Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Torstaina, 24.06.2010 klo 14:49

Pennunodottajien pulina 2

Siirry sivulle: 1 ... 78 79 80 81

charmant

charmant
Viestimäärä: 16

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 2 - Tiistaina, 17.05.2011 klo 16:46  
+
0
Uusi pennunodottelija ilmoittautuu :heiluti:

Minäkin ajattelin että en itteäni listaan liitä ennenkuin on pennut syntyneet ja varmaa että meillekin pentu sieltä tulee, mutta enhän minä saanut senkään aikaa mieltäni maltettua.
Pari päivää sitten tuli kasvattajalta soitto, että narttu näyttää siltä että vatsa olisi vähän pyöristynyt. Astutuksesta on nyt jokunen viikko aikaa, toivottavasti narttu on tiineenä, eikä jäänyt tyhjäksi. Kerran jo tästä yhdistelmästä pentua odoteltiin, mutta narttu olikin tyhjä. Nyt on sitten astutettu uudelleen, ja pukut pystyssä odotellaan tulevia ultran tuloksia.
Minä olen jo kauan aikaa sitten aloittanut tavaroiden ostamisen, vähän kerrallaan. Nyt on jo kupit, muutama lelu, koirapilli + pentuhihna- ja panta. Valjaat, puolikurkkari ja trimmausvälineet (joita ei kovin paljoa tarvitse, mutta kuitenkin..) ovat vielä ostoslistalla. Muuten alkaa kaikki olla jo kasassa, sillä näiltä vanhemmilta koirilta on jäänyt muut tavarat. Tai no ei nyt jäänyt, mutta siis harjaa ja kynsisaksia yms yms...
Voi kun jännittää jo nyt, vaikka pennun olisi näin nopeasti laskettuna määrä saapua kotiin vasta heinä-elokuun aikaan :shifty:
Sinne saakka pitäisi selvitä :nauru:. Plan B:kin on jo valmiina, mutta toivottavasti tuosta yhdistelmästä saadaan nyt se pentu:aurinko:.
Rotuna meillä siis kk.mäyräkoira, toiveissa narttupentu ;)

iirissh - Kääpiöpinseri uros, toukokuun alku 2011
Ricotus - Labradorinnoutaja toukokuu 2011
Sipatius - Welsh Corgi Cardigan toukokuu 2011
Jaanuska - Kultainennoutaja toukokuu 2011
saije - Valkoinen ruotsinhirvikoira narttu toukokuu 2011
krista - jackrusselinterrieri narttu toukokuu 2011
Kristalli - Cavalier kingcharlesinspanieli narttu toukokuun loppu 2011
Millie - Shetlanninlammaskoira uros toukokuu 2011
molmol - Shetlanninlammaskoira narttu touko-kesäkuu 2011
lapikastinka - Suomenlapinkoira narttu, kesäkuun eka viikko 2011
varpuu - Tiibetinspanieli uros, kesäkuun eka viikko 2011
anski - Saksanpaimenkoira narttu, kesäkuun alku 2011
Sary - suomenlapinkoira narttu kesäkuu 2011
Verde - Paimensukuinen lapinkoira kesäkuu 2011
Mikene - tanskalais-ruotsalainen pihakoiranarttu kesäkuu 2011
Katjes - Welsh Corgi Pembroke narttu, kesäkuu 2011
annaa - Coton de Tulèar narttu, kesäkuun puolessa välissä 2011
_Kimble_ - Kääpiövillakoira, kesäkuun puoliväli 2011
Hennnna - Berninpaimenkoira uros kesällä 2011
Laara-Suursnautseri narttu, heinäkuun alku 2011
Zara - Belgianpaimenkoira narttu, heinäkuun alku 2011
Umber - Newfoundlandinkoira, heinäkuu 2011
Annihelena - Parsonrussellinterrieri uros, 21. heinäkuuta
Charmant - kk. mäyräkoira heinä-elokuussa 2011
Sonik - Rhodesiankoira uros, syyskuu 2011
nenssi - Picardienpaimenkoira narttu, elo-syyskuu 2011
tonitrua - Bullmastiffi narttu, elo-syyskuu 2011
Maksavompatti - Pitkäkarvainen collie, talvi-kevät 2012
(Viestiä on muokattu tiistaina, 17.05.2011 klo 16:46)

mmirmeli

mmirmeli
Viestimäärä: 198

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 2 - Tiistaina, 17.05.2011 klo 17:08  
+
0
Oi, jotkut siellä ihanasti muistivat minuakin, ja kyselivät pentuhaaveitteni rotua. :hymy:
Valitettavasti meillä mennään siinä vaiheessa, että alunperinkään ei ollut varmaa, riittäisikö meille pentua ja narttu jäi keväällä tyhjäksikin, joten ei tässä odotella vielä edes juoksuja. Ja muutenkin on asiat mutkistuneet matkalla, joten koska kaikki on niin epävarmaa, en uskalla vielä sanoa muuta kuin että tarkoituksena hommata harrastuskoiraksi FCI1 rotuinen.

Meillä koiraharrastusta ovat ihmetelleet kaverit. Heidän mielestään tuhlaan ihan aikaani tähän. Toisaalta, he taas käyvät juomassa päänsä pimeäksi kerran viikossa, minä en ole koskaan edes kokeillut, eli kai se on niin, että jokaiselle omansa? :roll: Vanhemmat ovat taas suhtautuneet hyvin ja jopa kannustavasti. :jjei:
aku FI MVA TK1 Mimosan Villi Vaeltaja - Valo

"For an idea that does not seem insane, there is no hope" - Einstein

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 2 - Tiistaina, 17.05.2011 klo 17:30  
+
0
Mullekin vähän kaverit kuittailee välillä että eikö sulle riitä ne eläimet mitä nyt on että pitääkö niitä lisää hankkia kun et nytkään ikinä pääse mihinkään työpäivinä koiran takia. No mun mielestä pitää koska eläimet on mun harrastus siinä missä muilla se baareissa juokseminen tai joku muu.
Ja viis vuotta meni siihen ymmärtämiseen monelta että mulla ei oikeesti kauheesti ole koskaan ylimääräistä rahaa koska nykyinen koira sairastelee paljon ja aina kaikki säästöt menee siihen ja joskus jopa ylikin. Enää ei kysellä asiasta, mutta aiemmin aina kyseltiin että miten sulla ei oo koskaan rahaa ja blaablaa. Tarpeeks kauan kun oon jankuttanut että jos mä maksan joka toinen kk keskimäärin 100-300e eläinlääkäriin niin ihmetelkää siinä miksei oo rahaa, etenkin kun tulotkaan ei oo mitkään järin suuret ja yksin elän ja maksan kaikki.
Mutta koska mä olen optimistinen niin toista yhtä sairasta koiraa ei voi mun kohdalle osua, joten elän toivossa että menot ei tuplaannu tästä pennun myötä :nauru: Ja tällä siis tarkoitan sitä jatkuvaa sairastelua, toki perusjuttuihin täytyy aina varautua.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 2 - Tiistaina, 17.05.2011 klo 21:14  
+
0
Millie ja molmol, mistä kenneleistä teille on pennut tulossa?
Shelttijutut kiinnostaa aina, vaikka nyt rotua vaihdetaankin seuraavaan koiraan. :)

Mun serkun karkee mäykky saa kanssa pentuja tossa ens kuussa varmaan. Ultrassa oli näkynyt neljä palleroa. Pakko niitäkin varmaan on mennä lällyttään. :shifty:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

molmol

molmol
Viestimäärä: 84

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 2 - Tiistaina, 17.05.2011 klo 21:49  
+
0

Sonik kirjoitti:

Millie ja molmol, mistä kenneleistä teille on pennut tulossa?
Shelttijutut kiinnostaa aina, vaikka nyt rotua vaihdetaankin seuraavaan koiraan. :)



Meille tulee samalta kasvattajalta sisarukset eli Tähtitomusta, taitaa olla sullekin tuttu tyttö mitä nyt oon facebookissa stalkannu :viheltel: :nauru:
Shetlanninlammaskoira Tippa s. 6.4.2011
Blogi

Verde

Verde
Viestimäärä: 240

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 2 - Tiistaina, 17.05.2011 klo 22:29  
+
0
Oijoi oon ihan rakastunut :love: Utu tasan 4 viikkoa. Hurjia muutoksia.



Neito tietää, että oikea paimensukuinen lapinkoira kantaa häntänsä selkää alempana :wink: Kotiin haetaan tämä tomera koiraneito 11.6. :jjei: eli ei kauaa enää :eek: ihan jännittää jo ja jopa kauhistuttaa ihan vähäsen kaikki sen tuoma muutos vaikka tässä on koiraa suunniteltu se 8 vuotta ja tätäkin pentua nyt odotettu melkein vuosi. Utu oli pultannut veikalleen viikonloppuna niin, että emo oli joutunut menemään väliin :cool: mikähän hirmu sieltä meille oikein kotiutuukaan, huh :shifty: tosin meidän perhe on äänekäs, temperamenttinen, liikkuva ja hmh, ehkä hieman erikoinenkin joten ei kai tähän ihan semmoinen hiljainen arkajalka sopiskaan :viheltel: Kasvattaja mut tuntee hyvin ja jos hänestä Utu näyttää ihan mult ja vaikuttaa ihan mun koiralta niin sitten se varmaan on näin, koska itsestänikin se siltä tuntuu :aurinko:

Onnea uusille pennunodottajille ja jo pentunsa kotiin saaneille :aurinko: muutama pohtinut koiran odottamista, kasvattajan löytämistä ja sitä, että Plan B uupuu. Tosiaan itse etsin omaa rotua ja oikeaa hetkeä jotakuinkin 7 vuotta. Sinä aikana tuli soiteltua kasvattajille, käytyä pentuja katsomassa ja etsittyä sitä omaa oikeasti, mutta ei natsannut eikä tuntunut sitten lopulta kuitenkaan ihan oikealta. Vuosi sitten löysin oman rotuni...lähinnä kirjotitin pitkän listan ja lopulta oli vain 2 rotua jotka täyttivät kaikki listan vaatimukset + miellyttivät silmää. Viime kesänä löytyi kasvattaja, jonka olen tuntenut jo useamman vuoden hieman kaukaisemmin. Tämä yhdistelmä kiinnosti ja jäin odottamaan aktiivista narttupentua. Ei ollut Plan B:tä ja vaikka sellaisen pikaisesti kyhäisin paniikissa lopulta niin ei se tuntunut yhtään oikealta. Halusin vain tämän Plan A pentueen pennun, Utun. Hyvää kannattaa odottaa, kyllä se siitä :viheltel::paijata:

Niin ja arvatkaa kuinka paljon täällä on kuultu kuittailuja. 2 lasta ja erikoinen elämäntilanne lietsoo ihmisiä kertomaan tärkeän mielipiteensä, mutta en lannistu. Tiedän mitä olen tekemässä. Mun työhän on ihanteellinen ja Utusta tulee hieno ympäristökasvattaja työyhteisöön, jossa toinenkin koira viikoittain "työskentelee". Lyhyet työpäivät ja mahdollisuus pitää koiraa mukana on aika hieno juttu + lapset joilla jo järkeä päässä :lallati:

Ihanaa kesä tulee ja pääsee telttailemaan. Hieman tässä pohdituttaa jo asia, mut alusta vaan telttaan niin oppiipahan kun vaelluksilla tulee paljon elämästään viettämään jatkossakin. Maakoukun ja joustotaluttimen meinaan hommata valmiiksi.
Paimensukuinen lapinkoira n. Utu 04/11
Paimensukuinen lapinkoira u. Kuru 03/13
Sekatyöläinen bordercollie n. Aura 02/16

Arabialainen täysiverinen o. Ezon 06/09

Pienille ei saa olla pahoja. Isoja ei ole olemassakaan.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 17.05.2011 klo 22:34)

Anniinn

Anniinn
Viestimäärä: 48

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 2 - Tiistaina, 17.05.2011 klo 23:17  
+
0
Kertokaapa mulle onko tämmönen "viimehetken paniikki" ihan normaalia?

Tai onhan tässä nyt jotain reilut viis viikkoa aikaa siihen mahdollisen pennun tuloon mut kummiskin. Varausmaksu pitäisi kohta maksaa ja minä vaan jahkailen.

Mietin et teenkö mä nyt kuitenkin tässä virheen... Elämäntilanne kaikin puolin sekava, opiskelut alkaa syksyllä enkä tiedä vielä yhtään minne päin suomea muutan. Toisaalta koirat tois elämään sellaista pysyvyyttä ja rutiinia. Eikä kävisi aika ainakaan pitkäksi :D

Jotenkin perhe ja kaverit (ei erikoisemmin koiraihmisiä) on melkein kaikki jollain lailla tätä vastaan tai eivät ainakaan yhtään ymmärrä, miksi ihmeessä haluan vielä toisenkin koiran. Poikkeuksena itsekin koiran omistavat, jotka ovat suhtautuneet huomattavasti kannustavammin ;)

Mietityttää että joutuuko ne koirat sitten kuitenkin olemaan liikaa yksin. Riittääkö mulla aikaa ja intoa hoitaa kahden pikkukoiran melko runsastöistä turkkia (tosiaan bolognese ja kääpiövillakoira), ehdinkö harrastaa ja pääsenkö edes kulkemaan minnekään kun ei omaa autoa ole? Ja riittääkö rahat??? Entä jos vanhempi koira ei siedä pentua ollenkaan?

Toisaalta mä olen jo monta vuotta haaveillut toisesta koirasta. Mun mielestä koiria vaan "pitää" olla kaksi, ajatus kahdesta koirasta tuntuu minusta tosi luonnolliselta.

Mä oon aina just tämmönen ihan kaikissa asioissa. Mietin ihan liikaa ja heti jos olen saamassa jotain kivaa (mitä olen yleensä pitkään jopa halunnut) alankin miettiä et haluanko mä sitä oikeasti... Jos se koira nyt vaan yhtäkkiä tänne tulis niin tottakai mä sen sitten haluaisin!

Rohkaiskaa mua vähän jooko :D
bolognese Minka s. 24.3.2003
kääpiövillakoira Martta s. 1.5.2011

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 2 - Tiistaina, 17.05.2011 klo 23:40  
+
0
Anniinn, kyllä varmasti on! :D Itseäni välillä pelottaa, vaikka pennut eivät ole vielä syntyneet. o.o Koko ajan on sellainen tutina, että jos rahat eivät riitäkkään, jos minusta tuleekin ihan surkea koiran omistaja, jos sitä ja jos tätä ja jos jos jos. Ikuista jossittelua. :D
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

Verde

Verde
Viestimäärä: 240

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 2 - Tiistaina, 17.05.2011 klo 23:43  
+
0
Anniinn Oon kans lievästi panikoinut sitä, että pentu kotiutuu 3,5 viikon päästä. Ei sillä, ettäkö haluaisin perua tai muuten rupeaisin katumaan päätöstäni vaan kun se tuo niitä sellaisia muutoksia elämään, joita ei voi kuvitella. Uskon kuitenkin, että koska olen tätä pohtinut jo monta vuotta niin paljon, suunnitellut ja odottanut niin on tämä oikea päätös. Kaikki uusi luonnollisesti jännittää.

Itse tiedät kuitenkin parhaiten oman elämäntilanteesi ja sen mihin sulla rahkeet riittää. Toisaalta voisin veikata, että siinä missä yksi koira menee, menee toinenkin kun kyseessä vieläpä pienet koirat.

Rahatilanne ei täälläkään ole juhlittava, mutta asioilla on tapana järjestyä :viheltel: mulla on vähän paha tapa ottaa raha-asioissa turhankin lunkisti. En osaa stressata vähistä varoista siinä määrin kuin ehkä pitäisi enkä arvostaa rahaa riittävästi...arvostan aikaa niin paljon enemmän, että se näkyy myös mun työssä. Valitsin aikanaan vapaa-ajan ja lapset sen sijaan, että tekisin täysiä duunipäiviä, vuorotyötä ym. ja eläisin leveämmin. Nyt mun elämä on aika leppoisaa, palkka ei päätä huimaa, mutta aina on laskuista (isoistakin) jollain tapaa selvitty, mulla on aikaa lapsille, itselleni ja nyt sitten myös koiralle. En ole iltaisin väsynyt eikä ole pelkoa loppuunpalamisesta. Pitää katsoa mihin rahaa syytää, mut ihmeesti sitä pärjää :wink: Elämä on valintoja täynnä. Tsemppiä :peukku:
Paimensukuinen lapinkoira n. Utu 04/11
Paimensukuinen lapinkoira u. Kuru 03/13
Sekatyöläinen bordercollie n. Aura 02/16

Arabialainen täysiverinen o. Ezon 06/09

Pienille ei saa olla pahoja. Isoja ei ole olemassakaan.

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 18.05.2011 klo 09:04  
+
0

Anniinn kirjoitti:

Kertokaapa mulle onko tämmönen "viimehetken paniikki" ihan normaalia?



Kyllähän se viimehetken paniikki taitaa olla ihan normaalia.. Meillä on reissuun lähtemiseen 2 yötä, pennun hakuun 3 yötä.
Mie se vain panikoin että osaanko mie opettaa sitä pentua kunnon metsästyskoiraksi ja voinkohan mie opettaa sille mitään mikä haittaisi metsästystä?

Kyllä mie uskon että sulla menee kaikki loistavasti. Vaikkakaan opiskelijalla ei ole varat yleisemmin kovin hekumoiset, mutta asiat järjestyy, tavalla tai toisella. Kuten joku jo mainitsikin että kuitenkin kyse on pikkukoirista, jolloin kustannukset ei välttämättä nouse niin korkealle. Hyvin sie pärjäät kahden koiran kanssa ja kyllä se vanhempi koira pentuun tottuu, ajan kanssa! :)

Verde Utu on kyllä aivan mahtavan kuuloinen ja näköinen pakkaus! :)

Kasvattaja kertoi jo pennun meille valittuaan että meidän neiti on erittäin seurallinen tapaus. Hänen mielestään voi olla hankaluuksia yksinolojen harjoittelussa, on sen verran kiinni aina ihmisessä.
Kuitenkin aiemman kokemuksen uupuessa valitsi pennun meille, sillä olimme ainoa perhe jolla on koko kesä ilman töitä. Että on aikaa harjoitella perusteellisesti. Kuinkahan se onnistuu, tuntuu jotenkin että meidän harteille on nyt nakattu iso pala, melkein liian iso. Mutta hyvin vakuuttelen itelleni "kaikki järjestyy".

Rahatilanteen puolesta mulla ei ole huolia. On kuitenkin saanut paljon säästää viime palkastakin ja hyvin on varat riittänyt ylimääräiseenkin. Kun vielä maksetaan avon kanssa kahdestaan koiran menot, niin ei huoleta. Avolla on vakituinen työ ja palkkaa tulee hyvin.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Laara

Laara
Viestimäärä: 60

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 18.05.2011 klo 09:05  
+
0
Utu on ihana!!:love::love::love:

Täällä on muitakin epäröiviä mietiskelijöitä...:kumarrus:
Mäkin oon semmonen...meillä on 4 lasta ja ihan tavallista lapsi perheen arkea maalla asuen.Päivät tuppaa olee liikaakin samanlaisia...jotenki piristystä kaivataan...:nauru:
Ja sitähän pentu tuo...kujeineen.:viheltel:
Mäkin oon jo muutaman vuotta toista koiraa katellu tuon yhden lisäksi...ja sain toiselle koiralle isännältäkin sitten siunauksen...:nauru: Ja sit tuli vaan tuo pentue vastaan,kun useasti selailin pentue juttuja...ja sitä nyt tässä ollaan seurailtu ihan tiiviisti...joka vko on tullu kuulumisia ainakin kerran vaihettua ja yhteyksissä oltua.Tää pentue on semmonen pentue mistä haluan pentuni.Ja tuntuu juuri siltä oikealta.
Silti mä panikoin...mietin kaikkea mahollista.Mitä jos...mitä jos...:mietiskel:
Silti mä oon ihan varma et kaikki menee ihan ok loppujen lopuksi...Mä oon kaikissa asioissa panikoija...pitää aina etukäteen ressata...panikoija...:nolo:
Mä en oo rahan suhteen pihi...käytän rahaa ihan silleen..sopivissa määriin...ei oo aikoja että tili olisi 0ssa. tai miinuksella.
Nyt tosin mietiskelen mistä keksin rahaa tarhan tekoon...mutta kyllä seki ratkeaa tässä...jotenkin...jos en rahaa saa ni sit ei tarhaa tehä...:wink: Isäntä on enempi sitä mieltä että koirille on oltava tarha kun niitä on enempi kun tuo meijän ihana nykynen...vähentää sisällä siivoa ja tuhoja ja...silleen kun niitä voi sään salliessa sinne jättää...ja pitää meidän nukkuessa tai poissa kotoa ollessa.Niille kun tulee ihan semmonen lämmin kämppä sen tarhan yhteyteen...ni pärjäävät aika keleilläkin.Mutta meidän kotona ollessa saavat olla pihassa vapaana...eli lähes aina.:wink:
Nyt pitäs saaha tieton noijen tarpeiden hintoja että osaisin arvioida rahan menon tuon tarhan ja kämpän teon suhteen...se nyt on ainut asia...mitä täs koira hommas nyt on auki viel...mut ei niin hätänen juttu kummiskaa...jos sen kesän aikana sais rakennettua...:hymy:
Suursnautseri leidi Pinja -06
Suursnautseri kersa Alma -11

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 18.05.2011 klo 09:13  
+
0

Laara kirjoitti:

Nyt pitäs saaha tieton noijen tarpeiden hintoja että osaisin arvioida rahan menon tuon tarhan ja kämpän teon suhteen...se nyt on ainut asia...mitä täs koira hommas nyt on auki viel...mut ei niin hätänen juttu kummiskaa...jos sen kesän aikana sais rakennettua...:hymy:



Mekin olemme suunnitelleet ja ostaneetkin suurimman osan tarvikkeista häkkiin/tarhaan. Kustannukset riippuvat tietenkin häkin koosta, mutta meille tuli suurinpiirtein tällaiset kustannukset yhden koiran häkkiin;
-Koiraverkko kork.2m pituus 20m 135€
- 10l punamaali 25€
- Pensselit 2kpl 6€
- Laudat n. 40€
- Saranat 5,50€
- Lukko 7€

Häkkiin tehdään itse kahva, sekä osa tarvikkeista löytyy jo kotoa.
Meille ei tule lämmitettävää koppia, mutta tehdään kuitenkin talven asuttava koppi.

Toivottavasti näistä olisi hieman apua ja osviittaa :hymy:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Kristalli

Kristalli
Viestimäärä: 139

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 18.05.2011 klo 09:15  
+
0
Täällä ilmoittautuu kans yks panikoija. :hymy:

Ensin kaikki oli kihelmöivän jännittävän ihanaa - pitkäaikainen unelma vihdoin toteutumassa. Välillä tietysti pohti että saadaanko me siitä esim. sisäsiisti ollenkaan, kun ei kummallakaan ole pentua ollut, ja mun vastuulla se tulee enempi olemaan koska mä olen enemmän kotona. :roll:

Pelottaa että en osaa kouluttaa/koulutan väärin ja sitten meillä onkin ongelma kun koira ei ota selvää mitä tahdon siltä kun en osaa olla johdonmukainen. Mutta..mun on pakko luottaa ja uskoa siihen että kaikki järjestyy - tavalla tai toisella. :shifty:
You're Just Jealous Because The Voices Are Talking To Me

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 18.05.2011 klo 09:27  
+
0

Kristalli kirjoitti:

Täällä ilmoittautuu kans yks panikoija. :hymy:

Ensin kaikki oli kihelmöivän jännittävän ihanaa - pitkäaikainen unelma vihdoin toteutumassa. Välillä tietysti pohti että saadaanko me siitä esim. sisäsiisti ollenkaan, kun ei kummallakaan ole pentua ollut, ja mun vastuulla se tulee enempi olemaan koska mä olen enemmän kotona. :roll:



Joo, se sisäsiistyiskin vielä! Avo vielä vain jaksaa stressata minua sanomalla että "äkkiähän se oppii että sisälle pissata ja kakata" Vaikka mie vakuutan sille että koira on pidätyskyvyllinen joskus puolen vuoden tienoilla, siihen asti se saattaa pisuloida sisälle..

Muuten eikös Krista ole jo hakenut pentunsa vai olikos se tänään? Tahtoo kuvia ja kuulumisia! :)
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Laara

Laara
Viestimäärä: 60

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 18.05.2011 klo 09:53  
+
0
Saije...

Kiitos vinkeistä. Mistä sä ostit sen verkon???
Tolpat meillä on vähän kyseen alaset et mistä ne nyt tehään...kyselyitä on moneen paikkaan päällä...tulis vaan vastaukset,ni tietäs.:roll:
Meille tulee aika iso tarha...toi 20m on liian vähän että meinasin ostaa EHKÄ kaksi rullaa tuota verkkoa...jos nyt saan rullan hyvään hintaan.
No sitten meinattiin heittää sementti hiekka sekotus verkon alareunaan(kaivamista rajottamaan...ja ne tolpat pitäs muurata kans kiinni.
Kun nyt sais tietoon saadaanko mistä ne tolpat..tuleeko sitten kyllästetystä puusta vai joudutaanko sitten päätymään metalli tolppiin.Noi puu tolpat voitas saaha nii halvalla jopa ilmasiks...et se nyt o saatava tietoon ensimmäisenä...se sit ratkasee mistä tehään oven systeemit.
Jos nyt saahaan ne tolpat ni niien lisäks verkko plus millä verkko kiinnitetään tolppaan+mitä nyt menee sit lautaa ovenpieluksiin ja muuten.Plus sementit...mahollisimman halpaa tavaraa seki.
Plus sitten tuoho mökkii menee uretaania kolojen täytteiksi.(vanha navetan karjakeittiö) Villaa seinille ja kattoon...plus styroksia lattialla...pleus sitten levyt millä pistetään villat piiloo...ruuveja ja koolaus lautoja villojen sekaan et saa levyt kiinni...mut tuota tavan puu tavaraa on omasta takaa jo...
Kyl o miettiminen...
mut enite mua kiinnostaa mist sait verkkoa noin hyvään hintaan??:wink: Löytysköhän täältä paikkakunnalta semmosta liikettä kans...:viheltel: Tai etes lähimain...

Tuo kämppä tulee sillain et sinne saa tarvittaessa patterin laitettua..muuten sitä ei tulla lämmittämään kun on Oikeesti tarve.
Suursnautseri leidi Pinja -06
Suursnautseri kersa Alma -11

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 18.05.2011 klo 10:08  
+
0

Laara kirjoitti:

mut enite mua kiinnostaa mist sait verkkoa noin hyvään hintaan??:wink: Löytysköhän täältä paikkakunnalta semmosta liikettä kans...:viheltel: Tai etes lähimain...



Onhan siinä miettiminen.. :hymy:
Mie pyysin tarjouksen paikalliselta Rautialta ja oli tämän merkkinen. Vaikuttaisi ihan hyvältä ja laadukkaalta verkolta. Cronvall:in verkko ei saanut meiltä oikein vastakaikua, hitsit kuulemma irtoilee kun koira työntää kuonon reiän läpi.. Lakkapäällä näkyi olevan tuo Cronvall:in verkko 118€.
Kun teillä on suunnitelmissa ostaa kaksi rullaa, niin uskon/toivon että alennusta saisitte. :)

Me laitetaan häkin ala reunaan puolikkaat omasta metsästä haetut puut (ihan kunnon kokoiset), sekä verkko upotetaan aavistuksen verran maahan. Kulmiin tehdään luultavasti 4 tai 2 lautaa pystyyn tehden kulman ja verkko niitä mukaillen.
Senpä näkee millainen häkki ja koppi tulee, ollaan sovittu etät mie huolehin vain maalaamisista ;) Appiukko ja mieheke meinasivat rakentaa häkin ihan keskenään. Jo vain minun puolesta!:nauru:

Tosiaan laitettiin eilen kasvattajalle hieman aikataulua että tietää milloin meitä voi odottaa hakureissulle. Ajateltiin lähteä ajamaan lauantaina Kempeleestä joskus aamulla 9 aikaan, joten kotosalla ollaan varmaan joskus 7-8 pintaan.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Kristalli

Kristalli
Viestimäärä: 139

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 18.05.2011 klo 10:27  
+
0

saije kirjoitti:


Joo, se sisäsiistyiskin vielä! Avo vielä vain jaksaa stressata minua sanomalla että "äkkiähän se oppii että sisälle pissata ja kakata" Vaikka mie vakuutan sille että koira on pidätyskyvyllinen joskus puolen vuoden tienoilla, siihen asti se saattaa pisuloida sisälle..



Meillä muuten ihan sama homma.
Noin tuhat kertaa oon yrittänyt selittää että ennen kun koira on 5kk vanha, on turha odottaa täydellistä sisäsiisteyttä koska se ei vaan fysiologisesti ole mahdollista. Tottakai jotkut oppii paljon aiemmin, mutta jos ei viitsittäis tuudittautua siihen ennakko-odotukseen kuitenkaan. :roll:

Oon ehdottomasti kieltänyt kaikenlaisen torumisen jos sisälle tulee hädät, ja toivon että on mennyt jakeluun. Jos ei ole niin.. :pyssyt:

Avohan totes alkuun mulle kun stressasin saadaanko me pentua sisäsiistiksi ollenkaan, että jos ei muuten luonaa niin pennun naama vaan pissaan ja komento niin oppii olemaan.
Silloin iski semmonen hirmumyrsky Kristalli että ei ole enää ehdottanut moisia typeriä vanhanaikaisia tapoja. :mad:
You're Just Jealous Because The Voices Are Talking To Me

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 18.05.2011 klo 10:44  
+
0

Kristalli kirjoitti:

Meillä muuten ihan sama homma.
Noin tuhat kertaa oon yrittänyt selittää että ennen kun koira on 5kk vanha, on turha odottaa täydellistä sisäsiisteyttä koska se ei vaan fysiologisesti ole mahdollista. Tottakai jotkut oppii paljon aiemmin, mutta jos ei viitsittäis tuudittautua siihen ennakko-odotukseen kuitenkaan. :roll:

Oon ehdottomasti kieltänyt kaikenlaisen torumisen jos sisälle tulee hädät, ja toivon että on mennyt jakeluun. Jos ei ole niin.. :pyssyt:

Avohan totes alkuun mulle kun stressasin saadaanko me pentua sisäsiistiksi ollenkaan, että jos ei muuten luonaa niin pennun naama vaan pissaan ja komento niin oppii olemaan.
Silloin iski semmonen hirmumyrsky Kristalli että ei ole enää ehdottanut moisia typeriä vanhanaikaisia tapoja. :mad:



Juurikin näin. Mutta miehet, ne ei vain usko!
Meillä on joskus lapsuudessa ollut kissoja kotona ja muistan kuinka naamaa uitettiin kusessa ja sitten pihalle. Silloin sitä tuntu pahalta kattoa ja sitähän ei tehdä meidän pennulle tai tuleville kissoille!
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 18.05.2011 klo 11:25  
+
0

molmol kirjoitti:

[quote=Sonik]Millie ja molmol, mistä kenneleistä teille on pennut tulossa?
Shelttijutut kiinnostaa aina, vaikka nyt rotua vaihdetaankin seuraavaan koiraan. :)



Meille tulee samalta kasvattajalta sisarukset eli Tähtitomusta, taitaa olla sullekin tuttu tyttö mitä nyt oon facebookissa stalkannu :viheltel: :nauru:[/quote]

Joo, tuttu on. :nauru:
Mä oon siellä käynyt kuvista ihastelemassa sitä merlepoikaa. :love:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Laara

Laara
Viestimäärä: 60

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 18.05.2011 klo 11:47  
+
0
On siinä...tekemistä pisaa.. :nauru: Onpahan tekemistä ku pentua oottaa...:nauru:
Mä ku ite teen kaiken minkä pystyn...tuon kämpän suhteen...puran vanhat sisäseinät ja sillee...isäntä sit auttaa kun tulee mulle nii kinkkinen tilanne...Onneks o kätevä mies joka osaa...:wink:
Soittelin tuota verkkoa pitäjän kaupasta...siel ol cronvallin verkkoa...hitsattua hmm no isäntä saa sit paikka hitsailla takasi verkkoa jos purkautuu...139 rulla...kaks niit tilasin..ens vkolla hakea sitten pois.Rahan menoa ei voi estäää...:roll: Onko tota purkautumista havaittu sit useillaki tapahtuneen??
Mut kerralla ku tekee kunnollisen ni ei tarvii het olla ojentamassa...toivottavasti...:roll: Pitäs olla nii ikuinen sit.Kerran ku sijottaa...on koiruksien sit kiva temmeltää...:hymy:

Meil ois kans tuota puuta tuol metäs ja ois pihassaki mitä käyttää...:hymy: Ihan hyvä..voi ihan huoletta käyttää.:hymy:

Mä oon mielelläni mukana täs rakennus projektissa...onha tää koiraharrastus enemmän mun juttu...isäntä harrastaa noita renkailla varustettuja juttuja mis o moottori...onhan nekin oikeen kivoja...mut tää koira harrastus o ollu pienestä asti mulla...:hymy:
Suursnautseri leidi Pinja -06
Suursnautseri kersa Alma -11

  Siirry sivulle: 1 ... 78 79 80 81
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28252
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6356
Viestejä yhteensä545799
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265921
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.05.2024 klo 20:45)