Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Tiistaina, 24.07.2012 klo 17:33

Labradorinnoutajat - osa 5

Siirry sivulle: 1 ... 48 49 50

Soulah

Soulah
Viestimäärä: 17

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Sunnuntaina, 20.01.2013 klo 20:24  
+
0
Niin, eikös se kyynärien ja lonkkien lisäksi ole ne silmät, jos siis sairauspuolesta puhutaan?? Pitää se labbisten jto lukea jossain välissä ja tutustua vielä enempi siihen pevisaan...

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Sunnuntaina, 20.01.2013 klo 20:31  
+
0
^Joo, kyynärät, lonkat ja silmät. Pevisasta mä en itse tiedä mitään, oon muutenkin vähän pihalla kaikesta virallisesta jutuista näiden koirien kanssa.
Nykyään toki yhä enemmän näillä on allergioita, Taavin pentueesta kuudesta pennusta kolme (Taavin lisäksi kaksi) on allergisia vaikka vanhemmat eivät ole.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Anathema

Anathema
Viestimäärä: 209

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Sunnuntaina, 20.01.2013 klo 20:51  
+
0
En kyllä yhtään ihmettele jos urokset on halutumpia, terveisin juoksuisen pässinpään omistaja. :ttou: On tarkoituksena steriloida Nelli jahka saan rahat kasaan ihan vaan kohtutulehduksen riskin poistamiseksi ja nisäkasvainten riskin pienentämiseksi.

Sitä odotellessa kiskotaan elukkaa perässä kun joka hajujälkeä pitää jäädä tutkimaan. Kolmen vartin lenkki venyisi usean tunnin mittaiseksi jos neiti saisi haistella niin paljon kuin haluaa. Eikä mulla olis mitään sitä haistelua vastaan jos sen vois tehdä mun edessä kävelemällä ja sitten jäämällä haistelemaan ja jatkamalla matkaa kun tulen itse siihen kohdalle. Mutta ei, kun pitää oikein kaivautua kynsien kanssa siihen kohtaan ja sulkea korvat. Normaalisti ymmärryksessä oleva "mennään" on täyttä hepreaa. Sentäs hommasin ennen joulua uuden grippihihnan, ei kädet kärsi ja lapastenkin kanssa ote pysyy.
Labradorinnoutaja Nelli, s. 14.2.2010
25 kiloa tiivistettyä rakkautta

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Sunnuntaina, 20.01.2013 klo 20:57  
+
0
^Tervetuloa niiden urosten maailmaan :nauru:
Just tota on meillä etenkin Taavin kanssa. Aapo ei vielä niin paljon harrasta. Taavi saattaa ihan eteenpäin kävellessäänkin kääntyä yhtäkiä takaisin sinne mistä on tultu ja palata haistamaan jotain, sitä saa kiskoa väkisin mukaansa eikä kuule eikä näe mitään. Nuolee pissoja, tarrautuu kynsien kanssa kiinni hajuun ja pahimmassa tapauksessa kun yritän vetää eteenpäin se pistää niin paljon hanttiin että menee ihan maate ja jatkaa haistelua. Joskus mulla on meinannut mennä olkapää sijoiltaan kun Taavi ponkaisee vauhdista takaisin taakse täysillä ja kiskoo hajun perään. Ja juu, ei todellakaan voi tehdä niin että jää haistelemaan ja jatkaa matkaa kun mä olen kohdalla, ei missään nimessä. Vielä vamruuden vuoksi pitää merkata joka ikinen haju pienellä pissalla ja kohta taas metrin päässä sama homma, jäädään haistelemaan tyyliin vartiksi ja sen jälkeen lirautetaan se oma hajumerkki. Niin raivostuttavaa. Välillä meidän korttelin ympäri kiertäminen kestää 45min kun normaalisti reippaalla tahdilla siinä menee 10min. Tee siinä sit nopeesti illan vika pissatus tai aamun eka lenkki ennen töihin lähtöä. Kaksin käsin saa välillä vetää eteenpäin hajuista eikä siltikään liiku.
Aapo tulossa hyvää vauhtia perässä, tänään ei riittänyt edes pissojen nuoleminen vaan piti haukata kovaa lunta kun oli niin hyvät hajut :ttou: Raukka ei edes itse vielä merkkaile ja silti nuolee tyttöjen pissat ja haistelee jo kuitenkin enemmän kuin aiemmin.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Sunnuntaina, 20.01.2013 klo 21:01  
+
0
Mä NIIN vihaan Baileyn kanssa kun se tekee just tota. Oikeen kynnet pusketaan jäästä läpi että minähän olen tässä ja haistelen. Sit sitä pissaa pitää tottakai myös maistaa. Ja sitkun se maistuu ja haisee niin hyvältä että se alkaa pitämään sitä "kolinaa" hampailla/leualla tai jollain. Sitkun se haju on tutkittu tarpeeks läpikotasesti niin kiskastaan seuraavalle valotolpalle/lumihangelle/puskalle/mille vaan niin että mä tuun perässä mahaliukua. :nauru:
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 20.01.2013 klo 21:02)

Anathema

Anathema
Viestimäärä: 209

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Sunnuntaina, 20.01.2013 klo 21:06  
+
0
Auts, otan osaa. Ja anteeksi, näin nartun omistajien puolesta. Mulla on kokemusta vain kahden leikatun pojan lenkittämisestä, eikä se ollut ihan noin extremeä, vaikka ne hajut silti kiinnosti.
Labradorinnoutaja Nelli, s. 14.2.2010
25 kiloa tiivistettyä rakkautta

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Sunnuntaina, 20.01.2013 klo 21:10  
+
0
Juu ei Blakenkaan lenkitys oo ollenkaan niin kamalaa, se kyllä sinkoilee kuin pieni raketti mutta se ei johdu hajuista vaan loputtomasti energiasta. :nauru: Mutta Bailey.. voi apua.. miksei tuo voi antaa mun leikata sitä ilman hirveetä sotaa?! Joo, ei se välttämättä auttais ees mutta mutta..

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Sunnuntaina, 20.01.2013 klo 21:14  
+
0
Joo, nää on melko viriileitä nää labbis-urokset :nauru: Taavi on ihan omaa luokkaansa kyllä noissa hajujen maailmoissa. Se menee ihan johonkin transsiin ja tekee myös tota että loksuttaa leukojaan kun on niin hyvä haju. Ja kaikki pitää haistella niiiin tarkkaan, ei riitä että nuuhkasee ja jatkaa matkaa vaan siihen hajuun pitää tutustua oikein perin pohjin. Ja nuolla, ja raapia vähän tassullakin että tulee aromit paremmin esille yms. Tässä just yks päivä mua ihan nauratti kun Taavilla oli just joku hyvä haju menossa ja oli vaipunut ihan omiin aatoksiinsa. Ohi kulki yks labbis-narttu, tuttu siis. Taavi yleensä aina vinkuu sen perään kun nähdään, nyt ei edes nähnyt sitä kun oli niin koomassa sen hajunsa kanssa. Ja ihmiset kattoo välillä pahalla silmällä kun joudun ihan tosissani kiskomaan koiraa eteenpäin ja monesti vielä ääneen puhun että nyt riittää tai jotain vastaavaa.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 20.01.2013 klo 21:14)

Anathema

Anathema
Viestimäärä: 209

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Sunnuntaina, 20.01.2013 klo 21:17  
+
0
Jos mä olisin uroskoira, täynnä testosteronia ja tietäisin sataprosenttisella varmuudella etten koskaan pääse jatkamaan sukua, niin mieluiten luopuisin hormoneista, osasta ainakin ja eläisin stressittömämpää elämää. En oo tuon isännän kanssa tästä keskustellut kun ei meillä urosta ole, mutta voisin kuvitella sen pistävän hanttiin, "koska miehisyys katoaa" tms. Kovasti yritän ymmärtää, mutta koiran parasta ajatellen se leikkaus olisi parempi vaihtoehto... :mietiskel:
Labradorinnoutaja Nelli, s. 14.2.2010
25 kiloa tiivistettyä rakkautta

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Sunnuntaina, 20.01.2013 klo 21:40  
+
0
Jep, meillä tuo nostaa ihan hirveen metelin jos otan leikkauksen puheeks. Koittaa sanoa että koitetaan niitä kemiallisia keinoja ja unohdetaan leikkaus. Mutta kun mä en oo samaa mieltä. Mulla ei todellakaan oo ylimäärästä rahaa niin että alan testaileen että onko siitä kemiallisesta sitten mitään hyötyä vai ei. Mieluummin haluun sitten leikkauttaa koiran koska lisääntymään se ei kuitenkaan tuu koskaan pääsemään.

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Sunnuntaina, 20.01.2013 klo 21:55  
+
0
Meillä ois Taavin pallit lähteneet jo ajat sitten, mutta ei lähde tietyistä syistä mistä oon ennenkin täällä puhunut. Mun puolesta sais elää stressittömämpää elämää, mutta mä en halua että sitä nukutetaan yhtään kertaa ylimääräistä johtuen ongelmista mitä nukutuksissa on ollut. Pahimmillaan voin menettää koiran huonolla tuurilla, eli Taavi saa pitää pallinsa :nauru:

Mä tilasin nyt Aapolle Golden Eaglen aikuisnappulaa, saa nähdä sopiiko tuo paremmin kuin tää pentunappula. En oikein keksinyt mihin vaihtaa joten kokeilen nyt tota aikuisruokaa. Taavi siirtyi aikuisruokaan aikoinaan jo 6kk iässä eli ei luulis olevan haitaksi jos Aapo siirtyy nyt, ikää kuitenkin se 8kk. Voi olla nimittäin että ton pentunappulan rasva on se mikä pistää ruuan tulemaan läpi, siinä ruuassa on 20% rasvaa. Tässä aikuisruuassa vaan 15%.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

visko

visko
Viestimäärä: 138

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Sunnuntaina, 20.01.2013 klo 23:55  
+
0
Silmät joo, mutta pevisaan kuuluukin, että silmät kuvattava, eikä viallista (muistaakseni?) ylipäänsä saa käyttää jalostukseen. Noita silmäsairauksiahan on useita, enkä mä itse edes muista kaikkia. Mutta tässä yhteydessä tarkoitin terveysasioita, joita ei näe jalostustietojärjestelmästä. Labbiksilla esim. allergiat ovat valitettavan yleisiä. Ristisideongelmat ovat yleisempiä joissain suvuissa (vaikka perinnöllisyydestä ei kai edelleenkään ole yksimielisyyttä). Nyt jos lähtisin koiraa etsimään, kysyisin tarkemmin myös vanhempien luonteista ylipäänsä, millaisia ne ovat arjessa, millaisia harrastuksissa, ja jos harrastuskoiraa etsisin, niin myös esim. miten käsittelevät riistaa ja onko veteenmenossa ollut mitään ongelmia yms. Ja katsoisin vanhempien lisäksi muun suvun terveystulokset tarkemmin. Kärjistettynä esim. jos pentueen emä on sukunsa ainut tervelonkkainen, se tuskin periyttää kovin hyviä lonkkia, vaikka itse olisikin AA.

Mä muuten itse huomasin Nevaa 1-vuotisrokotuksiin viedessä, että sen vanhemmat ovat serkuksia keskenään. Mä siis kiinnitin vasta silloin asiaan huomiota, vahingossa, kun katselin sitä rekkaria. Nevalla siis sukusiitosprosentti 6,42. Eihän se harvinaisen korkea ole, mutta suoraansanoen, jos olisin silloin ymmärtänyt edes kiinnittää asiaan huomiota, multa olisi luultavasti jäänyt koira ottamatta. Labradori on kuitenkin sen verran yleinen rotu, että kyllä sillä pitäisi saada laveampaakin geenipohjaa aikaiseksi.

Puntaroin tässä taas, että pitäisikö tuo eläin kiikuttaa eläinlääkäriin.:mietiskel: Se nuoleskelee itseään ihan tolkuttomasti, ja saattaa olla korvissakin jotain. Mun mielestä ne näyttää suht puhtailta, mutta se ehkä vähän luimistelee koville äänille. Toisaalta olen epävarma, kuinka iso osa tuosta on vaan valeraskautta. Ja kuinka iso osa kutinoista johtuu vaan kuivasta ilmasta. Mä itse justiin toissapäivänä tyhjäilin sen anaalit, ja silti se lussuttaa ja välillä vetää itseään mattoa pitkin.

ewe

ewe
Viestimäärä: 206

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Sunnuntaina, 20.01.2013 klo 23:56  
+
0
Meillä on ollut oikea juhlaviikonloppu! Rambon kanssa Virossa näyttelyissä ja kotiin matkusti tuore Viron ja Suomen muotovalio :jjei: Lisäksi Rölli täytti tänään vuoden, mun pieni vauva :love:

visko

visko
Viestimäärä: 138

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Maanantaina, 21.01.2013 klo 00:10  
+
0
^Onneksi olkoon!:hymy::peukku:

vjuho

vjuho
Viestimäärä: 40

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Maanantaina, 21.01.2013 klo 09:06  
+
0
Paljon onnea ewe!

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Maanantaina, 21.01.2013 klo 10:44  
+
0
Onnea Ewelle ja Ewen koirille!

Meiltä vähän tän päiväistä kuvaa Taavi-tomppelista

karvanlähtö menossa.. kauheen näköiset lonkat kun tuppoina irtoo karva


harmaantunut herrasmies




Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Maanantaina, 21.01.2013 klo 12:30  
+
0
Taavi! :love:

Onnea Ewelle koirineen! :hymy:

Mä meinaan ilmoittaa Lunan perinteisesti kerran vuoteen näyttelyyn ja nyt meinasin mennä 9.5 :hymy:Tuomarinkartanoon. Ihan vaan siis huvin ja urheilun vuoksi. Onneksi on nyt noissa agikisoissa juossut niin ei jännitä niin kauheesti ja kontakti Lunan kanssa hyvä! Tai parempi kun ennen aginaloittamista.

Tokon alkeisiin meinaan Lunan ilmoittaa. Uskoisin että oman seuran ulkokaudelle voisin Lunan saadakin. Katsotaan josko nyt onnistuisi paremmin kun silloin 2 veenä! :nauru:
Vepeen en usko ainakaan tänä kesänä pääseväni joten se nyt jää varmaan tältä tulevalta kesältä mutta vielähän uimaharrastusta pystytään jatkamaan ensi vuoden kesälläkin. =)

Minua jännittää ja en vaan jaksaisi odottaa uutisia tältä Tolleri kasvattajalta. En sitten tiedä odottaako että astutus onnistuu vai peräti sitä ultrausta että ilmoittaa vasta meille odottajille. :eitietoo: Kun en kehtaa udellakaan! Kun olen jo sanonut kerran että odotellaan uutisia! :nauru:

elinann_

elinann_
Viestimäärä: 302

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Maanantaina, 21.01.2013 klo 12:34  
+
0
Onnea ewe! :)

Näin meillä treenataan koirille lihakset ja saadaan väsyneitä kavereita. ;)


Näillä on molemmilla nyt juoksut. Nellasta tulee vaan läheisyydenkipeä (mikä on vaan kiva, kun se muuten on niin itsenäinen), kun sillä on juoksut, Rella taas on raivostuttava, siitä tulee niin kuuro (hajut vie ja sitä "mennään"-käskyä ei tosiaan voida totella) ja kiimainen näiden juoksujen ajaksi, että huhhuh. Ärsyttää oikein tosissaan! Enkä mie kauheasti rakasta tuota housuruljanssia, minkä nämä juoksut tuo tullessaan. Löysin kyllä lopultakin semmoset housut, jotka pysyy jalassa, mikä helpottaa huomattavasti elämää.

Koirat eivät ole koko elämä, mutta ne tekevät elämästä kokonaisen.

Tassutellen Tessun tahtiin
suomenlapinkoira Hippusen Bakkasukko "Tessu" -14

sekä mukana menossa:
sekarotuinen Rippu -04
labradorinnoutaja Rella -10
tiibetinspanieli Riitu -12

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Maanantaina, 21.01.2013 klo 12:36  
+
0
Mä mietin kanssa tota tuomarinkartanoa Aapon kanssa. Joku näyttely ois kiva sen kanssa käydä, aiemmin ei muistaakseni lähellä ookaan näyttelyitä. Onneks tässä on aikaa ilmoittautua. Toi vaan tulee toukokuussa vuoden ja oliko se niin että rokotukset pitää uusia vuoden iässä vai vuoden päästä noista ekoista rokotuksista? Jos oli vuoden iässä niin pitää muistaa hoitaa sekin niin ettei tuu taukoa eikä tuu varoaikaa ennen näyttelyä.Nää asiat pitää taas miettiä uusiks kun meinaa näyttelyissä ja harrastuksissa käydä. Taavin kanssa kun ei oo niin väliks nin ei tartte niin päivälleen tarkka olla. Sillähän oli yli vuosi rokotusten välissäkin viimeks.

Pitäs myös joku toko-kurssi munkin kattoa mihin ilmottais Aapon. Ja edelleen se koirauimala käymättä Aapon kanssa, ois kiva nähdä miten tuo suhtautuu veteen ylipäätään ennen kesää. Mutta se nyt saa odottaa pahimpien pakkasten väistymistä kun joutuu turkki kosteena tulemaan takaisin ettei ihan jäädy.

Niinjoo, sit oli toukokuussa Helsingissä toinenkin näyttely mihin varmaan ainakin ilmoitan Aapon. Pitäs vaan saada sille jostain esittäjä, mun ramppikuume isoissa näyttelyissä vaikuttaa koirankin käytökseen :nauru:
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 21.01.2013 klo 12:42)

Ruusunen89

Ruusunen89
Viestimäärä: 506

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Maanantaina, 21.01.2013 klo 12:50  
+
0
Mä olen suunnitellut vieväni Kuplan ensimmäiseen viralliseen näyttelyynsä Sipooseen huhtikuun lopussa ja esittäväni sen siellä itse. Jos mun handlaus menee ihan mönkään niin ulkoistan kakaran esittämisen ewelle sitten seuraavassa eli Tuomarinkylän näyttelyssä. :viheltel: Ei meillä sen kummempia tavoitteita ole, H tietysti jatkoa ajatellen pitäisi saada!
Labradorinnoutaja Kupla (s. 15.12.2011)
----------------------------------------------------------------------------
RiemuKuplan tassuttelua

  Siirry sivulle: 1 ... 48 49 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 17:00)