Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Sunnuntaina, 25.03.2012 klo 10:11

Shetlanninlammaskoirat - osa 6

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 50

Annsku

Annsku
Viestimäärä: 236

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Keskiviikkona, 11.04.2012 klo 12:21  
+
0
^^ Meillä oli aluksi käytössä pieni pistolukollinen nylonpanta. Lopulta mulla meni hermot, kun karvat oli jatkuvasti siinä lukon välissä. Ostettiin sitten valjaat ja tyytyväinen oon ollut. Helppo laittaa päälle ja jos joskus koira sattuu rimpuilemaan tai stoppailemaan, niin ovat ainakin turvallisempi vaihtoehto pannalle.

CeNedra

CeNedra
Viestimäärä: 73

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Keskiviikkona, 11.04.2012 klo 14:40  
+
0


Näin meillä taas. Java viime viikonlopulta ja Nati muutaman vuoden takaa totaalikarvattomana pyöräytettyään tuon pilkullisen kakaran. Ai että, on niin älykästä touhua jokaikinen kerta :)

Pentuna Javalla oli sekä valjaat, että pk-panta. Valjaat heitettiin päälle lenkille ym. pidempään hengailuun ja pk-panta oli sitten helposti heitettävissä kaulaan lyhyemmille ajanjaksoille - pikapissitykset ja tyyliin autoon siirtymiset. Nykyisellään Natilla käytössä y-valjaat (sillä on ilmeisesti niin kovin pieni pää, että sukeltaa leveästä pk-pannasta läpi, jos oikein pistää hätävilkut päälle ja ohuita en viitsi pitää, kun karvoille ja nikamille ystävällisempi tuo leveä vaihtoehto) ja Javalla nahkainen leveä pk-panta.
Shelttipoppoo Nati ('07), Java ('09) & Iona ('15) / javanas.net

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Keskiviikkona, 11.04.2012 klo 14:59  
+
0

Ehkä sadatta kertaa laitan tän, mutta siis meillä myöskin tollaset leveät pannat käytössä. Leveimmät tollasia vinttarimallisia ja n.5cm leveydeltään.
Valjaina Savulla on ihan perus hurtan Y-valjaat ja sit jossain hohteessa tilatut Julius K9 valjaat, jotka kyllä on melkolailla jäänyt vaille käyttöä.

muoks. tuolla oikeessa reunassa itse asiassa on Savun pentupantakin, josta mä en ehkä luovu koskaan, kun on niin ihana ja pikkunen. :nolo:
Toi on ihan mahtava panta, jostain näyttelyistä sen ostin kasvattajan suosituksesta. Olisko joku virolainen nainen, joka noita tekee. Ihanan pehmoinen ja sopivan levyinenkin pennulle.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 11.04.2012 klo 15:02)

Annsku

Annsku
Viestimäärä: 236

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Keskiviikkona, 11.04.2012 klo 16:50  
+
0
Oon ollut kaameassa flunssasssa perjantaista asti ja viettänyt kolmen elukan kanssa vähän liikaakin aikaa... Joskus tuntuu, että ois ihan kiva kävellä metri johonkin suuntaan ilman että heti joku elukka sinkoaa jalkaan rapsutuksia kerjäämään. Samoin kun alan olla niin kypsä häätämään Meelaa sohvalta alas, että taidan kohta luovuttaa. Miten tuolle sais taottua kalloon, että sohva on ehdoton ei?

Jaksoin raahata itseni pellolle vähäksi aikaa ja napsia muutamia kuvia elukoista

Neiti takakorkea


Lällislää

Nemes

Nemes
Viestimäärä: 104

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Keskiviikkona, 11.04.2012 klo 17:57  
+
0
Din kiitos, täällä pidetään peukkuja että teitäkin onnistaa treenipaikan suhteen :peukku: Vaikka voihan olla että meilläkin menee päin pyllyä tuo homma, tuntuu että Usko on toisinaan osittain "kuuroutunut" ja ne aivotkin on välillä pään sijaan jalkojen välissä, etenkin puistossa joka on täynnä tyttöjä. Toisaalta tuo on myöskin perso ruoalle eli jotain rasvaista pekonia vaan mukaan niin Usko tuskin huomaa vaikka juoksuinen narttu tunkisi takapuolen naamaan :roll:

Olen toisaalta ollut ehkä turhan lepsukin tuon otuksen kanssa ja antanut sen tehdä lenkillä tuttavuutta hihnassa. Mutkun! Se on tottunut elämään toisen koirani Nemon kanssa ja nyt se on ollut yli puoli vuotta ilman Nemoa niin se on varmasti yksinäinen... :suru: <- Seli seli. Suurempi syy taitaa olla se että olen ollut laiska enkä ole jaksanut reagoida jos lenkillä joku tunkee murrensa kanssa juttusille. Pitäisi ainakin opetella ja opettaa erillinen lupakäsky tervehtimiselle ettei joka kerta kun nähdään toinen koira olla vinkumassa ja örisemässä. Tosin Nemo tulee kotiin toivottavasti toukokuussa, sitten on ihan aiheellinen syy todeta toisille koiran ulkoiluttajille että pidä se mustisi kaukana, muuten tää syö sen (*köh* 7kg lunnikoira).

Mitä pantoihin ja valjaisiin tulee niin meillä on käytössä Joken y-malliset nahkavaljaat. Lisäksi löytyy jostain alekorista kaivettu nahkainen kuristuspanta joka on pikaisia pissalenkkejä varten sen kun saa sujautettua pään yli ilman sen kummempia venkslailuja. Petuaikoina taas oli nahkapanta.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Keskiviikkona, 11.04.2012 klo 18:14  
+
0
Ihania kuvia Hallasta, Lillistä, Kamista ja Meelasta, Korusta, Natista ja Javasta. Sheltit on niin kauniita. :love: Sayalla myös ihana pääsiäiskortti! :hymy: Kami on ihana pieni kettu. Hauska toi puutemppu, Alissa osaa sen vaan toisin päin, täytyypä opettaa myös tolla lailla. :wink: Ja toi karitsa! :love: Lillillä näytti olevan kivaa siskon kanssa. Korulla on muuten aivan mielettömän tuuhea turkki ton ikäseksi! :eek:

Onnea Nemesille agiryhmäpaikasta! :hymy: Tsemppiä myös Dinille, et paikka heltiäis.

Amadare kirjoitti:

Mitäs suosittelisitte tulevalle koiranomistajalle, kannattaisiko shelttipennulle ostaa ensin valjaat ja siirtyä sitten pantaan, vai pitäisikö aloittaa heti pannalla? Vai olisiko parempi käyttää pelkästään valjaita?

Samaten kiinnostaisi tietää, että minkäpituisia ja mistä materiaalista tehtyjä pantoja teidän shelteillänne on? Olen kuullut, että mieluiten pitäisi ostaa koiralle nahkapanta kuin nylonista tehty, pitääkö paikkaansa?


Alissalla oli ihan pikkupentuna ohut pistolukollinen nylonpanta, mut se oli tosi huono, koska lukkoa oli ärsyttävää laittaa kiinni ja lisäks panta oli niin ohut, et se paino ikävästi pennun kurkkua. Ostin Alissalle sit aika pian sen ekan puolikuristavan pannan, se oli käytössä niin kauan, et se jäi pieneks ja ostin sit uuden puolikuristavan, joka menee Alissalle vieläkin. Nykyään käytän Alissalla Hurtan puolikuristavia pantoja, musta ne on hyviä. Hurtan pannoissa Alissalla on koko 30-40. Nahkasenkin puolikuristavan haluisin, mut en oo saanu aikaseks ostaa. Pantojen lisäks Allulla on Hurtan y-valjaat, nekin on tosi hyvät, mut enimmäkseen käytän pantaa. Puolikuristavat pannat on musta kaikkein kätevimpiä, sen ku vaan sujauttaa pannan koiralle ja lähtee.

Täällä on jo melkeen kesä! :aurinko:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 11.04.2012 klo 18:17)

lazi

lazi
Viestimäärä: 48

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Keskiviikkona, 11.04.2012 klo 23:08  
+
0
Minkä ikäsenä teidän sheltit on tullu murkkuikään. Tuo meidän tyttö alkaa olemaan parin päivän sisään 8kk ja alkaa tuntumaan siltä, että nyt on korvat jossain ihan muualla ulkona ja ei esimerkiksi nouda enää mitään(n. 2viikkoa sitten ihan täyttä päätä nouti, nyt ei kiinnosta yhtään). Onneks ei tässä vaiheessa näytä niin pahalta kun tuon uros cairnin murkkuikä ;) Kannattaako nyt sitten kokoajan vaan kouluttaa vaikka ei ole enää niin tottelevainen kuin ennen? Sessiot pitää kyllä pitää lyhyenä koska kärsivällisyys meinaa joskus olla koetuksella...
Shetlanninlammaskoira Bella 18.8.2011
Cairnterrieri Bobi 1.9.2010

Saya

Saya
Viestimäärä: 114

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Keskiviikkona, 11.04.2012 klo 23:23  
+
0
Meillä on kaikilla koirilla nahkaiset pk-pannat. Helppo laittaa ja ottaa pois. Y-valjaita löytyy kahta kokoa ja niitä käytetty joskus ja harvoin. Lähinnä jos vien Harua pyörälenkille niiin saa vetää ja jäljestäessä.
Pentuna kaikilla ollut pistolukkopannat, mutta heti kun alkoi turkkia tulla oli se aina välissä joten siirryin pk-pantaan. Noi on ollut todella kestäviä ja kiertäneet, mulla koiralta toiselle. Korun nykyinen on alunperin ostettu 2008 messarista pikku Andolle, jonka jälkeen se oli Tomulla pentupantana :D Tomun nykyinen oli Andon junnupanta, ennen kuin kasvoi siihenkin liian isoksi.
Nykyiset pantojen koot Harulla 45cm, Ando 40cm, Tomu 35cm ja Koru 25cm.

Mä en ole huomannut noilla selkeää murkkuikää. Eivät ole selvästi missään vaiheessa kukkoilleet tai olleet tottelemattomia. Tomu ei edes juoksujen aikaan ole ollut kauhean erilainen. Selvästi sätkympi ja herkempi, mutta kuitenkin hyvin innokas tekemään.
" Shelties are like potato chips, You can never have just one! "
Copystyle Love of My Life "Haru" -07
Mystic Moonlight Bi Exclusive Blue "Ando" -08
Lähderinteen Lumikukka "Tomu" -10
Looney Toonie's Evening Star "Koru" -11
Yokotai Sweet Surprise "Rilla" -13

http://wooltwisters.blogspot.com/
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 11.04.2012 klo 23:56)

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Torstaina, 12.04.2012 klo 09:07  
+
0

Rose kirjoitti:

No ei näistä mitään mestariotoksia sitten tullutkaan. :cool: Mutta kuitenkin liikkuvat koirat näkyy kokonaan eikä sellaisena epämääräisenä suttuna, niinkuin pokkarilla kuvatessa! :peukku:


Muistaisitko / viitsisitkö vastaisuudessa pienentää kuvia kun nyt nuo ovat ihan jättisuuria (yli 7megan)
Vaikka palsta näennäisesti pienentää kuvat automaattisesti, se lataa kuitenkin näkyviin koko kuvat, joten niiden avautuminen hidastaa etenkin kännykällä (kuulemma) surffatessa.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Rose

Rose
Viestimäärä: 866

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Torstaina, 12.04.2012 klo 11:50  
+
0
^Haa, ai siitä se johtuikin! Mulla itselläkin siis kestää tosi kauan, ennen kuin nuo kuvat näkyy. Opettelen vasta käyttämään Dropboxia, enkä tiennyt että se ei pienennä kuvia valmiiksi. :cool:

mmuru

mmuru
Viestimäärä: 17

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Perjantaina, 13.04.2012 klo 23:18  
+
0
Täällä taas sairastellaan. :suru: Kirjoittelin blogiin pitkät sepustukset Hipun tämän päiväisestä seikkailusta viikin pieneläinklinikalle. Nyt on taas viikko täyslepoa ja kipulääkekuuri. Selässä/vatsassa jotain häikkää. Voi pentu.
Shelttipoika Hippu s. 28.07.2011

Blogi

Amadare

Amadare
Viestimäärä: 47

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Lauantaina, 14.04.2012 klo 19:32  
+
0
Kiitos kaikille, kun olette aina jaksaneet vastailla allekirjoittaneen kysymyksiin täällä! :kumarrus:

Nyt kääntyisin jälleen teidän puoleenne, tällä kertaa kasvattaja-/kennelasioissa: Mistä olette itse hankkineet omat shelttikaverinne? Minulla oli tässä jo hetken aikaa kennelkin tiedossa, ja kaikki näytti oikein hyvältä.. Tai näyttää vieläkin, mutta YKSI asia pennun suhteen mättää, enkä oikein tiedä miten tässä toimisin :( Arvostaisin kovasti, jos mitenkään ehtisitte lähettää minulle vaikka yksäriä aiheeseen liittyen - Kiitos ja ISO kumarrus!

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Lauantaina, 14.04.2012 klo 19:46  
+
0
Voimia mmuru tulosten odotteluun. Todella toivon, että Hipulla ei ole mitään pahaa tai vakavaa. Terveisiä pikkuselle!
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

chelle

chelle
Viestimäärä: 555

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Lauantaina, 14.04.2012 klo 20:08  
+
0
mmurulle paljon voimia, toivottavasti ei ole mitään vakavaa.

Nuista kaulapannoista, meillä Nuutilla oli ihan kakarana semmoset vauvavaljaat, nykysin sitten molemmilla puolikurkkarit. Wäinöllä nahkanen itsetehty, Nuulla Hurtan kankainen. Nuulla on y-valjaat (itsetehdyt) canicrossiin ja jäljestämiseen. Canicrossiin oisin niin halunnut semmoset husky-valjaiden tyyliset, mutta nekin pitäisi itse tehdä eikä mulla ole nyt laitteistoa. Nuin pikkusille ei taideta valmistaa niitä.

Mutta hei, meillä ei enää tapella! Tai siis välillä vähäsen Wee saattaa pyöritellä Nuuta karvoista, mutta ei edes päivittäin ja korkeentaan sen kerran päivässä, vaikka Nuutti ihan selvästi kerjää verta nenästään. Wäinö sallii Nuutin tulla nukkumaan viereensä, Nuutti saa myös haistella Wäinöä ilman että toisella on heti hampaat irvessä. Ruuasta ei tapella, mutta jos jotain pureskeltavaa tai aktivointilelun jätän niin niihin ei ole Nuutilla koskemista. Ja kovasti ne leikkivät keskenään, lähinnä ulkona mutta myös sisällä.

Ja kamalan kärsivällisiä ne ovat muutenkin, ite olen pari viikkoa selkää sairastanut eivätkä pojat ole pitkille lenkeille päässeet. Vielä ei kumpikaan sen kummemmin sikaile, vaikka normisti Nuutista näkee saman tien että millon sillä on tylsää.

Ja ihan OT:na koska väärä rotu, mutta alkuviikosta pitäisi alkaa kuulumaan ultran tuloksia, että onkohan narttu kantavana. :)

Eelea

Eelea
Viestimäärä: 274

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Lauantaina, 14.04.2012 klo 20:24  
+
0
Hmm. Jotenkin olen nyt mokannut täysin tämän naksuttelujutun. Teppo turhautuu heti kun se ei tajua, mitä haen. Tuntuu siltä, että koulutustilanne on sille liian kova stressi. Pentukurssin kotiläksynä esimerkiksi äsken harjoiteltiin nenän nuolaisua; otin tuon eteen istumaan ja näytin namia, josko nuolaisu irtoaisi. Tulihan se sieltä, minulta "jes" (=naksuttimen korvaaja, ollaan opeteltu) ja nami. Tuo yritti sen jälkeen makaamista, istumista, ties mitä kääntyilyä, haukkumista, ja lopulta meni melkein häntä koipien välissä kauemmas mulkoilemaan. Nenän nuolaisu voi ehkä olla turhan vaikea muutenkin, kun se tapahtuu niin nopeasti että naksu tulee vähän myöhässä, mutta sama juttu esimerkiksi peukun näyttämisen opettelussa. Näytin kättä, tuo tökkäsi peukaloa, "jes", nami. Uudestaan sama. Sitten Teppo jäi tuijottamaan, ja koska namia ei tullut, se oikeasti jopa pelokkaan näköisenä lähti muualle nuuhkuttelemaan.

Kannattaisiko nyt antaa hetkeksi tuommoisen olla, harjoitella vain yhtä naksuttelujuttua kerrallaan? Turhautuminen vain tulee niin nopeasti, että pitäisikö toistoja olla oikeasti vain se kaksi -> tauko -> ehkä uudet kaksi?

Muoks. Sitähän mun piti kysyä, että onko muiden shelteillä (tai omistajilla enemmänkin) ollut samantyyppisiä ongelmia? Onko tämä nyt sitä sheltin pehmeyttä, saatanko olla liian painostava tai..?
Sheltti Teppo, s.12/11,
pilven reunalla rakas fauve Fredi (2006-2011)
(Viestiä on muokattu lauantaina, 14.04.2012 klo 20:44)

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Lauantaina, 14.04.2012 klo 20:53  
+
0
^Toi nenän nuolasu on aika haastava opettaa, koska sitä ei voi sheipata, vaan pitää odottaa sitä hetkeä, jollon koira nuolasee. Sitä on taas vaikeaa merkata täsmälleen oikeeseen aikaan. Kun pentu ei saa nopeasti vahvistetta, niin se turhautuu helposti. Mäkin yritin joskus tota nuolasua opettaa, mutta siitä ei oikeen tullu mitään, koska en päässy palkkaamaan ja koiralla keitti yli. Vois ehkä kokeilla nyt uudestaan, kun Alissalle on naksuteltu enemmän.

Yleensäkin naksuttelussa ihanne on se, että naksuttelu on soljuvaa ja jatkuvaa, tauot yleensä turhauttaa koiraa, varsinkin, jos sen kanssa ei ole naksuteltu vielä paljoa. Tossa peukkutempussakin voi laskea kriteeriä, eli palkata jo siitä, kun koira vilkaisee peukkua ja edetä siitä siihen, että se lähestyy sitä ja lopulta koskee. Jos koira menee lukkoon, eikä tarjoa mitään, niin kannattaa pitää tauko ja laskea seuraavalla kerralla kriteeriä niin helpoksi, että koira varmasti onnistuu.

Mä varmaan sun tapauksessa keksisin jonkun tosi helpon jutun, jossa koira onnistuu varmasti. Esim. laatikkoleikki on hauska naksuttelujuttu. Siinä otetaan tyhjä pahvilaatikko ja naksutellaan kaikesta, jota koira sen kanssa tekee, esim. haistelu, katsominen, tökkääminen, tassun laittaminen laatikon sisään, työntäminen... Ja jos koira turhautuu helposti, niin toistoja voi ottaa vaan muutaman ja jatkaa tauon jälkeen. Ja välillä koiralle voi antaa "jackpotin" onnistuneesta suorituksesta, eli ison kasan nameja ja lopettaa siihen.

Jos et joo lukenu tätä kirjaa, niin suosittelen lämpimästi! :hymy:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Eelea

Eelea
Viestimäärä: 274

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Lauantaina, 14.04.2012 klo 21:01  
+
0
Tutuli, kiitos, vähän järkeä tähän päähän... Olen lukenut naksuttelusta useista kirjoista (en tuosta nimenomaisesta, kannattaisi varmaan perehtyä), mutta jotenkin onnistun aina ajattelemaan "Wau nyt se jo tökkäsi sitä peukkua, nyt palkitsen enää vain siitä!" tai "No nyt menee niin hyvin että nostetaan kriteeriä vaikka ei olla kauaa tätä tehtykään!". Omaa typerää malttamattomuutta kaikki. Täytyy huomenna kokeilla tuota laatikkojuttua, tuo koira vaan tuntuu aina jämähtävän siihen, että "No nyt saan namin kun katson tätä juttua, joten vilkaisen vain sinne ja ruokaa tulee".
Sheltti Teppo, s.12/11,
pilven reunalla rakas fauve Fredi (2006-2011)

mmuru

mmuru
Viestimäärä: 17

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Lauantaina, 14.04.2012 klo 21:40  
+
0
Oon taas ihan huolissani. Hippu on pissannut viimeeksi aamupäivällä, puoli yhdentoista maissa. Ei se ihan kauheasti ole tänään juonutkaan, mutta äsken avokki käytti sitä pihalla ja Hippu oli kuulemma yrittänyt pitkään pissata, mutta mitään ei tullut. Juotin sille äsken desin verran kanalientä ja jos se ei nyt illan/yön aikana saa pissoja tehdyksi niin pitänee lähteä uudestaan pieneläinklinikalle. Toivottavasti en ole ihan ylireagoinut, mutta silti mietin, että liittyykö nää kaikki jotenkin yhteen ja tääkin vaan jokin lisäoire. Tai sitten vaan huonoa tuuria.

Eelea, meillä oli kanssa naksuttimen kanssa alkuun samaa ongelmaa. Hippu turhautui tosi nopeasti ja alkoi haukkumaan jos ei heti onnistunut. Olin siis innoissani opettanut vähän kaikkea ja naksutellut varmaan aika epätarkasti. Tehtiin paljon laatikkoleikkiä niin se jo auttoi. Oon kyllä vieläkin turhan ahne opettamisessa. Pitäisi malttaa tehdä suunnitelma ja noudattaa sitä eikä vaan naksutella mitä milloinkin.
Shelttipoika Hippu s. 28.07.2011

Blogi

mmuru

mmuru
Viestimäärä: 17

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Sunnuntaina, 15.04.2012 klo 11:10  
+
0
Pisut tuli yöllä, jee! :aurinko:
Shelttipoika Hippu s. 28.07.2011

Blogi

Saya

Saya
Viestimäärä: 114

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Maanantaina, 16.04.2012 klo 09:30  
+
0

Käytiin eilen Korun kanssa muistelemassa näyttelyjuttuja mätsärissä ja hienosti pikku nappula esiintyi. Pentujen PUN1 ja BIS3 <3
" Shelties are like potato chips, You can never have just one! "
Copystyle Love of My Life "Haru" -07
Mystic Moonlight Bi Exclusive Blue "Ando" -08
Lähderinteen Lumikukka "Tomu" -10
Looney Toonie's Evening Star "Koru" -11
Yokotai Sweet Surprise "Rilla" -13

http://wooltwisters.blogspot.com/

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6339
Viestejä yhteensä545729
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265869
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 21:00)