Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Maanantaina, 19.08.2013 klo 19:35

Welsh corgit - osa 2

Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13 ... 24

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: WELSH CORGIT - OSA 2 - Keskiviikkona, 13.08.2014 klo 10:35  
+
0
Täälläkin pidetään peukut pystyssä Kazin puolesta! :peukku:
Muistan kans ton epätietoisen odottelun olleen ihan kamalaa, ja me itseasiassa oltiin yks niistä _Kisse_:n mainitsemasta yli 40:stä odottajasta, jolle ei riittänyt kyseisestä pentueesta sitä omaa tyyppiä. Mut niin siinä vaan kävi yllättäen ja vajaan viidentoista pentueen jälkeen että saatiin Leppo. :hymy: Että kyllä se pentu sieltä vielä tulee!

Asiasta kolmanteen, eilen punnittu koht 19-viikkonen Leppispoika painaa 8,7kg. Ei jäädä ehkä ihan minikokoiseks täälläkään. :nauru:
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

jacknasty

jacknasty
Viestimäärä: 396

VS: WELSH CORGIT - OSA 2 - Keskiviikkona, 13.08.2014 klo 21:40  
+
0
^^ Peukut pystyssä täälläkin Kazi! Se oli jännää aikaa se, muistan kuin eilisen kun saatiin pääsiäisenä viesti kasvattajalta että "teille olis täällä pentu" ja rupesin melkein itkemään ja menin kiljumaan vessan oven taakse kun avo oli just sinne ehtinyt mennä :DD

^ Joo, Watson oli viikko sitten 8,6 kg että tosi samoissa mennään. Itse ei huomaa sen kasvua ollenkaan mut just koirapuistossa ollessa tuli yks villis ja katoin silmät pyöreinä et oliko se pienentyny..... no ei kun oma vaan kasvaa :nauru:

Mulla alkoi viime viikolla työt ja se on nyt ollut avon kanssa päivät kaksistaan. Joka aamu kun painan ulko-oven kiinni niin se jää kuulema nyyhkyttämään, ja kun tuun kotiin niin se on niin liikkis kun tulee kulman takaa että MAMMA TULI :love: Paitsi joskus kun se on just ollu nukkumassa niin raahautuu eteiseen ja makaa jaloissa et "tässä mä oon, viittikko tulla tänne alas rapsuttaan ku en jaksa nousta".
welsh corgi pembroke Watson // s. 26.3.2014

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: WELSH CORGIT - OSA 2 - Perjantaina, 15.08.2014 klo 10:08  
+
0
^ ja ^^ mua niin naurattaa että teidän pikkupöpsit on isompia kun toi mun minitirri! :D
Lisään tännekin kuvan Roxiesta, kun oltiin viime vkloppuna corgien epävirallisissa näyttelyissä jotka oli järjestetty Maailmanvoittajan yhteyteen. :) Oltiin narttupentujen neljänsiä, kun ei ollut tarpeeks iso melkein 9-kk ikäisiin pentuihin verrattuna.


Laitetaan vielä kaverikuva:


Muoks. Ainii, Roxie oli tänää aamulenkillä tehny kakan ja sit vaan jumittanu himaanpäin koko ajan. Kun ne oli viimein kääntyny takas niin sit hirveellä vedolla kotiin. Ilmeisesti kaipas mua, mikä on tosi hassua kun välillä tuo on melkeen ku kissa - itsenäinen eikä paljoa ihmisistä vällää.
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-
(Viestiä on muokattu perjantaina, 15.08.2014 klo 10:10)

_Kisse_

_Kisse_
Viestimäärä: 574

VS: WELSH CORGIT - OSA 2 - Perjantaina, 15.08.2014 klo 18:46  
+
0
^ Onko tääkin joku corgi-juttu? :nauru: Koska silloin tällöin Maxim jumittaa kans. Just ja just menee tien toiselle puolelle, mut iskee sit täydet jarrut päälle ja hemmetimoista kyytiä kotio avon luokse.
- Welsh Corgi Pembroke, Maxim s. 26.1.2014 -
- maatiaiskisu Sulo Sigmund Mauritzio s. 22.11.2012-

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: WELSH CORGIT - OSA 2 - Perjantaina, 15.08.2014 klo 20:46  
+
0
Kannattaa noissa "jarrut pohjaan" tilanteissa olla päättäväinen, eikä antaa pennun määräillä minne mennään.

Meillä Nita-neiti pistää välillä jarrut pohjaan ja on sitä mieltä, et haluu kotiin, mut houkuttelemalla eri keinoilla sen saa jatkamaan lenkkiä. Esim. ei tarttee sanoo ku "onks sul nälkä" ni jo löytyy se menovaihde taas :nauru:
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: WELSH CORGIT - OSA 2 - Lauantaina, 16.08.2014 klo 10:57  
+
0
^ Jos mun kanssa jumittaa niin mä kyllä posotan vaan eteenpäin, kyllä ne jalat sit kummasti löytyy alle kun vaan mennään.
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

Howwl

Howwl
Viestimäärä: 38

VS: WELSH CORGIT - OSA 2 - Lauantaina, 16.08.2014 klo 23:19  
+
0
Täällä saattaa toi vanhin heittäytyä jopa selälleen, kun ei käveleminen kiinnosta. On se varmaan näky, kun raahaan sitä perässä - koska meillä koiralta ei kysytä. :D Se tekee sitä varsinkin talvella, oliskohan hoksannut, että jäällä luistaa paremmin?
Töppötassut kertaa kolme.

http://thesakke.blogspot.fi/

Kazi

Kazi
Viestimäärä: 305

VS: WELSH CORGIT - OSA 2 - Sunnuntaina, 17.08.2014 klo 20:04  
+
0
^ Kössi tekee just tuota ja kaikkia ohikulkijoita vaan naurattaa, kun talvella hinaan sitä kun jotain pulkkaa :nauru: Jos ei jalkoja voi käyttää niin ei sitten...

Pentuasia näyttää oikein valoisalta tällä hetkellä! Pentueen ainoa urospentu on tänne varattu ja mahdollisesti jo ensi viikolla päästään katrasta katsomaan :) Pidän kuitenkin vielä jalat maassa, kun matkassa on parikin muuttujaa...
wecope Frodo 10/2014
beagle Kössi 10/2002-12/2015
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 17.08.2014 klo 20:05)

Reveliina

Reveliina
Viestimäärä: 70

VS: WELSH CORGIT - OSA 2 - Sunnuntaina, 17.08.2014 klo 20:16  
+
0
Hei jee, tulen nyt vihdoin tännekki iloitsemaan siitä, että meille muuttaa lokakuussa corgi-poju :love: Vaikka se onki nyt hyvin varmaa, niin silti noita Kazin mietteitä lukiessa alkaa huuli väpättää, että mitäs jos joku meneeki vielä pieleen.. :suru:
Welsh corgi pembroke "Oiva", s. 13.8.2014

_Kisse_

_Kisse_
Viestimäärä: 574

VS: WELSH CORGIT - OSA 2 - Maanantaina, 18.08.2014 klo 08:23  
+
0
Mie kans vaan raahaan tuota jössikkää perässä jos tekee jarrut, varmaan tosi fiksun näköistä... saati sitten jos kellahtais selälleen :nauru:

Hei onnea kaikille uusille corgin odottajille!! :peukku: Se odottavan aika on pitkä, mutta sitku tuollainen pallo niillä pikkutöppöjaloillaan vihdoinkin juoksee lattioilla, on se hieno hetki. Paitsi sitten kun oot sen ekan viikon juossu luvattoman paljon sen kans ulkona ja tuntuu ettei se opi mitään ja sitten se puree ja haukkuu ja vinkuu ja pitää hereillä öisin.. :nauru:

Maximin pentueesta kuoli pienin urospentu parin viikon ikäisenä. Tota oltiin jo meille varailemassa, kunnes kasvattaja sanoi että Maxim sopisi meille paremmin.. onneksi näin, muuten ei olis meillä pemua nyt :suru:
- Welsh Corgi Pembroke, Maxim s. 26.1.2014 -
- maatiaiskisu Sulo Sigmund Mauritzio s. 22.11.2012-

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: WELSH CORGIT - OSA 2 - Maanantaina, 18.08.2014 klo 10:55  
+
0
Onnea Kazi ja Reveliina, pian pääsette tännekin laittamaan kuvia ja kertoilemaan kuulumisia! :hymy: Mua rupesi ihan hieman jännittämäänkin toi Kazin tilanne että tuleeko teille sieltä pentua, kun siltä toiselta urospennulta loppukin voimat kesken ja menehtyi... Kiva että kuitenkin nyt on pentu varattuna.

Leppokin aina joskus jumittaa, varsinkin jos oon sen kans yksin liikenteessä ja puolisko on kotona tai toisinpäin, niin pentu ei millään haluis mennä kotoa pois ja jarruttelee pitkänkin matkaa. Sit taas kun huomaa että ollaan menos kotiin päin niin johan käveleekin reippaasti ja innokkaasti. :roll: Koska ulkoiluhan on pyllystä jos osa laumasta jää kotiin köllötteleen. :nauru:
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: WELSH CORGIT - OSA 2 - Maanantaina, 18.08.2014 klo 11:56  
+
0
Meillä kans etenki talvella heittäydytää selälteen ja jäädään jopa kierimään johonki lumihankeen...Raahailen sit aina Nitaa perässä ja porukka kattoo aina tyyliin "WTF!" :nauru: Jos pistää muuten vaan jarrut pohjaan ni en viiti alkaa raahaileen perässä, sit joo lähen ite hölkkää tai sit sanon tyyliin "Onko nälkä" ja sit joka kerta kummallisesti vaan aina se kiinnostus kävelemiseen löytyy ja päästään jatkaa matkaa.

Mut voi elämä sillon ku tolla on juoksut! Kuola vaan valuu ja sit ollaan kyllä niin reipasta neitiä että!:nauru:
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

_Kisse_

_Kisse_
Viestimäärä: 574

VS: WELSH CORGIT - OSA 2 - Maanantaina, 18.08.2014 klo 16:58  
+
0
^ Voiskohan meillä kuolaaminen johtua kans siitä, että Maximia alkas tytöt kiinnostaa? :shifty: Nimittäin tykkää nuoleskella pissoja asfaltista (hyiyäk) ja kuolaa enemmän kun enne. Tuntuu että välillä menee ihan suu vaahdossa vaan tuolla eteenpäin..
- Welsh Corgi Pembroke, Maxim s. 26.1.2014 -
- maatiaiskisu Sulo Sigmund Mauritzio s. 22.11.2012-

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: WELSH CORGIT - OSA 2 - Maanantaina, 18.08.2014 klo 19:18  
+
0
^ Hyvin paljo mahollista, koska jotkut urokset tekee tota :nauru: Tosin mun äidin narttukoira nuolee ulkona pissoja ja louskuttaa leukojaan aina juoksujen aikana, vaikka oon aina olettanu et se ois lähinnä ns. urosten juttu :shifty:

Nita tosiaan kuolaa juoksujen aikana ulkona aivan perkeleesti, siis ihan kirjaimellisesti välillä kunnon kuolavanat vaan valuu :roll: Sit kuseksitaan pikkuliruja vähän sinne ja tänne :nauru: Ja etenki juoksujen aikaan se ei välillä osaa kattoa eteensä, mm. monesti kävelly päin puuta tai puunkantoa, koska on ollu niin mielenkiintosii hajuja :nauru:
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

Piipsu

Piipsu
Viestimäärä: 455

VS: WELSH CORGIT - OSA 2 - Tiistaina, 19.08.2014 klo 18:01  
+
0
Ihania kookilapsia ilmaantunut tänne :love: ja tietty kaikki vanhemmatkin karvalapset. Me ei olla täällä hetkeen kirjoteltu eikä edes käyty. Ollu kaikennäköstä menoa tässä.
Mutta meillä menee hyvin. Lucalle ja Pyrylle tuli maaliskuussa "pikkusisko" eli meille syntyi pieni ihmislapsi. Ja molemmat on ottanut ihanasti vaavin vastaan ja vahtivat neitiä vuorollaan. :love:

Lucan kanssa oli keväällä kevyt treenitauko, eli ei ohjattua treeniä ollenkaan ollut reiluun pariin kuukauteen. Pieniä asioita hiottiin tokopuolella.
Luca oli tauon aikana unohtanut paikkamakuun täysin ja liikkeestä seisomisen osittain. No saatiin näitä onneksi nopeasti kasaan ja edistymistä onneksi tapahtui kummallakin osuudella.
Käytiin sunnuntaina korkkaamassa Lucan tokoura virallisissa ja meni omaan makuun todella hyvin vaikkei ykköstulosta tullutkaan ja nyt onkin iskenyt treeni/kisakärpänen ja pakko saada molemmat koiruudet kisakuntoon. :nauru: Luca ilmoitetaankin pian seuraavaan kokeeseen ja aletaan paikkamakuuta hinkkaamaan oikeen isolla kädellä.
Mutta tässä vielä meidän osa-aluepisteet:
Luoksepäästävyys 10
Paikallamakuu 0 Hiipi luokseni "erittäin huomaamatta" <- oli naurussa pidattelyä
Seuraaminen hihnassa 8,5 Laiskotteli
Seuraaminen taluttimetta 7,5 Laiskotteli
Maahanmeno seuraamisen yhteydessä 8
Luoksetulo 9 Hyppäsi kättäni päin
Seisominen seuraamisen yhteydessä 10 Meinasin ratketa riemusta kun näin Lucan seisomassa eikä makaamasa niinkuin yleensä tässä ollut
Estehyppy 6 Kaksoiskäskyhyppyyn (ei kuunnellut ekaa käskyä) ja seisomiskäskyn kohdalla istui, mikä oli mun moka kun hidastelin kys käskyn kanssa.
Kokonaisvaikutus 8
Yht pisteet 140

Ja vielä pari kuvaa kesän ajalta:



Mitä terveystutkimuksia ootte corgilta ottanut tai aiotte ottaa? Tarkotus olis mennä tässä pian kuvauttamaan jotain, mietinnässsä vaan että mitkä otetaan. Lonkat, selkä, kyynärät, polvet nyt ainakin.
http://piajakarvakorvat.blogspot.fi/
PitaPata Dog tickers
Welsh Corgi Pembroke Sunoasis's Dance In June Time "Luca" s. 5.8.2012

PitaPata Dog tickers
Japaninpystykorva Donorei Pommi Viritetty "Pyry" s. 19.6.2013

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: WELSH CORGIT - OSA 2 - Keskiviikkona, 20.08.2014 klo 01:29  
+
0
^ Itse otan Jopelta lokakuussa lonkat ja kyynärät kun se nyt kerta täytti 2v. En varmaan tähän hätään ota siitä muuta.

Neitiltä sitten tullaan ottamaan senkin edestä kuvauksia kun aika koittaa, mutta antaa sen nyt vielä hetken kasvaa. :hymy:
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: WELSH CORGIT - OSA 2 - Perjantaina, 22.08.2014 klo 14:31  
+
0
^^ Kyllä Luca on niin symppiksen näkönen! Kiva toi naamakuvio.

Lepolla on muksaa.
Aamulla lähti eka maitokulmuri ja toinen yläkulmurikin irtoo varmaan ihan tän tai huomisen aikana, sojottaa vähän minne sattuu ja Leppo sitä lipoo välillä suorempaan asentoon. :nauru: Kummasti ei vetoleikit pentua nyt innosta.
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

Kazi

Kazi
Viestimäärä: 305

VS: WELSH CORGIT - OSA 2 - Perjantaina, 22.08.2014 klo 17:53  
+
0
Pennunodottajissa jo kertoilinkin, että saatetaan jäädä ilman pentua. Pentu oli heikentynyt ja itkeskellyt toissayön, joten kasvattaja kehotti varautumaan pahimpaan. Äsken tuli kuitenkin toivoa antava puhelu: pentu on nyt antibioottikuurilla ja toistaiseksi näyttäisi siltä, että se auttaa. Vähän vielä pelottaa, mutta eiköhän tässä olla voiton puolella. Parin päivän päästä voidaan viimeistään olla varmoja.

Kasvattajalta tuli kehotus alkaa miettiä pennun kutsumanimeä! (Se on kyllä ollut tiedossa jo monta vuotta, mutta vielä en sitä paljasta :nauru:) Virallisen nimenkin sain kuulla :love:

(Nyt vaan sormet ja varpaat ristiin, että kaikki menee hyvin ja pentu selviää.)
wecope Frodo 10/2014
beagle Kössi 10/2002-12/2015

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: WELSH CORGIT - OSA 2 - Perjantaina, 22.08.2014 klo 22:43  
+
0
^ Voih, täällä pidetään sormet ja varpaat ristissä, toivotaan että pentu selviää!

Meillä on oltu nyt juoksujen aikaan ihan mahottomia. Ulkona töpötetään menemään eikä oltais lopulta halukkaita tulemaan sisälle, kyhnätään välillä vieressä ja pusketaan syliin (jota ei oikeasti koskaan tee!!), korvat katoo ties minne eikä tosiaan uskota ulkona etenkään oikein mitään.

Meillä on myös alettu kiipeämään keittiön pöydälle! :eek: Siirtää välillä ihan oikein noita keittiön tuoleja ja hyppää tuolin kautta pöydälle. Tämä tapahtuu siis silloin kun pöydälle on jääny jotain sötävää. Tänään esim. unohdin pienen hampurilaisen palan siihen, ni eikös toi karvanaama menny sen sieltä hakemaan :roll: Tuli sille kyllä kiire ku huomas että mä huomasin. Siis ei hemmetti sanon vaan, mistä hitosta se on tommosen nyt hokassu, ku ei ole ikinä tommosta tehny.
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

Howwl

Howwl
Viestimäärä: 38

VS: WELSH CORGIT - OSA 2 - Lauantaina, 23.08.2014 klo 17:48  
+
0
Itse olen käyttänyt virallisessa polvi- ja silmätarkastuksessa, kun täyttävät 1v. Siitä sitten aina uusinut kahden vuoden välein. Vanhimmalta koiralta otin myös sydänkuuntelun virallisena, tuli ehkä 20e lisälaskua.

Vanhempana olen kuvauttanut kyynäret ja lonkat virallisesti sekä selän epävirallisesti. Silloin, kun pojat läpivalaistiin niin selkää ei virallisena saanut. Mutta todennäköisesti otan jatkossakin nuo selät epävirallisesti. Minulle riittää, että lääkäri toteaa selän normaaliksi eikä muutoksia hänestä ole. Tuntuu vähän, että liitossa ne löytää sieltä suurennuslasin kanssa mitä vain - vaikka kokenut lääkäri sanoo, että selkä on puhdas. Itse ainakin osaan jo kuvista katsoa, että lannenikamien määrä on normaali. Corgeillahan sitä ylimääräistä nikamaa tuntuu olevan jonkinverran.
Töppötassut kertaa kolme.

http://thesakke.blogspot.fi/
(Viestiä on muokattu lauantaina, 23.08.2014 klo 17:50)

  Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13 ... 24
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28193
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6332
Viestejä yhteensä545702
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään3
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.04.2024 klo 14:00)