Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Torstaina, 24.06.2010 klo 14:49

Pennunodottajien pulina 2

Siirry sivulle: 1 ... 79 80 81

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 18.05.2011 klo 11:57  
+
0

Laara kirjoitti:

On siinä...tekemistä pisaa.. :nauru: Onpahan tekemistä ku pentua oottaa...:nauru:
Mä ku ite teen kaiken minkä pystyn...tuon kämpän suhteen...puran vanhat sisäseinät ja sillee...isäntä sit auttaa kun tulee mulle nii kinkkinen tilanne...Onneks o kätevä mies joka osaa...:wink:
Soittelin tuota verkkoa pitäjän kaupasta...siel ol cronvallin verkkoa...hitsattua hmm no isäntä saa sit paikka hitsailla takasi verkkoa jos purkautuu...139 rulla...kaks niit tilasin..ens vkolla hakea sitten pois.Rahan menoa ei voi estäää...:roll: Onko tota purkautumista havaittu sit useillaki tapahtuneen??
Mut kerralla ku tekee kunnollisen ni ei tarvii het olla ojentamassa...toivottavasti...:roll: Pitäs olla nii ikuinen sit.Kerran ku sijottaa...on koiruksien sit kiva temmeltää...:hymy:

Meil ois kans tuota puuta tuol metäs ja ois pihassaki mitä käyttää...:hymy: Ihan hyvä..voi ihan huoletta käyttää.:hymy:

Mä oon mielelläni mukana täs rakennus projektissa...onha tää koiraharrastus enemmän mun juttu...isäntä harrastaa noita renkailla varustettuja juttuja mis o moottori...onhan nekin oikeen kivoja...mut tää koira harrastus o ollu pienestä asti mulla...:hymy:



On kyllä aika hintavaa Cronvalliksi.. :mietiskel:
Olen mie kuullut ainakin neljältä paikalliselta husky yrittäjältä että on hitsit irronnu, yheltä olen kuullu että on hyvää. Kaitpa se on niin paljon kiinni rullasta. Eli valkkaamaan vain ;)

Onhan se hyvä että on omasta takaa puuta, niin ei tartte kaikkia ostaa. Säästö ennenkaikkea :paapatus:

Kyllä mieki mielelläni haen puita kaverina mettästä ja auttelen jos on tarvis, mutta minusta tuntuu että niilä menee hermot jos mie menen paapattamaan rakennusten keskelle :nauru:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

krista

krista
Viestimäärä: 421

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 18.05.2011 klo 12:20  
+
0
Tänään haen Hipun kotiin. Että ku päivä voi tuntua PITKÄLTÄ! Neljään asti pitäis odotella. Tulokkaalle on kaikki valmiina :hymy: Avo halus välttämättä ostaa pikkuiselle sellasen röhkivän possun, siitä se on alusta asti puhunu ja nyt se vihdoin osti sen, odottelee Hippua sen sängyllä :hymy:
Jackrusselinterrieri ♀ 3/2011

I'm well aware I'm not everyone's cup of tea.. I'd rather be someone's shot of tequila anyway.

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 18.05.2011 klo 12:25  
+
0

krista kirjoitti:

Tänään haen Hipun kotiin. Että ku päivä voi tuntua PITKÄLTÄ! Neljään asti pitäis odotella. Tulokkaalle on kaikki valmiina :hymy: Avo halus välttämättä ostaa pikkuiselle sellasen röhkivän possun, siitä se on alusta asti puhunu ja nyt se vihdoin osti sen, odottelee Hippua sen sängyllä :hymy:



Oi hienoa! :) Mie muistelinki että sulla oli pennun hakeminen ennen minua, joten ihan lähipäivinä :)
Mulla olisi perjantaina kotona notkumista 3 asti, että avo tulee töistä. Ne viimehetken oottamiset on varmasti ihan kaameinta.. :shifty:

Paljon onnea pennelin tulosta ja mie vaadin niitä kuvia ja kuulumisia tännekkin! :nauru:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Millie

Millie
Viestimäärä: 43

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 18.05.2011 klo 13:28  
+
0
Sonik, meille on juu tulossa Tähtitomun pentu, niin kun molmol jo kertokin:) Meille muuttaapi se pienempi triuros :-)

Onnea kristalle pennunhakureissulle, toivottavasti kaikki sujuu hyvin! :peukku:
Shetlanninlammaskoira Onni
Blogi

Laara

Laara
Viestimäärä: 60

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 18.05.2011 klo 13:41  
+
0
saije..

Täl pitäjäl ei oo tähän tietoon ku tuota ja sitten jotain toista...mitä lie...135e rulla...:mad:
No huskyt tuntien on oikeen hyppiväisiä tyyppejä,rynkyttävät verkkoa hyvinkin paljon varsinkin ruokaa odotellessa..mitä kävin yhen husky kasvattajan luona niitä hoitamassa paljonkin pienempänä.:nauru: esim tää mun nykynen narttu ei hypi mitään vasten...muutaku ihmisiä(vain valittuja) ja senkin tekee vain luvan kanssa.Tarha käyttäytymisestä en sitten tiedä...en usko että vouhottaa...ei ketjussa ollessaankaa rieku mitenkään...MUTTA tästä uudesta tulokkaasta en sitten tiedä...:mietiskel::viheltel:
Saahan sitä tarha käyttäytymistäkin opetettua...ja muutenkin hyppimistä..se vähentäsi tuon verkon rasitusta ainakin paljon.Hmh...
Voi voi...ku ois nii viisas...ja omistas miljoonia..ni vois tilata valmiita tarhaelementtejä...vaikka sata!!:nauru::peukku:

Juu mettä hommat o oikeen mukavia hommia...mitä nyt aika vähiin se jää pakostakin...kun noi kaks nuorempaa muksua ei oo viel ihan sen ikäsiä et menisvät metässä mukana leikkien tai jtn..mut ei siihen kauaa mee siihenkää et ne menee jo silleen...

Voi että sulla on pennun kotiin haku lähellä...:peukku:
Suursnautseri leidi Pinja -06
Suursnautseri kersa Alma -11

Sary

Sary
Viestimäärä: 36

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 18.05.2011 klo 13:42  
+
0
Verde, meillä on sama pennunhakupäivä! :peukku: Ja Utu on ihan älyttömän ihanan värinen.

En oo vieläkään oikeen päässyt ostamaan mitään tarvikkeita pennulle, kun haluaisin käydä avon kanssa yhdessä ja työvuorot menee sopivasti ristiin. Ja avo ei edes ole kauhen innostunut shoppailureissusta eläinkauppaan kun se tietää ettei mua saa sieltä ulos ainakaan tuntiin. :nauru:

Täälläkin on kyllä panikoitu pennun tuloa. Itsekään en oikein tiedä vielä ensi vuoden kuvioista, opiskelupaikka ja kaikki on ihan auki... Mutta oma koira on yks mun suurimmista unelmista, niin kyllä se meille tulee. Ja tiedän että jos nyt vielä peruisin niin kuukauden päästä olisi taas hirveä koirakuume ja varailisin taas pentua jostain. Ja mikä tärkeintä, oon varma ettei elämäntilanne tule niin paljoa muuttumaan että koiraa ei voitaisi pitää. :) (ellei sitten jotakin todella kamalaa tapahdu)

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 18.05.2011 klo 14:09  
+
0

Laara kirjoitti:

saije..

Täl pitäjäl ei oo tähän tietoon ku tuota ja sitten jotain toista...mitä lie...135e rulla...:mad:
No huskyt tuntien on oikeen hyppiväisiä tyyppejä,rynkyttävät verkkoa hyvinkin paljon varsinkin ruokaa odotellessa..mitä kävin yhen husky kasvattajan luona niitä hoitamassa paljonkin pienempänä.:nauru: esim tää mun nykynen narttu ei hypi mitään vasten...muutaku ihmisiä(vain valittuja) ja senkin tekee vain luvan kanssa.Tarha käyttäytymisestä en sitten tiedä...en usko että vouhottaa...ei ketjussa ollessaankaa rieku mitenkään...MUTTA tästä uudesta tulokkaasta en sitten tiedä...:mietiskel::viheltel:
Saahan sitä tarha käyttäytymistäkin opetettua...ja muutenkin hyppimistä..se vähentäsi tuon verkon rasitusta ainakin paljon.Hmh...
Voi voi...ku ois nii viisas...ja omistas miljoonia..ni vois tilata valmiita tarhaelementtejä...vaikka sata!!:nauru::peukku:

Juu mettä hommat o oikeen mukavia hommia...mitä nyt aika vähiin se jää pakostakin...kun noi kaks nuorempaa muksua ei oo viel ihan sen ikäsiä et menisvät metässä mukana leikkien tai jtn..mut ei siihen kauaa mee siihenkää et ne menee jo silleen...

Voi että sulla on pennun kotiin haku lähellä...:peukku:


Totta. Kyllähän ne huskyt hyppii ja pomppii verkolle, joka voi heikentää hitsejä. Mutta ainakin yksi oli vaihtanut tuohon Lektar merkkiseen osan tarhoista ja on kestänyt kuukauden päivät toistaiseksi ilman hitsien irtoamista ja suurempia venymisiä.

Voihan koiraa tietenkin opettaa olemaan hyppimättä verkkoa vasten sekä onhan se paljon kiinni myös siitä että miten verkon kiinnittää. Esim. Onko niitä "välipalkkeja", vai venyykö verkko.
Anoppilassa kahen karhukoiran jättihäkki on tehty Cronvall:in verkosta ja on venynyt, kunnes laitettiin "välipalkit" suurinpiirtein keskikohtaan. Koirat hyppii tosiaankin verkkoa vasten.
Mutta on varmasti kaikissa merkeissä eroa eri rullissa.

Me ollaan nyt parin viikonlopun aikana miehekkeen kanssa haettu mettästä 4 kuutiota puita mönkijän avulla. Mukavaa hommaa, eikä kyllä tartte miettiä että josko lähtis salille :)

Pennun haku on kyllä TOSI lähellä, lähempänä kuin koskaan :eek: Mutta sitä varmaan tajuaa vasta kunnolla kun pentu on talossa että mihin sitä on tullu ryhdyttyä :nauru: Mutta ei koti ole koti ilman jotaki elukkaa joka pyörisi jaloissa.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Laara

Laara
Viestimäärä: 60

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 18.05.2011 klo 14:50  
+
0
voi että kun tietäis nyt mikä verkko on hyvä OIKEESTI...Kun ois siihen rullaan kirjoitettu/merkattu se että tämä verkko ei hajoa käytössä mitenkään...ja että se pitäisi vielä paikkaansa...:nauru: Miksi semmosia ei ole keksitty??:nauru: :mietiskel:

Kuinka tiheään niitä tolppia kannatasi laittaa?? Kaikenlaista tulee mietittyä...2-2.5m ollaan mietitty.Onkohan se liikaa tuo 2.5m??:mietiskel:
Välipalkki...tarkotat varmaan ihan pystyssä olevia tolppia yleensä niiden nurkka tolppien välissä...:mietiskel:
väännätkö mulle ihan rautalangasta...:nauru::viheltel::wink:
Nii niissä taitaa olla eroja paljonkin...joka rulla erillainen.:roll:

Juu ei tarvii miettii erikseen kuntoilua ku mettä hommia tekee...ei todellakaan.Mäki raivaussahalla käyn raivaamassa...ni kyl...o ihan naatti illalla ku lähes koko päivän sahan kanssa risukossa temuaa..Ja rankoja ku vetää perässää ja pistää kasoihin ojennukseen...ni kyl tietää tehneesä...mut hyvä olo tulee ja fiilis muutenki...on tuol metäs liikkuminen jne niin mukavaa.:hymy: Teil o mönkiä...meil ei sitä hienoutta viel oo...mutta haaveissa siintää...meil haetaan sit traktorilla...mönkiä ois tosi jees..ei kärsis mehtä nii paljoo ku pitää traktorilla olla aina jonnekki asti polut...joutuu rankoja sit kasaamaa pitemmällekki jos ei traktorilla pääse.:mietiskel: On vaa suolasen hintasia noi mönkijät...kärryineen vehkeineen...ihan tuommoseen käyttöön...:ttou:
Mä oon kans kyl sitä mieltä että kyllä elukoita pitää olla...ne tekee tosiaan kodista kodin.:hymy:

Pian se aika tulee ku mäki jännitän kotiin hakua...tulis vaan sillee sopivalla tahilla se päivä.Et ei tulis niitä tekmistä vailla päiviä...:nauru:

Kai mun o laitettava ruoka tulemaan isäntä tulee kohta töistä nälissää...:neutral: Ja muuki perhe valittaa...ku mä ain ohi kulkiessani jämähän tähän koneelle lukemaan juttuja ja tutkimaan koirajuttuja...nyt ku tää tarha hommaki o mietittävänä...
Suursnautseri leidi Pinja -06
Suursnautseri kersa Alma -11

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 18.05.2011 klo 15:17  
+
0
Laara Niimpä! Olis kunnon takuu verkossa että jos hajoaa, kun ovathan nuo kaikki aika suolasen hintasia. Minusta 1,5m-2m on ihan hyvä tolppien väli, ettei verkko pääse venymään kauheasti. Anoppilassa taitaa olla 3m ja se oli kyllä pikkasen liian pitkä, siihen laitettiinkin välitolppa pystyyn.. Jep, "välitolpalla" tarkotan sitä tolppaa joka on pystyssä, ei vaakatasossa.

Onhan meillä mönkiä, on se niin paljon helpompi. Ei sitä osaiskaan mettään mennä ilman mönkkäriä!:nauru: Me säästettiin sen verran että tehtiin ite teli-mallinen puukärry vanhan navetan parsista ja vanhan auton akselista. Me käytetään mönkiää myös paljon hirvenmetsästyksessä. Kun on hirvipulkka hommattu, niin on helppo hakea hirvi pois mettästä kun vetää mönkiällä autolle ja sitten pulkkineen hirvi kärrylle. Ei kauheasti voimia vaadita! :)

Oliko sulla jo sovittu pennun haku päivä? Vieläkö on paljon odotettavaa?
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Anniinn

Anniinn
Viestimäärä: 48

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 18.05.2011 klo 15:27  
+
0
Huhhuh, onneksi en olekaan ainut! Jotkut vaan tuntuu olevan sitä mieltä et jos YHTÄÄN epäröi koiran hankinnan kanssa niin sitä ei sillon pidä ottaa... Niin pistää sitten vähän miettimään.

Kuitenkin kun mulla on jo kahdeksan vuoden ajan oma koira ollut niin eipä tuo toisen laittaminen pitäis mikään kovin suuri muutos olla :D Ajallisesti kaksi menee melkolailla siinä mitä yksikin, tosin turkinhoito on noilla se johon menee sitten kahden kanssa vähintäänkin tuplasti aikaa, ehkä enemmänkin. Alkuun tietysti käytän lenkillä erikseen mut pikapissatukset aion kyllä tehdä niin että molemmat on mukana. Ja isona saavat ainakin osan lenkeistä tehdä yhdessä, koulutuslenkit sitten erikseen.

Kuitenkin ajankohta on nyt paras mahdollinen, jos en sitten halua siirtää pennun hankintaa vähintäänkin viidellä vuodella. Ja sitä en halua. Nyt mulla on kuitenkin tuo pennun hankintahinta säästössä ja jääpä sinne tilille rahaa vielä senkin jälkeen. Tosi moni sanoo että pitäisi ensin katsoa vähän aikaa miten lähtee opiskelut jne käyntiin ja hommata koira vasta sitten, mut en mä siitäkään oikein tiedä. Sitäpaitsi tänä kesänä pystyn vielä järjestämään pennulle ylimääräistä aikaa, ensi kesä olisi jo ihan pakko olla töissä.

Ja kävi vielä niin hyvä tuuri et löysin tosi kivan kasvattajan jolla sattui tulemaan pentuja juuri sopivaan aikaan, ja nää pentueen vanhemmat on vielä ihan huiput. Isää en ole nähnyt kuin kuvissa mutta siitäkin jotain tiedän ja emää olen päässyt rapsuttelemaankin ennen pentujen syntymää :) Lähtökohdat tälle pennulle on siis huomattavasti paremmat kuin oli tuolla meidän vanhemmalla koiralla, jonka kanssa kaikki oli vähän miten sattuu...

Mua ei tuo koulutuspuoli oikeastaan pelota. Vanhemman kans tuli tehtyä ihan kaikki mahdolliset virheet ja ihan kunnon koira siitä tuli silti. Ja nyt osaan varmasti välttää tietyt virheet! Meillä tullaan esimerkiksi tuohon sosiaalistamispuoleen kiinnittämään erityisesti huomiota, en halua kahta arkaa koiraa.

Ja kuten Sary sanoi, niin minullakaan tuskin elämäntilanne missään vaiheessa NIIN paljoa muuttuu etten koiria voisi pitää. Luotan siihen että kyllä asiat aina jotenkin järjestyy =)
bolognese Minka s. 24.3.2003
kääpiövillakoira Martta s. 1.5.2011

annaa

annaa
Viestimäärä: 35

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 18.05.2011 klo 16:12  
+
0
Nyt täyty tulla tännekkin kertoon. Pääsen kattoon penntua sunnuntaina :love: :love:
Illasta ollaan menossa joten siinä täytyy saada aikaa aamusta jotenkin kulumaan. Mutta se aika kuluukin varmaan Lulua pestessä ja sit lähetään sen jälkeen ostamaan pentulille tavaroita. Täytyy yrittää pitää jonkinnäkönen järki siinä ostelussa :nauru: Onneks kasvattajalle ei oo kauheen pitkä matka, joku 70 km, eh

annaa

annaa
Viestimäärä: 35

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 18.05.2011 klo 16:12  
+
0
Nyt täyty tulla tännekkin kertoon. Pääsen kattoon penntua sunnuntaina :love: :love:
Illasta ollaan menossa joten siinä täytyy saada aikaa aamusta jotenkin kulumaan. Mutta se aika kuluukin varmaan Lulua pestessä ja sit lähetään sen jälkeen ostamaan pentulille tavaroita. Täytyy yrittää pitää jonkinnäkönen järki siinä ostelussa :nauru: Onneks kasvattajalle ei oo kauheen pitkä matka, joku 70 km, eh

Laara

Laara
Viestimäärä: 60

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 18.05.2011 klo 17:12  
+
0
Saije...sais olla joo takuu...ei niin ilmasta oo ja iha huviksee ei viihtis vaihtaa verkkoa joka kolmas vuos.:roll: 2 metriä on se meijän tolppien väli...ihan alkujaankin ollu ajatuksena.Saa nyt sitten olla hyvä. :hymy:
Ymmärsin siis ihan oikein mitä tarkoitit...en ookkaa nii tyhmä ku säikähin...:nauru: :enkeli:

Kyl se mönkiä ois näppärämpi vaikka mun tehä talvella lumitöitä ku ukkeli on töissä...traktorilla ku en suostu ajamaan...veisin pian jonkun rakennuksen nurkan mennessäni ihan vahingossa...sen verran o isompi kone mulle ajettavaks...vaiks ei se mikää ongelma ois sitä ajaa...tuntuu vaa sen verra pelottavalta ku menee vaikka minkä yli ja läpi...:shifty:
Tuo ukkeliha ois ihan innossaa ku sais rakantaa jotain tommosii kärryjä ja kaikkee...se nii tykkää semmosesta touhuilusta...aika vaa on nyt aika kortilla semmosien suhteen.:neutral:
Täällä käyttää hirviporukat kans mönkiää...varmasti joka paikassa...se kun on niiin näppärä.
Käyt sä muuten ite hirvimetällä ihan aseen kanssa,vai onko se ihan vaan ukkelin harrastus??:wink:

Nii...puhuttiin kasvattajan kanssa meijän lomasta ja pennun haku päivästä..mutta ei sovittu tarkalleen sitä päivää,mutta kasvattajalle kävi oikein hyvin että otetaan lomalta paluu päivänä pikku koiruus matkaan.Eli meijän pikku penneli kotiutuu samana päivänä kun me palataan lomalta eli...8pvä heinäkuuta.Siihen on viel aikaa...aikaa...aikaa...:roll: Mutta jospa se tässä tuusaillessa...ja viimenen viis päivää sit lomaillessa...:ttou:
ens vkonloppuna joka tapuksessa on tarkoitus mennä kahtomaan niitä...:love::love::love:
Ihania...pikku palleroita...sutipartoja...voi ei..miten mä pysyn nahoissani,ku käyn viel ruokkimassa tuskaani ihailemalla niien menoa...:nauru::nolo::shifty:
Suursnautseri leidi Pinja -06
Suursnautseri kersa Alma -11

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 18.05.2011 klo 17:25  
+
0
2m on kyllä myös ihan hyvä väli, ei sekään ole liian suuri.
Ensin metsästys oli ukon laji, mutta pikku hiljaa miekin kiinnostuin hommasta. Ensin kävin metsästäjätutkinnon että olsiin vain koiranohjaajana. Nyt mulla onkin edessä ammunnat, eli pääsee sitten ihan aseen kanssa metsästämään hirveä ja karhua nyt ainakin. :) Ihan mukavaa hommaa, samalla saa metsässäkin vietettyä aikaa ja nauttia :)
Ja onhan se hyvä että pääsee metsälle myös kuulemaan oman tulevan koiran haukuntaa.

Onhan siihen aikaa, mutta kyllähän se aika kuluukin sitten nopeaa! Kuitenkin teillä on loma niillä viimeisillä päivillä, niin ei ainakaan tarvi jyrsiä kaikkia kynsiä ihan lyhyiksi.. Siinäpäs onkin sitten housuissa pysyttelemistä kun käy katsomassa pentuja etukäteen! Onneksi meillä ei kuitenkaan tällaista mahdollisuutta ollut käytössä, muuten mie en kestäis yhtään... :shifty:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

hhlena

hhlena
Viestimäärä: 1

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 18.05.2011 klo 18:57  
+
0
Täällä kanssa mietinnässä Welsh Corgi Pembroke pentu, ja lauantaina menossa katsomaan yhtä. Nyt haluaisin heittää teille viisaammille kysymyksen: Pentu on jo tammikuussa syntynyt ja nyt mietityttää että missä määrin tämä "normaali kaava" pennun kanssa menee uusiksi? Onko mahdollisuus että ei hyväksy minua enään emännäkseen tai voiko olla mahdollisuuksia isompiin eroahdistuksiin? Mitä muuta tulee ottaa huomioon kun pentu on jo kuitenkin sen 5kk?

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 18.05.2011 klo 19:06  
+
0

hhlena kirjoitti:

Täällä kanssa mietinnässä Welsh Corgi Pembroke pentu, ja lauantaina menossa katsomaan yhtä. Nyt haluaisin heittää teille viisaammille kysymyksen: Pentu on jo tammikuussa syntynyt ja nyt mietityttää että missä määrin tämä "normaali kaava" pennun kanssa menee uusiksi? Onko mahdollisuus että ei hyväksy minua enään emännäkseen tai voiko olla mahdollisuuksia isompiin eroahdistuksiin? Mitä muuta tulee ottaa huomioon kun pentu on jo kuitenkin sen 5kk?



Tervetuloa odottajien joukkoon! :)

Faktoja en asian puolesta tiedä, mutta olettaisin että 5kk ikäisen koiran kiintyminen kestää kuitenkin pidempään kuin ihan pennun kiintyminen. Kuitenkin kun koira huomaa että tämä paikka on koti ja lauma, niin ottaa varmasti avosylin emännäkseen.

Itse ainakin kun menisin katsomaan 5kk ikäistä pentua, katsoisin paljon kuinka sitä on koulutettu ja mitä se on oppinut. Onko kuinka sisäsiisti? Onko eroahdistusta/ Onko harjoiteltu yksinoloa, miten mennyt? sekä yleisesti tiedustella kasvattajalta myös terveystilanteesta.

Toivottavasti sait edes vähän vinkkejä :wink:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

krista

krista
Viestimäärä: 421

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 18.05.2011 klo 19:55  
+
0
Heippa! Hain tytön kotiin ja hän on niiin täydellinen :love: Hienosti meni hakureissu ja heti oltiin tutkimassa mitä uudesta kodista löytyy :hymy: Fiksukin on, juoksi toiselta puolelta kämppää paperille pissalle ja ulkonaki uskalsi pissata. Nytkin nukkuu sylissä, tämön oikee sylikoira :hymy:

Joten, mä siirryn tuonne omistajien puolelle, nähdään siellä kohta :heiluti:

Kokeillaan, saanko laitettua teille kuvan..
Jackrusselinterrieri ♀ 3/2011

I'm well aware I'm not everyone's cup of tea.. I'd rather be someone's shot of tequila anyway.

Verde

Verde
Viestimäärä: 240

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 18.05.2011 klo 20:02  
+
0
Oi mikä Hippu :love: onnea krista :cool:
Paimensukuinen lapinkoira n. Utu 04/11
Paimensukuinen lapinkoira u. Kuru 03/13
Sekatyöläinen bordercollie n. Aura 02/16

Arabialainen täysiverinen o. Ezon 06/09

Pienille ei saa olla pahoja. Isoja ei ole olemassakaan.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 18.05.2011 klo 20:12)

Millie

Millie
Viestimäärä: 43

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 18.05.2011 klo 20:33  
+
0
Oi, onnea krista ihanasta pennusta!
Shetlanninlammaskoira Onni
Blogi

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PENNUNODOTTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 18.05.2011 klo 21:30  
+
0
Aivan ihana Hippu! Muutaman päivän päästä törmäillään omistajissa! :heiluti:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

  Siirry sivulle: 1 ... 79 80 81
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28252
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6356
Viestejä yhteensä545799
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265921
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.05.2024 klo 19:00)