Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Perjantaina, 09.04.2010 klo 22:14

Labradorinnoutajat

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 50

iino

iino
Viestimäärä: 196

VS: LABRADORINNOUTAJAT - Lauantaina, 31.07.2010 klo 19:22  
+
0
Kysy Lunatic jotain jos jäi sanomatta, ei nyt väsyneenä tuo pää oikein loista vaikka tekstiä näytti tulleenkin ihan kivasti. :nauru:
Labradori Pirkko 12/2012 ja suomenajokoira Ruusa 04/2004
Pirkon elämää- blogi

Muistoissa elämäni koira, labradori Aino 12/2000-09/2014

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - Sunnuntaina, 01.08.2010 klo 19:45  
+
0
Kyseleekö ne esim koiran kokemuksista mitään? Siis sellaisia mitkä vois vaikuttaa mahdollisesti testin kulkuun jotenkin.

Täällä pk-seudulla noi testit on olleet tosi täynnä yleensä, koska etusijalla on jotkut tietyn rodun koirat kun yleensä järjestäjänä on jonkun rodun kennelpiiri tms taho. Jo kun oon katellut sopivia päiviä niin valmiina jo lukee että testi täynnä. Mä en ole jonossa edes ollut kun vuorotyön takia tosi hankala sopia johonkin hamaan tulevaisuuteen yhtään mitään. Eli pitäs etukäteen tietää päivä ja aika että sopiiko työn lomaan jotenkin.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

iino

iino
Viestimäärä: 196

VS: LABRADORINNOUTAJAT - Sunnuntaina, 01.08.2010 klo 23:10  
+
0

eepi78 kirjoitti:

Kyseleekö ne esim koiran kokemuksista mitään? Siis sellaisia mitkä vois vaikuttaa mahdollisesti testin kulkuun jotenkin.



Kyllä ne muistaakseni kyselee jotain sen tyyppistä. Ja elämäntilannetta (esim. asumismuoto), onko ilmennyt ongelmia jossain, ikää yms.
(vitsit, kun niistä testeistä on jo niin "kauan", meinaa muisti pätkiä :nauru:)
Labradori Pirkko 12/2012 ja suomenajokoira Ruusa 04/2004
Pirkon elämää- blogi

Muistoissa elämäni koira, labradori Aino 12/2000-09/2014

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - Maanantaina, 02.08.2010 klo 10:22  
+
0
Kiitos iino vastauksesta, oli ihan kattava.:nauru:

Kamera on itseasiassa lainassa appiukolta ja jos kaverini, joka lähtee mukaan, vaan suostuisi kuvaamaan testiä niin hienoa olisi. Pitää kysyä, jos ei muuta niin kuvia ainakin.:wink:

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - Maanantaina, 02.08.2010 klo 13:31  
+
0
Nyt kun kävin kattomassa testikalenteria niin syyskuussa olis tosiaan ollu sellasia testejä mihin ois ehkä voinut päästäkin, muttas yllätys että olen niinä päivinä töissä just siihen aikaan kun testit on. Että se siitä. No, jatketaan kattelemista johan tässä on pari vuotta katseltu niin mikäs kiire tässä on. Osaako joku muuten sanoa miten kauan suunnilleen toi testi kestää? Yks oli muistaakseni että olis alkanut aamukymmeneltä mutta mulla olis sinä päivänä iltavuoro eli pitäis ehtiä 14.30 töihin, ei kai noissa ihan tuntitolkulla mene aikaa?
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 02.08.2010 klo 13:33)

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - Maanantaina, 02.08.2010 klo 18:33  
+
0
Menisköhän ne ilmottautumis järkässä ne testausvuorot, sitä en tiedä, että pitääkö paikalla olla kaikkien heti aamusta vai voiko tulla portaittain... veikkaan vähän, että kaikkien pitää tulla samaan aikaan, vähän niin kun näyttelyissä. Varmaan selviää kun soittaa sinne testin pitäjälle(tai sille keltä voi kysyä testistä). Mutta eiköhän oman vuoron jälkeen saa lähteä... ??

iino

iino
Viestimäärä: 196

VS: LABRADORINNOUTAJAT - Maanantaina, 02.08.2010 klo 19:22  
+
0
Kyllä meille on ainakin sanottu oma testiaika, joten koko päivää ei ole tarvinut odotella. :) Toisessa taisi olla niin, että paikalla piti olla joku tunti ennen oman testin alkua. Ja heti oman vuoron jälkeen saa lähteä.
Kestoa en osaa sanoa, mutta ei siinä itse testissä mitään ikuisuuksia mene. Ja onhan se tietysti tapauskohtaistakin.
Labradori Pirkko 12/2012 ja suomenajokoira Ruusa 04/2004
Pirkon elämää- blogi

Muistoissa elämäni koira, labradori Aino 12/2000-09/2014

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - Maanantaina, 02.08.2010 klo 20:03  
+
0
^okei, no toi kuulostaakin järkeen käyvältä... olispa näyttelyissäkin noin. Tosin nartun omistajana, en kyllä ikinä ole ollut tuntia ennen urosten kehän alkua paikalla...:nauru: Ei jaksa seisoskella niin pitkään.:viheltel:

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - Maanantaina, 02.08.2010 klo 22:27  
+
0
Taavi on sekasin. Se rähähti pahasti 15-viikkoiselle pennulle. Siis pahasti-sanalla tarkoitan, että rähähti siis tosissaan, ihan kuin aikuiselle urokselle. Aina on pentuja sietänyt hyvin eikä koskaan ole edes komentanut niitä vaikka repisivät tuota korvasta tai mistä vaan. Tulin siihen tulokseen, että Taavi on jostain kipee. Viimeks kun sillä oli se anaalirauhastulehdus niin rähisi jopa ihmisille mitä ei koskaan normaalisti tee. Katotaan oonko oikeessa ja löytyykö silmistä tulehdusta niinkuin epäilen. Jos vien sen lekuriin eikä mitään löydy mistään niin on sit eka kerta kun mun vaisto sanoo väärin ja vien koiran turhaan lääkäriin.
Lisäksi Taavi tiputtelee pissaa. Juttelin kaverin kanssa jonka sakemannilla on ollut eturauhasvaivoja ja on kastroitukin sen takia, kuulemma oli silläkin pissan tiputtelua. No, netistä uin niin eturauhaset alkaa yleensä vaivaamaan keski-ikäisillä koirilla. Eiköhän tuo jo sitä ikäluokkaa ala kohta olemaan. Pissatulehdukseen en taas usko, koska pissaa normaalisti eikä pissan väri ole muuttunut eikä haise. Eikä virtsaamistarve ole lisääntynyt. Toisaalta, eipä ne täsmälliset oireet aina kaikilla täytykään. Joka tapauksessa joku on vialla kun pienelle pennulle noin suuttui. Ja ihan vaan siitä,että pentu haastoi leikkiin ja tuijotti Taavia. Okei, tuo provosoituu tuijotuksesta, mutta silti, ei pennulle saa ärähtää, eikä tosiaan koskaan sitä ole tehnytkään.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - Tiistaina, 03.08.2010 klo 08:45  
+
0
Voi Taavia. Mua niin säälittää kun se koko ajan sairastaa ja nostan hattua myös sulle Eepi kun oot hienosti jaksanut sen kanssa... en siis tarkoita, ettäkö itse olisin ollut viemättä sairasta koiraa lääkäriin, mutta uskon että on niitäkin omistajia jotka olisivat katsoneet aikaa sitten, ettei siitä koiraksi ole ja sateenkaarisilta olisi kutsunut. Onneksi Taavilla on siis sinut! :love::peukku:

Ai niin ja varasin koirahierojalle ajan tänään. Saadaan katsottua lihaksisto läpi kun kuitenkin aktiivisesti käydään treenaamassa. Ei se näytä yhtään jäykältä tai sitten sillä on jotain jumeja ja yllätyn hieronnan jälkeen jos liikkeet vaikka parantuvatkin.
Pari kertaa vuodessa olisi kuulema hyvä käyttää hierojalla, jos agia(väh.)kerran viikkoon treenaa

(Viestiä on muokattu tiistaina, 03.08.2010 klo 08:47)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - Tiistaina, 03.08.2010 klo 11:53  
+
0
^Kiitos. Mäkin olen vähän ihmetellyt miten jaksan, paha mieli koko ajan kun tuo sairastaa ja iso huoli sen terveydestä. Kai mä olen niin turtunut että on normaalia käydä eläinlääkärissä, epänormaalia on se että ei käydä pitkään aikaan. Mä tiedän sen, että jos Taavi olisi sattunut jollekin toiselle niin se olisi ollut kuopattuna jo pitkän aikaa. Mä vaan en sitä päästä pois ennenkuin noi sairastelut vie siltä elämänilon. Onni on sentään se (jos näistä vois jotain onnea etsiä..) että kaikki sairastelut on sellaisia, että menevät ohi hoidolla ja tavallaan sellaisia rutiinijuttuja.
Sain tälle päivälle ajan lääkärille, pitäis vaan metsästää pissanäytekin sitä ennen. Siitä voi tulla mielenkiintoista:nauru:

Pitää vieä lisätä, että sitä jotenkin tulee herkemmäksi reagoimaan noihin vaivoihin kun niitä on ollut pennusta asti niin paljon. En tarkoita että jotenkin hysteerisesti koiraa tarkkailisin, mutta aika nopeesti huomaan jos käytöksessä tai muussa joku asia muuttuu. Ja oon oppinut yhdistelemään asioita aika hyvin. Esimerkiksi kun tuolle tulee hiivaa korviin niin tiedän jo valmiiksi sanoa lääkärille että sillä on hiivatulehdus, kummasti senkin oppinut diagnosoimaan ihan itsekin. Ja nytkin heti käytöksestä tiesin ettei kaikki ole kunnossa.
Kaveri just sanoi, että koira voi olla tosi kipee jos on pissavaivaa, eli epäili itsekin että se pennulle ärähtäminen johtui Taavin olotilasta. Epänormaaliahan se oli, se on selvä, eli joku paikka on kipee jos ei pissassa eikä silmissä ole mitään.

Niin kauan kun mulla rahat riittää tuon hoitoihin niin hoidan kuntoon, sit kun alkaa menemään miinukselle pahasti eläinlääkärireissujen takia niin pitää miettiä uudestaan. Sellainen aika on ollut nimittäin, mutta onneksi on keikkatyöt ja päätyö joten se oli äkkiä hoidettu. En mä kuitenkaan voi mitään älyttömiä summia lainojakaan ottaa pelkästään koiran takia, ei riitä sit taas omat suht pienet tulot makselemaan takaisin. Ison lovenhan tuon sairastelut aina tekee lompakkoon ja sit pitää vastaavasti jostain muusta tinkiä, mutta niin se menee. Eläimet on mulla etusijalla niin kauan kun ne elää ja hengittää.

Päivitystä asiaan kun kukaan ei ehtinyt väliin. Eli eturauhastulehduksen aiheuttama pissatulehdus oli, runsaasti bakteereja virtsassa. Lisäksi silmätulehdus. Taas antibioottikuuri sekä hormoonipiikki ja silmätipat. Näillä mennään.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 03.08.2010 klo 18:00)

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - Tiistaina, 03.08.2010 klo 18:43  
+
0
^No hyvä, että selvisi ja saadaan hoidettua kuntoon.

Mites se vakuutusasia? Etkö saa Taaville enää vakuutusta otettua mistään? Meillä on tuo vakuutus maksanut itsensä jo takaisin ihan hyvin, vaikkei Luna noin paljoa ole sairastanutkaan kuin taavi. Toki ymmärrän jos sellaista ei halua ottaa, en siis tuomitse tai mitään.

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - Tiistaina, 03.08.2010 klo 19:49  
+
0
Mä en ota enää vakuutusta, koska tässä vaiheessa se ei enää korvaa suurinta osaa Taavin sairauksista kun suurin osa on ollut jo pennusta asti, esim hiivakorvat, haiman vajaatoiminta yms. Mähän irtisanoin sen siinä vaiheessa kun rahaa oli palanut toista tonnia lääkäreihin eikä penniäkään tullut takaisin. Nyt vähän harmittaa, kastroinninkin korvais vakuutus tässä vaiheessa jos joutuu killuttimet poistamaan eturauhasen takia. Mutta minkäs teet. En mä ala makselemaan vakuutusmaksuja ja sen lisäks lääkärikuluja kun siellä on aina joku porsaanreikä miks ei korvaa mitäkin. Mulla tuntuu olevan harvinaisen huono tuuri kaiken kanssa. Onneks on sellanen ammatti missä töitä riittää oman työn lisäksi myös keikkaillen eli äkkiä tienaa takasin menetetyt rahat jos vaan jaksaa tehdä töitä ajoittain enemmänkin.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - Tiistaina, 03.08.2010 klo 20:45  
+
0
^Harmi että on osunut sellainen vakuutusyhtiö...:suru: meillä on kyllä toiminut moitteetta ja kaikki(paitsi rokotukset ja sterilisaatio) on tähän mennessä korvattu ilman mukisemisia, kunhan kaikki tarvittavat paperit on toimittanut sinne.:cool:

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - Tiistaina, 03.08.2010 klo 21:53  
+
0
Mähän otin Taaville silloin vakuutuksen heti kun se tuli. Vakuutus oli varmaan yli vuoden, silloin kun sitä olis eniten tarvittu kun paljon rahaa meni verikokeisiin haiman vajaatoiminnan takia ja oli kaikkea muutakin siinä ekana vuonna. Yhtään penniä ei vakuutuksesta takaisin tullut vaikka eläinlääkäri oli kaikkiin kuitteihin kirjoittanut jatkotutkimus edelliseen sairauteen, kun suurin osa käynneistä oli oksentelun ja ripulin takia jotka siis myöhemmin selvis johtuvan siitä haimasta. Alunperinkin ois kannattanut valita toinen vakuutusyhtiö, kaverit saaneet aina korvaukset ajallaan ja hyvin, ei moittimista. Mutta kuten sanottu, mulla on huono tuuri aina ja joka asiassa ja sille ei voi mitään.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - Tiistaina, 03.08.2010 klo 22:42  
+
0

eepi78 kirjoitti:

Mähän otin Taaville silloin vakuutuksen heti kun se tuli. Vakuutus oli varmaan yli vuoden, silloin kun sitä olis eniten tarvittu kun paljon rahaa meni verikokeisiin haiman vajaatoiminnan takia ja oli kaikkea muutakin siinä ekana vuonna. Yhtään penniä ei vakuutuksesta takaisin tullut vaikka eläinlääkäri oli kaikkiin kuitteihin kirjoittanut jatkotutkimus edelliseen sairauteen, kun suurin osa käynneistä oli oksentelun ja ripulin takia jotka siis myöhemmin selvis johtuvan siitä haimasta. Alunperinkin ois kannattanut valita toinen vakuutusyhtiö, kaverit saaneet aina korvaukset ajallaan ja hyvin, ei moittimista. Mutta kuten sanottu, mulla on huono tuuri aina ja joka asiassa ja sille ei voi mitään.




eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - Keskiviikkona, 04.08.2010 klo 21:31  
+
0
^kyllä se taas tästä, nyt tuntuu taas hetkellisesti siltä, että ei oo muuta tulevaisuutta tuon koiran kanssa kuin alamäki, mutta eiköhän se mieli paremmaksi muutu taas kunhan toi kuntoon tulee. Yksin kun ton kanssa on aina elänyt niin jotenkin se side koiraan on niin valtavan suuri, että kun se on kipee niin mäkin voin huonosti. Eihän sen kai pitäis olla niin, mutta välillä se on. Eihän tästä oo suunta taas kun vaan ylöspäin ja toivotaan parempaa syksyä. Viime vuosi menikin syksystä tämän vuoden kevääseen hyvin, Taavi oli terve ja puoleen vuoteen ei vissiin ollut ainuttakaan lääkärireissua. Se olikin aika ihme:nauru:

Lunatic: mentäiskö taas nyt syksyllä sinne koirauimalaan joku kerta? Nyt kun Taavikin ui mielellään niin tekis sille hyvää, kun noissa merissä on nyt tota sinilevää niin en uskalla viedä uimaan enää. Ja järviä taas ei oo missään lähellä. Vähän sais tota lihaskuntoa treenattua.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - Keskiviikkona, 04.08.2010 klo 22:45  
+
0
^eiköhän tuo onnistune. :wink::nauru:

forever

forever
Viestimäärä: 86

VS: LABRADORINNOUTAJAT - Maanantaina, 09.08.2010 klo 20:04  
+
0
voi teitä eepi78 on tosi kurjaa, kun koira sairastaa :paijata:. Muakin surettaa toi Paavo, vielä ei olla virallisissa kuvissa käyty, mutta oikea kyynär voi olla vain 2 tai 3, niin lääkäri totes operoinnin jälkeen. No, olis edes 2 ja lonkat hyvät, ettei nyt ihan sökö olis :suru:
Me oltiin lomailemassa vuokramökillä ja Paavosta kuoriutu oikea vesipeto... mahtavia loikkia laiturilta veteen ja uimista ihan huvin vuoksi vaan :love: Muu perhe sai uida ihan rauhassa, mutta kun mä lähdin uimaan, niin hirvee loikka mun perään. Nauroin, että Paavo ilmeisesti tietää että muut osaa uida, mut äiti ei, se pitää pelastaa. Reppana pyöri ihan paniikissa mun ympärillä :shifty:
ilonamme labradori Paavo 23.5. 2009
ilonamme kromfohrländer Arttu 9.3. 2012

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - Maanantaina, 09.08.2010 klo 21:32  
+
0
Taavilla taas ainoa terve kohta on silmät, lonkat ja kyynärät, kaikki kuvattu terveiksi. Ja mä olin silloin ihan varma, että jostain löytyy vikaa ja pahasti. Ihmetys oli suuri kun A-lonkat ja 0-kyynärät ja terveet simmut.
Taavi pissaa jo suhteellisen normaalisti. Pissasuihku on normaali ja merkkailee hyvin. Sehän lähinnä vaan tiputteli ennen antibioottia. Nosti jakaa ja tuli pari tippaa, pissanäytteeseenkin sain kahden lenkin aikana lusikallisen pissaa kun sitä ei vaan tullut.
Hormoonipiikistä ei kyllä ole ollut mitään hyötyä, rähisee samalla tavalla kuin ennenkin ja narttuja pökkii yhtälailla:nauru:
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 09.08.2010 klo 21:35)

  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6339
Viestejä yhteensä545727
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265868
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 16:45)