Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Torstaina, 01.07.2010 klo 16:36

Pennunomistajien pulina 2

Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 20

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Sunnuntaina, 25.07.2010 klo 12:45  
+
0
Mököllä on etujalan taipeessa joitakin (ehkä 5) rupimaista näppylää, jotka eivät kuitenkaan tunnu häiritsevän koiraa millään tavalla. Itsehän olen taas pelotellut itseni ties millä allergioilla, ihottumilla ja vastaavilla. Voisivatkohan nuo olla jotain finnin tapaisia näppyjä? Mietin, että pitääköhän kiikuttaa eläinlääkärille oman jo oman mielenrauhan vuoksi.

Ja nyt tuolta vuotaa verta suusta. Ehdinpähän jo säikähtää, kun luuhun tuli yhtäkkiä verta, kunnes tajusin, että hammas vain tippui.
Petit Brabancon "Mökö"

Snörf

Snörf
Viestimäärä: 21

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Sunnuntaina, 25.07.2010 klo 12:48  
+
0

pnkd kirjoitti:

Mököllä on etujalan taipeessa joitakin (ehkä 5) rupimaista näppylää, jotka eivät kuitenkaan tunnu häiritsevän koiraa millään tavalla. Itsehän olen taas pelotellut itseni ties millä allergioilla, ihottumilla ja vastaavilla. Voisivatkohan nuo olla jotain finnin tapaisia näppyjä? Mietin, että pitääköhän kiikuttaa eläinlääkärille oman jo oman mielenrauhan vuoksi.



Kuulostaa samanlaisilta näpyiltä kuin mitä Thetalla on vatsassa. VIimeisen parin kuukauden aikana ne on välillä kadonnu kokonaan ja välillä niitä on ollu enemmän. Eivät tunnu myöskään häiritsevän koiraa mitenkään, joten ei olla vielä käyty tsekkaamassa niitä lääkärillä, vaikka ihmetelläänkin niitä ite jonkin verran..

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Sunnuntaina, 25.07.2010 klo 12:54  
+
0
Juu niin se pentukoulu. No, ihan ok mutta kerrottuani mm. kasvattajalle ja muutamille muille harrastajille koulutuksen metodeista jne, sain ohjeeksi vain hymyillä kauniisti "kylläkyllä" ja tehdä siellä jatkossa kuten itse parhaaksi näen. Hyvää häiriötreeniähän se on ja kuitenkin avoimin mielin kuuntelen jatkossa kouluttajan neuvoja ja poimin sieltä ne tiedot ja vinkit jotka koen hyviksi.
Kaikkea en kuitenkaan sokeasti usko ja pidän pääni tietyissä asioissa.

hemmi

hemmi
Viestimäärä: 13

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Sunnuntaina, 25.07.2010 klo 14:59  
+
0
Äh, tuo pentu ei kyllä kestä olla hetkeäkään yksin. Vessaanki mennessä vinkuu oven takana.
Pitää nyt vaan sinnikkäästi jaksaa opettaa ja tolkuttaa päähän, että kyllä me takasinkin tullaan.. :-)
n. Hilma, Blogi

sinnii

sinnii
Viestimäärä: 111

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Sunnuntaina, 25.07.2010 klo 16:12  
+
0
Meillä myös alkaa kauhee huuto ku astuu ovesta ulos :/ oon nyt pikkuhiljaa yrittäny treenailla yksinoloo ja toivotaan että tuottaa tulosta...
Cairnterrieri Pikerinan Väinö s. 21.2.2009
&
Kääpiösnautseri Silfurskugga Oriel White Destiny s. 21.3.10

Ciara

Ciara
Viestimäärä: 43

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Sunnuntaina, 25.07.2010 klo 18:47  
+
0

bansku87 kirjoitti:

kun iltaisin tulee se hepulikohtaus:shifty:



Meilläkin tuo hepulikohtaus iltaruuan jälkeen aiheuttaa todellakin mm. kuuroutta, sokeutta ja muistinmenetystä..:mietiskel: sillon nimittäin mieli tässä taloudessa lepää..

Ainiin ei olla taidettu tänne vielä esittäytyä, täällä siis yhden yorkkipedon uusi omistaja, oon tosin jo pidemmän aikaa lueskellu näitä (molemmat keskustelut) :viheltel:

Täntän

Täntän
Viestimäärä: 5

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Sunnuntaina, 25.07.2010 klo 18:54  
+
0
Meillä on tullut pikkusen takapakkia sisäsiistiksi opettelussa. Nykysin tuntuisi menevän niin että Iitu tekee tarpeensa sisälle lehden päälle kun tullaan ulkoota sisälle...ja ulkona vaan riehutaan. Niiiiin turhauttavaa kun teki jo hienosti asiansa ulos, ja vien ulos aina herättyään, syötyöön ja riehuttuaan välillä muutenkin jos näyttäisi siltä että etsii esim pissapaikkaa.

Yksinolo sen sijaan sujuu jo hienosti, neiti jää kiltisti nukkumaan kun lähden kotoota. Naapureita varoittelin pennun tulosta ja pyysin kertomaan että mekkaloiko, ei kuulemma ole kuulunut pihaustakaan.

EnkeliVarjo

EnkeliVarjo
Viestimäärä: 110

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Sunnuntaina, 25.07.2010 klo 20:54  
+
0
Onnea Bubunen Cocon edistyksestä :hymy: Rohkeasti vaan jätät sitä sinne portin taakse, kun se kerran osaa siellä jo 15min olla rauhassa. Se on aika pitkä aika jo, joten eiköhän se siitä edisty pikkuhiljaa!

Meillä sisäsiisteys sujuu nykyään vaihtelevasti. Periaatteessa osataan tehdä jo kaikki paperille, mutta joskus käydään vain kääntymässä paperin päällä, jatketaan kävelyä ja pissat tehdään paperin viereen :ttou: Luuleekohan se, että tekee paperille..? :mietiskel: Työpäivän ajan pidättää melkein aina ja samoin yölläkin. Tosin aamulla, jos en heti herää vinkumiseen, niin käy tekemässä pissat paperille.
Mutta. Tämä jatkuva pissaaminen on meillä edelleen vaivana. Kyselin rokotuksien yhteydessä eläinlääkäriltä tästä jatkuvasta liruttelusta, niin hän sanoi että pennut nyt saattaa pissailla miten sattuun... Minun mielestä ei ole kuitenkaa normaalia, että vartin aikana neiti käy paperille lirauttamassa parikin kertaa ruokalusikallisen verran pissaa :paapatus:
Taidanpa huomenna ottaa puhelimen kauniiseen käteen ja soittaa ajan jollekin toiselle eläinlääkärille, ei tämmösestä tuu mitään :ylpea:
Cockerspanieli Taika, s. 7.3.2010

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Sunnuntaina, 25.07.2010 klo 23:29  
+
0
Juuri nyt ajatus karvalapasista houkuttaa kummasti. Miten voi olla, että yhtäkkiä ollaan taas siinä pisteessä, että pidätetään maksimissaan se kaksi tuntia? Ja miten voi olla, että se pissa pitää tehdä vieraspatjalle, joka on jäänyt päiväksi lattialle, kun aina ennen on osattu suunnistaa edes paperille?! Alkaa kohta iskeä epätoivo, kun tuntuu, että tästä ei ikinä tule yhtään mitään. :pyssyt::pyssyt:
Petit Brabancon "Mökö"

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Maanantaina, 26.07.2010 klo 06:57  
+
0
Kohtalotoveri ilmoittautuu.
Tuossa jo jonkun aikaa käytiin pahimmilla hädillä takapihalla ja ne tuli sinne ihan nopeestikkin. Nyt sit kun mulla loma loppui ja pitäs töihin mennä, ni eikös tää jamppa vaan maannu siellä ruohonkorsi tai oksa suussa, eikä ollu kiire minnekkään. :ttou:
Ja salamana sit tietty sille ainoolle paperille, joka meillä kämpästä löytyy.

Nii ja tuo sama kävi eilen illallakin, ei kiinnostanu tarpeidenteko neiti hienohelma poikaa, kun ihmisiä puhui jossain lähellä ja autojakin ajoi ohi. Liikaa häiriötä, et hän olis voinut pissiä. Ja sit taas suoraan sen makkarin paperin viereen.. Huoh..:mad:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

majju

majju
Viestimäärä: 244

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Maanantaina, 26.07.2010 klo 09:07  
+
0
Täällä myös ilmoittautuu hanskoja miettivä, heh ei nyt sentään. :nauru:
Meidän penska on oppinu taas paljon uutta, nätisti kävelee hihnassa ja tekee aina kakat ulos, yksi ainoa kakka vahinko on käynyt koko aikana meillä ollessa. :peukku:
Pissoja tulee edelleen sisään, mutta yleisesti ottaen nekin paperille. Pentu on nyt 12 viikkoa.

Kynsien leikkuu ja jyrsiminen edelleen isoja ongelmia. Eilen leikkasin taas 30min kynsiä ja muutaman sain poikki.Tassujen pesu ja koiran kokopesukin on aikamoista kiljumista ja rimpuilua. Millä nuo tilanteet saisi rauhoitettua? Herkut eivät kelpaa kun sitten, kun pääsee pois tilanteesta.

Mikä jyrsimisen estoksi? Kieltämistä tehdään, tai viedään tilanteesta pois, mutta kun eihän se vielä kieltoa ymmärrä. Onko se suihkupullo liian "julma" ratkaisu?

Mites kun pentu haukkuu ruokaa, ovea auki tai muuten vain huomiota? päivällä pystytään olla huomioimatta, tai käskeä esim istua että hiljenee ja sitten nami, mutta mites yöt? kerrostalossa asuvana ei oikein viitsi odottaa sen hiljentymistä. :roll:

Muoks,

en nyt tiedä voiko sanoa että yllämainitut ovat EDELLEEN ongelmia kun pentu on meillä vasta muutaman viikon ollut? :D
(Viestiä on muokattu maanantaina, 26.07.2010 klo 09:08)

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Maanantaina, 26.07.2010 klo 09:40  
+
0

pnkd kirjoitti:

Mököllä on etujalan taipeessa joitakin (ehkä 5) rupimaista näppylää, jotka eivät kuitenkaan tunnu häiritsevän koiraa millään tavalla. Itsehän olen taas pelotellut itseni ties millä allergioilla, ihottumilla ja vastaavilla. Voisivatkohan nuo olla jotain finnin tapaisia näppyjä? Mietin, että pitääköhän kiikuttaa eläinlääkärille oman jo oman mielenrauhan vuoksi.



Löysin Mishalta pari samantyyppistä rupia. Vähän finneiltä näyttäisi, muttei tunnu häiritsevän sitä. Jossain luin, että tuollaisia rupeja eli "kulumia" tulee kun koira makaa kovalla alustalla. Mä en viitsi sille laittaa mitään petiä, kun se on jo siihen sen viisi kertaa pissinyt. Helposti pestäviä huopia olen laittanut, mutta eihän ne sille kelpaa. Veikkaan että nuo on siis kulumia lattialla makaamisesta.

majju kirjoitti:

Onko se suihkupullo liian "julma" ratkaisu?



Meillä tykätään suihkupullosta, se on niin hauskaa kun vesi tupsahtaa sieltä ihan niin yhtäkkiä! Varsinkin jos suihkupulloon laittaa etikkaa. :jjei:

Julmaa? Ei.. :D
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*
(Viestiä on muokattu maanantaina, 26.07.2010 klo 09:42)

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Maanantaina, 26.07.2010 klo 10:14  
+
0
^ Meidän hienohelmahan ei kovalla lattialla makaa vaan aina pehmeällä matolla tai sohvalla. :nauru: Laitan nuo varmaan heräilevän hormonitoiminnan piikkiin ja tarkkailen, että niitä ei tule lisää / että eivät ala märkiä.

Sonik: Minä taas ajattelin, että koulun alkaessa sisäsiisteys voi tulla lähes itsestään, kun Mökö yleensä pidättää tosi hyvin silloin, kun en ole kotona. :roll: Tällöin pidättämistä kyllä kertyy aika paljon, kun ensimmäisen kerran pääsee ulos kuuden aikaan aamulla ja seuraavan vasta neljältä päivällä, mutta onpahan siinä sitten tällä taulapäälle haastetta.

Tänään edessä aktiivista ravaamista ulkona, jotta tuo pidättäminen muistuu mieleen. Vieläkin ärsyttää eilinen - kyllä sitä ennen elokuvan on voinut katsoa kokonaan ennen ulos viemistä - mutta pakko vaan jaksaa toivoa, että tämä alkaa sujua. Taustalla pyörii pelko siitä, että minun koirani on yksi niitä kääpiökoiria, jotka eivät koskaan opi sisäsiisteiksi, mutta on se kyllä kumma jos asia niin on, kun ulkona ollaan ravattu niin paljon, ettei järkeä.

edit. Meilläkin on muuten välillä tätä "en voi pissata häiriössä"- ongelmaa. "Kiva" käydä pikaisella pissalla kiireessä, kun on mahdotonta keskittyä pissaamiseen, kun välillä ohi menee ihmisiä ja välillä koiria. Onneksi tarpeet kyllä tehdään ulos jos sinne päästään, mutta tuntuu, että hädän iskiessä pitää lähteä heti tai muuten tehdään sisälle.
Petit Brabancon "Mökö"
(Viestiä on muokattu maanantaina, 26.07.2010 klo 10:17)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Maanantaina, 26.07.2010 klo 10:22  
+
0
Meillä otetaan pläniksi nyt tämä:
aamulla ekaksi takapihalle purkamaan pahimmat tarpeet.
Sitten viel ennen töihin lähtöä sellanen 10min pikanen lenksu hihnassa.
n. 16 uus pikanen lenksu
ja illemmalla pitkä lenkki.
Sit viel ennen nukkumaan menoa takapihapissille.

Tuohon saa pentu nyt tottua, eikä ulkona ravata joka kerta kun herra ulko-ovea vilkaisee. On pirulainen oppinut siihen että pihalle mennään, kun hän näyttää portin takana surkealta. Oikea huijarikoira.

Onnistuttiin jo melkein saamaan kakkarytmi kohdilleen, mutta toi ripaskatauti meni ja pilas senkin. :ttou:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Maanantaina, 26.07.2010 klo 12:14  
+
0
^ Viime viikolla täällä ravattiin vain 5 kertaa päivässä ulkona - nyt kello on 12 ja reissuja takana jo 3.. En toisaalta edes pysty tekemään tarkkaa rutiinia ulkoiluista ennen koulun alkua, kun päivät ovat niin vaihtelevia, että ehkä on vaan hyvä, että pyrin nyt saamaan taas kaikki tarpeet ulos. Tänään on taas kehuttu ja sambattu kaikista ulos tulleista pissoista - huomenissa voisi yrittää pidentää ulkoilujen väliä ainakin tunnilla.
Petit Brabancon "Mökö"

EnkeliVarjo

EnkeliVarjo
Viestimäärä: 110

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Maanantaina, 26.07.2010 klo 15:21  
+
0
Maijju: Meillä on laitettu tabascoa mm. listoihin, joita on nyt alkanut järsimään. Ei koske enää :lallati: Sitten lisäilee tabascoa aina kun näyttää siltä, että järsiminen alkaa taas.. :hymy:
Cockerspanieli Taika, s. 7.3.2010

nevermind

nevermind
Viestimäärä: 498

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Maanantaina, 26.07.2010 klo 16:18  
+
0
pnkd Oonalla oli myös samantapasia näppylöitä ja sillon kanssa mietin että mitänyttapahtuu ja aattelin tarkkailla tilannetta hetken aikaa ennen kun ryntään lekurille. Nuo näppyläthän sitten lähti pois jossain vaiheessa ihan itsestään.

Olin ihan älyttömän ylpeä eilen tosta tylleröisestä. :aurinko: Kokeiltiin tuon kanssa hakua porukoiden avustuksella ja Oonahan jopa tais tajuta sen homman jujun kun se käytti hajuaistiaan siihen etsimiseen.:jjei: Näytti ipana jopa nauttivan hommasta. Porukat vähän jo lupautu osallistumaan, jos pikkusen useammin voitais "harjotella" kun joskus ja jouluna. :cool: jospa meille löytyis tästä sitten uusi harrastus . :peukku:

Huh mikä aamulenkki! Ihan tajuttoman hiostava ja painostava ilma. Mulla oli kerrankin auto niin mentiin Niihaman sinne jonnekin metikköön pitkälle lenkille. Eihän siellä meinannu henkeä edes saada aluksi. :nauru: mutta oli kyllä sitten aika mukava reissu loppujen lopuks. Löydettiin sieltä joku järvikin niin pääsi koira kahlailemaan. Löysipä se jonkun metsälammenkin ja sukelsi sinne muteikkoon ihan innoissaan. Mamma ei oikein tykänny. :heristel:
Bokseri Oona 25.11.2009

Pihka

Pihka
Viestimäärä: 13

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Tiistaina, 27.07.2010 klo 10:34  
+
0
Meillä tuo kleinspitz poikonen Vili on nyt kolmatta päivää ja ihan hyvin on onneksi mennyt. Yöt on nukkunut yhteen putkeen rauhassa sängyn alla ilman vinkumista. Hirveän utelias penska vaan, joka paikkaan pitää ittensä tunkea :wink:
Sisäsiisteyden kanssa ollaan vielä aika alkutekijöissä, on niin pienet pissatki, että en aina ees huomaa onko se pissannu jonnekki paperille vai ei. Ulos jos kuitenki onnistun viemään ratkaisevalla hetkellä, niin hirveät kehut tietenki :hymy:
Vieläkö sais pikkuselle pentukavereita joiden kanssa sais meuhkata ja reenata sitä koirien kieltä.

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Tiistaina, 27.07.2010 klo 10:45  
+
0
Ilmottaudunpa minäkin tänne pennunomistajien juttuihin. Muutama viikko tässä on näitä jo lueskeltu ja tuohon meidän uuteen pikku tuholaiseen tutustuttu, porokoiratyttö saapui meille 4.7.

Suurin ongelma meillä on se, että neiti tuppaa pureskelemaan ihmisiä - nyt alkaa jo jonkinverran rauhoittua eikä enää haasta niin älyttömästi kuin alkuunsa, mutta ei se vielä ohi ole. Pienet lapset jättää jo varsin hyvin rauhaan, mutta minussa ja esikoisessa (13v) roikkuu aina innostuessaan.

Sisäsiisteys on asia, jonka kanssa olen ollut ihan ihmeissäni! Niin päin että koko sinä aikana, jonka Minni on meillä asunut olen pyyhkinyt max 10 lätäkköä lattialta(kaikki yöaikaan ilmestyneitä), kakkoja ei ole kertaakaan tehnyt sisälle vaan on alusta asti huutamalla ilmoittanut tarpeen päästä kakalle ja menee metsän suojaan. Kieltämättä tässä siisteysasiassa varmaan on merkitystä sillä, että olen kotona ja pentu pääsee ulos ihan niin usein kuin tarvitsee.

Oppivaiselta tuo koira vaikuttaa, muutama sana jo kuuluu sanavarastoon ja esimerkiksi hihnassakävelyä ollaan treenattu niin, että aika hienosti jo sujuu. Olen alusta asti koittanut tuolle opettaa, että kävelee löysällä hihnalla rattaiden vieressä, eikä kiilaa eteen tai hyöki rattaiden kimppuun ja yhä harvemmassa alkavatkin olla ne kerrat, kun sen saa kuomusta repiä irti... Kyllä sillä varmasti perusasiat ovat hallussa siihen mennessä, kun seuraava (ihmis)vauva syntyy loppusyksyllä.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 27.07.2010 klo 10:55)

Bubunen

Bubunen
Viestimäärä: 137

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Tiistaina, 27.07.2010 klo 12:37  
+
0
Ja minä kun luulin, että meillä sujuu kynsien leikkuut hienosti. Eilen ja tänään päättyivät leikkausyritykset siihen, että koira räyhää/huutaa kuin syötävä ja minulla kädet verillä kun tuo päätti ilmoittaa ettei huvita makoilla leikeltävänä. Ei siinä että se leikkaaminen haittaisi mutta kun paikoillaan pysyminen on niin ikävää. No, otin sitten uuden asenteen hommaan ja päätin että lahjominen loppuu tasan tähän ja nyt leikataan kun minä niin sanon. Koira kyljelleen, minä päälle ja nips naps. Kyllä siitä vähän huuota syntyi mutta hengissä selvittiin molemmat ja nyt on kynnet leikattu.

Päätin nyt muutenkin ottaa vähän uuden asenteen tuon koiran kanssa kun tuntuu, ettei se kunnioita minua sitten yhtään. Saattaa hermostuessaan purra todella lujaa ja muutenkin "hyppii silmille" vaikka olen mielestäni ollut tosi määrätietoinen. Tästä eteenpäin minä määrään tahdin. Jos koiran täytyy pysyä paikoillaan hetki, niin sitten sen täytyy. Se ei voi olla niin kamalaa, että emännän kädet purraan verille... Jessus miten välillä pelottaa, mitä tuostakin isona tulee....

  Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 20
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 01:00)