Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Sunnuntaina, 25.04.2010 klo 20:19

Pentujen nimiehdotuksia

Siirry sivulle: 1 ... 61 62 63 ... 72

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Tiistaina, 08.04.2014 klo 20:20  
+
0

SanttuJ kirjoitti:

Meillä ehkä karkein lempinimi Lunalle on Lunttu. :nauru: Harvoin tulee julkisesti huudeltu, mutta kotona neljän seinän sisällä sitä voi Luntuksi kutsua kun pehmoisia leperellään.



Alissankin yks lempinimi on sellanen, ettei viitti julkisesti kauheesti huudella, nimittäin Pulsu. :nauru: Mulla ei oo mitään hajua, mistä se on tullu, nyt se on kyl jääny jo oikeestaan pois käytöstä ja on tullu uusia nimiä tilalle. Käytetyimmät lempinimet on tällä hetkellä Muppe ja Allu. Sit noista vääntyy Allu-Muppe, A-M, Altsupaltsu, Muppelson, Alsugraali, Lissabon ym. Myös Käpy on usein käytössä, se on siskon keksimä, ku Alissa kuulemma näyttää suht tuuhean turkkinsa kanssa vähä käpylehmältä. Sit ulkonäöstä johdettuja lempinimiä on esim. Nokkaeläin ja Suppilovahvero. Iskä sanoo Alissaa aina Prinsessaks ja siskon Armia Tiikeriks. :nauru:

Mä muuten keksin itelleni hyvän nimiteeman, ku hoksasin, et Muumien Aliisa on ruotsiks Alissa, kukaan muu ei kyl varmaan hoksaa yhteyttä, jos valitsen Alissan kaveriks jonkun nimen Muumeista. :D Mut nimilistalla on nyt ainaskin Viuhti ja Tove. Tuutikki ois hauska, mut se on varmaan jo vähän liian pitkä.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Tiistaina, 08.04.2014 klo 21:50  
+
0
Mäkään harvemmin kutsun noita oikeilla nimillä kotosalla. Lunalle on kertynyt paljon lempinimiä ja ne käytetyimmät on niitä "rumimpia" mutta minkäs teet kun ne vaan tulee, mm toi santtujnkin käyttämä Lunttu:nauru: Sitte Lortto, Lerssi, Lullu ja Luna-Pertti (wtf:nauru: ) on paljon käytössä.

Mila on yleensä joko Millu, Milu tai Mille/Millers. (Millupil....:nauru: ) Onneks kukaan ei ole tainnut kuulla kun noita oon huudellu. Kai?
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Cinderellla

Cinderellla
Viestimäärä: 1316

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Tiistaina, 08.04.2014 klo 22:49  
+
0
Meillä Rölli on lähestulkoon muuttunu täysivaltaiseksi Pömpeksi. Muita lempinimiä on Röpe, Röpetys, Rollo, Rölli-Rutakko, Pömpylä ja se omaan korvaan kamalimman kuulosin Römppä :nauru:
Gabby on Käps, Käppy, Käppyli, Käpy, Suippis ja Käpä.
Tiibetinspanieli u 1/2005
Belgianpaimenkoira groenendael n 7/2012
Belgianpaimenkoira tervueren u 4/2014
Belgianpaimenkoira tervueren n 4/2017

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Torstaina, 10.04.2014 klo 16:26  
+
0
Meillä cottoset, eli Lenni ja Tyyne tunnetaan myös nimillä Silli ja Salli :nauru: älkää kysykö mistä noi tulee, ku ei ne liity oikeisiin nimiin edes mitenkään.. Sikke ja Sakke on kans. :nauru:

Lennillä ei oikein muita lempinimiä oo, tai no, Lennart. Tyyne on sitte vähä millon mikäki, Tuune, Tuhnu/Tuhunu, Puustisen Tyyne.. näi esimerkiksi.

ai kauhee :shifty:

handelsson

handelsson
Viestimäärä: 64

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Torstaina, 10.04.2014 klo 17:30  
+
0
Muillakin näköjään näitä lempinimiä löytyy, mitä ei hirveästi kehtaa huudella. :D
Meillä Vilna on koti-oloissa Veikko, Einari ja Naimari. Avokki aina kun lällyttelee tota niin laulaa "Einari, senkin pikku naimari.." hohheli heijjaa.. :)
Shetlanninlammaskoira <3 Vilna 6/2012
Shetlanninlammaskoira <3 Rea 5/2014

http://vilnaillaan.blogspot.fi/

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Keskiviikkona, 16.04.2014 klo 22:07  
+
0
Tässä sais varmaan alaa listamaan nimiä tulevaa pentua varten. Selasin reippaana plikkana ketjun läpi ja poimin nimiä, joita oli jossain vaiheessa hehkuttanut. Bob on poissa laskuista, koska se on varattu alustavasti bokseri pojalle. Jos tällä kertaa keksis vähemmän yleisen nimen. Lunasta piti tulla aikoinaan Ruska, mut tuo oli pentuna niin toivoton sylittelijä ja sikiuninen kaveri, et päätettiin vaihtaa vähän kuvaavampaan nimeen.

Lista on verrattain lyhyt, mutta Kuje on edelleen hyvän mielen aiheuttaja. Inny tarkoittaa puolaksi toista ja kuulostaa tosi kivalta.

Jos joku keksii keltaiselle labradorinartulle nimiä, niin reippaasti vaan kehiin.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Keskiviikkona, 16.04.2014 klo 22:57  
+
0
^ Mä oon edelleen sitä mieltä, että Sol tai Soleil sopis Lunan kanssa yhteen niin maan mainioisti. Ja Kuje on myös kiva mun mielestä. Saksankieliset sanat Elend (kurjuus), Traum/Trauma (unelma) ja Himmel (taivas) on myös kivoja. Elend on noista ehkä lemppari, koska sopii suomalaiseen suuhun ja kuulostaa eloisalta, mutta onkin ihan muuta. Tommonen piilohumoristinen nimi :nauru:. Mä en kyllä tiiä, haluukså tommosii erikoisempii vai sit jotain perinteistä. Mut tossa muutama.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Keskiviikkona, 16.04.2014 klo 23:15  
+
0
^Kiitos ehdotuksista! Minä oon jukuripää ja kieltäydyn Sol tai Solei nimestä :ylpea::nauru: Trauma on ihan hauska, nuo muut ei jotenki passaa suuhun.

Mulla on tuolle pennulle ollut työnimenä se Ruu ja avo on nyt vakuuttunut, et se siitä tulee. Kokemuksesta viisastuneena, niitä nimiä sais kuitenki olla enemmän kuin yksi tarjolla. Nimen ei tarvi sopia yhteen Lunan kanssa, kunhan siinä ois jotain huumoria tai jokin merkitys.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Lavra

Lavra
Viestimäärä: 132

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Torstaina, 17.04.2014 klo 08:58  
+
0
^ Entäs Loru, Lola, Lilli, tai Lara? :) Noissa nyt ei mitään huumoria kylläkään ole mut sointuisi Lunan kanssa yhteen.

Minä olen saanut karsittua vaihtoehdot nyt Taraan ja Iraan.. Enkä osaa päättää, kumman valitsen.

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Torstaina, 17.04.2014 klo 16:46  
+
0
^Loru on vähän erikoisempi. Sopis varmaan puheliaalle koiralle. :nauru:

Multa ääni Iiralle :peukku:

muoks. Paitsi että nyt mulla alko pyörimään päässä se lasten laulu: "Liru laru loru, moni turha poru ratki riidaksi muuttuu".. :ttou:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu torstaina, 17.04.2014 klo 16:50)

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Torstaina, 17.04.2014 klo 17:08  
+
0
Inni (oletettavasti Innyn lausunta) tai Kuje on kummatkin niin hyviä ettei musta tarvii lähtee merta edemmäs kalaan!
Rise to reset the world.

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Torstaina, 17.04.2014 klo 17:59  
+
0
^Tuo Inny kyllä on kyllä alkanut nousta jo meikäläisen lemppariksi. Sit mä voi kutsua sitä pentua innimööksi (=vasikka) :love: Mut aivan varmasti käy niin, et sit se pentu ei kuitenkaan näytä yhtään Innyltä :paapatus:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

muffinssi

muffinssi
Viestimäärä: 209

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Lauantaina, 19.04.2014 klo 10:31  
+
0
Itsellä on jo pitkä lista nimiehdotuksia kehiteltynä pennulle, mutta! Haluaisin pennun nimen olevan uniikki - mikä on varsin mahdotonta - mutta edes kaveripiirissä uniikki. Päähän pätkähtää vaikka ja mitä mahtavia nimiä, kunnes muistan kavereilla olevan jo tämän niminen koira. Itse oon tykästynyt esimerkiksi nimiin Jäynä ja Riski, mutta kavereilta löytyy tuon nimisiä, useampikin kappale. Oonko ainut, joka painii tämän "ongelman" kanssa? First world's problem taas vaihteeksi.. :D


Jos koirankin nimen päättäminen on näin vaikeaa, niin en edes halua ajatella millaista olisi valita lapselle nimeä. :nauru:

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Sunnuntaina, 20.04.2014 klo 20:52  
+
0
itse oon ihan intona tuutikki nimestä. samoin myös tiuhti ja viuhti on nättejä :hymy: vaikka meille ei lukan kaveriksi varmaan koskaan toista koiraa tule, niin ainahan saa haaveilla :nauru:
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

jacknasty

jacknasty
Viestimäärä: 396

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Sunnuntaina, 20.04.2014 klo 22:04  
+
0
Meillä on kova nimenpohdinta käynnissä! Corgipentu (uros) tulossa toukokuun lopulla kotiin. Ykkösuosikki on ollut jo pidemmän aikaa Watson ♥ Toinen lemppari on Gatsby (sanottuna Gätsbi) - mutta mietin, onko se sittenkin liian "vaikea"? Mulle olis tärkeää, että nimi tulee jostain leffasta/sarjasta/kirjasta tms.

Muita kivoja vaihtoehtoja on Jedi ja Loki. Ja Kaapo!
welsh corgi pembroke Watson // s. 26.3.2014

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Tiistaina, 22.04.2014 klo 12:58  
+
0
Haha, noi koirien lällynimet on parhaita! :D
Joppe on yleensä Bobi, Bobiish, Jöppönen, Jöpötin ja mitähän vielä.. :D Meillä on nyt ollu paljon käytössä nimet Sisu Seniori, Joppe Juniori ja Roxie Riiviö. Roxielle en oo vielä keksiny muita lällynimiä, ku Roksutin tai Räksy.
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

nemvt

nemvt
Viestimäärä: 3

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Tiistaina, 22.04.2014 klo 19:30  
+
0
Meillä asuu Hamppu, mut tottelee myös Morso-Kalervoa. :D kyseessä on siis griffon narttu. nyt ois nimen haku käynnissä uudelle pennulle :)
Muita tuttujen koirien nimiä on ainakin Källi, Taneli, Jemi, Hilla, Misty, Riki, Sahpe, Kuura, Däni, Sisi, Momo, Taavi, Kuura, Tyyra, Moku, Chili, Turo, Lulu, Jeri, Sissi ja Siiri, Nelly ja Alma, Tara, Raksu ja Risku.

KatPur

KatPur
Viestimäärä: 14

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Keskiviikkona, 23.04.2014 klo 12:12  
+
0

Ladaatti kirjoitti:

Meille on tulossa parson uros ja mietittiin nimeks joko Rikiä tai Rommia. :aurinko:


Nuo on molemmat hyviä nimi-ideoita. Itse kannatan sellasia mitkä on nopea sanoa ja koiran helppo kuulla ja tunnistaa. Täällä oli kans samaa keskustelua nimistä. Hyviä ideoita tuollakin.

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Lauantaina, 03.05.2014 klo 17:14  
+
0
Muoks. Julkaisin jotain nappia painamalla vahingossa liian ajoissa, sorry!

Muistaakseni oon tänne joskus laittanut jo narttujen nimiä mitä olin aikoinaan pyöritellyt, nyt voisin pistää nuo pohdinnan alla olleet uroksen nimetkin, jos olisi jollekin hyötyä:

-Nuutti/Nyytti
-Lettu/Lettunen
-Balou
-Töppö
-Kronk
-Koda
-Gunnar
-Stubbe
-Tuure
-Ludo
-Boris
-Justus
-Sam

Ja vielä ihmisten nimistä bongatut:

-Reima, Ruudolf
-Sulo
-Väinö, Voitto
-Torsti
-Onni
-Auvo
-Reko
-Manu, Mauno
-Ukko
-Jalo, Kulo
-Osmo
-Kyösti
-Into
-Rufus, Magnus

Luontoaiheisia nimiä jos joku halajaa niin löytyy mm. täältä.
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi
(Viestiä on muokattu lauantaina, 03.05.2014 klo 17:16)

Tauno

Tauno
Viestimäärä: 2

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Lauantaina, 17.05.2014 klo 18:19  
+
0
Eli meille olis tulossa Valkoinenpaimenkoira uros pentu tai mahd. Belggari Tervueren ei olla iha loppuun asti päätetty tyttöystävän kanssa. Valkkarin nimi olisi kiva olla ulkomaalainen (mieluiten valkoiseen/lumeen liittyen, ei pakko kuitenkaan jos joku muu hieno nimi) :) olisi kiva jos joku tuntisi vähä paremmin noita nimiä mitä ei ihan aina kuulekkaan

  Siirry sivulle: 1 ... 61 62 63 ... 72
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6339
Viestejä yhteensä545729
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265869
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 19:30)