Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Perjantaina, 09.04.2010 klo 20:42

Shetlanninlammaskoirat

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 50

Mannatus

Mannatus
Viestimäärä: 365

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 16:30  
+
0
^

Luulen että sulla nimimerkki kosahti noihin erikoismerkkeihin. Koska munkin nikissä oli viiva -Riffi- ja nyt ehdoissa lukee että ei saa sisältää kuin numeroita ja kirjaimia.
Shetlanninlammaskoira

Manna ♀ s. 23.07.2009
Nemi ♀ s. 22.08.2010

Mannan ja Nemin Blogi

Rommitus

Rommitus
Viestimäärä: 378

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 16:30  
+
0
Vinkkinä: noiden hymiöiden liikkeen voi pysäyttää painamalla esx-nappulaa. Ei tarvitse kestää niiden liikkeitä =D

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 16:31  
+
0
Toivottavasti tulee muutoksia ja paljon, tai mä meen pitään mekkalaa tonne rodun omalle foorumille. :D

Onneks porukka on noi allekirjoitukset suunnilleen pitänyt samoina, niin niistä tunnistaa ne "tärkeimmät"..

Muoks. Muistattekos minkä painoisia teidän sheltit on ollut ihan vauvoina? Niinku esim. 3vkon ikäisinä.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 10.04.2010 klo 16:39)

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 17:03  
+
0
Kiitti vinkistä Rommitus.Kylläpäs helpotti.

Toffo painoi kolmiviikkoisena aika tarkkaan 700g ja isoveli reilun kilon, muut sitten siitä väliltä.
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

Myykin

Myykin
Viestimäärä: 272

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 18:42  
+
0
Täällä siis tämän nimimerkin takana antinen Lilla my...

Mutta ää uus juttu on han P********!!! En pidä ja hymiöt rumia. Äklöö ;) En olis halunnu että uudistuu mutta minkäs mahdat... :eitietoo:

Meillä sheltti kasvattajan kans miitinkin ens viikonloppuna Vaasan Kv:ssä!

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 20:35  
+
0
Ja täällä Mapau uuden nimimerkin kera :roll: En vain kyennyt rekkaamaan sitä vanhaa kun en muistanut mille s-postille olin sen rekisteröinyt. No ei sen niin väliä, en mä siihen niin kiintynyt ollut :nauru:

Mun mielestä tää näyttää ihan samalta kuin se hauva.com. No samapa tuo. Tykkäsin vanhasta kun oli vähän erinäköinen, nykyään tuntu että kaikki palstat on niin samannäköisiä ettei muista mitä on mihinkin kirjoittanut. Mutta ei mulle ole niin merkitystä miltä näyttää, kunhan opin käyttämään. Muuten tykkään tästä shelttiketjusta, rotufoorumit on niiiiin kuolleita ja s-postilistoilla tuntuu että kaikki tuntee toisensa irl, niin en oikein viitsi mennä mitään sinne väliin huutelemaan. Muutenkin tuntuu niin vaivalloiselta sellaiset s-postilistat kun täytyy availla monta viestiä erikseen eikä voi vain lukea suoraan.

Me oltiin tänään Liedossa mätsärissä, koitin vähän katsella mutta ei tainnut olla täältä ketään? En nähnyt kuin pari shelttiä. Ja mun shelttiä eräs (todella kauniin!) aussien omistaja kehui nätiksi aussieksi :viheltel:

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 21:05  
+
0
Se taitaa olla sitä, tekevälle sattuu, osastoa, sheltti tai aussie, eihän ne niin paljon eroa toisistaan:nauru:

Minä olen katellut pentueilmoituksia(kääk:ttou:) Trikki shelttejä ja ruskeita labukoita. Saahan sitä haaveilla...saaahan?

Tultiin just lenkiltä, eikä kastuttu juur ollenkaan, kun tie oli kuivunut, mutta neidit jäi korjaamaan tilannetta pihalle, se kun on sopivan litimärkä.:peukku:
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 21:31  
+
0
Tutuli, Siruhan syö J&V:n extra energiaa ja erittäin hyvin maistuu. :) Vatsa voi hyvin ja kakat on pieniä. Puolestani voin kyllä suositella :) Vähän annosta jouduin pienentämään edellisestä aktiivi sapuskasta kun alkoi paino hieman nousta.

Tehtiin tuossa tänään vähän keppitreeniä, kun viimein sain kotiin nuo miehen tekemät harkka-kepit. Hyvin toimivat. Videolla näkyy meidän tämän hetken osaaminen, ensin otin ihan vain vierestä ohjaten ja sitten edestäkutsuen, sitten taakse jääden. Valitettavasti videon laatu on hieman kehno.
Tässä video.

Cara...eikun hapokasta, ainahan sitä saa haaveilla. Minäkin olen pentusivuja selaillut viime päivinä ahkerasti. Sekä etsinyt Sirulle sulhasta. Haaveilua...haaveilua..:shifty:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12
(Viestiä on muokattu lauantaina, 10.04.2010 klo 21:34)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 21:44  
+
0
Voi ei, hän on ihana.. <3
Ja hauvalämpö senkun nousee..
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 21:48  
+
0
Toi hapokas on niiin tyhmä juttu, mutta olin jo kokeillut ainakin viittä eri nimeä ja alko sieppaamaan ja tökkäsin ensimmäisen mikä siinä mielentilassa tuli mieleen. Sitä ei varmaan saa muutettua ilman, että rekisteröityy taas uudelleen, vai saako?

Siru menee keppejä ihan kuin vettä vaan. Olispa ittekin yhtä innokas harjottelemaan. Miten paljon koiraa pitää opettaa, että siitä tulee noin taitava?

Minäkin kattelin ihan huvikseni noita sulhasia sheltti ry:n uroslistalta. Löysinkin oikein komean trikki pojan, ainut huono puoli siinä oli, että se oli Mellin isoisä:ttou:
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 22:22  
+
0
Pitää rekisteröityä uudestaan samalla s-postilla mitä käytti silloin edellisessä rekisteröitymisessä. Parin kuukauden jälkeen varattuna olevat nimet vapautuvat, ja sitten voi vaihtaa myös takaisin.

Selasin myös jalostusuroslistan lävitse, ja trikeistä löysin vain kaksi, joista olisin pitänyt :D

Oon ihmetellyt kuinka Siru on oikeasti oppinut nyt viimeaikoina nuo kepit näinkin hyvin. Mutta on niitä myös tahkottukkin. Onneksi tuo ei ole yhtään toistoherkkä. Jos maa ei olisi liukas, vauhtia olisi enemmänkin. Tuo parveke nyt ei ole optimaalisin tähän harjoitteluun. Kävin tänään myös ohiajomatkalla katsastamassa agility yhdistyksemme kentän, ja sinne pääsisi jo treenaamaan. Huomenna on sinne tarkoitus mennä vähän kokeilemaan.
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 22:55  
+
0
Suzunan video :peukku:

Enpäs sitten todellakaan tiedä osaanko linkittää tälle foorumille kuvaa... :roll:

Mutta jos onnistui, niin tuossa olisi mätsäristä kuva. Mun äidillä on sen verran ikää että ei ole oppinut digikameran käyttöä kovin perusteellisesti :nauru: Mutta osuttiin me tuohon kuvaan nyt kuitenkin. Mä olen tuo punatakkinen (ensiesiintyminen tällä palstalla!) ja kokosuhteiden hahmottamiseksi voisin vain pienesti mainita että olen reilut 170cm pitkä...:viheltel:

edit. no en osannut, yritys nro 3...
(Viestiä on muokattu lauantaina, 10.04.2010 klo 23:02)

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 23:59  
+
0
Ai Liedossa oli mätsäri! Missä se pidettiin? Vitsit, pitää opettaa Alissa seisomaan nätisti, ni vois itekkin osallistua. Liedossa noita koiratapahtumia on, kun agi/harrastushalleja riittää. Viime lauantaina Liedossa oli koiratanssin SM-kisat ja oishan niitä ollu kiva käydä kattomassa, mut luin niistä vasta lehdestä. :roll:

Quincy seisoo tosi hienosti ja on se iso! Tuliko menestystä? Korjasitko sille aussi-ihmiselle, et kyseessä on oikeesti sheltti? :nauru: Hassua, että jonkun shelttiä luullaan muuksikin, ku collieks. :wink:

Hyvä, että Sirulle maistuu toi Jahti&Vahti, täytyy kyllä käydä ostamassa sitä ennen ku Eukanuba loppuu. Ei vaan yleensä tuu käytyä Agrimarketissa... :wink: Saako muuten udella, mitkä on ne kaks trikkiä, jotka sulle kelpais?

Ihana ja taitava Siru! Itellä myös hirveä hinku harrastamaan jotain. Täytyis lähetellä sille agiseuralle viestiä ja kysyä, miten siellä toimitaan, jos koiran juoksut alkaa kesken kurssin. Pari viikkoa enää niihin karsintoihin ja meinaan kyllä osallistua, jos juoksut ei pukkaa päälle! Kattelin yksityisten agikursseja ja kyllä mulle joku 170 € on vähän liian kallista yhestä kurssista. :roll: Tokokursseja oon myös katellu, mut en uskalla ilmottautua, kun nekin alkaa aina niin, et juoksut voi olla sillon menossa. Kovasti houkuttaa sterilisaatio tulevaisuudessa... :wink:

Kattelin eilen KoiraNettiä ja Alissan ja siskojen tietoja ja huomasin, että toinen siskoista oli käyny lonkkakuvissa. Hiukan kyllä pomppas tulos silmille: D/D! :eek: Toi samainen sisko on värivirheellinen, sillä on mikroftalmia (pienisilmäisyys) ja siitä johtuva harmaakaihi, joten se on sokea. Ei voi ku ihmetellä, miten voi samalle koiralle kasautua noin monta vikaa. :suru: Kasvattajan homma ei kyllä aina ole mukavaa: vaikka kuinka valitsis yhdistelmän huolella, ni geenit voi aina yllättää. Ja mitä kattelin tilastoja, ni ei oo D:n lonkat mitenkää yleisiä sheltillä, mut onneks sheltti on sen verran kevytrakenteinen rotu, et huonotkaan lonkat ei välttämättä vaivaa mitenkään.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 11.04.2010 klo 00:01)

Rommitus

Rommitus
Viestimäärä: 378

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 07:54  
+
0
Tutuli, mun pitikin tuosta koirasi siskosta kysyäkin. Huomasin nimittäin ihan saman asian itse koiranetissä. Miehelle just sanoin, että on siinä kyllä koiraa vaivoilla päähän potkittu. Mutta hei, ei se koira itse tiedä, ettei näe toisella silmällä. Ja jos nuo vaivat eivät sille kipua aiheuta, niin ei hätää. Tiedän yhden E/E lonkkaisen sheltin, ei sen liikkeistä huomaisi, että lonkat ovat noin sököt eikä sillä kipujakaan ole. Toki tuo harrastamiseen vaikuttaa ja pitää syöttää nivelvalmisteita ja myöhemmin ottaa uudet kuvat, mutta niin kauan kun ei ole kipuja, niin ei ole hätää. Koiran painosta kuitenkin yli puolet on etupäässä kyynärillä, joten sheltin kokoinen koira pärjää hyvin huonommillakin lonkilla.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 09:00  
+
0
Mä intouduin kanssa surffailemaan tuolla koiranetissä. Aikasemmin siellä jo pyörin, kun tsekkailin noiden mahdollisten pentueiden vanhempia.

Mut nyt kun on joku paikka jossa joku näistä asioista enemmän tietää, niin kysynkin, et mitä tuo jalostusindeksi tarkoittaa? Eli tuolla kun on sellainen taulukko jossa lukee:
Laskenta-aika: maaliskuu 2010 ja Lonkat: 106 (73%)

Ja sit sellanen, että minkä ikäisenä suunnilleen pennut rekisteröidään? *oottelee omaa pentustaan ilmestyväksi pentueisiin* :nauru:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 11:13  
+
0
Se jalostusindeksi on vertailuluku, joka ilmoittaa kyseisen yksilön esim. lonkkien kunnon suhteessa muihin testattuihin. Nyt en satu muistamaan verrataanko kyseisen koiran sukutaulussa oleviin vai yleensä kaikkiin rodun edustajiin. Sata on kuitenkin se keskimääräinen luku ja sen yli menevä luku kertoo kyseisen yksilön olevan keskimääräistä parempi testatun ominaisuuden suhteen ja sataa pienempi taas keskimääräistä huonompi.
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 11:18  
+
0
Eli toi 106 on sit hyvä. :)

Kiitos. :aurinko:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 11:30  
+
0
Pennut voidaan siruttaa aikaisintaan 5 viikkoisina ja varsinainen rekisteröinti voidaan tehdä sen jälkeen. Rekisteröinnin nopeus riippuu siitä lähettääkö kasvattaja paperi version vai tekeekö ilmoituksen sähköisesti ja millainen ruuhka sattuu olemaan kennellitossa.
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 11:36  
+
0
Eli vielä saa muutaman viikon odottaa, ku pentunen täyttää ens keskiviikkona 4vkoa..
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 13:23  
+
0
Rommitus, itse asiassa sisko on kokonaan sokea, ei näe mitään kummallakaan silmällä. Se on pärjänny tosi hyvin, kuulemma lenkkeilee metsässäkin ilman ongelmia. Muistan ikuisesti sen, kun menin hakemaan Alissaa ja kasvattaja kertoi, että sisko oli todettu eilisessä pentuetarkastuksessa sokeaksi. :suru: Kyllä siinä järkytty, kun ei siitä pienestä pennusta ollut huomannut ollenkaan, että se on sokea. Samalla lailla se leikki ja juoksi ulkona siskojensa kanssa. Ainoa "oire" oli se, että se nukkui ehkä hieman muita pentuja enemmän, ymmärtäähän sen, että sokeana maailmassa pärjääminen vaatii enemmän energiaa. Sillon, ku toi kyseinen pentu oli vielä kasvattajalla (kodin löytyminen vei hiukan aikaa), niin se oppi jo pysähtymään varotuksesta ja kerran se kuulemma pysähty täydestä vauhdista oven eteen, kun oviaukkoon oli laitettu portti. :eek: Koirat osaa hämmästyttää, kun ne sokeinakin pärjää.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545693
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään3
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 23:00)