Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Lauantaina, 21.08.2010 klo 01:06

Pennunomistajien pulina 3

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 76

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Lauantaina, 21.08.2010 klo 01:06  
+
0
Vanha ketju löytyy tästä.

Tässä ketjussa jatkukoon kaikenlainen pennunomistamiseen liittyvä pulina :)
Ylläpitäjä

nevermind

nevermind
Viestimäärä: 498

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Lauantaina, 21.08.2010 klo 13:58  
+
0
Me siirrytäänkin nyt torstaina tonne teinipuolelle sitten. :eek:
MissFields mua jännittää juurikin tuon pelleilyn takia mennä ekaa kertaa sinne tokokurssille. Pelottaa että pilaan muiden tunnin jos tuo ei osaakaan enää käyttäytyä hienosti ja unohtaa kaiken opitun kun pitäs harjotella muiden koirien läsnäollessa.

Oona myös seuraa mua kuin hai laivaa kun tuun koulusta. Koko koira aina ihan jongalla kun peppu vispaa niin mielettömästi kun kotiudun. :nauru: Sitten hetken aikaa pitää seurata jokapaikkaan ja jos istahdan johonkin niin Oona istuu viereen.
Likka pääsikin eilen leikkiin parin koiran kanssa mökillä. Nuo meni hirveetä kyytiä siellä pellolla, oli varmaan mukavaa kun oli niin paljon tilaa.
Meidän lenkit on edistyny aika kivasti. Sen kirjan lukemisen ja metodien käyttöön oton jälkeen tuo ei oo kertaakaan mulla alkanu riehumaan siinä remmissä ja koirien ohituksetkin on menny ihan mukavasti. Yhtenä aamuna rusakko säntäs meidän edestä pusikosta hirveetä kyytiä, eikä hihna tainnu ees kiristyä. Sitten kun rusakko oli poissa näköpiiristä niin kierrokset vähän nousi.
Haha oltiin eilen koirapuistossa ja käytiin sitten siinä rannassa vilvottelemassa niin tuo istu sinne järveen :nauru: eikä Oona ees ollu ihan siinä rannassa vaan vähän syvemmällä, hömppä. Puistossa oli todella nätti dobberinarttu, mä oon kyllä nyt vähän ihastunu siihen rotuun. :love:
Bokseri Oona 25.11.2009

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Lauantaina, 21.08.2010 klo 16:40  
+
0
Voi, kun nevermindin Oonakin on nykyään "vanha"! Itsekin säikähdin kun ymmärsin, että Mökö täyttää ensi viikolla 6 kuukautta! Tuo kyllä alkaa jo osoittaa jotain merkkejä tulevaisuudessa häämöttävästä murrosiästä ja pelleilystä, mutta ei vieläkään osaa esimerkiksi nostaa jalkaa.

Meillä on viime päivinä tullut aika valtava muutos lenkkeilyyn. Mökö on alkanut kuunnella minua ja kulkee jopa aika hallitusti mukana. Suurin kiitos muutoksesta menee puolikuristavalle pannalle, mutta luulen, että Mökö on saanut myös pienen annoksen lisää järkeä.

Nyt odotetaan jännityksellä, että miten pitkät koulussa vietetyt ajat vaikuttavat herran sisäsiisteyteen - toivottavasti oppii nopeasti pidättämään koko päivän ajan.
Petit Brabancon "Mökö"

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Lauantaina, 21.08.2010 klo 17:29  
+
0
^oujee! On se mahtava fiilis kun huomaa, että pennun päähänhän alkaa tulla järkeä (vaikka se joskus jonnekin unohtuukin).

^^mä koitan mennä tän pellen kanssa kaiken maailman koiranristiäisin tästä edespäin. Ei se auta tilannetta että me pakoillaan koiria kotona ;p Ollaan sitten se pellekaksikko siellä koirahäppinengeissä :DD

Seuraavaan kolmeen viikottu buukattu 5 mätsäriä ja 3 tokoilua :P Raportoin edistymisestä (tai sen puutteesta) pellen ihkaomassa blogissa.
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*

vilona

vilona
Viestimäärä: 44

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Lauantaina, 21.08.2010 klo 20:13  
+
0
Meille tuli tänään todellinen ahaa -elämys Stellan kanssa. Pureminen on ollut täällä ongelmana, kun nilkoista kasvoihin asti on neidin mielestä sopivaa purualuetta. Sain sitten kaverilta vinkkiä miten tätä voitaisiin kitkeä. Ollaan nyt suhahdettu sellainen "sshh!" äänne, ja todella nopea ns. "tökkäisy" sormenpäillä kevyesti ihoon (ei satu pentuun, lähinnä tuntuu epämiellyttävältä). Toistettiin tätä pari kertaa ja nyt pelkkä "sshh" riittää, kun tyttö lopettaa saman tien. :jjei: Katellaan nyt kauan tätä kestää, nyt ainakin toimii. Jatketaan kuitenkin jäähyilyä, kun ei meinaa välillä housuissaan pysyä ja tavarat on vaarassa. :roll:

Toissapäivänä käytiin moikkailemassa meidän lähellä asuvaa Stellan veljeä, jonka kanssa saivat telmiä. Kyllä täällä oltiin taas ylpeitä, kun pikku sopraano päätti esitellä veljensä omistajille kaunista haukkuaan.. :eek: Kovaa oli kyllä komentaminen, vaikka ollaan sitä (näköjään aika huonoin tuloksin) yritetty kitkeä. Jospa se siitä, ajan kanssa.
Ensiviikolla rokotukset ja eilen sai madotukset. Hurjaa, tyttö on ensiviikolla ollut meillä 4vko, aikahan suunnilleen lentää!

Sanni

Sanni
Viestimäärä: 1032

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Sunnuntaina, 22.08.2010 klo 11:07  
+
0
^ Samaa "sshh!"-ääntä ja tökkäisyä muuten käytti myös Koirakuiskaaja eilisessä jaksossa. Hyvin näytti toimivan, ja näköjään myös teillä. Täytyy siis ottaa käyttöön myös täällä suunnassa, ja toivota yhtä hyviä tuloksia :)

Jäähyllä meilläkin on pakko käydä aika-ajoin, lähinnä silloin, kun Sanni innostuu kissoista liikaa. Uskoo kyllä "riittää"-sanan, mutta hepuloidessaan jatkaa hommaa saman tien uudelleen. Ei hyvä. Jäähystäkään tosin ei aina ole hyötyä, vaikka jäähylle rauhoituukin hyvin. Ollaan sitten laitettu heti takaisin jäähylle, ja eilen illalla tätä jouduttiin kolme kertaa tekemään, ennen kuin Sanni tajusi jättää kissat rauhaan. Miten teillä muilla, meneekö jäähyllä olo perille kerrasta?
"Jotta säilyttäisi todellisen suhteudentajun omasta tärkeydestään, jokaisella pitäisi olla koira palvomassa häntä ja kissa, joka jättäisi hänet huomiotta."
http://vilmaneiti.blogspot.com/

Hennan

Hennan
Viestimäärä: 90

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Sunnuntaina, 22.08.2010 klo 11:45  
+
0
Täällähän on jo kolmas keskustelu käynnissä. Huhhuh! :hymy:

Meillä ei ole oikein jäähyä käytetty, vaan jätetään koira täysin huomiotta niin kyllä se ajallaan rauhoittuu. Mutta jos on käynyt täysin ylikierroksilla, niin sitten ollaan pari kertaa suljettu yksin huoneeseen ja ovi avataan jonkin ajan kuluttua. Kyllä se on sitten oikein nätisti osannut olla.

Tulevalla viikolla Milo joutuu tottumaan olemaan pidempää yksin, kun nyt isän sairasloma loppuu ja kukaan muukaan ei ole päivällä kotona. Uskon kyllä, että tuo selviää varsin hyvin, kun nytkin yksinolo ei ole ollut ongelma. Tärkeintä on ettei Milo huomaa, että joku poistuu talosta niin ei mene sitten raukalla itkuksi. Itse olen aina tehnyt niin, että kotoa lähtiessäni levitän Milon pedille hieman herkkuja, niin se jää sitten syömään niitä eikä huomaa lähtöäni. Mutta toivottavasti kaikki sujuu hyvin, vaikka pikkuinen joutuukin olemaan nyt pidempään yksin.

Olisiko kenelläkään muuten mitään vinkkejä, miten voisin opettaa Milon istumaan liikkeestä?
Shetlanninlammaskoira "Milo"
s. 16.5.2010

http://www.milosheltti.blogspot.com/

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Sunnuntaina, 22.08.2010 klo 16:22  
+
0
Meillä taitaa poika alkaa haiseen muidenkin nokkaan pojalta.
Eilen käytiin mun äidillä ja poitsu pissas siellä nurmikolle niinku se on tehnyt pennusta asti. Mut nyt ekaa kertaa äidin uros merkkasi siihen pissan kohdalle samantien. :eek:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Sasha

Sasha
Viestimäärä: 773

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Sunnuntaina, 22.08.2010 klo 17:13  
+
0
Nemi 4kk ja yksi päivä!
Hampaat on vaihtumassa, parit tyhjät kolot ja uusia myös pukkaa. Sisälle ei ole tehnyt tarpeita moneen päivään! Lukuunottamatta yhtä päivää, kun minun töissä ollessa avo ei ollut käyttänyt pentua pihalla kuin aamulla, ja laittanut sitten nukkumaan (rytmi päinvastainen kuin normaalisti) - oli sitten tullut pienellä hätä. Tajuaa tehdä ulos, ja ilmoittaa jos sisällä tulee hätä :)

Mahtavaa myös, että Nemi on tajunnut parista vinkistä missä luunsyönti tapahtuu. Parin sotkuisen kerran jälkeen päätin, että kaikki luut syödään oman viltin päällä. Sinne suuntaakin jo ihan itse, ja jos meinaa lähteä muualle haahuilemaan, ei tarvi kuin osoittaa vilttiä ja sanoa "oma". :jjei:

Eilen pari tyttöä käveli ohi, kun oltiin pysähdytty lenkkipenkille. Nemi katseli sitten tyttöjä ja nämä mokovat repesivät nauruun! Naureskelua kuului vielä kun olivat ohittaneet. Onkos tuo mun aerodynaaminen koira muka jotenkin hölmön näköinen? :viheltel:

Dobermanninarttu Nemi (1.5.2010)
Kotikolli Väinö (18.11.1997)

Carotte

Carotte
Viestimäärä: 262

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Sunnuntaina, 22.08.2010 klo 18:15  
+
0
Tilanne päivittelyä täältäkin :)

Käytiin tänään mustikassa, mustikkakoira-Julle siellä viipotti ympäriinsä ja popsi mättäistä mustikoita :) Nyt nukkuu aivan taju kankaalla kun koiranpennun elämä on vaan niin rankkaa... :D

Julle on hyvin tottunut olemaan yksin, vaikka emme sitä aivan varsinaisesti kunnolla harjoiteltukkaan (siis en nyt toki tarkota et tuosta noin vain jätettiin yksin:P) :shifty: mutta puolustukseksi, ettei siihen tarvittu paljoa harjoittelua, kun ei ollut mitään ongelmia asian kanssa, onneksi :)

Pureminen on vähentynyt, "säännöllisesti" saa vain kauhean puru/riehumis kohtauksen iltasin ennen nukkumaan menoa...:roll: ja sitten päivisin silloin tällöin saattaa hieman innostua..

Mutta on tuo kyllä kasvanu aivan hurjasti kuuden viikon aikana, minkä meillä on asunut :)!

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Sunnuntaina, 22.08.2010 klo 20:20  
+
0
^^hehe missä ton korvat on? :)) hyvässä piilossa näköjään :)
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*

gaselli

gaselli
Viestimäärä: 735

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Sunnuntaina, 22.08.2010 klo 21:43  
+
0
Hei!

Siirryin nyt pennun odottajista tänne pennun omistajiin :love:

Collien pentu Ronja on ollut meillä nyt kohta jo 2 viikkoa! Nopeasti aika menee ja hyvin on kaikki mennyt. Sisäsiisteyttä kovasti opetellaan, muutaman kerran on pissannut sisälle jopa meidän nenän edessä, ja toki jos joutuu olemaan työpäivän yksin.
Mutta ihmeellistä on että kertaakaan ei ole yöllä tehnyt sisälle!! Ronja nukkuuu meidän makuuhuoneessa ja sanomalehtiä on nurkassa mutta säännöllisesti AINA herättää mut klo5-6 välillä, sitten mennään ulos pissalle. Ja annan samalla aamuruuan ja sitten takas nukkumaan ellei mulla ole aamuvuoro!
Miten muiden pennut pidättää hätäänsä yöllä? Olen käyttänyt Ronjan pissalla ennen nukkumaanmenoa klo23-24 välillä. Ronja on siis kohta 13vko.
Collie "Ronja" 5/2010

Sheltti "Sani" 6/99 - 10/2011

Labbis "Vilma" 4/95 - 3/2010

gaselli

gaselli
Viestimäärä: 735

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Sunnuntaina, 22.08.2010 klo 21:57  
+
0

vilona kirjoitti:

Meille tuli tänään todellinen ahaa -elämys Stellan kanssa. Pureminen on ollut täällä ongelmana, kun nilkoista kasvoihin asti on neidin mielestä sopivaa purualuetta. Sain sitten kaverilta vinkkiä miten tätä voitaisiin kitkeä. Ollaan nyt suhahdettu sellainen "sshh!" äänne, ja todella nopea ns. "tökkäisy" sormenpäillä kevyesti ihoon (ei satu pentuun, lähinnä tuntuu epämiellyttävältä). Toistettiin tätä pari kertaa ja nyt pelkkä "sshh" riittää, kun tyttö lopettaa saman tien. :jjei: Katellaan nyt kauan tätä kestää, nyt ainakin toimii. Jatketaan kuitenkin jäähyilyä, kun ei meinaa välillä housuissaan pysyä ja tavarat on vaarassa. :roll:

Toissapäivänä käytiin moikkailemassa meidän lähellä asuvaa Stellan veljeä, jonka kanssa saivat telmiä. Kyllä täällä oltiin taas ylpeitä, kun pikku sopraano päätti esitellä veljensä omistajille kaunista haukkuaan.. :eek: Kovaa oli kyllä komentaminen, vaikka ollaan sitä (näköjään aika huonoin tuloksin) yritetty kitkeä. Jospa se siitä, ajan kanssa.
Ensiviikolla rokotukset ja eilen sai madotukset. Hurjaa, tyttö on ensiviikolla ollut meillä 4vko, aikahan suunnilleen lentää!





Meilläkin ongelmana pureminen. Ronja mielellään puree käsiä ja lenkillä ottaa housunpuntista kiinni... Komentamiset ei tahdo auttaa, tuntuu että innostuu vaan enemmän, luulee että mä menen mukaan "räyhäämiseen", että se on joku leikki. Sit uskoo paremmin kun otan niskasta kiinni, sit vinkasee... Mut täytyy yrittää tota "tsssh!" juttua jota Cesar Millankin käyttää.
Eilen tais olla virhe kun päätin lukea sanomalehteä lattialla, ni tottakai Ronja hyökkäs siihen sättäämään ja näykkäs mua naamasta, ja mä todella huusin että "toi oikeesti sattui!" Sit Ronjakin vähän pelästyi ja rauhottui.
Mites teillä on nyt sujunut?
Kirjoitit myös jäähystä, tarkoitatko että laitat pennun esim toiseen huoneeseen? Eikö se ala vinkumaan? Mekin voitais tietty välillä laittaa Ronja tonne "karsinaan" eli eteiseen joka on nyt porteilla rajattu.
Collie "Ronja" 5/2010

Sheltti "Sani" 6/99 - 10/2011

Labbis "Vilma" 4/95 - 3/2010

gaselli

gaselli
Viestimäärä: 735

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Sunnuntaina, 22.08.2010 klo 22:04  
+
0

Sonik kirjoitti:

Meillä taitaa poika alkaa haiseen muidenkin nokkaan pojalta.
Eilen käytiin mun äidillä ja poitsu pissas siellä nurmikolle niinku se on tehnyt pennusta asti. Mut nyt ekaa kertaa äidin uros merkkasi siihen pissan kohdalle samantien. :eek:





Ekaksi: ihana sheltti sulla!


Sitten, en tiedä onks epänormaalia mut mun shelttinarttu on koko ajan merkannut mun pennun pissan, ihmettelinkin että miksi, eihän pennun pissan pitäis vielä "haista miltään"?
Collie "Ronja" 5/2010

Sheltti "Sani" 6/99 - 10/2011

Labbis "Vilma" 4/95 - 3/2010

EnkeliVarjo

EnkeliVarjo
Viestimäärä: 110

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Maanantaina, 23.08.2010 klo 19:40  
+
0
Meillä oli taas vaihteeksi hermoja (lähinnä minun) raastava lenkki. Eikö tuo koira opi ikinä kulkemaan hihnassa... :suru: Vai onko vika vaan hihnan toisessa päässä, eli minussa :eitietoo: Melkein kahden tunnin lenkki oli siis pelkkää kiskomista ja juoksemista. Neiti kuitenkin parin viikon päästä jo puoli vuotias! :eek:

Ja toisekseen Taika on yhtäkkiä saanut päähänsä, että voi pissailla matolle miten vain haluaa. Ikinä ennen ei ole matoille pissannut, niin en ymmärrä miksi nyt yhtäkkiä on semmoista keksinyt... :mietiskel:

Tyypillinen maanantai, kaikki kaatuu päälle... :roll:
Cockerspanieli Taika, s. 7.3.2010

vilona

vilona
Viestimäärä: 44

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Maanantaina, 23.08.2010 klo 21:45  
+
0
gaselli tuo "sshh!" ääni toimii meillä kivasti, mutta jos pentu kiihtyy liikaa, niin ei siihen oikeasti mikään muu toimi kuin jäähy (=eri huoneeseen ja ovi kiinni).

Tänään olikin sitten taas hermoja raastava päivä. Itse olin oksennustautia potemassa kotona ja Stella tietysti päätti ottaa kaikesta ilon irti (lue: kiusataan emäntää). Kyllä siinä vaiheessa kun pentu komenti haukkumalla ja yritti näykkiä, olisi tehnyt mieli vain kääriytyä peiton alle ja antaa pennun räyhätä itsekseen. :neutral: Loppujen lopuksi Stella pääsi jäähylle peräti 5krt, kun ei enää suhinat auttanut, ja kyllä se sitten rauhoittuikin. Koko riekkumisen lopputuloksena oli kuitenkin järkkärini alhaalla (kameran akkulukitus hajosi) ja siinä vaiheessa kyllä keitti päässä. :pyssyt:
On se kyllä hankalaa yrittää pysyä pokeri naamalla ja viedä pentua jäähylle, kun olisi vain tehnyt mieli huutaa naama punaisena. Huoh, ehkä tämä tästä ja Stella oppii tavoille..

Toinen ärsytyksen aihe on pennun sohvalle hyppiminen. Meillä huonekaluille hyppiminen on ehdoton no no, valkoisesta sohvasta ei ole kauhean kiva löytää tassun jälkiä yms. No, Stella tietysti testailee josko sinne saisi mennä, varsinkin silloin kun meidän silmä välttää. Sohvalta sitten ajettiinkin neiti varmaan lähemmäs 30krt pois. Sinnikkäästi kyllä yrittää sinne mennä, mutta täällä yritetään pysyä topakkana.

Tämän päivän hopeareunus olikin sitten sisäsiisteys, kun yhtään kakkaa tai pissaa ei tullut sisälle! :peukku:

Bubunen

Bubunen
Viestimäärä: 137

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Maanantaina, 23.08.2010 klo 22:51  
+
0
Tänään on näköjään ollut sitten pentujen virallinen monsteripäivä. Nimim. hermot riekaleina.

Meillä on ollut pitkään jo tosi seesteistä ja mennyt ihan älyttömän hienosti tuon ipanan kanssa. Tänään se sitten päätti olla ihan mahdoton. Yleensä täysin sisäsiisti Coco pissi tänään 3 (!) kertaa sisään. Muutenkin se kulutti aikansa keksimällä kaikkea mahdollista kiellettyä tekemistä. Varsinkin pöydille hyppiminen oli päivän sana. Olen valehtelematta käskenyt sitä alas ainakin sata kertaa tämän päivän aikana. Kun sana ei kuulu, jäähyllä ollaan myös käyty ainakin kymmenen kertaa. Olen yrittänyt keksiä kaikkea järkevää tekemistä: käydä metsälenkillä, tehdä temppuja, antaa aktivointileluja, antaa luita pureskeltavaksi, piilottaa nameja haisteltavaksi jne. Mutta ei, energiaa riiviöintiin riittää aina vain.

Coco oli oikeastaan aamusta asti kummallisen levoton ja rauhaton, mutta heti kun yritti tehdä jotain järkevää, niin alkoikin nukuttamaan, tai joku ihan muu juttu kiinnosti paljon enemmän. Esimerkiksi meidän metsälenkki tyssäsi siihen, että Coco jäi makoilemaan sammalmättäille ja pureskelemaan keppejä. Sitä ei vain huvittanut. Paitsi pöydille hyppiminen. Pariin otteeseen sain myös hammasta ihan kunnolla tänään, vaikka luulin, että siitäkin ongelmasta ollaan pääsemässä pikkuhiljaa. Ihan kamala päivä, teki mieli tehdä rhoderukkaset. Toivottavasti huomenna taas menis kivemmin :) Ja jaksamisia kaikille muille pentumonstereiden palvelijoille... Kyllä se toivottavasti ajan kanssa helpottaa.

Shane

Shane
Viestimäärä: 946

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Tiistaina, 24.08.2010 klo 07:01  
+
0
Mä luulin jo, että tuo natiainen ois rauhottunut ton sisälle pissaamisen kanssa, mut ei.. Eilen kusas sisälle varmaan viidesti ja nyt yön aikana kusi meidän (!) sänkyyn ja keittiön pöydän alle. >_< ? Se ei vielä tajua edes pyytää pissalle ulos. Ainoastaan toiselle hädälle osaa pyytää, eikä mun onnekseni kakkaa ole tullut sisälle pitkiin aikoihin..
Menossa mukana saku Riki, corgi Natu sekä huskyvauva Nova!

majju

majju
Viestimäärä: 244

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Tiistaina, 24.08.2010 klo 08:26  
+
0
Kuulumisia täältäkin,
pentu riehuu minkä kerkiää, saa hepuleita ja koittaa järsiä kaikkea mahd, mutta lopettaa kyllä kiellosta.
Sisäsiisteys on mennyt todella hyvin, max 1pissa/pvä tulee sisään, nyt menty monta päivää ilman yhtiäkään pissoja. Käymme molemmat töissä, joten tuo 8h 15vk ikäiselle pennulle on todella hyvin. :love:
Nyt on alkanut vähän haukkumaan hihnassa esim paikallaan oleville pyörille, roskiksille ym, mutta unohtaa ne nopeasti kun rapisutan taskussa olevaa herkkupussia. :jjei:
Samalla olen myös kouluttanut vanhempaa koiraamme (1v6kk) pois pimeän ajan murinoilta, murisee kaikille koirille ja ihmisille.Ihan hienosti on sekin mennyt kun olen palkannut hiljaa olemisesta.

Mitä kaikkea pentunne osaa? Meillä ei osata vasta kun :
-istu
-maahan
-tanssi
-irti
-tänne (joko käskystä tai viheltämällä)

Tänään olisi taas tarkoitus pitää koulutustuokioita, tosin tuntuu etten osaa opettaa temppuja tai käskyjä. Esim tanssun anto ei onnistu pennulta millään vaikka olen kokeillut kutkutella tassun takaa ym. Mutta no, ehkä joku päivä viellä! :nauru:
Jotenkin olen unohtanutkin kouluttaa ja opettaa temppuja kun olemme olleet paljon metsälenkeillä, koirapuistoissa ym. :eitietoo:

Shane

Shane
Viestimäärä: 946

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Tiistaina, 24.08.2010 klo 09:22  
+
0
Mun mielestä noitten temppujen opettaminen ei ole niin tärkeää ihan pentuna. Rikille opetin pentuaikana vain kaikki tärkeät kutsut ja käskyt. Vuosien mittaan sitten olen sille opettanut esim. tassu ja cheers (nousee takajaloilleen etutassut kattoa kohden :nauru:).

Tuo natiainen osaa nyt (15vko) istu, maahan, tänne/tule, alas (pois esim sohvalta), ei ota/saa ottaa, sisälle (rappuun, asuntoon), odota.. siinä ne taitaaki olla :cool:
Menossa mukana saku Riki, corgi Natu sekä huskyvauva Nova!

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 76
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 22:15)