Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Sunnuntaina, 25.04.2010 klo 20:19

Pentujen nimiehdotuksia

Siirry sivulle: 1 ... 68 69 70 ... 72

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Maanantaina, 13.07.2015 klo 11:55  
+
0
Tartzun suomenlappariurokselle luontonimiä :

Halti, Hukka, Huurre, Kuru, Käpy, Kuutti, Pyry, Paju, Aro, Elo, Otso, Valo, Viima, Susi, Sumu, Sora, Revo, Repo, Ruka.

Luontonimiä on pyöritelty täälläkin, porokoirauroksesta haaveillen :hymy:.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





Nauru

Nauru
Viestimäärä: 281

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Maanantaina, 13.07.2015 klo 13:29  
+
0
Muita luontoaiheisia nimiä voisi olla myös esimerkiksi Ruska, Usva, Nuppu, Tuohi, Kide, Aava, Kaisla, Hilla, Neva... :hymy:

Miten mä tänne eksyin? :shifty:

Mie

Mie
Viestimäärä: 2

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Maanantaina, 10.08.2015 klo 08:32  
+
0
Hei,
Nyt tartteisin päätöksentekoapua lapinkoiranartun nimivalintaan (tulipas monta pitkää sanaa peräkkäin). Eli tasan kaksi vaihtoehtoa, joista pitäisi valita, Neela vai Nella? Niin samanlaiset, mutta kuitenkin erilaiset... Kertokaapas mielipiteitänne.

Ykskoiranen

Ykskoiranen
Viestimäärä: 398

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Maanantaina, 10.08.2015 klo 14:30  
+
0

Mie kirjoitti:

Hei,
Nyt tartteisin päätöksentekoapua lapinkoiranartun nimivalintaan (tulipas monta pitkää sanaa peräkkäin). Eli tasan kaksi vaihtoehtoa, joista pitäisi valita, Neela vai Nella? Niin samanlaiset, mutta kuitenkin erilaiset... Kertokaapas mielipiteitänne.



Mun korvaan Neela olis lapinkoiramaisempi. Mutta meillä onkin naapurissa puudeli nimeltään Nella.

Turbulenssi

Turbulenssi
Viestimäärä: 56

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Maanantaina, 10.08.2015 klo 22:03  
+
0
Vajaa 7 viikon päästä tulossa cirneco uros enkä osaa oikein päättää minkä nimen antaisin. Oon jo muutamia pohtinut mutta mikään ei kolahda kunnolla. :eitietoo: Toki sitten kun koira tulee niin näkee paremmin mikä sille sopisi mutta.. en haluaisi jättää niin " viimetinkaan " :nauru:

Olin ajatellu seuraavia

Misla
Timon
Unto
Into
Nero

Ehdotuksia saa antaa :D mielellään nelikirjaiminen ja helppo lausua/kutsua. Ei mielellään mikään kaikkein yleisin :nauru:

Eleanor

Eleanor
Viestimäärä: 80

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Tiistaina, 11.08.2015 klo 09:36  
+
0
Mä miellän Mislan vahvasti tytön nimeksi, mutta mikä ettei tietenkin jos nimestä tykkäät. :) Ehkä joku italialainenkin nimi voisi toimia, kun rotu on kai sieltä peräisin. Tito? Dante? Enzo? Brando?
Toisaalta nuo Into ja Unto ovat minusta ihania nimiä.

^^ Neela -nimestä mäkin tykkään sen verran, että oon jopa kaavaillut sitä mahdolliselle tyttärelle joskus. Yleistymässä, muttei lähellekään niin yleinen kuin Nella.
Islanninlammaskoiranarttu Yumi aka Jumppis 7.4.2015
Maatiaiskissa Irmeli eli Immu ~2006 (rescue)

Turbulenssi

Turbulenssi
Viestimäärä: 56

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Tiistaina, 11.08.2015 klo 13:36  
+
0

Eleanor kirjoitti:

Mä miellän Mislan vahvasti tytön nimeksi, mutta mikä ettei tietenkin jos nimestä tykkäät. :) Ehkä joku italialainenkin nimi voisi toimia, kun rotu on kai sieltä peräisin. Tito? Dante? Enzo? Brando?
Toisaalta nuo Into ja Unto ovat minusta ihania nimiä.

^^ Neela -nimestä mäkin tykkään sen verran, että oon jopa kaavaillut sitä mahdolliselle tyttärelle joskus. Yleistymässä, muttei lähellekään niin yleinen kuin Nella.




En ollu ajatellu että Misla ois työtön nimi :nauru: Olin aiemmin miettiny Isla nimeä mutta tuleekin uros koira niin ei sitäkään voi oikein antaa :mietiskel:

Dante on hauska nimi, mutta kaverilla sattuu olemaan sen niminen lisko niin mielleyhtymä nimestä on aina kyseinen lisko :D

Tykkään kans Into ja Unto nimistä kovasti, toisaalta mietin sopisiko paremmin kuitenkin joku italialainen nimi.. Voi päättämisen vaikeus :nauru:

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Tiistaina, 11.08.2015 klo 13:52  
+
0
^ Sit vaan hokemaan nimiä ääneen et mitkä tuntuu kivoimmilta. :hymy: Pennun kun näkee ja kuulee sen luonteesta niin saattaa nousta joku nimi ylitse muiden.
Muita hauskankuulosia italialaisia pojan nimiä:
Rocco, Vito, Mario (ja tietty Luigi), Elmo, Gino, Bruno, Aldo... Google tarjoaa varmasti lisää.
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi
(Viestiä on muokattu tiistaina, 11.08.2015 klo 13:53)

neanicole

neanicole
Viestimäärä: 298

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Tiistaina, 11.08.2015 klo 22:47  
+
0
Mä oon aina haaveillu cirnecourokselle nimeä Taavi:love: Sopis hörölle kuin nenä päähän, nartulle tykkäisin nimistä Hilla tai Hertta, mutta mä haluan myös pysyä nelikirjaimisissa ja Novan jälkeisestä shibasta tulee Kado joten cirneconeiti todennäköisesti ristitään aikanaan Sura
-nimiseksi:love: Tykkään myös kunnioittaa rodun alkuperää ja valita sieltäpäin tulevan nimen:hymy: Into ois kyllä aika kivan kuuloinen!
shibalapset<3
♀ nova 2014
♂ kado 2015
http://shibastories.blogspot.com/

Turbulenssi

Turbulenssi
Viestimäärä: 56

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Sunnuntaina, 16.08.2015 klo 22:12  
+
0
Ankaraa nimimietintää edelleen :mietiskel: Oon tykästynyt eniten Into nimeen, mielessä pyörinyt myös Sasu, Fero, Eino ja Nero. Kunhan pääsee katsomaan pentua niin ehkä se siitä sitten helpottuu.. :D

Turbulenssi

Turbulenssi
Viestimäärä: 56

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Sunnuntaina, 16.08.2015 klo 22:19  
+
0

neanicole kirjoitti:

Mä oon aina haaveillu cirnecourokselle nimeä Taavi:love: Sopis hörölle kuin nenä päähän, nartulle tykkäisin nimistä Hilla tai Hertta, mutta mä haluan myös pysyä nelikirjaimisissa ja Novan jälkeisestä shibasta tulee Kado joten cirneconeiti todennäköisesti ristitään aikanaan Sura
-nimiseksi:love: Tykkään myös kunnioittaa rodun alkuperää ja valita sieltäpäin tulevan nimen:hymy: Into ois kyllä aika kivan kuuloinen!




Oi, Taavi kuulostaa hauskalta :D itse oon tosin kans tykästynyt nelikirjaimisiin nimiin. Hertta ois kans kaunis nimi nartulle :)

Sitten kun joskus tulee narttu cirneco niin siitä tulee kyllä Isla.:ylpea:

kianen

kianen
Viestimäärä: 46

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Lauantaina, 22.08.2015 klo 23:31  
+
0
Meille kotiutuu ensi viikolla pikkuinen welsh corgi cardigan! Väriltään trikki brindlein merkein. Nimiähän pojalle olen alkanut listata jo ennen kuin koko tyyppiä on ollut olemassakaan, mutta edelleenkin nimidilemmaa piisaa. Virallisessa nimessä on Bormanious, mutta tuosta en ole oikein saanut väännettyä mitään suuhun sopivaa. Sen sijaan olen pitäytynyt pakkomielteisesti k-kirjaimessa.

Listalla keikkuu Kaapu, Kedi, Keri, Kelmi, Ketti, Kettil, Kenni, Kemu, Kekri, Kesti, Keeli, Keetu, Keeti, Keesi, Keeko, Knut, Kol, Kolbi, Komsi, Kooka, Koomi, Koopa, Konni, Konssi, Korni, Korppu, Kuuno, Kuppe… Erityisesti ihastuttaa tällä hetkellä Kol. Mutta en sitten tiedä onko käytännössä hankala. Söpis silti! :love: On tämä hankalaa kuulkaas. Oletettavasti joudutaan maistelemaan vielä pentuun enemmän tutustuessa.
Welsh corgi cardigan "Kelmi" s. 15.6.2015
Marsulassa sheltie Mörkö ja peruaani Muksu

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Keskiviikkona, 26.08.2015 klo 15:01  
+
0
^ Sulta puuttuu tuolta Kerppo :hymy: (oma suosikki marsun nimeksi mutta sopis tuohon listaan koirallekin)
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 26.08.2015 klo 15:04)

Eleanor

Eleanor
Viestimäärä: 80

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Sunnuntaina, 30.08.2015 klo 12:11  
+
0
Varmaankin kianen on jo nimennyt pentunsa, mut aika hauska noilla K-kirjaimisilla olisi myös corgikaverukset Karkki ja Kepponen :kieli:
Islanninlammaskoiranarttu Yumi aka Jumppis 7.4.2015
Maatiaiskissa Irmeli eli Immu ~2006 (rescue)

TaRRaMaaRiA

TaRRaMaaRiA
Viestimäärä: 2

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Lauantaina, 26.09.2015 klo 17:26  
+
0
Keksittekö mitään hyvää nimeä Mittelzpitz urokselle. Nimen olisi hyvä tarkoittaa jotain esim. kaupungin nimi, soturia(!!) taii jotain.

hannipa

hannipa
Viestimäärä: 61

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Sunnuntaina, 04.10.2015 klo 10:18  
+
0
Nimiehdotuksia lisää tulevalle walesinspringerspanieli nartulle? Olisi kiva jo sointuisi nimeen Misty ja mieluiten olisi y-loppupäätteinen
wss n. Misty 21.2.2015
wss n. Windy 5.8.2015 (sijoitettu kaverille)
wss. u Kelmi 20.1.2018


aderynwss.blogspot.com

Eleanor

Eleanor
Viestimäärä: 80

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Sunnuntaina, 04.10.2015 klo 12:49  
+
0
Miten ois Mandy, Molly, Maggie, Melly, Miley tai Maisy?

Soturiteemaan sopivista nimistä tulee mieleen Thor, Batur, Odin, Remo, Ivor, Brynjar, Gunnar :D
Islanninlammaskoiranarttu Yumi aka Jumppis 7.4.2015
Maatiaiskissa Irmeli eli Immu ~2006 (rescue)

Antsku88

Antsku88
Viestimäärä: 23

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Torstaina, 08.10.2015 klo 16:40  
+
0

hannipa kirjoitti:

Nimiehdotuksia lisää tulevalle walesinspringerspanieli nartulle? Olisi kiva jo sointuisi nimeen Misty ja mieluiten olisi y-loppupäätteinen



Wendy?
Lk Kääpiömäyräkoira Konsta
*26.9.2015

Antsku88

Antsku88
Viestimäärä: 23

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Torstaina, 08.10.2015 klo 16:41  
+
0

TaRRaMaaRiA kirjoitti:

Keksittekö mitään hyvää nimeä Mittelzpitz urokselle. Nimen olisi hyvä tarkoittaa jotain esim. kaupungin nimi, soturia(!!) taii jotain.



Kingi?
Lk Kääpiömäyräkoira Konsta
*26.9.2015

Antsku88

Antsku88
Viestimäärä: 23

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Torstaina, 08.10.2015 klo 16:46  
+
0
Meidän pojasta (LK Kääpiömäykky) tulee Konsta.
Suosin koirien ja ylipäätään lemmikkien nimeämisessä ihmisten nimiä.
Löytyy tällä hetkellä myös gerbiilipojat Elias ja Aku
sekä Hamsteripoika Nuka.

Aikaisempia lemmikkieni nimiä ovat olleet mm.
-Lenny
-Wendy
-Werneri
-Oliwer
-Edwin
-Ilana
-Danny
-Felix
-Pessi
Lk Kääpiömäyräkoira Konsta
*26.9.2015

  Siirry sivulle: 1 ... 68 69 70 ... 72
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28209
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545724
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 10:15)