Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Torstaina, 01.07.2010 klo 16:36

Pennunomistajien pulina 2

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 20

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Perjantaina, 23.07.2010 klo 12:42  
+
0
^ & ^^ onnittelut! :D

Misha eli sisarustensa kanssa ulkotarhassa, joten sen mielestä oli ehkä hassua pissata sisälle, kyllä ne pissat sisälle tulee, kun ei jaksa pidättää, mutta selkeesti hakeutuu ulos. Ei vielä vaan osaa kovin selkeästi pyytää itse ulos ;) . Pitää olla silmä tarkkana kun se alkaa pyöriä levottomana ympäri kämppää ja sit heti pentu ulos.
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Perjantaina, 23.07.2010 klo 14:26  
+
0
Onnea kaikille, joille pentu on kotiutunut!

Tänään se tapahtui! Mökö pidätti koko yön eli yhteensä 10 tuntia putkeen. :jjei: Ihanaa tietää, että ainakin poika nyt kykenee ja pyrkii siihen. Aamullakin ehti rauhassa pukea päälle, kun Mökö meni moikkailemaan veljeä ennen kuin alkoi ulos lähteminen kiinnostaa. Ulkonakin tarvitsee käydä nyt harvemmin, olen kuitenkin pitäytynyt n. 4 tunnissa mikäli olen kotona.

Ja sitten itse asiaan. Miten te muut, joille on kaikkia ja kaikkea rakastava pentu, olette saaneet ohitukset toimimaan? Meillä ei tasan tarkkaan kiinnosta namit siinä vaiheessa kun jotain niin mahtavaa kuin ihminen (mielellään vielä narkkari / juoppo :nauru:) kävelee kohti. Pitäisi kai koittaa ottaa lelu useammin mukaan lenkille jos siihen saisi huomion kiinnitettyä. :mietiskel: Harmittaa, että ilman häiriötä tai pienessä häiriössä seuraa kuin unelma, mutta ihmiset ja koirat vaan kiinnostavat ihan uskomattoman paljon. Pitää varmaan alkaa katsella jotain "kauniisti hihnassa"- tyyppisiä kursseja, kun tuntuu, että oma mielikuvitus ei riitä enää, vaikka minua onkin rauhoiteltu kertomalla, että usein aikuistumisen myötä myös se kiinnostus muita eläviä olentoja kohtaan vähenee. Niin ja toisaalta onhan se hyvä, että on energinen ja reipas pentu, kun helpommallahan minä pääsen kuin aran pennun omistaja.. Tulipas taas sepustus. :nauru:
Petit Brabancon "Mökö"

Shane

Shane
Viestimäärä: 946

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Perjantaina, 23.07.2010 klo 14:30  
+
0
Ei Natuakaan kiinnosta mitkään herkkupalat silloin, kun ihminen kävelee vastaan.. Yleensä olen käyttänyt sen keppihulluutta hyväkseni ja poiminut äkkiä maasta jonkun kepin. :-D Sit kiinnitän huomiota siihen keppiin ja kun ihminen on kohdalla, heitän kepin eteenpäin, jolloin tää lähtee sen perään. Tosin jää haahuilemaan sitte sen ihmisen perään "Ai se meni jo? :<" näköisenä..
Menossa mukana saku Riki, corgi Natu sekä huskyvauva Nova!

sinnii

sinnii
Viestimäärä: 111

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Perjantaina, 23.07.2010 klo 15:27  
+
0
Kiitos :)

Meillä toi tyttö on tosi ahne ja ruoka menee heti ku sitä saa mutta namit ei maistu :o tosin voi johtuu siitäkin nyt ku ei oo paljoo hampaita ku ne on vaihtumassa :D
Cairnterrieri Pikerinan Väinö s. 21.2.2009
&
Kääpiösnautseri Silfurskugga Oriel White Destiny s. 21.3.10

Vuorisumu

Vuorisumu
Viestimäärä: 1642

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Perjantaina, 23.07.2010 klo 16:03  
+
0
Ohittamisharjoittelussa kannattaa nostaa vaatimustasoa pikkuhiljaa. Alkuun kannattaa ottaa, jos mahdollista, riittävästi välimatkaa ohitettaviin, muistaa palkata riittävästi ja riittävän hyvin koiraa ja nimenomaan palkata ei houkutella. Joillekin pennuille ohittaminen on helpompaa kun ne selkästi rauhoittaa esim. syömään nameja pysähdyksissä kuono omistajaan päin. Toisille taas on helpompaa liikkua kokoajan eteenpäin.

Ohittamisista kannattaa mun mielestä ehdottomasti palkita ruualla, ei leluilla, kepeillä tms, sillä ne kiihdyttävät koiraa ja itse ainakin haluan, että koira on ohitustilanteissa mieluumin rauhallinen kuin kiihtynyt. Itse tein oman, ei niin ahneen pentuni kanssa niin, että se sai suurimman osan päivän ruoka-annoksestaan pienten koulutus, ohitus yms. hetkien aikana palkkioksi ja illalla sitten loput, mitä oli vielä jäljellä päivän ruoka-annoksesta. Pikkuhiljaa se on alkanut arvostamaan ruokaa enemmän palkkiona ja kas kummaa, myös ohitukset sujuvat nykyään melko mallikkaasti, vaikka alkuunsa sitä kiinnosti aivan hirveästi sekä ohimenevät koirat että ihmiset.

Vuorisumu

Vuorisumu
Viestimäärä: 1642

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Perjantaina, 23.07.2010 klo 16:05  
+
0

sinnii kirjoitti:

Kiitos :)

Meillä toi tyttö on tosi ahne ja ruoka menee heti ku sitä saa mutta namit ei maistu :o tosin voi johtuu siitäkin nyt ku ei oo paljoo hampaita ku ne on vaihtumassa :D



Miten ruoka menee suurella ahneudella, mutta namit ei??? Eikö silloin kannata käyttää nameina suoraan pennun normaalia ruokaa?

sinnii

sinnii
Viestimäärä: 111

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Perjantaina, 23.07.2010 klo 16:52  
+
0
Juu namit ei uppoo oli kysees mitkä vaa :'D ruoka syödään turvotettuna joten siinäki se voi olla ku se on nii helppo pureskella mut namit on kovempia vaikka kyseessä oiski pehmee nami nii se on silti kai jotenki vaikeempi puree. En usko et ruokakaa uppoo naimena jos ovat kovia
Cairnterrieri Pikerinan Väinö s. 21.2.2009
&
Kääpiösnautseri Silfurskugga Oriel White Destiny s. 21.3.10

nevermind

nevermind
Viestimäärä: 498

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Perjantaina, 23.07.2010 klo 17:54  
+
0
pnkd eikö siis mikään herkku kelpaa? :eek: eikö edes nakki tai lihapulla tms? Meillä onneks Oona on sen verran nakkimonsteri että se on ohitusharjoituksissa mainio keino saada pennun huomio itseensä. :wink:
Kävin äsken kaverin kanssa kissatarvikeostoksilla ja olihan mun nyt pakko Oonalle jotain ostaa. :nauru: nyt on sitten kokeilussa kuivattu naudan keuhko, jota käytetään vain reenaamisessa muualla kuin omassa pihassa, sen verran hyvin näytti ipanalle maistuvan. Tekis mieli lähteä jo kokeilemaan. :cool:
Oona pääsi tänään muuten ekan kerran leikkimään toisen koiran kanssa kepinvetoa. :peukku:
Bokseri Oona 25.11.2009

Sasha

Sasha
Viestimäärä: 773

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Perjantaina, 23.07.2010 klo 18:02  
+
0
Kerrostalossa asuvat pennunomistajat huomio!

Oletteko "varoittaneet" naapureita pennun olemassaolosta? Ts. oletteko kertoneet, että on pentu ja sääntöjä vasta opetellaan, ja pahoitelleet mahdollisia häiriöitä?

Mietin, pitäisikö tuohon ihan viereiseen naapuriin esim. kirjoittaa lappu, ja pyytää että kertovat jos jotain on. Eli siis jos yksinollessa vinkuu, haukkuu tms.
Nemillä on vielä vähän asiaa, kun laitetaan nukkumaan ja joutuu jäämään portin toiselle puolelle. Jos se vinkuminen haittaa naapureita, niin olis varmaan hyvä että kävisin sanomassa näin jo etukäteen ennenkuin / ettei valituksia tule.
Dobermanninarttu Nemi (1.5.2010)
Kotikolli Väinö (18.11.1997)

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Perjantaina, 23.07.2010 klo 19:06  
+
0
^^ Ei ainakaan lihapulla ole saanut aikaan niin suurta muutosta, että jaksaisin niitä tahmaisia ja haisevia käsiä. :eitietoo: Pitää varmaan mennä metsästämään jotain kuivattuja herkkuja eläinkaupasta josko sellainen innostaisi.

^ Minä sanoin seinänaapurille pennusta, kun törmäsin tähän käytävällä ja pyysin ilmoittamaan jos päivisin kuuluu metelöintiä, mutta hän vakuutteli, ettei heitä muutamat haukut haittaa. Mököhän tosiaan vaatimattomasti kiljui ensimmäisten viikkojensa yöt, mutta ainakin he kovasti väittivät, että mitään ei sinne kuulunut - kumma juttu, kun minä saatan toisinaan kuulla aivastuksen seinän lävitse.
Petit Brabancon "Mökö"

domo

domo
Viestimäärä: 880

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Perjantaina, 23.07.2010 klo 19:10  
+
0
Pikku-Ohmi saapui tänään taloon, aivan ihana touhottaja..♥

Onko ihan normaalia, että pennun hengitys on hieman sellaista "tuhisevaa", kun se nukkuu? Vähän niin kuin nenä olisi tukossa? Ei siis haittaa pennun unta mitenkään, nukkuu pitkiä päikkäreitä kyllä. :>
Magnumin Killing Summer "Ohmi" (30.05.2010)

nevermind

nevermind
Viestimäärä: 498

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Perjantaina, 23.07.2010 klo 19:49  
+
0
^^ Ai oho. Mökö onkin sitten varsin ihmisrakas ja nirso pikkunen. :hymy:

Mun oli pakko käydä kokeilemassa tota naudan keuhkoa ja aika kivasti toi kyllä totteli. :cool: Neljän koiran (joista yksi oli valtava irlanninsusikoira ja 2 koko ajan räyhäävää pikkukoiraa) ohituksetkin meni aika kivasti, tosin nakkipalkalla. Vähän vastaantulevaa tuijoteltiin mutta nätisti pysyttiin mamman vasemman jalan vieressä ja tarjottiin kontaktia aina välillä kun malttoi. Mutta kelpaa kyllä verrattuna siihen mistä on lähdetty. Muutenkin oli mukavin lenkki pitkään aikaan. Ihanaa. :aurinko: Aamun lenkki olikin sitten aika kamala puolestaan...

Tänään saatiin matokuuri päätökseen, ajattelin varmuuden vuoks antaa kun ollaan tässä nyt mökkeilemässä oltu ja kun tuo sitä jänispaistia ja raakoja kaloja on löytäny mutusteltavaks niin varmaan ihan syytäkin ollu. Tällä kertaa ei menny pelkälteen, vaan piti voinokareen sisään tunkea.

Mun pitäs taas keksiä uus ruoka kokeiluun. :roll: Tuosta Proformancesta rähmii silmät sen verran, että en halua sen jatkuvan. Pitäs päättää että kokeillaanko Brit Carea vaiko Cibauta. Nyt on testauksessa ollu siis jo royal canin, canidae als sekä proformance. :nauru:

edit. ^Eiköhän se pikkupennun tuhina kuulu ihan asiaan, jos se ei kovin voimakasta ole. :wink: täällä Oona ainakin kuorsas heti ekasta yöstä lähtien.
Bokseri Oona 25.11.2009
(Viestiä on muokattu perjantaina, 23.07.2010 klo 19:52)

cayla

cayla
Viestimäärä: 506

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Perjantaina, 23.07.2010 klo 19:50  
+
0
Meillä ei kelvannut ollenkaan kaupan lihapulla. Ostin Hauhaun kanafileitä ja oon niitä leikellyt saksilla pieniksi paloiksi ja meillä ne on ainakin toimineet tosi hyvin koulutuksessa. Ne on kuivia, niin niitä viittii säilyttää taskussakin. Se pussi kannattaa aina vaan sulkea tosi hyvin, koska ne fileet kovettuu tosi nopeasti! Nakkeja en viitti enää käyttää, kun noi on paljon kätevämpiä :).

Ja onnea taas uusille pennunomistajille :)
shelam 4/10
Blogi

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Lauantaina, 24.07.2010 klo 09:55  
+
0
Mua turhauttaa sisäsiisteyden edistyminen/edistymättömyys. Oli "kiva" kuulla, että sisaruksista yksi ei oo koskaan kakannut sisälle ja kaikki ne muutkin tapaamiseen tulleet on jo käytännössä sisäsiistejä. Joo, yllättäen ne asuvat omakotitalossa ja pääsevät avoimesta ovesta ulos millon vaan. Mä ravaan kerrostalosta ulos minkä jaksan ja kerkeän, ja silti saan olla putsaamassa papereita jatkuvasti 14-viikkoisen jäljiltä. Ehkä tää tästä vielä... Kyllä se usein pissaa heti kun päästään ulos, eli ehkä tässä jonkunlaista pidättämistä/ulos ehdollistumista olisi jo meneillään. Ehkä? Viime aikoina sentään on osuttu käytännössä aina paperille, siitä on hyvä mieli. Välissä oli vaihe, kun pissattiin minne vaan, vaikka alussa se paperille asiointi osattiinkin...

Muuten meillä menee mun mielestä aika kivasti. Leikkasin muuten just kynnet ilman yhtään namipalaa (tän keskustelun inspiroimana :wink:)! Vikan tassun kohdalla vähän alko hermostuttaa, mutta saatiin tehtyä loppuun. Tykkään pennusta ihan kamalan paljon :love: Vihdoin noin voi sanoa rehellisesti.
slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Lauantaina, 24.07.2010 klo 10:22  
+
0
No meillä tehdään tarpeet takapihalle (vapaana) jos vaan emäntä sattuu ajoissa huomaamaan. Ei itse pyydä, kun aamun ensimmäiselle.
Paperit tosiaan otin jo muualta paitsi makkarista pois. Siitä huolimatta etsiytyy samalle kohdalle missä paperi oli, jos ei satu huomaamaan viedä ulos.

Hihnassa ei meillä vieläkään tehdä tarpeita. Turhauttaa. :mad:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Lauantaina, 24.07.2010 klo 10:46  
+
0
nevermind: Ei se nirsoutta ole, sillä kotona (ja ulkona vähässä häiriössä) pelkkä oman ruoan nappulan on ihan mahtava palkinto ja kongin näkeminen saa aloittamaan istu-maahan-seiso-hyppää- sarjan. Rakkaus ihmisiä kohtaa on vain niin voimakasta, että en ole (ainakaan vielä) löytänyt sitä voittavaa herkkua. Masentavaa. :nauru:
Petit Brabancon "Mökö"

Sasha

Sasha
Viestimäärä: 773

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Lauantaina, 24.07.2010 klo 12:45  
+
0
Hihuu, käytiin Mustissa & Mirrissä pentuhulinassa! Ei ollut kovin montaa pentua, kun menin vähän myöhässä :nolo:, mutta samaan aikaan aitauksessa oli ranskanbulldoggi ja rotikka. Ranskis oli niin pieni, että meinas jäädä jalkoihin vähän, mutta hirmu sinnikkäästi roikku isompien mukana, oli aika hellyyttävä :love:
Rotikan kanssa Nemi sai kunnon painit aikaan! Vähän rajuksikin meinas mennä välillä, rotikalla oli tosi äänekäs leikkityyli ja ärisi ja murisi. Nemi taas käytti koipiansa hyväkseen ja läimi tassuilla :nauru:

Sisäsiisteydestä: Päivällä ei oikeastaan tule sisälle mitään, kun kyttään kokoajan pennun liikkeitä, ja kiikutan ulos herättyään, syötyään ja riehuttuaan. Selvästi meinaa suunnistaa parvekkeelle välillä (ovi auki kuumuuden takia), joten silloin tiedän lähteä pihalle. Liekö tuo sitten tarpeeksi "ulkona" koiralle, joten sinne mentäisiin tarpeille?
Riehumaan mennään myös mieluummin ulos, kun sisällä meinaa lähteä käsistä ja kissaa houkutellaan leikkimään (kissaherra ei arvosta tätä), joten ulkona tulee oleskeltua paljon -> tarpeet tulee ulos.
Yöllä sitten melko poikkeuksetta tulee pissa, välillä paperille, välillä vähän ohi, kuin myös yksinollessa. Herään kuuden aikoihin käyttämään koiran ulkona, jolloin tekee kyllä ulos. Sitten nukutaan vielä. Esim. eilen nukuttiin vielä kymmeneen saakka, ja kuulin että pentu välillä liikuskeli ja leikki yksinään. Kuitenkaan ei tullut lätäkköjä. Sitten mentiin pihalle ja siellä heti nurmikolle päästyään lorotteli :jjei:

Muoks//
Lisätäänpä vielä, että meidän pennun olohuoneen unipaikaksi on valikoitunut pallotuoli. Melko hintava peti pennulle, toivottavasti pysyy ehjänä :nauru:
Dobermanninarttu Nemi (1.5.2010)
Kotikolli Väinö (18.11.1997)
(Viestiä on muokattu lauantaina, 24.07.2010 klo 12:47)

Snörf

Snörf
Viestimäärä: 21

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Lauantaina, 24.07.2010 klo 13:51  
+
0

Sasha kirjoitti:



Sisäsiisteydestä: Päivällä ei oikeastaan tule sisälle mitään, kun kyttään kokoajan pennun liikkeitä, ja kiikutan ulos herättyään, syötyään ja riehuttuaan. Selvästi meinaa suunnistaa parvekkeelle välillä (ovi auki kuumuuden takia), joten silloin tiedän lähteä pihalle. Liekö tuo sitten tarpeeksi "ulkona" koiralle, joten sinne mentäisiin tarpeille?
Riehumaan mennään myös mieluummin ulos, kun sisällä meinaa lähteä käsistä ja kissaa houkutellaan leikkimään (kissaherra ei arvosta tätä), joten ulkona tulee oleskeltua paljon -> tarpeet tulee ulos.
Yöllä sitten melko poikkeuksetta tulee pissa, välillä paperille, välillä vähän ohi, kuin myös yksinollessa. Herään kuuden aikoihin käyttämään koiran ulkona, jolloin tekee kyllä ulos. Sitten nukutaan vielä. Esim. eilen nukuttiin vielä kymmeneen saakka, ja kuulin että pentu välillä liikuskeli ja leikki yksinään. Kuitenkaan ei tullut lätäkköjä. Sitten mentiin pihalle ja siellä heti nurmikolle päästyään lorotteli :jjei:



Miksihän meillä menee tää sisäsiisteys aivan toisin päin, eli just yöllä ja omistajien poissaollessa ei vahinkoja oo tullu enää pitkään aikaan, mutta kun ollaan kotona niin neiti saattaa lorottaa keskelle olohuoneen lattiaa ilman huolen häivää, vaikka seistään molemmat vieressä? :mietiskel:
Iltaisin (klo 18-22) saattaa tehdät kolmetkin pissat sisään juuri yllämainitulla tyylillä, vaikka ravataan ulkona vähintään tunnin välein. Gööttineidillä tuli just 5kk täyteen joten luulis vähitellen jo menevän kaaliin, mutta ei ni ei. Kakoista onneks osaa jo varoittaa tehokkaasti, eikä niiden kanssa oo sattunu vahinkoja enää varmaan kuukauteen, mutta noi pissimisvahingot vielä ku sais pois ni oltais jo pitkällä. Neiti on muuten erittäin oppivainen ja suht täyspäinen joten kiitellään kuitenkin onnea, että vain sisäsiisteyden kanssa on vähän ongelmia :peukku:

Bubunen

Bubunen
Viestimäärä: 137

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Sunnuntaina, 25.07.2010 klo 09:20  
+
0
Meilläkin ollaan oltu jo pitkään yöt täysin siistejä. Coco pyytää ulos niin, että istua tapittaa oven edessä. En ole antanut sen vinkua, joten ei edes hätäänsä vingu. Onneksi itse olen niin herkkäuninen että herään kun Coco nousee pedistään. Kakkoja ei ole muutenkaan tullut sisään kuin yhdet heti kotiutumisen jälkeen mutta siitä lähtien aina ulos. Päivisinkin pentu usein muistaa tehdä pisut ulos, nyt ollaan jo hihnassakin tehty hienosti monet kerrat. Pari vahinkoa päivässä yleensä tulee vielä sisään. Yleensä niin, että olen itse aivan vieressä mutta tyyppi vaan päättää lorotella tyynesti keskelle lattiaa. :viheltel:

Ja sitä tulin tänne raportoimaan, että ollaan taas hienosti edistytty yksinolossa. Olen itse ollut nyt pitkiä päiviä töissä, ja meillä on ollut poikaystäväni koirahoitajana. Hän on sitten pitänyt Cocoa portin takana jopa 15 min kun on itse syönyt ja kuulemma on pentu ollut ihan rauhallisesti. (Välillä pikkuisen ruikuttanut, mutta lopettanut sitten). Aika huvittavaa. Itse en ollut uskaltanut muutamaa minuuttia pitempään Cocoa jättää, mutta nyt se olikin sujunut noin hyvin. Täytyisi itsekin vain kovettaa mielensä ja lähteä käymään vaikka kaupassa.

bansku87

bansku87
Viestimäärä: 70

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Sunnuntaina, 25.07.2010 klo 10:11  
+
0
Voi voi minua! Tuossa juuri äsken, Luca hienosti uikutti takaovella että ulos olis päästävä, mutta enhän minä tajunnut:roll: No teki sitten pissat tuohon eteiseen, lähes paperille. Nooh. Kaikki tässä vasta opetellaan, ni eiköhän se siittä ajallaan. Teki kakat kyllä ulos kun sitten tajusin päästää..

Meillä menee yöt niin, että ei ainuttakaan pissaa tahi kakkaa. Pääsee kyllä aamulla ennen klo 5:ttä ekan kerran ulos. Raukka pidättelee jopa monen tunnin yksinoloaikanakin, eilen kun oltiin n.5h poissa kotoa. Aika hyvin se tuntuu jäävän yksin, kun lyhyen kauppareissunkin jälkeen se oli ihan hiljaa meidän tullessa kotiin, vaikka lähtiessä pitää melkoista huutoa.

Suht kivasti siis on meidän yhteiselo alkanut, eikä pureminenkaan ole niin paha ongelma, paitsi kun iltaisin tulee se hepulikohtaus:shifty:
Shetlanninlammaskoira
"Luca" 20.5.2010,
Shetlanninlammaskoira
"Julius" 19.5.2002(vanhemmilla)

  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 20
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 20:15)