Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Sunnuntaina, 25.03.2012 klo 10:11

Shetlanninlammaskoirat - osa 6

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 50

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Perjantaina, 20.04.2012 klo 16:57  
+
0
Meillä on tätä ja oon kyllä tykännyt.
Tuoksuu mun mielestä hiukan omenalle pestessä, eikä jätä turkkiin oikeestaan mitään hajuja.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Saya

Saya
Viestimäärä: 114

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Perjantaina, 20.04.2012 klo 19:07  
+
0
Mä olen tykännyt Ring5 shampoosta.
Ostin Tomun ja Harun kuivan ihon takia kokeiluun Boigancen ihoa kosteuttavan ja ravitsevan shampoon Ainakin Harulla hilseily väheni iho ja on paremmassa kunnossa. Tosin lisäsin myös ruokaan öljyä, joten en tiedä kumman vaikutusta. Tykkään kyllä tästäkin. Kumpikin on miedontuoksuinen eikä koirat löhkää pesun jäljiltä. Näyttelyihin mentäessä pesen tassut vielä laimennetulla fairylla.
" Shelties are like potato chips, You can never have just one! "
Copystyle Love of My Life "Haru" -07
Mystic Moonlight Bi Exclusive Blue "Ando" -08
Lähderinteen Lumikukka "Tomu" -10
Looney Toonie's Evening Star "Koru" -11
Yokotai Sweet Surprise "Rilla" -13

http://wooltwisters.blogspot.com/
(Viestiä on muokattu perjantaina, 20.04.2012 klo 19:14)

molmol

molmol
Viestimäärä: 84

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Perjantaina, 20.04.2012 klo 19:24  
+
0
Oivoi, eipä ole meitäkään täällä hetkeen näkynyt! Uus ketjukin jo kymppisivulla, oli vähän kiinni otettavaa :D

Joskus ikuisuuksia sitten oli puhetta koirien ihastumisista. Tippa on ihan selkeästi joku laihuuden ihannoija, se nimittäin menee ihan sekaisin kaikista lähialueen luikkurotuisista, esim. whippeteistä ja toyterriereistä :nauru: lisäksihän se on aina pitänyt itsekin linjoistaan huolta syömällä kuin varpunen, ja elämän ensimmäinen riplakin toimi "hyvänä" laihiksena pääsiäisen aikoihin; paino putosi puoli kiloa (joka on aikamoinen pudotus 4,5-kiloiselle..). Kai sillä joku bulimiakin on kun joskus ahenhdittuaan oksentaa varmaan huonosta omastatunnosta herkut ulos. No joo, leikki leikkinä :nauru:

Tippa viihtyi niin kauan minusta aika viihtyisässä pedissään kunnes keksi että pääsee hyppäämään sohvalle. Sen jälkeen sitä ei ole paljon pedissä näkynyt kun sohvalla on niin paljon enemmän nukkumisasentomahdollisuuksia ja lisäksi voi näppärästi kaivautua luoliin tyynyjen sekaan. Se on niin hupsu välillä :aurinko:

Me ilmoittauduttiin kesäksi agin alkeiskurssille Kouvolaan kun suuntaan sinne töiden perässä pariksi kuukaudeksi. Hinta on vähän suolainen, mutta uskon saavamme sille katettakin. Odotan tosi innoissani treeneihin pääsyä, tuo koira on varmaan ihan elementissään! Meilläkin on Tampereen KV tiedossa näyttelydebyyttinä toukokuussa, vähän jänskättää kun tuo karvaton luikku on siis oikeesti erittäin karvaton..!! Ja pieni ja laiha ja kannuksetkin on ja vaikka sun mitä. Pelottaa että meidät nauretaan sieltä tuuheiden ja jyhkeiden näyttelykaunottarien joukosta ulos.. :nolo: itse pidän Tippaa erittäin kauniina ja upeana, mutta ei se nyt ehkä ihan rotumääritelmää täytä. Mutta, pääasia on mennä hakemaan kokemusta ja pitämään hauskaa yhdessä uudessa ympäristössä. Tuttujakin on onneksi tulossa paljon :peukku: ja onhan se mukava saada joku kirjallinen arvostelu tuosta mamman pikku rääpäleestä. Kai se tuomarikin siitä jotain hyvää sanottavaa löytää... :mietiskel:

Tässä Tipulaisen pärstä muutama viikko sitten :heiluti:


(sori kun se tulee noin jumalattoman isona, en osaa pienentää sitä kun se on kaverin nettialbumissa..)

Ainiin ja täyttihän tuo murunen jo vuoden tässä ihan vahingossa! Ei uskoisi. Semmonen pyryharakka se on :love: ei oo yhtään pentukuumekaan kun toinen on niin kakaramainen vielä. Ei sen puoleen, olkoon vaikka vanhuuteen asti <3

Tippa ja kakku :aurinko:
Shetlanninlammaskoira Tippa s. 6.4.2011
Blogi
(Viestiä on muokattu perjantaina, 20.04.2012 klo 19:28)

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Lauantaina, 21.04.2012 klo 09:44  
+
0
Oli meilläkin alkuviikosta kahdet synttärit, en vaan yhtään muistanut:nolo: Onneks Toffon veli lähetteli synttärikuvan tekstarin kera, niin minäkin muistin, että taas mun vauvat vanhenee. Kolme vuotta tuli sisaruksille maanantaina täyteen. Veli on muuten tosi komee, 53 senttiä on kuulemma korkeutta, mutta luonne on mitä mahtavin ja juuri heille sopiva. (Eipä sitä kasvattja juurikaan parempaa palautetta vois saada.) Ompun synttärit oli keskiviikkona. Yksi vuotta tuli täyteen rasavillille.

Voitteko muuten kuvitella ,että sheltille syntyy 10 pentua. Näin oli pääsiäisen aikoihin tapahtunut. Tosin kaksi (kaksoset) oli syntynyt kuolleena, mutta kaikki muut oli voimissaan. Onneksi toisella nartulla on samaan aikaan pennut, niin voi laittaa pari pentua sille. Oli kuulemma vähän ruuhkaa maitobaarissa.
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

Cherier

Cherier
Viestimäärä: 59

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Lauantaina, 21.04.2012 klo 11:55  
+
0
Meillä syödään RC:n mini adulttia ja mini exigenttiä sekaisin. Syöttäisin pelkkää exigenttiä, mutta on niin kallista, että sekoitan mukaan adulttia. :) Sitten lohiöljyä ja jotain lisuketta sillointällöin mukaan.
Mulla on tavoitteena Hallan kanssa BH-koe, ja myös tulevien koirien kanssa. Myös MH luonnekuvauksessa aion käyttää koirani, ja sitte sen pohjalta katson käytänkö luonnetestissä.

Halla on aikuistunut hirveän nopeasti. Ehkä johtuu sen rauhallisuudesta. Halla on nyt 15kk, ja tottelee arkielämässä kuin unelma; voi olla aina irti, ymmärtää puhetta tosi hyvin ja tottelee nopeaa, ei ole koskaan karannut, eikä koskaan tuhonnut mitään,edes pentuna. Nyt innolla odottelen ehkä tulevaa pentua kotiutuvaksi, ja miten Halla ottaa tulokkaan vastaan. :) Sitten alkaa se ihana pissaruljanssi kun on pentu talossa, hih :wink: Onneksi pentu tulee keväällä, niin on kesällä helppo totuttaa kaikkeen, appilassakin on osa karitsoista ja lampaista aina kesäisin aidassa lähellä taloa, niin pääsee pentua totuttaa niihinkin :) Oi kun tekis mieli laittaa kasvattajan ottaman kuvan pennusta tänne, mutta en tiedä saako niin tehdä?..

Tässä pari uutta poseerauskuvaa Hallasta.



Shetlanninlammaskoira Halla s. 11.01.2011 blogi
Shetlanninlammaskoira Tinka s. 13.3.2012

Muistoissa:
Itäsiperianlaika Nemo 9.3.2006- uuteen kotiin 6.3.2011
Labradorinnoutaja-Saksanpaimenkoira sekoitus Musti 1.7.1998-31.7.2010
(Viestiä on muokattu lauantaina, 21.04.2012 klo 12:23)

Saya

Saya
Viestimäärä: 114

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Lauantaina, 21.04.2012 klo 13:21  
+
0
Tomun äidin pentueet ollut 8 (Tomu on tästä) ja 9 ja sen äiti tehnyt 6&7. On ne shelteille isoja määriä. 5-6 on mun mielestä tuon kokoiselle koiralle ihan hyvä määrä.
Mihin päin tuo jättipentue on syntynyt?
" Shelties are like potato chips, You can never have just one! "
Copystyle Love of My Life "Haru" -07
Mystic Moonlight Bi Exclusive Blue "Ando" -08
Lähderinteen Lumikukka "Tomu" -10
Looney Toonie's Evening Star "Koru" -11
Yokotai Sweet Surprise "Rilla" -13

http://wooltwisters.blogspot.com/
(Viestiä on muokattu lauantaina, 21.04.2012 klo 13:22)

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Lauantaina, 21.04.2012 klo 14:05  
+
0
Meela sulautuu kyllä keväiseen maisemaan upeasti! :hymy:

Paljon onnea synttärisankareille Harulle, Toffolle, Ompulle ja Tipalle! Niin ne vuodet vierii... Komeat Ando ja Haru! :love:

Annsku kirjoitti:

Koirien pesusta kun on nyt puhetta, niin kysyn tässä samalla. Eli millä koiran sais parhaiten puhtaaksi?



Mä oon pessu Alissan monta kertaa apteekin Helläpesulla ja oon kyl tykänny. Pesee puhtaaksi, haisee miedolle ja on hellä koiran iholle. Nyt viimeksi pesin jollain toisella apteekin shampoolla ku ei ollu Helläpesua.

Tippa on kyllä sievä! Välillä sitä miettii, et tollanen minishelttikin ois ihana ton jätin rinnalle. :wink:

CaraMelli, Toffon veljeä ei varmaan usein sheltiksi tunnisteta? :nauru: Minkä kokosia Toffon muut sisarukset on?

10 pennun pentue, siinä on shelttipentueella kokoa! :eek:

Cherier, millon sulle on tulossa pentu? Tuleeko samalta kasvattajalta kuin Halla?
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Cherier

Cherier
Viestimäärä: 59

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Lauantaina, 21.04.2012 klo 14:35  
+
0
Tutuli: On samalta kasvatajalta. Mulla on yks upea trikki tyttö kiikarissa, jos sen rakenne pysyy yhtä hyvänä kuin tähän asti ja mitään "vikoja" ei ilmene niin pentu kotiutuu mulle 2 vko päästä :) Ihana valkonaama <3 Wink wink: kuvia voi katsoa ko. kasvattajan kotisivuilta, W pennuista. Valkonaama kaunottaren tunnistaa helposti <3
Shetlanninlammaskoira Halla s. 11.01.2011 blogi
Shetlanninlammaskoira Tinka s. 13.3.2012

Muistoissa:
Itäsiperianlaika Nemo 9.3.2006- uuteen kotiin 6.3.2011
Labradorinnoutaja-Saksanpaimenkoira sekoitus Musti 1.7.1998-31.7.2010

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Lauantaina, 21.04.2012 klo 15:54  
+
0
Aaa.. Duudsonin pentu.. :nauru:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

gaselli

gaselli
Viestimäärä: 735

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Lauantaina, 21.04.2012 klo 20:15  
+
0
Täällä on taas niin ihania shelttien kuvia että :love:
Varsinkin kaikki merlet, aaah niin kauniita :love:

Meilläkin käytetään Ring5 shampoota ja olen tykännyt.

On se muuten jännä kun vielä muutama vuosi sitten (n.4v?) mä ihmettelin miten mun kaveri osti koiralleen shampoota eläinkaupasta, shampoo maksoi n.10e! Silloin mä ostin halpaa shampoota ihan marketista, olikohan jotain Best Friend- merkkistä tms. joka maksoi varmaan pari euroa. Kauhistelin myös kun kaverini osti ELÄINKAUPAN RUOKAA joka on kallista!
Mut kun sain Ronjan elokuussa 2010, siitä lähtien olen ostanut shampoot ja ruuat vain eläinkaupasta. Enää en vois kuvitellakaan ostavani ihmisten ruokakaupasta koiralle muuta kuin puruluita!
Collie "Ronja" 5/2010

Sheltti "Sani" 6/99 - 10/2011

Labbis "Vilma" 4/95 - 3/2010

Annsku

Annsku
Viestimäärä: 236

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Lauantaina, 21.04.2012 klo 20:36  
+
0
Kiitoksia vastauksista, varmaan apteekin Helläpesua kokeillaan kun se on helpoimmin saatavissa.

Ihanat Halla ja Tippa :love:

Muoks. Kävin kattomassa Cherierin tulevaa pentusta ja tuitui sentään :love: Ei tee hyvää tuo pentukuvien katselu.. Oli niin kauniita merlejä tuossa pentueessa!
(Viestiä on muokattu lauantaina, 21.04.2012 klo 20:44)

Cherier

Cherier
Viestimäärä: 59

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Lauantaina, 21.04.2012 klo 20:42  
+
0
Sonik: KYLLÄ, Duudsonin pentu. :nauru: :twisted: En tiennytkään että Duudsonit ovat noi kuuluisia että shelttipalstalaisetkin ne tietää :wink: Saa nähä onko se periytyvää... :shifty: :wink:
Shetlanninlammaskoira Halla s. 11.01.2011 blogi
Shetlanninlammaskoira Tinka s. 13.3.2012

Muistoissa:
Itäsiperianlaika Nemo 9.3.2006- uuteen kotiin 6.3.2011
Labradorinnoutaja-Saksanpaimenkoira sekoitus Musti 1.7.1998-31.7.2010
(Viestiä on muokattu lauantaina, 21.04.2012 klo 20:46)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Lauantaina, 21.04.2012 klo 20:52  
+
0
No mä tunnen Ilonan emän omistajan ja oon sitä kautta kuullut parivaljakko Ilona&Opri touhuiluista.. :nauru:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Cherier

Cherier
Viestimäärä: 59

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Lauantaina, 21.04.2012 klo 21:22  
+
0
Sonik: Aaaa :) Lumon. :hymy: Lumo on hieno koira :) Oprin ja Ilonan isä on minun tutun kasvattajan koira ja on aivan ihana tapaus, kanadan tuontia :)

Gaselli: Mulla on sama juttu. Kun asuin kotipaikassani Sodankylässä, en tiennytkään eläinkaupoista muuta kuin että siellä myydään kaloja, jyrsijöitä ja lintuja. :nauru: Ja laikalleni ja labbikselleni ostin lähikaupasta sertiä. -.- Nyt kun olen muuttanut etelämmäs Kemiin ja päässyt sivistyksen pariin ja jopa ollut töissä Mustissa ja Mirrissä, en enää ikinä syötä markettien ruokia koirilleni ja katson erittäin tympääntyneenä ihmisiä jotka syöttää koirilleen markettien koiran ruokia, jotka eivät sisällä yhtään mitään muuta kuin väriaineita ja viljaa. Lenkillä tulee seurattua koiran kakkoja ja niistä kyllä huomaa ketkä saa sertiä ruuaksi, kun helottavat punaisina ripuliläjinä.. (anteeksi suora mielipiteeni). Ja se että koira kakkaa yli 5 kertaa päivässä, ei ole hyvä juttu, silloin ruoka on väärää jos samanverran tulee ulos, mitä menee sisään.
Shetlanninlammaskoira Halla s. 11.01.2011 blogi
Shetlanninlammaskoira Tinka s. 13.3.2012

Muistoissa:
Itäsiperianlaika Nemo 9.3.2006- uuteen kotiin 6.3.2011
Labradorinnoutaja-Saksanpaimenkoira sekoitus Musti 1.7.1998-31.7.2010

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Lauantaina, 21.04.2012 klo 21:39  
+
0
Joo, Lumo on upea ja varsin temperamenttinen. Savu on siltä saanut pari kertaa turpaansa ja Sumukin vissiin kokeili onneensa tossa talvilomalla.. :nauru:
muoks. Niin ja tuon Lumon omistajan kautta tulee meillä Savun ruokanappulat.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 21.04.2012 klo 21:41)

chelle

chelle
Viestimäärä: 555

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Lauantaina, 21.04.2012 klo 22:17  
+
0
Me sitten vissiin asutaan syksyllä Cherierin kanssa samalla paikkakunnalla. :D Tai vielä en ole ihan varma, mutta tarkotus olis paluumuuttaa kotia päin kunhan tämän pohjanmaan raaskii jättää taakse.

Tänään oli taas Nuutin kans niin kauhian kivat treenit. Otettiin ensin tokoa, sitten agia. Jonkun pitäisi se siihen agilityyn kouluttaa, ite kun olen ihan surkea ohjaaja. Koiralla sentään olisi lahjoja siihen lajiin. Mietittiin, että voisi joku kerta ottaa ihan kunnon agitreeniä, vähän vaihtelua siihen jatkuvaan tokon viilailuun. Meillä on kyllä ihan surkea hallin pohja agiin, onneksi kuitenkin kohta pääsee ulos treenaamaan. Tarkotus olisi syksyllä ruveta panostamaan agiinkin enemmän, alkaa vaikka ihan säännöllisesti sitä harjottelemaan.

Minä täällä odottelen malttamattomana että päästäisiin poikien kanssa tekemään jälkeä. Vielä on pellot sen verran märät, että hetkinen pitää odotella, mutta eiköhän tuossa viikon tai parin päästä. :)

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Sunnuntaina, 22.04.2012 klo 09:01  
+
0
Tutuli, kai sitä poikaa aika usein luullaan collieksi, ihan niin kuin veljeään, joka on saman kokoinen. Toffo ja siskonsa ovat melko saman kokoisia, sisko ehkä pikkasen isompi.

Jättipentue syntyi Vakka-Suomessa, Turusta vähän pohjoiseen, kuka sitä nyt sitten kysyikään. :mietiskel:

Mitä himputtia tämä nyt on, kun piti olla kaunista ja aurinkoista tänään. Tahtoo kesäkelit :aurinko:
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

Annsku

Annsku
Viestimäärä: 236

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Sunnuntaina, 22.04.2012 klo 10:04  
+
0
Täälläpä paistaa aurinko pilvettömältä taivaalta ja varjossa on +9 lämmintä :lallati: :D

Heräsin jo 07.30 ja ollaan tässä keretty ulkoilemaan usempaankin kertaan ja näyttelyhihnan kanssa ravaamista ollaan harjoiteltu myös.

emppu97

emppu97
Viestimäärä: 278

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Sunnuntaina, 22.04.2012 klo 10:26  
+
0
Poju eilen (21.4) Sastamalassa hienosti JH3 ja PUN1 BIS3!!

Rommitus

Rommitus
Viestimäärä: 378

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Sunnuntaina, 22.04.2012 klo 18:37  
+
0
Cherier'lle tulee sitten Nitron siskopuoli. Näillä on sama isä =)

Tänään pitkästä aikaa ulkoilutin kameraa ja sain muutamia kivoja kuvia. Lisää on blogissa, mutta tässä parhaimmat..




Hätäisesti vastavaloon kuvattu..


  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6339
Viestejä yhteensä545729
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265870
(Tilastot päivitetty viimeksi 04.05.2024 klo 02:45)