Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Torstaina, 01.07.2010 klo 16:36

Pennunomistajien pulina 2

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 20

Terrieri_Söhveli

Terrieri_Söhveli
Viestimäärä: 17

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 07.07.2010 klo 12:30  
+
0
Jos ajatellaan ihmisten rokotuksia, niin osa reaktioista tulee heti ja osa myöhemmin (aiheuttavasta immuunivasteesta riippuen). Mutta tämän rabiesrokotuksen osalta reaktiot ovat varmasti harvinaisia. Olen itsekin harkinnut ottavani ne samaan aikaan, sillä riskinsä on pidempään rokottamattomassa koirassakin. Koirakouluihin ja muihin tapahtumiin olisi mukava päästä rokotetun koiran kanssa mahdollisimman varhaisessa vaiheessa.

cayla

cayla
Viestimäärä: 506

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 07.07.2010 klo 13:29  
+
0
Kirjoittelenpas tännekin taas pitkästä aikaa.. :) Onnea uusille pennunomistajille!

Jep, ehkä mäkin sitten uskallan ottaa sen rabieksen samanaikaisesti, kun muutkin sitä tekee ja kasvattajan neuvojen mukaisesti sen voi ottaa, varsinkin jos ei ekasta kerrasta tullut mitään oireilua.

Ollaan oltu nyt Nellin kans lauantaista asti pois kotoa (tänään tultiin takas) ja ruoka ei ole meinannut maistua.. Pentunappulat ei meinaa kelvata ollenkaan, ei jauheliha-/riisimössö, ei puuro.. Onko teidän pennuilla ollut ruokahaluttomuutta näiden helteiden aikana?
shelam 4/10
Blogi

nevermind

nevermind
Viestimäärä: 498

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 07.07.2010 klo 13:58  
+
0
Me otettiin kanssa rabies samaan aikaan tehosteiden kanssa, eikä mitään oireita ilmaantunu. Vähän oli neiti oli väsyneempi kun normaalisti, mutta niin oli ensimmäistenkin rokotusten kohdalla. :hymy:
Mitä! Jyrisiköhän täällä Tampereellakin viime yönä? Voihan kökkö ja minä en oo kuullu mitään. :nauru: Tosin se voi johtua siitäkin, kun meillä toi junarata menee tossa talon yläpuolella, niin oon tottunu niihin ajoittaisiin jyrinöihin, että en oo erottanu ukkosta junasta. :roll:
Tosin mun puolesta sais kyllä ukkostaa uudelleen. Ulkona on niin paksua sademetsäilmastoa, ettei kunnolla saa edes henkeä vedettyä. Aamulenkillä kun käytiin niin alko vähän jopa pyörryttämään pienen ylämäen kohdalla. :eek: Inhottavaa.
Äsken harjoteltiin vähän yksinoloa ja aivan persiilleenhän se meni. Äh. Koira haukku ja ravas ympäri kämppää. Tosin nyt ei kyllä ollu mitään herkkua, aamuruoka pelkästään ja melko vanha ydinluu. Masentavaa silti.
Bokseri Oona 25.11.2009

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 07.07.2010 klo 14:22  
+
0
Me lähetään Islan kaa Särkänniemeen :aurinko: Kuhan löydän mun kameran, mihin ihmeeseen oon sen hukannut prkl...:mad:
slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 07.07.2010 klo 14:23  
+
0
No tässä Nokialla jyrisi illalla, mutta yhtään salamaa en nähnyt.
Tällekkin päivälle vissiin lupailtiin ukkosta ja kyl päätä särkee sen verran, et toi kostea ilma sais jo väistyä.
Lämmöstä lupasin talvella -25 pakkasilla olla valittamatta, mutta tästä kosteudesta en puhunut mitään.. :nauru:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Ladaatti

Ladaatti
Viestimäärä: 123

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 07.07.2010 klo 18:10  
+
0
Meki voitais Neron kaa vihdoinki liittyä tähän ketjuun, vaikka poika onkin jo kuukauden asustellut uudessa kodissa. :nauru:
Parsonrussellinterrieri
♥Arbor Vitae Fantasos "Nero".
s. 9.4.2010

EnkeliVarjo

EnkeliVarjo
Viestimäärä: 110

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 07.07.2010 klo 19:59  
+
0
Kirjoittelinkin jo tuonne toiselle keskustelupalstalle tästä rokotuksesta, mutta... Tänään juuri juttelin kaverini (joka on pieneläinhoitaja) kanssa näistä pentujen rokotuksista. Hän sanoikin, että niiden eläinlääkärien on suositeltava rokotuksien ottamista erikseen, koska se on lääkelaitoksen nykyinen suositus (-> koska näiden yhteisvaikutusta ei olla tutkittu tarpeeksi. Ei siis voida sanoa, että siitä olisi joko haittaa tai hyötyä). Ja jos eläinlääkäri ei tätä suosittele ja pennulle jotain rokotuksesta tulee, niin hän on siitä sitten vastuussa. Suosittelemalla eläinlääkäri ikäänkuin siirtää vastuun päätöksestä omistajalle :hymy: Olisi meidänkin pitänyt ottaa yhtäaikaa, mutta menin halpaan :nauru: Rahastusta sanon minä...

Henniet: Kerro kuinka teidän Särkänniemi reissu meni :hymy: Mekin ollaan mietitty, josko sinne uskaltaisi mennä...
Cockerspanieli Taika, s. 7.3.2010

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 07.07.2010 klo 22:00  
+
0
Enkelivarjo: Kirjoittelin meidän blogiin päivästä: Särkänniemessä!

Särkänniemi on hyvä paikka pennulle! Sisäänpääsymaksu on vaan melkoinen, ellei ole valmiiksi lippuja tai saa joltain työntekijäkaverilta...
slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 07.07.2010 klo 22:03  
+
0
Ei kai sinne sisään maksa, ku muutaman euron? Vai onks ne taas nostanu hintoja? :eek:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 07.07.2010 klo 22:32  
+
0
Kyllä se aluelippu on 8e, eikä siihen enää sisälly Lasten eläintarhaa. Kolme vuotta olin töissä ja seurasin hintoja, eikä se "muutamaa euroa" oo ollut missään vaiheessa...

/muoks: Tottakai toi lippu tarkottaa Särkänniemelle lisätuloja, mutta Särkänniemessä on myös huomattavasti vähemmän järjestyshäiriöitä ja varkauksia ku Lintsillä, jonne pääsee kaikki ilmaseks. Ei mun mielestä pelkästään huono juttu periä hintaa sisäänpääsystä, mutta onhan toi määrä aika hurja.
slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 07.07.2010 klo 22:34)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 07.07.2010 klo 22:49  
+
0
8 euroa?? :eek:
Njoo, mulle muutama euro on ollut laaja käsite siitä asti, kun palkkatöihin pääsin.. :nolo:
Helvata, se tietää taas parin satalappusen menoa, kun tän pesueen vie päiväksi särkänniemeen.. :ttou:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

EnkeliVarjo

EnkeliVarjo
Viestimäärä: 110

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 07.07.2010 klo 23:32  
+
0
Henniet: Hienoa, että oli onnistunut reissu! :hymy: Täytyy meidänkin ehdottomasti käydä katselemassa Särkänniemen hulinaa, vaikkakin 8e pelkästä alueella pyörimisestä on melko paljon... No ehkä se on hintansa arvoinen kokemus :wink:
Cockerspanieli Taika, s. 7.3.2010

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Torstaina, 08.07.2010 klo 00:13  
+
0
^Mä oon varmasti menossa uudestaankin vaikka joudun sitten sen 8e maksaan, mutta mulla on siellä myös niin paljon muistoja ja ex-työkavereita, että siinä on paljon syytä. Onhan keskustassakin esim. markkinoita, joilla on ihan samanlaista hulinaa? Eikä maksa mitään...
slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Torstaina, 08.07.2010 klo 10:34  
+
0
Henniet, ihania kuvia teidän blogissa! Tosi hienosti on Isla osannut olla hälinässä ja vilinässä :cool:
Täytyy katsoa jos sitä itsekin inspiroituisi ja kävisi siellä Svean kanssa, vähän kyllä luulen että me pysytellään noissa markkinoissa yms. ilmaisissa.
Mä kun haluan itse Särkänniemeen... :shifty:

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Torstaina, 08.07.2010 klo 11:18  
+
0
Kyllä sitten kannattaa ottaa se avain ja nauttia päivästä ilman koiria, niitä ilmaisiakin tapahtumia kun riittää :) Ja vaikka nämä ehkä ovat itsestäänselvyyksiä, niin sanon silti:

Särkkään ei kannata mennä viikonloppuna eikä erityisen aurinkoisena päivänä, koska silloin ihmisiä on tuhottomasti. Eihän kuumana päivänä edes jaksa tehdä mitään! Heinäkuu on sesonkiaikaa, mututuntumalla sanoisin, että loppupuoli on ehkä vieläkin ruuhkaisempi kuin alkupuoli. Itse menisin joskus me-to ja joko kesäkuussa tai heinäkuun alussa, tai sitten elokuussa. Kannattaa myös mennä heti kun se avataan, koska silloin ei tietenkään vielä ole niin paljon porukkaa. Avain kannattaa myös tilata etukäteen niin ei tartte jonottaa. Käsittääkseni se käy minä päivänä tahansa? Särkänniemen nettipuoti, varmistaisin silti. Tietty jos viikkoa aiemmin tietää, minä päivänä aikoo mennä, niin sitten ainakin kannattaa tilata. En tajua, miksi ihmiset menevät niinä ruuhkapäivinä, kun joutuvat jonottamaan iiihan kaikkeen. Sitten ovat vihaisia ja se tulee henkilökunnalle kyllä hyvin selväksi...

Oli muuten jotenkin välillä noloa olla koiran kanssa kaksin ja räpsiä siitä kuvia, tuli säälittävä olo :viheltel: Mutta mä halusin kuvia!!:nauru:
slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!
(Viestiä on muokattu torstaina, 08.07.2010 klo 11:19)

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Torstaina, 08.07.2010 klo 11:28  
+
0
Totta kai pitää kuvata! :nauru: Me ollaan yleensä menty elokuun puolivälin jälkeen kun osa kouluista on jo alkanut. Ja toki arkena. En kans käsitä sitä että pitää tunkea sinne just sinä kaikkein helteisimpänä viikonloppuna...

nevermind

nevermind
Viestimäärä: 498

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Torstaina, 08.07.2010 klo 13:42  
+
0
Henniet, kiva että teidän särkän reissu meni hyvin. Tosi hyvä idea kyllä sosiaalistamiseen tuo paikka. :aurinko: mullekin iski kamala himo päästä särkkään ja nopiaan. Vaikka melkein joka lenkillä sitä kiljumista tuleekin kuunneltua, tässä melko lähellä kun asutaan. :hymy: harmi että sinne eläintarhaan ei koiria saa viedä, olis ollu kiva mennä yhdessä ihmetteleen kaikkia elukoita, kun minäki just sinne haluisin. Toisaalta kyllä ihan ymmärrettävää, että minkä takia ei... :nauru:
Huh meidän lenkki veny yli tunnin pituiseksi vahingossa. Mutta pysähdeltiin taas niin paljon että matka ei kokonaisuudessaan ollu kovin pitkä. Kerättiin vähän metsämansikoita ja ai että ne maistu hyvältä! :love: Oonakin sais maistaa palkkana kun se niitä apajia mulle etsi. Tultiin taas rannan kautta takasin ja käytiin kahlailemassa ja Oona tais muutaman uintiliikkeen siinä ottaa kun keppiä pyydysti. Mutta sitten tossa pitkällä suoralla alko taas se hihnassa sekoaminen. Ja sitä sitten kesti. Voin kertoa, että oon saanu hyvia oppitunteja hermojen kontrolloimisessa. :nauru: mutta ei siinä voi enää kun nauraa kun toinen ihan tosissaan mukamas ähisee ja pomppii ja piehtaroi hihna suussa ja ponkasee salamannopeesti takas jaloilleen ja kierähtää uudelleen selälleen ja ja ja. Kyllä tuo sitten rauhottu ja kulki niiiin nätisti loppumatkan, mutta kun oli joku parisataa metriä enää kotiovelle niin tää kierähtää asfaltille ja jää kyljelle vaan makoileen ja katteleen kulmiensa alta että "mä jään nyt tähän." :ttou: hassu ipana. :love:
Bokseri Oona 25.11.2009

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Torstaina, 08.07.2010 klo 14:16  
+
0

nevermind kirjoitti:

mullekin iski kamala himo päästä särkkään ja nopiaan. Vaikka melkein joka lenkillä sitä kiljumista tuleekin kuunneltua, tässä melko lähellä kun asutaan. :hymy:



Mulla on vähän maku mennyt kolmessa kesässä siihen paikkaan, kun käynnit (työpäivät) voi laskea kolminumeroisissa luvuissa :nauru: Se vaan tuntuu niin työpaikalta. Sen takia se kuitenkin tuli mieleen heti pennun sosiaalistamisessa, kun on niin tuttu :hymy: Mulle oli itsestään selvää jo keväällä, että Särkässä käydään.
slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!

nevermind

nevermind
Viestimäärä: 498

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Torstaina, 08.07.2010 klo 17:13  
+
0
^Ah aivan aivan! :hymy:
Me lähdetäänkin tästä nyt Virroille avon porukoiden mökkikaverien häihin. :peukku: saa Oona hyvää harjotusta kauniisti käyttäytymisestä. Tuolla pitäs yksillä tutuilla olla koiranpentukin, niin saa Oona reenata senkin kanssa olemista. Koirien kanssa se kun on päässy vaan koirapuistossa leikkimään, eikä ollenkaan sillain pidempiaikasesti. Ajattelin jäljen taas tehdä sinne pellolle tuolle tirppanalle. Aa en malta odottaa, että pääsee sinne. :aurinko:
Bokseri Oona 25.11.2009

nevermind

nevermind
Viestimäärä: 498

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Torstaina, 08.07.2010 klo 17:26  
+
0
Tuplat pois.

// Haluisin käydä ostamassa Oonalle vielä äkkiä uuden pannan niihin häihin, avokki ei innostunut. :cool:
Bokseri Oona 25.11.2009
(Viestiä on muokattu torstaina, 08.07.2010 klo 17:27)

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 20
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 10:30)