Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Tiistaina, 19.10.2010 klo 21:35

Shetlanninlammaskoirat - osa 3

Siirry sivulle: 1 ... 48 49 50

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Keskiviikkona, 09.03.2011 klo 10:53  
+
0
^Kiitos :hymy: Kyllä tuntu että omilta hartijoilta nousi niin suuri painolasti eron myötä etten voi olla kuin tyytyväinen ratkaisuuni lähteä.


Reilua köydenvetoa
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Keskiviikkona, 09.03.2011 klo 10:58  
+
0
^Eikä..! :nauru: Ihana toi Even istuma-asento. *reps*
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Keskiviikkona, 09.03.2011 klo 11:27  
+
0
^^ Even päästä tulis kolme Sirun päätä:eek:
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

RosaMaria

RosaMaria
Viestimäärä: 1

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Keskiviikkona, 09.03.2011 klo 13:13  
+
0
heips!

Olen seuraillut nopeasti etenevää keskusteluanne ja nyt päätin liittyä mukaan :nauru:
Itsellä on tällä hetkellä 2-vuotias sheltti poika Miro. Muutimme Turun seudulta eläintenhoitajan opintojen perässä Satakuntaan, Kokemäelle. Harrastuksiin meillä kuuluu agility. :)
Shetlanninlammaskoira Miro

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Keskiviikkona, 09.03.2011 klo 13:20  
+
0
Tervetuloa RosaMaria ja Miro :aurinko:

Mau:lta kaipaisin kimppakuvaa teidän otuksista, kokoero taitaa olla melkoinen? :nauru:

Olen huomannut että Sirulla on kauhea hoivavietti, ja se nuolla lipittää aina kaikkea mikä on kipeää. Tämä on tullut huomattua monesti ihmisten kanssa, Viime kesänä Siru ei jättänyt rauhaan tätini nilkkaa, joka oli leikattu. Monien kipeät kädet tuo on nuollut, ja vain sitä kipeää kättä toinen käsihän ei kelpaa vaikka sitä tarjoaisikin. Ja nyt kiinnitin huomiota siihen että Siru alkoi nuolemaan Even tassua, vain ja ainoastaan vasenta etutassua. Sitten kun tutkin tassun tarkemmin niin yksi varvas oli turvonnut. Enkä olisi tuota huomannut ollenkaan ilman Sirun jatkuvaa nuolemista ja perässäkulkemista, aina kun Eve vaihtoi paikkaa seurasi Siru perässä että pääsi nuolemaan kipeää tassua.



"Eikö se jo lopettaisi"


Meillä on jo tuttavapiirissä sellainen huvittava sanonta että täytyy mennä tutkimuksiin jos Siru tulee nuolemaan, kun jotain vikaa siinä kohdassa täytyy olla :nauru:

Onko muiden shelteillä ollut vastaavaa "kipeän hoivaamista"?
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Keskiviikkona, 09.03.2011 klo 13:28  
+
0
Meillä on sekä Savulla, että mun äidin shelttipojalla tuota hoivaamista. Ei tosin ehkä ihan noin voimakkaana, kun Sirulla. :nauru:

Mut kyllä se kädestä haavan löytää, vaikkei olis kun minimaalinen paperiviilto, niin sitä noi molemmat yrittää nuolla viimeiseen saakka.

edit// Ihana toi alempi kuva. "Lopeta jo.." "Eiku mä ihan vähän vielä tästä lipasen.." :nauru:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 09.03.2011 klo 13:30)

Mannatus

Mannatus
Viestimäärä: 365

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Keskiviikkona, 09.03.2011 klo 14:53  
+
0
Meillä en niinkään tiedä onko tuo Mannan nuoleminen haavauma peräistä, mutta kovin on ottanut tehtäväkseen pikkusiskon puhtaanapidon. :)

Shetlanninlammaskoira

Manna ♀ s. 23.07.2009
Nemi ♀ s. 22.08.2010

Mannan ja Nemin Blogi

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Keskiviikkona, 09.03.2011 klo 15:18  
+
0
Toinen on just sellanen "mene mäelle siitä nuolemasta" :nauru:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Mannatus

Mannatus
Viestimäärä: 365

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Keskiviikkona, 09.03.2011 klo 15:23  
+
0
No niinpä!! Ja heti kun Nemi meinaa karata niin Manna murisee ja nappaa kuonosta kiinni. :nauru:

Ai niin! Mun piti hehkuttaa, kun mun pieni tyttö on jo niin iso! Hyppäsi tänään aamulla ekan kerran autossa olevaan kevyhäkkiin. <3 Ennen pieni on nostanut vain tassunsa siihen ja sitten on pitänyt nostaa.

Niin ja lisää positiivista, Nemin korvan liimaus aukesi tänään aamulla puistossa ja oli vielä kotonakin lupalla, JES. Ehkä niistä sittenkin saadaan rotumääritelmän mukaiset. Äkkiä laitoin takaisin kiinni. :wink:

JEEEEEEEEEEE.......... Meidän videokamera on saapunut meidän postiin!!!!!! Nyt sitä hakemaan. :jjei::jjei::jjei::jjei::jjei::jjei:
Shetlanninlammaskoira

Manna ♀ s. 23.07.2009
Nemi ♀ s. 22.08.2010

Mannan ja Nemin Blogi

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Keskiviikkona, 09.03.2011 klo 17:46  
+
0
Munkin puolesta Suzunalle onnea uuteen kotiin ja elämään =) Varmasti oli oikea päätös jos olosi on helpottunut. Onneksi sulla on aina seurana ne ihmisen parhaat ystävät Siru ja Eve. =)
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Keskiviikkona, 09.03.2011 klo 18:03  
+
0
Hämmästyttävää huolehtimista. Meiän neitit pitää yleensä sellasen vähintään puolen metrin hajuraon. Tänään poikkeuksellisesti Melli nuoli Toffon namaa, mutta se johtui yksinomaan siitä, kun sen naama oli majoneesissa. Oikeesti Melli ei ole nuollut Toffoa pentuajan jälkeen eli ensimmäisen kolmen tai neljän viikon jälkeen. Jos ne jotain nuolee, siinä on takuulla jotain ruokaa.
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Keskiviikkona, 09.03.2011 klo 18:21  
+
0

CaraMelli kirjoitti:

Tänään poikkeuksellisesti Melli nuoli Toffon namaa, mutta se johtui yksinomaan siitä, kun sen naama oli majoneesissa.


:nauru: :nauru:

Joo ei täälläkään hoivailla, ehkä ne on tyttöjen juttuja. Quincy ei nuole koskaan ketään muuta paitsi itseään, russeli nuolee kyllä mielellään ihmisten naamaa silloin kun sillä on mahdollisuus (=kun joku ottaa sen syliin). Toisiaan jätkät ei lähentele muutenkaan, leikkivät kyllä yhdessä mutta muute pidetään hajurakoa. Niillä on alakerrassa kaksi petiä ja russeli yrittää nukkua molemmissa ja vaihtelee nukkumapaikkaa niin kauan että Quincy menee lattialle nukkumaan, sitten russeli on tyytyväinen :roll: Täällä ylhäällä Quincy nukkuu muutenkin yleensä lattialla, tykkää kai viileästä alustasta.

Suzunalle tsemppiä uutee alkuun! :aurinko:

Quincy on ehkä epäshelttimäinen siinäkin suhteessa, että se ei ole hirveän ahne. Tuohon toiseen verrattuna se toki on ahne, koska hotkii ruokansa viimeistä ripettä myöten ja syö kaikki makupalat (sekä matolääkkeetkin makupaloina :nauru:) mutta ei se ole sillä lailla hirveästi ruuan perään kuitenkaan muuten. Eikä sen tulisi mieleenkään agikentällä ajatella kenenkään makupaloja :nauru: Se on ihan hulluna agiin ja huomasin vahingossa, että se olisikin tehokkain motivoimiskeino... Quincy on vähän huono seuraamaan pidempiä pätkiä kun sen mielenkiinto lopahtaa, eikä se jaksa makupalojen takia kuitenkaan keskittyä niin kauaa. Leluihin se on kyllä hulluna, mutta jos se ei näe lelua ei sitä pysty silläkään oikein motivoimaan, eikä lelun pitäminen näkyvillä nyt sitten ehkä ole pidemmän päälle kovin tehokasta. Mutta ainoa tilanne missä se suorittaa aivan täydellistä seuraamisliikettä minuuttitolkulla ja ilman käskyä on agin lämmittelyssä :nauru: Pitäisi kysyä voisiko sinne BH-kokeen suorituspaikan viereen tehdä pikkuisen agiradan :viheltel:

Adetson

Adetson
Viestimäärä: 125

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Keskiviikkona, 09.03.2011 klo 18:22  
+
0
Meillä nuollaan aivan älyttömästi käsiä, varsinkin mun pikkusiskon. Se ei voi yhtää pitää käsiään näkösällä, Ada koko ajan nuolis niitä :)

Voi kun Savu on hieno poika! Me kans ajateltiin Tampereelle ilmottautua, ootteko sinne tulossa? Mä vähä pelkään että on 'turha reissu' ja tullaan jonkun H:n kanssa kotiin, mutta jos en menisi niin jäisi vaivaamaan että mitä ne sanoo..

Eilen oli taas agiharkat. Ada osaa kepit! Oon sen ennenki 'huomannu', mutta nyt katottiin oikeen ohjaajan kanssa. Mä oon vielä kädellä ohjannu mutta nyt kokeiltiin niin, että vaan juoksin vierellä ja Ada meni ne superhienosti, jeee! Oli jo aikakin, kun melkein vuosi ollaan yritetty treenata. Noita keppejä ollaan kyllä päästy treenaan vain kerran viikos omaa vuoroa odotelles..

Hei kuulkaas muutes, mitä tää uudet SA -kirjaimet tarkottaa näyttelyarvosteluissa??

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Keskiviikkona, 09.03.2011 klo 18:37  
+
0

Adetson kirjoitti:


Voi kun Savu on hieno poika! Me kans ajateltiin Tampereelle ilmottautua, ootteko sinne tulossa? Mä vähä pelkään että on 'turha reissu' ja tullaan jonkun H:n kanssa kotiin, mutta jos en menisi niin jäisi vaivaamaan että mitä ne sanoo..

Hei kuulkaas muutes, mitä tää uudet SA -kirjaimet tarkottaa näyttelyarvosteluissa??



Juu, erkkariin, Lahteen ja Tampereelle Savu nyt on ilmoitettu.
Nokian ryhmiksen aattelin viel ottaa siihen jatkoks, kun nyt sellasetkin kinkerit tääl omassa pitäjässä on. :)

SA= sertifikaatin arvoinen (mut en nyt muista sit et mitä se sit meinas..:nauru:)
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Hilla

Hilla
Viestimäärä: 64

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Keskiviikkona, 09.03.2011 klo 18:45  
+
0
Nyt olis täälläkin aika hankkia toinen koira tänne opiskelijan kämppään, joten kysynkin teiltä sheltti-experteiltä hieman neuvoja !! Käykö urospuolinen sheltti jo minulla olevan belgianpaimenkoirauroksen kanssa vai onko suurta tappelua odotettavissa...? Tuon toisen kanssa on treenattu ja alkaa kohta olemaan "valmis", joten on aika hankkia sillekkin kaveria. Pienempää kaveria tosin niin, että aikaa riittää molemmille. Tarvitseeko sheltti suurta energianpurkua vai hyppiikö pitkin seiniä kun olisi aika rauhoittua vapaa-päivän merkeissä ? Treeneissä keskittyisin sheltin kanssa tottikseen ja agilityyn, joten hommaa silläkin olisi.
" Jokainen eläin on subjekti.
Eläin on : Oman elämänsä keskipiste ja itsensä puolustaja,
se on varuillaan joka suuntaan, niin kuin Sinä ja Minä !"

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Keskiviikkona, 09.03.2011 klo 18:48  
+
0
Alotin tänään matokuurin koko lössille. Toivottavasti ei mene maha sekasin keltään.
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

sinis

sinis
Viestimäärä: 69

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Torstaina, 10.03.2011 klo 00:01  
+
0
Moikka!
Tuolta pentu tulee taloon -palstalta mua tökittiin vähän tähän suuntaan kun meidänkin talouteen muuttaa lauantaina sheltti. :jjei:

En tiedä onko täällä ollut tapana esitellä itseään, mutta teenpä sen kumminkin. :P Eli siis täällä kirjoittelee tämmöinen 21v kahden lapsen yh-äiti, villakoirien tuottamisesta tällä hetkellä huolehtii kani ja kaksi kissaa. Ja nyt tosiaan kahden koirattoman vuoden jälkeen taloon on tulossa uusi koira ja olen aivan täpinöissäni! Aiempi koira oli työlinjan russeli, jonka sain ihan keskenkasvuisena kakarana ja edelleen koira on elossa ja voi ikäänsä nähden hyvin, täyttää siis ensi viikolla jo 14. Mutta asustelee tosiaan isovanhemmillani, pari vuotta sitten oli koira pakko antaa pois, on aina siis inhonnut lapsia ja ajattelin että kyllä se omaan perheeseen kuuluvaan lapseen tottuu, mutta eipä vaan tottunut. Jossain vaiheessa sitä sitten paloi itse loppuun, kun koira kierteli ja kaarteli esikoista muristen jatkuvasti, uskaltanut hetkeksikään katsoa toiseen suuntaan. Joten nyt vanhus viettelee rentoja eläkepäiviä isovanhempieni hellässä huomassa. :) Itse olen tässä nyt tosiaan sen kaksi vuotta paininut itseni kanssa, että ottaisiko sitä uuden koiran vai ei - ja lopulta oli pakko antaa itselle periksi. :wink:
Remo 230412
Koda 190614

Adetson

Adetson
Viestimäärä: 125

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Torstaina, 10.03.2011 klo 08:46  
+
0
Tampereella kenties siis törmätään :) Te taidatte kisata vielä junnuissa? Onko SA:kin nyt sellanen lohdutuspalkinto :nauru: En oo oikein ikinä ymmärtäny mitä järkeä esim. VARA-SERTissä on, varmaan kaikkia vain harmittaa toisaalta kuinka likellä se SERTi oli :wink:

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Torstaina, 10.03.2011 klo 09:03  
+
0
Joo, me mennään junnuissa viel Treellä. Sit Nokian ryhmiksessä korkataan nuoret. :hymy:

Nyt kun noita näyttelysääntöjä tavasin, ni PU/PN kehään voi osallistua koirat, jotka on saanut ERI:n ja tuon SA:n.

Mut sit en kyl ihan ymmärrä et mikä idea tossa lopulta on.
Jos esim. sijoittuu JUK1 SA ja JUK2 SA, niin voiko tuo jälkimmäinen kiilata sit viel PU/PN kehässä tuon ekan ohi, vai saako tuon SA:n vain tuo JUK1? Voiko sen saada useampi samassa luokassa?
Huhuu, joku viisaampi.. :nauru:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Rommitus

Rommitus
Viestimäärä: 378

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Torstaina, 10.03.2011 klo 09:29  
+
0
SA:ta voi tuomari jakaa niin monelle eri:n saaneille kuin haluaa, määrä/luokka ei ole sidottu siihen neljään. EH:lla ei enää pääse kilpailuluokkaan, sinne menee vain eri:n saaneet ja siellä jaetaan sitten ne sa:t. Tosin, jos ei ole sijoittunut luokassa, vaikka on saanut erin ja sa:n, ei ole asiaa pu/pn-luokkiin. Näin olen asian ymmärtänyt. Sa:n voi mieltää pentuluokkien kunniapalkinnoksi, jos se vähän helpottaa ymmärtämistä. Kyllä JUK2 voi mennä JUK1:sen ohi pu/pn luokassa. On niitä sattunut, että pu/pn kehissä luokkansa voittanut koira on esim. ruvennut ontumaan tai tehnyt jotain sellaista, josta tuomari ei pidä ja tiputti sitten pois luokasta.

Hilla. Sheltti kyllä yleensä tulee toimeen kummankin sukupuolen edustajan kanssa, varsinkin, jos on pennusta asti kasvanut ns. toisen uroksen alle. Omani ei siedä vieraita saman ikäisiä uroksia, tulee pullistelua, mutta vanhempieni vanhaa urosta kunnoitti, koska se kuului meidän laumaan. Sheltti kyllä kestää vapaapäiviä, ei hypi seinille. Jos sulla kerran on belgi, niin sheltti tyytyy paljon vähempään kuin se. Toki sheltti tekee tasan niin paljon kuin sen kanssa tehdään ja olisi valmis enempäänkin, mutta ei se siihen hajoa, jos on vapaapäiviä. Kyllä sen sitten huomaa seuraavan kerran treenatessa/vapaajuoksutuksessa, että energiaa on, mutta kotona ottaa rauhallisesti eikä hypi seinille. Toki on yksilöitä, jotka ehkä hyppivät, mutta noin lähtökohtaisesti.

Mulla on tosi aktiivinen sheltti täällä ja nyt tämä kevät on ollut aika hiljaiseloa koirarintamalla, kun olen graduani tehnyt ja nyt vielä oli tosi sitkeässä flunssassa ja oli ne kovat pakkaset, joten koiran kanssa touhuaminen on ollut vähäistä. Kotona tuo tapaus lähinnä nukkuu, joskus kantelee leluja ja tulee rapsuteltavaksi, mutta on ns. tyytynyt osaansa. Treeneissä sitten on aluksi ollut vähän vaikeaa keskittyä ja remmilenkeillä on haukuttu tylsyyttä, mutta mitään älyttömiä ongelmia ei ole ollut. Hyvin sulle sheltti menisi belgin kaverina.

Tervetuloa palstalle Sinis! Mistäspäin teille pentu tulee?

  Siirry sivulle: 1 ... 48 49 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28194
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6333
Viestejä yhteensä545704
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.04.2024 klo 04:45)