Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Tiistaina, 01.06.2010 klo 00:08

Havannankoirat

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 13

Tofu

Tofu
Viestimäärä: 10

VS: HAVANNANKOIRAT - Keskiviikkona, 30.03.2011 klo 19:39  
+
0
Muaki kiinnostais tietää millaset valjaat tai panta kannatais ostaa tai mitä materiaalia. Meillä ei vielä pentua ole mutta mennään katsomaan pentu joka ehkä tulee meille(kasvattaja ja me tehdään päätös vasta kun nähdään) tämän viikon lauantaina. Vielä ei pahasti jänittä mutta parin päivän päästä aivan varmasti. Mitä kasvattajalta kanattaisi kysyä kun me nähdään?

ssanna

ssanna
Viestimäärä: 13

VS: HAVANNANKOIRAT - Lauantaina, 09.04.2011 klo 08:15  
+
0
Mitä shampoota ja hoitoainetta käytätte? Mä oon testannu vaikka ja mitä eikä oikein oo löytyny hyvää. Nyt kurakelien alkaessa päädyin leikkaamaan turkin taas lyhyeksi. On vähän helppohoitoisempi. Takkuun se kyllä menee ihan samalla kuin pitkänäkin. Jos löytyis jokin sopiva tuote tuolle turkille niin jos sekin asia helpottuis.

Ja sitten nuo silmät.. Minkä ikäisenä ootte tarkistuttaneet ja miten ne tarkastutetaan? varaataanko vaan aika eläinlääkäriin?

anfka

anfka
Viestimäärä: 1

VS: HAVANNANKOIRAT - Tiistaina, 12.04.2011 klo 20:45  
+
0
Saako silmän ympäriltä leikata karvat. Iskä meni repäsemään koiralta ihan lyhyeks siitä karvat. ei muka näe sieltä mitään, eikös niiden pitäisi juuri antaa kasvaa? Poika on siis 4kk ja näyttelyyn aion viedä, kerkeääkö ne kasvaa siihen mennessä?

ssanna

ssanna
Viestimäärä: 13

VS: HAVANNANKOIRAT - Torstaina, 14.04.2011 klo 01:32  
+
0

anfka kirjoitti:

Saako silmän ympäriltä leikata karvat. Iskä meni repäsemään koiralta ihan lyhyeks siitä karvat. ei muka näe sieltä mitään, eikös niiden pitäisi juuri antaa kasvaa? Poika on siis 4kk ja näyttelyyn aion viedä, kerkeääkö ne kasvaa siihen mennessä?



Minä oon ainaki antanu vaan kasvaa. Taitaa kaikkien penikoitten ongelma olla nuo kasvavat karvat jotka menee silmiin, mutta ongelma menee pian ohi kun karvat kasvaa. Tuosta karvojen kasvamisesta en tiedä kyllä. eiköhän ne ehdi. Rotu määritelmässä kyllä sallitaan kylmakarvojen siistiminen etteivät ne peitä silmiä.

Danielle

Danielle
Viestimäärä: 143

VS: HAVANNANKOIRAT - Sunnuntaina, 17.04.2011 klo 07:13  
+
0
Ann_: Meillä ei varsinaisesti ole ollut ongelmia polvien kanssa, mutta ne ovat kuitenkin 1/1, eli eivät ihan priimaa. Silmien kanssa on ollut sen verran ongelmaa, että Tildalta on leikattu molemmista silmistä kirsikkasilmä ja sen lisäksi on ollut silmätulehdus kerran. 1-vuotiaana tehtiin virallinen silmätarkastus ja vain PPM siellä näkyi, eli ei mitään vakavaa. Todennäköisesti 4-5 vuotiaana mennään uusintatarkkiin, paitsi sitten tietysti aiemmin jos jotain tulee.

ssanna: Aika usein ensimmäinen virallinen silmätarkastus tehdään 1-2 vuoden iässä. Koiran käsittääkseni tulee itse asiassa olla vähintään 1-vuotias. Myöhemminkin toki kannattaa käydä tarkastuksissa. Virallisia silmätarkastuksia tekee vain sellaiset (silmä)lääkärit, joilla on siihen lupa, eli ihan joka paikassa niitä ei tehdä. Aika varataan tosiaan sieltä eläinlääkäriasemalta ihan normaalisti. Sieltä eläinlääkäriasemalta saa sitten tarvittavat lisäohjeet.

Täällä pääkaupunkiseudulla ainakin on eläinlääkäriasemia, joissa on ns. joukkotarkastuspäiviä. Silloin siis tutkitaan isompi joukko koiria yhtenä päivänä. Aika pitää toki sellaiseenkin varata. Se itse silmäpeilaus on nopea ja kivuton juttu, eikä koiraa nukuteta. Ennen tutkimusta laitetaan pupilleja laajentavia silmätippoja.
Bichon Frise Dani 3/2007
Havannankoira Tilda 1/2008

tildani.vuodatus.net
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 17.04.2011 klo 07:24)

Hippa

Hippa
Viestimäärä: 7

VS: HAVANNANKOIRAT - Torstaina, 21.04.2011 klo 16:08  
+
0
Tässä taloudessa kanssa havannalaisia, 3 kpl, 5- ja 1-vuotiaat pojat ja vuosikas tyttönen. Meillä shampoona 1 all systemsin professional brightening (tai jotain sinnepäin) ja hoitsikkana Kelcon (vai mikä Wild Animal se nyt on) Ultra silk, pitää takut minun empiirisen kokemukseni mukaan ainakin tällä sirkuksella minimissä. Takkuja sitten availlaan John Paul Petin takkusuihkeella (parasta takkusuihketta evö <3 )

Ihanaa että löytyi havakeskustelu kun ko. rodun foorumikaan ei mikään aktiivisuuden huipentuma ole :)

Tofu

Tofu
Viestimäärä: 10

VS: HAVANNANKOIRAT - Perjantaina, 22.04.2011 klo 14:58  
+
0
Haettiin pentu tänään meille. Alku matkassa vähä itketti mutta sitten ku peitettiin sillei ettei nähny mua ni rauhottu ja nukku koko matkan. Ei se oo suuremmin sisälläkän itkeskelly mitä nyt vaan vähäsen. Se on niin sulonen :nauru:

jpar

jpar
Viestimäärä: 8

VS: HAVANNANKOIRAT - Maanantaina, 30.05.2011 klo 09:16  
+
0
Olen kovasti miettinyt veisinkö 8 kk vanhan havannamme trimmattavaksi. Te jotka olette päätyneet trimmaukseen kertokaahan kokemuksianne! Ja olisiko jollain suositella pääkaupunkiseudulla hyvää trimmaajaa? Minä en koe turkinhoitoa rasitteeksi, mutta koiramme ei siitä niin kamalasti nauti. Joten tuntuu julmalta joka päivä kiduttaa toista harjaamisella ja puunaamisella.

majju

majju
Viestimäärä: 244

VS: HAVANNANKOIRAT - Tiistaina, 31.05.2011 klo 07:53  
+
0
Jpar,

itse olen myös miettinyt trimmaamista. Olisin kiinnostunut käymään näyttelyissä, mutta toisaalta taas sekin stressaa koiraa kovasti.
Mietityttää myös se kun koirassa on paljon mustaa ja tummanruskeaa, mutta se ei lähde juurista asti niin väri muuttuisi varmaan aika radikaalisti vaaleampaan :(

Nyt menossa aika paha takku kausi, ikää 1v 1kk

majju

majju
Viestimäärä: 244

VS: HAVANNANKOIRAT - Tiistaina, 31.05.2011 klo 07:58  
+
0
Laittakaa kuvia koiristanne? Olisi kiva myös miitata, jos asutte pk-seudulla? :)
(Viestiä on muokattu tiistaina, 31.05.2011 klo 08:01)

jpar

jpar
Viestimäärä: 8

VS: HAVANNANKOIRAT - Tiistaina, 31.05.2011 klo 09:11  
+
0

majju kirjoitti:

Laittakaa kuvia koiristanne? Olisi kiva myös miitata, jos asutte pk-seudulla? :)


Majju: Laitoin sulle privaviestin.

Milofani

Milofani
Viestimäärä: 6

VS: HAVANNANKOIRAT - Perjantaina, 24.06.2011 klo 10:30  
+
0
Meille on tulossa viikolla 29 havannan pentu Milo<3.Siispä kysyisin että onko Iisalmessa Havannankoirien omistajia?Olisi kiva nähdä muitakin:)Ja odottavan aika on pitkä,en millään jaksa odottaa kuukautta:(mutta onhan se sitten ihanaa kun saa sen pennun kotiin!<3

havannu

havannu
Viestimäärä: 344

VS: HAVANNANKOIRAT - Perjantaina, 24.06.2011 klo 22:42  
+
0
Täällä joku kyseli kuvia, niin ajattelimpa sitten laittaa.
En yhtään muista onko täällä jo kuvia kakruista, mutta laitetaan nyt suht tuoreet kuvat.





Kuvissa siis 3½ vuotias energiapatukka Minttu





Näissä kuvissa siis poseeraa syksyllä 2 vuotta täyttävä Nella-tyttö


Kuvat on aikas isoja, mutta ainakin näkyy :viheltel:
Havaneset
Minttu 11/07
Nella 09/09

majju

majju
Viestimäärä: 244

VS: HAVANNANKOIRAT - Tiistaina, 28.06.2011 klo 06:48  
+
0
Ihania kuvia!! Ja tosi kiva väritys tuolla vanhemmalla havallasi :)
Me myös mietimme että ottaisimme mustan mutta kun pentuja menimme katsomaan niin värihaaveet unohtuivat kun oma penska vei sydämen ihan täysin. :love:

Me käytettiin oma koira trimmaajalla noin viikko sitten. Tuli hyvää jälkeä ja näyttää aivan pennulta taas. Koitan laittaa kuvaa tähän. :shifty:



(Viestiä on muokattu tiistaina, 28.06.2011 klo 06:50)

ssanna

ssanna
Viestimäärä: 13

VS: HAVANNANKOIRAT - Sunnuntaina, 10.07.2011 klo 14:38  
+
0
Tässä meidän neiti.

Meillä alkoi näyttelyturkin kasvattaminen. Nyt vaaditaan hermoja sekä koitalta että minulta :)

havannu

havannu
Viestimäärä: 344

VS: HAVANNANKOIRAT - Torstaina, 14.07.2011 klo 22:26  
+
0
Tässä tulis nyt tuoretta kuvaa Nella-neidistä, kuva otettu viime vkl Kemin näyttelystä.

Nellahan tiputti turkkinsa tuossa kevään tullen, mutta pakko sanoa, että onhan se ihan hyvännäköinen siitä huolimatta :jjei:

Nella siis edustuskunnossa:
Havaneset
Minttu 11/07
Nella 09/09

Tiu_htii

Tiu_htii
Viestimäärä: 1

VS: HAVANNANKOIRAT - Perjantaina, 15.07.2011 klo 23:15  
+
0
Heippa!
Vihdoin löysin Havannakeskustelu palstan :nauru: Minulle on tulossa 3viikon kuluttua havannapentu,ja olisi kiva saada/lukea täältä vinkkejä joihinkin asioihin. Ennestään minulla on ollut jo yksi havanna mutta se eli vain n. vuoden kunnes jäi tapaturmallisesti auton alle :(
Joten täällä olisi yksi joka haluasi liittyä mukaan kesusteluihin :heiluti:
(Viestiä on muokattu perjantaina, 15.07.2011 klo 23:19)

siinai

siinai
Viestimäärä: 3

VS: HAVANNANKOIRAT - Tiistaina, 19.07.2011 klo 14:36  
+
0
Heippa vaan kaikille!

Nettisurffailu johdatti tänne palstalle, toivottavasti löytyy muitakin aktiivisia kirjoittelijoita, vaikka näyttäisi viime aikoina hieman hiljaisempaa olleen. :)

Meidän perhettä ilostuttaa havannankoira Lily, jonka 1-vuotissynttäreitä juhlittiin pari viikkoa sitten. Ollaan Oulusta lähtöisin, mutta nyt asusteltu Jyväskylässä reilu puoli vuotta.

Ollaan pidetty Lilyn turkki aika lyhyenä, tähän saakka trimmailtu itse, mutta lähipäivinä olisi tarkoitus käydä ihan ammatti-ihmisellä laitattamassa hauvan turkki kesäkuntoon. :)

Eipäs meillä muuta tällä kertaa, jutustellaan ihmeessä lisää jos muitakin kiinnostuneita vielä on.

Aurinkoisin terveisin
Sini & Lily

majju

majju
Viestimäärä: 244

VS: HAVANNANKOIRAT - Tiistaina, 19.07.2011 klo 17:41  
+
0
Hei kaikki,

hiljaistahan täällä on mutta voisi koittaa pitää keskustelua yllä. Meidän pikkuinen (1v2kk) kävi tänään nielurisaleikkauksessa. Höppänä on vielä ihan tokkurassa ja lepäilee vaan.
Nielutulehduksia oli monta putkeen ja ne eivät parantuneet, joten lääkäri päätti että nielurisat kannattaa poistaa. Toisella koirallani on myös tämä toimenpide tehty ja se lopetti tulehdukset. Joten toivotaan parasta. :hymy:

Onko kellään muilla kokemusta nielutulehduksista?
Ilmeisesti ovat yleisiä nuorilla uroksilla, kun nuolevat pisuja ym pihalla.

Tässä taas kuva päivitystä.



(Viestiä on muokattu tiistaina, 19.07.2011 klo 17:42)

Danielle

Danielle
Viestimäärä: 143

VS: HAVANNANKOIRAT - Keskiviikkona, 20.07.2011 klo 11:01  
+
0
Enpäs olekaan aikoihin kirjoitellut. Me vietimme juuri reilun kuukauden mittaisen pätkän maalla, jossa (koirat) sai riehua vapaana niin paljon kuin sielu sieti. Tildalle tosin sattuivat tuolle ajalle juoksut, ja Typsy oli ehkä siitä syystä hieman normaalia vaisumpi. Edellisethän sillä olivat viime kesänä samaan aikaan, joten näköjään sillä on nyt vuoden mittainen juoksuväli. Aika pitkä siis, mutta eipä tuo yhtään haittaa. Ajatuksenahan oli alunperin teettää sterilisaatio, mutta kun Tildalla on edelleen korvatulehdus, niin se idea on ainakin toistaiseksi haudattu.

Minä tulin muuten hankkineeksi trimmauskoneen. Tarkoitus olisi alkaa trimmata Tildaa ihan itse. Sattui näet keväällä hieman ikävämpi kokemus trimmaajasta, enkä jatkossa enää luota niin helposti. Luottaneeko koirakaan. Nythän pitäisi siis etsiä uusi, jos aikoisi trimmaajalle viedä. Siihen koneeseen pitäisi vaan vielä hankkia terä, joka ei jätä yhtä lyhyeksi kuin se mukana tullut.

Mukava, että tänne on tullut uusia kirjoittajia. Tervetuloa vaan:heiluti:.
Bichon Frise Dani 3/2007
Havannankoira Tilda 1/2008

tildani.vuodatus.net

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 13
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28216
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6342
Viestejä yhteensä545741
Uudet käyttäjät tänään3
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 07.05.2024 klo 20:00)