Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Tiistaina, 01.06.2010 klo 00:08

Havannankoirat

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 13

Milofani

Milofani
Viestimäärä: 6

VS: HAVANNANKOIRAT - Torstaina, 21.07.2011 klo 16:04  
+
0
Nyt se koira sittean tuli!Tässä jo aiemmin kirjoittelin että olisi tulossa havannan koira Milo :) Kovasti ollaan puuhailtu Milon kanssa ulkona sekä sisällä.Tuli valvottua viime yönä vähän kun koira vinkui ja kiipesi naaman päälle,pisutkin tuli.Mutta ei kai siltä voi vielä paljon vaatia kun tuli vasta kaksi päivää sitten.Nyt herra on siis seittämän viikkoa vanha :)

Danielle

Danielle
Viestimäärä: 143

VS: HAVANNANKOIRAT - Perjantaina, 22.07.2011 klo 17:59  
+
0
^Onnittelut uudesta perheenjäsenestä:hymy:.
Bichon Frise Dani 3/2007
Havannankoira Tilda 1/2008

tildani.vuodatus.net

Tiija

Tiija
Viestimäärä: 1

VS: HAVANNANKOIRAT - Tiistaina, 09.08.2011 klo 20:33  
+
0
Heippa tänne!
Löysinpäs tieni tämmöiseen mahtavaan foorumiin, kun aikani etsin, että eikös missään ole jutustelua iki-ihanista havannankoirista. Itselleni on tällä hetkellä erittäin ajankohtaista kuulla havannankoirista kaikenlaista, sillä meille on tulossa tämän kuun lopussa oma pieni havanna poika :) Meillä kotona asustelee 4-vuotias chihu uros, ja nyt on olosuhteet ja puitteet kohdillaan toiselle koiralle.. asiaa ollaankin jo mietitty piiiiiitkään :D Olisi enemmän kuin kiva edelleen lukea kaikenlaisia kokemuksia, vinkkejä yms.. tietty eniten tässä nyt jännittää se että miten pentu ja meidän Mici chihu tulevat toimeen.. ja olenkin viime päivät viettänyt tässä koneen ääressä tiukasti lukemassa kaikki mahdollisia vinkkejä, lähinnä juuri siihen minkälaisella käytöksellä voin itse edesauttaa, että hauvat tulisivat keskenään toimeen :) Joten kokeneemmat havannankoirien omistajat..kaikkea saa kertoa :)

siinai

siinai
Viestimäärä: 3

VS: HAVANNANKOIRAT - Keskiviikkona, 10.08.2011 klo 15:18  
+
0
Danielle, minkä merkkisen trimmerin hankit? Joko olet ehtinyt kokeilemaan?

Olen itsekin suunnitellut trimmerin ostamista, tähän mennessä lyhennelty Lilyn turkkia lähinnä vaan saksilla, mutta on vähän hankalaa, ja turkki alkaa olla aika pitkä - jatkuvasti saa olla pesemässä koirapuistoleikkien ja lenkkien jälkeen. Kun ei näyttelyissä kuitenkaan ole tarkoitus Lilyä käyttää, olis turkki varmaan helpoin trimmailla suht lyhyeksi. :)

siinai

siinai
Viestimäärä: 3

VS: HAVANNANKOIRAT - Keskiviikkona, 10.08.2011 klo 15:22  
+
0
Onnea Milofanille havannatulokkaasta, kivoja (ja kärsivällisiä) pentuhetkiä sinne teidän poppoolle:)

Lily oppi yllättävän nopeasti ja helposti sisäsiistiksi, johtuneekohan siitä että oli kasvattajalla 3 kk:n ikäiseksi asti.. Ei ole tehnyt koko tänä aikana (nyt 1v1kk) kuin muutaman kerran tarpeet sisälle, kerran mun kotonaollessa illalla, kerran yön aikana, ja pari kertaa kun on joutunut olla pitkän päivän yksin kotona pääsemättä ulos. :) Helppo hauva siis, muutenkin hirmu nopea oppimaan kaikki uudet temput jne. :)

Tofu

Tofu
Viestimäärä: 10

VS: HAVANNANKOIRAT - Torstaina, 11.08.2011 klo 14:48  
+
0
Meiän vauvalla on kohta ikää kokonaiset 6kk. Melko helppo tapaus mitä nyt yhen kengän on syönyt ja parit pissat saanut siivota. Sunnuntaina mennään varmaan tuttujen järjestämään pentutapaamiseen. Saa tyttö ainakin tutustua uusiin koiriin : )

Danielle

Danielle
Viestimäärä: 143

VS: HAVANNANKOIRAT - Torstaina, 25.08.2011 klo 02:41  
+
0
siinai: Trimmeri on merkiltään Andis AGRC . (Toivottavasti säännöt eivät kiellä kertomasta.) En ole vielä saanut hommattua sitä suunnittelemaani toisenlaista terää, joten trimmaukokeilutkin ovat jääneet tekemättä. Olen nyt paremman puutteessa vain saksinut vatsanaluskarvat lyhyemmiksi. Sekin jo auttaa, ettei esim roskat tartu mukaan niin helposti tuolla ulkona.

Tilda käväisi pari viikko sitten korvahuuhtelussa ja välikorvissa oli nyt bakteereja. Tulehdus on kestänyt nyt jo kaksi vuotta niin, että välillä on kuitenkin oireettomia/vähäoireisia kausia. Huomenna mennään kontrolliin taasen.
Bichon Frise Dani 3/2007
Havannankoira Tilda 1/2008

tildani.vuodatus.net

maamu

maamu
Viestimäärä: 2

VS: HAVANNANKOIRAT - Keskiviikkona, 14.12.2011 klo 13:37  
+
0
Heippa kaikille!

Nyt oli ihan pakko rekisteröityä että pääsin liittymään joukkkoon iloiseen kanssanne! Olen nimittäin yrittänyt etsiä havannankoirien keskustelupalstaa!

Kysymyyksini olen saaanut paljon vastauksia lukiessani edellisiä tekstejä- taitaa siis olla aika paljon samoja "ongelmia" tämä rodun kanssa.

Itselläni on 5kk ikäinen havanna Alma. Aivan ihana-niin rakastettava rotu kun vaan voi olla. En osaa kyllä yhtään yhtyä teidän turkin takkuuntumis ongelmiin, mutta ilmeisesti se pahin vasta alkaakin 10kk iässä? Harjailen noin viikon välein, ja silmänaluskarvoja lyhentelen parikin kertaa viikkoon. Almalla oli kyynelkanavat tukossa ja ne spuulattiin auki noin kuukausi sitten. Ei se vuoto kyllä hirveämmin sen jälkeen ole loppumut, mutta olen käsittänyt että aika rotutyypillinen on tuo silmien ylivuotavaisuus. Sitten diamond eylla olen puhdistellut ja leikannut kuvuneita karvoja pois- eläinlääkäri kun suositteli että pidettävä lyhyenä ettei tuu iho ongelmia.

Onko teidän koirilla ollu anaalirauhas ongelmia? Yhden kerran alma säikähti kun nukkui oven takana ja ovi aukaistiin rytinälä auki, niin että jotain puna/vaalruskeaa todella pahanhajuista tuli peräreiästä ulos, ei sen koommin oo tullu, ja luinkin jostan että säikähtäessään saattaa anaalirauhasnestettä tippua? Mistä sen siten tgietää onko ne jotenkin tukossa? Ihan vainoharhaisesti haistelen alman peräpäätä et onko sieltä jotain tullu ja säpsähdän pienestäkin peräpään nuoleskelusta.

Myös sitten juoksujen alkamisajankohta kiinnostaisi. Käytättekö jotain juoksusuojia? Kun joku sanoi että pikkukoiriat nuolee kaiken itse pois, etttei edes tarvetta sellaiselle?

Mukava saada juttuseuraa =)
-Havannankoira Alma 07/2011-

maamu

maamu
Viestimäärä: 2

VS: HAVANNANKOIRAT - Keskiviikkona, 14.12.2011 klo 13:39  
+
0
Heippa kaikille!

Nyt oli ihan pakko rekisteröityä että pääsin liittymään joukkkoon iloiseen kanssanne! Olen nimittäin yrittänyt etsiä havannankoirien keskustelupalstaa!

Kysymyyksini olen saaanut paljon vastauksia lukiessani edellisiä tekstejä- taitaa siis olla aika paljon samoja "ongelmia" tämä rodun kanssa.

Itselläni on 5kk ikäinen havanna Alma. Aivan ihana-niin rakastettava rotu kun vaan voi olla. En osaa kyllä yhtään yhtyä teidän turkin takkuuntumis ongelmiin, mutta ilmeisesti se pahin vasta alkaakin 10kk iässä? Harjailen noin viikon välein, ja silmänaluskarvoja lyhentelen parikin kertaa viikkoon. Almalla oli kyynelkanavat tukossa ja ne spuulattiin auki noin kuukausi sitten. Ei se vuoto kyllä hirveämmin sen jälkeen ole loppumut, mutta olen käsittänyt että aika rotutyypillinen on tuo silmien ylivuotavaisuus. Sitten diamond eylla olen puhdistellut ja leikannut kuvuneita karvoja pois- eläinlääkäri kun suositteli että pidettävä lyhyenä ettei tuu iho ongelmia.

Onko teidän koirilla ollu anaalirauhas ongelmia? Yhden kerran alma säikähti kun nukkui oven takana ja ovi aukaistiin rytinälä auki, niin että jotain puna/vaalruskeaa todella pahanhajuista tuli peräreiästä ulos, ei sen koommin oo tullu, ja luinkin jostan että säikähtäessään saattaa anaalirauhasnestettä tippua? Mistä sen siten tgietää onko ne jotenkin tukossa? Ihan vainoharhaisesti haistelen alman peräpäätä et onko sieltä jotain tullu ja säpsähdän pienestäkin peräpään nuoleskelusta.

Myös sitten juoksujen alkamisajankohta kiinnostaisi. Käytättekö jotain juoksusuojia? Kun joku sanoi että pikkukoiriat nuolee kaiken itse pois, etttei edes tarvetta sellaiselle?

Mukava saada juttuseuraa =)
-Havannankoira Alma 07/2011-

Tofu

Tofu
Viestimäärä: 10

VS: HAVANNANKOIRAT - Lauantaina, 17.12.2011 klo 10:02  
+
0
Meillä juoksut alko noin 8kk ikäsenä. Ei siitä aluks huomannu mitään mutta yks tuttu sitten sano että näyttää ihan siltä kuin juoksut olis alkanu ja olihan sitä aavisteltukkin. Pesi itseään paljon enemmän ja oli käyttäytyi hieman eri tavallaa. Me ei käytetty juoksusuojia sillä ei ne tolla varmaan pysyiskään ja oppii pesemään itsensä paremmin. Ikinä ei löytyny lattioille tippunutta verta pesi sen verran usein itseään. Yleensä yöllä oli nukkumapaikalle tullut pieni veri läntti ei suurempaa. Sovittiin että jos lattialta löytyy verta niin ei pyyhitä sitä vaan pyydetään koira paikalle ja saa sitten itse pestä pois jotta tekisi niin sitten seuraavan kerrankin. Ulkona kävely oli vaikeaa kun kaikea piti haistella tarkemmin ja joka paikkaan merkkailtiin ja kaikkien koirien luo olisi pitänyt päästä.

Danielle

Danielle
Viestimäärä: 143

VS: HAVANNANKOIRAT - Maanantaina, 30.01.2012 klo 12:46  
+
0
Täällä on näköjään taas ollut melko hiljaista viime aikoina. Ei meillekään mitään kummempia kuulu, paitsi että nyt Tildan korvat ovat huomattavasti paremmat. Mutta kun on välikorvan tulehduksesta kyse, niin tilanne selviää kunnolla vain magneettikuvauksella, joka varmaan otetaan keväällä. Tilanne on hyvä siinäkin mielessä, että nyt voisi eläinlääkärin mielestä vihdoin laittaa Tildan rokotukset kuntoon. Tulehduksen takia osa rokotuksista on pahemman kerran myöhässä.

Nyt onkin taas ihan mukavasti pakkasta. Vielä en kuitenkaan ole pukenut koirille talvipukuja. Tildan turkkiakin trimmailen seuraavan kerran vasta sitten kun pakkaset taasen hellittävät.
Bichon Frise Dani 3/2007
Havannankoira Tilda 1/2008

tildani.vuodatus.net

eemppupa

eemppupa
Viestimäärä: 4

VS: HAVANNANKOIRAT - Perjantaina, 10.02.2012 klo 21:13  
+
0
Tännekkin kuuluu hyvää :) Tosin kovien pakkasten takia Hugolla on ollut kurkunpääntulehdus :( Ollaan käyty nyt siis nätö ja pentukurssi meneillää on tokon pentukurssi. Käykää lukemassa kuulumisia meidän blogista Hugon blogi
(Viestiä on muokattu perjantaina, 10.02.2012 klo 21:13)

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: HAVANNANKOIRAT - Perjantaina, 24.02.2012 klo 17:24  
+
0
Minulle on ehkä tulossa havanna. Minkälaisia aineita olette käyttäneet turkin hoidossa? Minkälaiset kammat ja harjat olette kokeneet hyviksi? Onko cottonin turkki vaikeampi hoitaa kuin havan vai päinvastoin? Onko kokemusta?
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

Tofu

Tofu
Viestimäärä: 10

VS: HAVANNANKOIRAT - Maanantaina, 12.03.2012 klo 16:23  
+
0
Meille kuuluu kanssa tosi hyvää. Minkan nirsoilukin on vähentynyt.
Seuraavat näyttelyt ois Lohja havannojen erkkari ja sitten Lahti.

krisu

krisu
Viestimäärä: 44

VS: HAVANNANKOIRAT - Lauantaina, 14.04.2012 klo 14:19  
+
0
Heippa havanna immeiset :heiluti:

Voisitteko vähän valottaa minulle paria asiaa?:poppari:

Oon vähän ymmärtänyt (toivottavasti väärin) että havannat on vähän arkoja? Ja että sisäsiisteys asiat saattaa vähän pitkittyä? :mietiskel:

Siksi tässä kyselen kun meillä olis harkinnassa Jimi 9kk ikäiselle cockeri pojalle kaveri :jjei: Toista cockeria ei välttämättä haluta, ihania kyllä ovat mutta eivät nyt ehkä kuitenkaan se meidän rotu :roll: Ja ollaan mietitty (lue: minä oon miettiny) että havanna vois olla kiva kaveri Jimille :kieli:
Tarkoitus olis ottaa ihan kotikoira ja luultavasti jos on "turkkirotu" niin pidettäs turkki lyhyenä :viheltel:

Toinen vaihtoehto on ollu cavalier, mutta mietittään :mietiskel:

Kiitos ja kumarrus jo etukäteen :kumarrus:
R.I.P Nelli seropi 15.2.2003-4.10.2010
Jimi cockerspanieli 23.6.2011-

www.jimintassunjaljet.blogspot.com

jpar

jpar
Viestimäärä: 8

VS: HAVANNANKOIRAT - Tiistaina, 17.04.2012 klo 12:53  
+
0
^ Moikka!

Havannan perusluonne ei liene arka. Mutta yksilöt ovat erilaisia. Meidän Paavo on arka uusia ihmisiä kohtaan, mutta yleensä tulee hyvin toimeen muiden koirien kanssa.

Useilla pienillä roduilla tuo sisäsiisteys saattaa tuottaa hankaluuksia. Mutta tämäkin vaihtelee yksilöittäin. Meillä sisäsiisteys ei ole ollut mikään suuri ongelma. Joskus harvoin sattuu vahinkoja, mutta pääasiassa Paavo on ollut sisäsiisti jo muutaman kuukauden iästä asti.

Suosittelen ehdottomasti havannaa cockerinne kaveriksi :) Aivan ihania vilperttejä nämä ovat! Minulla on jo hakusessa toinen havanna Paavolle kaveriksi.

// turhan lainauksen edellisen kirjoittajan viestistä poisti griffon
(Viestiä on muokattu tiistaina, 17.04.2012 klo 14:37)

havannu

havannu
Viestimäärä: 344

VS: HAVANNANKOIRAT - Tiistaina, 26.06.2012 klo 01:07  
+
0
Muutama kuva mein karvalapsista:


Kuinka tuolle katseelle voi sanoa ei?


Kakara ottaa rennosti kasvin luona


Osaa se olla edukseenkin!


NakuMinttu Laajavuoren huipulla viime syksynä


Tuommoinen ilmestyi ruokapöydän viereen...
Havaneset
Minttu 11/07
Nella 09/09

EmmaMartimo

EmmaMartimo
Viestimäärä: 2

VS: HAVANNANKOIRAT - Lauantaina, 11.08.2012 klo 18:45  
+
0
Hei kaikki! Omistan nyt 10 vuotiaan havannankoira uroksen nimeltään piparin eros ramazzotti lempinimeltään Tessu. Tahtoisin löytää Tessun muut sisarukset ja kuulla millaisia sisarukset ovat käyttätymistavoiltaan jne. Ja muutenkin tahtoisin kuulla millaisia havannankoiria teillä muut käyttäjät on kokemuksissa tai omistuksessa niin saadaan vähän tutustua toisiimme näiden hienojen koirien suhteen :) Tessu tahtois nähdä myös omia rotutovereita että sais vähän kontaktia muihinki ku seropeihin yms :)

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: HAVANNANKOIRAT - Keskiviikkona, 19.09.2012 klo 09:30  
+
0
Nyt sitä sitten ollaan havannan onnellinen omistaja. Tai no, melkein omistaja, kun tuo Hani on mulla sijoituksessa. Heinäkuussa kaveri meille rantautui ja kaikenlaista ollaan jo yhdessä koettu. Kovasti on sosiaalinen. Ainakin oman lauman suojeluksessa. Ihmiset on kaikki hurrrjan kivoja. Meidän kissa ressukat saavat ihan ylenmäärin pusuja, niin että pariin otteeseen on tassu heilahtanut ja Hanin parta laitettu uuteen järjestykseen, muttei se Hania kauan hidasta.

Korvakarvojen nyppiminen meinas tuottaa mulle harmaita hiuksia (lisää), mutta käynti kasvattajalla ja toisen kerran trimmaajalla anto sen verran rohkeutta ja osviittaa, että sain kuin sainkin viikko sitten itse putsattua korvan 'sisukset'. Hani laittoi ihan kiitettävästi hanttiin, mutta periksi en antanut, vaikka puol tuntia siinä hurahti. Kasvattaja ja trimmaaja kyllä sanoivat, että Hanilla on erityisen paljon karvoja korvissa ja melko ahtaat korvakäytävät, että sitä vaikeempi tapaus, mutta erityisen tärkeää, että korvat nypitään säännöllisesti.

Pesu sujuu jo ihan ilman kyyneleitä ja kuivaus on Hanista jopa kivaa, mitä suuresti ihmettelen, kun shelttini juoksevat fööniä karkuun.

Kynsien leikkauskin onnistuu jo ilman miehen apua. Koiruus alkaa jo luottaa siihen, etten leikkaa koko tassua irti, jos hetkeksi herkeää huutamasta ja rimpuilemasta. Ja kun sitten saa sitä namiakin ;).

Sadekeleistä en tykkää, en yhtään. Hani on uus nimi imupaperille. Kasteltuaan ittensä kunnolla mennään kaivuu hommiin. Jess! Multainen nurmikko, kukkapenkki tai pensasaidan alunen, Hanin top3- lista. Ja eikun pesulle! Laitoinkin kasvattajalle leikilläni kyselyn, että eikös näiden pitäny olla hienohelmoja, jotka ei rymyä kuralammikoissa? Sain vastauksen, että Hanin äiskä onkin poikkeus ja tyttö on tullut äitiinsä.

Nyt kun typykkä on oppinut hyppäämään sohvalle, opin minäkin taas jotain uutta. Käsityöt, silmälasikotelot ym. pikkutavarat, kuten elektroninen kello/lämpömittari, ovat havannankoiran herkkua, ainakin meillä. Kas, kun siitä sohvalta pääsee niii-in kätevästi myös pöydälle! Tätä ongelmaa ei meillä ole aikaisemmin ollut, kun nuo sheltit ovat järsineet vain huonekalun jalkoja ja seiniä ;) Pentuna siis, ei onneksi nyt enää.

Kamalan pitkät löpinät, mutta jos joku muukin intoutuisi jutustelemaan karva-höttiäisistään:)
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: HAVANNANKOIRAT - Perjantaina, 28.09.2012 klo 09:57  
+
0
Ilmeisesti näin syksyllä riittää koiran puunausta siinä määrin, ettei kukaan ehdi löpistä palstoilla?=)
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 13
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28213
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545737
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 07.05.2024 klo 05:30)