Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Perjantaina, 11.03.2011 klo 17:29

Shetlanninlammaskoirat - osa 4

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 50

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Perjantaina, 11.03.2011 klo 17:29  
+
0
Ja eiku neljättä keskustelua kehiin :kumarrus:
Edellinen löytyy tästä
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Perjantaina, 11.03.2011 klo 19:02  
+
0
Ollaan me vaan varsinaisia pulisijoita.. :shifty:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Perjantaina, 11.03.2011 klo 23:58  
+
0
Ja eikun uutta pulinaa putkeen! :nauru:

Suloset Siru ja Eve! Tosta mäkin haaveilen, et ois kaks koiraa toisiaan viihdyttämässä, ni ei tarttis aina ite olla leikkimässä koiran kanssa. :wink:

Mun on pitäny jo pidempään kysyä tätä, koska musta se on kiinnostavaa kuulla. Eli, mistä teiän shelttien nimet tulee? Osan nimitarinat oon joskus ehkä kuullukkin, mut ei se haittaa. :hymy:

Mä en oo ite keksiny Alissan nimeä. Kasvattaja anto Alissalle ja sen kahelle siskolle epäviralliset kutsumanimet, joilla pennuista puhuttiin. Jossain vaiheessa siskojen nimet kyllä lyheni/muuttu, mut Alissan nimi pysy samana. Sillon, ku varmistu, et mä saan just Alissan, ni alko hirvee nimen pähkäily, mut mikään ei tuntunu sopivalta. Halla ja Hippu oli pitkään kärjessä, mut jotenkin esim. toi Halla ei tuntunu sopivan soopelille. Jossain vaiheessa aloin sit miettimään, et mitäs jos en vaihtaiskaan Alissa-nimeä. Olin siihen jo niin tottunut, samaten Alissa tunnisti jo kasvattajalla oman nimensä ja lisäks Alissa näytti jo ihan Alissalta. :nauru: Niinpä Alissa sai jäädä Alissaksi. Musta toi on nätti ja kiva nimi ja hiukan erilainen, ei oo tullu ainakaan vielä toista Alissaa vastaan. Seuraavan pennun kohdalla voi tulla vaikee valinta, tosin yks nimi on jo pitkään pyöriny mielessä, se sopis aika hyvin Alissankin kanssa. :wink:

Alissalla on kyllä todella paljon lempinimiä, eniten käytössä on varmaankin Allu. Muita on sitten Pulmu, Paltsu, Graali, Papu, Altsu... Hassua, miten nyt ei tuu ton enempää noita mieleen... :nauru:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

cayla

cayla
Viestimäärä: 506

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Lauantaina, 12.03.2011 klo 09:28  
+
0
Ihana video Sirusta ja Evestä! Hauskannäköistä kun Siru vaan pujahti Even jalkojen välistä :nauru:

Nellistä tuli Nelli pitkällisen jahkailun ja pohtimisen tuloksena. Pyöriteltiin vaikka mitä nimiä eikä mikään oikein tuntunut sopivalta siinä vaiheessa kun tiedettiin, mikä pennuista saadaan. Joskus ennen kun tiedettiin, että Nelli tulee meille, niin löysin netistä tilaston, jossa oli suosituimpia koirien nimiä vuodelta 2008 (?). Narttujen suosituin nimi oli Nelli ja muistan ajatelleeni, että ei siitä koirasta ainakaan Nelliä tule, koska se on niin yleinen nimi. Mutta sitten meni vähän aikaa ja tuo tilasto unohtui ja Nelli tuntui sopivalta nimeltä. Peppi olis ollut myös yks vaihtoehto, mutta kun tutuilla oli sen niminen koira, niin se idea jätettiin sikseen. Nyt mulla on kaks nimeä valmiina, toinen olis trikkinartulle ja toinen soopelinartulle, saa nähdä tuleeko niille ikinä käyttöä!

Nellilläkin on monta lempinimeä: Nelluska, Nellukka, Nelsson, Nelssoni, Neppula ja tietysti äitin pikku vauva/kulta/rakas, millä tuulella sitä itse sattuukaan olemaan! :wink:

Muoks. Suomen yleisimmät lemmikkien nimet 2008
shelam 4/10
Blogi
(Viestiä on muokattu lauantaina, 12.03.2011 klo 09:30)

Miizuli

Miizuli
Viestimäärä: 333

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Lauantaina, 12.03.2011 klo 12:20  
+
0
Pelle sai nimensä jo melkein vuosi ennen syntymäänsä. :shifty: Eli siis silloin kun oman koiran hankkiminen tuli ensimmäisen kerran mieleen. Olin jo aika varma että tuleva koira on sheltti ja nimiä piti tietenkin heti alkaa selailemaan. Pelle nousi heti suosikiksi. Se sopi hyvin suuhun eikä ole kovin yleinen. Ja kun viimein sain pennun käsiini niin olihan tuo sinisilmäinen merle ihan Pellen näköinen! :nauru: Yleisin lempinimi on jostain syystä Ukko ja Pelle tunnistaa myös sen nimen.

Ja nyt kun innostuin niin kerronpa miten tuo juniori sai nimensä. Axelkin sai nimensä jo reilusti ennen syntymäänsä. Eli en siis kovin välitä katsoa miltä pentu näyttää vaan päätän aina etukäteen. Olin jo pitkään lukenut samannimisen koiran blogia ja ihastuin nimeen niin kovin että olihan se pakko omalle pennulle antaa, tosin x-versiona. Lempinimiä on laittoman paljon: Napsu, Mappuli-Nappuli, Pentu...
Mies aina pyörittelee silmiään mun lässytykselle. :nauru:
Axel 08/10
Viljo 07/11

♥ Muistoissa Pelle 11/08 - 09/15 ♥

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Lauantaina, 12.03.2011 klo 13:08  
+
0
Kasvattaja sanoi, että saan keksiä koiralle nimen kunhan se on kaks osanen. Pyörittelin mielessäni Toscaa ja Karamelliä. Sitten välähti, että Cara-Mellissähän olis yhtäkuin alkuosaltaan rakas ja melli sinällään tarkottaa täälläpäin karkkia.
Toffon nimi sai alkunsa siitä, kun ei ollut kennelnimeä, niin ei saanut olla kaks' osasia nimiä ja halusin kuitenkin jonkun yhdistävän teeman. Kun emo kerran oli jo karkkia, niin eihän lapsistakaan voinut muuta kehkeytyä. Karkkihyllyn vieressä sitten pähkäilin. Kiva olis ollut jos olis kaikille keksinyt kaikille nimet mihin olis sisältynyt myös f- kirjain. Iskä koira kun on Dublo-Duffe.

Lempinimiä on kans aika paljon: Melli jaTollo, Tohelo ja Torvelo, Melluska, Mölli, Toffoliini, Popcorntassu, Höpötassu, Karvakorva, Äiskän Mussukka jne...
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

Rommitus

Rommitus
Viestimäärä: 378

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Lauantaina, 12.03.2011 klo 17:59  
+
0
Rommin nimen keksiminen oli tosi vaikeaa. Lähinnä sen takia, että mun avomies aina tyrmäsi mun hyvät ehdotukset. Kriteereinä meillä oli se, että nimen pitää olla kaksiosainen (ei tule intoa väännellä liikaa) ja pitää olla r-kirjain. Yksi ilta sitten olin sohvalla katsomassa telkkaria, kun se tuli: Rommi. Äkkiä huuto miehelle, että mites olisi ja ihme ja kumma. Se kelpasi. Eipä ole vastaan tullut muita Rommeja, vaikka netin perusteella olen muutaman löytänyt, jopa yhden nartun ;) Rommin virallinen nimi viittaa sitten taas miehekkeen ensimmäiseen tietokonepeliin nimittäin tähän Prince of Persia-peliin. Tosin virallisessa nimessä on kirjoitusvirhe, mutta eipä se haittaa ketään.

Edit. Lempinimiä, joita olisi siis paljon käytössä, ei oikestaan ole. Haluttiin sellainen nimi, jota ei sitten tule väänneltyä. Ukko taitaa olla käytetyin, samoin poika. Hyppyrotta ja rotta on sitten vähän vähemmän käytettyjä. Hyppyrotta tulee siitä, että noh nuorempana Rommi oli vähän rotan näköinen, kun ei vielä ollut turkkia ja kun on harmaa väriltään. Hyppyrotta sitten viittaa siihen, kun Rommi hyppii niin paljon. Ukkoa ja Äijää tuskin tarvii selittää =D
(Viestiä on muokattu lauantaina, 12.03.2011 klo 18:01)

sinis

sinis
Viestimäärä: 69

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Lauantaina, 12.03.2011 klo 19:07  
+
0
Nyt on meilläkin sheltti kotona ja on se kyllä aivan hurmaava! :love:
Alkuun ei uskaltanut eteisestä liikkua ollenkaan ja jos yritti itse mennä muihin huoneisiin niin alkoi armoton vikinä perään. Nyt kyllä jo uskaltaa käydä kaikissa muissa huoneissa paitsi olkkaria jostain syystä arastelee vielä. On syönyt oikein reippaasti ja ulkona ollaan rampattu, mitään sinne ei ole kuitenkaan tehnyt, se on tuo suuri maailma niin jännä pienelle! Saas nähdä miten ensimmäinen yö menee. Olen kyllä aivan totaalisen myyty! Nyt uskaltaa jo vähän leikkiä eikä vain möllötä sylissä. :wink:
Remo 230412
Koda 190614

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Lauantaina, 12.03.2011 klo 20:27  
+
0
Nimeä mietittiin selailemalla lähinnä kalenteria uudestaan ja uudestaan ja tietysti keksimällä kaikennäkösiä nimiä. Kuitenkin parhaimmat ehdotukset tuli ihan normi kalenterista. Hassua miten ne on jo pyyhkitytyneet mielestä, mutta muistan, että viimisiä vaihtoehtoja oli Viivi ja Minttu. Tehtiin kaikennäkösiä listoja ja pyyhittiin niistä aina pois nimiä sitä mukaan kun alkoi tuntua tyhmiltä, mutta Viivi kulki loppuun asti mukana listassa. =) Lopuks meillä oli vissiin kolme nimeä listassa (joku muu noiden kahden lisäksi) ja Viivi karsiutui niistä silloin kun oltiin käyty katsomassa sitä ekaa kertaa sen ollessa 6-viikkoinen. Katottiin yhtä kuvaa ja todettiin, että kyllä se on ihan Viivin näköinen =) Muunmuassa tätä kuvaa katsottiin kun nimestä päätettiin

Voi ei, miten se on voinut olla tollanen joskus!!:love:

Lempinimiä on tullut monia, mutta niitä ei käytetä koskaan Viiviä puhutellessa vaan keskenämme ja sitten lellitellessä:nauru: Vaavi, Vaaviska, Viiviskä, Tintintin, Vimpula, Vimperi, Siipi, Siipisonni :nauru: älkää kysykö...! Rakkaalla lapsella on monta nimeä!
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

emppu97

emppu97
Viestimäärä: 278

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Lauantaina, 12.03.2011 klo 20:51  
+
0
Moikka!:heiluti:
Täällä sheltti-keskusteluissa ei oo oiken tullu käytyä, vaikka sheltti meille tulikin:shifty:
Sheltti poikamme on nyt n.9kk ja aika isoksi rontiksi on kasvanut;)

Meidän pojalle mietittiin kauan nimiä ja ehdotuksiakin oli vaikka kuinka... Aku, Repe, Kita, Halla, Remu ja paljon muita.

Lopullinen nimi päätettiin kun ystäviemme tutuilla oli sheltti tyttö Plikka:wink: Aluksi ehdotettiin Poika-nimeä, mutta Poju oli lopullinen päätös:jjei:
Lempinimiä on joitakin: Pojunen, Pojukki, Poppeli... eipä hirveästi muita

Tässä, jos joku haluaa katsoa millaiseksi rontiksi Poju on kasvanut;)

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Lauantaina, 12.03.2011 klo 22:21  
+
0
Onnea pennusta sinis! Nauti nyt pikkupennun tuoksusta ja touhuista, kohta siitä pienestä jo kasvaa iso koira. :hymy: Kuvia kehiin sit, ku kerkeet. :wink: Muoks. Siellähän niitä kuvia olikin pentupalstalla. :love: Ai niin, mikä pojalle tuli nimeksi?

Voi mikä pikku-Viivi! :love:

Kivoja nimitarinoita. Nimen keksiminen on kyllä vaikeaa, mutta jotenkin sen sit tietää, mikä on just se oikea nimi. Mä muistan, ku päädyin Alissaan, ni tuli heti semmonen olo, et eihän se mikään muu ois ees voinu olla.

Mitä esim. teiän perheet tai kaverit tykkäs nimivalinnasta? Millasia kommentteja tuli? Eihän se nimipäätös kuulu kellekkään muulle, mut kommentteja saa aina kuulla. Todella monet lausuu Alissan nimen väärin sen ekan kerran kuultuaan ja sanoo Alisa. Myös mun isä lausu Alissan todella pitkään väärin ja aina jouduin korjaamaan. Sit se joskus hermostu ja tokas, et: "Miks sil piti valita niin vaikee nimi?" :nauru: Kyllä sekin sit sen lopulta oppis, vaikka usein puhuukin Allusta tai Altsusta. Myös yks nainen, joka jää koiransa kanssa usein juttelemaan lenkillä, lausuu Alissan aina yhellä s:llä, mut en oo jaksanu korjata. :wink:

Muoks. Unohdin kehua Pojua! :love: Todella kaunis sheltti, aivan upean värinen soopeli. Tykkään hirmusesti tollasista punertavista soopeleista.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu lauantaina, 12.03.2011 klo 22:26)

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Lauantaina, 12.03.2011 klo 22:35  
+
0
Mä olen äärettömän huono keksimään nimiä :nolo: Kasvattaja sanoi että saan keksiä nimen joka alkaa Q:lla, no joopajoo :roll: Jätin siis nimiasian ihan kokonaan kasvattajan asiaksi, ja se jäi sitten kutsumanimeksikin, kun nyt kuitekin on sopivan lyhyt, ja, noh koska olen huono keksimään niitä nimiä :nauru: Quincyllä ei ole varsinaisesti lempinimiä mutta sillä on toinen tasavertainen kutsumanimi Pinsi, koska lapset ei osaa lausua Quincyä :nauru:

Meidän terrierin nimi on Tyson, sille keksi nimen mies, joka on suuri nyrkkeilyn ystävä (:roll:) ja koska hänellä oli silloin hevonen nimeltä Lennox, tuli koirasta sitten Tyson.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Lauantaina, 12.03.2011 klo 22:47  
+
0
^Mä oon muuten todella usein miettinyt, et mistäköhän toi Quincy tulee. :wink: Yks päivä tuli neloselta joku eläinohjelma, misä oli ongelmakoira nimeltä Quincy ja ihmettelin, et onko niitä muitakin. :nauru:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

emppu97

emppu97
Viestimäärä: 278

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Sunnuntaina, 13.03.2011 klo 08:24  
+
0

Tutuli kirjoitti:

Muoks. Unohdin kehua Pojua! :love:Todella kaunis sheltti, aivan upean värinen soopeli. Tykkään hirmusesti tollasista punertavista soopeleista.



Kiitos, Tutuli!

Eevuksella myös aivan äärettömän söpönen sheltti:love:

yasmin

yasmin
Viestimäärä: 57

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Sunnuntaina, 13.03.2011 klo 11:41  
+
0
Me mietittiin nimee vähän etukäteen. Nimen miettiminen aloitettiin oikeestaan silloin kun aloin soitteleen eri paikkoihin ja kysellä pentu tilanteita. Haluttiin että meidän koiran nimi on piirretyistä.. aikasempienkin koirien nimet on lasten ohjelmista C: Mies sanoi että jos otetaan narttu sen nimeks tulee Ariel. No mä en siitä niin tykännyt ja päädyttiinkin urokseen. Mies keksi Repe nimenkin (Repe sorsan mukaan :D) muita vaihtoehtoja oli Topi (Topista ja Tessusta) ja Roki kävi mielessä mutta se jäi nopeesti (onneksi koska Repen veli on Roki). Seuraavan(!!) koira nimi on sit Topi!
Repe nimen valinta vaan vahvistu kokoajan. Oli se niin villi pentu ja teki kokoajan sie Eijan luona pientä pahaa :D ! Kasvattajakin ihastu nimeen ja sanoin sen sopivan Repelle täysin.

Lempinimä joita me käytettään kun puhutaan keskenämme Repestä on monia. Repelle puhutaan aina Repenä. Kaikilla on niin suloisia lempinimiä ja meillä enemmänkin huumori nimiä kuten sen "intiaani nimi" PomppivaPisuli ja sit yks päivä oli päässyt syömään multaa ja sen ikenet oli täynnä multaa joten sanotaan sit nuuskahuuleks. Sit on tavallisempia kuiten poika, herra, repezuulo, repezi..
http://reperonaldo.blogspot.com/

emppu97

emppu97
Viestimäärä: 278

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Sunnuntaina, 13.03.2011 klo 12:59  
+
0
Hauskoja nimikertomuksia.

Minkäs verran teijän poika shelttinne painavat, kun musta tuntuu että meillä on pikkusen painavanpuoleinen koira:shifty:

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Sunnuntaina, 13.03.2011 klo 13:12  
+
0
^Miks vaan urosten painoja kysyttiin? :wink: Ei kannata kattoa vaan sitä painoa, se tietty riippuu korkeudesta. Ja kyljistähän sen ylipainon huomaa.

Alissan mitat: 43 cm / 12,5 kg. Tosin nyt Alissa on laihiksella ja koitetaan päästä takas tohon 12,5 kiloon. :wink:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Sunnuntaina, 13.03.2011 klo 14:23  
+
0
Savun "nimitarina"
Elikkäns tuolta löytyy kökkö stoori Savun nimeämisestä.. :)

Täällä toi jäbä täyttää ens torstaina 1v, säkää on n.42cm ja painoa 9kg tietämissä..

muoks. Niin ja lempinimiä tältä löytyy: pörri, turri, tuffe, savulainen, murmeloidi, pörröturkki ja turjake.. :nauru:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 13.03.2011 klo 14:26)

Mannatus

Mannatus
Viestimäärä: 365

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Sunnuntaina, 13.03.2011 klo 14:36  
+
0
Olipa päivä!!

Oltiin tänään siis hallilla mittauttamassa Manna virallisesti. Kotona vielä viime hetkellä mittasin ennen kisapaikalle lähtöä ja sain siinä alle juuri sen 35, joten hyvillä mielein lähdin liikenteeseen.

Hallilta kun tuomari vihdoin tavoitettiin ja hän alkoi Mannaa mittaamaan niin kysyi multa, että olenko varautunut medi-luokkaan. Sanoin että en ole mihin hän vain totesi, että taidat joutua varautumaan. Sai Mannasta 35,5cm. Olin tästä jo aivan maassa. Manna seisoi todella hienosti. Tuomari huomasi, että miniä olisin Mannasta toivonut. Niinpä mittasi vielä uudestaan ja runnoin mitan oikein kunnolla lapaluun päälle. :nauru: Tulos 35cm. Ilmoitti laittavansa meidät kollegioon ja merkkasi kisakirjaan mini-luokan. Vaikka, kyllä hänestä näin, että medi se hänen mielestään olisi ennemminkin.

Tässä kohtaa oli veetutus taso jo korkealla, kun ajattelin, että nyt sitten mennään medinä. En uskonut, että voitaisiin saada toista mini-tulosta tuomarilta, koska tämäkin oli niin tiukka.

Olin jo lähdössä kotiin, mutta päätin sitten kuitenkin jäädä odottamaan päivän toista tuomaria, koska halusin nähdä miten meidän käy. Jos saataisiin toinen mini-tulos se riittäisi, mutta jos medi niin pitää käydä vielä kolmannella tuomarilla.

Vihdoinkin varpaiden ollessa jo umpi jäässä löysin tämän toisen tuomarin, joka sitten tuli lopulta Mannan mittaamaan kun kauniisti pyysin. Eri mitta ja se, että tuomari oli mies taisi jännittää Mannaa. Ei suostunut seisomaan ollenkaan nätisti. Tuomari siinä ähkäisikin, että onpa tämä nyt vaikeaa... :roll:

Siinä sitten yritti mutkittelevaa koiraani mitata ja tarjota herkkujakin sille. Kysyikin, että oliko toisenkin tuomarin kanssa näin vaikeaa ja kun sanoin, että se oli kuin ihmisen mieli ja seisoi tosi kauniisti taisi tuomari heltyä, että koirani ei olekaan täysin ihmistä pelkäävä kapinen piski ja monen epätoivoisen mittauksen jälkeen merkkasi Mannan miniksi ja virallisti tuloksen!!!!! :jjei::jjei::jjei::jjei: Sanoi siinä merkatessaan, että "ei sitä viitsi nyt enempää laittaa kiertämään, jos ensimmäinen tuomari sen kerran miniksi sai"... HUH! :shifty:

Nyt se on siis virallista. Kahden tuomarin mittaustuloksella Manna tulee kisaamaan mini-luokassa! Mun oma rakas pieni miniManna. <3

Meni kyllä niin tiukalle. Jos olisin tälle jälkimmäiselle vienyt, olisi varmasti merkannut suoraan mediksi, koska ensimmäinenkin tuomari niin meinasi tehdä.
Shetlanninlammaskoira

Manna ♀ s. 23.07.2009
Nemi ♀ s. 22.08.2010

Mannan ja Nemin Blogi

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Sunnuntaina, 13.03.2011 klo 17:29  
+
0

emppu97 kirjoitti:

Hauskoja nimikertomuksia.

Minkäs verran teijän poika shelttinne painavat, kun musta tuntuu että meillä on pikkusen painavanpuoleinen koira:shifty:



Tuo painaa 16-17 kiloa. Painava on joo :viheltel: mutta silti liian hoikka, mikä nyt on koiran kohdalla huomattavasti oleellisempaa kuin pelkkä paino.

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6339
Viestejä yhteensä545729
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265869
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 19:15)