Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Sunnuntaina, 25.03.2012 klo 10:11

Shetlanninlammaskoirat - osa 6

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 50

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Keskiviikkona, 18.04.2012 klo 10:21  
+
0
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Keskiviikkona, 18.04.2012 klo 10:47  
+
0
^Eikä! Mikä ilme! :nauru: Toinen on asettunu mukavasti nukkumaan ja sit tullaan häiriköimään kameran kanssa...
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Hepuli

Hepuli
Viestimäärä: 52

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Keskiviikkona, 18.04.2012 klo 11:08  
+
0
Heippa, täällä ois yksi shetlantilainen lisää. Saanko esitellä meidän valkonassu Javan <3
Shetlanninlammaskoira Java

Javan blogi

Eelea

Eelea
Viestimäärä: 274

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Keskiviikkona, 18.04.2012 klo 11:25  
+
0
Ihana Java :)) Miten teillä on eka vuorokausi sujunut?

Tämäkö arka ja vieraita kohtaan pidättyväinen... Hengailtiin äsken hullareilla hullussa väenpaljoudessa ja tuo oli kuin kotonaan, moikkasi innoissaan kaikki jotka laskeutuivat sille vähän lässyttämään ja hämmentyi hetkeksi vain siitä Hullut Päivät -maskotista. Kassajonossakin tuo istui vieressä ja jonon edetessä siirtyi aina vain eteenpäin istuakseen taas :D Ihana <3

Joku (Amadare?) kyseli fleksistä - itse en kyllä sellaista aio hankkia. Pyöräilijät ajavat varsinkin pimeällä helposti huonosti näkyvään naruun (kaverille kävi näin, onneksi ei sattunut pahasti) ja koira nykäisee nopeasti pupun, toisen koiran tms. perään, jos ei ole itse ihan hereillä jatkuvasti. Toisaalta en tiedä, olenko samaa mieltä sitten kun Tepolle iskee hirmuinen murrosikä ja vapaanapito ei enää onnistu... :D
Sheltti Teppo, s.12/11,
pilven reunalla rakas fauve Fredi (2006-2011)

cayla

cayla
Viestimäärä: 506

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Keskiviikkona, 18.04.2012 klo 11:38  
+
0
Ihanat Wilson, Aada ja Java!

Amadare Meillä on Nellille 160 cm leveä sänky.. Aika paljonhan se sänky vie makuuhuoneesta tilaa, mutta onneksi Nelli on ainakin tähän mennessä vielä päästänyt meidät viereensä nukkumaan :wink: Nellille oli kyllä oma koppa, mutta eipä se siinä kovin montaa yötä pienempänäkään nukkunut. Ja lenkillä käytetään flexiä, mutta sitten harrastuksissa käytössä on hihna.

Päästiin maanantaina pitkästä aikaa aksailemaan, voi vitsi oli kivaa :aurinko: Pentusuunnitelmatkin edistyy pikkuhiljaa..!
shelam 4/10
Blogi

Annsku

Annsku
Viestimäärä: 236

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Keskiviikkona, 18.04.2012 klo 12:15  
+
0
Oi, onnea kovasti Hepulille pennusta! Tosi persoonallisen näköinen tuo valkoinen kuvio kuonossa :peukku:

Noona

Noona
Viestimäärä: 224

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Keskiviikkona, 18.04.2012 klo 12:24  
+
0
Java!! :love::love:

Meillä Kirppu nukkui omassa donitsipedissään ensimmäiset kuukaudet, kunnes siirrettiin donitsi autopediksi ja laitettiin anopin ostama isompi peti makkariin. Siinä kävi kuitenkin niin, että lapsi oppi hyppäämään sänkyyn ja tuli öisin salaa nukkumaan meidän väliin. :peukku: Ekoina tällasina öinä nostin Kiran aina takaisin lattialle, mutta sinnikkäästi se aina tuli takaisin kun oltiin nukahdettu ja päätettiin sitten, että pikkurouva saa meidän pedissä nukkua jos niin haluaa. Se on muutenkin tosi läheisyydenkipeä tyttönen, tunkee aina syliin ja päikkäreilläkin pyrkii meidän kylkeen kiinni jos soffalla katotaan telkkua.
Nyt se on alkanut kyllä hyppäämään pois ja nukkuu omassa pedissä tai lattialla aina osan yötä, johtuskohan lämpenevistä ilmoista? :peukku:

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Keskiviikkona, 18.04.2012 klo 12:53  
+
0
Meillä ei koirat saa tulla sänkyyn. Savu yritti joskus nuorempana muutaman kerran, mutta muutaman voimasanan ryydittämänä kun "lensi" takas lattialle, ni ei oo yrittänyt enää.
Ja Sumu kun on vaan pieni pentunen vasta :viheltel: niin se ei muka pääse sinne. :nauru:
Herättäessään kyllä hyppää etutassuilla sängyn puolelle ja yltää jo yli puolenvälin.. (160cm leveä sänky)
Molemmilla on omat punkat tai sellaiset patjat. Savulla varmaan joku 90x70 ja Sumulla samaa kokoluokkaa, joskin se käyttää sitä lähinnä vaan tyynynä kun on jäänyt hiukan pieneksi.. :nauru:

Ja flexistä mulla on kaupunkioloissa sellasta sanottavaa, ettei kelpaa painettavaksi. :twisted:
Pururatalenkkeilyyn oon tosin sellaset aatellut hommata, mutta maantiellä tai millä tahansa muulla tiellä vaihdetaan heti takas nahkahihnaan.
Saatiin justiin DD:n Johannalta sellanen talutinjärjestelmäkin, mistä lähtee heti jo käsilenkistä kaksi hihnaa, jotka saa tarvittaessa irroitettua yksitellen, tai molemmat, jolloin jäljelle jää pelkkä käsilenkki. Todella kätsy tälleen kahden koiran kanssa.:peukku:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Keskiviikkona, 18.04.2012 klo 15:46  
+
0

Eelea kirjoitti:

Joku (Amadare?) kyseli fleksistä - itse en kyllä sellaista aio hankkia. Pyöräilijät ajavat varsinkin pimeällä helposti huonosti näkyvään naruun (kaverille kävi näin, onneksi ei sattunut pahasti) ja koira nykäisee nopeasti pupun, toisen koiran tms. perään, jos ei ole itse ihan hereillä jatkuvasti. Toisaalta en tiedä, olenko samaa mieltä sitten kun Tepolle iskee hirmuinen murrosikä ja vapaanapito ei enää onnistu... :D



Koiran voi opettaa kulkemaan fleksissäkin nätisti. :wink: Ei Alissa ainakaan saa poukkoilla tien toiselle puolelle oli fleksissä tai ei. Lisäks Alissa pysähtyy käskystä odottamaan ja menee reunaan pyydettäessä. Eikä se säntäile minkään perään, tai no rusakkojen perään kyllä, mut onneks se ensin aina jää niitä kyyläämään, et ehtii ite reagoida. Kyllä mäkin silti suosin nahkaremmiä, on kivempi, ku koira on siinä hollilla. Rauhalliseen aikaan ja rauhallisilla teillä fleksi on mun mielestä ok, kunhan sitä osaa käyttää.

Hepuli, onnea pennusta! Ihana, ihana Java! :love: Toi nimi on muuten munkin pentunimilistalla. :wink: Java tuli teille siis sijotukseen?
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

CeNedra

CeNedra
Viestimäärä: 73

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Keskiviikkona, 18.04.2012 klo 16:04  
+
0
Voi iiiihana Omppu! Meillä on vähän sama, että mitä pienempi peti, sen kodikkaampaa - Jos taas tarvitsee rötvätä, pötköttelevät sitten matoilla.



Yleensä toi pitkä nenä pitää sitten jotenkin asetella erikseen, mutta yllättävän pieneen kieppiin se vajaa 40 senttiä ja reilu 10 kg shelttiäkin taipuu.
Shelttipoppoo Nati ('07), Java ('09) & Iona ('15) / javanas.net

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Keskiviikkona, 18.04.2012 klo 16:10  
+
0
Java näyttää ihan siltä sudenpentujen hatulta.. :nauru:

Mä rupesin miettimään, et pitäsköhän mun treenata ton Savunkin kanssa BH kokeeseen tossa samalla, kun treenaan Sumunaattoriakin.. :shifty:
Paulchen täältä ainakin on siellä Saksassa suorittanut vastaavan, mutta onko täällä muut suorittanut tota shelttien kanssa, tai onko suunnitelmissa suorittaa?
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Saya

Saya
Viestimäärä: 114

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Keskiviikkona, 18.04.2012 klo 16:32  
+
0
Sheltejä kaiken kaikkiaan on 37 käynyt BH kokeessa.
Me otetettiin se Harun kanssa tän vuoden tavoitteeksi ja katsoin jo heihäkuulta sopivaa koetta.
Suht helppo tuo on kun saa vaan koiran motivoitua pitkään seuraamisen ja varman paikallaolon.
" Shelties are like potato chips, You can never have just one! "
Copystyle Love of My Life "Haru" -07
Mystic Moonlight Bi Exclusive Blue "Ando" -08
Lähderinteen Lumikukka "Tomu" -10
Looney Toonie's Evening Star "Koru" -11
Yokotai Sweet Surprise "Rilla" -13

http://wooltwisters.blogspot.com/

gaselli

gaselli
Viestimäärä: 735

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Keskiviikkona, 18.04.2012 klo 17:04  
+
0
Tässä pari kuvaa meidän koiranpedeistä, kuvat on otettu syksyllä 2010 kun oli vielä 2 koiraa.. Ja Ronja oli pentu, niin mahtui molemmat samaan petiin jotenkuten :nauru:






Nykyään Ronja aika harvoin nukkuu pedissä, yleensä vaan lattialla. Sänkyyn/sohvalle se ei saa tulla, mitä nyt etujalat ja etuvartalon (onks toi suomenkielen sana :mietiskel:) saa laittaa ja se tarkoittaa että puolikas koira on jo sohvalla/sängyllä :roll: Ja sohvalla Ronja tykkää olla varsinkin miehen sylissä.

Java-pentu taitaa olla turkulaiselta kasvattajalta joka on mun tuttu, pentueen kuvia oon kattellu facebookista :jjei: Vai olenko väärässä?
Collie "Ronja" 5/2010

Sheltti "Sani" 6/99 - 10/2011

Labbis "Vilma" 4/95 - 3/2010

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Keskiviikkona, 18.04.2012 klo 18:05  
+
0
Viivillä on tällä hetkellä petinä peitto. Peitto on aseteltu makuuhuoneeseen ulko-oven eteen niin siinä voi sitten samalla vähän vahtia mitä yöllä ulkona tapahtuu. :)

Käytän aina fleksiä. Aluks meillä oli hihna, mut mä en oikein tykännyt käyttää sitä, joten fleksi on mun käyttöön ainakin mukavampi. Flekseissä ei itsessään oo mitään vikaa vaan joissakin niiden käyttäjissä.
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

Hepuli

Hepuli
Viestimäärä: 52

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Keskiviikkona, 18.04.2012 klo 18:11  
+
0
Eelea, hyvin on menny tähän saakka. Tosi rauhallinen neiti, mut se taitaa mennä vielä ensimmäisten päivien piikkiin :) Paperille pissiminen on unohtunu uuden kodin myötä täysin, eikä uloskaan tehdä mitään, mutta en mä aatellu vielä pitkään aikaan ottaa tuosta stressiä. Tutustutaan nyt vaan toisiimme :)

Tutuli, joo sijoitukseen tuli. Mä olin miettiny nimeksi ensin jotain ihan muuta, mutta sitten Java vei voiton, kun sopi kaikin puolin täydellisesti.

Gaselli, kyllä taidat ihan oikeassa olla. Turkulaiselta kasvattajalta siis on :)
Shetlanninlammaskoira Java

Javan blogi

Rommitus

Rommitus
Viestimäärä: 378

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Keskiviikkona, 18.04.2012 klo 19:35  
+
0
Onnea uusista pennuista! Enpä ole hetkeen kirjoittanut tänne.

Arki on palannut uomiinsa, Nitron juoksut ovat olleet ohi hetken jo. Nitron kanssa pyörähdettiin erkkarissa, tuloksena hienolla arvostelulla JUN ERI =) Seuraavat koitokset ovat sitten Lahti ja Tampere.

cayla

cayla
Viestimäärä: 506

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Keskiviikkona, 18.04.2012 klo 20:45  
+
0
^Onnea hienosta tuloksesta, kävinkin jo aiemmin lukemassa arvostelun teidän blogista!

Voisin kysyä näin yleisesti "tyhmän" kysymyksen.. Minkä takia jalostukseen käytettäviltä shelteiltä ei ole välttämättä tutkittu kyynäriä? Niitähän ei ole ilmeisesti pakko kuvata, mutta mitä se sitten kertoo jos kuvausta ei ole tehty.. Ottaisitko itse pennun, jonka vanhempien kyynäriä ei ole kuvattu?
shelam 4/10
Blogi

mmuru

mmuru
Viestimäärä: 17

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Keskiviikkona, 18.04.2012 klo 21:26  
+
0
Hipulla oli näin sievä vanhoista paidoista itsetehty peti pienenä.

Sitten se tajusi miten hauska noita "lankoja" on jyrsiä poikki ja riepotella petiä ympäri kämppää. Niin ja nykyisin Hippu nukkuu kaikkein mieluiten sohvalla. Sen on hajuinenkin. :hymy:

Fleksistä ja hihnasta. Meillä on käytössä hihna ja niitä on pari eri pituista. Yksi ihan lyhyt, sitten säädettävä ja pari tavallista. Hippu pureskeli yhdessä vaiheessa kolme hihnaa poikki, niin nahkaista en ole vielä uskaltanut ostaa. Fleksille en ainakaan vielä nää tarvetta. Meiltä löytyy myös sellainen 10 metrin treeniliina, jota käytän välillä metsässä tms. missä saattaa tulla muita vastaan. Varmaa luoksetuloa vielä rakennellessa. :wink:
Shelttipoika Hippu s. 28.07.2011

Blogi

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Keskiviikkona, 18.04.2012 klo 22:35  
+
0

cayla kirjoitti:

Voisin kysyä näin yleisesti "tyhmän" kysymyksen.. Minkä takia jalostukseen käytettäviltä shelteiltä ei ole välttämättä tutkittu kyynäriä? Niitähän ei ole ilmeisesti pakko kuvata, mutta mitä se sitten kertoo jos kuvausta ei ole tehty.. Ottaisitko itse pennun, jonka vanhempien kyynäriä ei ole kuvattu?



Jep, kyynärät ei kuulu Pevisaan, joten niitä ei oo pakko kuvata. Moni sheltti-ihminen vissiin aattelee, et on suht harvinaista, et kyynärissä on jotain vikaa, kun sheltti on pieni ja kevyt koira. Mut jos kaikkien shelttien kyynärät tutkittais, niin varmasti kyynärävikojakin löytyis enemmän. Katoin just kyynärätilastoja ja esim. vuonna 2008 syntyneiden tutkittujen shelttien joukosta löytyy ykkösen (10 kpl), kakkosen (4 kpl, Alissa on tässä luvussa mukana) ja jopa kolmosen (3 kpl) kyynäriä.

Alissan jälkeen mun ois vaikea ottaa pentua, jonka vanhemmilta ei oo tutkittu kyynäriä tai ainakin mun pitäis tarkkaan punnita päätöstä. Alissan vanhemmilta ei oo kuvattu kyynäriä, vaikka kumpikin harrastaa aktiivisesti agilityä. Kumpikaan ei oo kuitenkaan ikinä oireillu mitenkään. Lähisuvustakaan ei juuri löydy kuvattuja koiria. Musta ois mielenkiintosta tietää, mistä Alissan kyynärävika tulee, koska vikahan on perinnöllinen, tietysti ympäristötekijöilläkin on sen syntyyn suuri osuus. Meille tosta viasta ei oo vielä ollut mitään haittaa, vaikka agi nyt jäikin, mutta ei se silti kivaa ole pelätä vaivan pahenemista. Mainitsin täällä jo aiemmin, kun näin pentuvälityksessä pentueen, jonka emän kyynärät on 2/2. En vaan ymmärrä miten noinkin vakava vika voidaan sivuuttaa jalostuksessa.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

chelle

chelle
Viestimäärä: 555

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 6 - Keskiviikkona, 18.04.2012 klo 23:56  
+
0
Joku kyseli ruokinnasta, niin meillä menee tällä hetkellä molemmille pojille Brit Caren lohi-perunaa, jonka lisänä lihakasvismössöä. Nuutille tulee lisäksi valkosipuli ja rasvalisä ja Wäinölle nivelaine. Tämä on tosiaan tämänhetkinen tilanne, mutta meillä ruokinta vaihtelee aika useasti justiinsa junnun takia. Olosuhteiden pakosta molemmat joutuvat syömään samaa ruokaa, ja Nuutti on ongelmaruokittava. Liian raskaalla ruualla se saa virtsakiviä, ja normiruuilla se pudottaa painon vähälläkin liikutuksella. Tällä hetkellä sen lonkkaluut ja selkäranka tuntuu kyllä selvästi muttei paista pahasti läpi ja pissavaivaa ei ole ollut kuukauteen, joten ehkä nyt olis ruokinta kohdillaan.

Meillä on pojilla kaksi petiä, on rottinkinen:

Ja pehmeä:

Kuitenkin pojat nukkuvat usein sohvalla:



Ja lempinukkumapaikka on toki minun sänky, jossa Nuutti nukkuu nytkin. Omat pedit on käytössä lähinnä päivisin, kun hengataan olohuoneessa. Yöt nukutaan mun sängyssä.

Minäkään en uskaltaisi ottaa shelttiä, jonka kyynäriä ei ole tutkittu. Mulla on tuossa yksi luustovikainen, se riittää ihan hyvin. Koiralla on kuitenkin suurin osa painosta etupäässä, ja agilityssä varsinkin on etupää aika kovilla.

Sen vielä ymmärtää, ettei tutki jalostukseen käytettävältä koiralta kyynäriä, koska ne ei PEVISAan kuulu, mutta tuo, että tutkitaan, huomataan että kyynärät on rikki, ja käytetään silti jalostukseen ei oikeen mene enää ymmärrykseen.

Wäinölle pitäisi varmaan varata aikaa fyssarille. Se on käyttänyt pari kuukautta oikeaa etustaan huonosti. Ei se suoranaisesti sitä onnu (enää), mutta ranne ehkä joustaa liikaa. Se myös hyppää terassilta alas tosi varovaisesti, joskus irti ollessaan ei hyppää ollenkaan. Lääkäri ei sitä alkanut kuvaamaan, koska kipupistettä ei löytynyt, mutta jos fyssari siitä osaisi sanoa että pitäisikö huolestua vai ei.

Meillä oli tarkotus käväsyttää Nuutti tänä keväänä BH:ssa, kun sillä on liikkeet siihen valmiit, mutta nyt kun se on ottanut tuon koetilanteen niin pahana asiana, niin suunnitelmat peruuntu. Nyt olisi ollut kätevä se siinä käväsyttää, kun tuomari on tuttu ja henkilöryhmän ihmiset on tuttuja. Wäinöä treenattiin viime kesänä BH:ta varten, mutta se kaatu doping-sääntöihin.

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6339
Viestejä yhteensä545729
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265870
(Tilastot päivitetty viimeksi 04.05.2024 klo 03:00)