Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Sunnuntaina, 25.04.2010 klo 20:19

Pentujen nimiehdotuksia

Siirry sivulle: 1 ... 63 64 65 ... 72

alkaliparisto

alkaliparisto
Viestimäärä: 40

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Sunnuntaina, 03.08.2014 klo 08:22  
+
0
Meille tuli poju kennelnimeltään Jasper, jota on nyt päätetty Japeksi kutsua :) Jappe kuulema on niiin paljon lyhyempi ja niiiin paljon helpompi ja niiiin paljon jämäkämpi t. poikaystävä. Sit se vetoaa siihen et sen 7v poikakin sanoo ennemmin Jappe, mutta oikeestihan toi skidi huutelee aina Jasperia.... :D

Alunperin Japesta piti tulla Randy. Lausuttuna juntti-suomalaisittain Rändi. :D haha.
Pieni sileäkarvainen portugalinpodengo s. 5.6.2014

Eleanor

Eleanor
Viestimäärä: 80

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Maanantaina, 01.09.2014 klo 15:39  
+
0
Mä en vielä tiedä, onko meille tulossa tyttö vai poika, mutta nimiehdotuksia on jo aika liuta.

Nartulle:
Silva, Nola, Unna, Venni, Sera, Tinja, Noomi, Kayla [keila], Misla

Urokselle:
Milo [mailou], Rufio, Diego, Mosku, Lenni, Koda

Mun avokin äidinkieli on englanti, eli senkin takia Milo lausuttaisiin mieluummin noin. Se on kuitenkin koiran nimenä vissiin aika yleinen. Voi myös olla, että tuleva nimi liittyy kasvattajan antamaan nimeen tai että keksimme jotain spontaanisti, kun tapaamme pennun. Mutta mitä mieltä noista nimistä?
Islanninlammaskoiranarttu Yumi aka Jumppis 7.4.2015
Maatiaiskissa Irmeli eli Immu ~2006 (rescue)

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Maanantaina, 01.09.2014 klo 21:26  
+
0
^ Mää tyksin :)
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Tiistaina, 02.09.2014 klo 12:45  
+
0
^^ Tosi kivoja nimiä kaikki! :hymy: Jos haluaa välttää yleistyneitä nimiä, niin just Milo ja Koda on aika käytettyjä, ja Unnaakin on alkanut ihan hiljattain esiintyä enempi. (oli itsellänikin listalla).
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Tiistaina, 02.09.2014 klo 14:41  
+
0
^^^Mä tykkään tosta Rufiosta. On vähän harvinaisempi. Tosin siitä varmaan vääntyy sitten suomalaisten suussa Ruffe - se onkin sit tosi harvinainen koirannimi :nauru:

Mä olen niin tyytyväinen, kun uudelle pennulle löytyi sellainen nimi, johon en pahemmin ole törmännyt ainakaan täällä etelässä. Kun vielä natsasi kissan nimen kanssa yhteen, niin eihän sitä voinut jäättää käyttämättä.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

Eleanor

Eleanor
Viestimäärä: 80

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Tiistaina, 02.09.2014 klo 16:14  
+
0
Totta, Rufiosta tulis varmaan äkkiä käytännössä Ruffe. Kovin vaikeaa tää nimien keksiminen! Heili ja Leppo ovat ihania nimiä, sopivat mainiosti kantajilleen.
Ei nimen tarvitsisi mikään täysin uniikki olla, mutta ainakin sellainen, ettei kellään tutulla ole samannimistä koiraa tai lasta :D
Islanninlammaskoiranarttu Yumi aka Jumppis 7.4.2015
Maatiaiskissa Irmeli eli Immu ~2006 (rescue)

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Tiistaina, 02.09.2014 klo 16:34  
+
0

BaeLiana kirjoitti:



Mä olen niin tyytyväinen, kun uudelle pennulle löytyi sellainen nimi, johon en pahemmin ole törmännyt ainakaan täällä etelässä. Kun vielä natsasi kissan nimen kanssa yhteen, niin eihän sitä voinut jäättää käyttämättä.



Mä huomasin ihan saman. Tosin jos mulla olis ollu kyseinen valinta, olis koirasta varmaan tullu Heila :nauru:
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Sunnuntaina, 07.09.2014 klo 17:50  
+
0
Kun ekaa kertaa ihan kasvattajalta pentua olen ottamssa, niin nyt iski vielä enemmän stressiä. Pitäisi keksiä S-kirjaimella alkava nimi joka tulee sitten viralliseksi nimeksi :D :shifty:

Voihan näitä ideoita laittaa lapulle, mutta kyllä se penneli pitää nähdä ekana ja siitä se idea sitten lähtee :love:
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014

neanicole

neanicole
Viestimäärä: 298

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Sunnuntaina, 07.09.2014 klo 18:08  
+
0
nättejä nimiä Eleanor ja hassua millaisia yhteensattumia; meillä oli myös listoilla Nola ja Koda jotka nyt muotoutuivat niin, että lokakuussa kotiin haettavasta tyttösestä tulee Nova ja sitten joskus kun meitä mahdollisesti myös siunataan uroksella niin hänet nimetään sitten Kadoksi:>
shibalapset<3
♀ nova 2014
♂ kado 2015
http://shibastories.blogspot.com/

Eleanor

Eleanor
Viestimäärä: 80

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Torstaina, 11.09.2014 klo 08:41  
+
0
^ Nova on tosi ihana nimi ja sopii kuvien perusteella neitoselle mainiosti :)

Mekin ollaan (ehkä) keskenämme päätetty tulevan pennun nimi, mutta en paljasta sitä ennen kuin pentuhaaveista tulee todellisuutta. Mieli voi toki vielä muuttuakin.
Islanninlammaskoiranarttu Yumi aka Jumppis 7.4.2015
Maatiaiskissa Irmeli eli Immu ~2006 (rescue)

scagli

scagli
Viestimäärä: 35

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Sunnuntaina, 14.09.2014 klo 18:18  
+
0
Ääääääh.

Luin suurimman osan ketjua mutta mikään ei nyt oikein iskenyt. Saisinko vähän ehdotuksia? Narttukoiralle nimi haussa, ei ihmisnimiä, ei ärrää ja koska asutaan ulkomailla, ei liian suomalainen vaan sellainen, joka on ulkomaalaisen helppo lausua. Olen kyllä täkäläisiäkin nimilistoja selannut mutta ei sieltäkään oikein mitään ole löytynyt. Ei hirveästi ässää, tyyliin sissi.

Jäiköhän näiden kriteerien jälkeen jotain jäljelle...?

neanicole

neanicole
Viestimäärä: 298

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Sunnuntaina, 14.09.2014 klo 21:12  
+
0
mikä rotu teille on tulossa scagli? helpottaisi myös mahdollisesti jonkinverran jos kertoisit asuinmaanne?
shibalapset<3
♀ nova 2014
♂ kado 2015
http://shibastories.blogspot.com/

scagli

scagli
Viestimäärä: 35

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Maanantaina, 15.09.2014 klo 19:59  
+
0
Lapinkoira on tulossa ja itse asiassa aika pian, eikä ole vielä yhtäkään nimiehdokasta löytynyt :roll: Ei ole oikeastaan mitään edes mielessä. Peppi on ainoa mitä olen edes harkinnut mutta se taitaa olla aika yleinen ja lisäksi ihmisen nimi. Niin asutaan Saksassa. Ei tarvitse olla siis erityisesti mikään suomalainen nimikään.

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Maanantaina, 15.09.2014 klo 23:38  
+
0
^ Jos saksalaiset sanat käy, niin Himmel (taivas) ja Traum (unelma) on mun kestosuosikkeja. Lisäks ite tykkään Elend, se on joku kyläpahanen sielä jossain Hartzin vuoristossa.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

chava

chava
Viestimäärä: 16

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Tiistaina, 16.09.2014 klo 00:02  
+
0
scagli, tästä voisi olla apua http://www.behindthename.com/, ihmisten nimien lisäksi löytyy mytologiasta, kirjallisuudesta ja muualta tuttuja nimiä.
Itse olen tehnyt myös sitä, että laitan nettisanakirjaan suomeksi jonkun sanan (kulta, vauhti jne. mikä koiraasi voisi kuvata) ja katson millaisia käännöksiä sille tulee haluamallani kielellä. Toimii jos haussa on esim. espanjankielinen nimi espanjanvesikoiralle:)

Tässä jotain nimiä: Unna, Riepu, Uni, Utu, Inari, Sala, Freda, Miiu, Kaiku

Ei kyllä ole itselläkään tulevan (vielä haaveilu)koiran nimi tiedossa, mutta hyvähän näitä on muille keksiä:)

scagli

scagli
Viestimäärä: 35

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Keskiviikkona, 17.09.2014 klo 00:07  
+
0
Kiitos chava linkistä, pitää tutustua! Tosiaan ei ihan mikään arkipäiväinen yleisnimikään oikein, saisi olla kyllä ihan nimi, mutta ei sitten taas kuitenkaan kovin yleinen ihmisen nimi. :nauru:

Miltä kuulostaisi Saga? Se on varmaan etunimi Ruotsissa/Tanskassa/Norjassa, mutta itse en tunne ketään sen nimistä eikä varmaan lähipiirikään. Muuten miellyttäisi mutta onko siinä joku vika mikä ei ole tullut mulle mieleen?:mietiskel:

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Keskiviikkona, 17.09.2014 klo 14:10  
+
0
^ Sagahan on oikein fiini nimi, ei siihen varmaan siellä Saksassa törmää. Suomessahan ton nimisiä koiria (ihmisiäkin varmaan) on pilvin pimein.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Keskiviikkona, 17.09.2014 klo 15:37  
+
0
^Jep, Suomessa Saga-nimen on Väestörekisterikeskuksen nimihaun mukaan saanu hiukan alle 4000 ihmistä, luvussa mukana siis sekä ensimmäiset et toiset nimet. Ja taitaa se olla aika yleinen koirien nimikin täällä. Saga kyl sopis hyvin lapinkoiralle!
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Keskiviikkona, 17.09.2014 klo 20:22  
+
0
Saga on kaunis nimi, enkä näe esteitä, miksei joku lapinkoira voisi olla Saga.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

pihlaam

pihlaam
Viestimäärä: 2

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Keskiviikkona, 24.09.2014 klo 17:16  
+
0
Meille olis tulossa papillon narttu marraskuun loppupuolella. Tarvitsisin nimiehdotuksia, koska tällä hetkellä valikoimassa on vain Mindy ja Pilke. Esim. luontoaiheiset nimet käy ja elokuva-aiheiset nimet yms. Etin lyhyitä ja ytimekkäitä nimiä ja sellaisia pehmoisia mitä on helppo lausua, ei sellaisia joissa on paljon s- tai r kirjaimia.. Luin koko ketjun, mutta en oikein löytänyt sopivaa nimeä, joka olisi sopinut ja tuntunut oikealta. Mieluiten ei suosittuja ihmisten nimiä... :roll:
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 24.09.2014 klo 17:22)

  Siirry sivulle: 1 ... 63 64 65 ... 72
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6339
Viestejä yhteensä545729
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265869
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 22:30)