Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Perjantaina, 29.10.2010 klo 18:28

Miten valmistauduit pennun tuloon?

Siirry sivulle: 1 2 3 4

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: MITEN VALMISTAUDUIT PENNUN TULOON? - Tiistaina, 30.11.2010 klo 13:34  
+
0

Nirppu kirjoitti:

Röllin peti maksoi 7 euroa, ja on ollut hintansa väärti, jopa enemmänkin :wink: Meillä ei poju ole kertaakaan pissannut petiinsä.
Olen ostanut eläinkaupasta ainoastaan valjaat, isoista ruokakaupoista, halpahalleista ja netistä saa halvemmalla.



Meillä pedille tuli hintaa reilusti, koska haluttiin sellanen, mikä myös näyttää hyvältä, esillä kun tulee olemaan.

Ite oon myös hakenut muualta kun eläinkaupasta esim. leluja, luita jne., mutta hihna on eläinkaupasta, samoin ruoat ja oikeat luut (aluksi rustoluuta hain), nimilaatta, kupit ja panta vielä haetaan. Ihan sen takia ostin kupitkin tuolta, että sattui kivat silmään (ja hintaa olikin sitten 23€ per kappale) ja oon vähän sisustusihminen... Joten kupitkin sopii nyt sisustukseen :nauru: Mutta oikeassa oot, että halvallakin pääsee jos haluaa. Kyllähän valjaat ja hihnatkin saa halpahallista, mutta aina kun sieltä oon hihnan/pannan ostanut, niin on kestänyt vajaan vuoden... Nyt on tolla sekarotusella kaulassa eläinkaupan panta joka on tainnut kestää jo reilun 6 vuotta! Oli siis hintansa väärtti.
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Rose

Rose
Viestimäärä: 866

VS: MITEN VALMISTAUDUIT PENNUN TULOON? - Maanantaina, 06.12.2010 klo 10:20  
+
0
Oho, mistä löytyi peti 7 eurolla? Mää oon jo koittanu katella, mutta 45e on ollu tähän mennessä halvin.:eek:
Meille tulee pentu kolmen viikon päästä ja oon ostanu kevyen hihnan ja villalankaa josta neulon pienen nutun. <3 Flexi löytyy jo ennestään, ja karsta. Vielä pitäis ostaa/tehdä itse se peti, kupit, panta ja/tai valjaat, ja jotain leluja ja herkkuja. Ja ruokapussi, kunhan muistan että minkä merkkistä se kasvattaja olikaan syöttänyt.
Sanomalehtiä on kerätty, ja mietintämyssyn alla on että mitenkä ihmeessä tämän meidän johtohelvetin sais turvaan pennulta. Ehkä niihin johtoihin jotka jää osittain esille vois suihkuttaa sellaista ainetta?:eitietoo:
Oi että, oon ihan täpinöissään! Koitan pikku hiljaa ostella näitä tavaroita että pentukuumetta voi lievittää parin päivän välein eikä vaan eka osta kerralla kaikkea, ja jää sitten puremaan kynsiä pariksi viikoksi. :nauru::nauru:

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: MITEN VALMISTAUDUIT PENNUN TULOON? - Maanantaina, 06.12.2010 klo 10:40  
+
0
Kuulemma koiralle on helppo tehdä peti itsekin vanhasta vaahtomuovipatjasta ja palakankaasta. Eräs tuttuni teki saksanpaimenkoiralleen pedin näin ja se on hieno! Enkä usko, että suurtaa ompelutaitoa vaatii, kun ko. pedintekijä on miespuolinen :nauru: Saa pedin just haluamallaan kuosilla eikä samanlaista tule heti vastaan, hintakaan ei päätä huimanne :) Ja mikäli vaan taitoa löytyy, niin päällyskankaasta voi tehdä vetoketjujen avulla irrotettavan, jolloin puhtaanapito on helppoa. Ajattelin itse tehdä tulevalle labbistytöllemme pedin tällä systeemillä, vaikka peukaloni onkin keskellä kämmentä käsitöiden suhteen :nauru:

Rose Täälläkin ollaan mietitty, että miten tuon johtohelvetin piilottaa minnekään. Niitä on niiiin paljon, että tuntuu ettei ne mihinkään kouruun mahdu :eitietoo: Lisäksi nettipiuha kulkee käytävän lattian poikki eikä sitä oikein saa mitenkään piiloon. Täytynee varautua ostamaan piuhoja pahan päivän varalle :cool:

Vielä pitäisi kuukausi jaksaa odotella pentua. Tuntuu mahdottoman pitkältä ajalta ja iso osa ostoksistakin on jo tehty. Täytyy todella vältellä noita eläinkauppoja, muuten tulee hysteerisenä ostettua vaan kaikkea (todennäköisesti turhaa) pennulle ihan vain odotuksen hurmiossa :nauru:
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: MITEN VALMISTAUDUIT PENNUN TULOON? - Tiistaina, 07.12.2010 klo 01:46  
+
0
Mä taidan vetää pohjat tässä petien hintavertailussa. Meidän koiran ensimmäinen peti oli nimittäin pahvilaatikko, jossa oli vanha tyyny. Hinta 0€. :lallati: :ylpea: Hyvin maistui koiralle unet ensimmäiset pari viikkoa (kunnes söi sänkynsä).

Muutamat uudet ruokakupit, pari pantaa ja oman pedin ajattelin käydä tulokkaalle ostamassa. Ja tietenkin ruokaa. Meiltä löytyy ennestään aika hyvin kaikkea koiratavaraa, kun on jo yksi nelijalka ennestään, joten kynsisakset yms. löytyy omasta takaa.

Ensimmäistä koiraa varten ostettiin ihan kaikki uutena. Kasvattajalta ei saatu mukaan kuin hoito- ja ruokintaohjeet, ruokaa parille ekalle viikolle, sekä vanha lakanan palanen, missä emon hajuja. Emmekä kyllä edes olettaneetkaan, että sieltä olisi tullut mitään muuta. Mielummin käytiin itse vertailemassa tuotteita ja ostettiin ne, mistä itse tykättiin eniten.
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

Eemi

Eemi
Viestimäärä: 23

VS: MITEN VALMISTAUDUIT PENNUN TULOON? - Tiistaina, 07.12.2010 klo 11:17  
+
0
Aika pitkiä matkoja joudutte ajamaan pennun kanssa kasvattajan luota kotiin. Meiltä on kasvattajan luokse vain n. 30 km.

Itse olen ajatellut hommata pennun tarvikkeita mahdollisimman paljon käytettynä. Turha niihin on pistää kovin paljoa rahaa, koska pentu saattaa tuhota aluksi kaiken mahdollisen. Ollaan kierrelty avon kanssa kirppiksiä, mistä on löytynyt tähän mennessä todella puhtaita ja hyväkuntoisia koiranpetejä korkeimmillaan hintaan 2-5e. Lisäksi sieltä löytää myös hihnoja, pantoja ja kuppeja. Lisäksi saan kavereiltani heidän koirien vanhoja pentujuttuja, kuten pentuvaljaita, pentuturvavyöt yms. Koiran vaatteet kutoo kummitätinä, muutaman eri kokoisen villapaidan kaavoilla mitkä löysin netistä.

Suurin menoero on siis itse koira, 900e. Mutta se on silti yksi parhaimpia sijoituksia, mitä tulen elämässäni tekemään :)
Bordercollie uros "Eemi", maalaiskoirana vanhempieni luona.
Kääpiöpinseri uros "Luka"

R.I.P elämäni rakkaus, Bella 27.4.96-4.2.08

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: MITEN VALMISTAUDUIT PENNUN TULOON? - Perjantaina, 10.12.2010 klo 21:42  
+
0

Riisis kirjoitti:

Mä taidan vetää pohjat tässä petien hintavertailussa. Meidän koiran ensimmäinen peti oli nimittäin pahvilaatikko, jossa oli vanha tyyny. Hinta 0€. :lallati: :ylpea: Hyvin maistui koiralle unet ensimmäiset pari viikkoa (kunnes söi sänkynsä).



Meillä myös tekee sängyn virkaa tollainen pahvilaatikkoviritys ekan kuukauden :nauru:

Mä oon niin tarkka sisustuksesta että en uskalla lähtee kirppareilta mitään hakee... Meil on kissojen kupitki kaikki samaa tyyliä, samoin hiekkalaatikko ja raapimapuut, niin jatketaan koiran kanssa samaa linjaa. Laitan mielummi enempi rahaa kiinni ja katon asuntoani silleen et "ah onpas meillä kaunista" kun pääsen halvalla ja sit ottaa päähän ku kotona ei näytä mun silmään kivalta... :paapatus:
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Eemi

Eemi
Viestimäärä: 23

VS: MITEN VALMISTAUDUIT PENNUN TULOON? - Lauantaina, 11.12.2010 klo 12:59  
+
0
^ kyllä meidänkin koti on kauniisti sisustettu, enkä ostaisi tänne mitään mikä ei tänne sopis, en edes halvalla hinnalla kirppikselta. Mutta kyllä kirppikseltäkin tekee löytöjä kotiin, jotka sopivat sisustukeen. Itselleni on myös tärkeää että esim. koiran peti sopii sisustukseen. Ollaan käytetty tasan 3 väriä tässä olkkarin sisustuksessa, joten koiran pedin värin pitää tulla olemaan joku niista kolmesta väristä jotta ostaisin sen. Koska olkkarissa se peti tulee olemaan.
Bordercollie uros "Eemi", maalaiskoirana vanhempieni luona.
Kääpiöpinseri uros "Luka"

R.I.P elämäni rakkaus, Bella 27.4.96-4.2.08

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: MITEN VALMISTAUDUIT PENNUN TULOON? - Lauantaina, 11.12.2010 klo 14:03  
+
0
Kompataan EEMIä tuossa yllä. Minusta sisustukseen sopiva/kaunis esine ei ole yhtä kuin kallis eikä ruma ole yhtä kuin halpa ja kirpputorilta ostettu. Toki jos haluaa jotain aivan tietynsorttista eikä löydä sitä esim. kirpputorilta/käytettynä/muuten vaan edullisesti, niin saa siihen toki sijoittaa sitten rahaa. Itse en vain ole kovin sisustusfanaatikko, joten en ole valmis sijoittamaan huimia summia esim. tietynnäköiseen koiran petiin tai kuppeihin. En toki tekisi petiä, joka olisi silmääni huikean ruma :D Ostopäätöksiini vaikuttaa eniten toimivuus ja käytännöllisyys, näistä ominaisuuksista olen valmis maksamaan. Koirat eivät onneksi taida välittää onko niiden peti maksanut 2e vai 200e, kunhan se ajaa asiansa :)
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: MITEN VALMISTAUDUIT PENNUN TULOON? - Lauantaina, 11.12.2010 klo 19:45  
+
0
Niinno, meidän sisustus on muutenkin toteutettu 0-budjetilla ja täällä vallitsee ihana kaaos. :nauru: Kyllä mäkin nätisti sisustaisin (myös sen koiran sängyn) jos jaksaisin. Pentua varten en kyllä lähde ostamaan mitään arvokasta, kun se kuitenkin kokeilee hampaitaan kaikkeen. Sitten kun pennulle tulee ikää ja järkeä lisää, niin voi sijoittaa vähän rahaa ja ostaa jonkun hienon dimangein koristellun sängyn.

Kävin itseasiassa tänään kattelemassa M&M:ssä koirien sänkyjä ja aika järkyttävissä hinnoissa liikutaan. Koirien tarvikkeilla osataan kyllä rahastaa. Ostettiin sieltä ruokailualusta ja tietty vasta autossa tarkistettiin hinta ja pyörähti silmät päässä. Semmonen 40 cm x 50 cm ohut muoviläpyskä 20 €. :ttou: Olisi kyllä jäänyt kauppaan jos olisi hinnan tiennyt ennen electronin vinguttamista.

Edit. häröjen korjailua
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13
(Viestiä on muokattu lauantaina, 11.12.2010 klo 19:47)

Nuppeli

Nuppeli
Viestimäärä: 90

VS: MITEN VALMISTAUDUIT PENNUN TULOON? - Sunnuntaina, 12.12.2010 klo 21:08  
+
0
Ihanaa.. Mun kaveri sai just perjantaina labbispennun ja kävin sitä kattomassa. Aivan ihana tapaus. Ko. kaverini ei kovin valmistautunut muutakun että yhdessä siivottii niiden kotia ja pistettiin johtoja yms piiloon. Ja sanomalehtiä leviteltiin. Muuten kaikki tarvittava tulikin melkein kasvattajalta ja heidän tutulta. Ja sitten kävivät sitten lauantaina ostamassa loput kuten kynsisakset ja puruluut.
Saksanpaimenkoira ''Ira'' s. 14.12.2011

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: MITEN VALMISTAUDUIT PENNUN TULOON? - Perjantaina, 17.12.2010 klo 23:25  
+
0
Onhan meilläkin täällä vanhaa tavaraa, esim. avokin suvun antiikkikalusteita (joiden puolesta vähän pelottaa, kun Jedi ihan varmasti upottaa niihin ensin hampaansa), mutta itse en yleensä löydä kirppiksiltä mitään... Aika paljon on ostelty second hand -kalustemyymälöistä, mistä saa melko vähän käytettyjä kalusteita edullisesti. Musta vaan tuntuu että IKEA on enemmän mun kaveri noissa sisustusjutuissa :nauru:

Huomenna pitäisi vuorata makkari pentukuntoon! Katsotaan, miten onnistun nostamaan ton sängyn, kun pitäisi alle saada sanomalehtiä ja vahakangasta... :mietiskel:
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: MITEN VALMISTAUDUIT PENNUN TULOON? - Lauantaina, 18.12.2010 klo 00:40  
+
0
Tuli piipahdettua kirppiksellä eilen ja mukaan tarttui pari kappaletta lasten (vauvojen?) puseroita, vetoketjullinen fleecehuppari ja Icepeakin(!) neule. Saavat kelvata pennulle jos tarvitsee vaatetta päälle. Ei kustantanut yhteensä kuin 2,4 e, joten ei haittaa vaikka jäisivätkin käyttämättä. Testailin illalla tolle mäykylle niitä ja vähän kehnosti istuu, mutta ainakin hyvät naurut sain kun koira näytti niin typerältä. :nauru: Onneksi pennulla on sentään odottamassa katu-uskottava pääkallopanta ja -hihna, niin ei tarvi häpeillä lenkillä. :ylpea:
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: MITEN VALMISTAUDUIT PENNUN TULOON? - Lauantaina, 18.12.2010 klo 00:43  
+
0
Menisköhän Jedillekin päälle lasten villapaidat? :mietiskel: Enpä oo tullut ajatelleeksi koko juttua edes! Sellasia vois lähteä metsästämään kirppikseltä kyllä...
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: MITEN VALMISTAUDUIT PENNUN TULOON? - Lauantaina, 18.12.2010 klo 15:01  
+
0
Katselen tässä ympärilläni olevaa kaaosta enkä tosiaan tiedä missä välissä tämän asunnon ehtii pentukuntoon laittaa, kun töitä tuntuu nyt tuppaavan joka tuutista. Paljon pitäis tavaraa nostella korkeemmalle, järjestystä hiukan muovailla kun koiralle ostettiin kevytmetallihäkki omaksi paikaksi ja ne JOHDOT ( :mad: ) pitäisi piilottaa. Matotkin pitäisi pois ottaa. En tosin tiedä laitanko noiden mattojen tilalle jotkut vanhat ja huonot räsymatot, kun laminaattilattia on aika liukas :mietiskel:

Pennut tulevat maanantaina viisiviikkoisiksi ja kasvattaja laittaa sähköpostilla lähipäivinä siis kuvan meille tulevasta pennusta! Ei jaksa odottaa, että näkee mikä niistä suloisista lylleröistä on meidän. Sähköpostia availen jo nyt joka välissä "jokonytjokonytjokonyt?" -ajatuksia pyöritellen mielessäni. Mutta enää kaksi viikkoa (ja yksi päivä) ja saadaan ihailla omaa lylleröä täällä kotona :love:
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."

Cressie

Cressie
Viestimäärä: 319

VS: MITEN VALMISTAUDUIT PENNUN TULOON? - Tiistaina, 04.01.2011 klo 23:34  
+
0
Pentu on tulossa tuossa 2½ viikon kuluttua ja tähän mennessä olen ostanut vain Tuire Kaimion Pennunkasvattajan opas (tms). Uutta asuntoamme rempataan tällä hetkellä ja siinä ollaan sitten mietitty pennunkin kannalta asioita. Eli esimerkiksi hankitaan listat joihin johdot voi piilottaa jne.

Vakuutus ollaan myös mietitty valmiiksi ja se otetaan ennen pojan tuloa. Olen myös ilmoittanut pojan jo pentukouluun. Se tosin alkaa vasta helmikuun lopussa. :) Ainiin, tänään tilasin koiran ensiapupakkauksen.

Hieman olen miettinyt mitä ostetaan ennen pennun hankintaa. Listalla on ainakin peti, nimilaatta, panta ja talutushihna, harja, kynsisakset, lelu tai pari, jotain herkkunappeja koulutukseen, ruokaa jne. Pentupakkauksessa tulee kuulemma ainakin pennun ruokaa 3kg, ruokakuppi, huopa jne.

Myöhemmin mietin vielä kodin turvallisuutta ja siirtelen arvokkaammat tavarat turvaan. :)
Bordercollie Troilus 28.11.2010
Beauceron Jago 6.6.2014
blogi

Saaga

Saaga
Viestimäärä: 154

VS: MITEN VALMISTAUDUIT PENNUN TULOON? - Tiistaina, 04.01.2011 klo 23:49  
+
0
Vastaillaanpa tähänkin ketjuun ajan kuluksi. Nyt kun kerkeää netin ääreen istahtaa, kun pentu nukkuu makeasti. :hymy:

Mä ostin ennen pennun tuloa vain ruokaa, pari lelua ja valjaat. Käytän toistaiseksi mun kissan vanhaa flexiä (ostan uuden ja paremman kunhan pentu on sen verran kasvanut, että lenkkeily oikeasti onnistuu, samoin hihna on hankinnassa). Pedin hommasin myös (tai tein itse), mutta kasvattajalta sai niin paljon kampetta mukaan, ettei enempää olisi etukäteen tarvinnut hommatakkaan. Tuli ruokaa, peti, leluja iso kasa ja nameja. :nauru: Myös karstan ostin ennen pennun tuloa.

Lähinnä tein muita järjestelyjä kotona, keräsin sanomalehtiä, vaihdoin "huonommat" matot lattioille ja sitä rataa. Pennuntulon jälkeen olen sitten pikkuhiljaa ostanut kampetta lisää, kuten kynsisakset ja aktivointijuttuja esim. kongin.
Seropiuros Roope 11/2010

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: MITEN VALMISTAUDUIT PENNUN TULOON? - Keskiviikkona, 05.01.2011 klo 23:35  
+
0
Vähän lähtenyt käsistä tämä pennun tarvikkeiden osto... Tänään lähti eläinkaupasta mukaan vielä yksi pentupanta. Nähtiin pentu viime viikolla ekaa kertaa ja tulikin todettua sen olevan paljon pienempi kuin oletin. Joten nyt on sitten kolme pentu/nuorisopantaa hankittuna, sekä kaksi hihnaa (kun piti olla sävy sävyyn pantojen kanssa :nolo:).

Lisäksi sain viimein ostettua sen pedin. 18 egee tuli maksamaan, 75 x 100 cm kokoinen, semmonen karvamatto. Toivottavasti pysyy edes suunnilleen ehjänä naskalihampaan käsittelyssä (parempi pysyä, tai...).
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 05.01.2011 klo 23:36)

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: MITEN VALMISTAUDUIT PENNUN TULOON? - Torstaina, 06.01.2011 klo 15:33  
+
0
Hui.. Tullee ihan kauhea himo alkaa kattomaan kaikkia tavaroita koiralle! :)
Meille on tosiaan tuloillaan Valkoinen ruotsinhirvikoira, mikäli astutus onnistuu suunnitellusti tammi-helmikuun kiimaan.. Jännässä saapii ootella :)

Sen verran olen hieman edellä kun ei pentuja ole vielä ees masussa, mutta on tullu vertailtua netissä tavaroiden hintoja ja laatua. Sekä kattonu vähän että millaista kannattaa yleensäkin tilata.
Mutta on tämä oottavan aika pitkä!
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

banaani

banaani
Viestimäärä: 2252

VS: MITEN VALMISTAUDUIT PENNUN TULOON? - Tiistaina, 25.01.2011 klo 23:53  
+
0
^onnea pennun odotukseen ja toivottavasti kaikki menee suunnitelmien mukaan! :)

Ennen Veetin tuloa tein juurikin vaahtomuovista ja vanhasta pyyhkeestä pedin ja hintaa 0e :nauru: (myöhemmin parempi ja pehmeämpi peti ostettu). Lisäksi ostoksia: kynsisakset, ruokaa, purujutut, leluja, nimilaatta, panta, kupit, pesuaineet ja hygieniatuotteet... Varmaan jotain muutakin mitä nyt ei tule mieleen. Edesmenneiltä koirilta oli jäänyt talutin ja harja. Lisäksi asunto tarkistettiin pentuystävälliseksi eli huonommat matot lattiaan, johdot pois esiltä ja alimmat koriste-esineet pois.
papillonmix Veeti 9/10
islanninlammaskoira Eikar 5/12
blogi

Nuppeli

Nuppeli
Viestimäärä: 90

VS: MITEN VALMISTAUDUIT PENNUN TULOON? - Keskiviikkona, 26.01.2011 klo 14:22  
+
0
Mua rupe itteeni ihan jo pelottamaan, kun mulla on jo paljon koirakamaa kasassa, ja en edes tiedä, onko pentua sitten kesällä tulossa :D . No toivotaan parasta. Mulla nyt ei varmaan sitte pennun tullessa oo muuta ostettavaa/rahallista menoa kuin itse pentu, ell-kulut ja sitte ostan petnetstoresta sellasen kattavan pentupaketin. Oon itse tehnyt teknisentunneilla puisen noutokapulan. Lisäksi olen saanut perhetutultamme vanhoja pantoja sekä hihnan ja ison fleksin. Ruokakupitkin tulen luultavasti saamaan samalta tutulta. Tällä tutullamme on siis aiemmin ollut monta afgaania ja nyt sitten sellanen pikkunen Cotton, joten isommat kamat ja kupot saa luvan lähteä ((:

Hurei, pentukuume kasvaa :S :love:
Saksanpaimenkoira ''Ira'' s. 14.12.2011

  Siirry sivulle: 1 2 3 4
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 06:45)