Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 16:27

Springerspanielit

Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 29

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: SPRINGERSPANIELIT - Tiistaina, 27.09.2011 klo 12:29  
+
0
^ Juu, lihapullissa on voimaa (ja myös rasvaa aikalailla...)!

Jee, me päästään Pepin kanssa agin alkeiskurssille! Kyselin yhdeltä kouluttajalta jolla kaveri käy koiransa kanssa ja lupas alottaa alkeiskurssin tässä syksymmällä. Tosi kiva että saadaan tekemistä ja ohjattua harrastusta.

Meillä oli sunnuntaina aikomus osallistua kiihytyskilpailuihin. Oltiin maksettu jo osallistuminen ja Peppi oli tosi hyvällä fiiliksellä. Yhtäkkiä kaveri kysyy, että mikä Pepin jalkaan tuli kun alko nosteleen jalkaa, kiemurteleen ja täriseen. Ampiainenhan siellä oli ja oli pistäny jalkaan, takajalkaan sääreen. Onneksi piikin löysin sieltä ja sain nypättyä pois. Meni sitten koko kesän ootettu kisa ohitse ja jouduttiin lähteen kotiin potemaan kipeetä jalkaa. Onneksi kaverin kaverilla oli kyytabletteja mukana, saatiin ensiapua heti. Tassu oli illan turvoksissa, mutta aamulla oli jo normaali ja Peppiki reipas oma itsensä.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Dara

Dara
Viestimäärä: 269

VS: SPRINGERSPANIELIT - Torstaina, 29.09.2011 klo 18:12  
+
0
Heippa
onpas ketju päivittynyt paljon? O_o Me käytiin toissapäivänä 5½ kilsan lenkillä ;D
Jos joku sai Springeri lehden eilen lue: JUTTU Springerien nuorisoleiristä -pepin ja mut voi bongaa "HYMIS" palkinto kuvasta. Hehhee.
Paljastinpa henkilöllisyyteni.. ;D Mitä muille kuuluu?
Jollekin olet se täydellinen, puuttuva pala elämästä

elpukka

elpukka
Viestimäärä: 121

VS: SPRINGERSPANIELIT - Lauantaina, 01.10.2011 klo 16:35  
+
0
Heipsan,

TAIYO, sivulla neljä on Jusstiinasta kuvia noin kahden vuoden sisään otettuja. Koitan lähiaikoina lisätä tuoreempia kuvia, kunhan saan kameran käyttöön.

Peppi, onnea agikurssille!
Bedlingtoninterrierit Merri ja Hippa

Tähtitomuna taivaalla saksanpaimekoira Ida ja walesinspringerspanieli Justiina

taiyo

taiyo
Viestimäärä: 442

VS: SPRINGERSPANIELIT - Sunnuntaina, 02.10.2011 klo 13:09  
+
0
^^Voi harmi että amppari iski just ennen kisoja! Toivottavasti pääsette jollain toisella kerralla mukaan. Ja tsemppiä agility-kurssille!

Kävin kurkkimassa noita Justiinan kuvia, mukavan näköinen vanharouva. :aurinko:

Me treffattiin alkuviikosta täältäkin tuttu Muru-walesi, joka oli pari kuukautta Venniä nuorempi. Näillä oli kyllä kivat leikit ja oli hauskaa päästä tapaamaan toista suht samanikäistä walesia. Sekä yhteneväisyyksiä että eroavaisuuksia koirien välillä havaittiin. Otin tapaamisesta kuvia mutta ne oli kaikki ihan sumeita kun vauhti oli niin kova koko ajan, joten tänne ei löydy harmi kyllä mitään jaettavaa. :nauru:

Venni on jo 9 kk, mihin aika oikein menee? Vastahan se oli ihan pieni vaava... Muidenkin springerit varmaan haluaa olla kaikessa mukana mitä perheessä tapahtuu? Venni on sitä mieltä että me ihmiset ei saataisi edes kengännauhoja sidottua jos hän ei olisi auttamassa. Onnistuin nappaamaan kuvan pikku apurista korjaushommissa:

(Ruuvimeisselin kanssa piti toki juosta nopeasti takapihalle ettei sitä aarretta otettaisi pois, taisi olla sielläkin jotain korjailtavaa...)
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 02.10.2011 klo 13:10)

taiyo

taiyo
Viestimäärä: 442

VS: SPRINGERSPANIELIT - Perjantaina, 04.11.2011 klo 18:22  
+
0
Olipas springereiden ketju päässyt putoamaan kauas! Mitä teidän pimeneviin syysiltoihin kuuluu?

Me ollaan aloitettu Vennin kanssa tokon alkeiden harjoittelu. Ennen kurssin alkua olin ihan varma että koira nolaa mut ihan täysin, mutta onkin sujunut yllättävän hyvin. :nauru: Onhan tuo muihin koiriin verrattuna ihan adhd siellä (kun muut makoilee odottamassa omaa vuoroaan, tää pomppii ja vispaa hännällään hullun lailla) mutta jaksaa myös aina välillä keskittyä tekemiseen ja on oppinut jo paljon uutta noilla parilla ekalla kurssikerralla. Tarkoitus olisi jatkaa tokoilua jossain muodossa tämän kurssin jälkeenkin, pitää selvittää ohjaajalta olisiko jotain sopivaa jatkokurssia alkamassa kun tämä loppuu. Agilitykin kiinnostaa, vuodenvaihteessahan Venni täyttää vuoden, joten sen jälkeen voisi alkaa katselemaan jotain agin alkeiskurssia.

Aikaisemmin olen valitellut täällä Venkulan mahaongelmista. Nyt uskaltaa varovaisesti hehkuttaa, että ollaan taidettu päästä eroon jatkuvasta löysästä mahasta. En tiedä mikä on syynä - kokeiltiin ruoan vaihtoa mutta palattiin takaisin vanhaan, kun en huomannut mitään muutoksia uuden ruoan kanssa. Ehkä johtuu sitten vaan siitä, ettei tuo enää vetele ihan joka ikistä maasta löytämäänsä roskaa kitusiinsa.

Onko kenelläkään sattumoisin tietoa springereistä, joilla olisi tosi leveät etuosan liikkeet? Vennihän on pienestä asti juossut ja uinut "etujalat levällään". Olen ajatellut tuon johtuvan siitä, että on ollut vielä kasvuvaiheessa, mutta sama meininki jatkuu edelleen. Jääköhän tuo pysyväksi ja kuinka yleistä tuollainen on? Ei vaikuta vaivaavan koiraa millään tavalla.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: SPRINGERSPANIELIT - Keskiviikkona, 09.11.2011 klo 23:49  
+
0
Tulin vaan kehuskeleen, että kävin tänään lällytteleen tämmöstä:









Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Dara

Dara
Viestimäärä: 269

VS: SPRINGERSPANIELIT - Sunnuntaina, 13.11.2011 klo 09:56  
+
0
^voi miten sulonen! <3
Mitäs teidän syyspäiviinne kuuluu? Meillä nyt hieman uusia promblemia..

2,5 kk sitten Pepillä oli juoksuaika. Ja sitten 2kk sitten Peppi alkoi selittämättömästi lihota ja lihota ja lihota ja lihota. Normaalisti tuo koira painaa 16.0 kg ja nyt peräti 18.5 kg. Ja koira on saanut tuplasti enemmän liikuntaa kuin ennen koska lähes päivittäin juoksee vapaana metässä. Laihduttaa ajattelin, mutta sitten taas, kaikki muuttui:

Torstai iltana Peppi käyttäytyi todella omituisesti. Se ei ollut halunnut kävellä, liikkua, syödä.. ei tehdä oikein mitään 2vrk. Tuona to iltana, iskä heitti pepille tennispallon. Peppi haki sen nätisti, mutta kun iskä meinas ottaa sen peppi vingahti, ärähti ja näytti hampaitaan. Tämän jälkeen äiti meni apukeittiöön ja ihmetteli miksi siellä haisee veri. Peppi makasi siellä ja nuoli takapäätään. Ei näkynyt yhtään missään verta tai mitään haisi vain. Peppi murisi äidille että älä tule lähemmäksi. Tunti myöhemmin äiti aikoi käyttää peppiä iltapissalla ja kumartui ottamaan fleksiä pepin mahan alta. Peppi syöksähti äidin kättä kohti ja murisi aivan tosissaan. Ihmettelimme mikä peppiä vaivasi ja sitten äiti antoi pepin mennä ilman hihnaa ulos. Peppi teki tarpeet ja raahusti sisälle. Minua kohaan peppi oli ystävällinen ja kaikkea. Mutta sitten se meni petiinsä, ja läähätti ja mylläsi sitä.
Seuraavana aamuna peppi ei koskenut ruokaansa eikä halunnut tehdä mitään. se läähätti, vinkui ja mylläsi petiään. Hitaasti menin sen luo ja rapsuttelin. Sormeni osui pepin nisään ja siihen tuli jotain kosteaa. Maitoa. Olin kauhuissani ja mietin: valeraskaana vai tiineenä?
Nyt ei siitä vielä ole selvyyttä. Aiomme mennä lääkäriin huomenna.

AUTTAKAA :(
Jollekin olet se täydellinen, puuttuva pala elämästä

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: SPRINGERSPANIELIT - Sunnuntaina, 13.11.2011 klo 11:12  
+
0
^ Jaa-a, vaikea kyllä sanoa kummin on. Mutta kyllähän tuo kannattaa tutkituttaa tiineyden varalta. Valeraskauden aikana kannattaa vähentää koiran ruokamäärää lihomisen takia. Voiko sitten olla mahdollista, että joku uros olisi Pepin päässyt astumaan? Itse olen juoksuaikana hyvin vainoharhanen urosten suhteen. Meidänki Pepillä oli nyt valeraskaus ja sillähän tuli kans maitoa. Se oli muutenkin vähän apaattinen ja väsynyt, ei kyllä lihonut ja ulkona peuhasi normaalisti. Lisäksi se petaili (tosin sitähän toi tekee aina, rinsessan alustojen pitää olla kunnossa!). Kerrohan sitten, mitä lääkärissä sanottiin!
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

kultapiisku

kultapiisku
Viestimäärä: 2

VS: SPRINGERSPANIELIT - Maanantaina, 14.11.2011 klo 19:53  
+
0
Mistä löytäisimme Walesinspringersspanielin, jolla olisi hyvät vanhemmat metsästyksen saralta. Tuntuu, että tuo rotu on lähinnä kotikoira ja näyttelykoira nykyään. Mistä löytyisi tällainen kennel?

taiyo

taiyo
Viestimäärä: 442

VS: SPRINGERSPANIELIT - Maanantaina, 14.11.2011 klo 21:01  
+
0
Voi tui tui mitä ihanaa palleroa Karvakamu on käynyt paijailemassa! :love: Tuliko tuo ihan lähipiiriin? Mulle kans tollanen...

Dara, mitä lääkärissä sanottiin?

^Kannattaa varmaan tutkia Springerspanielit ry:n sivuja, sieltä löytyy kasvattajien kotisivuille linkkejä, ja niiltä taas voi katsoa millaisia yhdistelmiä on tulossa. Ainakin juuri vähän aikaa sitten pentuvälityksessä oli pentue, jonka vanhempia käytettiin metsästyksessä.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: SPRINGERSPANIELIT - Tiistaina, 15.11.2011 klo 08:35  
+
0
^^ Laitan sulle yksäriä, mulla on tiedossa nyt todella hyvistä metsästävistä vanhemmista oleva pentue ja olisi vapaitakin pentua siellä vielä. Pennut on jo luovutusikäsiä.

^ Joo yhdelle koirakaverille tuo tuli, että pääsee kyllä kasvua seuraamaan kun olen luvannu trimmauksenkin opettaa.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

elpukka

elpukka
Viestimäärä: 121

VS: SPRINGERSPANIELIT - Keskiviikkona, 16.11.2011 klo 18:59  
+
0
Karvakamu, tuolla kelpaa kehuskellakkin. Aivan syötävän söpö :love:

Dara, mulla on ollut kaksi narttu koiraa, eikä kummallakaan koskaan ole ollut valeraskautta. Mutta muiden kertomana olen ymmärtänyt että saattavat olla todella rajuja. Toivottavasti selviää pian ja saatte Pepin kuntoon!

Karvakamu ja Dara, nyt mä vasta tajusin että teillä molemmilla on Pepit. Mulla on Pepit menny ihan sekasin :viheltel: Kyllä välillä vähän ihmettelin, kun olin varma että Karvakamulla on peppi ja sitten se olikin Daralla.... Luulin jo että olen ihan dementikko! :wink:
Bedlingtoninterrierit Merri ja Hippa

Tähtitomuna taivaalla saksanpaimekoira Ida ja walesinspringerspanieli Justiina

Dara

Dara
Viestimäärä: 269

VS: SPRINGERSPANIELIT - Lauantaina, 19.11.2011 klo 13:42  
+
0
Noniin, anteeksi viipynyt vastaukseni!
ELL käytiin maanantaina ja siellä käytiin ultrassa ja tunnusteltiin mahaa ja kyseltiin jajajaja..
Diagnoosi: Melko vakava valeraskaus, 5pv nestemäinen kuuri
TILANNE NYT: oireet eivät ole edes lientyneet, koiran pää on hormoneista sekaisin. Lääke ei ole auttanut. Surkeaa.
Jollekin olet se täydellinen, puuttuva pala elämästä

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: SPRINGERSPANIELIT - Lauantaina, 19.11.2011 klo 16:02  
+
0
^ Voi Peppiä. Onko nää vieläpä ekat juoksut vai joko sillä on yhdet ollu? Kurjaa kyllä, eikö annettu Galastoppia? Vai mitä se lääke on, jota saitte?
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Dara

Dara
Viestimäärä: 269

VS: SPRINGERSPANIELIT - Sunnuntaina, 20.11.2011 klo 09:59  
+
0
Juu, Galastoppia annettiin. Onko sinulla kokemusta siitä?
Jollekin olet se täydellinen, puuttuva pala elämästä

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: SPRINGERSPANIELIT - Sunnuntaina, 20.11.2011 klo 20:16  
+
0
Ei ole kokemusta, olen vain siitä kuullu. Eikö ole mitään helpotusta tuonu? Mitä annettiin jatko-ohjeiksi jos ei lääkkeellä vaikutusta?
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

SuviL

SuviL
Viestimäärä: 5

VS: SPRINGERSPANIELIT - Sunnuntaina, 20.11.2011 klo 23:05  
+
0

taiyo kirjoitti:


Onko kenelläkään sattumoisin tietoa springereistä, joilla olisi tosi leveät etuosan liikkeet? Vennihän on pienestä asti juossut ja uinut "etujalat levällään". Olen ajatellut tuon johtuvan siitä, että on ollut vielä kasvuvaiheessa, mutta sama meininki jatkuu edelleen. Jääköhän tuo pysyväksi ja kuinka yleistä tuollainen on? Ei vaikuta vaivaavan koiraa millään tavalla.



Meidän nuoremmalla walesilla (5,5v.) on todella leveä etuosan liike.
Kyseessä rakennevika joka ei koskaan korjaannu. :)
Ocean Pitfal springerspanielit
www.ocean-pitfal.com

Dara

Dara
Viestimäärä: 269

VS: SPRINGERSPANIELIT - Maanantaina, 21.11.2011 klo 13:46  
+
0
Karvakamu: Sanottiin että jos ei auta niin sitten tulkaa uusiksi. Juu, no mentiin uusiksi ja sanottiin että odotelka vaan
Jollekin olet se täydellinen, puuttuva pala elämästä

taiyo

taiyo
Viestimäärä: 442

VS: SPRINGERSPANIELIT - Maanantaina, 21.11.2011 klo 17:53  
+
0
^^Näin vähän arvelinkin... Tosin liikkeet ei ole enää läheskään niin leveät kuin pienempänä, mutta edelleen jonkin verran harottaa. Näyttelyuraa täällä ei kyllä ole onneksi kaavailtukaan.

^Toivottavasti Pepin olo paranee pian!

Meillä on tänään viimeinen kerta pentukurssia. Ollaan jo ilmoittauduttu jatkokurssille mutta saa nähdä järjestetäänkö sitä, kun toistaiseksi ilmoittautuneita on vain muutama, ja se alkaisi jo heti ensi viikolla...

Dara

Dara
Viestimäärä: 269

VS: SPRINGERSPANIELIT - Maanantaina, 21.11.2011 klo 20:55  
+
0
Kiitos :) Kivahan teille on kun kursseille pääsette; me oltiin pentutokossa ja piti päästä jatkoon mutta vuosi odoteltu.. MIhinkään ryhmään ei pääse. ;(
Jollekin olet se täydellinen, puuttuva pala elämästä

  Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 29
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28204
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545723
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 02:30)