Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Lauantaina, 21.08.2010 klo 01:06

Pennunomistajien pulina 3

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 76

Bubunen

Bubunen
Viestimäärä: 137

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Tiistaina, 24.08.2010 klo 09:28  
+
0
No meillä osataan temppuja kyllä enemmän kuin laki sallii....
Istu, maahan, paikka, luoksetulo, tassu, ryömi, kieri, jätä, irti, seiso...jne. Nyt opetellaan pentukoulussa seuraamisen alkeita ja sekin alkaa onnistua jo melko hyvin. Pikkuhiljaa otetaan myös kosketuskeppiä ja alustaa käyttöön. En vaan keksi mitään keinoja opettaa noita tärkeitä ja hyödyllisiä asioita, kuten pöydille hyppimättömyyttä, tai oman tervehtimisvuoron odottamista ovesta tullessa jne.

Ciara

Ciara
Viestimäärä: 43

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Tiistaina, 24.08.2010 klo 10:10  
+
0
Täällä hallitaan: istu, maahan, oikea ja vasen tassu, kieri, ryömi, tanssi, ei ota, saa ottaa, irti, tänne, seuraa (ei tosin onnistu ihan missä vaan), paikka, saa mennä, kosketa, anna pusu. Menestys on tietenkin vaihtelevaa, mutta nuo sujuvat jo kotona ainakin:nauru:

Nuo nyt on helppo opettaa, mutta seuraavaksi niiden pitäisi toimia muuallakin, jaiks :eek:

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Tiistaina, 24.08.2010 klo 10:16  
+
0

Shane kirjoitti:

Mä luulin jo, että tuo natiainen ois rauhottunut ton sisälle pissaamisen kanssa, mut ei.. Eilen kusas sisälle varmaan viidesti ja nyt yön aikana kusi meidän (!) sänkyyn ja keittiön pöydän alle. >_< ?



Hyvä että on muitakin pentuja olemassa, jotka eivä ole lukeneet kirjoista, että omaan pesään (=petiin) ja emännän/isännän petiin ei koirat ikinä kuse. :nauru: Mulla on petari menossa vaihtoon tuon kusemisen takia... Se aina äkkää sängyn kun käännän selkäni tai unohdan laittaa rämisevät pentuaitauksen palat esteeksi.

Joo, tässä on kyllä ollut muuta ajateltavaa kuin temppujen opettaminen. Olen jo saanut pari kommenttia, ettei toi osaa antaa tassua eikä kieri. On VÄHÄN tärkeämpiäkin asioita opeteltavana. Nyt kadun etten opettanut sille ihan pienestä Seis-käskyä. Pari kertaa on päässyt irti, onneksi ei ollut liikennettä lähellä, mutta toi olisi meillä kaupungissa ihan ehdoton...
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*

Shane

Shane
Viestimäärä: 946

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Tiistaina, 24.08.2010 klo 10:26  
+
0
^Mä kiitän itseäni tuhannesti siitä, että tota sänkyä ostaessa hoksasin ostaa myös sellasen petauspatjan suojan, jossa on kuminen pinta sisällä. Eli ei mene pissa kaikkien patjojen (jenkkisänky) läpi, luojan kiitos! :D

Eilen käytiin metsälenkillä ja rupes satamaan ihan kaatamalla (kun ois sangosta vettä kaatanut). Noh, tuo sitte sai tietenki idean pyöriä siellä märässä mudassa ja lopputuloksena oli uus rotu; Mutacorgi!
Natu on aikasemmin inhonnut suihkua. Mut sit eilen, kun mäkin menin kans suihkuun, toi tuli istumaan siihen mun viereen :-DDD Ihan tyytyväisenä vaan istu siinä suihkun alla ja anto mun pestä loskat pois.

Ajattelin sit kans opettaa sille käskyn "kylppäriin/suihkuun" tjsp. Ois nimittäin tosi kätevä tollasten kuralenkkien jälkeen, että koira osaa suoraan mennä kylpyhuoneeseen - eikä lähde mutasena juoksemaan pitkin asuntoa...
Menossa mukana saku Riki, corgi Natu sekä huskyvauva Nova!

nevermind

nevermind
Viestimäärä: 498

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 10:50  
+
0
Tuleepa nyt paljon taukoo tähän KC:n käyttöön kun koulussa alko käymään. :roll: oon ihan pihalla kaikesta. :nauru: enkä jaksa/kerkeä nyt lukemaan kaikkia aiempia kun tässä koulussa ollaan. :viheltel: pnkd, juu täällä on jo "iso" tyttönen. Huomenna siirrytään tonne teinien puolelle...
Sasha meillä Oona on kanssa näyttäny aerodynaamiselta melko pitkään. Oikea korva pysyy jo aika hyvin, mutta toi vasuri aiheuttaa päänsärkyä. :mad: en tiedä onko tosta systeemistä enää mitään apua.
Mä kävin keräämässä kaks kassillista voikukanlehtiä ja nokkosta ja nyt pitäs kuivata ja pakastaa ne. Marsuille ja tuolle koiruudelle niitä olis tarkotuksena syöttää. Muutaman annoksen oonkin jo antanu missä on voikukanlehtiä ja hyvin maistu. Säästöä opiskelijabudjettiin. :cool: ja huippua! Oonan massu on nykyään paaaljon paremmassa kunnossa. Rustoluihinkin tuo alkaa tottua, eilen annoin lihakasvissoseruuan ja illalla rustoluun eikä maha menny sekasin vaikka oli vähän uuttakin joukossa. :hymy:
Lauantaina käytiin Helsingissä Suvilahdessa ja siinä avoa odotellessa kokeiltiin vähän tokoilua pienessä hälinässä ja vautsi. :aurinko: mulla oli kyllä kuivattua kalaa herkkuna, mutta silti toi penikka oli tosi hienosti ja kuunteli mua. Ihanaa. Viikon päästä alkaa sitten se kurssi.
Bokseri Oona 25.11.2009

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 10:55  
+
0
Meillä Artulle ei ole vielä opetettu mitään muuta kuin istuminen, katsekontaktin ottaminen, portaiden nouseminen ja laskeutuminen (kun ipana tuijotti niitä pää kallellaan, että jaa, mitä noille olisi tarkoitus tehdä). Hihnaan oli jo kasvattajalla oppinut (kiitos miljoonasti !) Vaikka tuo on "jo" viisikuinen, niin tärkeämpää on ainakin omasta mielestäni tuommoiset arkipäivässä tarvittavat jutut. Kyllä ne tassunantamiset ja kuperkeikat sitten ehtii..
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

Sasha

Sasha
Viestimäärä: 773

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 13:15  
+
0
nevermind: Vasen korva on myös meillä se ongelmatapaus :nauru: Tuuletuspäivää tässä taas vieteltiin, ja koira sitten viipotti puolipystyhörökorvana menemään. Tuolla on melko isot nuo lerpakkeet, joten tuo teippimummokampaus on vähän hankala saada tarpeeksi tiukalle. Tai en oo varma onko tuo se syy vai ihan vaan oma osaamattomuus...
Mietin jo, että jos kokeilisin sitä painon teippaamista korvaan. Enemmän oon kuitenkin kuullu tuosta mummohuiviteipistä puhuttavan, ja että se on tehokkaampi.

Ehkä oon vaan kärsimätön.

Nemillä oli eilen riiviö-dramaqueenpäivä. Satoi vettä ja nurmikko oli märkää, joten neitihän ei sinne vapaaehtoisesti mene. Sitten kun sain sen nurmelle ja pysymään siellä (itsekin piti seisoskella siellä...), Nemi vaan hytisi polvet koukussa ja kyyryssä ja loi muhun niin säälittäviä katseita että huhhuh! Samantien jos liikahdinkin kotiinpäin, alkoi kauhea kiskominen.
Sisällä sitten riekkui ihan hulluna.
Ei myöskään suostunut kakkaamaan pihalle koko päivänä. Yöllä sitten avo joutui käyttämään sitä pihalla pariinkin otteeseen, ja sinne oli tullut, ja myös sisälle aamuyöstä KOLME kasaa (okei, yks kasa ja pari pienenpientä läjää).Yksikään ei "täydellinen" jätös, vaan vähän pehmeämpi. Mikähän juttu tämä nyt oli? Hienostelua siitä kylmästä ja märästä, vai taas maha sekaisin?
Dobermanninarttu Nemi (1.5.2010)
Kotikolli Väinö (18.11.1997)

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 22:23  
+
0
Nelli täyttää jo sunnuntaina 7kk!! Apua, minne tää aika menee..

Nellillä on pissatulehdusta pissatulehduksen perään ja ensi tiistaina mennän taas kontrolliin. Musta tuntuu, että narttupennuilla on enmmän sääntä kuin poikkeus että pissaongelmia on ennen ensimmäisiä juoksuja.

Tänään alkoi HSKH:n pentutoko, jossa ekalla kerralla aiheena mahanmeno. Nelli menee maahan mutta se on tosi käsiohjausriippuvainen. Koitan koko ajan pikkuhiljaa pienentää käden liikettä sillä luulisi että sen päähän pikkuhiljaa ehdollistuu maahan-käsky.
Muuten tokon alkeisliikkeet sujuu jo ihan hyvinkin paikkapaikoin. Agilityn alkeita ollaan aloittettu ja Janita Leinosen oppien mukaan ollaan yritetty edetä. Agilitystä Nellli tykkää kun hullu puurosta.Tänään tokotreenien jällkeen jäätiin ottaa agia vähöksi aikaa ja otettiin putkisulkeisia, herran jumala mä saan juosta lujaa, että ehdin ohjaamaan Nelliä verrattuna Anniin.Mutta kivaa oli:jjei:

En muista että kuka kysyit,tuosta että miten pennun kanssayöpissatukset. Kannattaa viedä pentu ulos viimeisenä ennen nukkumaanmenoa, laittaa yövahinkoja varten paperiia lattialle ja aamulla HETI ulos, minuutin sisään ellei halua aamupissoja lattialle.
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

Shane

Shane
Viestimäärä: 946

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 22:28  
+
0
Hei osaako kukaan suositella jotain koulutuskurssia tjsp Helsingin seudulla?
Mulla ois kiinnostusta ja intoa lähteä ton Natun kanssa koulutuksiin ja treenailemaan, koska ois haaveena toko harrastuksena tulevaisuudessa. :-)
Mun koiraharrastustieto rajoittuu nimittäin ainoastaan joihinkin pk-lajeihin, lähinnä suojeluun ja jälkeen..
Menossa mukana saku Riki, corgi Natu sekä huskyvauva Nova!

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 22:39  
+
0
^kannattaa aloittaa lukemalla Salme Mujusen Tie tottelevaisuudeksi, siiinä on aika selkeästi kerrottu, miten eri luokkien liikkeet kannattaa opettaa. Oon lukenu sen pari kertaa ja aion ostaa omaksi sillä Nellikin kanssa on tarkoitus ainakin ALO-luokkaan.
Kannattaaa varmaan köydä läpi noita koirat.com Tapahtumat kalenteria ja katsoa sieltä Toko-kursseja eri koirakouluillla ja soitella sitten, ja kysellä millainen on kurssin rakenne. Ainakin koirakoulu Kompassilla on tokokursseja, joissa voi edetä aika pitkällekin, mutta ovat aika hintavia. Me päästiin HSKH:n pentutokoon, eli meillä kävi tosi hyvä tuuri mutta se kestää vaan 8 kertaa. Talvella treenataan varmaan kaveriporukalla vuokraamalla jtn hallia/tilaa. Jos oot kiinnostunut talvella tulemaan treenporukkaan mukaan, laita mulle vaikka tietosi yv:llä.
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

Shane

Shane
Viestimäärä: 946

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 23:20  
+
0
^Kiitos vinkeistä! Tarkoitatko kirjaa "Tie tottelevaisuusvalioksi: positiivisesti päämäärään ponnistellen"? Kaveri nimittäin suositteli tota kirjaa myöskin :-)
Menossa mukana saku Riki, corgi Natu sekä huskyvauva Nova!

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 23:45  
+
0
^Oisko Kennelliiton sivuilla mitään tarjottavana? Esim. tuosta -> Uudenmaan kennelpiirin jäsenyhdistyksiä <- löytyy ja Helsingin seudun jäsenyhdistyksiä, joilla saattaa olla tokokursseja. kannattaa selata. Me käydään HPH ry:n tokossa, mutta sinne voi tulla vissiin vain ne koirat, joilla on palveluskoiraoikeus. Mutta kannattaa selata tuota listaa. Silkkitassussa ollaan käyty pentukurssilla, nekään ei mitään halpoja ole, kuin mitkään yksityiset koirakoulut.
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 25.08.2010 klo 23:47)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 06:28  
+
0
Aargh!
Miten saa koiran olemaan paskomatta yöllä?? Aikaistamalla iltaruokaa, vai myöhäistämällä, vai miten?
Nimim. Hermot menee aamuyöstä siivoamiseen

Ei tuo tehnyt tarpeitaan piiitkään aikaan enää yöllä ja nyt se on sit aloittanut uudestaan. Tavara on kyl hiukan löysää, et olisko sit vaan masu taas niin sekaisin, et ei tuohon kuuteen jaksa pinnistää. :mad:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 07:50  
+
0
^ Kuinka usein teillä tulee kakkaa päivässä? Mökö kakkasi RCtä syödessään jokaisella lenkillä, mutta nyt Brit Careen vaihdettua kakkaa kaksi kertaa päivässä. Mietin, että voiko syy olla ihan vain väärässä ruoassa? Ja toisaalta ei ainakaan Mökön pidättäminen vielä täysin toimivaa ole, sillä joskus niitä vahinkoja vaan sattuu eli voisin kuvitella, että jos on maha sekaisin ei pahemmin pysty pidättämään. Itse annan illalla ruoan juuri ennen nukkumaan menoa ja Mökö pidättää ongelmitta heräämiseen saakka.

Mököllä tuli tosiaan tiistaina 6 kk täyteen. Vielä ollaan jäljessä omasta "sisäsiistikse ennen koulun alkua"- suunnitelmasta, mutta olen myös löysännyt pipoa aikalailla - kyllä se sieltä tulee sitten aikanaan enkä minä kuole, vaikka joutuisinkin siivoamaan pissan lattialta kerran viikossa. :nauru:

Sunnuntaina Mököllä olisi tosiaan edessä ensimmäiset näyttelyt ja hirvittää, että miten tuo siellä käyttäytyy. Hirmuisesti tuon hihnassa kulkeminen on parantunut ja lenkillä saa olla koko ajan palkkaamassa, kun kulke niin nätisti. :nauru: Ihmiset ovat kuitenkin edelleen toisinaan se heikko kohta. Toivon, että Mökö turtuisi näytteilyiden ihmismäärälle sen sijaan, että pyrkisi kaikkien luo..
Petit Brabancon "Mökö"
(Viestiä on muokattu torstaina, 26.08.2010 klo 07:51)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 08:04  
+
0
No tuo kakkaa suunnilleen 3x päivässä, mut on tähän asti saanut ruokaakin kolmesti. Vähennetään nyt kahteen kertaan.
Ja silloin kun on ripaskalla, ni kakkaa vaan kahdesti. Aamuyöstä/ aamusta tulee sellanen hevosläjä jaettuna n. sataan eri kohtaan ja sit saattaa tulla viel joku herneen verran illalla.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.
(Viestiä on muokattu torstaina, 26.08.2010 klo 08:05)

myway

myway
Viestimäärä: 618

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 09:51  
+
0
Voi piru, kyllähän vähän olen kummastellut, kun pentu käy kakalla joka lenkillä eli 6-8 kertaa päivässä. Vanhempi koira käy aamulla ja illalla. Harvoin päivällä.
Pentu syö Royal Caninin Medium junioria. Mutta voisiko syy olla käsiruokinnassa? Eli ruoka-aikoja ei tällä hetkellä ole ja ruoan saa päivän kuluessa vähitellen. Töiden alkaessa saa osan aamulla ehkä jopa kupista ja osan illalla käsiruokinnalla. Onko usein kakkaamisesta jotakin haittaa? Kakka on kuitenkin hyvää.
Sekarotuinen Rami 16.4.1996 - 29.11.2011
Bcu Tito 2.6.2010
Bcu Totti 3.8.2013
Life Is How You Make It

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 09:57  
+
0
Käsiruokinnalla? :mietiskel:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 10:00  
+
0

myway kirjoitti:

Kakka on kuitenkin hyvää.



:nauru: reps.. :D

^niin, meinaa varmaan koulutuksen yhteydessä "namipaloina".
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*
(Viestiä on muokattu torstaina, 26.08.2010 klo 10:00)

myway

myway
Viestimäärä: 618

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 10:03  
+
0
Käsiruokinnalla tarkoitan juuri sitä, ettei koira saa isompaa ruokamäärää missään vaiheessa päivää. Kaikki tulee käsistäni päivän aikana. Trkmanin oppeja. ;)
Sekarotuinen Rami 16.4.1996 - 29.11.2011
Bcu Tito 2.6.2010
Bcu Totti 3.8.2013
Life Is How You Make It

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 10:05  
+
0
Ai, tollasesta en ookkaan kuullut, et melkeen KAIKKI annettais nameina.
Mikä hyöty siitä sitten on?

Jotenkin tuntuu, et jos koira syö koko ajan, niin myöskin ruuansulatus toimii tauotta ja vastaavasti tavaraakin tulee ulos tasaiseen.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 76
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 05:45)