Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 10.07.2010 klo 11:41

Shetlanninlammaskoirat - osa 2

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 50

bansku87

bansku87
Viestimäärä: 70

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 18:30  
+
0
Hei vain!
Nyt on minullakin tuore shelttipentu kotona, eilen haettiin :)

Tuossa se nyt nukkuu pöydän alla selällään, jalat oikosena :D Aivan hurja uikuttaja, josta kasvattajakin varoitteli.. mutta alkaa jo pikku hiljaa tottua oloonsa :) Juliusta se kovasti komensi leikkimään, kun porukat olivat yökylässä.

Ps. Kuva löytyy pentukuvista tahi tuosta avatarista, kun en osaa niitä viestiin lisätä..:roll:
Shetlanninlammaskoira
"Luca" 20.5.2010,
Shetlanninlammaskoira
"Julius" 19.5.2002(vanhemmilla)

cayla

cayla
Viestimäärä: 506

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 19:00  
+
0
Onnea pennun johdosta! :) Ihana pikkuinen sulla:aurinko:
shelam 4/10
Blogi

Hennan

Hennan
Viestimäärä: 90

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 19:40  
+
0
Vooi, ihana Luca. :love:

Jotenkin tuntuu, että aika menee ihan hirveän nopeasti. Milo on ollut meillä jo yli 2 viikkoa ja tuolla alkaa jo "aikuiskarvaa" vähän kasvamaan tuolta selästä. Muutenkin tuntuu, että tuo olisi kauheasti kasvanut, kun kuvia katselee.. :eek:
Shetlanninlammaskoira "Milo"
s. 16.5.2010

http://www.milosheltti.blogspot.com/

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 20:15  
+
0
bansku87, onnea uudesta tulokkaasta! Kyllä täällä nyt riittääkin näitä shelttipentusia:love: Viivi on ollut meillä nyt kolme viikkoa ja tuntuuhan se nyt tutulta tyypiltä jo, alkuun se oli niin häämentävää kun ei sitä pentua vielä tuntenut ollenkaan. Mutta kyllä sitten toisaalta on vielä semmoinenkin olo, että miten tossa nyt tollanen on:nauru:
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

Mannatus

Mannatus
Viestimäärä: 365

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 20:47  
+
0

Eevus kirjoitti:

Mutta kyllä sitten toisaalta on vielä semmoinenkin olo, että miten tossa nyt tollanen on:nauru:



Mulla oli myös silloin ensimmäisinä viikkoina välillä pitkiä työpäiviä ja kotiinpäästyä ihmettelin, että mikä ihme mua kävelee ovella vastaan. :D

Meidän "vauva" täyttää perjantaina jo vuoden! Aika menee ihan mielettömän nopeasti. Ajatella, että olen ollut koiran omistaja jo 10kk. Käytiin eilen Mannan kanssa shoppailemassa tälle uusi puolikiristävä nahkapanta, minkä saa sitten perjantaina. Pitihän tytölle nyt ostaa jo aikuisten panta, kun tähän asti on menty ensimmäisellä puolikiristävällä nailonpannalla.

Pitää kyllä säästää vanhakin panta on ollut tosi hyvä, kun on mennyt pennusta tähän asti, eli säätövaraa on. Jos sitä vaikka ensi keväänä tai sitä seuraavana tarvitsisi... :enkeli:

Pitäisi itsekin alkaa pikkuhiljaa katsoa noita rokotuksia mitä täytyy ottaa (marraskuussa viimeistään uusinta). Ovatko ne siis ihan samat kuin pentuna. Eli 4 rokote ja sitten rabies + tehosteet. Eiköhän nytkin oteta se rabies sitten samaan aikaan toisen rokotuskerran yhteydessä. Viimeksi ei tullut mitään oireita. Säästää sitten sen yhden käyntimaksun hinnan.

Myös lonkat, polvet, silmät, kyynärät pitäisi tutkituttaa. Voiko nuo kaikki hoitaa yhdellä käynnillä? Kun rommituskin kertoi eri kerroilla tutkineensa eri jutut. :)
Shetlanninlammaskoira

Manna ♀ s. 23.07.2009
Nemi ♀ s. 22.08.2010

Mannan ja Nemin Blogi

Rikitin

Rikitin
Viestimäärä: 2

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 21:23  
+
0
Moi! :heiluti:

Jaloissani hääräilee jo reilun 7kk:n ikäinen shelttipoika Riki, mutta nyt vasta eksyin tänne keskusteluihin. Mahtava määrä shelttiaiheista pulinaa täällä! :nauru: Pakkohan tänne oli itsekin kirjautua, että pääsee ottamaan osaa...
Shetlanninlammaskoira
"Riki" s. 8.12.2009

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 22:04  
+
0
Tervetuloa Rikitin mun puolestani palstalle!:heiluti: Kiva saada porukkaa lisää pulisemaan! Täällä tosiaan sheltti pölötys jyrää kaikki muut.:nauru:
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

bansku87

bansku87
Viestimäärä: 70

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 22:29  
+
0
Kiitos vain :hymy:

Ja tervetuloa Rikitin!
Shetlanninlammaskoira
"Luca" 20.5.2010,
Shetlanninlammaskoira
"Julius" 19.5.2002(vanhemmilla)

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 23:02  
+
0
Banskulle onnea pennusta!

Eläinten kiusaamisella tarkoitin näitä tyyppejä, jotka rahastavat sillä että päästävät koirat sinkoilemaan lampaiden perässä :mad: SE nimittäin on aivan täysin turhaa kiusaamista.

Mun äiti oli kymmeniä vuosia Maatalauoden tutkimuskeskuksen kotieläintutkimuksen lammaspuolella töissä, joten jonkin verran on tullut lampaisiinkin tutustuttua. Olen nähnyt lukuisia erinomaisen hyviä paimenkoiria työssään, ja ne osaavat hoitaa homman niin että se rasittaa lampaita mahdollisimman vähän. Mutta edes se hienoin työlinjainen bortsu ei synny osaavana paimenena, vaan vaatii vuosien koulutuksen. Siksi näiden "paimennuskurssien" järjestäjien on ihan turha höpöttää että lampaat eivät stressaannu kun he ovat itse niiiiin osaavia ja katsovat että koirat toimivat oikein. No niin juu :roll:

On ihan eri asia paimentaa osaavalla koiralla silloin kun on tarvetta, kuin usuttaa sinne lampaiden perään kaikki jotka suostuvat siitä maksamaan. Lammas on saaliseläin ja paimennustilanne on sille äärimmäisen stressaava. Ajan mittaan lampaat (ainakin osa) toki tottuvat siihen, mutta niitä lampaita ei sitten voikaan käyttää osaamattoman koiran kanssa, koska jos ne hermostuvat koiraan niin ne tulevat päälle.

Taipumuskokeet voin vielä jotenkin ymmärtää, jos kyseessä on rotu jossa paimentaminen on oikeasti vielä tärkeä ominaisuus(käytännössä siis bordercollie ja sitten lappalaiskoirien porokokeet), silloin on ehkä tärkeää tietää sellaistenkin koirien paimentaipumuksista jota ei käytetä työssä. Mutta en näe mitään järkeä viedä jonkun muun rotuista koiraa, josta ei aiota työkoiraa, vähän huvin vuoksi sinkoilemaan lampaiden perään. Tavallinen koiranomistaja ei välttämättä tule ajatelleeksi koko asiaa tai edes tiedä, ettei se paimentaminen ole lampaille mitään kivaa leikkiä edes silloin kun vain "kokeillaan", mutta tyypit jotka tällaista toimintaa tarjoavat voisi kyllä itse laittaa sinne juoksemaan koiria karkuun.

Koiran kanssa voi kuitenkin harrastaa miljoonaa asiaa koiratanssista verijälkeen, joten ainakaan minä en näe mitään syytä käydä huvin kiusaamassa eläviä eläimiä, kun se ei ole mitenkään välttämätöntä :hymy:

DEVIANT

DEVIANT
Viestimäärä: 4

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 22.07.2010 klo 00:37  
+
0
Mäki liityn tänne teijän jyräämään keskusteluun:jjei:

Mekin ollaan koiraa mietitty..Ja oon tossa kahta kennliäkin katellu johon syntyy pentue tässä lähi aikoina (: En ole vielä kauheasti keltäkään mitään kysellyt. paitsi että äsken laitoin viestiä yhteen kenneliin syntyi pentuja 20 pv (en tiiä onko syntynyt vielä) Kyselin sieltä tyttö vai poikaa ja vähän minkä väristä muuta en kysynyt vielä kun veljenkin täytyy käydä eka allergia testeissä :suru: Ja voi olla että on koira allergia mutta ei tiiä (:

oon katellut Gwenda ja Copsytyle kenneleitä, onko kelläkään kokemusta tai yhtään minkään laista tietoo näistä kenneleistä?

Joo sori tälläne hyökkäys heti ekaks :cool:

Pepsa

Pepsa
Viestimäärä: 54

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 22.07.2010 klo 05:47  
+
0
EDIT
Okei :peukku: Kiitoksia Sonik (alla). Ajattelin että positiiviset hieman ympäripyöreät kommentit olisi sitä maalaisjärjellä harkittua mutta ei toki aleta sääntöjä rikkomaan :shhh: Nakkaan yksäriä ko. hlö:lle vaikkapa. Hups :shifty:
nahkapoika s.8/11
(Viestiä on muokattu torstaina, 22.07.2010 klo 12:57)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 22.07.2010 klo 08:46  
+
0

Säännöt kirjoitti:

6. Nimiä (ihmisten tai kennelten) ei kuitenkaan palstalla mainita, vaan nämä asiat kuuluvat yksityisviestien pariin. Tilanne menee liian helposti siihen, että viestiä tulkitaan väärin, ja alunperin positiivisessa mielessä sanottu nimi muuttuu syyttelyn kohteeksi. Maalaisjärki on sallittua tässäkin, tottakai voitte sanoa vaikka: "doomchild mainitsi aiemmin palstalla..."



Eipäs käydä täälläkään rikkomaan sääntöjä, jookos. :shhh::hymy:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

bansku87

bansku87
Viestimäärä: 70

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 22.07.2010 klo 11:39  
+
0
Tässä olisi yksi kuva tännekin näytille

Ja sehän onnistui!:jjei:
Shetlanninlammaskoira
"Luca" 20.5.2010,
Shetlanninlammaskoira
"Julius" 19.5.2002(vanhemmilla)
(Viestiä on muokattu torstaina, 22.07.2010 klo 11:39)

IinaH

IinaH
Viestimäärä: 11

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 22.07.2010 klo 17:25  
+
0
Hei!

Täällä näytetään käyvän ahkeraa keskustelua shelteistä, joten ajattelinpa minäkin sheltti-ihmisenä liittyä. Olen 18-vuotias haukiputaalainen nainen. Perheeseemme on kuulunut sheltti jo kymmenen vuoden ajan. Koko elämäni olen tosi kasvanut koirien parissa. Meillä on ollut pumeja ja bullmastiffeja ennen shelttejä, mutta kun sheltin ottaa, sille tielle jää :) Ensimmäinen shelttimme on 10-vuotias kookas blue merle narttu Siiri (Silimen Tarzanin Tuike). Se viettää vanhuuspäiviään äidilläni yhdessä pk.collie Miinan kanssa. Siiri on ollut meillä lähinnä kotikoirana. Se on luonteeltaan todella kiltti ja ihmisystävällinen. Meidän luonamme asustaa oma 4-vuotias soopeli shelttini Sofi (Silimen Sofia-neiti). Sofi on ihmisrakas, iloinen ja avoin, mutta erittäin itsepäinen :) Sofin kanssa käyn silloin tällöin näyttelyissä, mutta tätä harrastusta emme ota liian vakavasti. Olen kokeillut sen kanssa lisäksi tokoa ja koiratanssia, mutta agility on vallannut meidän molempien sydämet niin, että sitä harrastamme edelleen. Valitettavasti harrastamisemme on ollut omien opiskelujen takia melko katkonaista, joten kisaamaan emme ole vielä päässeet, vaikka olemme lajia harrastaneet yli kaksi vuotta. Nyt olemme tosi kesän ajaksi päässeet pitkäkestoisempaan ryhmään, joten ehkäpä me kisoihin pääsemme jossain vaiheessa. Sofilla on ollut yksi pentue helmikuussa 2009. Se synnytti kaksi soopelityttöä, yhden trikkitytön ja yhden soopelipojan. Nämä pennut ovat jo vuoden ikäisiä. Minulla ei ole kennelnimeä, mutta aion osallistua seuraavalle täällä järjestettävälle kasvattajan peruskurssille. Sofin kaverina asustaa siskoni 2-vuotias blue merle shelttinarttu Penni (Silimen Meri-Usva). Se on luonteeltaan miellyttämishaluinen ja hieman pidättyväisempi kuin Sofi. Penni on se meidän "näyttelytähti" ja se tarvitsee enää yhden sertin valioitumiseen. Leidien seurana asustaa omasta pentulaatikostamme peräisin oleva tricolour uros Adolf (Lempinadolf). Adolfilta on tosin viety isyyspäivien ilot :) Adolf on oppivainen, pidättyväinen ja kuvittelee olevansa mahtavampi kuin onkaan, mutta oikeasti se on oikea mammanpoika.

Olisi kiva tutustua uusiin sheltti-ihmisiin. Olen shelttilistalla pyörinyt jo useamman vuoden ajan, mutta olisi kiva saada uusia tuttavuuksia rodun parista. Lisätietoa meidän laumasta löytyy kotisiviltamme.



-Iina
Sheltit Sofi, Penni, Adolf ja Asta.

ASTANJAN SHELTIT -uudet kotisivut tulossa pian!
(Viestiä on muokattu torstaina, 22.07.2010 klo 17:29)

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 22.07.2010 klo 18:54  
+
0
Voi ei, Luca on melko suloinen :love::love:

Ja IinaH:lle tervetuloa! Täällä riittää juttukumpaneita :nauru:

cayla

cayla
Viestimäärä: 506

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 22.07.2010 klo 19:04  
+
0
Tervetuloa Rikitin, DEVIANT ja IinaH :heiluti:, ja anteeksi jos jonkun nimimerkki meni väärin.

IinaH, meidän Nelli on samasta kennelistä kuin nuo teidän koiruudet ja kävin jo vierailemassa teidän kotisivuilla :).

Nelli täytti tänään 4 kk <3. Kukas se olikaan, joka tilas kans sen dog pyramidin..? Onko sulle tullut jo tilausvahvistus vai onko kenties tullut jo perille? Mitä koira on tykännyt?
shelam 4/10
Blogi

Sumppisuu

Sumppisuu
Viestimäärä: 110

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 22.07.2010 klo 19:51  
+
0
Kiva kun tulee uusia shelttejä ja ihmisiä niiden takana, tervetuloa vaan minunkin puolestani! Täällä on tosiaan ihailtavan aktiivista keskustelua. :peukku:

Meillä ekat hampaat lähti nyt +15vkon iässä, mitään sen kummempaa kutinaa tms puremisvimmaa en ole huomannut. Tehosterokotuskin käytiin hakemassa eikä ell suostunut laittamaan rabiesta samalla, tai ois kai se laittanut jos oisin vaatimalla vaatinut mut en saanu aikaseks...no, 4vkon päästä uudestaan. Hämäännyin kun oli 2 reportteria tekemässä lehteen juttua eläinlääkärin työstä ja kun vallan päästiin poseeraamaan Stellan kans niin kaikki oleellinen unohtu. :shifty:

Stella on itse rauhallisuus, kiltti ja kuuliainen, mutta auta armias sitä intoa kun pääsee "töihin" jos nyt sellaisesta voidaan 4kk koiran kohdalla puhua. Mielenkiinnolla kyllä odotan millainen pakkaus tästä oikein kuoriutuu. Jos joku kuulis aidan takana kun Stella käy kiinni lempileluun, niin saletisti luulis meillä asustavan terrierin eikä minkään vauvasheltin...kyseessä siis sellainen vinkuva lehmärättilelu, onneksi. :viheltel:

Tänään ollaan oltu parikin kertaa seuraamassa esteratsatuskisoja, ihan sen tunnelman, ihmisten ja eläinten näkemisen kannalta (ja kuulutukset, agikisoja ajatellen :nauru: ) ja hienosti meni. Niitä hevosenläjiä täytyy vaan kokoajan väistellä, onneksi ei Stella osoittanut niihin mielenkiintoa. Ja Youtuben agipätkät on ihan loistavia niiden äänten kannalta, tottuupahan pienestä pitäen.

Ja hei, korvat näyttää hiukan nousseen kun ohensin karvaa korvan päältä, liekö sattumaa vai ei, mutta liimat saa vielä odottaa. Stellan äidilläkin on niin hienot luonnonkorvat että jos meille niistä edes piirun verran periytyisi.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 22.07.2010 klo 19:58  
+
0
Kylläpäs täällä nyt pulistaan! :peukku: Kiva saada uusiakin tyyppejä mukaan, tervetuloa kaikille! :hymy: IinaH:lla onkin oikeen kunnon värisuora! Ja sulosia pentuja taas, ei yhtään tuu pentukuume. :wink:

cayla, mä tilasin Dog pyramidin viime perjantaina terrieri.netistä, mut se ei oo viäl tullu. Toivottavasti tulis ennen viikonloppua, ettei ens viikkoon menis. Alissa ainakin rakastaa kaikkia aktivointijuttuja, ni eiköhän siitäkin tuu hitti. :wink:

Mä olin kattellu ton paimennuspaikan sivuja jo aiemmin. Olishan se kiva nähdä, vieläkö viettejä paimentamiseen on tallella, mutta toisaalta tuntuis se hiukan hullulta mennä paimentamaan kerran, kun ei ees tiiä syttyykö koira lampaille. Mun siskon kaveri oli ollut koiransa kanssa juurikin tuossa paikassa, kun kasvattaja oli järjestäny paimennuspäivän. Ja kysessä siis espanjanvesikoiria, joilla ei ainakaan mun tietääkseni oo mitään paimennustaipumusta, niin oudolta se kuulosti ainakin musta. Siskon kaverin koira oli kuulemma "seonnu" lampaista ja jahdannu niitä päättömästi, kunnes sen puuhat keskeytettiin. :roll: Se on ainakin aivan turhaa lampaiden stressaamista, kun kokeillaan paimennusta koirilla, jotka ei ees paimenna. Tässä meiän lähellä on kymmenen lammasta aitauksessa ja kun oon ollu Alissan kanssa niitä kattomassa, niin tuntuu, et ne stressaantuu jo siitä, kun koira on aidan takana tuijottamassa. Yleensä ne kerääntyy heti laumaksi ja tapittaa tosi valppaina koko ajan, kun ollaan paikalla. Tuolla tilalla oli aika paljon lampaita, mut jos niitä kursseja on usein, niin aivan varmasti lampaat saa olla kohtuu usein "koekaniineina". Paikan nettisivuilla tosin oli teksti: "Harjoittelu tapahtuu eläinystävällisesti ilman turhaa lampaiden painostusta tai mahdollisuutta vahingoittaa eläimiä." Mut miten se muka pystytään varmistamaan?
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Rommitus

Rommitus
Viestimäärä: 378

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 22.07.2010 klo 20:11  
+
0
Joskus tuo korvien karvojen leikkaaminen voi auttaa, mutta jos kyseessä on todella raskaat, lähes lupat, niin on parempi liimata.

Mä laitan tähän kanssa pari kuvaa Rommista. Rommi tienasi itselleen näyttelyiden ykkösruusukkeen viime vuodelta (2xeh, 1xeri) ja posti toi ruusukkeen toissapäivänä. Tänään käytiin sitten ottamassa "viralliset" pönötyskuvat.


PINNI

PINNI
Viestimäärä: 151

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 22.07.2010 klo 20:29  
+
0
Olen uusi täällä, juuri rekisteröidyin.
Meillä on kotona kolme shelttiä.
Nemo 5v, Koda 2v ja Capo 1v (kuvassa).

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6339
Viestejä yhteensä545729
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265870
(Tilastot päivitetty viimeksi 04.05.2024 klo 04:30)