Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Perjantaina, 09.04.2010 klo 20:42

Shetlanninlammaskoirat

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 50

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 14:02  
+
0
Tutuli, Liedossa oli itse asiassa kaksikin mätsäriä...:nauru: Tuo oli Kotimäen koulun pihassa ja toinen oli jossain siellä 9-tien suunnalla hallissa. Mentiin tuonne kun se oli ulkona. Quincyhän ei tosiaan seiso tuolla lailla kuin muutaman sekunnin kerrallaan, kehässä siis. Silloin kun harjoitellaan seisomista, ihan paikan päälläkin mutta kehän ulkopuolella, se seistä pönöttäisi varmaan tunnin liikahtamatta :roll: Mutta ihan kivasti pärjättiin taas, nyt oltiin punaisten neljänsiä :aurinko: Tosi hyvin koska eihän tuo hyrrä käyttäydy lähellekään niin hillitysti kuin suurin osa muista koirista, ja meidän liikkuminenkin on melkoista poukkoilua.

Joo aussie-ihminen kysyi ja sanoin että se on sheltti, ja kyllä se uskoikin :nauru: Sen oma koira oli tosi nätti ja hyväluonteinen, ja mä kun olin jo melkein päättänyt että en aussieta halua...:ttou: Quincyä luullaan Saksassa aina aussieksi, mutta ne onkin siellä tosi (liian...) suosittuja. Suomessa ei-koiraihmiset ei taida aussieta edes tunnistaa? Täytyy tosin myöntää että pentuna tuo näyttkin paljon aussien pennulta, nyttemmin tuo nokka kyllä paljastaa.

Alissan siskolla on käynyt melkoinen tuuri kun on kuitenkin saanut kodin! Pakko myöntää että mä en kyllä syntymäsokeaa koiraa ottaisi, ainakaan tässä elämäntilanteessa. Hienoa että löytyy sellaisiakin ihmisiä joilla on resursseja paneutua sellaiseen vähän erikoishuomiota vaativaan tapaukseen :hymy: (hitsi että nämä soikeapäiset hymiöt muuten näyttää pöljiltä...) Ja toisaalta ihan syntymästään asti sokea koira ei muusta tiedä, joten sen ei tarvitse asiaan sen kummemmin sopeutuakaan.

Rommitus

Rommitus
Viestimäärä: 378

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 14:46  
+
0
Nyt on eka möllitoko korkattu. Pisteitä ei annettu, vaan arvosanoilla Erinomainen, Hyvä, Tyydyttävä, Puutteellinen. Ainoa puutteellinen tuli liikkeestä seisomisessa, kun löi maahan. Pitää siis vielä hioa tuota liikettä. Luoksepäästävyys oli h, himpun verta liian ystävällinen koira minulla ;) Paikallamakuu oli erinomainen. Ekaa kertaa treenattiin tokoa hallissa, joten tähän olen hyvin tyytyväinen. Toki pää pyöri, ei ollut niin levollisesti kuin treeneissä, mutta pysyi hyvin. Seuraaminen kytkettynä meni omaan mokaan, en tehnyt riittävän selvästi, että homma alkoi => haahuili. Paljon parempi oli sitten vapaana seuraaminen. Luoksetulo oli hyvä, estehyppy samoin, maahanmeno erinomainen ja kokonaisvaikutus erinomainen. Pientä hiomista, mutta eiköhän tämä tästä. Lisää möllejä vain alle =) Tuomari totesi, että hyvin voitaisiin mennä kisoihin myöhemmin kesällä ;)

Tosiaan ensimmäistä kertaa ikinä hallissa tokoilemassa, aiemmin ollaan oltu vain näyttelyissä hallissa. Rommi jaksoi hyvin keskittyä koko pitkän päivän. Ehdottoman ylpeä olen koirastani. Nyt on väsynyt hurtta. Tämä kyllä antoi itseluottamusta tehdä ja jatkaa treenaamista. Välillä kun on ollut motivaatio vähän hukassa.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 14:55  
+
0
Onnittelut Rommille ja omistajalle. :peukku:

Harmittaa, kun en päässyt katselemaan, kun oon töissä. Olis sentään kisat ollut melkein naapurissa.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 22:41  
+
0
Onnea menestyneille! :aurinko:

Meillä oli tänään tosi kivat treenit! Ensin kävin itse agilityä harjoittelemassa ja sitten illemmalla tokossa. Blogiin kirjoittelin enempi, miten tänne saa taas nuo tiedot kuten kotisivut lisättyä?

Mutta muutama kuva kuitenkin
Rengas
Puomi
Puomi2
Hyppy
Hyppy2
Kepit
Kepit2

Saako täällä nyt miten nuista muista nimillä puhua, eiköhän joku korjaa mikäli ei.
Elikkä jalostusuroslistalta SNOWGLOW'S JAILHOUSE ROCK ja RIISHILL'S STRAVINSKI. Ilmeisimmin periyttäneet vain cea-terveitä jälkeläisi.

Niin paljon olisi kirjoitettavaa, mutta ärsyttää kun tämä pää on niin harva, että ajatukset karkaa ennenkuin ehtii näpytellä. Ja aikaisempia tekstejä ei pääse kirjoittaessa lukemaan mielenvirkistykseksi.

Ainiin tuosta jalostusindeksistä, sehän menee sitten hieman erilailla ulkomaisilla/tuonti koirilla ja suomalaisilla. Eli ulkomaiset eivät koskaan voi kovin hyvää indeksiä saada. Ja meillä tuohon rekisteröintiin meni kauhean pitkä aika, olisiko Siru ollut jotain lähemmäs 12 vko kun sain paperit itselleni. Kennelliitossa ollut tosi ruuhka, vaikka pentue rekisteröitiinkin silloin 5vkoisena sirutettaessa.



// edit: griffon muokkasi osan boldauksia pois, koska tummensi näköjään kaikki jälkeenpäin kirjoiteut viestit
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12
(Viestiä on muokattu maanantaina, 12.04.2010 klo 10:25)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 22:45  
+
0
Siis noi lukemat mitä laitoin aiemmin noista lonkista, niin on juurikin tuontikoira.

Muoks, oho onpas toi teksti nyt isolla? Onkohan sitä nyt sit korjattu, vai oonks mä klikannut koneesta jotain.. :o
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 11.04.2010 klo 22:46)

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 22:53  
+
0
Mullakin näkyy teksti tummempana, ku yleensä, outoa...

Suzuna, itse teen nykyään niin, että pidän kahta välilehteä auki, kun kirjotan vastauksia. Toisesta välilehdestä sitten kurkin ketjua, kun muuten unohtuu aina jotain, mihin halus vastata. :nauru:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 23:03  
+
0
Hyvä vinkki Tutuli :kieli:

Ero siinä lähinnä ilmeisesti on se että onko lonkkatutkimus tehty suomessa. Jos on niin on täysin vertailukelpoinen, mutta ulkomaiset lonkkalausunnot eivät mene aivan yhteen suomalaisen standardin kanssa. Näin ainakin minulle tämä on selitetty :)
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 23:10  
+
0
Ahaa joo, no on toi tutkimus kai suomessa tehty tuolle.
Meidän poitsun iskän tietoja siis tutkailin..
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Maanantaina, 12.04.2010 klo 09:04  
+
0
Samaista Vinskiä minäkin vilkuilin sulhaseksi, mutta on vaan turhan läheistä sukua meidän tytöille.

Se indeksi on vähän kans semmonen, ettei kerro koko totuutta, kun riippuu niin paljon myös siitä kuinka suuri osuus on suvusta testattuja.
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12
(Viestiä on muokattu maanantaina, 12.04.2010 klo 09:07)

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Maanantaina, 12.04.2010 klo 09:43  
+
0
Onkos teille hapokasta tullut jo Toffon tulokset? :hymy: Vai ehditkö jo kirjoitella entiselle foorumille? Sieltä meni multa viimeiset jutut multa ohi.
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Maanantaina, 12.04.2010 klo 10:35  
+
0
Tääl olikin joku bugi tossa tekstissä. :D

Mä tääl tuijottelen pojan isän kuvia ihan haltioissaan. Toivottavasti saa isänsä piirteet. :)
Tänään on sit tasan puoliväli odotuksessa ja perjantaina taas sit käydään pikkutassua rapsuttelemassa.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Maanantaina, 12.04.2010 klo 10:49  
+
0
Ai se olin minä joka sotkin koko sheltti keskustelun tummennetulll tekstillä :lallati:

Sonik, sehän onkin juuri pahinta se pienokaisten luo katselamaan meno, kun pois ei malttaisi lähteä ollenkaan!:wink:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Maanantaina, 12.04.2010 klo 10:56  
+
0
Joo ja nyt ne on jo hiukkasen eläväisempiäkin ku viimeks, penska täyttää keskiviikkona 4 viikkoa. :D
Kunnollisen pannan pyydystäminen on osoittautunut haastavaksi, kun pitäis olla pieni, mutta pari senttiä leveä ja puolikiristävä mieluiten ketjulla..
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Rommitus

Rommitus
Viestimäärä: 378

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Maanantaina, 12.04.2010 klo 12:02  
+
0
Sonik. Mistä yhdistelmästä sulle nyt pentu tulee? Olen himpun verta utelias, kasvattajan kotisivuille ei valitettavasti ollut tietoa. Jos et tähän halua tietoa laittaa, niin laitatko yksityisviestillä?

Rommi oli ihan väsynyt koko eilisen päivän sitten. Tosin niin olin minäkin. Yhtä asiaa ihmettelin kovasti. Miten agilityihmiset jaksavat sitä koiran haukkumista ja huutamista kentän reunalla? Ero tokokoiriin oli ihan valtava. Tokossa kun koira ei saa haukkua tai mölistä yhtään. Toki koirat kuumuvat ja ovat täpinöissään, kun pääsevät tekemään, mutta haukkumista ja muuta ääntelyä aletaan kitkeä heti pois. Agilitykentän laidalla omistajat antoivat koiransa vain huutaa. Voitte uskoa, että hallissa sitten kaikui kivasti..

Ymmärrän sen, että koira kuumuu radalla ja siellä huutaa, mutta eikö siihen pysty vaikuttamaan. Kun jotenkin itse kuvittelisin, että huutava ja räkyttävä koira ei välttämättä kuuntelisi niin paljoa ohjaajaa. Jotenkin tuo vain yllätti, kun on tottunut siihen tokon hiljaisuuteen =D Tosin veikkaisin, että Rommi huutaisi ihan samalla tavalla jos ja kun me joskus agilityä kokeillaan. Mutta itse ajattelin siihen puuttua ellei se jotenkin pilaa koiran suoritusta..

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Maanantaina, 12.04.2010 klo 12:07  
+
0
Kaippa sen tänne saa laittaa.
Eli emä on: Sunsweet love forever
ja isä: Sherkarl Ice wizard

edit: modet varmaan sit poistaa jos tänne noita nimiä ei saa laittaa.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 12.04.2010 klo 12:09)

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Maanantaina, 12.04.2010 klo 12:36  
+
0
Olen kaks kertaa kirjoittanut koko hitsin litanian, eikä se tule palstalle vaan häviää jonnekin bittien taivaaseen.:ttou: Nyt en enää viitti. Joku toinen kerta sitten.... ketuttaa.
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

Rommitus

Rommitus
Viestimäärä: 378

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Maanantaina, 12.04.2010 klo 13:12  
+
0
Tuo isä on kyllä komea, emää en ole koskaan tavannut. Turkkia pennullesi varmaankin tulee kivasti sitten ;) Isällä on nimittäin mukavasti tuota turkkia ja mun silmissä se on jättänyt paljon itsestään pennuille. Kun näkee koiran, niin voi hyvin arvata kuka on isä =D

Edit. Mäkin odotan kovasti postia yhdistykseltä. Rommin näyttelyiden ykkösruusukkeen pitäisi tulla pian. Varmaan kyllä vielä hetki kestää, kun ne lukivat ne tiedot vuosikokouksessa, joka oli vähän aika sitten ja kuitenkin on paljon ruusukkeen saajia, joten postituksessa varmana kestää.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 12.04.2010 klo 13:13)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Maanantaina, 12.04.2010 klo 13:35  
+
0
Joo toi isä on kyllä uljas otus ja äiti on tosi siro ja nätti.
Isänsä silmät poika jo peri, toivottavasti tulee turkkikin. :)
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Maanantaina, 12.04.2010 klo 15:49  
+
0

hapokasta kirjoitti: Olen kaks kertaa kirjoittanut koko hitsin litanian, eikä se tule palstalle vaan häviää jonnekin bittien taivaaseen


Oletko siis kirjoittanut viestin ihan normaalisti ja painanut "lähetä viesti" napiskaa ja sen jälkeen kirjoittamasi viesti katoaa? Outoa :mietiskel:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Myykin

Myykin
Viestimäärä: 272

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Maanantaina, 12.04.2010 klo 16:12  
+
0
^Mulle on käynyt samalla lailla mutta sit kolmas kerta toden sanoi... Outoa joo... :eitietoo:

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545692
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 19:15)