Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Sunnuntaina, 25.03.2012 klo 10:11

Shetlanninlammaskoirat - osa 6

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 50

Amadare

Amadare
Viestimäärä: 47

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Torstaina, 19.04.2012 klo 00:25  
+
0
Voi että kun teillä kaikilla on ihania peti-/makoilukuvia :D Mittoja ei moni vain tainnut mainita, mutta luuletteko, että tuollainen pyöreä, halkaisijaltaan 52cm riittäisi sheltille? Kuvien perusteella pedin ei ilmeisesti tarvitse olla mikään jättikokoinen, jotta koira olisi tyytyväinen ;D

Din

Din
Viestimäärä: 215

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Torstaina, 19.04.2012 klo 04:45  
+
0
Mekin Neldan kanssa saadaan toivottavasti joskus BH tehtyä. :) Se vaan ei ole lähikuukausien (ei ehkä edes vuosien?) tavoitteena, sillä neiti pitäisi saada vähän paremmin hallintaan noin in real life... Meillähän arjessa pöhistään ja räksytellään vieraille koirille jonkin verran, että menisi varmaan kaupunkiosio hylätyksi... Yksin jätettäessä pitäisi varmaan myös mekkalaa. Ootellaan tässä, että Nelda aikuistuu vielä, josko turhat pöhinät ja mekastamiset jäisivät pois. Toki noita negatiivisia piirteitä voisi myös yrittää kouluttaa pois, mutta tässä tulee vähän mun taitojen rajat vastaan, kun en osaa kouluttaa omaa koiraani käyttäytymään. :shifty:

cayla

cayla
Viestimäärä: 506

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Torstaina, 19.04.2012 klo 11:33  
+
0
Kiitos vastauksista Tutuli ja Chelle.

Olin pitänyt ihan itsestään selvyytenä sitä, että jalostukseen käytettäviltä koirilta tutkittaisiin kyynärät, joten hieman hämmästyin eilen kun löysin useamminkin jalostukseen käytettävän koiran, jolta ei oltu tutkittu kyynäriä. Ja löysimpä taas yhden.. En kyllä taida itsekkään ottaa pentua, jonka vanhempien kyynäriä ei ole tutkittu. Joissakin asioissa on vaan parempi ainakin yrittää pelata varman päälle!
shelam 4/10
Blogi

Annsku

Annsku
Viestimäärä: 236

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Torstaina, 19.04.2012 klo 13:22  
+
0

Amadare

Amadare
Viestimäärä: 47

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Torstaina, 19.04.2012 klo 15:03  
+
0

Annsku kirjoitti:

Amadare Oisko tästä apua?



Kyllä, kiitos! :)

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Torstaina, 19.04.2012 klo 15:24  
+
0
Toi Ompun lemppari petihän on oikeesti kissalle tarkoitettu. Siinä on Aristokattien kuvakin päällä. Jostain syystä se on aina ollut suosikki.



Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

pinacolada

pinacolada
Viestimäärä: 138

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Torstaina, 19.04.2012 klo 15:53  
+
0
Oon nyt kovien pohdintojen päätteeksi päätymässä Eukanuba kuivaruokaan. Ainakin näin äkkiseltään vaikuttaisi ihan hyvältä (Tuoteselosta). Ja tuo olisi jo vähän halvempaakin kuin Royal mitä Enni siis puputtaa... Onko teillä kokemuksia tästä merkistä?
shetlanninlammaskoira Abundantia's Piece of Puzzle "Wilson"
shetlanninlammaskoira Abundantia's Pina Colada "Enni" (vanhempien luona)

BLOGI

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Torstaina, 19.04.2012 klo 17:35  
+
0
^^Kiva nähä kuvia Ompusta, Mellistä ja Toffosta! :hymy: Ja näyttää siellä Heilakin näkyvän taustalla. :nauru: Omppu on ihan ku Alissan trikkiversio, taittuneilla korvilla vaan! Toffolla on hauskat etujalat, kun toinen on ruskea ja toinen valkoinen, harvemmin näkee jalkoja, joissa ois noin vähän valkosta.

Alissa on syönyt Eukanubaa koko ikänsä, kasvattajalta saakka. Alissalle se sopii ainakin tosi hyvin, turkki kiiltää ja jätökset on pieniä ja kiinteitä. Mä oon pitkään miettiny johonkin halvempaan merkkiin siirtymistä, esim. Jahti ja Vahti, mut Alissalla menee vaan vähän yli kaks 15 kilon säkkiä vuodessa, ni ei se hinta niin kirpase.

Alissa on kyl ihan höpsö. Olin menossa pikasuihkuun ja laitoin sellasen kertakäyttösen suihkumyssyn päähän. Alissa katto sitä hetken ja rupes sit hyppimään ja haukkumaan mun edessä. Sit, ku kumarruin näyttämään myssyä sille, se meinas repiä sen mun päästä. :nauru: Paha, paha myssy ois pitäny tappaa. Samaten tänään se taas kyttäs mua koko ajan, kun imuroin ja aina välillä hyökkäs suutinta päin, mut tyhmä mamma pysäytti imurin heti, eikä sen kanssa saanutkaan leikkiä. On se kumma, miten yli kolmevuotias koira voi seota joka kerta, kun imuri otetaan esiin. Alissa arvas, et alan imuroimaan jo siitä, ku siirsin ruokapöydän tuolit sivuun maton päältä. Sit se nappas mua lahkeesta kiinni, ku rupes käymään jo vähän kierroksilla, vaikka imuri oli vielä kaapissa. :roll:

Onks teiän shelteillä hassuja tapoja?
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu torstaina, 19.04.2012 klo 17:37)

gaselli

gaselli
Viestimäärä: 735

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Torstaina, 19.04.2012 klo 17:51  
+
0
Caramelli, ihana ku Omppu on tunkenu itsensä pieneen petiin :nauru: Monesti koirat tykkääkin olla "pienessä pesässä", ei sen pedin tarvii niin suuri olla. Mun pitäis jo ostaa uusi peti Ronjalle, toi nykyinen on alunperin ostettu mun labbikselle 10-vuotis-lahjaksi vuonna 2005 ja se alkaa jo olla aika kulunut. Mun mielestä on vaan tärkeää että pedin voi pestä pesukoneessa.
Collie "Ronja" 5/2010

Sheltti "Sani" 6/99 - 10/2011

Labbis "Vilma" 4/95 - 3/2010

Annsku

Annsku
Viestimäärä: 236

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Perjantaina, 20.04.2012 klo 10:03  
+
0
Meelalle ei tuo Eukanuba maistunut jostain syystä, kun me saatiin sellanen ilmaiskuponki, jolla pystyi lunastamaan 3kg pussin penturuokaa. Toivottavasti kuitenki teidän pienelle maistuisi ja sopisi muutenkin, kun ruokien kanssa on ainakin minun mielestä ihan kauheen ärsyttävä venkslata. Meela syö tällä hetkellä Profinen kana&perunaa, joka sopii sille paremmin kuin mikään muu ruoka jota on kokeiltu.



Anteeks, kun koko ajan työnnän kuvia tänne. Nyt on niin ihanan värinen luonto jotenkin, kun on ruskeaa ja harmaata eri sävyissä, eikä taustasta tule liian hallitseva. Tykkään kuvailla syksyisin ja keväisin juuri siitä syystä.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 20.04.2012 klo 10:04)

cayla

cayla
Viestimäärä: 506

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Perjantaina, 20.04.2012 klo 10:09  
+
0
Meela on kyllä niin kaunis :love: Saako kysyä, mikä on Meelan virallinen nimi?

Mullakin olis hyvä kamera ja hyvä kohdekin, mutta oon niin kamalan laiska kantamaan sitä kameraa. Ja sitten kun Nelli on niin pieni niin sen pitäisi oikeastaan aina seisoa jossain kiven päällä tms. ettei tarvitsisi itse makoilla maassa kuvatessa.

Nellille kokeiltiin jossakin vaiheessa Eukanubaa, muistaakseni kahden säkin verran, mutta ei ollut tarpeeksi maistuvaa. Nyt Nelli on syönyt pidemmän aikaa ANF:in kanaa ja riisiä ja se tuntuu olevan ihan kelpo muonaa.
shelam 4/10
Blogi

Annsku

Annsku
Viestimäärä: 236

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Perjantaina, 20.04.2012 klo 10:31  
+
0
^Yksäröity

Miekin oon tosi laiska kameraa pitämään mukana ja pääasiassa omalla pihalla kuvailen. Voithan cayla olla vähän kauempana, riippuen tietysti kamerasta, niin en tarvii ihan mahallaan kuitenkaan kuvailla :D Oon niin lyhyt, että mun on helppo mennä ihan myttyyn ja matalaksi kuvatessa :D

cayla

cayla
Viestimäärä: 506

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Perjantaina, 20.04.2012 klo 11:29  
+
0
Oon mä yrittänytkin olla kauempana mutta kun Nelli on vielä kaikenlisäksi niin nopea liikkeissään. Mäkin oon tosi lyhyt ja mun on helppo mennä myttyyn ja matalaksi, mutta siinä vaiheessa Nellin on pakko tulla katsomaan, että mitä se mamma täällä mun tasolla tekee :kieli:
shelam 4/10
Blogi

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Perjantaina, 20.04.2012 klo 11:58  
+
0
Meillä kuluu 15 kg reilussa kuukaudessa J&V:a. Nyt oli joku avajais/synttäri tarjous paikallisessa agrissa ja ostin kerralla kolme säkkiä, kun sai 10% alennusta. Ainoo huono puoli on toi säilyttäminen, kun vie aikalailla tilaa kolme isoa säkkiä.

Toffolla on aika jännä toi väritys tassuissa. Yhdessä jalassa koko pitkä sukka, toisessa polvisukka, sitten nilkkuri ja viimeisessä on pelkkä kärkivahvike valkoista.
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

Saya

Saya
Viestimäärä: 114

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Perjantaina, 20.04.2012 klo 12:32  
+
0

Ando hyvin likaisena ja vielä puolikarvassa :D Viikon päästä oisi näyttelyt, joten pesu tiedossa. En ymmärrä miksi se peseminen on aina niin hankala :D Kesällä kaikista helponta kun voi pestä järvessä. Aikaa kuluu kaikkiin saman verran kuin suihkutellen yhtä.


Harulla oli keskiviikkona synttärit ja sen kunniaksi käytiin silmäpeilauksessa. Taas terveen paperit ja seuraavan kerran mennäänkin vasta vetskuiässä ja sen jälkeen tihennän käynti kertoja.
Hirveän nopeasti menee aika ja koirat vanhenee. Haru alkaa olla kohta keski-ikäinen.

Vasta se oli tälläinen käärö, joka vaan nukku söi ja riehui.
" Shelties are like potato chips, You can never have just one! "
Copystyle Love of My Life "Haru" -07
Mystic Moonlight Bi Exclusive Blue "Ando" -08
Lähderinteen Lumikukka "Tomu" -10
Looney Toonie's Evening Star "Koru" -11
Yokotai Sweet Surprise "Rilla" -13

http://wooltwisters.blogspot.com/

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Perjantaina, 20.04.2012 klo 12:36  
+
0
Ai se on ollut oikeesti joskus pieni.. :D
Ihanainen Haru ja super komea Nandonen :love:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Rose

Rose
Viestimäärä: 866

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Perjantaina, 20.04.2012 klo 12:55  
+
0
Ihania kuvia, ja pitkästä aikaa Cara-Melliltäkin! :aurinko:
Meela on aivan älyttömän kaunis, tuleva sertihai! :cool:

Annsku

Annsku
Viestimäärä: 236

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Perjantaina, 20.04.2012 klo 13:34  
+
0
^ Taitaa jäädä sertit haaveeksi, 38,5cm kolkuttelee jo ovella, liekkö hurahtanut jo yli... :(

Kauniita koiria Sayalla! :love:
(Viestiä on muokattu perjantaina, 20.04.2012 klo 13:44)

Saya

Saya
Viestimäärä: 114

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Perjantaina, 20.04.2012 klo 14:40  
+
0
Kyllä on vaikea enää muistaa, mutta on se joskus ollut hyvin pieni :D Ekaa kertaa nähdessä meni kämmenelle ja tullessaan 19cm ja 2kg. Koko ajan jaloissa pyörimässä.

Nyt on koko lauma pesty ja odottelevat kuivumista eteisessä. Tomu oli jo lähes kuiva pelkällä pyyhkeellä hankaamisella, mutta Ando ei :D Sillä on niin paksu ja tiheä karva ettei meinaa kastua ja sitten kuivuakaan. Pitäs investoida kunnon tehofööniin. Pitää vielä ens viikolla pestä jalat ja kaula fairylla, kun ei lähtenyt vielä kunnolla puhtaaksi.

vielä yksi pikku-Haru kuva <3
" Shelties are like potato chips, You can never have just one! "
Copystyle Love of My Life "Haru" -07
Mystic Moonlight Bi Exclusive Blue "Ando" -08
Lähderinteen Lumikukka "Tomu" -10
Looney Toonie's Evening Star "Koru" -11
Yokotai Sweet Surprise "Rilla" -13

http://wooltwisters.blogspot.com/

Annsku

Annsku
Viestimäärä: 236

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Perjantaina, 20.04.2012 klo 15:23  
+
0
Koirien pesusta kun on nyt puhetta, niin kysyn tässä samalla. Eli millä koiran sais parhaiten puhtaaksi? Erityisesti korvakarvat jää rasvaisen näköiseksi pesusta huolimatta. Meillä on nyt tätä, enkä tykkää yhtään. Turkkiin jää pitkäksi aikaa partavesimäinen tuoksu ja muutenkin karva ei tunnu puhtaalta pesun jälkeen.

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6339
Viestejä yhteensä545729
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265869
(Tilastot päivitetty viimeksi 04.05.2024 klo 00:30)