Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 16:27

Springerspanielit

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 29

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: SPRINGERSPANIELIT - Lauantaina, 19.02.2011 klo 01:12  
+
0
Oppii hyvin sillon ku opettaja osaa ilmaista, mitä tahtoo... Oppiminen meillä on kiinni opettajan vähä-älysyydestä :wink:
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Dara

Dara
Viestimäärä: 269

VS: SPRINGERSPANIELIT - Maanantaina, 21.02.2011 klo 16:48  
+
0
Minkä ikäisinä teidän waleseilla on ollut ensimmäinen juoksu-aika? Kuinka kauan kesti? Meillä on nyt ikää reilu 9kk ja on juoksu ollut 3vko...
Jollekin olet se täydellinen, puuttuva pala elämästä

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: SPRINGERSPANIELIT - Maanantaina, 21.02.2011 klo 19:41  
+
0
Peppi oli himppu vajaa 8kk kun alko ekat juoksut, hyvin Peppimäisesti aprillipäivänä... Juoksut kesti 5 viikkoa ja koko tuon ajan se vuoti ku seula. Siteitä sai olla vaihtelemassa jatkuvasti ettei tullu läpi. Toiset juoksut sillä oli syksyllä ja neki kesti 4-5vk.

Jasmi oli 9kk ikänen ekojen juoksujen tullessa. Jasmin juoksut on ollu aina (kummatki kahdet) kaks viikkoa, pari veritippaa on ehkä tullu, muttei muuta.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Dara

Dara
Viestimäärä: 269

VS: SPRINGERSPANIELIT - Tiistaina, 22.02.2011 klo 09:12  
+
0
Okei.Peppi siis 9kk ja se vuotaa... siis aivan JÄRKYTTÄVÄN paljon!
ps. peppi on "hiukan" kärsimätön kun mulla nyt hiihtoloma ja mulla on korvakäytävä ja välikorva tosi pahasti tulehtunut; kuumetta, nuhaa ja yskää= ei mennä lenkille.


*muoks* Mitä voisin opettaa Pepille lisää?
Jollekin olet se täydellinen, puuttuva pala elämästä
(Viestiä on muokattu tiistaina, 22.02.2011 klo 09:13)

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: SPRINGERSPANIELIT - Keskiviikkona, 23.02.2011 klo 16:04  
+
0
^Noh, eiköhän se ole vain mielikuvituksesta kiinni, mitä haluaa opettaa! Netistä löytyy vasmati paljon temppuja. Aikuisten palstalla on videoita koirista-ketjussa viimeisellä sivulla yksi youtube-linkki, jossa ärrieri tekee vaikka ja mitä! Käy katsomassa sieltä vinkkiä :)
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Dara

Dara
Viestimäärä: 269

VS: SPRINGERSPANIELIT - Keskiviikkona, 02.03.2011 klo 11:33  
+
0
Nyt ollaan ekan juoksuajan loppusuoralla!:hymy: Kenen koira odottaa kevättä? Entä omistaja?
Jollekin olet se täydellinen, puuttuva pala elämästä

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: SPRINGERSPANIELIT - Keskiviikkona, 02.03.2011 klo 16:45  
+
0
Me ei kyllä loskakelejä ooteta, hermot menee taas siihen kurapukushowhun ja pesuilla käynteihin. Mutta muuten ihana kun kevät tulee, tosin Peppi rakastaa lunta niin älyttömästi. Toisaalta, rakastaa se uimistaki, eli Peppi vois hypätä suoraan talvesta kesään :)
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Eagle

Eagle
Viestimäärä: 116

VS: SPRINGERSPANIELIT - Keskiviikkona, 02.03.2011 klo 21:35  
+
0
WSS on tulossa parin kk:n päästä.

Millaset turkinhoitovälineet kannattaa hankkia a) perusharjaukseen b) trimmaukseen?

En ole vielä varma, aionko trimmata itse, mutta harkitsen asiaa..

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: SPRINGERSPANIELIT - Keskiviikkona, 02.03.2011 klo 21:56  
+
0
^ Ihan kampa riittää mun mielestä perushoitoon, lisäksi harja. Welshin turkille ei yleensä furminattori sovi eikä pohjavillanpoistajat, se repii ja katkoo turkkia liikaa.

Trimmauksen saa hoidettua ihan yhdillä saksilla jos haluaa, näin minä hoidin ensimmäisen welshini 12 vuotta. Nyt arsenaalista löytyy tassusakset, isommat sakset, ohennussakset ja trimmauskone. Saksiin sanoisin, että hinta takaa laadun, alle 40e saksia ei hyviä saa. Hyvät sakset takaa miellyttävämmän tilanteen sekä koiralle että trimmaajale. Kasvattaja varmasti opastaa mielellään trimmausta jos sen haluat itse tehdä. Suosittelen ainakin tassusaksien ostamista, tassukarva kasvaa aika nopsaan.

Haluatko heittää yksärillä mistä sulle on koira tulossa? :)
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

taiyo

taiyo
Viestimäärä: 442

VS: SPRINGERSPANIELIT - Torstaina, 03.03.2011 klo 13:51  
+
0
Meille muutti walesipentu pari viikkoa sitten. Hyvin energiseltä ja oppivaiselta tapaukselta vaikuttaa: leikkiä jaksaisi vaikka koko valveillaoloaikansa ja istuminen ja "high five" onnistuu jo, naksuttimen avulla ollaan aloiteltu uusien juttujen opettamista. Ulkona jänskäilee vielä uusia paikkoja aika paljon, esimerkiksi tänään piti tulla jalkojen juureen nököttämään ja vinkumaan kun tuli aura-auto vastaan. :) Kovasti pojalla tekisi mieli leikkimään toisten koirien kanssa, vaan ei uskalla vielä päästää ennen kuin rokotukset on kunnossa... Toivon mukaan päästään toisten pentujen kanssa temmeltämään kuitenkin piakkoin.

Onko kukaan sattunut pitämään kirjaa pennun painon kasvusta? Tuo tuntuu kasvavan ihan hurjaa vauhtia, jo yli kilo on tullut painoa lisää siitä kun se meille muutti. Kiinnostaisi tietää, minkä kokoisia muut samanrotuiset ovat olleet tämän ikäisinä.

Meillä olisi tarkoitus opetella trimmaamaan poika itse. Kasvattajalta olisi saanut ekan trimmin ilmaiseksi, mutta matka on vähän turhan pitkä. Saimme kuitenkin kuvalliset ohjeet trimmaukseen, harjoittelemalla kai sen sitten oppii... Onneksi ei ihan vielä tarvitse sitä tehdä! Ja näyttelyhaaveitakaan meillä ei ole, joten jos näin kotioloissa trimmaus ei mene ihan nappiin niin ei haittaa. :) Näin aluksi ollaan harjailtu poikaa ihan vaan pehmeällä karstalla, mutta metallikampakin on jo ostettu valmiiksi. Mitään saksia ei olla vielä hommattu, oisko jollakulla heittää esim. johonkin nettikauppaan linkkiä hyväksi kokemistaan saksista trimmaukseen? Furminaattorin hommaamista ehdittiin myös miettiä, mutta onneksi täällä tuli ilmi, ettei sovi walesin turkille.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: SPRINGERSPANIELIT - Torstaina, 03.03.2011 klo 20:33  
+
0
^ Haluatko laittaa yksärillä (sinäki :nauru:), että mistä teidän pentu on? Jos satutte asuun Oulun tietämillä, niin minä voin auttaa trimmaamisen alkuun :hymy:

Peppi oli pentuna kunnon plösilö :nauru: Pentuhan ei voi olla liian lihava, parin kuukauden päästä se on ihan yhtä jalkaa vaan, joten paino kyllä tasaantuu siinä.

Onko teillä ketään tuttua jolla olis koira ja koiralla rokotukset kunnossa? Mitä pikemmin pentu oppii oleen toisten koirien kanssa, niin sitä parempi. Nyt sillä on kuitenki se paras sosiaalistamisaika. Tokikaan ei missään lenkkipolulla kannata alkaa tutusteleen, vaikka kuinka toinen sanois oman koiran olevan terve.

Mun sakset on hommattu kaikki ihan M&M:stä, en merkkiä muista. Mutta kuten yllä jo kerroin, että ne 12e tassusakset vaan luisuttaa karvaa ja homma on hidasta ja vaivalloista. Noita karstoja ym ei kannata käyttää sitten kun pitkä karva karvaa, ne katkoo aika hyvin pitkän karvan.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

taiyo

taiyo
Viestimäärä: 442

VS: SPRINGERSPANIELIT - Perjantaina, 04.03.2011 klo 14:37  
+
0
Karvakamu, laitoin sulle yksäriä. :hymy:

Jotenkin mulla on sellainen kuva että paljon koirapuistossa käyvä koira vois "kantaa" jotain tautia, vaikka sillä itsellään rokotukset oliskin kunnossa, vai olenko nyt ihan hakoteillä? Täällä on kyllä tuttuja aikuisiakin koiria, mutta ne kaikki käy aika ahkeraan puistoilemassa. Toisten pentujen kanssa on kyllä tosiaan tarkoitus päästä leikkimään piakkoin.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: SPRINGERSPANIELIT - Perjantaina, 04.03.2011 klo 17:44  
+
0
Jaa-a. Minä en kyllä tuohon osaa vastata. Tuntuu, että jos koira kantaa jotain tautia, niin se myös sairastais sen? Että eikö ne rokotukset sitten suojaa ihan kokonaan. Toki esim. nenäpunkki voi tulla, mutta sehän voi tarttua mistä vaan.

Pentuseurakin on hyvä, mutta ite aattelen, että aikuinen koira kuitenkin pystyy opettaan jotai käyttäytymissääntöjä kun pennut keskenään vaan rähisee ja riekkuu :) Mutta koiraseuraa sekin, ei siinä mitään!
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Eagle

Eagle
Viestimäärä: 116

VS: SPRINGERSPANIELIT - Lauantaina, 05.03.2011 klo 20:20  
+
0
Olin jo hypistelemässä Mustissa ja Mirrissä kampoja ja harjoja, mutta kun en löytänyt tassukarvasaksia, niin enpä ostanut mitään.. Ajattelin, että voisi osatt Peten koiratarviikkeesta netistä, kun näyttää olevan hyvän näköisiä tarjouksia.

Mutta..ne näkee vaan kuvina.. Onko saman hintaluokan trimmaussaksissa kovinkin pajon eroa. Katselin noita n. 80 euron saksia, joita on paljon eri merkkisiä. Tassukarvasaksia ei ollut montaa, joten helpompi valita. Sitten varmaan joku tollanen "keskiharva" metallikampa voisi lähteä mukaan ja joku normiharja (suosituksia..?).

Voisihan nämä hankinnat tehdä toki myöhemminkin.. Onhan tässä vielä sentään jotain hankittavaa jäljellä. Marraskuussa ostettiin jo peti, eli lievästi sanottuna koirakuumetta on ilmassa :)

Katselin jo eteläsuomen alueelta mejä-treenejä, mutta ei ainakaan springereillä ollut vielä missään mitään sovittuna. Ehkä sitä vaan itse sitten tekee jäljen, kun penu on 12 viikkoa.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: SPRINGERSPANIELIT - Lauantaina, 05.03.2011 klo 23:47  
+
0
Kannattaa tosiaan käydä hypisteleen jossain niitä saksia, että mitkä tuntuu omaan käteen hyviltä. Mulla ei kirjaimellisesti oo tassusaksia ollenkaan, on vaan kahden normisakset joissa toisessa on pitempi teräosuus ja toisessa lyhyempi. Mutta ei nuo pienemmätkään ole mitenkään nimetty tassusaksiksi.

Peten Koiratarvikkeesta ottaisin varmaan tämän tyyppisen kamman ja ehkäpä tämän tyyppisen harjan. Sitten mulla on tämmönen mistä tykkään ihan älyttömästi, sopii sekä lyhyelle että pitkälle osiolle, eli koko koiralle.

Mutta näilläki on turkit sen verran eri tyyppisiä, että myös erilaiset harjat sopii kullekin.
Esimerkiksi meillä

Peppi on melkeen kokonaan valkonen. Turkki on ohutta, pehmeetä ja pitkää. Sitten taas Jasmi on ihan tumma. Turkki on tiheetä, paksua ja lyhyttä. Jasmi kasvatti talveksi tuuheen talviturkin, Pepillä ei ole turkissa mitään eroa kesään.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Eagle

Eagle
Viestimäärä: 116

VS: SPRINGERSPANIELIT - Sunnuntaina, 06.03.2011 klo 00:12  
+
0
Joo, malttamattomana ostelin jo (ennen kuin vastasit).. Ostin tosiaan kyseisen kamman kaksipuolisena, että on harvempaa ja tiheämpää. Ja sitten samanlaisen puuvartisen harjan. Noi nyt ei maksanut juurikaan mitään, joten lisää voi ostella jos tuntuu tarvitsevan jorain muuta. Sitten ostin tassusakset, (hoffien tassukarvoja olen leikellyt tavallisilla saksilla, ja varmasti noi tylpät päät helpottaa). Ja ostin sitten kaikessa konkurssissa myös 85 euron sakset, jotka oli tarjouksessa 51 euroa..

Kynsisakset vielä puuttuu. Ei ollut tossa nettikaupassa tarpeeksi jämerän näköisiä. Alkaa sitten olla jo (melkein?) kaikki tarvittava alkuun.

Tosiaan, kun turkinhoidosta ja trimmauksesta ei ole juurikaan kokemusta, mitä nyt on dalmiksien irtokarvoja kumisualla irrotellut ja hoffeja ja irlanninsusikoiria furminoinut. Noista mitään kun ei tarvitse säännöllisesti harjata.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: SPRINGERSPANIELIT - Sunnuntaina, 06.03.2011 klo 11:09  
+
0
Alkuunsahan sitä pennun kynnet voi leikata ihmisten kynsisaksilla, semmosilla klipsuilla. En osaa selittää,, mut ne on semmonen ei saksimaiset. Se pennun kynsi on niin pehmee, että noilla pärjää alkuunsa. Ja onhan se tassu niin minimaalinenki, että ei oikeet sakset vielä senkään takia toimi :hymy: Mutta aika jämerät ne lopulliset sakset saa sitten olla. Ite ainaki oon huomannu, että meidän tytöillä nyt vuoden iän jälkeen on kynnet vielä paksuuntunu ja vahvistunu huomattavasti. Melkeen joutunee ostaa uudet sakset.

Minä en kylllä kovin säännöllisesti Peppiä harjaile. Sille tulee kyllä kainaloihin takkuja aika helposti, mutta nepä sitten leikkaa pois. Talvella tulee takkuja helposti tämmösellä sulalla kun koko koira on yhtä lumipaakkua metsäreissun jälkeen. Kohta pitänee ottaa kurapuku käyttöön. Samoin taas kesällä kun Peppi asuis järvessä jos vaan sais ite päättää, niin tulee turkkia hoidettua tiheesti. Turkin ollessa märkä se myös takkuuntuu helposti.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

savanna75

savanna75
Viestimäärä: 2

VS: SPRINGERSPANIELIT - Sunnuntaina, 06.03.2011 klo 19:01  
+
0
Moi,

Minulla on Walesinspringer spaniel Hertta, joka on pian 6 vuotias. Asun Pähkinärinteellä Vantaalla. Mulla on ongelma, kun pitäisi löytyä trimmaaja lähiseudulta. Mulla ei ole autoa käytettävissä tällä hetkellä joten ois kiva jos joku tietäisi trimmaajan tässä lähiseudulta, johon pääsisi kävellen.

Mulle voi vastata vaikka yksityisestikin.

Kiitos
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 06.03.2011 klo 19:12)

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: SPRINGERSPANIELIT - Sunnuntaina, 06.03.2011 klo 19:39  
+
0
^ Kysele apua paikallisen spanielijärjestön kautta, kait siellä semmonen on? Esimerkiksi täällä Oulussa toimii Pohjois-Suomen Spanielikerho, niin joku vastaava luulis olevan sielläkin.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

savanna75

savanna75
Viestimäärä: 2

VS: SPRINGERSPANIELIT - Sunnuntaina, 06.03.2011 klo 21:13  
+
0
OK!

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 29
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28187
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 08:45)