Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Tiistaina, 24.07.2012 klo 17:33

Labradorinnoutajat - osa 5

Siirry sivulle: 1 ... 46 47 48 ... 50

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Torstaina, 17.01.2013 klo 20:51  
+
0
^Mä oon huomannu ihan saman et koiralle vaan astiat ennen tiskikoneeseen laittoa niin kaikki on ilosia! Mun ei tarvi esipestä mitenkään, koira on onnessaan ja tiukassa oleva ruoka lähtee. :nauru:

Soulah

Soulah
Viestimäärä: 17

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Torstaina, 17.01.2013 klo 21:50  
+
0
Todella upea muodonmuutos iinon Aino-koiralla, kerrassaan!
Miten paljon ja mitä te ruokitte labbiksillenne? Ja tietysti suhteutettuna liikunnan määrään...

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Torstaina, 17.01.2013 klo 23:01  
+
0
Meidän pieni iso mies, kohta 8kk



järjen jättiläinen


Miks mä sanoin aina meidän, munhan nää koirat on :nauru:
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.
(Viestiä on muokattu torstaina, 17.01.2013 klo 23:01)

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Torstaina, 17.01.2013 klo 23:36  
+
0
^Me aina välillä käydään pääkaupunkiseudulla avon porukoilla koirien kera, enskerralla ku tullaan niin haluun tulla käymään jossain koirapuistossa teijän lähellä niin Blake ja Aapo pääsis leikkimään! :nauru:

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Torstaina, 17.01.2013 klo 23:48  
+
0
^Juu, kerro vaan kun tuutte niin me ollaan valmiita tapaamaan jos vaan työvuorot antaa periksi, Aapolle parasta seuraa on just muut labbikset, ne kestää sen retuuttamisen. Sillä kun ei oo mitkään kauheen hellät leikit :nauru: Se oikeesti painii kun joku nyrkkeilijä, saattaa vaan jyrätä päin. Lisäksi sillä on edelleen tapana ottaa kaulanahasta kiinni muita koiria ja retuuttaa siitä, siis ei mitenkään aggressiivisessa mielessä vaan se vaan on sen tapa leikkiä. Eli ei voida ihan heikkorakenteisten koirien kanssa käydä puistossa, nehän menee rikki Aapon käsittelyssä. Oon huomannut että suurimmalla osalla labbiksista on aikalailla yhtä rajut leikit, monet just tykkää painia niinkuin Aapokin.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Perjantaina, 18.01.2013 klo 00:06  
+
0
Aapo varmaan tulis sit Baileynkin kanssa toimeen, noi molemmat tykkää just tollasista kavereista. Bailey vaan ei pysty puistossa yhtään keskittymään siihen olennaiseen kun se vaan kulkee reunoja pitkin merkkailemassa eikä näe eikä kuule mitään, niin sitä on ihan turha ottaa ees mukaan. :nauru: En tiiä koska ollaan seuraavan kerran tulossa, mutta aina välillä käydään ja ollaan aina koko viikonloppu, ilmottelen sitten jos löytys joku väli, ois niin kiva. :hymy:

Mä vaikka ilmottelen täällä sitte, koska mä haluun nähä teijän muidenkin koiria sitku tullaan täältä korvesta :nauru:
(Viestiä on muokattu perjantaina, 18.01.2013 klo 00:06)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Perjantaina, 18.01.2013 klo 09:44  
+
0
^Meillä Taavilla sama homma, se vaan kulkee puistossa haistellen ja merkkaillen. Sitä häiritsee suunnattomasti jos Aapo on mukana kun ei voi itse keskittyä haisteluun kun Aapo haluais leikkiä :nauru: Sen takia Taavi saa kulkee tyhjässä puistossa ja vaipua omaan hajumaailmaansa välillä. Aapo taas just kaipaa niitä riehukavereita että saa energiaa purettua. Ja tosiaan kun kaikki ei sille kaveriksi käy kun se ei tajua omia voimiaan oikein.
Onneks täällä meillä päin käy puistossa aika paljon labbiksia ja muita isoja koiria, labbikset on kyllä ihan suosituimpia kavereita. Vaikka puistossa ois yks labbis ja muutama muu niin kyllä Aapo melkein sen labbiksen kanssa leikkii mieluiten.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Anathema

Anathema
Viestimäärä: 209

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Perjantaina, 18.01.2013 klo 09:48  
+
0
Jaa rajut leikit... Tää meno on alkanu pentuna ja jatkuu edelleen. Nelli tykkää kaikkein eniten ottaa kaulasta kiinni ja kaataa toisen selälleen ja sitten äristä ja painia siinä. Välillä sit tulee juoksuhepuli ja vedetään pari kierrosta mahanalus jalkoja täynnä. Labbis on labbiksen paras kaveri leikkiessä.

Nelli retuuttaa Roopea -video
Labradorinnoutaja Nelli, s. 14.2.2010
25 kiloa tiivistettyä rakkautta

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Perjantaina, 18.01.2013 klo 09:50  
+
0
^Kuulostaa tutulta kaikki tuo.. taitaa olla melkolailla samat tavatkin näillä kaikilla :nauru:
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

iino

iino
Viestimäärä: 196

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Perjantaina, 18.01.2013 klo 10:22  
+
0
On kyllä täysin totta, että labbis on labbikselle parasta seuraa! Edes Ainon kanssa (jolla on ripaus vieraskoira-aggressiivisuutta) ei ole ikinä tarvinut varoa labbisten seurassa, se vaan on aina tullut niiden kanssa toimeen.
Seuraavaksi parhaita ovatkin sitten sen mielestä kultsut, kaipa liippaavat tarpeeksi läheltä. :nauru:
Labradori Pirkko 12/2012 ja suomenajokoira Ruusa 04/2004
Pirkon elämää- blogi

Muistoissa elämäni koira, labradori Aino 12/2000-09/2014

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Perjantaina, 18.01.2013 klo 16:50  
+
0
Joo ilmoita ihmeessä jos tulette tänne päin jos meidänkin aikataulut osuisi niin että treffeille pääsisin Lunan kanssa!

Ihana Aino! :love: Ja Aapo! :love:

Diandra

Diandra
Viestimäärä: 37

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Perjantaina, 18.01.2013 klo 17:37  
+
0
Siis vau noita Ainon kuvia! Aivan ihanaa katsottavaa tuo muutos :aurinko: Liian usein näkee labbiksia jotka on annettu lihoa liikaa :shifty:

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Perjantaina, 18.01.2013 klo 18:05  
+
0
Mäpä koitan ottaa selvää että koska ollaan tulossa enskerralla niin pääsee jo aikasin kertomaan, ehkä saatais oikeen kunnon labbisporukka aikaseks. :hymy: Kyllä me ainakin joku viikonloppu tässä keväällä ollaan tulossa. Mä en Helsinkiä yhtään tunne, mutta eiköhän me vähintään navigaattorilla löydetä mihin vaan. :nauru:

Soulah

Soulah
Viestimäärä: 17

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Perjantaina, 18.01.2013 klo 21:53  
+
0
Höh.
Laitoin taannoin yhdelle kasvattajalle pitkää viestiä jossa kerroin meistä, toiveista ja kiinnostuksista (harrastukset yms) ja kyselin asioita rodusta jne. Vastauksena tuli lyhyt kiitos kiinnostuksesta ja että myyvät vain harrastaviin koteihin, ja pelkkää lenkkeilyä ei harrastamiseksi lasketa.. Olin vähän ööh? :mietiskel:
No, ehkäpä joku muu kasvattaja on kiinnostuneempi koiraan myymään..

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Perjantaina, 18.01.2013 klo 23:09  
+
0
^Laitoitko käyttölinjaisten labbisten kasvattajalle? Sellasta ei tosiaan helpolla saa ei-metsästävään kotiin.

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Perjantaina, 18.01.2013 klo 23:22  
+
0
Kannattaa olla rohkeesti useempiin kasvattajiin yhteydessä. Mä olin varmaan kymmeneen yhteydessä kun Aapoa etsin. Useemman kanssa juttelin puhelimessakin ja toisten kanssa vaihdoin sähköpostia. Osa oli vaativia kasvattajia ja lateli kamalia vaatimuksia heti ekassa sähköpostissa, toiset muuten vaan oli epäileväisiä. Toiset taas ois myyneet mutta uroksia ei ollu vapaana jne. Eli rohkeesti vaan useempaan yhteys, kyllä sieltä joku natsaa varmasti. Toiset myy harrastaviin koteihin, toiset ei oo niin tarkkoja. Mullakin on kumpikin koira sellaisilta kasvattajilta jotka ei oo vaatineet mitään harrastuksia eikä näyttelyitä tms. Enkä oo mitään luvannutkaan, oon vaan sanonut että jos koira innostuu ja rahkeet riittää niin joku harrastus ois kiva ja muutamissa näyttelyissä ehkä käydään. Mutta mitään lupauksia en oo antanut. Ja silti mulle on nää koirat myyty.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Lauantaina, 19.01.2013 klo 07:24  
+
0
Se on kyllä tota ettei koiramaailmassa lenkkeily kuulu siihen harrastusgatekoriaan. se kun on periaatteessa "välttämätön paha" koiran omistamisessa.

Käyttistenkasvattajat vielä tiukempia...

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Lauantaina, 19.01.2013 klo 12:43  
+
0
Ohhoh, meillä kyllä alkaa tehokoulutus ohituksissa Aapon kanssa. Ihan järkyttävää hillumista ja tänään jopa parille koiralle haukahteli. Kohta sekin on remmirähjä. Kaikkia pitäis päästä moikkaamaan ja kaikkien kanssa pitäis saada leikkiä :ttou: Ja voimaa on jo tollakin apinalla vaikka miten, se kävelee niin nätisti hihnassa normaalisti, mutta auta armias kun tulee koira vastaan. Yks päivä meinasin vaan kengillä liukua alamäkeä alas kun tää vouhkaa koiran perään. Tänään jo yksi onnistunut ohitus takana vähän kauempaa. Pitää vaan ottaa kunnolla etäisyyttä ja ohitella ensin niin ja pikkuhiljaa lyhentää välimatkaa. Kun tuo ei vaan ymmärrä miksei kaikkia voi moikkailla. Eikä siis edes olla tervehditty kaikkia koiria, mutta silti se käyttäytyy noin.
Josain vaiheessa sujui ihan hyvin ohitukset, mutta ei enää. No, onpahan tekemistä senkin kanssa kun pitää oppia ohittelemaan nätisti.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Soulah

Soulah
Viestimäärä: 17

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Lauantaina, 19.01.2013 klo 12:58  
+
0
No siksipä olin ihan sormi suussa siitä vastauksesta koska nimenomaan olin kirjoittanut että haluaisin koiran jonka kanssa voi harrastaa monipuolisesti, ja että esim jälki, vepe ja agility kiinnostavat kovin. Joten jos noita ei lasketa harrastamiseksi niin.. öh? Kysyin erikseen vielä siinä että myyvätkö vain metsästäviin koteihin vai myös muihin "aktiivisesti harrastaviin koteihin". Siksi hieman ihmetytti vastaus. (olisin siis ymmärtänyt jos olisi vastannut että myyvät vain metsästäviin koteihin...)
Toki monelle kasvattajalle lähtee/on lähtenyt viestiä.. Vastauksia odotellen..
(Ja siis koiraa ei edes olla ottamssa nyt, mutta halauan tutustua kasvattajiin etukäteen ja sitten vasta rupean katsomaan heidän pentu-suunnitelmiaan...)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Lauantaina, 19.01.2013 klo 13:09  
+
0
No, kasvattajiakin on moneen junaan, älä lannistu vielä. Kannattaa tosiaan tutustua rauhassa kasvattajiin ja sieltä voi se helmi löytyä joukosta jolle joskus sopivana ajankohtana ne pennutkin tulee. Aapoa etsiessä musta tuntui että koiran hankkiminen on jotain tähtitiedettä nykyään. Kaikki niin tarkkaa. Kunnes natsas tän aapon kasvattajan kanssa joka oli hyvin paljon samoilla linjoilla ajatuksissaan kuin minäkin. Taavin hankkiminen oli paljon helpompaa vaikka oli eka koira kyseessä. Toka kasvattaja kehen otin yhteyttä natsas ja se oli siinä, tietysti myös ne penutjen suvun terveystulokset ja muut kertoi jotain, mutta mun mielestä myös se vaikuttaa kohtaako kasvattajan ja mun kemiat yhteen.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

  Siirry sivulle: 1 ... 46 47 48 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 18:30)