Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Maanantaina, 31.05.2010 klo 13:39

Pentutehtailua Eurassa! (ja muuallakin)

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 9

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: PENTUTEHTAILUA EURASSA! (JA MUUALLAKIN) - Tiistaina, 01.06.2010 klo 22:31  
+
0
Kyllä joku voi sitten olla sairas. Miten kukaan voi olla noin sydämetön? Ei sitä koskaan uskoisi tommoseen törmäävän, ja sitten se tuleeki ihan kylmiltään vastaan. Voimia teille, osaan kuvitella miltä tuntuu kun tuli tippa linssiin vaikken teitä edes tunne.
no you don't know what it's like
welcome to my life

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: PENTUTEHTAILUA EURASSA! (JA MUUALLAKIN) - Tiistaina, 01.06.2010 klo 23:11  
+
0

remuelvis kirjoitti:

Kasvattaja myy jo uutta pentuetta, kolme tyttöä on varattu...



Rez kirjoitti:

Hei siis miten tää ihminen nyt saa vieläkin myydä koiria? Onko eläinsuojelun/poliisin taholta mitään uutta?



Ei Suomessa mikään toimivaltainen taho pysty sulkemaan tehdasta parin vuorokauden kuluttua ongelmien julkitulosta. Mikäli tämä tapaus menee poliisin tutkittavaksi, niin kestänee n. vuosi, ennenkuin tehtailija voidaan tuomita eläinsuojelurikoksesta eläintenpitokieltoon. Ja tätä ennen pitää tutkia onko henkilö todella syyllistynyt rikokseen.

Pelkkä pentujen tehtailu kun ei ole Suomen lakien mukaan rikos. Rikokseksi homma muuttuu vasta, mikäli koirat kärsivät tästä tehtailusta. Tottakai näin yleensä onkin (siis että koirat kärsivät tiuhasta pennuttamisesta), mutta ei se riitä, että tapaus tulee ilmi. Sen jälkeen tosiaan asiaa tutkitaan ja vasta sen jälkeen voi oikeuslaitos estää toiminnan. Paitsi että tuomion jälkeen pentutehtailijoille ja muillekin eläinsuojelurikoksesta tuomituille ilmestyy "yllättäen" koiria lähipiiriin. Jolloinka tuomiota voidaan kivasti kiertää.

Tärkeintä tällaisten pentutehtaiden toiminnan estämiseksi onkin mahdollisimman laaja julkisuus ja tiedottaminen asiasta. Kaikki pennunostoa suunnittelevat kun eivät välttämättä ole aina perillä, mitä asioita täytyy ottaa huomioon pentua etsittäessä. Ja vain, mikäli pentutehtaan liiketoiminta muuttuu kannattamattomaksi, eli vain, mikäli kukaan ei sieltä pentua osta, toiminta loppuu.
Ylläpitäjä

jamppa

jamppa
Viestimäärä: 2

VS: PENTUTEHTAILUA EURASSA! (JA MUUALLAKIN) - Keskiviikkona, 02.06.2010 klo 00:11  
+
0
Olen myös hakenut tammikuussa tolleri pennun sieltä, epäilykseni heräsi heti kun koira ei ollut rekisterissä. Soitin numeroon joka ilmoituksessa mainittiin, puheluun vastasi mies joka sanoi vaimonsa hoitavan koirien myynnit. Halusin kuitenkin lähteä katsomaan koiria, ja ilmeisesti vaimon poissa olon takia pääsinkin katsomaan koirien ulkorakennusta ja tiedustelemaan asioista hieman enemmän. Vaikka "tiesinkin" koirien ja tämän paikan olevan hieman epämääräinen, niin otin kuitenkin pennun mukaani.. ilman epäilyksen häivää! Ajattelin, että ei sen asiat huonommin ainakaan voi mennä. Pentu ripuloi alussa todella paljon mutta nyt on onneksi reipas nuori mies. Omistajien sukunimeä en ihmeekseni edellekään tiedä, mutta he ovat avaamassa tänä kesänä koirahoitolan (just joo). Tässä kuitenkin heidän kotisivunsa jossa on taas myynnissä 8 tollerinpentua!! http://www.tassuttajat.fi/page002.html

jamppa

jamppa
Viestimäärä: 2

VS: PENTUTEHTAILUA EURASSA! (JA MUUALLAKIN) - Keskiviikkona, 02.06.2010 klo 00:18  
+
0

jamppa kirjoitti:

Olen myös hakenut tammikuussa tolleri pennun sieltä, epäilykseni heräsi heti kun koira ei ollut rekisterissä. Soitin numeroon joka ilmoituksessa mainittiin, puheluun vastasi mies joka sanoi vaimonsa hoitavan koirien myynnit. Halusin kuitenkin lähteä katsomaan koiria, ja ilmeisesti vaimon poissa olon takia pääsinkin katsomaan koirien ulkorakennusta ja tiedustelemaan asioista hieman enemmän. Vaikka "tiesinkin" koirien ja tämän paikan olevan hieman epämääräinen, niin otin kuitenkin pennun mukaani.. ilman epäilyksen häivää! Ajattelin, että ei sen asiat huonommin ainakaan voi mennä. Pentu ripuloi alussa todella paljon mutta nyt on onneksi reipas nuori mies. Omistajien sukunimeä en ihmeekseni edellekään tiedä, mutta he ovat avaamassa tänä kesänä koirahoitolan (just joo). Tässä kuitenkin heidän kotisivunsa jossa on taas myynnissä 8 tollerinpentua!! http://www.tassuttajat.fi/page002.html



Ja hei, tämä on 100% varmasti kyseinen paikka! He omistavat myös cockerspanieleita ja ilmeisesti nykyään myös jotain muita rotuja!

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: PENTUTEHTAILUA EURASSA! (JA MUUALLAKIN) - Keskiviikkona, 02.06.2010 klo 01:33  
+
0

Tassuttajat kirjoitti:

Kauhee sentään! Itse ostin viime vuonna pennun tuolta. Ikää nyt 10kk ja voi tosi hyvin. Meidän pentumme painoi ehkä n. 1-2kg silloin ekalla viikolla. Enhän mä mitään tajunnut mutta nyt sillä on ihan sen verran painoa kun tolleriuroksella kuuluukin. Ja meillä se meni niin että saatiin mennä sisään saakka katsomaan ja oltiin ehkä noin puolituntia. Ja kun haettiin niin pennut oli piha-aitauksessa ja siinä ehkä oltiin 5min eikä se edes sanonut että hyvää matkaa tai heippa. Lähti vaan menee. Nyt on kyllä pentutehtailija mennyt pahemmalle tasolle. Surulliseks tekeekin mut se että siellä on uusi pentue ja niillä epäillään parvoa. Ja niin meidän pennulla ei oo mitään väsymystä ollut, pirteä kun peipponen koko ajan. Tiedän kaksi mun koiran sisarusta, toinen on vuoden vanha ja toinen 7kk vanha ja niillä myös onneks kaikki hyvin.

Anteeksi kuinka? :mietiskel:

peppi

peppi
Viestimäärä: 4

VS: PENTUTEHTAILUA EURASSA! (JA MUUALLAKIN) - Keskiviikkona, 02.06.2010 klo 10:11  
+
0
Olen Euran kasvattajan pennun omistaja.Pentu haettu meille perjantaina.
Kaikki alkoi kun mieheni ilmoitti että yksi pentu olisi vapaana Eurassa.Varaus tehtiin aika nopeasti.Aloin selvittää Kasvattajan taustaa mutta en silloin löytänyt oikeesti mitään.Jossain vaiheessa oli puhetta että he toisivat pennun Hämeenlinnaan ettei meillä olisi niin pitkä ajomatka.Se kaatui siihen kun aloin kysellä eläinlääkärin tarkastuksista.Soitin omalle eläinlääkärille ja hän sanoi ettei pentuja ole pakko tarkastuttaa ennen luovutusta.No kasvattaja sanoi että voi tarkastuttaa pennun maksua vastaan.Sitä ei kuitenkaan tehty koska halusin itse viedä pennun lääkäriin.Onhan tässä kaikkea ollut kun näin jälkeenpäin miettii..
Viikonloppu pennun kanssa meni loistavasti,en huomannut mitään poikkeavaa.
Tiistai aamuna ystäväni soitti minulle että olenko kuullut Euran kasvattajasta että siitä on iso juttu netissä ja kauhukseni se oli sama paikka josta meidän ihana perheenjäsen on haettu.Tiistaina pentu oli väsynyt ja kuulemani jälkeen vein pennun heti eläinlääkäriin.Pennulla oli kuumetta ja sai muutama lääkettä vaivoihin.Tänään ihanuus voi jo ihan hyvin,leikkii lasten kanssa ja juoksee jo hurjaa vauhtia.
Onhan tässä niin pas..olo kun tällästä käy.Ajatukset itkusta vihaan on käyty läpi.Mutta päälimmäisenä ajatuksena on saada pentu kuntoon, saada elää sen kanssa vielä useita vuosia.Koiran nimeksi tuli muuten Peppi.(:
En halua kuulla keneltäkään jäljiviisauksia kun se ei enää mitään auta.Nyt koen että jos saan Pepin kuntoon,olen sentään sen pelastanut ja tuo eläinrääkkäyspaikka suljetaan.!!
Peppi on meille juuri sellaisena maailman tärkein meidän koko perheelle!!

Rez

Rez
Viestimäärä: 1140

VS: PENTUTEHTAILUA EURASSA! (JA MUUALLAKIN) - Keskiviikkona, 02.06.2010 klo 11:19  
+
0

peppi kirjoitti:

.Nyt koen että jos saan Pepin kuntoon,olen sentään sen pelastanut ja tuo eläinrääkkäyspaikka suljetaan.!!



Valitettavasti juuri tuo pentujen "pelastaminen" epämääräisistä oloista epämääräisiltä kasvattajilta tukee tätä pentutehtailua. Niin kauan kuin on kysyntää, on myös tarjontaa, kuten Melina tuolla ylempänä kirjoitti. Mä en käsitä miten ihmiset voi olla noin sinisilmäisiä..
Kukaan ei ole hyödytön - aina voi olla edes huonona esimerkkinä.

peppi

peppi
Viestimäärä: 4

VS: PENTUTEHTAILUA EURASSA! (JA MUUALLAKIN) - Keskiviikkona, 02.06.2010 klo 11:24  
+
0
Alun perin kun menin pentua hakemaan en tietenkään mennyt ketään pelastamaan.Voisinhan minä nyt pennun palauttaa mutta kenellä on sydäntä tehdä niin.Henkihän sillä todennäköisesti siellä lähtee.

Rez

Rez
Viestimäärä: 1140

VS: PENTUTEHTAILUA EURASSA! (JA MUUALLAKIN) - Keskiviikkona, 02.06.2010 klo 11:55  
+
0
^ Niin no, tätä jäkiviisastelua vois jatkaa loputtomiin, mutta jätän sen tuohon sivun 1 kirjoitukseeni. Tsemppiä jatkoon.
Kukaan ei ole hyödytön - aina voi olla edes huonona esimerkkinä.

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: PENTUTEHTAILUA EURASSA! (JA MUUALLAKIN) - Keskiviikkona, 02.06.2010 klo 13:02  
+
0

Tassuttajat kirjoitti:

Tiedän kaksi mun koiran sisarusta, toinen on vuoden vanha ja toinen 7kk vanha ja niillä myös onneks kaikki hyvin.


Eiväthän nuo voi olla samasta pentueesta jos ovat eri ikäisiä ?
no you don't know what it's like
welcome to my life

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PENTUTEHTAILUA EURASSA! (JA MUUALLAKIN) - Keskiviikkona, 02.06.2010 klo 13:10  
+
0
Eikä edes samasta emästä.. :mietiskel:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Baia

Baia
Viestimäärä: 102

VS: PENTUTEHTAILUA EURASSA! (JA MUUALLAKIN) - Keskiviikkona, 02.06.2010 klo 14:18  
+
0
^Mutta samasta isästä?
Bywater Cauyga 11.2.2010 ♥
http://baianpiilo.blogspot.com/

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PENTUTEHTAILUA EURASSA! (JA MUUALLAKIN) - Keskiviikkona, 02.06.2010 klo 14:32  
+
0
Isästä joo, jos pennutus tahti on ollut parin kk välein.. Huh mitä touhua..
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: PENTUTEHTAILUA EURASSA! (JA MUUALLAKIN) - Keskiviikkona, 02.06.2010 klo 14:33  
+
0
^ mutta eiväthän ne silloin ole sisaruksia jos tulevat eri emältä ja eri pentueista?
no you don't know what it's like
welcome to my life

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PENTUTEHTAILUA EURASSA! (JA MUUALLAKIN) - Keskiviikkona, 02.06.2010 klo 14:37  
+
0
No ei täyssisaruksia tietenkään voi olla, mutta jotenkin yskon ettei tässä sellaisia haettukaan, jos koirien iät oli 12kk, 10kk ja 7kk.
Uskoakseni kuka tahansa tajuaa, ettei nuo voi samasta pentueesta olla. :mietiskel:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: PENTUTEHTAILUA EURASSA! (JA MUUALLAKIN) - Keskiviikkona, 02.06.2010 klo 15:05  
+
0
Ihmettelen, miten ihmiset ylipäätään ostaa koiraa esim. näkemättä pennun elinoloja ja emää, puhumatta kunnolla kasvattajan kanssa, tietämättä pennun taustoja. Eikö nää ole ihan perusasioita kun koiraa lähdetään hankkimaan? Kyllä mun mielestä saavat sairaiden pentujen omistajat ihan itse syyttää itseään. Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se... jne.
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PENTUTEHTAILUA EURASSA! (JA MUUALLAKIN) - Keskiviikkona, 02.06.2010 klo 15:14  
+
0
Miten musta tuntuu, että tämä aloittaja on läksynsä oppinut ihan ilman turhaa syyllistämistäkin.

Ihan turha jauhaa, että "olis pitänyt ja olis pitänyt", kun toinen on menettänyt kauan odottamansa pennun, jälkiviisaus ei siinä paljon auta. :mad:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: PENTUTEHTAILUA EURASSA! (JA MUUALLAKIN) - Keskiviikkona, 02.06.2010 klo 17:04  
+
0
Sitä vaan luulee olevansa fiksu ja erottavansa hyvät kasvattajat huonoista, mutta tosipaikan tullen yhdelle jos toiselle tulee semmonen fiilis, että eipä tässä mitään, otan pennun. Usein tuntuu että "joo, tuskin just tämä pentue on sellainen" ja että tämmönen pentutehtailu on harvinaista eikä se voi osua juuri omalle kohdalle, mutta sitten jälkeenpäin saattaa katua. Syyllistäminen nyt ei kumminkaan auta pennun menettäneen omistajan oloa varsinkaan kun emme itse kyseistä valintaa olleet tekemässä ja kun tällä aiheella ei haeta sääliä vaan yritetään saada muut oppimaan omasta virheestä jottei vastaavanlaista tapahtuisi muille koiranhankkijoille.

Että helppohan se on täältä ruudun takaa sanoa, "ei kannata ei kannata", mutta tositilanteessa kun näkee kuvan ihanasta pennusta, asiallisen oloiset sivut joissa valehdellaan ties mitä pskaa eläinlääkärin seuraamasta kasvusta ym. niin kyllä siinä voi mennä lankaan ja varsinkin kun tämä tapaus on omiin silmiini ensimmäinen pitkään aikaan kunnolla julkisuuteen tullut (tai sitten olen jossain määrin sokea).
no you don't know what it's like
welcome to my life

peppi

peppi
Viestimäärä: 4

VS: PENTUTEHTAILUA EURASSA! (JA MUUALLAKIN) - Keskiviikkona, 02.06.2010 klo 18:57  
+
0
Nimenomaan..kun olen tämän itse kokenut,turhaa tässä ihmiset syyttelee.Ei varmaan kukaan usko miten pas..fiilis tän kaiken suhteen on.En ole ikinä törmännyt tällaiseen tapaukseen tai huijaukseen.Viime koira tuli minulle yli kymmenen vuotta sitten ja silloin ei tarvinnut miettiä onko kyseessä huijari.Ajat muuttuneet siitä näköjään erittäin paljon.Mut aion tehdä kaiken mahdollisen jotta Euran kasvattajat saavat ansionsa mukaan,tän täytyy loppua.Voiko kasvattajiin enää edes luottaa..

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: PENTUTEHTAILUA EURASSA! (JA MUUALLAKIN) - Keskiviikkona, 02.06.2010 klo 19:15  
+
0

peppi kirjoitti:

Voiko kasvattajiin enää edes luottaa..



En halua moralisoida, sillä kuten jo aiemmin on todettu, asianosaiset ovat saaneet jo kärsiä tarpeeksi eikä jälkiviisaus auta. Pakko kuitenkin sanoa, että rekisteröityjen koirien kasvattajiin voi luottaa aika paljon enemmän kuin rekisteröimättömien, etenkin jos "kasvattajalla" on ollut jo useampi rekisteröimätön "rotukoirapentue". Toki myös paperikoirien kasvattajissa on sitä mätää myös, mutta senkin pystyy välttämään selvittämällä taustoja yms. Maltti on valttia.

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 9
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545725
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 15:15)