Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Perjantaina, 30.04.2010 klo 13:14

Panta-asiaa!

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 6

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: PANTA-ASIAA! - Tiistaina, 14.12.2010 klo 21:38  
+
0
Meillä on pennulla käytössä sekä valjaat, että solkipanta että pikalukko panta. Kaikkia käytän sekaisin, ihan sen takia että pieni oppii kulkemaan kaikissa eikä aikuisena ole nirso pannan suhteen. Valjaat on ehdottomasti parhaat, ja Kirppu kulkeekin niissä tosi kivasti. Jos mennään ulos pikapisulle niin nappaan pikalukko pannan (joka on myös puolikuristava, mutten käytä sitä ominaisuutta) ja lyhyen joustamattoman hihnan. Näin varsinkin alussa kun oli kova kiire pisuille. Kun mennään lenkille pistän valjaat ja flexin. Mangon kanssa taas ei tulis mieleenkään käyttää muuta kuin joustamatonta normihihnaa ja puolikuristavaa. Vielä mennään myös vedonestopannalla, mutta toivon että päästään siitä kesään mennessä eroon.
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

smiushki

smiushki
Viestimäärä: 820

VS: PANTA-ASIAA! - Torstaina, 16.12.2010 klo 12:53  
+
0
Meiltä lähtee heti tuo pikalukollinen panta kunhan puolikurkkari on sopiva (on ostettu etukäteen sillä mielellä, että käytetään kunhan vähän kasvaa). Se on hirmu kiva kun pentu säntää jonkun perään enkä ehdi reagoida ja naps panta auki. :D Onneksi ei ole mitään sattunut ja näin on käynyt tosiaan vain 2 kertaa, mutta kylläpä perhana vie on säikäyttänyt.

Bosse

Bosse
Viestimäärä: 14

VS: PANTA-ASIAA! - Lauantaina, 05.02.2011 klo 22:57  
+
0
Meillä oli kans ihan pennusta asti puolikurkkari käytössä ja hyvin toiminut.
Muitakin pantoja on, mutta puolikurkkari suosikki ! :love:

Tuppaan tähän samaan kysymyksen.. Millainen panta olisi paras käytettäväksi kuonopannan kanssa? Pientä ongelmaa kävellä lenkillä jos muita koiria mukana (tuppaa vetämään, vaikka muuten ei :mietiskel: ) joten kokeillaan jos kuonopanta toimisi.

Niin ja olisiko leveä vinttaripanta vai millainen koiralle joka jonkun todella hyvän hajun perään lähtee vetämään? (ohut painaa kurkkua ikävästi??)

iippa

iippa
Viestimäärä: 3

VS: PANTA-ASIAA! - Tiistaina, 12.04.2011 klo 11:12  
+
0
Meillä on alusta asti ollut tollanen pehmustettu panta , se on noxulla (15½ vko) vieläkin, mutta kohta se on jo suurimmalla säädettävyydellä ja jää kohta pieneksi joten luultavasti ostan jonkun saman tyyppisen mutta isomman. Ton pannan säädettävyys on tosi laaja ja kätevä kun ei tartte ostaa miljoonaa eri pantaa pahimman kasvuvaiheen aikana. Sen saa ihan tavalliseks pannaks tai sitten puolkurkkariks, joten mun ehdoton lemppari pantavalikoimista. Eli ei noxulla mitään varsinaista pentupantaa ole ollut, mutta toi käy hyvin pennulle koska on niin pehmeä ja mukava :hymy: saa nähdä ostetaanko varmuuden vuoks kurkkari, mun mielestä se on ihan hyvä löytyy kaapista.. varmuuden vuoks :nauru:
bcu borderiinan hopeanuolen treeniblogi http://noxunblog.blogspot.com/

Carotte

Carotte
Viestimäärä: 262

VS: PANTA-ASIAA! - Keskiviikkona, 13.04.2011 klo 18:57  
+
0
^Meillä on samanlainen käytössä, Julle on kyllä jo 11kk, mutta siis joka tapauksessa, hyvin on asiansa ajanu :) Otettiin heti pentupannan jälkeen käyttöön ja hyvin saa kyllä säädettyä, niin ei tarvi heti ostaa uutta, vaikka ei Julle varmaan tuosta kauhean paljoa enää kasva, mutta suosittelen :peukku:

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: PANTA-ASIAA! - Torstaina, 14.04.2011 klo 00:06  
+
0
Mä ostin Kirsikalle oman ketjullisen puolikurkkarin ja nyt en enää käytä flexia olleskaan. Aika turha vehje mun mielestä.. Toimii vaan jos koiran kanssa on esim. metsässä tai muussa paikassa että koira pääsee vähän kauemmas.
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: PANTA-ASIAA! - Torstaina, 14.04.2011 klo 20:15  
+
0
^ Samaa mieltä flexistä. Mä en kanssa käytä ja en tykkää että muutkaan käyttää jos ollaan yhdessä lenkillä. Kun mulla oli pari viikkoa Emma hoidossa, jolla siis käytetään flexiä, niin kävin ostamassa Tarjoustalosta viidellä eurolla normaalin remmin ja käytin sitä. Käytän samaa remmiä myös anopin kultsilla jos sitä täytyy pitää remmissä kun ollaan yhdessä ulkona. Kerran oltiin flexin kanssa ja koirat siinä peuhasi ja yhtäkkiä flexi meni Jedin (joka oli vapaana) jalan ympäri ja kultsi lähti juoksemaan ja kuului kauhea huuto kun Jedi heitti voltin ja flexi oli puristunut sinne ihoon. Onneksi siitä ei sitten tullut pahempaa, ei edes haavaa. Hetken Jedi ontui, mutta ei parin tunnin päästä enää edes aristanut. Silloin ilmotin anopille että en suostu ottamaan niiden koiraa lenkille jos sillä on flexi (kun sitä koiraa ei saa pitää vapaana niiden omassa metsässä, vaikka se tottelee tota mun avoa ihan loistavasti...)

Meillä otettiin kanssa käyttöön puolikuristava panta! Toimii ihan loistavasti, paremmin kun valjaat, mistä oon tosi yllättynyt. Aiemmin en ole noita käyttänyt, kun bulleilla ne on aika turhat kapistukset kun niiden ruuminrakenne on mikä on: kaikki pannat tulee pois kun ne laskee päänsä. Ainoona miinuksena on se, että pantaa ei voi pitää kaulassa ilman remmiä. Metsälenkillä käytetään sen takia edelleen valjaita, joissa on sitten nimilaatta kiinni siltä varalta, että toi päättäisi kadota. Pitäisi ostaa kesäksi joku tosi ohut panta, joka ei hankaisi turkkia, että saa laatan sitten kaulaan.
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: PANTA-ASIAA! - Torstaina, 14.04.2011 klo 21:10  
+
0
^Voi muuten pitää puolikurraakin irtijuostessa, kunhan homaa vaan stopparillisen version. :D
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: PANTA-ASIAA! - Torstaina, 14.04.2011 klo 21:32  
+
0
Mä en oo oikein vielä sisäistänyt puolikurkkareiden hienoutta. Asiaan vaikuttaa ehkä se, että mäykyllä on yksi, jonka käyttö on ollut hyvin satunnaista sen jälkeen, kun koira karkasi pannasta kaikilla kolmella lenkillä, jotka uutukaisen pannan kanssa tehtiin.

Roope ei vedä oikeastaan ollenkaan hihnassa (*kop kop*), joten tällä hetkellä mennään Nahka Nastan kapealla solkipannalla, oisko 2,5 cm leveä? Aion kylläkin hankkia sille Aatu-valjaat, kunhan kasvuvaihe alkaa olla ohitettu. Lisäksi sitten hankin sille leveämmän pannan (tai siis pantoja :viheltel:), kun kaula ei enää hirveästi paksune.
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: PANTA-ASIAA! - Perjantaina, 15.04.2011 klo 09:01  
+
0

Tonteria kirjoitti:

^Voi muuten pitää puolikurraakin irtijuostessa, kunhan homaa vaan stopparillisen version. :D



Niin mut kun mä hankin jo muutaman hienon käsityönä tehdyn joissa on pidempi toi remmiin kiinni tuleva osa eli ei voi pitää vapaana :viheltel: Muutenkin pitäis hankkia joku vedenkestävä mikä kestäis ton mahdolliset vesilöträilyt kesällä.
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: PANTA-ASIAA! - Perjantaina, 15.04.2011 klo 16:12  
+
0

Tonteria kirjoitti:

^Voi muuten pitää puolikurraakin irtijuostessa, kunhan homaa vaan stopparillisen version. :D



Mä en pitäis siltikään, pelkäisin että se kurra jää jonnekin jumiin tai koira onnistuu riekkuessaan saamaan esim. jalan läpi kurrasta. Tai kaveri vois innostua kiskomaan siitä. Tai jotain. Ainakin mulla nää välillä riehuu siihen malliin että noi on kaikki ihan mahdollisia skenaarioita. :roll: Mielellään en tykkäis pitää mitään koirilla kun ovat vapaana, mut Tomolla on aina solkipanta jossa nimilaatta, ihan varmuuden vuoksi.
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: PANTA-ASIAA! - Lauantaina, 16.04.2011 klo 18:45  
+
0

Kinoko kirjoitti:


Mielellään en tykkäis pitää mitään koirilla kun ovat vapaana, mut Tomolla on aina solkipanta jossa nimilaatta, ihan varmuuden vuoksi.



Mä en kanssa tykkäisi, kun cockerillakin on vaarana että toi turkki "huopaantuu" sen pannan jatkuvan käytön takia, mutta mielummin pidän pantaa jossa on laatta kun haen koiran jostain löytöeläinkodista/eläinlääkäriltä kauheeseen hintaan takaisin jos se nyt päättää lähteä. Jedikin on niin pieni ja söpö, että jos se johonkin livahtaa niin ainakin joku (myös niin ei-koirarakas ihminen) uskaltaa napata sen kiinni ja ehkä jopa soittaa siihen laatan numeroon :nauru:
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Routavaara

Routavaara
Viestimäärä: 57

VS: PANTA-ASIAA! - Lauantaina, 16.04.2011 klo 19:49  
+
0
Ihan uteliaisuudesta kysyn, millaisia kokemuksia on Best Friendin pannoista ja taluttimista? Ovatko jotain halpiskamaa vai ihan kestäviä ja laadukkaita?
Sekarotuinen Nuutti s. 27.9.09
Koerankujei-blogi

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: PANTA-ASIAA! - Lauantaina, 16.04.2011 klo 20:08  
+
0
^ Mä ostin juurikin sellaisen Emmalle sillon kun se tuli mulle hoitoon ja ihan jeessiltä vaikutti. Iso haittapuoli kuitenkin oli se, että tossa kyseissä remmissä ei se lukko-osa mikä napsautetaan kiinni pantaan pyörinyt ollenkaan eli remmi oli kokoajan ihan kierteellä. Itse panostaisin kuitenkin remmiin vähän enemmän, mikäli kyseessä on oma koira ja remmiä pitää käyttää jatkuvasti :paapatus: Meillä toi kuitenkin on tollanen vierasvara toi remmi...
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: PANTA-ASIAA! - Lauantaina, 16.04.2011 klo 23:18  
+
0
^^ Meillä oli ihan ensimmäisenä taluttimena Best Friendin pentutalutin, pihistin kun eläinliikkeen vastaava narunpätkä oli monin kerroin hintavampi. Se kyllä rispaantui tosi nopeasti hirveän rumannäköiseksi vaikkei pentu edes riepota taluntinta lenkillä eikä muutenkaan ollut loppuvaiheessa enää tarpeeksi tukeva keskikokoiselle pennulle.

Muoks, sähän kyseletkin ihan aikuiselle koiralle ilmeisesti, tein suoraan olettamuksen että pentujen pehmopannoista yms. on kyse.
Rise to reset the world.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 16.04.2011 klo 23:20)

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: PANTA-ASIAA! - Sunnuntaina, 17.04.2011 klo 08:26  
+
0
Mä taas mielelläni tahdon että on panta, varsinkin jos mennään jossain irti metsässä missä saattaa tulla muita vastaan. Että on jotain mistä napata kiinni. Toisaalta, semmoisilla pätkillä en anna mennä kovin kauas musta muutenkaan. :D

Mökillä rällätään sitten ihan nakuna. (Koira ainakin :viheltel:)
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

Routavaara

Routavaara
Viestimäärä: 57

VS: PANTA-ASIAA! - Sunnuntaina, 17.04.2011 klo 10:43  
+
0
^^ Ei kun ihan pentupantaa ajattelin, nyt jo suunnittelen näitä asioita, vaikka pentua ei ole hetkeen tulossa :nauru:.
Sekarotuinen Nuutti s. 27.9.09
Koerankujei-blogi

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: PANTA-ASIAA! - Sunnuntaina, 17.04.2011 klo 22:47  
+
0
Tomolla on Best Friend Gear -valjaat, ja ne on ainakin olleet toistaiseksi tosi hyvät, kun on paljon säätövaraa ja tehokkaat heijastimet. Muista Best friend -tuotteista ei ole kokemusta, mutta noiden perusteella voin suositella. ;)
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PANTA-ASIAA! - Maanantaina, 18.04.2011 klo 12:03  
+
0
Alissalla on Best Friendin punanen heijastinhihna ja se on ollu ihan hyvä. Ostin sen pimeitä aikoja varten, koska siinä on niin hyvät heijastimet. Muutoin käytän mieluummin nahkahihnaa, koska musta se on mukavampi käteen.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Ladaatti

Ladaatti
Viestimäärä: 123

VS: PANTA-ASIAA! - Maanantaina, 18.04.2011 klo 16:16  
+
0
Nerolla on best friendin panta, hihna, valjaat ja huomioliivi. Kaikki on mun mielestä tosi hyviä. Ja onhan niillä nahkatuotteitakin. :peukku:
Parsonrussellinterrieri
♥Arbor Vitae Fantasos "Nero".
s. 9.4.2010

(Viestiä on muokattu maanantaina, 18.04.2011 klo 16:17)

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 6
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28230
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6349
Viestejä yhteensä545770
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265915
(Tilastot päivitetty viimeksi 14.05.2024 klo 10:45)