähemmän valkoinen. Piti pestä taas ihan shampoolla. Olen muuten pessyt koiraa S-marketista ostamallani luomu kotipelto shampoolla. Maksaa alle 4 euroa puteli. Keskustelivat siitä Facebookissa ja päätin kokeilla. Turkki tuntuu tosi hyvältä ja on nyt pysynyt lähes takuttomina viime pesusta.
Hyvää Joulua kaikille!

Dafina

Dafina
Viestimäärä: 20

VS: COTON DE TULEAR - Torstaina, 26.12.2013 klo 20:38  
+
0
Moikka!

Minäkään en ole nyt vähään aikaan kirjoitellut tänne, mutta nyt voisin taas kertoilla hieman kuulumisiamme. :)
leevil: Meillä on kanssa nykyisin käytössä tuo mainitsemasi shampoo ja vinkin siihen bongasin varmaan samasta keskustelusta Facebookista, kuin sinäkin. ;) Ja ai että on muuten hyvä, paljon parempi kuin mikään aikaisempi shampoo, mitä olen kokeillut! Nanan pesusta on nyt kulunut yli kaksi viikkoa eikä takun takkua, ai että. :)

Nanalla on nyt ikää 7 kuukautta ja ensimmäiset juoksut ja tosi, tosi paha murkkuikä on nyt meneillään. Noin pari kuukautta sitten Nana alkoi muuttumaan aremmaksi ja epävarmemmaksi kaikkea kohtaan ja haukkumaan ja murisemaan kaikille ihmiset, koirille, parkissa oleville autoille, näkymättömille möröille jne., eli kaikelle ja varsinkin omalla reviirillään. Muualla onkin sitten vähän hiljaisempi, onneksi. Ollaan yritetty käydä katsomassa kaikki "möröt", mutta yksinkertaisesti vaan kaikkia kaukana ohikulkevia ihmisiä ei tietenkään voi käydä toteamassa vaarattomiksi, vaikka eläinlääkäri meitä näin neuvoikin tekemään. Tuntuu vaan tosi turhauttavalta, sillä ei Nana pentuna ollut tuollainen ja tuntui, että se silloin pari kuukautta sitten muuttui yhdessä yössä tuollaiseksi eikä tilanne ole yhtään helpottunut. Toivon vain, että tämä vaihe menisi nopeasti ohi. Ulkona ei anna oikein kenenkään koskea, mutta meille kotiiin kaikki vieraat toivotetaan yli-innokkaasti tervetulleeksi. Sisällä Nana ei taas hauku yhtään, ei ovikellolle, ei vieraille, ei käytävän äänille, onneksi. Ärsyttää myös se, että ihmiset ulkona luulevat Nanan olevan vihainen tai aggressiivinen, sillä se murisee epävarmuuttaan. Vanhemmat nostavat lapsensa syliin, kun mennään pihalla ohi ja itse koitan siinä sitten selitellä, että tämä on vasta pentu ja vähän epävarma. Ei siis tippaakaan vihainen ja on kyllä tosiaankin ihmisiin tottunut mutta väistämättä tuntuu pahalta, kun näyttää siltä, että koira olisi tosi huonosti sosiaalistettu ja totutettu. Millaista mörköilyä teillä muilla on ollut, onko koiran käytös muuttunut radikaalisti ja onko se sitten palautunut yhtään ennalleen? Käytiin tässä jokunen aika sitten meidän ensimmäisissä mätsäreissä eikä ollut kyllä ollenkaan mukava kokemus, kun Nana ei antanut tuomarin edes koskea itseensä... Ja painotan vielä, että on kyllä kaikenlaisiin ihmisiin tottunut pienestä pitäen ja muita koiria näkee viikottain, kun käydään arkitottiksessa.

Sitten vielä noista etutassuista. Nanan etutassut sojottavat pahasti ulospäin ja mitä nyt olen pentukuvia katsonut, ovat ilmeisesti sojottaneet ihan pennusta asti, en ole vain aiemmin kiinnittänyt niinkään asiaan huomiota, ennen kuin eläinlääkäri mainitsi asiasta. Nyt olen sitten joka paikasta yrittänyt kysyä tästä asiasta ja kuulen vain erilaisia syitä, mistä johtuu ja erilaisia tapoja, mitä pitäisi tehdä ja mitä ei pitäisi tehdä. Eläinlääkärikään ei kommentoinut tassuihin oikein mitään, sanoi vain, että saattavat joskus kipeytyä ja alkaa haittaamaan koiran elämää, tai sitten ei.. Onko teidän muiden cotoneilla ihan suorat etutassut vai kääntyvätkö ne ulospäin? Ilmeisesti valitettavan yleistä cotoneilla ja nyt kun Nanalla on lyhyempää karvaa etutassuissa, niin nuo jalat korostuvat vielä entisestään.

Mutta tälläistä meille kuuluu tällä hetkellä, muuten Nana on kyllä tosi ihana ja oppivainen tyttö, vaikka tällä hetkellä raastaakin usein hermoja. :D

Reppis

Reppis
Viestimäärä: 1960

VS: COTON DE TULEAR - Torstaina, 26.12.2013 klo 21:05  
+
0
^ Aika tutulta kuulostaa. Meillä oli tuollaista 8kk iässä. Kauheat rähinät pisti välillä päälle ja riekuttiin hihnassa niinku ei olis mitään hihnakäytöstä ikinä opeteltu. Se pahin vaihe meni oikeastaan aika pian parissa viikossa ohi, mutta kyllähän se murkkuiän alusta siihen ekaan/toiseen ikävuoteen asti on aikamoista vuoristorataa. Kaikila koirilla on erilainen murrosikä, mutta kyllä tuo kovin tutulta kuulostaa :nauru:

Mä tein itse niin, että jatkoin vaan kävelyä eteenpäin koiran rähinöistä ja muiden tuijotteluista huolimatta. En ollenkaan antanut huonoa tai hyvääkään huomiota koiralle kun se jotain pelkäsi tai oli epävarma. Ajatelkoon muut mitä haluaa! Kyllä Anasta kovin tasapainoinen koira kasvoi siitä huolimatta. Tosiaan aina palkkasin hyvästä käytöksestä lenkillä, eli sillon kun otti muhun kontaktia. Nameja pidin mukana lenkillä aina sen pahimman vaiheen yli.

MUOKS// Ja sellainen lisäys vielä, että aina kun Ana alkoi murista tai haukkua jollekin ihmiselle/koiralle, vaihdoin välittömästi suuntaa. Lyhytkin lenkki saattoi kestää pitkään, mutta se auttoi pikkuhiljaa.
Bolognesenarttu 7/2012
(Viestiä on muokattu torstaina, 26.12.2013 klo 21:10)

Dafina

Dafina
Viestimäärä: 20

VS: COTON DE TULEAR - Lauantaina, 28.12.2013 klo 13:05  
+
0
^ Ja musta kun on tuntunut, että meillä on jotenkin erityisen vaikeaa tuon riiviön kanssa! En taida kuitenkaan olla yksin tämän asian kanssa. :kieli:

Me asutaan kerrostalossa ja meillä on siinä mielessä vähän ikävä se piha-alue, että kaikki ihmiset tulevat "nurkan takaa". Noita murisemis-/haukkumistilanteita on aika mahdoton ennakoida ja suuntaakaan ei oikein voi vaihtaa: voin vain palata takaisin sisään (ja suurella todennäköisyydellä haukkumisen kohde tulee samaan suuntaan) tai ohittaa kohde räksyttämisestä huolimatta. Olen tehnyt tätä viimeisintä, kun tosiaan tilasta ei oikein pääse kiertämään minnekään muualle kuin sinne, minne oli tarkoituskin. Ja tätä räksyttämistä tapahtuu siis yleensäkin vain tässä piha-alueella, lenkillä/kauempana kotoa ollaan ihan hiljaa. Tuntuisi ihan typerältä olla tilanteessa ihan hiljaa ja noteeraamatta koiraa, kun se haukkuu niin kovaa että korvissa helisee ja olenkin välillä komentanut Nanaa, eikä se ole tietenkään ainakaan auttanut asiaa, tiedän. Nanaan ei saa myöskään mitään kontaktia silloin kun se aloittaa räksyttämisen piha-alueella, se on tosiaan silloin täysin kuuro ja hiljenee vasta, kun ollaan tarpeeksi kaukana kohteesta. Jotkut naapurit ovat yrittäneet pyytää Nanaa tulemaan luokseen, mutta ei se ole auttanut asiaan, sillä Nana ei uskalla mennä moikkaamaan välttämättä ketään ulkona, mutta jos menee, yleensä se antaa naisten koskea.

Kuinkahan paljon tähän vaikuttaa koiran olot kasvattajalla? Mielestäni kaikki oli siellä ihan ok, tosin emä haukkui ihan hulluna ja ajattelin vain, että se tietysti puolustaa pentujaan niin kuin emät yleensä tekevätkin. Pentuna Nana oli tosi reipas niin kasvattajalla kuin kotonakin eikä mitään merkkejä arkuudesta. Kaikkien naapureiden luokse mentiin yli-innokkaana ulkona ja kaikki oli Nanasta mielenkiintoista ja tutustumisen arvoista. Nyt sitten mietityttää, että tuleekohan siitä pysyvästi arka ja epävarma, vaikka kuinka yrittäisin totuttaa sitä kaikkeen. Näyttelyihin Nanasta ei ainakaan varmaan koskaan tule olemaan, mikä tietysti harmittaa entisestään.. :neutral:

  Siirry sivulle: 1 ... 29 30 31
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28189
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 12:00)