Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOULUTUS JA KäYTTäYTYMINEN - Lauantaina, 04.06.2011 klo 02:15

Koira valmiustilassa koko ajan

Siirry sivulle: 1 2

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: KOIRA VALMIUSTILASSA KOKO AJAN - Maanantaina, 06.06.2011 klo 08:12  
+
0

feather kirjoitti:

Mitä tuo DAP tarkoittaa? En ole kuullut semmoisesta ikinä. :o



D.A.P on emon pesässä erittämää, rauhoittavaa feromonia. Sitä saa apteekeista ja eläinkaupoista.
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

feather

feather
Viestimäärä: 15

VS: KOIRA VALMIUSTILASSA KOKO AJAN - Maanantaina, 27.06.2011 klo 10:45  
+
0
Voisimpa laitella vähän päivitystä tänne. Tosiaan tein täysmuutoksen koiran kanssa ja koirakouluttajakin kävi meillä, ja oli helpottava kuulla että tilanne ei ole niiin paha. :)

Mutta tosiaan näin olen nyt tässä noin 3 viikon ajan mennyt:
- Itse meen ovista ensin, jos koira yrittää mennä > ovi kiinni ja odoitan että koira menee taakseni odottaan, sitten mennään
- En anna koiralle huomioo jos se sitä kerjää, itse kutsun sen aina luo tai aloitan leikin
- Ulkona jos vetää tai koittaa päättää suunnan mihin mennään, pysähdyn ja jos koira ei heti tule, otan muutaman askeleen taaksepäin tai käännyn toiseen suuntaan, sitten jatketaan matkaa kun koira on vierellä ja ottanut katsekontaktin. Tätä katsekontaktia ollaan nyt paljon toistettu joka päivä mm ruokinnan, uloslähdön, lelujen annon yhteydessä
- Kun tulee toinen koira, yritän herkkupalalla kiinnittää sen huomion ja jos alkaa kattomaan koiraa niin käännyn koiran kanssa tai menen koiran eteen tai jollain tapaa peitän sen, ettei näkisi toista koiraa. Ja kunnon kehumiset kun on ollut nätisti.

Tuloksia on alkanut jo hieman näkymäänkin.
+ Koira ottaa helpommin katsekontaktin, kun joskus se ei millää meinaa suostunut kattomaan mua.
+ Ei enää niin tarmokkaasti yritä päättää suuntaa mihin mennään. Esimerkiks yks risteys jossa se alkaa aina tiettyyn suuntaan vetämään, niin ollaan siitäkin jo muutaman kerran tosi hienosti menty ettei koira ole vetänyt
+ Jotkut koiranohitukset on onnistuneet hyvin, mutta vielä vaatii harjottelemista
+ Aiemmin kun nähnyt rusakon tai kissan niin on heti kiskassut ja itte meinannu lentää perässä, enää ei kisko vaan pysähtyy ja on erittäin valppaana. Tosin muutamissa tilanteissa on koittanut kiskasta

Ainoo mitä ihmettelen on kun se niin paljon haukottelee ja lipoo huulia lenkillä. Aina jos käsken sen esim vierelle, se menee yleensä automaattisesti istuun ja haukottelee? Ihan normaalia jos koira stressaa käskyistä?

Zara

Zara
Viestimäärä: 242

VS: KOIRA VALMIUSTILASSA KOKO AJAN - Maanantaina, 27.06.2011 klo 14:28  
+
0
^
Mun käsittääkseni, nuo huulten lipomiset, liikkeiden hidastelu, haukottelu on rauhottavia eleitä. Kannattaa miettiä millä äänensävyllä sanot käskyt koiralle, ettei ole liian voimakas yms.




  Siirry sivulle: 1 2
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28249
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 16:00)