Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Torstaina, 01.07.2010 klo 16:36

Pennunomistajien pulina 2

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 20

nevermind

nevermind
Viestimäärä: 498

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Sunnuntaina, 04.07.2010 klo 13:30  
+
0
Mä oon kyllä päässyt niin vähällä ton Oonan kanssa joissain asioissa. Sillon kun pentu tuli meille niin ekana yönä heräs vaan pari kertaa, katteli ympärilleen ja simahti uudelleen. Ei mitään ininää. Ja niin se on jatkossakin menny, jos se huomaa herätessään että me vielä nukutaan eikä aiota nousta, niin tyttö menee itekin sit vielä nukkumaan. :hymy:
^ Täällä on alkanu myös ilmenemään tota vahtiviettiä. Mun mielestä se on vaan hyvä, kunhan pysyy kohtuudessa. Mutta eipä tuo sisällä muutakun pari kertaa poksahda, jos huomaa ulkona jotain epäilyttävää. Ulkosalla ei oo vasta kun pari kertaa vahtinu naapurin poikaa ja kaverin moottoripyörää. :wink:
Bokseri Oona 25.11.2009

Sumppisuu

Sumppisuu
Viestimäärä: 110

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Sunnuntaina, 04.07.2010 klo 13:38  
+
0
Sonic: Mä mietin ihan samaa, mutta näyttelyyn olisin menossa turistiksi. Että ottaako pentua mukaan vaiko eikö...mutta ens viikonlopuksi on vissiin luvattu aika mukavan lämmintä hellesäätä, niin siinä tapauksessa koiruli kyllä jää kotiin.

Haukkumisesta: komentamista en huomioi mitenkään, jos muuten vaan alkaa häiritsevästi haukkua jotain olematonta mörköä tms, niin kiellän ja heti kun lopettaa niin palkkaan. Tai sitten kutsun luo ja palkkaan siitä. Kunhan saa muuta ajateltavaa kuin turhan haukkuminen. Nyt on alkanut tehdä sitä, että kuulee jostain kaukaa äänen ja sitten sille pitää alkaa uhittelemaan, murisee ja ärisee...nice. Pentunen nyt 13vkoa.

Pentukoulukin aloitettiin ja kyllä on mamma ylpeä omasta karvakuonostaan! Tosi hienosti pärjäs siellä vanhempien koirien kanssa, kontaktin otto ja luoksetulo sujui tosi mallikkaasti. Sitä murrosikää odotellessa...:viheltel: ja naksuttimesta innostuneena aloitetaan kanssa nyt ihan pienestä pitäen naksutinkurssi, oppiminen sen kanssa näyttää sujuvan tosi nopeasti, mutta omat rajat vaan tulee vastaan :mietiskel: , lisäoppia siis hakemaan.

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Sunnuntaina, 04.07.2010 klo 23:06  
+
0
Täällä kalasteltiinkin illan ratoksi plektran palasia pois Mökön suusta. Kummaa miten se aina löytää juuri sellaiset tavarat, joita ei pitäisi pureskella ja juuri ne paikat, jonne ei pitäisi mennä. :ttou: Onneksi selvisin säikähdyksellä, sillä en usko, että terävä palanen muovia tekee hyvää pennulle..
Petit Brabancon "Mökö"

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Maanantaina, 05.07.2010 klo 10:28  
+
0
Me eliminoitiin viime yöksi kaikkia juttuja Viivin nukkuma ympäristöstä ja näytti auttavan. Viimeyönä me nukuimme paremmin kuin koko (melkein) viikkoon kun on meillä ollut. Yöllä se kyllä heräili, mutta touhuili sitten itsekseen eikä herätellyt meitä. Aamulla kyllä komennettiin sitten ruokaa antamaan aika lujaa.

Teettekö/oletteko tehneet sitä, että kun pentu mesoaa se suljetaan/itse mennään hetkeksi johonkin toiseen huoneeseen ja odotetaan rauhoittumista? Sitten kun on se on hiljaa tullaan/otetaan pois, mutta miten siinä pitää sitten käyttäytyä?
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

Terrieri_Söhveli

Terrieri_Söhveli
Viestimäärä: 17

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Maanantaina, 05.07.2010 klo 13:22  
+
0
Tänään se on Se päivä. Alkuillasta haetaan piiperöinen kotiin.

Tämä helle vähän mietityttää. Mitenkäs olette näin kuumalla pentujen kanssa pärjäilleet?
Meillä asunto onneksi pysyy aika viileänä, joten kuumimmat hetket oleillaan enimmäkseen sisällä. Pidemmän ulkoilut sitten aamuvarhaiseen ja iltaan. Ja pissakäynnit suunnataan varjoisaan paikkaan. Ja vettä tietysti koko ajan tarjolla.

Onneksi autossa on ilmastointi hakumatkalla.
En ole itse lainkaan helleihminen, joten karvaturriaisten olo helteellä mietityttää.
:eek:

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Maanantaina, 05.07.2010 klo 21:46  
+
0
Mökö pidätti tänään kuusi tuntia, josta viimeiset neljä vietti kotona veljeni seurassa (yleensä jos joku on kotosalla niin ei pidätä). :jjei::love: Itseäni alkaa vain tympiä tämä päivittäinen "pakko" poistua kotoa, mutta viime kerrasta viisastuneena (viikko mummolla ilman hetkenkään erotusta minusta) en aijo useampaa päivää olla kotosalla. Vähintään käyn sitten kaupassa tekemässä olemattomia ostoksia, mutta jonnekin on vaan pakko mennä. :nauru:

Ja pientä purnaamista - miten täysin tuntemattoman ihmisen mielestä on oikeutettua arvostella minun elämänvalintojani, rahatilannettani ja minua koiranomistajana?! Parhaat lainaukset miehen puheista:
"Onko tuo pentu?" "On." "Sehän on kätevää, kun on pentu molemman hihnan päässä."

"Mitäs sitten kun sinulle tulee poikaystävä, joka haluaa ulkoiluttaa sinua? Taitaa jäädä koira kakkoseksi..."

"On se nykyään kätevää, kun vanhemmat maksavat kaiken vain sormia napsauttamalla. Niiden kontoksi taitaa vaan pentu muutamassa vuodessa jäädä."
:pyssyt:
Petit Brabancon "Mökö"

EnkeliVarjo

EnkeliVarjo
Viestimäärä: 110

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Tiistaina, 06.07.2010 klo 06:20  
+
0
^ :eek: :eek:
Cockerspanieli Taika, s. 7.3.2010

Pepsa

Pepsa
Viestimäärä: 54

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Tiistaina, 06.07.2010 klo 08:49  
+
0
pnkd ja muutkin.

se on niin että AINA löytyy joku jonka mielestä asia on nurinkurin. mutta se se vasta kivaa onkin jos tämä purnaus löytyy ihan lähipiiristä, ja ihan joka kerta, teit miten päin vaan. tiedän jo kuka nurisee miksikin, siksipä nykyään teenkin ensin ja kerron vasta sitten :wink:

tuntemattomilla ihmisillä ei taas ole minkäänlaista oikeutta arvostella muita, tämä lie asia joka raivostuttaa minua eniten tässä maailmassa. mind your own business.

itse olen saanut kuulla vuosien (28) saatossa jos ties mitä ja vaikka mistä aiheesta, esim. nyt tähänkin pentuun liittyen niinkin kohteliaita :paapatus: tokaisuja perhepiiristäni kuin:

"älä ota uutta koiraa! ota vasta sitten kun oot vakiintunut."
ja
"sinä et sitten taida olla niistä miehistä kiinnostunut. eikös sun pitäisi miettiä vaikka sitä perheen perustamista, eikä mitään KOIRAA???"

omaan piikikkääseen tapaani tokaisin vain että niin, mutta koiranhan voi ostaa, sitä ukkoa ehkä ei :nauru:

voitte lisäksi vain arvailla millaisia kommentteja tuiki tuntemattomiltakin sain kuulla kun 12-vuotiaana sain ekan oman hevosen? juurikin näitä "pappa betalar" ja "tyttö vaan ratsastaa, muiden hoidettavaksihan se jää" :peukku:
nahkapoika s.8/11

Pepsa

Pepsa
Viestimäärä: 54

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Tiistaina, 06.07.2010 klo 08:57  
+
0
Tuosta syntisestä pennustahan minä siis tulin kirjottelemaan. Alkoi vaan hermostuttaa pnkdn puolesta että hieman meni huti aiheesta :roll:

Pikkunahkiaiseni on muutamassa päivässä oppinut jo vaikka mitä. Kyllä se on fiksu :peukku: Nukuin pari yötä lattialla kanssaan, seuraavan sitten itse sängyssä ja pentu omassa petissään. Ja VOI sitä itkua :suru: Kamalaa kuunneltavaa! Olin jo valmistautunut uuteen itkuyöhön, mutta tuo ihanuus kävikin kiltisti illalla nukkumaan, ja herätti tasan YHDEN kerran aamuyöllä, silloinkin oli pissahätä. Yhtenäkään yönä ei ole pissinyt yksiäkään pissejä yhtään mihinkään!? Tästä olen aivan ihmeissäni. Upeeta! :aurinko: Fiksuuden toinen puoli tuli myös jo esiin: pensasaidassa on kiva rako. Siitä kun tosi lujaa spurttaa metsään niin täti juoksee tosi lujaa perään :nauru:
nahkapoika s.8/11

nevermind

nevermind
Viestimäärä: 498

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Tiistaina, 06.07.2010 klo 14:34  
+
0
pnkd: No huhhuh! :eek: mutta älä välitä, se mieshän tässä pentu oli kun tommosia törkeyksiä alko ilmoille heittelemään. Pää pystyyn. :peukku:

Tuolla pihalla on kyllä niin kuuma ettei tarvii tehdä mitään ja hiki valuu silti. Oli yhtä tuskaa käydä heittään parinkytä minuutin lenkki pirpanan kanssa. Me aletaan nyt kyllä suosimaan näitä yöllisiä kävelyitä. :nauru: Palan halusta ostaa Oonalle nyt ne pelastusliivit, että voidaan alkaa uimaan yhessä. Olis hyvä lihasten kannalta niin omistajalle kun pennullekin.
Jätettiin ipana eilen 40 minuutiks yksin Kongin kanssa, jonne olin jäädyttäny jotain Pedigreen lammas-kana-hyytelö-juttua, ja kyllä kelpas. Nyt onkin koiran peräpäästä kuulunu tasasin väliajoin pieniä töräyksiä.....
Bokseri Oona 25.11.2009

EnkeliVarjo

EnkeliVarjo
Viestimäärä: 110

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Tiistaina, 06.07.2010 klo 20:01  
+
0
Huh hellettä.
Ulkona on kuuma, sisällä on kuuma. Täällä saadaan kohta joku lämpöhalvaus :neutral: Hirveä läähätys koko ajan, vaikka meillä on avoimien ovien päivä ja tuuletinkin huutaa täysiä. Oikein harmittaa toisen puolesta, kun pitää kantaa tommosta turkkia... :neutral:
Täytynee meidänkin alkaa harrastamaan yölenkkeilyä :hymy:
Cockerspanieli Taika, s. 7.3.2010

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Tiistaina, 06.07.2010 klo 22:08  
+
0
Olen meinannut kirjoittaa tänne jo useasti uutta viestiä, mutta aina on kiehahtanut uudelleen. Harmittaa sinänsä, että en tehnyt selväksi miehelle, että olen kyllä nuori, mutta asun omillani, mutta maksan omat kuluni omilla rahoillani eli ostin koiran omilla rahoillani ja maksan siitä aiheutuvat kulut omilla rahoillani. No toisaalta eipähän minulla ole mitään syytä todistella itseäni kellekään, kun itse tiedän parhaiten kuinka asiat ovat. Minua ihmetyttää myös ihmisten oletus siitä, että koirallinen ihminen ei ikinä voi poistua kotoaan. Kesällähän tämä on ollut helppoa, kun on "pakko" poistua ihan koulutuksenkin mielessä, mutta syksymmällä on toki vähän erilaista - mutta silloinkin on olemassa viikonloput ja toisinaan myös mahdollisuus hoitajaan jos viikolla on jotain todella tärkeää menoa. Sain taas kiehahdettua uudestaan, pahoittelut! Mutta kiitos kaikille tsempeistä! :kumarrus:

Nyt siihen oikeaan asiaan eli asiahan on nyt niin, että Mökö pidättää kuusikin tuntia silloin, kun minä olen poissa kotoa, mutta kun olen paikalla, aika ainakin puolittuu. Pitäisikö minun käydä harvemmin ulkona ja odotella, että koira ymmärtää pidätellä ulos pääsyyn asti myös minun ollessa kotona vai ravata entiseen tahtiin ja vähentää kertoja vasta myöhemmin (milloin?)? Tai vaihtoehtoisesti c) lopettaa asiasta stressaaminen ja odottaa, että homma alkaa luonnistua itsestään..

Sai olla taas äsken ulkona ylpeä Mököstä, sillä sivulla seuraaminen sujuu todella hyvin jo pienessä häiriössä (mm. auton ajaessa ohi) ja vihdoin poitsua alkoi kiinnostaa myös se käskystä istuminen ulkoillessa. Erittäin kiva lenkki siis - ja ennen kaikkea pääsimme lenkille! Puoli tuntia ihanaa käpsyttelyä ilman aivan uskomatonta hikoilua minun osaltani ja läähättämistä Mökön puolelta. Nyt odotellaan innolla, että milloin muut koirat ja ihmiset muuttuvat vähemmän tylsiksi ja pääsemme kokeilemaan seuraamista myös uusiin kohteisiin - vielä en viitsi edes yrittää, kun tällaisen tullessa vastaan koko koira muuttuu ihan korvattomaksi, kiskovaksi ja hyppelehtiväksi olennoksi. Jos joku haluaa tarjoutua koekaniiniksi seisomaan paikalleen mahdollisimman tylsänä, kun yritämme päästä ohi, niin saa ilmoittautua. :nauru:

Huomenna ilmeisesti sadetta ja ukkosta - olisikin meidän ensimmäiset jyrinät! Vähän jännittää, että miten Mökö suhtautuu ja miten itse osaan toimia tilanteessa, kun itsekin vähän kammoksun ukkosta. :shifty:
Petit Brabancon "Mökö"

Sonzu

Sonzu
Viestimäärä: 15

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Tiistaina, 06.07.2010 klo 22:42  
+
0
Meilki tuli 3 viikkoa sitten pentu ja ollaan jo käyty pari kertaa uimassa. Uintireissut on sellaisia, että 5 minuuttia houkutellaan veteen ja saattaa uida pikku pyrähdyksen. Sen jälkeen tärisee hirveästi. Pitäisikö sen itsestään rohkaistua sitä mukaa kun kasvaa ja saa itsevarmuutta, pitääkö se opettaa "pitämään" uimisesta vai pelkääkö se vettä lopun ikänsä?

Eka rokotus otettiin eilen ja oppinut kävelemään hihnassa, trimmaukseen ja muuhun käsittelyynkin on tottunut. : ) Tänään ekan kerran onnistuttiin lähtemään lenkille suoraan pihasta, kun ennen on pitänyt kantaa niin kauas, ettei haista kotia! : D
Aprikoosi kääpiövillakoira
Sun-Powers Dai-Di Sand "Sara"
s.15.4.2010

Sonzun villisblogi

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Tiistaina, 06.07.2010 klo 22:49  
+
0
^ Kaikki koirat eivät vain pidä vedestä. Minun pentuni inhoaa vetää koko sydämestään (sateella liikutaan talon vierustaa pitkin, tehdään pikaisesti tarpeet ja vedetään äkkiä takaisin kotia kohti) ja rannalla keskityttiin haukkumaan kaloja laiturilta, mutta veteen ei vahingossakaan koskettu - enkä toisaalta kyllä pakottanutkaan, koska en näe (ainakaan tässä tapauksessa) tarvetta pakottaa koiraa tekemään jotain, mistä se ei itse nauti, vain siitä syystä, että toivoisin sen nauttivan siitä. Jotkut koirat aloittavat hitaasti kahlailulla ja innostuvat lopulta uimaan (mahdollisesti esimerkiksi keppiä vedestä hakien), jotkut eivät mene kuin pakottamalla - ja sillä tavalla aiheuttaa koiralle pahimmillaan traumoja. Miksi koiran pitäisi pitää uimisesta?

edit. Täältä voi ehkä löytyä apua.
Petit Brabancon "Mökö"
(Viestiä on muokattu tiistaina, 06.07.2010 klo 22:54)

Hennan

Hennan
Viestimäärä: 90

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 07.07.2010 klo 09:03  
+
0
Uusi pennunomistaja ilmoittautuu. :nauru: Haettiin eilen pentu kotiin ja ihan hyvin on mennyt. Yö sujui melko hiljaisissa merkeissä, mutta aamulla sai kuunnella jo ennen seitsemää ininää. Pentu kyllä oksensi aamulla vaahtoa, mutta tämä taisi johtua tyhjästä mahasta.
Shetlanninlammaskoira "Milo"
s. 16.5.2010

http://www.milosheltti.blogspot.com/

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 07.07.2010 klo 09:57  
+
0
^ Onnea uudesta pennusta! Kävinkin sheltti-keskustelua kurkkimassa ja voi kamala miten ihana pallero sinne on tullut .. se nenä. :love:

edit. Naapurin kommentti aamulenkillä (oli ollut kolme viikkoa matkoilla) "Onko sinulla uusi koira? Ei tämä voi millään olla Mökö!" On se minun koiravauva vaan jo iso poika. :nauru:
Petit Brabancon "Mökö"
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 07.07.2010 klo 10:00)

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 07.07.2010 klo 10:43  
+
0
Jyrinät ei paljon Viiviä viimeyönä haitannut, onneksi. Heräsin kun alkoi kamala kaatosade ja neiti olikin takaoven edessä istumassa ja katselemassa ulos. Sitten se vähän ravasi oven ja pedin väliä. Pedissä se aina nosti päättään ihmetellen kun jyrisi kovaa, mutta ei vinkunut eikä mitään. Rohkea tyttö. =))
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 07.07.2010 klo 11:43  
+
0
Olikos täällä jossain vaiheessa juttua noiden tehosteiden ja rabieksen yhtäaikaa ottamisesta? Kun en nyt muista. :mietiskel:
Me otettiin ne eilen samaan aikaan, eikä ainakaan vielä näy mitään vaikutusta, ei oo edes väsyneempi ku normaalisti.

Ainakin 6 hammasta heiluu, saa nähdä onnistunko ottamaan yhtään talteen, vai meneekö kaikki ruuan mukana alas. :nauru:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Terrieri_Söhveli

Terrieri_Söhveli
Viestimäärä: 17

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 07.07.2010 klo 11:54  
+
0
Eviran tämän hetkisen suosituksn mukaan raivotautirokotteen antamista samanaikaisesti muiden rokotteiden kanssa ei suositella, koska samanaikaista käyttöä ei ole riittävästi tutkittu. Useimmat eläinlääkäriasemat tuntuvat nykyisin suosittavan tuota 2 wk väliä kolmos/nelosrokotetehosteen ja rabiesrokotteen välillä.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 07.07.2010 klo 12:24  
+
0
No meille sanottiin, että niitä ei oo tutkittu, mutta että niitä on laitettu yhdessä ja erikseen iät ja ajat ja että on ihan oma päätös miten ne sit haluaa laittaa.
Me otettiin sit samalla molemmat.
Mahtaakohan vielä olla odotettavissa jotakin yhteisvaikutuksia, vai olisko niiden jo pitänyt 24h aikana ilmaantua..? :mietiskel:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 20
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 12:00)