Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Lauantaina, 21.08.2010 klo 01:06

Pennunomistajien pulina 3

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 76

myway

myway
Viestimäärä: 618

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 10:05  
+
0
^^ Ja näitä kakkapulinoita on ihan turha yrittää fiksuksi muotoilla. :D
Sekarotuinen Rami 16.4.1996 - 29.11.2011
Bcu Tito 2.6.2010
Bcu Totti 3.8.2013
Life Is How You Make It

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 10:09  
+
0

Sonik kirjoitti:

Jotenkin tuntuu, et jos koira syö koko ajan, niin myöskin ruuansulatus toimii tauotta ja vastaavasti tavaraakin tulee ulos tasaiseen.



kuulostaa loogiselta, vaikken kakka-asiantuntija olekaan. :nauru: reps

Joo, mutta jos vakavasti puhutaan, ajattelin ruveta pitämään kakkapäiväkirjaa. (ei hyvää päivää, tähänkin ollaan ajauduttu). Mutta pennun kakka on noin puolet löysää ja puolet normaalia, enkä näe syy-yhteyttä namipaloijen vaihteluun. Meillä on muutakin iho-ongelmaa ollut ja tulehdusta, raapimista, veikkaan että ruokinta on väärä ja aiheuttaa reaktiota :/ Kattoo nyt, päädytäänkö ell vastaanotolla 5kk pennun kanssa eliminaatiodieetille :(((
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*
(Viestiä on muokattu torstaina, 26.08.2010 klo 10:10)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 10:19  
+
0
Teillä on sit sama homma, ku meillä (tai siis vaihtelee toi koostumus) Alkuun kakka on ihan ok, mut sit tää poika vaan päkistelee lisää ja loppua kohti vaan löystyy ja lopulta on ihan litkua.. (yäks!) Eikä kanssa oo kyl nameissa tai muussakaan ruokinnassa tapahtunut muutosta. Niin siis sen lisäksi, et vaihdettiin adulttiin. Pitäis olla samaa kamaa, ku penturuuankin, mut vaan aikuisversiota.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

myway

myway
Viestimäärä: 618

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 10:24  
+
0
Sonik: Käsiruokinnassa hyöty on siinä, että voin palkita koiran muutama sata kertaa päivässä. Koira ei ole myöskään täysin kylläinen missään vaiheessa ja jaksaa tehdä töitä ruokansa eteen. Voin myös hyvällä omalla tunnolla palkita koko ajan, koska en joudu vähentämään namien määrää päivän ruoka-annoksesta. Koira ei pääse lihomaan.

Varmasti joku on tätä jyrkästi vastaan ja vetoaa säännöllisiin ruoka-aikoihin, jotka rytmittävät koiran päivää. Itse olen kokenut vain hyväksi, joten tällä mennään niin kauan kuin mahdollista.
Sekarotuinen Rami 16.4.1996 - 29.11.2011
Bcu Tito 2.6.2010
Bcu Totti 3.8.2013
Life Is How You Make It

cayla

cayla
Viestimäärä: 506

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 10:38  
+
0

myway kirjoitti:

Sonik: Käsiruokinnassa hyöty on siinä, että voin palkita koiran muutama sata kertaa päivässä. Koira ei ole myöskään täysin kylläinen missään vaiheessa ja jaksaa tehdä töitä ruokansa eteen. Voin myös hyvällä omalla tunnolla palkita koko ajan, koska en joudu vähentämään namien määrää päivän ruoka-annoksesta. Koira ei pääse lihomaan.

Varmasti joku on tätä jyrkästi vastaan ja vetoaa säännöllisiin ruoka-aikoihin, jotka rytmittävät koiran päivää. Itse olen kokenut vain hyväksi, joten tällä mennään niin kauan kuin mahdollista.



Koirahan oppii tällä tavalla myös arvostamaan ruokaa.. Meidän tokokouluttaja kuulemma syöttää koiransa vain ja ainoastaan tuolla käsiruokinnalla eikä koira kuulemma syö ruokaa ollenkaan kupista, koska ei ole tehnyt sen eteen mitään.
shelam 4/10
Blogi

myway

myway
Viestimäärä: 618

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 11:07  
+
0
^ Meillä toimitaan juuri näin.
Sekarotuinen Rami 16.4.1996 - 29.11.2011
Bcu Tito 2.6.2010
Bcu Totti 3.8.2013
Life Is How You Make It

Vuorisumu

Vuorisumu
Viestimäärä: 1642

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 11:08  
+
0
Mulla myös tämä toinen koiruus saa ruokaa enimmäkseen vain palkkioksi tai muuksi aktivoinniksi. Nykyään saa aamuruuan kupista, mutta iltaruoka tulee treenatessa. Aiemmin sai ruokaa kupista vain äärimmäisen harvoin. Tähän käytäntöön oli suurimpana syynä se, ettei pentu ollut perusluonteeltaan erityisen ahne, mutta nykyisin ruoka on jo ihan kovassa kurssissa, joten sen vuoksi viitsii tehdä vähän hommiakin.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 11:12  
+
0
No mä en kyllä oikein lämpene tuolle, et kaikki ruoka tulis vaan palkkana tehdystä työstä. Ehkä jonkun yhden ruuan vois pennulla laittaa käsipelillä meneen, se nyt olis ihan helppoakin esim. keskimmäinen ruoka tarjota tuolleen. Siis jos ruokkii kolmesti.

Jos se on jollekkin kätevin tapa, niin en missään nimessä käy arvostelemaan.

Minusta itsestäni vaan ei tuohon olisi. Tuntisin itseni kohtuuttomaksi vaatiessani toiselta koko ajan jotain ja toinen tietysti menisi vaikka berse edellä bambuun sen ruokansa vuoksi, kun nälkä on.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

myway

myway
Viestimäärä: 618

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 11:51  
+
0
Sonik:
Kätevintähän olisi antaa ruoka 2-3 kertaa päivässä. Onhan naksutin kädessä ja ruoka taskuissa kulkeminen työläämpää. ;) Tällä hetkellä olen havainnut ainoastaan myönteisiä asioita tavastani. Voin vahvistaa kontaktia vaikka 100 kertaa päivässä ja tuloksena onkin 12-viikkoinen pentu, joka on alkanut tarjota kontaktia, kun ohi menee pyöriä tai koiria. Samaten tarjotaa kontaktia, jos tapahtuu jotain kummallista (roska-auto, bussin sihahdus tms.). Sen sijaan, että jäisi kummastelemaan, tarjoaa kontaktia. Tietysti on poikkeuksia. Jos toinen koira pelmahtaa jostain pusikosta ihan viereen, en jää odottamaan kontaktia vaan naksautan ja namit suuhun. Tämä nyt on yksi esimerkki siitä, mikä etu tavassa on. Jos antaisin muutama sata namia päivässä, ei ruokaa voisi enää edes antaa. Koira alkaisi lihota varsin nopeasti. :D

Itse en ymmärrä, miksei kaiken ruoan eteen voisi tehdä töitä. En vaadi joka kerta ydinfysiikkaa. Lenkillä palkkaan ihan vain hienosti hihnassa kävelemisestä. Ei koira silloin varsinaisesti joudu miettimään, mitä pitäisi tehdä.

Tiivistettynä: Koiran ei tarvitse hieroa aivonystyröitään jokaisen nappulan eteen. Yksikään nappula ei kuitenkaan tule ilmaiseksi. Kyse on siitä, että minä näen siinä jonkun hyödyn. Koira ei välttämättä tajua, miksi nyt oli niin hienoa vain istuskella, kun ohi meni paljon ihmisiä. Minä pidän kuitenkin käytöstä hyvänä. Minä valitsen kriteerit – ei koira.
Sekarotuinen Rami 16.4.1996 - 29.11.2011
Bcu Tito 2.6.2010
Bcu Totti 3.8.2013
Life Is How You Make It

Shane

Shane
Viestimäärä: 946

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 11:58  
+
0

Sonik kirjoitti:

Alkuun kakka on ihan ok, mut sit tää poika vaan päkistelee lisää ja loppua kohti vaan löystyy ja lopulta on ihan litkua..


Mä nyt jatkan tätä kakkapulinaa :nauru:
Natulla oli kans tollasta, kun söi Eukanubaa. Vaikka oltiin syötetty sitä vajaa kuukaus, niin yhtäkkiä iski tollanen vatsan flippailu ja lisäks tuli myös silmien rähmimistä ja kutinaa. Vaihoin sit pikkuhiljaa takas alkuperäseen (mitä kasvattaja syötti) ProPaciin ja oireet loppu samantien. Ja kakka on taas täydellistä! :nauru:
Menossa mukana saku Riki, corgi Natu sekä huskyvauva Nova!

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 12:04  
+
0
Joo, ymmärsin pointin kyllä jo noista aiemmista. Ja edelleen, jos se on jollekkin mielekäs tapa, niin ei siinä mitään.

Meillä nyt on enemmän opettelussa se, ettei koira kusisi olohuoneen matolle kontaktissa. Eikä mulla oo kiire tuon koiran kanssa, ensimmäinen koira kuitenkin, niin me opetellaan asioita molemmat hissuksiin. Ja tämä tyyli sopii meille. :wink:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 12:10  
+
0
^^Mistä syystä vaihdoit pois kasvattajan käyttämästä ruoasta? Mielenkiinnosta vaan kyselen...
^Ota pois matto??

Joo meidän kakkaaminen kuulostaa justiinsa ihan kuin Sonikilla. Tai siis Savulla :nauru:

Mywayn tapa palkita on itseasiassa mielestäni nerokas. Nyt en ihmettele, miten koirasi on niin pitkälle edistynyt koulutuksessa (no ainakin mun korvaan) kun kontakti ON hallussa. Great! :peukku:

Mä oon miettinyt sitä jo pidempään, että jättäisin pois kokonaan muut namit ja tarjoaisin pelkästään nappulaa palkinnoksi. Noista nappuloista tämä neiti alkaa nirsoilemaan ja valkkaamaan ja nyt ei se ruokakaan meinaa aina maistua :roll: Tällä on vaan sitä kokoa sen verran että nappulaa saa olla taskussa säkeittäin ;DD Jossain vaiheessa teinkin niin, ja se menikin ihan hyvin, mutta nuo namihyllyt kaupoissa on niin houkuttelevia, pakko päästä kokeileman kaikkia :nolo:
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*
(Viestiä on muokattu torstaina, 26.08.2010 klo 12:12)

Shane

Shane
Viestimäärä: 946

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 12:18  
+
0

MissFields kirjoitti:

^^Mistä syystä vaihdoit pois kasvattajan käyttämästä ruoasta? Mielenkiinnosta vaan kyselen...

Mulla oli Eukanuban penturuokaa iso säkki, niin ajattelin sen syöttää Natulle.. :viheltel: Mut onneks sille säkille sit löyty syöjä kaverin kautta!

Tänään tehosterokotukset woohoo! Käydään samalla reissulla moikkaamassa kaverin kissanpentua, saa nähdä mitä siitäkin tulee. :nauru:
Ajattelin myös ostaa Natulle puolikuristavan pannan. Mistä tietää, mikä on oikean kokonen? Kun ei lörpötä polvissa asti löysällä?
Menossa mukana saku Riki, corgi Natu sekä huskyvauva Nova!

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 12:21  
+
0
^ok :)

Panta on oikean kokoinen kun ei tule korvien takaa vetämällä pois kaulasta. Me käytiin ihan parissa kaupassa koiran kanssa sovittamassa, en olisi uskaltanut ilman koiraa mennä ostamaan :D Kai näihin myös jotkut mittausohjeetkin on, mutten minä niitä ymmärrä ;)
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*

grid

grid
Viestimäärä: 50

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 12:27  
+
0
^^ Panta on oikean kokoinen silloin, kun se ei kurista/kiristä tiukimmillaankaan, mutta ei saa kuitenkaan tipahtaa pään yli jos koira vetää jarrut pohjaan.. Mieluitenkin kuitenkin hieman liian iso kuin pieni :) Tosiaan koira mukaan testailemaan niin saa varmasti oikean kokoisen.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 12:30  
+
0
No ei tota mattoa oikein voi pois ottaa, kun toi on muuten tolla parketilla niinku Bambi jäällä.
Ja siis tää matolle pissiminen on ihan uus juttu. Pari kertaa pissas ihan alkuun siihen (alle vko kotiutumisesta), sen jälkeen ei kertaakaan, ennenku nyt.
Se jopa aiemmin pissasi sille liukkaalle parketille mielummin, ku matolle. Et en nyt tiiä mistä tää uusin villitys tulee.
Äsken mies laittoi viestiä, et ei ollut aamulla edes nuuhkaissut mistään, kyykännyt vaan suoraan maton kulmalle. :mietiskel:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 12:46  
+
0

pnkd kirjoitti:


Mököllä tuli tosiaan tiistaina 6 kk täyteen. Vielä ollaan jäljessä omasta "sisäsiistikse ennen koulun alkua"- suunnitelmasta, mutta olen myös löysännyt pipoa aikalailla - kyllä se sieltä tulee sitten aikanaan enkä minä kuole, vaikka joutuisinkin siivoamaan pissan lattialta kerran viikossa. :nauru:


No mutta onhan se sitten lähes sisäsiisti..!?? Meillähän pissaa tulee päivittäin lattialle parhaimmillaankin 3 kertaa. Olen kyllä kuullut juttuja, että nartuilla voi mennä sisäsiisteyden kanssa melkein tonne juoksuihin asti, jotka tulevat 7-11kk iässä. :nauru: Ai vielä parhaimillaan puoli vuotta lattiapesuja, oujee!
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 14:15  
+
0

Shane kirjoitti:

^Kiitos vinkeistä! Tarkoitatko kirjaa "Tie tottelevaisuusvalioksi: positiivisesti päämäärään ponnistellen"? Kaveri nimittäin suositteli tota kirjaa myöskin :-)


Juurikin tätä:hymy:
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

Vuorisumu

Vuorisumu
Viestimäärä: 1642

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 14:50  
+
0
Mulla on aika pitkälti samat periaatteet kuin mywayllakin. Ei musta ole mitenkään hankalaa pitää taskussa pientä namipussia. Ja mitä tulee palkkaukseen esim. ulkoilun aikana, niin ei nyt voi sanoa, että pennulta siellä varsinaisesti hirveän suuria vaadittaisiin, vaan että lähinnä yritän palkata pentua kun se sattumalta sattuu hyvin käyttäytymään, jonka lisäksi on tietty helppo harhoitella ohittamista yms. kun namitkin on jo valmiiksi mukana. Minusta on paljon helpompaa tällätavoin "huomaamattaan" kouluttaa koirasta hyväkäytöksistä kuin antaa sen vain opetella itsekseen ne kaikki mahdolliset huonot tavat, joihin sitten kuitenkin joutuu puuttumaan.
Mutta kukin tavallaan.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 3 - Torstaina, 26.08.2010 klo 14:56  
+
0
Mites, kun mä myös palkkaan noin (lenkillä erityisesti hyvästä käytöksestä) ja silti annan normaalisti ruuan.

Miten mulla nyt alkaa tulla mielikuva, et koirasta tulee helposti kuriton, jos sitä ruokkii normaalisti kupista. :mietiskel:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 76
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 04:30)