Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Perjantaina, 09.04.2010 klo 20:42

Shetlanninlammaskoirat

Siirry sivulle: 1 ... 48 49 50

pipa

pipa
Viestimäärä: 2

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Keskiviikkona, 07.07.2010 klo 14:06  
+
0

Hennan kirjoitti:

Shelttipallero kotiutui eilen. :jjei: Poika on ollut vähän väsynyt, mikä onkin ihan hyvä juttu, että ehtii välillä ottaa sitä "omaa aikaa", sillä tuo perässä roikkuminen saattaa tuottaa jossain asiossa hiukan ongelmia. Tänään tuo ei oikein tiedä, että nukkuakko vai riehua, niin nyt se säntäilee minne sattuu ja läsähtelee maahan vähän väliä. :nauru:

Mutta tässä vähän tunnelmia eilisestä illasta näin kuvan muodossa.



Tuo nenäkin on jo vähän alkanut tummua siitä kun se oli pienempi, mutta katsotaan nyt, että millainen siitä tulee.



voi mikä ihanuus vaaleenpunasine nenineen!! pikku-kulta

Hennan

Hennan
Viestimäärä: 90

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Keskiviikkona, 07.07.2010 klo 16:57  
+
0
Äääh. Tiedän ettei sais valittaa, mutta miksi täällä pitää olla näin kuuma? Milokin vain nukkuu ja olisi mukava ottaa siitä hieman pirteämmän näköisiä kuvia. :nauru: Uloskaan en vielä ole jostain kumman syystä kameraa raahannut, vaikka sieltä saisi parhaat kuvat.. Mutta enköhän vielä tänään muista. :wink:

Ja tuosta nenästä vielä. Kasvattajan mukaan hänen aikaisemmassa pentueessakin oli näitä osittain vaaleanpunanenäisiä, ja ajan myötä muuttuivat kokonaan mustiksi. Eli luultavasti joudun hyvästelemään tuon pienen tuntomerkin.

Ps: Voisinkin ottaa kerran viikossa kuvan tuosta nenästä ja katsoa sen tummumista. :hymy:
Shetlanninlammaskoira "Milo"
s. 16.5.2010

http://www.milosheltti.blogspot.com/

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Keskiviikkona, 07.07.2010 klo 21:33  
+
0

Meillä kasvatellaan vaan koipia edelleen.. :D
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Keskiviikkona, 07.07.2010 klo 22:58  
+
0
Onpas Savukin taas kasvanut :eek: Hirveän nopeasti ne kyllä kasvaa... Toisaalta tällä yhdellä höntillä ei kyllä tuo henkinen ikä ole lisääntynyt ihan samaa tahtia fysiikan kanssa :roll:

Oltiin äsken piiitkällä juoksulenkillä, onkin ollut luvattoman paljon juoksutaukoa. Osittain se toki johtuu emännän laiskuudesta, mutta osittain kyllä ihan oikeasti siitä, että kun on ollut näin lämmintä niin tuolla metsässä on aivan törkeästi paarmoja :pyssyt: Asfaltilla taas en itse tykkää juosta eikä täällä oikein ole sopivaa lenkkiäkään (meidän kylässä on tasan kolme tietä :nauru: )

Oli "melko" rauhallista kun olin juuri jalkapallon ensimmäisen erän aikaan... Ei edes ainuttakaan autoa näkynyt missään ja SE on jo jotain! Mä olen kyllä niin suomalainen että en jaksa yhtään kiinnostua tuosta jalkapallosta, mun mielestä se on ehkä maailman tylsin laji seurata, jääkiekkoa sitten taas katson mielelläni. Mutta täällä jalkapallo on ihan oma käsitteensä, ei sitä pysty oikein edes selittämään. Se on oikeastaan ainoa asia mikä ylipäätään yhdistää saksalaisia, täkäläisillähän ei ole oikein mitään kansallisylpeyttä kun jokin kirjoittamaton laki sen taitaa yhä kieltää. Täällähän ei ole mitään liputuspäiviä eikä ylipäätään mitään sellaisia tilaisuuksia joissa käytettäisiin koko Saksan lippua (sen sijaan osavaltioiden omia, jalkapalloseurojen ja muiden kerhojen lippuja kyllä kiskotaan ahkerasti salkoon), mutta aina jalkapallon arvokisojen aikaan joka paikka on täynnä lippuja, ei siis vain lipputangot vaan myös ihmisten ikkunat, autot, kaikki mihin nyt vain saa sellaisen jotenkin kiinnitettyä :roll:

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Keskiviikkona, 07.07.2010 klo 23:07  
+
0
Joo, pelkkää jalkaa on koko poika. Sais alkaa kasvaa jostain muualtakin jo hiljalleen. :D

Joo ei muakaan toi futis oikein jaksa innostaa, mies kyllä katselee, kun pelaa itsekkin jotain harraste sarjaa.
Jääkiekkoa mäkin kyllä seuraan ahkerasti. En niinkään SM-liigaa, mut hiukan NHL:ää ja sit tietty noita MM-kisoja ja muita
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Rommitus

Rommitus
Viestimäärä: 378

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Torstaina, 08.07.2010 klo 11:43  
+
0
Savusta tulee hyeena =D Tuo on hauska vaihe, kun alkaa se pitkä päälikarva pukata, mutta alla on pentuvillaa. Se näyttää ihan joltain hyeenalta sitten, kun selkää pitkin tulee se karva.

Nyt näyttäisi oikeasti, että meillä on ekat viralliset tokokokeet 18.7. eli jo ensi viikolla. Herran jestas, kun rupesi jännittämään! Odotan vielä vahvistusta, että kaikki laput meni perille. Pitää kai huomenna soitella perään, jos mitään vastausta ei kuulu sähköpostiin..

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Torstaina, 08.07.2010 klo 13:19  
+
0
Kyllä tää lämpö vaikuttaa meilläkin vireyteen. Koirat vaan makaa ja nukkuu, eikä itekkään jaksa intoilla.

Meillä ei kato kukaan jalkapalloa. Mies ja minä ollaan kyllästetty penskana englannin liigan otteluilla, joita tuli aina lauantaisin telkusta. Mun viis veljeäni kattoi futista, elleivät olleet kentällä potkimassa ja miehen isä kattoi aina kaikki ottelut. Olin ja olen tosi onnellinen tästä yhteisestä jalkapallo harrastamattomuudesta. Onneks penskatkin inhoo sitä. Olis kohtalon ivaa, jos pitäis kuskata muksuja jalkapalloon ja seistä kentän laidalla kattomassa.

Voi jukra, kun Savu kasvaa nopeasti. Se on saanu varmaan rakkautta ja substraalia. Sulonen hän on höttökarvoissaan ja pitkissä koivissaan.

Ihan hyvä, jos tämän uuden tulokkaan(jonka nimeä en häpeäkseni nyt muista) nenä tummuu. Eikös tollanen vaalea nenä pala helposti auringossa?
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Torstaina, 08.07.2010 klo 13:32  
+
0
Joo tästä tulee sellainen hampaaton hyeena. Yksi hammas lähti ylhäältä eilen ja toinen etummainen ylähammas on ihan poikittain jo irtoomassa ja alhaalla neljä hammasta on ihan ristissä tippumista vaille valmiina. :eek:

Miten ootteko te autellut noita hampaita irtoamaan, jos näyttää et ne on siellä vaan haittaamassa syömistä, vai ootteko vaan antanut lähteä omia aikojaan?
Meillä ruoka menee kyllä alas, mutta jotenkin koira vaikuttaa tuskaiselta välillä.
Jääpalat on aika pop, kelin ja hampaiden puolesta. :peukku:

muoks. nii ja kuvassa näkyy myös meidän ihka uusi ihanainen trimmipöytä. On tuo vaan helppo, kun ei tarvii miettiä mitä laittas normaali pöydälle tassujen alle, ettei luistais ja toi on just sopivan korkea. Nopeasti tuli, viime torstaina tilasin ja maanantaina tuli tekstiviesti postista, että pakettinne olisi noudettavissa. :hymy:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.
(Viestiä on muokattu torstaina, 08.07.2010 klo 13:36)

Sumppisuu

Sumppisuu
Viestimäärä: 110

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Torstaina, 08.07.2010 klo 14:02  
+
0
Hauska rimppakinttu Savu :love:, täällä myös tullaan kovaa perässä...

Hei, sanokaas asiasta enemmän tietävinä onko Stellalla teidän mielestä raskaat korvat, on nyt 13vkoa? Täytyy vähän kasvattajan kanssa asiaa pohtia, ongelma vaan on se, että jos ja kun niitä joutuu liimailemaan tms, niin se on mun tehtävä kun kasvattaja asuu sen verran kaukana...kauhistuttaa jo etukäteen minne mä sitä liimaa onnistun sörkkimään :mietiskel:. Mitään näyttelytähteä ei Stellasta tarvi tulla, mutta kärjestä hiukan taittuneet korvat on mun mielestä kyllä kauniit sheltillä.

(Viestiä on muokattu torstaina, 08.07.2010 klo 14:04)

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Torstaina, 08.07.2010 klo 14:55  
+
0
Mun mielestä Stellalla on aivan ihastuttavat korvat (ja aika isot, joten tuskin niitä pystyyn saa) :kieli: Enkä muutenkaan oikein ymmärrä miksi niitä korvia pitäisi liimailla, kun niillä ei ole mitään merkitystä muualla kuin näyttelyissä. Siis jos näyttelyt eivät sen enempää kiinnosta. Tai ehkä olen vain vähän outo, mutta ei mulla käynyt ikinä mielen vieressäkään alkaa tuon koiran korvia mihinkään sörkkimään, vaikka sillä nyt todellakin tuo toinen korva on AIKA raskas :nauru:

Täällä ei kuumuus vaikuta koiriin mitenkään, pihalla russelikin makaa auringossa. Siinä lienee jotain 50 astetta lämmintä kun varjossakin on 34. Meillä olisi illalla taas agia, täytyy nyt katsoa pääsenkö sinne. Mies joutui yllättäen lähtemään ratsastuskisoihin ja tarjoutui ottamaan muksut mukaan, mutta en nyt ole ihan vielä varma uskallanko niitä sinne kuitenkaan päästää :mietiskel: Ja agitreeneihin EN niitä ehkä ainakaan ota mukaan. No katsotaan, menisin toisaalta kyllä mielelläni mutta toisaalta mua ahdistaa jo nyt, kun se ohjaaja on vähän pelottava. Ja toisaalta jos en mene nyt, niin ensi viikolla se on vielä pelottavampi :nauru:

Rommitus

Rommitus
Viestimäärä: 378

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Torstaina, 08.07.2010 klo 17:01  
+
0
Mä ehkä hetken vielä katselisin noita Stellan korvia. Eivät ole nimittäin raskaimmat mahdolliset. Mä muistakaaseni laitoin yhden linkin liimaamisohjeeseen tänne ketjuun. Käypä selaileen läpi tää ketju. Voin sitten laittaa uudestaan, jos ei löydy. Ohje on englanniksi, mutta kuvat ovat erittäin hyvät. Ja jos asut Tampereen lähelle, niin mäkin voin liimata.

Hennan

Hennan
Viestimäärä: 90

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Perjantaina, 09.07.2010 klo 10:05  
+
0
Niin milloinkas suunnilleen kannattaisi noita korvia tarkkailla? :mietiskel: Koska minusta kyllä tuntuu, että jossain vaiheessa nuo Milon korvat saattavat pamahtaa pystyyn. Mutta onko mitään tiettyä "noin" ikää milloin ne korvat saattaisivat alkaa nousta, vai onko ihan yksilöllistä?

Meillä korvat näyttävät tältä.



Milo ei ole syönyt nyt täällä ollessa kunnolla, ja oksentelee aamuisin vaahtoa. Maha on siis tyhjä, mutta kun ruokaa antaa niin ei se silti syö kaikkea pois. Johtuisikohan tämä siitä, kun pentu on uudessa paikassa, niin saattaa olla vain ruokahaluttomuutta?
Shetlanninlammaskoira "Milo"
s. 16.5.2010

http://www.milosheltti.blogspot.com/

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Perjantaina, 09.07.2010 klo 10:16  
+
0
No mä en kyllä vaivautuis välttämättä liimaamaan tuon meidän pojan korvia, jos ei näyttelyihin tähdättäis.

Onkos Milossa jenkkiverta, vai näyttääkö vaan jykevätassuiselta ja kuonoiselta kuvissa? :mietiskel:

Kasvattajan puoleen kehottaisin kyllä nyt jo kääntymään tuon oksentelun suhteen.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Hennan

Hennan
Viestimäärä: 90

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Perjantaina, 09.07.2010 klo 10:56  
+
0
Kamera on kyllä vähän saanut Miloa leveämmäksi, mutta kyllä isän puolelta löytyy muutama jenkki. Mutta tosiaan luonnossa se on suipompi. :nauru:

Voisin kyllä varmuuden vuoksi ottaa kasvattajaan yhteyttä, vaikka vaahtoa tuleekin vain pieni nokare, mutta on hyvä selvittää myös tätä syömisongelmaa. Pentu voi kuitenkin muuten hyvin ja ulostaa aivan normaalisti.
Shetlanninlammaskoira "Milo"
s. 16.5.2010

http://www.milosheltti.blogspot.com/

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Perjantaina, 09.07.2010 klo 11:42  
+
0
Me oltiin sitten siellä agitreeneissä, oli oikein mukavaa. Paitsi että saatiin kotitehtäviä ja mä olen aina ollut kovin huono sellaisissa :nolo: :nauru: Quincy esiintyi taas edukseen, emäntä ei... onnistuin eksymäänkin jo kun esteitä oli enemmän kuin kolme peräkkäin, pitää vissiin hankkia se navi. Se päällekäyvä koira oli onneksi tällä kertaa pois, oli paljon rennompaa kun ei tarvinnut koko aikaa varoa ettei se hyökkää jostain päälle.

Tuo syömättömyys voi johtua kuumuudestakin, eikös teilläkin ollut aika lämmin? Ja vaahdon oksentaminen sitten siitä syömättömyydestä. Mutta toki kannattaa kasvattajalta kysyä, vaikka tuskin hänkään mitään diagnoosia pystyy tekemään. Meillä vaahtoa/limaa oksennettiin silloin ennen kuin aloin turvottamaan kuivaruokaa, kun tuo hotki ne sellaisella vauhdilla että jäivät sitten jonnekin ruokatorveen kiinni, mutta tuollaisesta ei tietty voi olla kyse jos pentu syö huonosti.

Rommitus

Rommitus
Viestimäärä: 378

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Perjantaina, 09.07.2010 klo 12:32  
+
0
Hampaiden vaihtumisen yhteydessä eli noin neljän kuukauden iässä korvat nousevat pystyyn, jos ovat noustakseen. Pikaisesti kun noita Milon korvia katsoo, niin näen niissä vähän samaa kuin Rommin korvissa. Rommilta korvat liimattiin ekan kerran just tuossa vähän ennen neljän kuukauden ikää, jos nyt oikein muistan.

Stella, mä odottaisin sinne 16 ikäviikkoon ja sitten liimaisin ne korvat ihan varulta. Se hampaiden vaihtumisaika on se ratkaisevin kohta, silloin ne korvat yleensä nousevat pystyyn, jos ovat noustakseen.

Terrieri_Söhveli

Terrieri_Söhveli
Viestimäärä: 17

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Perjantaina, 09.07.2010 klo 12:57  
+
0
Huh, tuoreena terrierin omistajana uskaltaudun tunkeutumaan tänne puolelle. Ensimmäinen koirani oli nimittäin sheltti, ja tunnen suurta lukkarinrakkautta rotua kohtaan. Siksi käyn välillä kurkkaamassa teidän kuulumisianne.

Tuosta vaahdon oksentamisesta halusin kertoa, että meidän koira okseni usein tyhjää vatsaa öisin ja aamuisin. Aluksi siitä oltiin kovasti huolissaan, ja ruokintoja pyrittiin ajoittamaan hyvinkin myöhään iltaan ja aikaiseen aamuun. Mutta näillä toimenpiteillä oli aika vähän vaikutusta. Koira voi muuten erinomaisesti, söi hyvin ja oli virkeä. Eli 14 vuotiaaksi ja oli pirteä vielä viimeisinä vuosinaan, vaikka usein öisin yökkäili. Ell mukaan tdn syy oli yksilöllinen rakenteellinen seikka ruoansulatuselimistössä, jolla ei ollut merkitystä koiran hyvinvoinnille.

Toki asia kannattaa aina selvittää kunkin koiran kohdalla.

Sumppisuu

Sumppisuu
Viestimäärä: 110

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Perjantaina, 09.07.2010 klo 15:47  
+
0
Kiitos korvavastauksista! Niin, vaikka ei näyttelyyn varsinaisesti tähdätäkään, niin eihän sitä koskaan tiedä mitä tuleman pitää...ja sitäpaitsi AVAan tarvii sen H:n. :nauru: Tein nyt niin, että nypin korvan päältä ylimääräistä karvaa ja hieron korvalehteä päivittäin, jospa se nostais korvaa *toiveajattelua*. Ja käyn varuilta paikallisessa rautakaupassa...

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Perjantaina, 09.07.2010 klo 15:52  
+
0
Se "paras" korvien liimaamisliima voi olla jo kiven takana.
Kiilto kun lopetti sen maitoliiman valmistuksen keväällä.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Adetson

Adetson
Viestimäärä: 125

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Perjantaina, 09.07.2010 klo 17:18  
+
0
Jos mä nyt saisin luovutusikäsen sheltin pennun niin laittasin sen korvat liimaan heti, vaikka ne olis sillon hyvät. Varmin näin jos ne haluaa alas. Toki jos ei oo väliä onko ne pystys nii ei sitte.. Tää on siis vain mun mielipide ja johtuu ehkä siitä, että Ada täytti just 1v. ja sillä on vieläki korvat liimas, huoh.. Laitettiin sille ekat liimat ku oli 4kk ja sillä oli sillon ihan korvat pystys. Siitä asti on leikitty. Nykyään se menee jo sohvan taa piiloon jos näkee mun istahtavan lattialle vaikka vaan rasvapurkin kans :nauru: Kerran luikki sohvan taa ku nypiin kulmiani lattialla! Raukka :paijata: Ajattelis että olis tottunu siihen liimaukseen ja sietäis sitä, mutta ei se tykkää yhtää. Mutta Stellan ja Milon korvat on nyt hyvännäköset! Ehkä paras sääntö vois olla että laittaa sit heti liimaan kun ne rupee nouseen :hymy: Koskahan meidän kannattais lopettaa tuo niiden alas yrittäminen..?

  Siirry sivulle: 1 ... 48 49 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28215
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6342
Viestejä yhteensä545741
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 07.05.2024 klo 16:00)